Προφίλ του Νηπιαγωγείου

Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού είναι ένα δημόσιο νηπιαγωγείο και λειτουργεί ως ολοήμερο σχολείο με άρτια καταρτισμένο προσωπικό που προσφέρει στους μαθητές ανεξαρτήτως φυλής ή εθνικότητας ίσες ευκαιρίες για ποιοτική εκπαίδευση με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη και την ομαλή κοινωνικοποίηση τους, ώστε να είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της κοινωνίας του αύριο, όπου πρόκειται να ζήσουν.Είναι ένα σχολείο ανοικτό για τους γονείς και η ενεργός συμμετοχή των γονέων είναι ορατή σε κάθε έκφραση της.

Οι παιδαγωγικές και κοινωνικές μας προτεραιότητες είναι:
• Η συνολική, αρμονική και ισορροπημένη ανάπτυξη των παιδιών.
• Η ευέλικτη προετοιμασία των παιδιών για το δημοτικό σχολείο.
• Η προώθηση της δημιουργίας συνθηκών για τον μελλοντικό έλεγχο της σχολικής αποτυχίας.
• Ο μετριασμός των κοινωνικών και πολιτισμικών διαφορών.
• Η εξασφάλιση ίσων σημείων εκκίνησης και ευκαιριών για το μέλλον.
• H συμμετοχή μας σε εκπαιδευτικά προγράμματα και οι καινοτόμες δράσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της επιστημονικής, κοινωνικής και πολιτισμικής διάστασης του εκπαιδευτικού έργου, στη βελτίωση του κλίματος και των σχέσεων στο σχολείο, καθώς και στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία

Είναι ένα Νηπιαγωγείο που έγινε γνωστό στην τοπική κοινωνία των Τρικάλων , τόσο για την πρωτοπόρο συμμετοχή του σε διάφορα  καινοτόμα προγράμματα  από το 1996 μέχρι και σήμερα (περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας, Ολυμπιακή παιδεία, κυκλοφοριακή αγωγή και ευρωπαϊκά σχέδια Comenius, Erasmus+ και e twinning ), όσο και για την εξαιρετικά πλούσια δράση  του  και  τις  τιμητικές του διακρίσεις  κι έχει συνεργαστεί  με σχολεία σχεδόν από όλη την Ευρώπη μέσω ευρωπαϊκών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων.

Οι σημαντικότερες διακρίσεις του είναι :

Το πανβαλκανικό βραβείο  από  τη συμμετοχή του σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα  με  θέμα : » Καφέ αρκούδα » (1998 )

Εθνικά κι Ευρωπαικά βραβεία ποιότητας για την εκπόνηση e twinning έργων

Η απονομή του τίτλου του e twinning school (2018).Το Νηπιαγωγείο μας ειναι ένα από τα 86 σχολεία της Ελλάδας που κατέκτησε επάξια τον τίτλο.
Απονομή 1ου e Twinning βραβείου 2018 του 13ου Πανελλήνιου e Twinning διαγωνισμού.

Επίσης  το e twinning  έργο μας «Listen to the silence of the forest»κατάφερε να διακριθεί ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση του στόχου 15 «ΖΩΗ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ»στον πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό BRAVO SCHOOLS ,που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το World Largest Lesson (αναγνωρισμένο οργανισμό εκπαίδευσης από τον ΟΗΕ), την UNICEF και την UNESCO με θέμα:  ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ και στόχευε στην ανάδειξη των πιό ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (Ιούνιος 2018) Αποτέλεσμα η ένταξη του Νηπιαγωγείου μας  στο δίκτυο σχολείων πρεσβευτών για τους 17 βιώσιμους στόχους ανάπτυξης

Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού είναι ένα σχολείο που προσφέρει ποιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία και εξελίσσεται συνεχώς, εντάσσοντας κάθε είδους καινοτομία στο πρόγραμμα του. Μέρος της φιλοσοφίας μας και προτεραιότητά μας είναι να βελτιώσουμε το έργο μας, με την υιοθέτηση νέων μεθόδων διδασκαλίας και τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού μας, προς όφελος του συνόλου της σχολικής μονάδας. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός σχολείου το οποίο θα είναι καινοτόμο και θα παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους.

Επιμέλεια άρθρου : Μαγκιώση Άννα

Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών (26 Σεπτεμβρίου 2019)

Η γλωσσική πολυμορφία αποτελεί εργαλείο για την επίτευξη ευρύτερης διαπολιτισμικής κατανόησης και βασικό στοιχείο στην πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της ηπείρου μας.

Οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ημέρας των Γλωσσών είναι

-H Βελτίωση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τη γλωσσική κληρονομιά της Ευρώπης και προώθηση της πλούσιας ποικιλομορφίας της, ενθαρρύνοντας το άνοιγμα στις διάφορες γλώσσες και πολιτισμούς.
– H Ενθάρρυνση των Ευρωπαίων πολιτών να αναπτύξουν την πολυγλωσσία (ικανότητα χρήσης διαφορετικών γλωσσών, ανεξαρτήτως προτύπων) για την επίτευξη ενός βαθμού επάρκειας σε πολλές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιούνται λιγότερο ή διδάσκονται λιγότερο.
-H Ενθάρρυνση και υποστήριξη της δια βίου εκμάθησης γλωσσών για προσωπική ανάπτυξη.

