Προφίλ του Νηπιαγωγείου

Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού είναι ένα δημόσιο νηπιαγωγείο και λειτουργεί ως ολοήμερο σχολείο με άρτια καταρτισμένο προσωπικό που προσφέρει στους μαθητές ανεξαρτήτως φυλής ή εθνικότητας ίσες ευκαιρίες για ποιοτική εκπαίδευση με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη και την ομαλή κοινωνικοποίηση τους, ώστε να είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της κοινωνίας του αύριο, όπου πρόκειται να ζήσουν.Είναι ένα σχολείο ανοικτό για τους γονείς και η ενεργός συμμετοχή των γονέων είναι ορατή σε κάθε έκφραση της.

Οι παιδαγωγικές και κοινωνικές μας προτεραιότητες είναι:
• Η συνολική, αρμονική και ισορροπημένη ανάπτυξη των παιδιών.
• Η ευέλικτη προετοιμασία των παιδιών για το δημοτικό σχολείο.
• Η προώθηση της δημιουργίας συνθηκών για τον μελλοντικό έλεγχο της σχολικής αποτυχίας.
• Ο μετριασμός των κοινωνικών και πολιτισμικών διαφορών.
• Η εξασφάλιση ίσων σημείων εκκίνησης και ευκαιριών για το μέλλον.
• H συμμετοχή μας σε εκπαιδευτικά προγράμματα και οι καινοτόμες δράσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της επιστημονικής, κοινωνικής και πολιτισμικής διάστασης του εκπαιδευτικού έργου, στη βελτίωση του κλίματος και των σχέσεων στο σχολείο, καθώς και στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία

Είναι ένα Νηπιαγωγείο που έγινε γνωστό στην τοπική κοινωνία των Τρικάλων , τόσο για την πρωτοπόρο συμμετοχή του σε διάφορα  καινοτόμα προγράμματα  από το 1996 μέχρι και σήμερα (περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας, Ολυμπιακή παιδεία, κυκλοφοριακή αγωγή και ευρωπαϊκά σχέδια Comenius, Erasmus+ και e twinning ), όσο και για την εξαιρετικά πλούσια δράση  του  και  τις  τιμητικές του διακρίσεις  κι έχει συνεργαστεί  με σχολεία σχεδόν από όλη την Ευρώπη μέσω ευρωπαϊκών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων.

Οι σημαντικότερες διακρίσεις του είναι :

Το πανβαλκανικό βραβείο  από  τη συμμετοχή του σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα  με  θέμα : ” Καφέ αρκούδα “ (1998 )

Εθνικά κι Ευρωπαικά βραβεία ποιότητας για την εκπόνηση e twinning έργων (απο το 2016 μέχρι και σήμερα)

Η απονομή του τίτλου του e Τwinning school (2018).Το Νηπιαγωγείο μας είναι ένα από τα 86 και πρώτα σχολεία της Ελλάδας που κατέκτησε επάξια τον τίτλο και συνεχίζει να διατηρει τον τίτλο μέχρι το 2024

Απονομή 1ου e Twinning βραβείου 2018 του 13ου Πανελλήνιου e Twinning διαγωνισμού.

Επίσης  το e twinning  έργο μας «Listen to the silence of the forest»κατάφερε να διακριθεί ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση του στόχου 15 «ΖΩΗ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ»στον πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό BRAVO SCHOOLS ,που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το World Largest Lesson (αναγνωρισμένο οργανισμό εκπαίδευσης από τον ΟΗΕ), την UNICEF και την UNESCO με θέμα:  ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ και στόχευε στην ανάδειξη των πιό ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (Ιούνιος 2018) Αποτέλεσμα η ένταξη του Νηπιαγωγείου μας  στο δίκτυο σχολείων πρεσβευτών για τους 17 βιώσιμους στόχους ανάπτυξης.

Απονομή Βronze βραβείου EDUCATION LEADRES AWARDS μέγιστης μαθησιακής εμπειρίας για το έτος 2019.

