Προφίλ του Νηπιαγωγείου

Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού είναι ένα δημόσιο νηπιαγωγείο και λειτουργεί ως ολοήμερο σχολείο με άρτια καταρτισμένο προσωπικό που προσφέρει στους μαθητές ανεξαρτήτως φυλής ή εθνικότητας ίσες ευκαιρίες για ποιοτική εκπαίδευση με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη και την ομαλή κοινωνικοποίηση τους, ώστε να είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τις προκλησεις της κοινωνίας του αυριο, όπου πρόκειται να ζήσουν.Είναι ένα σχολείο ανοικτό για τους γονείς και η ενεργός συμμετοχή των γονέων είναι ορατή σε κάθε έκφραση της.

Οι παιδαγωγικές και κοινωνικές μας προτεραιότητες είναι:
• Η συνολική, αρμονική και ισορροπημένη ανάπτυξη των παιδιών.
• Η ευέλικτη προετοιμασία των παιδιών για το δημοτικό σχολείο.
• Η προώθηση της δημιουργίας συνθηκών για τον μελλοντικό έλεγχο της σχολικής αποτυχίας.
• Ο μετριασμός των κοινωνικών και πολιτισμικών διαφορών.
• Η εξασφάλιση ίσων σημείων εκκίνησης και ευκαιριών για το μέλλον.
• H συμμετοχη μας σε εκπαιδευτικά προγράμματα και οι καινοτόμες δράσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της επιστημονικής, κοινωνικής και πο-λιτισμικής διάστασης του εκπαιδευτικού έργου, στη βελτίωση του κλίματος και των σχέσεων στο σχολείο, καθώς και στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία

Είναι ένα Νηπιαγωγείο που έγινε γνωστό στην τοπική κοινωνία των Τρικάλων , τόσο για την πρωτοπόρο συμμετοχή του σε διάφορα  καινοτόμα προγράμματα  από το 1996 μέχρι και σήμερα (περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας, Ολυμπιακή παιδεία, κυκλοφοριακή αγωγή και ευρωπαϊκά σχέδια Comenius, Erasmus+ και e twinning ), όσο και για την εξαιρετικά πλούσια δράση  του  και  τις  τιμητικές του διακρίσεις  κι έχει συνεργαστεί  με σχολεία σχεδόν από όλη την Ευρώπη μέσω ευρωπαϊκών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων.

Οι σημαντικότερες διακρίσεις του είναι :

Το πανβαλκανικό βραβείο  από  τη συμμετοχή του σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα  με  θέμα : » Καφέ αρκούδα » (1998 )

Εθνικά κι Ευρωπαικά βραβεία ποιότητας για την εκπόνηση e twinning έργων

Η απονομή του τίτλου του e twinning school (2018).Το Νηπιαγωγείο μας ειναι ένα από τα 86 σχολεία της Ελλάδας που κατέκτησε επάξια τον τίτλο.

Επίσης  το e twinning  έργο μας «Listen to the silence of the forest»κατάφερε να διακριθεί ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση του στόχου 15 «ΖΩΗ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ»στον πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό BRAVO SCHOOLS ,που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το World Largest Lesson (αναγνωρισμένο οργανισμό εκπαίδευσης από τον ΟΗΕ), την UNICEF και την UNESCO με θέμα:  ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ και στόχευε στην ανάδειξη των πιό ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (Ιούνιος 2018) Αποτέλεσμα η ένταξη του Νηπιαγωγείου μας  στο δίκτυο σχολείων πρεσβευτών για τους 17 βιώσιμους στόχους ανάπτυξης

Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού είναι ένα σχολείο που προσφέρει ποιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία και εξελίσσεται συνεχώς, εντάσσοντας κάθε είδους καινοτομία στο πρόγραμμα του. Μέρος της φιλοσοφίας μας και προτεραιότητά μας είναι να βελτιώσουμε το έργο μας, με την υιοθέτηση νέων μεθόδων διδασκαλίας και τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού μας, προς όφελος του συνόλου της σχολικής μονάδας. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός σχολείου το οποίο θα είναι καινοτόμο και θα παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους.