Για την ιστορία η πρώτη Ευρωπαϊκή Ημέρα των Γλωσσών πραγματοποιήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 2001 και αποτέλεσε το κυρίαρχο γεγονός της εκστρατείας «Ευρωπαϊκό Έτος Γλωσσών 2001» που διοργανώθηκε από κοινού με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Συμμετείχαν εκατομμύρια άνθρωποι σε 45 κράτη μέλη  και η εκδήλωση  σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία ,τόση που  η Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης αποφάσισε, στα τέλη του 2001, να καθιερώσει  ετήσια εκδήλωση στις 26 Σεπτεμβρίου ως Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών.

Συμμετέχουμε κι εμείς σ αυτή την όμορφη γιορτή και σαν ψηφιακό σχολείο που είμαστε φτιάξαμε μερικές αφίσες μέσω διαφόρων εργαλείων ιστού ! Νομίζω καλά τα καταφέραμε!

  

  

 

Επιμέλεια άρθρου : ‘Αννα Μαγκιώση

 

Νηπιαγωγείο Ριζαριού: 2ο έτος υλοποίησης του Erasmus+ΚΑ2 «My culture,your culture ,our culture»

Mία διεθνής συνεργασία που συνεχίζεται για το το σχολικό έτος 2019-2020 στο Νηπιαγωγείο Ριζαριού με πολλές πολιτιστικές δράσεις και …φαντασία! Πρόκειται για το ένα από τα τρία Erasmus+ΚΑ2  σχέδια που υλοποιεί το σχολείο μας  με τίτλο «My culture,your culture ,our culture» 2018-2020 και διανύει τη δεύτερη χρονιά υλοποίησής του,η οποία ξεκίνησε με την παρουσίαση του έργου σε παιδιά και γονείς αμέσως με την έναρξη του σχολικού έτους .

Παρουσίαση 1ου έτους δραστηριοτήτων του έργου.

https://youtu.be/iqJLOHZr0Qw

Οι δραστηριότητες ήδη ξεκίνησαν με υπέρμετρο ενθουσιασμό και με πολλές αναδρομές στη ζωή τα παλιά χρόνια ,έτσι ώστε να παιδιά κάνοντάς συγκρίσεις να μπορέσουν να καταλάβουν την πορεία και την  εξέλιξη της μέχρι σήμερα. Το κυριότερο ,να αντιληφθούν ότι η ζωή μας είναι συνυφασμένη με το παρελθόν και πρέπει να προστατεύσουμε και να διατηρήσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά ,η οποία ως θεματοφύλακας των κοινών αξιών, συμβάλλει στην επικοινωνία των λαών, ιδίως εκείνων με κοινά πολιτιστικά στοιχεία, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση  της ειρήνης αλλά και την ανάπτυξη φιλικών ανθρώπινων σχέσεων.

      

Ο βασικός σκοπός του έργου είναι να εκπαιδεύσει άτομα, ενσωματωμένα στην πολιτιστική ταυτότητα της εποχής μας προσεγγίζοντας με σεβασμό και κατανόηση σε διαφορετικούς πολιτισμούς,  βλέποντας τον πολιτισμό ως χώρο δημιουργίας, που οδηγεί σε οικονομική και κοινωνική βιωσιμότητα.

Νηπιαγωγείο Ριζαριού : Την Τετάρτη 11/9/2019 ο αγιασμός στις 8.30 π.μ. στο 13ο Δημ. Σχολείο Ριζαριού

 

Ενημερώνουμε τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών   του Νηπιαγωγείου Ριζαριού ότι ο αγιασμός

θα γίνει στο δημοτικό σχολείο στις 8.30 π.μ. την Τετάρτη  11 Σεπτεμβρίου!

Καλή σχολική χρονιά με υγεία , χαρούμενες στιγμές και μπόλικη  δημιουργία!

Ελάτε να γνωριστούμε και να χτίσουμε σιγά σιγά όλοι μαζί μια ζεστή φωλιά ,

όπου θα περάσουμε μια όμορφη χρονιά!

Σας περιμένουμε!

1,2,3 …αρχίζουν τα σχολεία!

Μια ακόμη σχολική χρονιά ξεκινάει και κάποια παιδάκια περνάνε για πρώτη φορά το κατώφλι του πρώτου τους σχολείου που λέγεται Νηπιαγωγείο.

Το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο σκαλοπάτι της συστηματικής αγωγής κι εκπαίδευσης των παιδιών κι ένα σχολείο που θα μείνει χαραγμένο στη μνήμη τους, αρκεί να το βιώσουν σαν έναν χώρο όπου έχουν περάσει όμορφα και δημιουργικά. Όλοι θυμόμαστε τα ωραία ,πόσο μάλλον ένα παιδί! Ας φροντίσουμε λοιπόν να του δώσουμε τις καλύτερες αναμνήσεις ,φεύγοντας για το δημοτικό!

Η σημαντικότερη αποστολή του νηπιαγωγείου -χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το παιδί δεν θα αποκτήσει γλωσσικές και μαθηματικές δεξιότητες -είναι η διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών και η κατάκτηση σημαντικών αξιών όπως :αλληλεγγύη, περιβαλλοντική συνείδηση, σεβασμός προς τον εαυτό του, τους άλλους και τις αξίες της ζωής, υπευθυνότητα, συνεργασία, αποδοχή της διαφορετικότητας, κατανόηση, εμπιστοσύνη, δημιουργικότητα, αυτοεκτίμηση, τήρηση των κανόνων. Πράγματα που πρέπει πρώτα να τα έχει διδαχθεί από το σπίτι, το πρώτο του και σημαντικότερο «σχολείο».

