Με τριγωνάκια μικρά και μεγάλα διαφορετικά και στολισμένα από τα παιδιά συνθέτουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο που θα στολίσει και το σκηνικό της γιορτής που ετοιμάζουμε!!
Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με τους γονείς οργανώσαμε το εργαστήρι πηλού, στο οποίο με πολύ χαρά φιλοξενήσαμε την κ. Αφροδίτη και την κ. Κατερίνα όπου με πολύ μεράκι κια αγάπη μας βοήθησαν να φτιάξουμε στολιδάκια για το χριστ. δέντρο από αλατοζύμη και συνεχίσαμε με πηλό πλάθοντας ρόδια για το γούρι της νέας χρονιάς!!
Καμαρώνουν τις δημιουργίες!!
Χαράσουν με ξυλάκια τα δικά τους μοτίβα και σχέδια!!!
Χαρακτική κια δημιουργία!!!
Θα αφήσουμε τον πηλό και την αλατοζύμη να στεγνώσει και οργανώνουμε το δεύτερο εργαστήρι μας με την κ. Ελένη, την κ. Αφροδίτη και την κ. Διονυσία, όπου δημιουργούν πανέμορφα χιονισμένα μπισκοτοσπιτάκια!!! Η χαρά και ο ενθουσιασμός των παιδιών απερίγραπτα!!


Συνεχίζουμε με το τρίτο εργαστήρι όπου τώρα η παρέα μας συμπληρώθηκε με την κ. Θεανώ και τη γιαγιά της Ελεάνας και της Μαρίας για να φτιάξουμε τους παραδοσιακούς κουραμπιέδες!! Η συνεργασία των παιδιών είχε πεντανόστιμα αποτελέσματα!!





Πολύ νόστιμοι!! συζητούν τα παιδιά!!
Θα κεράσουν και τις άλλες δασκάλες! Και θα πούμε τις ευχές μας, Και του χρόνου!!!
Να ευχαριστήσουμε θερμά όλες τις κυρίες που συμμετείχαν ενεργά στις δραστηριότητες του σχολείου, καθώς και για την προσφορά τους στα υλικά.
Στον παρακάτω σύνδεσμο είναι η παρουσίαση από το εργαστήρι δεξιοτήτων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ με τίτλο “Βήματα στη Δημοκρατία”
https://sway.office.com/XcRGyBMAkRVDgryC?ref=Link
Ομαδική εργασία “Ο ελαιώνας” του ζωγράφου Θεόφιλου!
Οι μήνες της συγκομιδής έφτασαν, δεν έχουμε παρά να μαζέψουμε κι εμείς τις ελιές μας ! Προετοιμαζόμαστε με παντομίμα και μπαίνουμε στο ρόλο του αγρότη, παίρνουμε ραβδιά, καλάθια, πανιά και τραγουδώντας “ δεντράκι ευλογημένο και πάντα φουντωτό….” πάμε στον αγρό..
Αφού στρώσουμε τα Λιόπανα με νοικοκυροσύνη, ραβδίζουμε τις ελιές
Μαζεύουμε στα καλάθια μας!!
Ποπό , φέτος θα έχουμε πολύ λάδι!!!
Ζωγραφίζουν, κόβουν και κολλούν στη σωστή χρονολογική σειρά τη διαδικασία παραγωγής του ελαιόλαδου από τον ελαιώνα στο ελαιοτριβείο!
Αφού παρατηρήσουν προσεκτικά το γνωστό πίνακα του Θεόφιλου δημιουργούμε με τέμπερες και πινέλα την ομαδική μας εργασία!
Κάθε παιδί θα φτιάξει την ελίτσα του!!
Μετά από την ανάγνωση του μύθου της Αθηνάς από το βιβλίο της Σ. Ζαραμπούκα τα παιδιά θα δραματοποιήσουν με εκφραστικό τρόπο τους διαλόγους μεταξύ του Κέκροπα, της Αθηνάς και του ποσειδώνα!
Με καμάρι η Πέννυ και η Άρτεμις υποδύονται το ρόλο και φορούν την περικεφαλαία!!
Με τη φιλοσοφία και τεχνική της Παιδαγωγικής Φρενέ δημιουργούμε το μικρό βιβλίο με το μύθο , όπως ακριβώς τον αντιλήφθηκαν εκείνα
Και φυσικά χάρη στην εξαιρετική συνεργασία των γονέων οργανώθηκε το γευστικότατο και υγιεινό παραδοσιακό γεύμα με φρέσκο ψωμί, νόστιμες ελιές του παππού και της γιαγιάς των παιδιών μας και μυρωδάτο λάδι παραγωγής! Σας ευχαριστούμε όλους θερμά!