Απονομή του  e SAFETY  BRONZE SCHOOL  LABEL ( 2020 -2022)

Βραβείο ρομποτικής απο την WROHELLAS για το 2020 με θέμα :Μια βόλτα στην πόλη”

Απονομή του  e SAFETY  SILVER  SCHOOL  LABEL (2022 -2024)

Απονομή τίτλου “EU Code Week School Label” για το 2022 (πρώτο έτος θέσπισης του θεσμού)

Aπονομή του : SΤΕΜ Competent School Label 2022-2023

Aπονομή του : STEM PROFICIEND SCHOOL LABEL 2023-2024

Απομονή του : STEM EXPERT SCHOOL LABEL   2023-2024

Aπονομή του : GLOBAL BRONZE SCHOOL AWARD  2023

Aπονομή του : GLOBAL SILVER SCHOOL AWARD  2023

Aπονομή του 1oυ βραβείου στον πανελλήνιο διαγωνισμό BRAVO SCHOOLS 2023 (στόχος 17)

Απονομή Silver βραβείου στα EDUCATION LEADERS AWARDS 2023 ( Καινοτομία και διεθνής συνεργασία)

Βραβείο ρομποτικής απο την WRO HELLAS  για το 202ο με θέμα : ” Μια βόλτα στην πόλη “

Βραβείο ρομποτικής απο την WRO HELLAS  για το 2022 με θέμα : ” Πρωτογενής τομέας -ανάδειξη τοπικών προϊόντων “

Βραβείο ρομποτικής  απο την WRO HELLAS για το 2023 με θέμα ” Η πόλη που ονειρεύομαι”

Απονομή τίτλου “ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ “ 2023-2026

Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού είναι ένα σχολείο που προσφέρει ποιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία και εξελίσσεται συνεχώς, εντάσσοντας κάθε είδους καινοτομία στο πρόγραμμα του.Ήδη από το 2018 έχουν ενσωματωθεί η νέα τεχνολογία ,τα STEAM ,η ρομποτική και η διδασκαλία αγγλικών στο  αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου κι εφαρμόζονται με εξαιρετικά αποτελέσματα.

Μέρος της φιλοσοφίας μας και προτεραιότητά μας είναι να βελτιώσουμε το έργο μας, με την υιοθέτηση νέων μεθόδων διδασκαλίας και τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού μας, προς όφελος του συνόλου της σχολικής μονάδας. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός σχολείου το οποίο θα είναι καινοτόμο και θα παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους.

Επιμέλεια άρθρου : Μαγκιώση Άννα

” Το συμβούλιο των ζώων του δάσους “

D12Με αφορμή τον ερχομό της άνοιξης συζητάμε με τα παιδιά τι γίναται στο δάσος όταν έρχεται η άνοιξη (ξυπούν τα ζωάκια απο χειμερία νάρκη ,ανθίζουν όμορφα λουλούδια και δέντρα κι όλα μοιάζουν χαρούμενα )

Τα παιδιά υποδύονται διαφορα ζωάκια του δάσους και παίζουμε ένα θεατρικό με τίτλο ” Το συμβούλιο των ζώων του δάσους ” και συζητούν πως επιλέγουν να είναι το δάσος τους και ποιός θα παραφυλάει μην πάρει φωτιά το δάσος .

Και τι θα πρέπει να κάνουν για να το κρατάνε καθαρό ,αφού είναι το σπίτι τους. Και φυσικά καταγράφουμε τις προτάσεις τους για να τις κρεμάσουμε στην είσοδο του δάσους.ώστε να τις βλέπουν όχι μόνο τα ζώα αλλά και οι άνθρωποι.

Μέσα από το θεατρικό θέλαμε να περάσουμε μηνύματα για την προστασία του δάσους και να θυμηθουν τα παιδια τα ζωάκια που είχαν πέσει σε χειμερία νάρκη.

Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα

΄Αλλος για μαρουλοσαλάτα!

Καμαρώνοντας για τα λαχανικά μας απο τον σχολικό κήπο!

global project 12Αφού τα σπειραμε και τα φροντιοσαμε να μεγαλώσουν ήρθε η ώρα, να τα γευτούμε !Μιλάμε για τα κρεμμυδάκια και τα μαρουλάκια μας !

Βάλαμε και λίγο μαϊντανο αφού το ζητησαν τα παιδιά !Αλλος τα μάζεψε από τον κήπο ,άλλος τα ξέπλυνε καλά καλά (μαθαίνοντας και τον τρόπο χρήσης τους πριν φτάσουν στο πιάτο μας ) ,άλλος τα εκοψε κι αφού προσθεσαμε ξύδι ,λάδι και αλάτι είμασταν πλέον έτοιμοι να δοκιμάσουμε τη μαρουλοσαλάτα μας !

Διαδικασία που χάρηκαν ιδιαίτερα τα παιδιά ,μαθαίνοντας για την αξία των λαχανικών  και καμαρώνοντας για την τέχνη τους στην κηπουρική! Βέβαι ήταν και η ευκαιρία να μάθουμε και σύνθετες λέξεις και ποσότητες φτιάχνοντας τη σαλάτα μας ,αλλα και να γράψουμε τη συνταγή της!

Να τι μπορεί να κάνει μια γωνίτσα με λαχανικά στο σχολειό μας!