Για όλα τα άλλα θα έχει πολλά χρόνια μπροστά του, αρχής γενομένης από την Α’ δημοτικού για να τα μάθει. Κανένα παιδί δεν έμεινε χωρίς να μάθει να γράφει και να διαβάζει. Αλλά δεν είναι το Νηπιαγωγείο το μέρος αυτό. Σίγουρα διδάσκεται γράμματα κι αριθμούς αλλά δεν σημαίνει ότι είναι απροετοίμαστο για το δημοτικό αν δεν ξέρει την αλφαβήτα απ’ έξω!

Θέλουμε ένα χαρούμενο κι ευτυχισμένο παιδί κι όχι ένα παιδί που δεν θέλει να έρθει στο σχολείο και κλαίει για να το αποφύγει.

Συμμαχήστε με τους εκπαιδευτικούς στις καλές πρακτικές που ενδεχομένως να επιδιώξουν να περάσουν στο παιδί: π.χ. διατροφικές συνήθειες, ασφάλεια, ανακύκλωση, περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή αγωγή κ.α. Η δική σας υποστήριξη σε ορθές συμπεριφορές θα συμβάλλει στην όλη προσπάθεια του σχολείου.

Προσέλθετε με θετική διάθεση στο σχολείο και συζητήστε με τις Νηπιαγωγούς αυτό που σας προβληματίζει ή τις απορίες σας και σίγουρα μια λύση θα βρεθεί.

Σκεφτείτε ότι τις εμπιστεύεστε τον πολυτιμότερο θησαυρό σας ,το ίδιο το παιδάκι σας. Κάντε λοιπόν το καλύτερο για το παιδί σας  κι αφήστε το παιδαγωγικό έργο πάνω τους. Μην ξεχνάτε ότι αυτή είναι η δουλειά τους και έχουν σπουδάσει κάποια χρόνια το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Δώστε στο παιδί να καταλάβει ότι το νηπιαγωγείο σαν έναν όμορφο χώρο δημιουργίας, μάθησης και χαράς. Όταν θα τελειώσει κάποιος θα είναι πάντα εκεί για να το περιμένει και να γυρίσουν ξανά στο σπίτι, που είναι το μικρό του βασίλειο. Αποδείξτε του ότι δεν το εγκαταλείπεται επειδή πρέπει να έρθει στο σχολείο για κάποιες ώρες!

Και φυσικά μην ενδώσετε στο γοερό κλάμα του κυρίως τις πρώτες μέρες που κάποια παιδάκια απογαλακτίζονται πιο δύσκολα από άλλα,όσο κι αν σας πονάει αυτό…

Οι πρώτες μέρες είναι δύσκολες για όλους μας, όμως όταν το παιδί χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τη Νηπιαγωγό του, θα ηρεμήσει και θα αποδεχτεί αυτόν τον αποχωρισμό τελικά !Απλά θέλει τον χρόνο του.

Και φυσικά εδώ θέλει την άμεση συνεργασία εκπαιδευτικού και γονέα και να είστε σίγουροι ότι το αποτέλεσμα θα είναι θετικό. Τυχόν σχόλια και διαφωνίες που αφορούν προσωπικά εσάς και το παιδί σας, θα πρέπει να γίνονται χωρίς την παρουσία παιδιών ή άλλων γονέων.

Μάθετε στο παιδί σας να αυτοεξυπηρετείται (τουαλέτα, πλύσιμο χεριών, τακτοποίηση και φυσικά τρόπους καλής συμπεριφοράς. Στείλτε το πάντα περιποιημένο στο σχολείο. Φροντίστε τα ρούχα του και τα παπούτσια του να είναι άνετα κι όχι «τα καλά «του, γιατί παιδί είναι και θα τρέξει και παίξει και θα πέσει και θα κυλιστεί το χορτάρι! Δεν χρειάζεται να στενοχωρηθεί επειδή λέρωσε τα καλά του ρούχα και θα το μαλώσετε όταν γυρίσει στο σπίτι.( Πράγμα που συμβαίνει κι όλοι το ξέρουμε) Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να το διευκολύνουμε στη δύσκολη αυτή του προσαρμογή, ειδικά των πρώτων ημερών. Μια μεγάλη αγκαλιά κι ένα τρυφερό φιλί είναι το καλύτερό του δώρο γυρνώντας  στο σπίτι!

Να ρωτάτε κάθε μέρα το παιδί σας πώς πέρασε, τι του άρεσε, αν υπάρχει κάτι που το ενόχλησε. Βρείτε χρόνο να συζητήσετε μαζί του ,να πείτε τα νέα σας καθημερινά, έστω και για λίγα λεπτά. Κι όλα θα πάνε καλά! Να είστε σίγουροι!

Να έχουμε όλοι  μια υπέροχη σχολική χρονιά με υγεία !Καλή μας αρχή!

 

Επιμέλεια άρθρου : Άννα Μαγκιώση

Δημιουργία νέου e Twinning έργου 2019-2020 με τίτλο: » The teaching of English in preschool education»

Με στόχο την εισαγωγή κι εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας στην προσχολική εκπαίδευση,ξεκινήσαμε πέρυσι στο σχολείο μας δειλά -δειλά τη διδασκαλία της και διαπιστώσαμε ότι η μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν για την επίτευξη των στόχων μας, ήταν οι πλέον κατάλληλες ,αφού το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό. Φυσικά μας βοήθησε αρκετά η σχετικά επιμόρφωσή μας μέσω του προγράμματος Erasmus+KA1, στην Πολωνία ,τον περασμένο Δεκέμβριο (2018).