 

Slidely gallery ( Our videos)

Υλοποιώντας  δύο  e twinning έργα μας  με τίτλο :  «When the expresion and cerativity meet the fantasy of little children» και : «Listen to the silence of the forest»των οποίων ιδρυτής ήταν η Δ/ντρια του Νηπιαγωγείου Μαγκιώση Άννα και δυο άλλα σχολεία ( από την Λετονία για το πρώτο πρόγραμμα κι για το δεύτερο από Λιθουανία),προέκυψαν εκπληκτικές δημιουργίες και η φαντασία των μικρών παιδιών πραγματικά απογειώθηκε. Παραθέτουμε ενδεικτικά προιόντα. Για τυχόν πρόσωπα των παιδιών που εμφανίζονται στα βίντεο υπάρχει αντίστοιχη γραπτή  συναίνεση των γονέων τους.Οι φωτογραφίες των δημιουργιών είναι πνευματική μας ιδιοκτησία. Η μουσική και τα τραγούδια που χρησιμοποιούνται δεν ανήκουν σ εμάς αλλά  στη μουσική βιβλιοθηκη του Youtube.

Ζωφραφίζοντας το βυθό!


Δείτε στο Slide.ly

Συνθέτοντας το ουράνιο τόξο


Δείτε στο Slide.ly

Τυπώματα φύλλων με φθινοπωρινά χρώματα 


Δείτε στο Slide.ly

Ζωγραφίζοντας  αγριολούλουδα!


Δείτε στο Slide.ly

Άνοιξη στο δάσος!


Δείτε στο Slide.ly

Ζώα σε χειμερία νάρκη


Δείτε στο Slide.ly

Δημιουργικότητα και μαθηματικά!


Δείτε στο Slide.ly

Χειμωνιάτικα τοπία και  πινελιές


Δείτε στο Slide.ly

 

 

Τα ηλεκτρονικά μας βιβλία ( e books)

Τα ηλεκτρονικά μας βιβλία και παραμύθια  δημιουργήθηκαν στα πλαίσια των δραστηριοτήτων των e twinning προγραμμάτων του σχολείου μας κατά τη διετία 2016-2018

(Επιμέλεια έκδοσης : ‘Αννα Μαγκιώση)

 

Χριστούγεννα στο δάσος  ( μεταφρασμένο σε οκτώ (8) διαφορετικές Ευρωπαικές γλώσσες)

https://www.storyjumper.com/book/index/36150596/Cristmas-in-forest

Το μαγεμένο δάσος ( ‘Ενα βιβλιο γράφτηκε και  εικονογραφήθηκε από παιδιά δημοτικού και νηπιαγωγείου  διαφορετικών χωρών της Ευρώπης)

https://www.storyjumper.com/book/index/39686166/-The-enchanted-forest-

Σκέψεις παιδιών για την προστασία του δάσους 

https://www.storyjumper.com/book/index/38387616/Nursery-RizarioSchool-Trikala-Greece

Φωτιά στο δάσος : Το πριν και το μετά 

https://www.storyjumper.com/book/index/38030256

Η περιπέτεια μιας μικρής αρκούδας

https://www.storyjumper.com/book/index/36051746/The-adventure-of-a-little-bear

Εντυπώσεις παιδιών σχετικά με το etwinning πρόγραμμα της περασμένης σχολικής χρονιάς

https://www.storyjumper.com/book/index/57302625/A-book-for-our-little-friends-around-Europe-#

To απολιθωμένο  δάσος της Μυτιλήνης : ‘Ενα άλλο διαφορετικό δάσος 

https://www.storyjumper.com/book/index/36940396/The-Petrified-Forest

 

 

 

On Line εκπαιδευτικά παιχνίδια!

Η συλλογή μας περιλαμβάνει παζλς και παιχνίδια σύγκρισης και μνήμης που έγινανμε εικόνες  από  εργασίες παιδιών. Χρησιμοποιήθηκαν επίσης φωτογραφίες που είναι κατ’ αποκλειστικότητα δικές μας. Ελπίζουμε να σας φανούν χρήσιμα και να αρέσουν στους μικρούς μας φίλους.