Δεν υπάρχουν λόγια!
Συνθέτουμε με σχήματα στολίζουμε το φάκελο της δανειστικής μας βιβλιοθήκης, όπου κάθε Παρασκευή δανειζόμαστε από το σχολείο!!!
Παρατηρούμε και επεξεργαζόμαστε τον πίνακα του Piet Montrian, τα βασικά και ουδέτερα χρώματα, καθές και τα ορθογώνια..

Ο κύκλος και το οβάλ μοιάζει με το κεφάλι μας είπε η Άρτεμις..Ας φτιάξουμε την προσωπογραφία μας, καθώς συζητάμε αυτές τις μέρες και για τον εαυτό μας!!
Τα κάποια παιδιά αποτύπωσαν με ρεαλισμό τον εαυτό τους !!!
Ο Ταν ήταν ένας βασιλιάς ….εξηγούμε την ιστορία με το σπασμένο καθρέφτη και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να πειραματιστούν
Το γνωστό παιχνίδι ΤΑΝΓΚΡΑΜ
Μια φανταστική άσκηση του νου και της μαθηματικής σκέψης…δημιουργούν τα δικά τους σχέδια με κολλάζ!!!
Οι ελεύθερες όμορφες ζωγραφιές των παιδιών με βάση τα σχήματα!!







Να και οι όμορφοι τετραγωνούληδες!!!

Θεματική Ενότητα : ” Φροντίζω το Περιβάλλον”
Υποθεματική: ” Οικολογική Συνείδηση”
Τίτλος: “1,2,3….Ανακυκλώνουμε!!!”
Εργαστήριο 1
Τα σκουπίδια που μαζεύονται στην τάξη μας καθημερινά , αποτελούν κάθε χρονιά το έναυσμα για να ασχοληθούμε με ένα θέμα κομβικό , όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και πολύ αγαπημένο στα παιδιά.
Αρχικά βλέπουμε μία παρουσίαση με πόλεις καθαρές και βρώμικες
Οι αντιδράσεις των παιδιών πολύ χαρακτηριστικές …..
Ζωγραφίζουμε σε φύλλο εργασίας δύο τέτοιες πόλεις . Η παρουσία των πολλών σκουπιδιών αποτυπώνεται με έμφαση στο χαρτί
Ακολουθεί διανομή ενός ερωτηματηματολογίου προκειμένου να γίνει διερεύνηση των αρχικών γνώσεων των παιδιών στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων
Εργαστήριο 2
Οι απαντήσεις των παιδιών μπερδεμένες , συγκεχυμένες , αόριστες…….
Και πολύ σωστά είναι τέτοιες οι απαντήσεις τους!! Ο στόχος αυτού του εργαστηρίου είναι να αποκτήσουν τα παιδιά τη βασική δεξιότητα της φροντίδας του περιβάλλοντος και της οικολογικής συνείδησης . Τα παιδιά πρέπει να εκπαιδευτούν σε αυτά τα θέματα , να αποκτήσουν το κατάλληλο λεξιλόγιο , να οραματιστούν , να εμπλακούν σε δραστηριότητες , να περάσουν μηνύματα ……έχουμε μπροστά μας πολύ δρόμο…….
Κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό θα μας βοηθήσει να ξεκαθαρίσουμε λίγο τις καινούργιες έννοιες
https://www.youtube.com/watch?v=0hr9cOUKfGY
https://www.youtube.com/watch?v=j_Z_ffoxihM
https://www.youtube.com/watch?v=jUXWKk3JLCU&t=299s
Από τα βίντεο βλέπουμε το σύμβολο της ανακύκλωσης και το εντοπίζουμε σε διάφορες συσκευασίες
Μιλάμε για τις 4 βασικές ομάδες ανακυκλώσιμων υλικώνκαι μιλάμε για τις ιδότητες της κάθε μίας
Φτιάχνουμε ομάδες ανάλογα με το υλικό κατασκευής τους
Αποφασίζουμε να γίνουμε οι ερευνητές της τάξης . Για δύο ημέρες θα καταγράφουμε όλα τα σκουπίδια που πετάμε . Χωρίς να γίνει κάποια ιδιαίτερη επεξήγηση απλά μετά από οδηγίες της εκπαιδευτικού, τα παιδιά απορρίπτουν σχεδόν όλα τα απορρίμματά τους σε μια πλαστική σακούλα , εκτός από τα χαρτιά κουζίνας και τα μωρομάντηλα που τα πετούν στον κάδο της τάξης.