Τη φετινή χρονιά αποφασίσαμε – έχοντας πλέον κάποια πείρα- να δημιουργήσουμε ένα e twinning έργο και να μοιραστούμε αυτές τις μεθόδους και τις καλές πρακτικές με εκπαιδευτικούς όχι μόνο της Ελλάδας αλλά κι άλλων χωρών της Ευρώπης. Ο τίτλος του έργου είναι » The teaching of English in preschool education»

Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, ως διεθνούς γλώσσας, είναι σήμερα απαραίτητη και πρέπει να διδαχθεί από νεαρή ηλικία.
Μέσω της συνεργασίας μας με άλλους  εκπαιδευτικούς της Ευρώπης θα μάθουμε πώς τα αγγλικά μπορούν να διδάσκονται στα παιδιά της μέσης ηλικίας (μέθοδος, εκπαιδευτικοί πόροι και συναφές υλικό) ώστε να μπορέσουμε να τα ενσωματώσουμε στο πρόγραμμα σπουδών μας και να υποστηρίξουμε τις δραστηριότητες εκμάθησης αγγλικών στο Νηπιαγωγείο.
Οι εκπαιδευτικοί θα μοιραστούν τις γνώσεις και τις ιδέες τους και θα ανταλλάξουν καλές πρακτικές και μεθόδους διδασκαλίας αγγλικών.

Με αυτό το πρόγραμμα θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με την αγγλική γλώσσα, να μάθουν το αγγλικό αλφάβητο, να μάθουν αγγλικά τραγούδια, απλά λόγια και σύντομες προτάσεις, να προετοιμάσουν τις κάρτες των Χριστουγέννων και να ανταλλάξουν τις επιθυμίες τους, να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και την πόλη τους, να συνθέσουν απλά ποιήματα και ιστορίες, να ζωγραφίσουν τις εντυπώσεις τους και μέσω αυτών των δραστηριοτήτων να αισθανθούν τη χαρά της δημιουργίας και να κερδίσουν τον ενθουσιασμό και την ενθάρρυνση να μάθουν αγγλικά.

Η παρουσίαση  του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του έργου (Ιούνιος 2020)με τη συμμετοχή γονέων και κηδεμόνων και θα γίνει διάχυση των αποτελεσμάτων του έτσι ώστε η δράση αυτή να γίνει γνωστή  σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ,στην τοπική κι ευρύτερη κοινωνία.

Αναμενόμενα αποτελέσματα 

Θα  δώσουμε στα παιδιά κάθε ευκαιρία  να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να αυτοσχεδιάσουν, να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, να ανακαλύψουν το εύρος των ταλέντων τους και  να μάθουν αγγλικά μέσα από παιγνιώδεις  δραστηριότητες που θα είναι τόσο αυθόρμητες όσο και οργανωμένες  .Στο τέλος του έργου, τα παιδιά θα έχουν αναπτύξει την περιέργεια και τον ενθουσιασμό τους για την αγγλική γλώσσα ,κάτι που θα βοηθήσει αναμφίβολα στην  εκμάθηση των αγγλικών στα επόμενα χρόνια.

«ICT and robotics in preschool education!A more attractive way for learning!» e Twinning project 2019-2020

Μαζί με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς 2019-2020 ,ξεκινάμε και το νέο e twinning έργο μας με τίτλο «ICT and robotics in preschool education!A more attractive way for learning!»που είναι άμεσα συνδεδεμένο με το ομότιτλο πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (Τομέας σχολικών συμπράξεων ) που εγκρίθηκε προς υλοποίηση από το Νηπιαγωγείο μας για τη διετία 2019-2021.από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.

Οι χώρες που συμμετέχουν είναι η Ελλάδα (ιδρυτικό σχολείο) ,η Σουηδία,η Ισπανία,η Λιθουανία ,η Λετονία και η Ισπανία.
Το έργο ιδρύθηκε με σκοπό την αύξηση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και των παιδιών και στην ενσωμάτωση των ΤΠΕ και της ρομποτικής στις δραστηριότητες διδασκαλίας / εκμάθησης.
Η τεχνολογία αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας στην προ-σχολική εκπαίδευση, διότι δημιουργεί ένα νέο μαθησιακό περιβάλλον, πιο ελκυστικό και ευχάριστο για τα μικρά παιδιά και η απόκτηση γνώσεων απαιτεί την ενεργό συμμετοχή των μικρών παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, παραλήπτες σε δημιουργούς πληροφοριών και γνώσεων.
Κατά τη διάρκεια του έργου, τα παιδιά θα εφαρμόσουν τις νέες δεξιότητές τους, θα αναπτύξουν το πνεύμα συνεργασίας και ευθύνης, θα παράγουν υλικά και θα συμμετάσχουν σε δραστηριότητες και θα βιώσουν τη χαρά της δημιουργικότητας.
Με αυτό το πρόγραμμα στοχεύουμε στην αύξηση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και των παιδιών και στην ενσωμάτωση των ΤΠΕ και της ρομποτικής στις δραστηριότητες διδασκαλίας / εκμάθησης.

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό θα αναπτύξουν τις ψηφιακές τους γνώσεις, θα αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους σε νέα τεχνολογικά θέματα και αναμένεται να μπορέσουν να κάνουν συγκρίσεις ή υιοθετήσεις με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της γνώσης. Οι μαθητές θα αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ευθύνης μέσω παιχνιδιών με άλλα παιδιά και θα ασκηθούν με τη χρήση της νέας τεχνολογίας και της ρομποτικής, θα γνωρίσουν την κουλτούρα των άλλων ευρωπαϊκών εθνών και θα έρθουν σε πρώτη επαφή με άλλες γλώσσες.