Παζλς:

http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=03e63acdf6c0

http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0231efab427f

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=257e728a0652

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=349f1aa72754

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c42d6b3ab42 

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3b1550879fec

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2b8be17c9e04

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=25b634997222

Παιχνίδια σύγκρισης :

Ζωα του δάσους: Βρείτε που μένουν

https://learningapps.org/display?v=pgxo83oe217

Λουλούδια,δέντρα και φυτά :Βρείτε σε ποια κατηγορία ανήκει το κάθε είδος

https://learningapps.org/display?v=pwvdb82k317

Παιχνίδια μνημης:

https://learningapps.org/display?v=puf4eco2j18

https://learningapps.org/display?v=pey38tznc18

https://learningapps.org/3372248 

https://learningapps.org/display?v=pwsxac83k17

 

Σχόλια της ηλεκτρονικής εφημερίδας της πόλης μας : Trikalaview

Σχόλια της ηλεκτρονικής εφημερίδας της πόλης μας : Trikalaview σχετικά με το πρόγραμμα Erasmus+ (KA1 Σχεδιο κινητικότητας προσωπικού) που ανέλαβε να υλοποιήσει το σχολείο μας κατα τη διαρκεια τησ σχολικής χρονιάς 2018-2019

https://www.facebook.com/vivi.margariti/posts/10217748750656959?notif_id=1534162867154040&notif_t=tagged_with_story     

Επικοινωνία / Contact

 

Ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στον ιστότοπο του Νηπιαγωγείου μας.

Μπορείτε να δείτε όλα τα αναρτημένα άρθρα μας  από την ενότητα:  Κατηγορίες 

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιό σας ή το μηνυμά σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας όσο το δυνατό συντομότερα.

Thank you for your visit to our Kindergarten website.

You can use the translator to read about our action thatyou can find  in the buttomn of our page.

You can see all our posted articles in the section: Categories

Please leave your comment or message and we will contact you as soon as possible.

Οι δημιουργίες μας

Ένα μικρό δείγμα από καταπληκτικές δουλειές των μικρών μας φίλων.Τα παιδιά κάνουν υπέροχες δημιουργίες αρκεί  να τους δοθούν τα κατάλληλα  κίνητρα.

Στο Νηπιαγωγείο μας δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα «δημιουργία κι έκφραση » θεωρώντας ότι , σε συνδυασμό με την φαντασία των παιδιών αυτής της ηλικίας,βοηθάει σε μεγάλο βαθμό  στην προώθηση της επικοινωνίας ,της πρωτοβουλίας, της εφευρετικότητας ,του αυτοσχεδιασμού αλλά και της δημιουργικότητας των παιδιών μέσω των ευκαιριών που προσφέρονται από το πειραματισμό με διαφορετικά υλικά και τεχνικές και μέσω των εργαλείων των ΤΠΕ και κάνει τη μάθηση πιο ελκυστική !

      

   

   

   

     

     

                

              

     

 

    

      

     

        

   

        

  

       

    

  

            

Φωτογραφικό υλικό /Ευρωπαϊκά προγράμματα Cοmenius κι Erasmus +

Το φωτογραφικό υλικό που ακολουθεί είναι μέρος  από τις επισκέψεις μας σε σχολεία διαφόρων χωρών της Ευρώπης στα πλαίσια προηγούμενων  Ευρωπαϊκών προγραμμάτων στα οποία συμμετείχε το σχολείο μας μέχρι τώρα ( Comenius/σχολικές συμπράξεις)και των οποίων το συντονιστικό ρόλο ειχε η διευθύντρια του Νηπιαγωγείου Μαγκιώση ‘Αννα.

  

    

       

                           

       

      

 

Συμμετοχη σε ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus +

ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ (ΙΚΥ)

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ

Ταχ. Δ/νση: Λ. Εθν. Αντιστάσεως 41 Τ.Κ. – Πόλη: 142 34 Ν. Ιωνία
Ιστοσελίδα: http://www.iky.gr

Προς: Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων Ριζάρι, Τρίκαλα 42100, Τρίκαλα

Θέμα: Έγκριση χρηματοδότησης Σχεδίου της Βασικής Δράσης 1/ΚΑ1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων για το έτος 2018, Προγράμματος Erasmus+, τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης.

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι κατόπιν αξιολόγησης που διενεργήθηκε από εξωτερικούς αξιολογητές, η αίτησή σας “Επαγγελματική ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης.” με κωδικό αριθμό 2018-1-EL01-KA101-047634  εγκρίθηκε για χρηματοδότηση.