Εργαστήρι 3
Καμιά φορά τυχαία γεγονότα μπορεί να δώσουν την ευκαιρία για συζήτηση και να γίνουν αφορμή για να τεθούν στο τραπέζι ιδέες και πριοτάσεις . Κάποια παιδιά , κατά τη διάρκεια ενός διαλλείματος βλέπουν στην πλατεία μία υπάλληλο οδοκαθαριστή με τη σακούλα και τη σκούπα ανά χείρας . Η εικόνα αυτή μεταφέρεται στη τάξη και μέσα από συζήτηση κάποιοι προτείνουν να τη βοηθήσουμε στη δουλειά της . Η πρόταση γίνεται ομόφωνα αποδεκτή και σε προσωπική επικοινωνία τηων παιδιών με τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας Καθαριότητας καθορίζονται οι λεπτομέρειες της δράσης .
Φτιάχνουμε και μία ζωγραφική για να τη χαρίσουμε στην Υπηρεσία
Εδώ ο Παναγιώτης υπολογίζει πού πρέπει να κοπεί το χαρτόνι για να μη προεξέχει από το χαρτί!!!!!
Τα παιδιά αποφασίζουν να φτιάξουν ήλιο πουλιά , πεταλούδες, δύο παιδάκια που παίζουν μπάλα, παγκάκια ,λουλούδια , σκυλάκια, γατάκια και αριστερά την υπάλληλο οδοκαθαριστή , που είχαν δει στο διάλλειμμα, με τη σκούπα της.
Το κείμενο , σύνθεση των παιδιών
Το εργαστήρι ολοκληρώνεται με την ανάγνωση του πίνακα απορριμμάτων που συγκεντρώθηκαν στην τάξη για ένα διήμερο . Διαπιστώνουμε ότι τα περισσότερα έχουν το σύμβολο της ανακύκλωσης και αποφασίζουμε να φτιάξουμε έναν κάδο οπου θα μαζεύουμε ό,τι πάει στην ανακύκλωση
Εργαστήρι 4
Η μεγάλη μέρα έφτασε όπως επίσης η πρώτη μας έξοδος από την τάξη . Στο συμβούλιο της τάξης συναποφασίζουμε τους κανόνες της δράσης μας. ” Θα είμαστε κοντά στον οδοκαθαριστή και θα τον ακούμε . Επίσης, αποφασίζεται να χωριστούν σε ομάδες για να μπορούν να εργαστούν καλύτερα . Όλες οι αποφάσεις τους καταγράφονται στον πίνακα προκειμένου να τις θυμούνται
Σε συνεργασία με την Υπηρεσία Καθαριότηταςτης 5ης Δημοτικής Κοινότητας πιάνουμε δουλειά .
Η μηχανή της Υπηρεσίας που ρουφά όλα τα σκουπίδια
Χαρίζουμε τη ζωγραφιά μας
Οι τελικές καταγραφές μας
Η κάθε ομάδα ζωγραφίζει την πλατεία μας
Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς συνοδούς
Εργαστήρι 5
Ξεκινάμε να φτιάχνουμε τον κάδο ανακύκλωσης της τάξης μας
Άλλη ομάδα βάφει
και άλλη σχεδιάζει και κόβει τα βελάκια , το σύμβολο της ανακύκλωσης
Ο κάδος μας ήδη γέμισε και τον αδείαζουμε στον μπλεκα της αυλής
Ατομικό φύλλο εργασίας . Φτάχνω ομάδες των τεσσάρων ανακυκλώσιμων υλικών με φυλλάδια του σούπερ μάρκετ
Φτιάχνουμε ένα γράμμα( αφίσα) για να ενημερώσουμε και τους γονείς για τη σπουδαιότητα της ανακύκλωσης . Στο συμβούλιο της τάξης αποφασίζουμε συνεργατικά το κείμενο που θα συντάξουμε
Και μετά από αυτό, καιρός να βάλουμε και τους γονείς στο “παιχνίδι”. Διοργανώνουμε για δύο ημέρες διαγωνισμό Ανακύκλωσης με τα μέλη της οικογένειάς μας ( Τα αποτελέσματα θα τα δούμε στο επόμενο εργαστήρι μας)
Μιλάμε για την ανακύκλωση μπαταριών
Εισαγωγή στην υπολογιστική , αλγοριθμική σκέψη. Ο Ιάσων γινεται ρομπότ και τα υπόλοιπα παιδιά πρέπει να τον καθοδηγήσουν να περάσει από τα ανακυκλώσιμα υλικά τοποθετώντας τα κατάλληλα βελάκια προσανατολισμού . Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν ψάχνοντας να βρουν πώς θα οδηγήσουν το ρομπότ σωστά στον τερματισμό. Πρόκειται για παιχνίδι προγραμματισμού χωρίς τεχνολογική σύνδεση ( unplugged).