Άλλα αποτελέσματα είναι η δημιουργία ιστότοπου με μαθησιακό υλικό και καλές γνώσεις, η δημιουργία κοινών πετσετών, παιχνιδιών, παζλ, e βιβλίων, DVD και cds. Τα σχολεία θα εμπλουτίσουν τη δράση τους με τη συμμετοχή τους σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Θα πραγματοποιηθεί έκθεση για τη διάδοση των αποτελεσμάτων των έργων στην εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινότητα. Όλα τα προϊόντα θα τοποθετηθούν σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να δώσουμε στα παιδιά της προσχολικής εκπαίδευσης όλες τις απαιτούμενες δεξιότητες και ικανότητες και να τους προετοιμάσουμε να γίνουν οι πολίτες της Ευρώπης της αυριανής κοινωνίας και μέσα απ αυτό το έργο ευελπιστούμε να τα καταφέρουμε!

Επίσημη λήξη του ευρωπαϊκού προγ/τος Erasmus+ KA1 (Μαθησιακή κινητικότητα ατόμων)

Με το τέλος του Αυγούστου το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 2018-2019 /Μαθησιακή κινητικότητα ατόμων, με τίτλο : PROFESSIONAL GROWTH AND QUALITY DEVELOPMENT OF PRESCHOOL EDYCATION που υλοποιήθηκε από το Νηπιαγωγείο Ριζαριού το προηγούμενο σχολικό έτος 2018-2019,έφτασε στο τέλος του κι έκλεισε επισήμως, σημειώνοντας εξαιρετική επιτυχία, αφού όλοι οι στόχοι του επιτεύχθηκαν, ξεπερνώντας τις προσδοκίες μας.

Το έργο σχεδιάστηκε ώστε να ικανοποιήσει ανάγκες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών  του σχολείου πάνω σε νέα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα που εισάγονται δειλά – δειλά στην προσχολική εκπαίδευση σε πειραματικό στάδιο κι έχουν στόχο τη  βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης της  προσχολικής ηλικίας  και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου σε διάφορους θεματικούς τομείς.

Προκειμένου να ικανοποιηθούν  αυτές οι ανάγκες, με στόχο την ενθάρρυνση της περαιτέρω κατάρτισης και επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου Ριζαριού ,στα πλαίσια της δράσης   Job shadowing  δυο εκπαιδευτικοί από το συγκεκριμένο σχολείο είχαν  την ευκαιρία να επισκεφτούν τρία (3)διαφορετικά σχολεία – εταίρους (Σλοβενία, Πολωνία κι Εσθονία)και τους δόθηκε η δυνατότητα να κάνουν μια άριστη πρακτική εξάσκηση πάνω:

  1. στις Νέες Τεχνολογίες και την εφαρμογή τους στον τομέα της  προσχολικής εκπαίδευσης  (Λιουμπλιάνα Σλοβενίας)
  1. στην επιμόρφωση τους στις φυσικές επιστήμες:  Μέθοδος  STEM στην προσχολική εκπαίδευση (Νάρβα Εσθονίας)
  1. και στον τρόπο διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας σε παιδιά νηπιακής ηλικίας ( Πολωνίας)

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί απέκτησαν αρκετές δεξιότητες παίρνοντας μέρος στις κινητικότητες αυτές ,τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και προς όφελος των μαθητών ,του σχολείου και των υπολοίπων συναδέλφων τους  κι αναμφίβολα  βελτιώθηκε η  ποιότητα των γνώσεων τους αλλά και η ποιότητα της σχολικής εκπαίδευσης κατ’ επέκταση.

Το έργο αυτό δεν ενίσχυσε μόνο το επαγγελματικό προφίλ των εκπαιδευτικών αλλά συνέβαλε επίσης στην προώθηση της δημιουργικότητας των παιδιών και στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους μέσω των ευκαιριών που προσφέρθηκαν από τη χρήση έξυπνων συσκευών και μέσω του πειραματισμού με διαφορετικά υλικά, την επαφή με την αγγλική γλώσσα, τη μάθηση μέσω παιχνιδιού, τη συνεργασία με άλλα παιδιά, την τήρηση των κανόνων και ευθυνών και  την αποδοχή της ποικιλομορφίας των άλλων.

Τα  παραχθέντα αποτελέσματα του έργου που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του έργου κι εφαρμόζοντας τις νέες γνώσεις που αποκτήθηκαν, ξεπερνούν τα 80, ένα πραγματικά αξιόλογο αποτέλεσμα αφού πρωταγωνιστές ήταν τα ίδια τα παιδιά.

-Ανάμεσά τους η δημιουργία ιστολογίου για τις ανάγκες του έργου όπου έχουν  αναρτηθεί όλα τα τελικά προϊόντα του προγ/τος.

https://qualitydevelopmentofpreschooledu.wordpress.com

-Η δημιουργία δύο e twinning έργων ,απόρροια του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 με τίτλο “ ICT and robotics fοr little children” και «The teaching of English in preschool education”

-Η συγγραφή νέας αίτησης Erasmus+ KA2(τομέας σχολικών συμπράξεων) που ήδη έχει εγκριθεί για τη διετία 2019-2021 με τίτλο: ICT and robotics in preschool education: A more attractive way for learning!”που πιστοποιεί την συνέχιση της διεθνούς συνεργασίας μεταξύ διαφόρων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Ευρώπης.