 

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα

Εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στο Νηπιαγωγείο

3d03acea 17be 4881 afc8 8d76003bdc73Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στην προσχολική εκπαίδευση προσφέροντας καινοτόμες λύσεις για τη βελτίωση των εμπειριών διδασκαλίας και μάθησης.
Ο Καθηγητής Οικονομίας & Νέων Τεχνολογιών κ.Μάριος Παπαευσταθίου ,στις 20 Μαρτίου ,βρέθηκε καλεσμένος στο Νηπιαγωγείο Ριζαριού και εξήγησε στους μικρούς μας μαθητές τα οφέλη και τους κινδύνους των Νέων Τεχνολογιών και τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση, στην υγεία ,στην οικονομία και στην ρομποτική ,αν και το αντικείμενο δεν ήταν τελείως άγνωστο στα παιδιά ,αφού το σχολείο μας αφαρμόζει κάθε είδους καινοτομία ,όπως είναι γνωστό!

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην προσχολική εκπαίδευση προσφέρει πολυάριθμα οφέλη, ενισχύοντας τις εμπειρίες διδασκαλίας και μάθησης τόσο για εκπαιδευτικούς όσο και για νέους μαθητές:

Εξατομικευμένη μάθηση: Οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να αναλύσουν μεμονωμένα μοτίβα μάθησης και προτιμήσεις, επιτρέποντας την προσαρμογή των μαθησιακών δραστηριοτήτων ώστε να ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες και ενδιαφέροντα κάθε παιδιού. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση μεγιστοποιεί τη δέσμευση και προωθεί τη βαθύτερη κατανόηση των εννοιών.

Προσαρμοστικές πλατφόρμες μάθησης: Οι πλατφόρμες προσαρμοστικής μάθησης με τεχνητή νοημοσύνη προσαρμόζουν το επίπεδο δυσκολίας των δραστηριοτήτων με βάση την ικανότητα του παιδιού, διασφαλίζοντας ότι η μάθηση παραμένει προκλητική αλλά και εφικτή. Αυτή η δυναμική προσαρμογή βελτιστοποιεί τα μαθησιακά αποτελέσματα και διατηρεί τα παιδιά παρακινημένα.

Διαδραστικές και συναρπαστικές δραστηριότητες: εκπαιδευτικά παιχνίδια και εφαρμογές με δυνατότητα AI προσφέρουν διαδραστικές και καθηλωτικές εμπειρίες μάθησης που αιχμαλωτίζουν την προσοχή των νεαρών μαθητών. Αυτές οι συναρπαστικές δραστηριότητες διεγείρουν την περιέργεια, τη δημιουργικότητα και την εξερεύνηση, κάνοντας τη μάθηση διασκεδαστική και ευχάριστη.

Εικονική διδασκαλία και βοήθεια: Οι εικονικοί δάσκαλοι με τεχνητή νοημοσύνη παρέχουν σχόλια και υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο στα παιδιά καθώς ασχολούνται με το εκπαιδευτικό υλικό. Αυτοί οι εικονικοί βοηθοί μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις, να παρέχουν εξηγήσεις και να προσφέρουν συμβουλές, συμπληρώνοντας την καθοδήγηση που παρέχουν οι εκπαιδευτικοί και προάγοντας την ανεξάρτητη μάθηση.

https://www.facebook.com/anna.magkiosi/posts/pfbid02cHiFuCVTfzzksdZW2JbATJn7VUA28Krn4FCErkH8ZQrwJrp1JMd8ynhAQqrhM3iKl

Ευχαριστούμε πολύ τον κ Παπαευσταθίου για την αποδοχή της πρόσκλησής μας και την άμεση ανταπόκριση.
5b6a21cd 09a7 49a1 b2d0 55297cb0aa7a  global project
Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα

Ένας αρχαιοφύλακας μας δίνει συνέντευξη!

Μαθαίνοντας για τα Μουσεία ,αδράξαμε την ευκαιρία να καλέσουμε έναν αρχαιοφύλακα στο σχολείο μας ,για να μας μιλήσει για τη δουλειά του .

Ο κ Μανάκος Ιωάννης δέχτηκε με χαρά την Στιγμιότυπο οθόνης 4675πρόσκλησή μας και στις 4 Μαρτίου 2024 μας επισκέφτηκε και εξήγησε στα παιδιά τη δουλειά του ,απαντώντας σε ερωτήσεις των παιδιών που ανέλαβαν να του πάρουν συνέντευξη.Τα παιδιά είχαν πολλές απορίες αλλά ο κ Μανάκος έδωσε απαντησεις σε όλες.