Το ίδιο παιχνίδι το κάνουμε με την αξαιγάπητη Beebot το κατεξοχήν εργαλείο προγραμματισμού ,μέσω τεχνολογίας , για το νηπιαγωγείο.Η Beebot καλείται να διασχίσει την ειδική πίστα και να περάσει μόνο από τα ανακυκλώσιμα υλικά .
Ολοκληρώνουμε το 5ο εργαστήρι φτιάχνοντας τα ατομικά μας σύμβολα της ανακύκλωσης
Εργαστήρι 6
Διαβάζουμε τα αποτελέσματα του κατ οίκον διαγωνισμού . Μετράμε πόσα αντικείμενα ανακυκλώνει το κάθε μέλος και επιβραβεύουμε τον πρώτο!!!!Παράλληλα εντοπίζουμε τυχόν λάθη που έγιναν ( πχ.οι χαρτοπετσέτες και το χαρτί κουζίνας δεν ανακυκλώνονται).
Το γεγονός ότι πολλά παιδιά τρώνε μπανάνα την ώρα του δεκατιανού, μας οδηγεί στο “μονοπάτι ” της κομποστοποίησης . Μέσα από μια αφίσα ζητάμε τη βοήθεια των γονέων . Και το κείμενο και το ” στολισμός ” της βγήκε μέσα από συνεργατικές διαδικασίες
Η “ταυτότητα ” του κομποστοποιητή μας
Επιδαπέδιο παιχνίδι για την κομποστοποίηση
Το εργαστήρι αυτό θα κλείσει με την προετοιμασία της αφίσας μας προκειμένου να την διανείμουμε σε καταστήματα της γειτονιάς με στόχο την ευαισθητοποίηση και της τοπικής κοινότητας σε θέμα τα ανακύκλωσης και προστασίας του περιβάλλοντος. Το κείμενο στις αφίσες είναι κοινό . όμως η ζωγραφική είναι ξεχωριστή για κάθε μία από αυτές.
Στο τέλος αυτού του εργαστηρίου ξαναμοιράζεται στα παιδιά το αρχικό ερωτηματολόγιο προκειμένου να διαπιστώσουμε αν οι απαντήσεις έχουν αλλάξει και αν έχουμε κατακτήσει και κατανοήσει τις άγνωστες πτυχές του θέματος που μας απασχόλησε.
Εργαστήρι 7
Η μεγάλη μέρα έφτασε . Η γειτονιά γέμισε από τις χαρούμενες φωνές μας και οι καταστηματάρχες μας υποδέχτηκαν με ένα πλατύ χαμόγελο…
Ε, είχαμε και τα τυχερά μας!!!!
Ο ενθουσιασμός μας μεγάλος !!Επιστρέφοντας, ο καθένας ζωγράφισε ό,τι ήθελε από τη βόλτα μας
Το επόμενο βήμα είναι να δούμε τις απαντήσεις στο τελικό ερωτηματολόγιο. Αν και είναι αρκετά λακωνικές , η συζήτηση οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το γνωστικό επίπεδο έχει ” ανέβει πολλά σκαλοπάτια” και τα παιδιά δίνουν ολοκληρωμένες απαντήσεις όπως φαίνεται και από τον νέο εννοιολογικό χάρτη.
Και κάπου εδώ ολοκληρώνεται το πρώτο μας Εργαστήρι Δεξιοτήτων . Θέλουμε να ελπίζουμε ότι ο σπόρος φυτεύθυκε και τα παιδιά , με τη συνεργασία των γονέων πάντα, θα αποκτήσουν μια ρουτίνα ζωής τόσο απλή μα , συνάμα, τόσο σπουδαία….