Αποτελέσματα αξιολόγησης: Βαθμολογία 88,60/100

Ευχόμαστε καλή επιτυχία στην υλοποίηση του σχεδίου. Η Εθνική Μονάδα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της θα είναι αρωγός.
Πληροφορίες για το σχέδιο μπορείτε να βρείτε στην διευθυνση που ακολουθεί:

https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2018-1-EL01-KA101-047634

ή στο συννημένο PDF      project-2018-1-EL01-KA101-047634

Project Title
Επαγγελματική ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης.
Project Coordinator
Nipiagogio Rizariou Trikalon
Rizario -Trikala , 42100 Trikala , Θεσσαλία (Thessalia) , EL
Project Information
2018-1-EL01-KA101-047634
Aug 20, 2018 Aug 19, 2019
Partners
Przedszkole Samorzadowe w Zespole Placowek Oswiatowych w WoliFilipowskiej (PL) ,

Preschool Põngerjas (EE) ,

VRTEC JELKA (SI)

Topics
New innovative curricula/educational methods/development of training
courses ; International cooperation, international relations, development
cooperation ; ICT – new technologies – digital competences

Περίληψη προγράμματος

To Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων είναι ένα σχολείο προσχολικής εκπαίδευσης, με άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό, το οποίο προσφέρει στους μαθητές του, ανεξάρτητα από το φύλο ή την εθνικότητα ίσες ευκαιρίες για ολόπλευρη ανάπτυξη, και ομαλή κοινωνικοποίηση και ποιοτική εκπαίδευση , ώστε να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης , όπου θα ζήσουν.
Μέρος της φιλοσοφίας μας και προτεραιότητά μας είναι να βελτιώσουμε το έργο μας, με την υιοθέτηση νέων μεθόδων διδασκαλίας και τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού μας, προς όφελος του συνόλου της σχολικής μονάδας.
Η ανάγκη για κάθε είδους επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας είναι επιτακτική ,για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να προσφέρει ποιοτική εκπαίδευση στους μαθητές και μέσα απ’ αυτή να προετοιμάσει σωστά τους αυριανούς πολίτες που θα μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.
Με στόχο την ενθάρρυνση της περαιτέρω κατάρτισης και επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών μας σχεδιάζουμε στα πλαίσια της δράσης Job shadowing την τοποθέτηση δυο εκ των εκπαιδευτικών μας σε τρία διαφορετικά σχολεία εταίρους, η οποία θα τους δώσει τη δυνατότητα να κάνουν μια άριστη πρακτική εξάσκηση πάνω στις Νέες Τεχνολογίες και την εφαρμογή τους στον τομέα της εκπαίδευσης ,την επιμόρφωση τους πάνω στις φυσικές επιστήμες (Μέθοδος STEM στην προσχολική εκπαίδευση)και τον τρόπο διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας σε παιδιά νηπιακής ηλικίας.
Αναμένεται ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν αρκετές δεξιότητες στα ανωτέρω αντικείμενα ,τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και προς όφελος των μαθητών ,του σχολείου και των υπολοίπων συναδέλφων τους και θα βελτιώσουν την ποιότητα των γνώσεών τους αλλά και την ποιότητα της σχολικής εκπαιδεύσεις κατ ‘επέκταση και θα μπορούν να προβαίνουν σε τροποποιήσεις του υπάρχοντος προγράμματος σπουδών που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, επιτυγχάνοντας έτσι ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία στην ποιότητα της εκπαίδευσης.
Θα αποκτήσουν επίσης εμπειρίες μέσα από τη γνωριμία κι επαφή με τον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά άλλων λαών και θα αντιληφθούν την πολυπλοκότητα του κοινωνικού πλαισίου μέσα στο οποίο ζούμε, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα
και θα μάθουν να συνυπάρχουν και να συνεργάζονται στο μέλλον με συναδέλφους άλλων χωρών .
Ευελπιστούμε ότι η συνεργασία αυτή θα συνεχιστεί και στο μέλλον, μέσα από την επικοινωνία και την κοινή συμμετοχή μας σε διακρατικά προγράμματα.
Με τη συμμετοχή μας σε διακρατικές συνεργασίες και δίνοντας στους εκπαιδευτικούς μας τη δυνατότητα να επισκεφθούν και να πάρουν μερος στη διαδικασία μάθησης σε σχολεία μιας άλλης χώρας, να πειραματιστούν με νέους τρόπους διδασκαλίας ,να γνωρίσουν τον τρόπο που σκέφτονται οι άλλοι άνθρωποι και να κατανοήσουν την ιδέα μιας ευρωπαϊκής εκπαίδευσης, θεωρούμε ότι συμβάλλουμε στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης στον τομέα της εκπαίδευσης, ενισχύοντας συγχρόνως την ευρωπαϊκή πτυχή της κοινής εκπαίδευσης.