-Η Δημιουργία e books και online εκπαιδευτικών παιχνιδιών

Η δημιουργία  κοινής ιστορίας με τους εταίρους

Η εκμάθηση πάνω από 60 νέων εργαλείων ιστού για δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού παρουσιάσεων, on line ερωτηματολογίων ,πινάκων on line ψηφοφορίας και  δημιουργίας ταινιών.

Με τη συμμετοχή μας σε διακρατικές συνεργασίες και δίνοντας στους εκπαιδευτικούς μας τη δυνατότητα να επισκεφθούν και να πάρουν μέρος στη διαδικασία μάθησης σε σχολεία μιας άλλης χώρας, συμβάλλουμε στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης στον τομέα της εκπαίδευσης, ενισχύοντας συγχρόνως την ευρωπαϊκή πτυχή της κοινής εκπαίδευσης.

Δραστηριότητες διάδοσης

Οι δραστηριότητες του προγράμματος διάδοσης απευθύνθηκαν σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως σε εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας ,αλλά και στην τοπική κοινωνία, στους οποίους δόθηκε  η  δυνατότητα να γνωρίσουν τις ευκαιρίες που προσφέρει το πρόγραμμα Erasmus+ και τα σημαντικότατα οφέλη που αποκομίζουν οι συμμετέχοντες.
Αντίστοιχα υπήρξε  διάδοση του έργου τόσο κατά την εξέλιξη του, όσο και κατά τη διάρκεια υλοποίησής του αλλά και μετά το τέλος του, όχι μόνο από το σχολείο αποστολής αλλά  και από τα σχολεία υποδοχής, ώστε η διάχυση να εκταθεί σε ευρύτερο και διεθνές πεδίο .Τα αποτελέσματα του έργου έχουν  αναρτηθεί  σε διάφορους ιστότοπους που έχουν σχέση με την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε να είναι διαθέσιμα στο ευρύτερο κοινό.

σελ Dissemination :   https://qualitydevelopmentofpreschooledu.wordpress.com

 

Οφέλη: 

1.Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα μας έδωσε την ευκαιρία να βελτιώσουμε την ποιότητα της εργασίας σε επιλεγμένους τομείς και να καθιερώσουμε μια διεθνή συνεργασία. Οι συμμετέχοντες έμαθαν για σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην καθημερινή διδακτική εργασία, έχοντας την ευκαιρία να αποκτήσουν νέες, πρακτικές εμπειρίες, οι οποίες με τη σειρά τους θα συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων του συνόλου του θεσμικού οργάνου και γενικότερα στη βελτίωση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης.

2.Οι εκπαιδευτικοί, οι άμεσοι συμμετέχοντες στην κινητικότητα, ανέπτυξαν τις εκπαιδευτικές τους κι επικοινωνιακές δεξιότητές τους άμεσα κι ενίσχυσαν το επαγγελματικό τους προφίλ Εισήγαγαν νέες καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας κι αντάλλαξαν εμπειρίες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για νέες μελλοντικές συνεργασίες όχι μόνο με τους εκπαιδευτικούς των εμπλεκόμενων στη δράση σχολείων αλλά και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας.

3.Οι εμπλεκόμενοι μαθητές βελτίωσαν τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους και διαμόρφωσαν θετικότερη στάση για το σχολείο και τη μάθηση.

4.Το σχολείο ενίσχυσε τη φήμη και το γόητρό του και οι γονείς δηλώνουν ικανοποιημένοι λόγω της ισότιμης πρόσβασης σε όλες τις μορφές πρόσθετων δραστηριοτήτων των παιδιών τους.

Το έργο είχε διάρκεια  1 έτος και χρηματοδοτήθηκε  από την Ευρωπαϊκή ένωση σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας ,που είναι και ο Εθνικός φορέας της χώρας μας.

Επιμέλεια άρθρου : Άννα Μαγκιώση

 

Έγκριση νέου Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 για το Νηπιαγωγείο Ριζαριού.

Ακόμη μια επιτυχία για το σχολείο μας που δικαίως μας κάνει υπερήφανους με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς!

 

Με χαρά πληροφορηθήκαμε την έγκριση ενός ακόμη Ευρωπαϊκού προγράμματος  Erasmus + του τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης ( το τέταρτο κατά σειρά σε διάρκεια δυο ετών)για το Νηπιαγωγείο Ριζαριού για την επόμενη διετία 2019-2021,κατόπιν αξιολόγησης του, από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας ως εθνικής αρχής της χώρας μας  σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση  και του ανοίγει το δρόμο για την υλοποίησή του.

Το έργο που φέρει τον τίτλο « ICT and robotics in pre school education A more attractive way for learning!» είναι  ένα πρόγραμμα που ενώνει πάνω από 1000 εκπαιδευτικούς και μαθητές από διαφορετικές  χώρες της Ευρώπης και συγκεκριμένα  από Σουηδία, Ισπανία, Λιθουανία  Λετονία ,Εσθονία κι  Ελλάδα και τους δίνει την ευκαιρία να αυξήσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες ,να ανταλλάξουν ιδέες κι απόψεις ,να μοιραστούν νέες μεθόδους διδασκαλίας ,να γνωρίσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα και την κουλτούρα άλλων χώρων και μέσα από αυτή τη συνεργασία, να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα.