Η ελιά στην αυλή μα ςέχει την τιμητική της αυτή την εποχή του λιομαζόματος .Αρχικά βλέπουμε βίντεο σχετικά με τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού.
https://www.youtube.com/watch?v=FQ0LvDt6lZA&t=43s
https://www.youtube.com/watch?v=0ws2VEzFe9g
Κάνουμε θεατρικό παιχνίδι στην αυλή “Ώρα να μαζέψουμε τις ελιές”.
Ζωγραφίζουμε το καινούργιο λεξιλόγιο
Βάζουμε εικόνες που δείχνουν τη διαδικασία παραγωγής λαδιού , σε λογική σειρά
Το ίδιο και σε ατομικό φύλλο εργασίας
Φτιάχνουμε σύνθετες λέξεις
Το ίδιο κάνουμε και σε κινητικό παιχνίδι
Δοκιμάζουμε λαδάκι και ρίγανη σε φρέσκο ψωμί. Μμμμμ!!!!
Ξεχνιόμαστε όμως καμιά φορά . Σημεία των καιρών…
Βρίσκουμε παροιμίες με τη λέξη” λάδι” και τις κρεμάμε στην ελιά μας.( Μου έβγαλες το λάδι, η θάλασσα είναι λάδι, η αλήθεια και το λάδι βγαίνουν πάντα από πάνω, την έκανες τη λαδιά σου, την έβγαλες λάδι…)
Μαθαίνουμε και τη φωνούλα Ε
Ατομικό φύλλο εργασίας
Σε βίντεο που είχαμε παρακολουθήσει είχαμε δει ότι στο ελαιοτριβείο ο πολτός που βγαίνει είναι λάδι μαζί με νερό στον οποίο προσθέτουμε κι άλλο νερό κι έτσι τα δύο υγρά διαχωρίζονται . Δε το πολυπιστέψαμε και αποφασίασαμε να κάνουμε το πείραμα.
Σε μπολ βάζουμε νερό , προσθέτουμε λάδι και….το βίντεο μας έδινε τελικά σωστές πληροφορίες….
Φτιάχνουμε το παζλ της ελιάς
Μια γνωστή ιστορία για την ελιά γίνεται βιβλίο ( Ολοήμερο Τμήμα-το υλικό το βρήκαμε στο ιστολόγιο της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση)
Οι ωραίες ελιές ( Ολοήμερο τμήμα )
Ο Νοέμβριος ξεκινά με την επαναδημιουργία του λογότυπου του έργου μας. Με εργαλείο το σώμα μας , το κάθε σχολείο αναλαμβάνει να μορφοποιήσει κάποια γράμματα . Εμείς τη λέξη POLGEE και οι φίλοι μας τη λέξη FRIENDS.
Έτσι ” εγκαταλείπουμε” το προσωρινό λογότυπο που είχαμε μέχρι τώρα
και στη θέση του βάζουμε τη δημιουργία των παιδιών μας
Για μία εβδομάδα κρατάμε ηλεκτρονικό ημερολόγια θερμοκρασίας με στόχο να δούμε ποια χώρα έχει περισσότερο χαμηλή θερμοκρασία ή αλλιώς πιο πολύ καλό καιρό..
Έτοιμο το συνεργατικό ημερολόγιο. Μια συναρπαστική δραστηριότητα που ενθουσίασε τα παιδιά και τα βοήθησε να βγάλουν τα συμπεράσματά τους , ότι στην Πολωνία κάνει πιο πολύ κρύο από την Ελλάδα ( από την Αθήνα , τουλάχιστον).
https://view.genial.ly/612537188d68570d4e944a47/interactive-content-weather-calendar
Οργανώνουμε παρουσίαση της χλωρίδας που υπάρχει στις χώρες μας . Συμπεραίνουμε ότι υπάρχουν φυτά που ευδοκιμούν και στις δύο χώρες. Μεγάλη βοήθεια προσέφεραν οι γονείς , βεβαίως, τους οποίους και ευχαριστούμε. ( Με το γαλάζιο χρώμα είναι φυτά της Ελλάδας , με το ροζ φυτά της Πολωνίας)
https://padlet.com/barbinawu/fw4f0yueeiuy3fae
Ο μήνας τελειώνει χωρίς να ολοκληρώσουμε το σύνολο των δραστηριοτήτων μας εξαιτίας ενός έκτακτου οικογενειακού προβλήματος που προέκυψε στην Barbara . Συμβαίνουν κι αυτά……
Ο Νοέμβριος ξεκινά με το να να επιλέξουμε το τέρας που θα μας εκπροσωπήσει στο συνεργατικό ηλεκτρονικό βιβλίο που θα φτιάξει μία συνεργάτης του έργου.