Project summary

The Rizario Kindergarten of Trikala, is a preschool education center with well-trained staff offering its students,regardless of gender or ethnicity, equal opportunities for all-round development, smooth socialization and qualityeducation so they are ready to face the society of information and knowledge where they will live.
Part of our philosophy and priority is to improve our work by adopting new teaching methods and constantly training our staff for the benefit of the school unit.
The need for educational training of our teachers is crucial, so that the teachers can offer quality education to the students and properly prepare tomorrow’s citizens who will be able to respond to the demands of modern society.
In order to encourage further training and professional development of our teachers, we are planning to place two of our teachers in three different partner schools within the framework of the Job shadowing action, which will give them the opportunity to practice on new technologies and how new techologies apply in the field of education, their education in the natural sciences (STEM Method in Pre-school Education) and the way of teaching English in preschool children.
It is expected that the participating teachers will acquire enough skills in the above-mentioned subjects, both on a personal level, for the benefit of their students, school and other colleagues, but also they will improve the quality of their knowledge and school education so they will be able to make changes to the existing curriculum that responds to the requirements of modern times, thus achieving European added value in the quality of education.
They will also gain experience through acquaintance and contact with the culture and cultural heritage of other people and will understand the complexity of the social context in which we live, by strengthening their European identity and learning how to coexist and cooperate in the future with colleagues of others countries.
We hope that this cooperation will continue in the future, through our communication and joint participation in transnational programs.
By participating in international partnerships and giving our teachers the opportunity to visit, to take part in the process of learning in schools in another countries, to experiment with new ways of teaching, to know the way that other people think and to understand the idea of European education, we believe that we are helping to strengthen the European dimension in education, while at the same time strengthening the European aspect of common education.

 

Αναφορές και σχόλια τοπικού τύπου για τη δράση του σχολείου μας

    

https://trikalaview.gr/nipiagogio-rizariou-ena-protoporiako-nipiagogio-me-polles-panelladikes-diakrisis/

Ολη η συνεντευξη

Νηπιαγωγείο Ριζαριού: Ένα πρωτοποριακό νηπιαγωγείο με πολλές πανελλαδικές διακρίσεις

Ιούλ 8, 2018

>Κουβεντιάζουμε με τη διευθύντριά του Άννα Μαγκιώση, την πρώτη Νηπιαγωγό στην Ελλάδα που ασχολήθηκε με τα ευρωπαϊκά προγράμματα  από το 1996

Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού είναι ένα πρωτοπόρο Νηπιαγωγείο που έχει φέρει στα Τρίκαλα πολλές πανελλαδικές διακρίσεις. Από το 1996 μέχρι σήμερα έχει συμμετάσχει σε διάφορα καινοτόμα προγράμματα και μάλιστα πριν λίγο καιρό ένα από τα project του βραβεύτηκε για την καλή του εκπαιδευτική προσέγγιση, με τους λιλιπούτειους μαθητές του να «καταθέτουν» τη δική τους πρόταση για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με πολύ κέφι και μεράκι και με όλη την αθωότητα και τη γνήσια ματιά των παιδικών τους χρόνων, με τη σωστή καθοδήγηση των δασκάλων τους κατάφεραν να διακριθούν για την προσπάθειά τους. Τα παιδιά  μοιράστηκαν τη δουλειά τους, ιδέες κι ανησυχίες, ήθη κι έθιμα με παιδιά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και η προσπάθειά τους επιβραβεύτηκε.

Γνωρίζοντας από κοντά τη διευθύντρια του νηπιαγωγείου και κουβεντιάζοντας μαζί της κατάλαβα πως δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Όντας η πρώτη Νηπιαγωγός στην Ελλάδα που ασχολήθηκε με τα ευρωπαϊκά προγράμματα  από το 1996, έχοντας μεγάλη διδακτική εμπειρία και πάνω από όλα όρεξη για δουλειά είναι φυσικό να αποτελεί έμπνευση για τους μικρούς μαθητές της. Η Άννα Μαγκιώση με μεγάλη χαρά με πληροφόρησε για τη δουλειά που γίνεται στο Νηπιαγωγείο, ενώ η κουβέντα μας επεκτάθηκε και σε άλλα ενδιαφέροντα θέματα. Άλλωστε, δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά όταν έχεις απέναντί σου έναν άνθρωπο που αποτελεί «πηγή έμπνευσης».

