Λήξη του e Twinning έργου «NBS and STEM Activities in the Forest» 2025-2026
Αυλαία τέλους για το ευρωπαϊκό e Twinning έργο μας «NBS and STEM Activities in the Forest»,μαζί με τη λήξη του σχολικού έτους, που υλοποίησε το Νηπιαγωγείο μας με
ιδρυτικό ρόλο για το σχολ έτος 2025-2026 ,ένα μοναδικό ταξίδι μάθησης, συνεργασίας και δημιουργίας μέσα στη φύση. Το έργο συνδύασε τις Φυσικές Λύσεις (Nature-Based Solutions – NBS) με δραστηριότητες STEM, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να εξερευνήσουν το δάσος ως ένα ζωντανό εργαστήριο γνώσης, ανακάλυψης και έμπνευσης.
Το δάσος, ένα θέμα αρκετά οικείο στα παιδιά, μας προσκάλεσε να το επισκεφτούμε και να εξερευνήσουμε τον μαγικό και όμορφο κόσμο του.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, τα παιδιά, μέσα από κατάλληλα επιλεγμένες δραστηριότητες, άμεσα συνδεδεμένες με όλους τους τομείς ανάπτυξης (γλωσσική κουλτούρα, μαθηματικά, μελέτη περιβάλλοντος, φυσικές επιστήμες, φυσική αγωγή, δημιουργία και έκφραση, συμπεριλαμβανομένων των ΤΠΕ), μοιράστηκαν τις ιδέες τους και αντάλλαξαν έργα και έθιμα με παιδιά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και απέκτησαν την αίσθηση ότι αποτελούν μέρος ενός μεγαλύτερου κόσμου που ονομάζεται Ευρώπη.
Το έργο διήρκεσε από τον Νοέμβριο έως τα μέσα Ιουνίου.
Στόχος του προγράμματος ήταν τα παιδιά να μάθουν πώς τα δάση λειτουργούν ως σύμμαχοι κατά της κλιματικής αλλαγής, πώς προσφέρουν λύσεις σε περιβαλλοντικά προβλήματα και πώς μπορούν να συμβάλουν στην προστασία των δασών μέσα από απλές αλλά ουσιαστικές δράσεις, αποκτώντας οικολογική συνείδηση και υπευθυνότητα.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, οι μαθητές μας παρατήρησαν, πειραματίστηκαν, συνεργάστηκαν και ανακάλυψαν πώς η φύση μπορεί να προσφέρει λύσεις σε περιβαλλοντικές προκλήσεις. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, πειράματα, κατασκευές, παιχνίδια και συνεργατικές δράσεις με τους Ευρωπαίους εταίρους μας, καλλιέργησαν δεξιότητες επιστημονικής σκέψης, δημιουργικότητας, επίλυσης προβλημάτων και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας.Οι μαθητές έγιναν ενεργοί πολίτες που έχουν λόγο στη βιώσιμη ανάπτυξη, προτείνοντας λύσεις και δράσεις για ένα καλύτερο μέλλον, ξεκινώντας από το σχολείο και την κοινότητά τους. Η ενεργή συμμετοχή σε διαθεματικά και καινοτόμα έργα ενίσχυσε την αυτοεκτίμηση και δημιούργησε θετικά συναισθήματα απέναντι στη μάθηση και το σχολείο. Μέσα από αυτό το έργο τα παιδιά ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και έμαθαν να συνεργάζονται με παιδιά άλλων σχολείων, ανεξαρτήτως ηλικίας, σε κλίμα απόλυτα φιλικό, συνεργατικό και πάνω απ’ όλα δημοκρατικό.
Το δάσος έγινε η τάξη μας και η φύση ο καλύτερος δάσκαλος. Τα παιδιά έμαθαν να αγαπούν και να σέβονται το περιβάλλον, να εργάζονται ομαδικά, να επικοινωνούν με συνομηλίκους από άλλες χώρες και να κατανοούν τη σημασία της προστασίας των φυσικών οικοσυστημάτων για ένα βιώσιμο μέλλον.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συνεργάτες εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και τα σχολεία εταίρους από Ελλάδα, Ιταλία, Βουλγαρία,Λετονία, Λιθουανία, Ισπανία,Κροατία,Πορτογαλία και Σερβία ,που συνέβαλαν στην επιτυχία αυτού του έργου. Οι εμπειρίες, οι φιλίες και οι γνώσεις που αποκτήσαμε θα μας συνοδεύουν για πάντα και θα αποτελέσουν έμπνευση για νέες περιβαλλοντικές και εκπαιδευτικές δράσεις.
Επιμέλεια άρθρου: Mαγκιώση Άννα