Ψηφίζουμε μεταξύ όλων των τεράτων που έχουν ζωγραφίσει τα παιδιά και επιλέγουμε αυτό που συγκεντρώνει περισσότερες ψήφους .
Αποφασίζουμε και όνομα
Οι συνεργάτες δημιουργούμε διαδικτυακά παιχνίδια
και τα παιδιά διασκεδάζουν…
Δεχόμαστε ένα γράμμα από το τέρας το οποίο μας το φέρνει στην τάξη μας μια μικρή κουρασμένη κουκουβάγια . Πρέπει να της φτιάξουμε μια φωλιά
https://www.youtube.com/watch?v=M2tAIIwmFzo
Στη συνέχεια, η αποστολή αυτού του μήνα έχει να κάνει με τα ζώα που βρίσκονται σε κίνδυνο εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής η οποία προκαλείται από την υπερθέρμανση του πλανήτη και επιφέρει πολλά δεινά όπως το λιώσιμο των πάγων, η αύξηση της στάθμης της θάλασσας , η ξηρασία , οι φωτιές…
Οι συνεργάτες, σε ειδική σελίδα, ανεβάζουμε βίντεο με στόχο τα παιδιά να προβληματιστούν , να ευαισθητοποιηθούν , να κάνουν τις δικές τους προτάσεις.
Αποφασίζουμε να ασχοληθούμε με τον πιγκουίνο . Συγκεντρώνουμε πληροφορίες με τη βοήθεια των γονέων,
βρίσκουμε την Ανταρκτική στην υδρόγειο
μαθαίνουμε ένα ποίημα
το ζωγραφίζουμε
Ο Παναγιώτης μας έφερε από το σπίτι τον αγαπημένο του πιγκουίνο,
Τέλος , αποφασίζουμε το σύνθημα που θα φωνάξει ο πιγκουίνος μας ( τον ονομάσαμε Πίγκου , αποδεχόμενοι την πρόταση του Παναγιώτη Μ.) που τον φτιάξαμε από ένα ρολό τουαλέτας!!!
Δημιουργείται συνεργατική παρουσίαση με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση
Δηημιουργείται συνεργατική παρουσίαση με θέμα τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση
https://view.genial.ly/6182b5e685dbde0dc5a76100/presentation-animals-in-distress
Η πρώτη μας αποστολή εξετελέσθη. Μέσα από τους πιγκουίνους , με τους οποίους επιλέξαμε να ασχοληθούμε, μάθαμε πολλά για τα ζώα των πάγων και τους κινδύνους που απειλούν τη ζωή τους. Συνεπώς το πρώτο κομμάτι του κλειδιού -παζλ είναι έτοιμο ….
Αναμένουμε τη δεύτερη αποστολή που θα μας ορίσει το τέρας…..
Kαθώς διαπραγματευόμαστε έννοιες δημοκρατίας μέσα από το εργαστήρι δεξιοτήτων που προάγει την αλληλοαποδοχή και αλληλοσεβασμό παρατηρούμε τις ομοιότητες μεταξύ μας, των οικογενειών μας και καταλήγουμε ότι έχουμε πολλά κοινά πράγματα που μας ενώνουν και συνειδητοποιούμε την ομορφιά της διαφορετικότητας!
Παρουσιάζει κάθε παιδί την ξεχωριστή και μοναδική του οικογένεια με πολύ πολύ χαρά!
Δημιουργούμε το γενεαλογικό δέντρο ..και το βάφουμε με νερομπογιές!
Αξιοποιούμε το εγχειρίδιο εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα “μικρή πυξίδα compasito” παρουσιάζοντας το παράξενο και περίεργο σε εμφάνιση ζωάκι, τον Zabderfilio που εντυπωσιάζει τα παιδιά με την καλοσύνη του και το αίσθημα αλληλοβοήθειας που εκδηλώνει! Οι αντιδράσεις των ζώων συνηθισμένες και χαρακτηριστικές στην θέαση του “διαφορετικού”..
Τα παιδιά μέσα από τη μαγεία του κουκλοθεάτρου αντιλαμβάνονται έννοιες αποδοχής, αλληλοκατανόησης μ ένα τρόπο βιωματικό και ενσυναίσθησης, καθώς ταυτίζονται με την κούκλα, συμπάσχουν και “μαθαίνουν” φυσικά και αβίαστα!