Συνέντευξη στη Βιβή Μαργαρίτη

-Νηπιαγωγείο Ριζαριού… ένα Νηπιαγωγείο διαφορετικό από τα άλλα;

Διαφορετικό δεν θα το έλεγα. Πρωτοπόρο όμως ναι. Είναι ένα Νηπιαγωγείο που έγινε γνωστό στην τοπική μας κοινωνία, τόσο για την πρωτοπόρο συμμετοχή του σε διάφορα  καινοτόμα προγράμματα  από το 1996 μέχρι και σήμερα (περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας, Ολυμπιακή παιδεία, κυκλοφοριακή αγωγή και ευρωπαϊκά σχέδια Comenius, Erasmus+ και e twinning ), όσο και για την εξαιρετικά πλούσια δράση  του  και  τις  τιμητικές του διακρίσεις  κι έχει συνεργαστεί  με σχολεία σχεδόν από όλη την Ευρώπη μέσω ευρωπαϊκών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων.

-Πριν λίγο καιρό το Νηπιαγωγείο Ριζαριού διακρίθηκε σε πανελλήνιο επίπεδο για ένα project του;

-Ναι στον πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό BRAVO SCHOOLS, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το World Largest Lesson (αναγνωρισμένο οργανισμό εκπαίδευσης από τον ΟΗΕ), την UNICEF και την UNESCO με θέμα «ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ» και στόχευε στην ανάδειξη των πιό ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, στη χώρα μας.

Το έργο μας κατάφερε να διακριθεί ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση του στόχου 15 «ΖΩΗ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ» και πρόκειται να  κατατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας ώστε μετά από σχετική επεξεργασία του Παιδαγωγικού  Ινστιτούτου, να συμπεριληφθεί στο νέο αναλυτκό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, κάτι που μας τιμά ιδιαίτερα.

Θα αναρτηθει επίσης στην  Global  Educational Gate ( Παγκόσμια  Εκπαιδευτική Πύλη ) ως παράδειγμα καλύτερης εκπαιδευτικής προσέγγισης  του στόχου 15 «ΖΩΗ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ»

Εκπαιδευτικοί και σχολείο ενταχθήκαμε στο επίσημο δίκτυο  πρεσβευτών  των βιώσιμων στόχων.

-Με ποιον τρόπο συμμετείχαν τα παιδιά;

-Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά επισκέφτηκαν το  δάσος, έμαθαν για  το οικοσύστημά του, πειραματίστηκαν, το  εξερεύνησαν χρησιμοποιώντας τις πέντε αισθήσεις τους, εμπνεύστηκαν από την ομορφιά και τη μαγεία του κι έκαναν καταπληκτικές   δημιουργίες.

Γνώρισαν επίσης τον υπολογιστή ως εργαλείο μάθησης κι επικοινωνίας κι εξοικειώθηκαν με τις βασικές του λειτουργίες. Ήρθαν σε επαφή με ακουστικά δείγματα ξένων γλωσσών, έμαθαν λέξεις και τραγούδια στα αγγλικά κι έφτιαξαν όμορφες δημιουργίες. Συμμετείχαν σε θεατρικά έργα και στη συγγραφή και εικονογράφηση ιστοριών.

Δώσαμε έμφαση στην ανάπτυξη του διαλόγου, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και την ευκαιρία για πρωτοβουλία κι αυτενέργεια και την τόνωση της αυτοπεποίθησής τους. Συγχρόνως,  μοιράστηκαν τη δουλειά τους, ιδέες κι ανησυχίες, ήθη κι έθιμα με παιδιά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες κι  απέκτησαν και  την αίσθηση ότι είναι μέρος ενός μεγαλύτερου κόσμου που ονομάζεται Ευρώπη, με διαφορετικά μεν προβλήματα, αλλά κοινές ανησυχίες και κοινό μέλλον.

Τα παιδιά έδειχναν ενθουσιασμένα και συμμετείχαν με εξαιρετική προθυμία σε κάθε δραστηριότητα του έργου κι άλλωστε αυτό αποτυπώθηκε στην καταπληκτική για την ηλικία τους δουλειά.

-Η δουλειά της νηπιαγωγού είναι μία εύκολη δουλειά;

-Καμία δουλειά δεν θεωρώ ότι είναι εύκολη όσο απλή κι αν φαίνεται. Πόσο μάλλον όταν έχεις να κάνεις με ανθρώπινες ψυχές. Με παιδιά στην πιο τρυφερή τους  ηλικία που έχουν ανάγκη να νοιώσουν την αγάπη και την ασφάλεια.