Συντονιστικό σχολείο της σύμπραξης  είναι το Νηπιαγωγείο Ριζαρίου Τρικάλων ,ενώ το γενικό συντονισμό του όλου προγ/τος  έχει η Προϊσταμένη του κ Άννα Μαγκιώση, διαθέτοντας εξαιρετική εμπειρία στη διαχείριση διεθνών συμπράξεων.Σκοπός του έργου είναι η κατανόηση της σπουδαιότητας της νέας τεχνολογίας  στη ζωή μας ,συμπεριλαμβανομένων του STEAM και της ρομποτικής από τα μικρά παιδιά, μέσω σχετικών επιλεγμένων δραστηριοτήτων από το πρόγραμμα σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης και η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων που θα τους βοηθήσουν στη μετέπειτα ζωή τους.

Η ψηφιοποίηση αλλάζει την εκπαίδευση. Σήμερα οι μαθητές μαθαίνουν με άλλους τρόπους από εκείνους πριν  από λίγα μόνο χρόνια. Είναι επομένως ζωτικής σημασίας να δώσουμε στους μαθητές τις απαιτούμενες δεξιότητες ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν την κοινωνία της γνώσης όπου θα ζήσουν.Η ανάγκη να αποκτηθεί ένα υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης για το άτομο ώστε να είναι σε θέση να ακολουθήσει τον ταχύ ρυθμό των τεχνολογικών αλλαγών, προσαρμοσμένο στο νέο περιβάλλον, δημιουργεί νέα δεδομένα σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης.

Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύτιμο εργαλείο για την έκφραση, την επικοινωνία, την εξερεύνηση, τον πειραματισμό και την αναζήτηση στα χέρια των μαθητών της προσχολικής εκπαίδευσης κι όχι μόνο, διότι προσφέρουν μια διαθεματική προσέγγιση σε πολλά διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα και επιστήμες , διευκολύνουν την βαθύτερη κατανόησή τους, ενισχύουν την ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης και βοηθούν στην ολόπλευρη ανάπτυξη κι ομαλή κοινωνικοποίησή τους.

Το έργο αυτό αναμένεται να έχει  μακροπρόθεσμες επιπτώσεις σε κάθε ίδρυμα-εταίρο.Μετά το πέρας του έργου, η τεχνολογία θα ενσωματωθεί στις δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης και σε όλους οι συμμετέχοντες φορείς θα έχουν υλικά, εξοπλισμό, δεξιότητες και γνώσεις σχετικά με τη χρήση τους.Το πρόγραμμα θα βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στη μάθηση και θα συμβάλλει στην προετοιμασία του Ευρωπαίου πολίτη αύριο, ο οποίος θα έχει τις απαραίτητες δεξιότητες, και θα είναι σε θέση να δράσει και να λάβει σωστές  αποφάσεις για ένα καλύτερο αύριο.

Επενδύουμε σε έναν καλύτερο κόσμο, λαμβάνοντας ως αφετηρία την προσχολική εκπαίδευση ,το πρώτο σκαλοπάτι της συστηματικής εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα είναι διάρκειας 2 ετών και χρηματοδοτείται από την ευρωπαϊκή ένωση. Οι δραστηριότητες του σχεδίου σχεδιάστηκαν προσεκτικά για την επίτευξη των στόχων του έργου και εντάσσονται στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής κοινότητας.

Η δημοσίευση του κειμένου  είναι αναπόσπαστο κομμάτι του προγ/τος κι αποσκοπεί στη γνωστοποίηση και τη  διάδοση του  Erasmus+ στο ευρύτερο εκπαιδευτικό κοινό και στην τοπική κοινωνία.

Επιμέλεια άρθρου : Άννα Μαγκιώση

—————————————————————–

 

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου Ριζαριού στη διδασκαλία αγγλικών στο Νηπιαγωγείο

Με στόχο την ενθάρρυνση της περαιτέρω κατάρτισης και επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών του και κατόπιν έγκρισης από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας τον περασμένο Σεπτέμβριο του σχεδίου Erasmus+ ΚΑ1 (Κινητικότητας εκπαιδευτικών) “Επαγγελματική ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης”, η εκπαιδευτικός Μαγκιώση Άννα ταξίδεψε στην Πολωνία (Κρακοβία)  και συγκεκριμένα στο Νηπιαγωγείο Przedszkole Samorzadowe w Zespole Placowek Oswiatowych της  Woli Filipowskiej με σκοπό την παρακολούθηση του τρόπου διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας  σε παιδιά νηπιακής ηλικίας.

 

Η εκπαιδευτικός η οποία είναι και συντονίστρια του έργου  είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει κύκλο σεμιναρίων εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας σε παιδιά ηλικίας Νηπιαγωγείου, να συναναστραφεί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής και να ξεναγηθεί στα αξιοθέατα της περιοχής. Όπως η ίδια μας λέει, επέστρεψε με τις καλύτερες εντυπώσεις κι αναμφίβολα με νέες γνώσεις που θα εφαρμοστούν σε πειραματικό στάδιο στο Νηπιαγωγείο, με σκοπό να προστεθούν στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.

 

Οι χώρες που συμμετέχουν

Οι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι η Πολωνία, η Σλοβενία και η Εσθονία και η διάρκεια του είναι 12 μήνες.

Σκοπός

Σκοπός του όλου σχεδίου δράσης είναι η ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων που συμπληρώνουν το Πρόγραμμα Σπουδών, ενθαρρύνουν τη μαθητική πρωτοβουλία, καλλιεργούν τον δημοκρατικό διάλογο, συμβάλλουν στη δημιουργία θετικού κλίματος, βελτιώνουν τις σχέσεις μεταξύ των μελών της σχολικής μονάδας και συντελούν στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.