Κάθε παιδί φτιάχνει τη δική του κούκλα- ζωάκι και συζητά με τον Zabderfilio..τον οποίο προσςγγίζει με αγάπη και καλοσύνη, αλλάζοντας το σενάριο που “θέλει” να απορρίπτει και να μειώνει το παράξενο Zabderfilio…
Περιγράφει κάθε παιδί τη δική του ιδέα για τον Zabderfilio και τι θα έκανε, αν εκείνο τον συναντούσε..
Οι κοινωνικές ιστορίες, επίσης, προβληματίζουν τα παιδιά και καλούνται να βρούνε λύσεις και να προτείνουν τις ιδέες τους μέσα από τη συζήτηση και τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση
Εντυπωσιακό είναι, όταν σε διαφορετικό χρόνο τα ίδια τα παιδιά με δική τους πρωτοβουλία αναλαμβάνουν ρόλο παρηγορητή, όπως έκανε η Παναγιώτα με τον Ηλία, όταν ο Απόστολος χτύπησε λίγο και έκλαιγε!!
20 Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού. Μια πολύ σπουδαία γιορτή στην οποία δεν πρέπει να αρκούμαστε μόνο στα ευχολόγια και σε κάποιες βαρύγδουπες εκφράσεις , αλλά να κάνουμε πράξη όλες τις αρχές της Διακύρυξης των Δικαιωμάτων αν οραματιζόμαστε κάτι νέο και πιο υγιές για το μέλλον. Τα παιδιά για να αλλάξουν τον κόσμο , χρειάζονται τη δική μας στήριξη και ενθάρρυνση . Αν δεν πιστέψουμε εμείς σε αυτά , ο στόχος θα χαθεί. Η εκπαίδευση έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης σε αυτό. Η καθημερινότητα στο σχολέιο πρέπι να αναδεικνύει πάντα το σεβασμό στις απόψεις των παιδιών που πολλές φορές είναι σωστές και σοφές .
Βασικές Αρχές της Διακήρυξης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Σχεδόν η πλειονότητα των παιδιών της τάξης μα ςέχουν κάποιο κατοικίδιο στο σπίτι, άρα είναι πολύ εύκολο να ξεκινήσουμε τη συζήτηση σχετικά μ ετο τι χρειάζονται τα ζώα για να είναι χαρούμενα . Φαγητό , νερό , παιχνίδι , βόλτα , αγάπη , σπίτι είναι οι βασικές ανάγκες τους που λέγονται αμέσως από τα παιδιά . Καταναλογία αναφερόμαστε και στα δικαιώματα των παιδιών και τα ζωγραφίζουμε
Πόσα δικαιώματα έχουν τα παιδιά , πόσες βασικές ανάγκες προκειμένου να επιβιώνουν με ασφάλεια και αξιοπρέπεια… Άραγε αυτό είναι γνωστό σε όλο τον πλανήτη;
Παίζουμε διαδικτυακά παιχνίδια
https://wordwall.net/resource/25233042/%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%b1%ce%b9%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1
https://wordwall.net/resource/25232580/%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%b1%ce%b9%cf%8e%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1
Διαβάζουμε βιβλίο που αναφέρεται στην απαγόρευση εκμετάλευσης του παιδιού και εξαναγκασμού του σε εργασία
Το λουλούδι με τα δικαιώματα
Την Κυριακή 21 Νοεμβρίου το ” Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού” και η ” Μικρή Άρκτος” έχουν ετοιμάσει μια ειδική εκδήλωση αφιερωμένη σε όλα τα παιδιά με πολλά εργαστήρια , εκθέσεις , συναυλία και νόστιμο σνακ. Πολύ το ευχαριστηθήκαμε μικροί και μεγάλοι .
Αυτά κι άλλα πολλά τραγούδια είναι συγκεντρωμένα σε ένα cd με στίχους παιδιών που μελοποιήθηκαν και τραγουδιούνται από πολύ γνωστά ονόματα της δισκογραφίας.
Περάσαμε τέλεια!!!









































































































