Χρειάζεται υπομονή, γερά νεύρα, συνεχή επαγρύπνηση κι επιτήρηση, πρέπει να μπορείς να χειριστείς διάφορες καταστάσεις που αφορούν κυρίως στη σχέση με τους γονείς, πρέπει να κερδίσεις την εμπιστοσύνη τους και τη συνεργασία τους, πρέπει να είσαι διπλωμάτης και κυρίως πάντα φιλική με όλους .

Τα παιδιά χρειάζονται μια ήρεμη και χαμογελαστή Νηπιαγωγό, που θα αφήσει  έξω από το κατώφλι του σχολείου τα προβλήματά της, όσο σοβαρά κι αν είναι. Δεν είσαι μόνο παιδαγωγός. Είσαι καθοδηγητής, εμψυχωτής, σύμβουλος, συνεργάτης, πρόθυμος να λύσεις τις απορίες των παιδιών, να τους δώσεις ίσες ευκαιρίες για μάθηση, να ασχοληθείς εξατομικευμένα με  παιδιά που το έχουν περισσότερη ανάγκη, να πυροδοτήσεις την περιέργεια και τη φαντασία τους. Συγχρόνως, πρέπει να είσαι συνεπής όχι μόνο στο εκπαιδευτικό σου έργο αλλά και στο διοικητικό.

Συνεπώς εύκολη δουλειά δεν θα έλεγα ότι είναι. Πρέπει να καταφέρεις το συνδυασμό πολλών σε ένα πρόσωπο και είναι ό,τι  καλύτερο  όταν τον πετύχουμε.

-Τι θα συμβουλεύατε τους γονείς που έχουν παιδιά στο νηπιαγωγείο.

Στους γονείς θα συμβούλευα  να μάθουν «να ακούνε το παιδί τους και τις ανάγκες του», να θέτουν όρια (πράγμα επίσης πολυ σημαντικό κι αναγκαίο) να βρίσκουν πάντα το χρόνο να ασχοληθούν, να παίξουν και να διασκεδάσουν μαζί τους γιατί τα παιδιά το έχουν ανάγκη. Έχουν ανάγκη από υγιή πρότυπα, από τον σούπερ ήρωα  μπαμπά και τη τρυφερή αγκαλιά της μαμά τους που θα είναι πάντα εκεί  ότι κι αν συμβεί.΄Εχουν ανάγκη να νοιώθουν ασφάλεια και προστασία.

Επίσης θα τους συμβούλευα να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς προς όφελος των παιδιών τους και να συζητούν συμπεριφορές και τυχόν προβλήματα που θα μπορούσαν να λυθούν μέσα από κοινή προσπάθεια σ ένα αμοιβαίο κλίμα εμπιστοσύνης.

Το νηπιαγωγείο είναι χώρος που πρέπει  να παρέχει  συμβουλές και να κατευθύνει  τους γονείς για τη σωστή  διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους  μέσα από τη συνεργασία γονέων-εκπαιδευτικών, ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Να φανταστώ οι δυσκολίες είναι πολλές όταν έχεις να κάνεις με τόσο μικρά παιδιά. Εσείς παρόλα αυτά και παρά τα πολλά χρόνια της εργασίας σας έχετε διατηρήσει την όρεξη και το κέφι σας για τη δουλειά. Ποιο είναι αλήθεια το μυστικό; Τι θα συμβουλεύατε τις νεότερες συναδέλφους σας;

Παρά τα 40 και πλέον έτη υπηρεσίας δεν νομίζω ότι αντιμετώπισα πολύ δύσκολες καταστάσεις. Σίγουρα υπήρχαν φορές που έπρεπε να αντιμετωπίσω διάφορα προβλήματα κι αυτό αφορά κυρίως σε ακραίες συμπεριφορές και  στα παιδιά που χρειάζονται επί πλέον βοήθεια  και στενοχωριέσαι όταν δεν μπορείς να την προσφέρεις.