Πειραματική διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο Ριζαριού μέσω Erasmus

 

Παρουσίαση και διάχυση των αποτελεσμάτων του Ευρωπαϊκού προγ/τος  Εrasmus+ ΚΑ 2  με τίτλο  «Learning is interest and fun» 2018-2020

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγ/τος  Εrasmus+ ΚΑ 2 ,τομέας σχολικών συμπράξεων με τίτλο  «Learning is interest and fun» 2018-2020 που υλοποιείται από το Νηπιαγωγείο Ριζαριού πραγματοποιήθηκε την Τρίτη  18 Ιουνίου 2019  και ώρα  9.30 π.μ. στον Νηπιαγωγείο Ριζαριού εκδήλωση παρουσίασης και διάχυσης των αποτελεσμάτων του 1ου έτους του έργου ,ενώ ταυτόχρονα  διοργανώθηκε  κι έκθεση υλικού και παραχθέντων προϊόντων του.Στην παρουσίαση του έργου , που έχει  ως αντικείμενο την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας στην προσχολική εκπαίδευση ,παρευρέθηκαν  εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές όχι μόνο του σχολείου αλλά και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας .

Το πρόγραμμα είναι ένα από τα δύο Erasmus KA2+ (Τομέας Σχολικών Συμπράξεων )που υλοποιεί το Νηπιαγωγείο Ριζαριού για τη διετία 2018-2020 ,ενώ οι εκπαιδευτικοί του συμμετέχουν και σε τρίτο προγ/μα Erasmus+KA1 (κινητικότητας προσωπικού)Στη σύμπραξη συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Γαλλία, Τουρκία, Εσθονία και Ισπανία και τον συντονισμό του έργου έχει η Εσθονία.

       

Η παρουσίαση του έργου έγινε από την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου κ. Μαγκιώση Άννα  η οποία  είναι και η συντονίστρια αυτού του προγ/τος όπως και των υπολοίπων Εrasmus σχεδίων του σχολείου  και η οποία κατά τη διάρκεια της ομιλίας της τόνισε ότι η συμμετοχή σε αυτό το έργο αναμένεται να  έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις σε κάθε εμπλεκόμενο θεσμικό όργανο.

– τα παιδιά: θα έχουν νέες δεξιότητες και γνώσεις σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας. Θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία στο μέλλον για τη μάθηση. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσω του παιχνιδιού και θα αποκτήσουν νέες σημαντικές δεξιότητες από πολύ μικρή ηλικία ώστε η μετάβασή τους στο δημοτικό να είναι πιο ομαλή και πιο επιτυχημένη.

– οι εκπαιδευτικοί : θα βελτιώσουν  τις τεχνικές και ψηφιακές δεξιότητές τους και θα κερδίζουν πολλές νέες ικανότητες κατά τη διάρκεια του έργου και θα είναι σε θέση να μοιραστούν την εμπειρία και τις γνώσεις τους στο μέλλον μέσα στο ίδρυμα και εκτός.

-τα  ιδρύματα:  κάθε ίδρυμα θα αποκτήσει  ποικιλία εκπαιδευτικών ρομπότ, έξυπνων συσκευών κι  εξοπλισμού ΤΠΕ. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν δεξιότητες για να χρησιμοποιούν εφαρμογές και ιστοσελίδες για τη δημιουργία παιχνιδιών για μάθηση.

Η ιστοσελίδα για τα εκπαιδευτικά υλικά που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα είναι ελεύθερα διαθέσιμη σε όλους τους εκπαιδευτικούς.

Θα υπάρξει μια ποικιλία μαθησιακών δραστηριοτήτων για τη χρήση τεχνολογίας, μια λίστα εφαρμογών και διαδικτύου sites για δημιουργία  εκπαιδευτικού υλικού που θα μπορεί να αξιοποιηθεί από κάθε ενδιαφερόμενο.

Τα αποτελέσματα  μέχρι τώρα είναι εξαιρετικά ,καθ’ ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί απέκτησαν πλέον την ευχέρεια να διαχειρίζονται αρκετά νέα εργαλεία ιστού και έμαθαν να χρησιμοποιούν τις «έξυπνες συσκευές» ενσωματώνοντάς τις στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης μέσα στην τάξη.

Επίσης οι ενδιαφερόμενοι γονείς  είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν σε κάποια από αυτά τα νέα εργαλεία ιστού  και παρακινήθηκαν να δημιουργήσουν μόνοι τους πάζλ, κολλάζ και ταινίες χρησιμοποιώντας τις δικές τους  φωτογραφίες ,ενώ η εκπαιδευτικός του σχολείου κ Παπαγιάννη Αικατερίνη παρουσίασε ένα δείγμα των νέων εργαλείων ιστού που μάθαμε κι εξήγησε τη χρήση τους στους παρευρισκόμενους.

Το έργο δημιουργήθηκε με σκοπό  την αύξηση των δεξιοτήτων των παιδιών του 21ου αιώνα βαδίζοντας προς την κατεύθυνση της μελλοντικής παιδείας ,έχει διάρκεια 2 έτη και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή ένωση σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας ,που είναι και ο Εθνικός φορέας της χώρας μας.

Η δημοσίευση του κειμένου είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διάδοσης των αποτελεσμάτων του έργου και γενικότερα του προγ/τος Erasmus+

Επιμέλεια άρθρου : Άννα Μαγκιώση