Σίγουρα δεν είναι ένα εύκολο επάγγελμα ,αλλά όταν το βλέπεις ως  λειτούργημα, χαίρεσαι να δίνεις την ψυχή σου γι αυτό το επάγγελμα και δεν σε κουράζουν οι παραπάνω ώρες δουλειάς. Σε ξεκουράζει ένα τόσο απλό αλλά σπουδαίο «Κυρία σ ‘αγαπώ πολύ» που βγαίνει αυθόρμητα από το στόμα των παιδιών. Σε ξεκουράζει τα χαμόγελο στα χείλη τους και σε επιβραβεύει η πρόοδός τους και η εξελιξή τους.

Καποτε ένας καθηγητής μου και σπουδαίος άνθρωπος όταν σπούδαζα μου είπε  :  «Μπορεί να είσαι ένα μικρό αστεράκι στον ουρανό. Δεν έχει σημασία .Κοίτα να γίνεις το λαμπρότερο»Νομίζω ότι τα κατάφερα ως ένα βαθμό  και νοιώθω  αρκετά ικανοποημένη. Τελικά μάλλον γεννήθηκα γι’ αυτό το επάγγελμα!

Μυστικό δεν υπάρχει. Χρειάζονται μόνο τρία πράγματα που δεν κοστίζουν απολύτως τίποτα και τα οποία προτείνω ανεπιφύλακτα : Αγάπη  για τα παιδιά, τη δουλειά μας και μπόλικο μεράκι!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΣχετικά με την Άννα Μαγκιώση (Δ/ντρια του Νηπιαγωγείου Ριζαριού)

Τα τελευταία 25 έτη  υπηρετεί  στο Νηπιαγωγείο Ριζαριού κατέχοντας τη θέση της  προισταμένης της σχολικής μονάδας. Eξ αιτίας της προσωπικής της συμβολής , το Νηπιαγωγείο Ριζαριου  κρατάει το σκήπτρο στην πρωτοπορία ανάμεσα στα Νηπιαγωγεία του Νομού Τρικάλων για πάνω από είκοσι συνεχόμενα έτη με την εμπλοκή του σε διάφορα καινοτόμα προγράμματα.

Ειναι η πρωτη Νηπιαγωγός στο νομό Τρικάλων που ασχολήθηκε με την περιβαλλοντική εκπαίδευση στο  Νηπιαγωγείο (1992) και η πρώτη Νηπιαγωγός  που ασχολήθηκε με τα ευρωπαϊκά προγράμματα  από το 1996.

Το 1999 της απονεμήθηκε το χρυσό κλειδί του συμπλέγματος των νήσων  Vega  της Νορβηγίας από τον κυβερνήτη τους  και ο τίτλος της πρέσβειρας για την προώθηση της φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των σχολείων των δύο χωρών στα πλαίσια του Ευρωπαικού προγράμματος  Comenius και το ίδιο έτος το σχολείο  κερδίζει   το πρώτο Πανβαλκανικό βραβείο  με τη συμμετοχή του στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα  » Καφέ αρκούδα .

Υπήρξε μέλος της ΠΕΚΠΕ και του Εθνικού δικτύου  για το «Ποτάμι»  συμμετέχοντας σε αρκετές δράσεις και συνέδρια. Διετέλεσε (με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας ,το 2000)  προωθήτρια του προγράμματος Comenius Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  Ν. Τρικάλων επί σειρά ετών.

Υπήρξε συντονίστρια μεγάλων ευρωπαϊκών σχολικών συμπράξεων και συνεργάστηκε  με σχολεία απ όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης. Συμμετείχε ως  εισηγήτρια  αλλά κι ως επιμορφούμενη σε πάνω από 180 σεμινάρια όλων των γνωστικών αντικειμένων που αφορούν στην εκπαίδευση και τις καινοτόμες δράσεις της τόσο στην Ελλάδα ,όσο και στο εξωτερικό. Ειναι ενεργό μέλος της  SEG (Σχολική Πύλη Εκπαίδευσης) και της e twinning κοινοτητας,με εμπειρία στη διαχειριση etwinning προγραμμάτων κι έχεί τιμηθει με το ευρωπαικο βραβείο ποιοτητας για τα έργα της.

Το έργο της «’Ακου τη σιωπή του δάσους» φέροντας την  προσωπική της υπογραφή  στην ίδρυση και το σχεδιασμό του της χάρισε  έναν ακόμη  τίτλο, του   πρεσβευτού  των παγκόσμιων βιώσιμων στόχων.

Σχετικές φωτογραφίες

                        

 

 

 

 

 

Δημοσιευμένο στη Νέα Σελίδα Τρικάλων