Μιλήσαμε για τα είδη μουσείων ,για το  που υπάρχουν αρχαιολογικά μουσεία στη χώρα μας  και τα βρήκαμε στο χάρτη . Μιλήσαμε για τα μουσεία της περιοχής μας και του κρατήσαμε μια έκπληξη για το τέλος παρουσιάζοντας το δικό μας σχολικό λαογραφικό μουσείο με τις όμορφες συλλογές του απο τα χρόνια τα παλιά!

Τα παιδιά  έπαιξαν παιχνίδια με εικόνες μουσείων και ζάρια ,παρατήρησαν αρχαία γλυπτά αγάλματα μεσα απο φωτογραφίες και έμαθαν για κάποια από αυτά την ιστορία τους ,την ενδυμασία τους ,την κόμμωση .΄Εφτιαξαν όμως και αμφορείς με πηλό και τους πρόσθεσαν στη συλλογή του μουσείου μας!

Στιγμιότυπο οθόνης 4676  global project 1

FotoJet 8  FotoJet 7

FotoJet 6  FotoJet 5

Και κάπως έτσι τα παιδιά έμαθαν ένα σωρό πραγματα για τα μουσεία και τα εκθέματα τους και πραγματικά τους έκαναν μεγάλη εντυπωση και για μέρες ζωγράφιζαν αγάλματα ,μουσεία κι αμφορείς! Αυτό κι αν είναι εμπέδωση!

Επιμέλεια άρθρου : Mαγκιώση Άννα

STEM Discovery Campaign 2024

To Νηπιαγωγείο Ριζαριού δηλώνει επίσημος υποστηρικτής  της  εκστρατεία STEM Discovery 2024, μια κοινή διεθνή πρωτοβουλία που διοργανώθηκε από το Scientix και το έργο Life Terra που SDC24 Visual no disclaimerπροσκαλεί εκπαιδευτικούς, έργα, οργανισμούς, βιβλιοθήκες, σχολεία, πανεπιστήμια, λέσχες νέων και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο για να γιορτάσουν τη σταδιοδρομία και τις σπουδές στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών (STEM).

Προσκαλούμε όλους να συμμετάσχουν στην καμπάνια STEM Discovery 2024 οργανώνοντας, διεξάγοντας και συμμετέχοντας σε διάφορες δραστηριότητες STEM και παρουσιάζοντάς τες στον χάρτη STEM Discovery Campaign, γίνοντας συνεργάτες και συμμετέχοντας στους διαγωνισμούς μας καθώς και σε άλλες διαδικτυακές εκδηλώσεις!

Προσθέστε τη δραστηριότητά σας STEM στον Χάρτη!

Έχετε οργανώσει μια δραστηριότητα STEM από τον Μάιο του 2023; Συμπεριλάβετέ το στον χάρτη! Συνδεθείτε στον (δωρεάν) λογαριασμό σας στο Scientix και βάλτε τη δραστηριότητά σας σε έναν παγκόσμιο χάρτη.

Θέλετε να συμμετάσχετε;

Έχετε οργανώσει, πραγματοποιήσει και/ή συμμετάσχει σε δραστηριότητες STEM από τον Μάιο του 2023; Ενδιαφέρεστε να παρουσιάσετε έργα ή προσπάθειες που προωθούν την εκπαίδευση STEM; Είστε δάσκαλος ή οργανισμός που εργάζεται στο STEM; Όλες οι ενέργειες που σχετίζονται με το STEM μπορούν να συμπεριληφθούν στον χάρτη της καμπάνιας STEM Discovery και βοηθούν τους μαθητές να κεντρίσουν το ενδιαφέρον για το STEM και να διαμορφώσουν την ταυτότητά τους STEM!

Ενδιαφέρεστε να γίνετε συνεργάτης;

Δημόσια και ιδιωτικά χρηματοδοτούμενα έργα, μη κυβερνητικοί και κυβερνητικοί οργανισμοί, πανεπιστήμια, βιβλιοθήκες, σύλλογοι νέων, εταιρείες και σχολεία που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση STEM είναι ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν στην εκστρατεία STEM Discovery 2024 ως εταίροι. Με τη δέσμευση στο SDC24, οι εταίροι συμφωνούν:

Οργανώστε και μοιραστείτε πληροφορίες σχετικά με (διαδικτυακές) δραστηριότητες και δράσεις στην εκπαίδευση STEM ως μέρος της εκστρατείας STEM Discovery.
Ενθαρρύνετε τρίτα μέρη να υποστηρίξουν και να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία οργανώνοντας δραστηριότητες STEM (διαδικτυακά) ή δικές τους δράσεις και μοιραστείτε πληροφορίες σχετικά με αυτά ως μέρος της εκστρατείας STEM Discovery, ιδίως επισημαίνοντας αυτές τις δραστηριότητες στον χάρτη της εκστρατείας.
Δημοσιεύστε στην ιστοσελίδα τους πληροφορίες για την υποστήριξη της καμπάνιας STEM Discovery, διευκολύνοντας έτσι την ενεργό ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ έργων, οργανισμών και σχολείων.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα βήματα εγγραφής που πρέπει να ακολουθήσουν οι πιθανοί συνεργάτες, πραγματοποιήστε λήψη του εγγράφου οδηγού για συνεργάτες και συμπληρώστε τη φόρμα. Για γενικές πληροφορίες και διαφημιστικό υλικό, επισκεφθείτε την επίσημη σελίδα της καμπάνιας STEM Discovery 2024 στην πύλη Scientix.  https://www.scientix.eu/campaigns/sdc/sdc24_count

Ocean Literacy: Sea is life!

Η φιλοσοφία του εκπαιδευτικού προγράμματος : Ocan Literacy: “Sea is life”

H χώρα μας περιβάλλεται από θάλασσα ως επι το πλείστον . Μπορεί η πόλη μας να είναι μακριά απο τη θάλασσα ,αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να αποκτήσουμε θετικές συμπεριφορές απέναντι της αφού το καλοκαίρι κυρίως όλοι λιγο πολύ την επισκεπτόμαστε. Αν θέλουμε να έχουμε καθαρές ακτές και να κολυμπάμε σε καθαρά νερά ,ειναι στο χέρι μας!

Αειφόρο σχολείο Αειφόρο σχολείο 2

Δεδομένου ότι η συστηματική εκπαίδευση ξεκινά από το Νηπιαγωγείο όπου διαμορφώνονται οι χαρακτήρες των παιδιών, είναι σημαντικό να διδάξουμε τη βιωσιμότητα των ωκεανών στα μικρά παιδιά και να καλλιεργήσουμε την περιβαλλοντική τους συνείδηση, ώστε να αλλάξει η συμπεριφορά των μαθητών, της οικογένειας, της τοπικής και ευρύτερης κοινότητας.

Γιατί πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που ζούμε και λειτουργούμε σε αυτόν τον πλανήτη για να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητά του για τις μελλοντικές γενιές, ξεκινώντας από τα μικρά παιδιά και επενδύοντας σε αυτά .

Μπορείτε να δείτε ενδεικτικές δραστηριότητες στον παρακάτω σύνδεσμο

https://drive.google.com/file/d/1_ifszRwhQnu0NAc__4rFNIPNXKDeDCMo/view?usp=drive_link

Αειφόρο σχολείο 4 Αειφόρο σχολείο 3

Στόχοι του έργου

Πρώτα από όλα τα παιδιά να γνωρίσουν τη σημασία του νερού στη ζωή μας και τρόπους να μην το σπαταλάμε και να το μολύνουμε.
Να μάθουν για τη ρύπανση των ποταμών αφού τα νερά τους καταλήγουν στη θάλασσα
Να μάθουν το οικοσύστημα της θάλασσας και των θαλάσσιων προϊόντων και να αναγνωρίσουν την αξία τους για τον άνθρωπο.
Να μάθουν τα απειλούμενα θαλάσσια είδη και τη χρησιμότητα των θαλάσσιων εθνικών πάρκων
Να μάθουν την ιστορική, κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική αξία της θάλασσας.

Να μάθουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο περιβάλλον και τους ωκεανούς μας
Να αναπτύξουν θετικές στάσεις, πρακτικές και συνήθειες απέναντι στο περιβάλλον
Να αναλάβουν δράση και να γίνουν ενεργοί πολίτες και να συνεργαστούν με γαλάζιες οργανώσεις
Να προτείνουν τρόπους για να διατηρήσουμε καθαρές τις παραλίες και τους ωκεανούς.
Να εισαγάγει τους μαθητές σε πιθανές ευκαιρίες σταδιοδρομίας στην υδατοκαλλιέργεια και σε συναφείς τομείς.

Νέο Παρουσίαση του Microsoft PowerPointhj4 Νέο Παρουσίαση του Microsoft PowerPointhj3

Τα παιδιά μαθαίνουν για τη ζωή στους ωκεανούς μέσα από βιβλία και παρακολουθώντας σχετικά βίντεο και παραμύθια και στη συνέχεια συζητάμε για το οικοσύστημα και τη χρησιμότητα της θάλασσας, τις αιτίες της ρύπανσης και τι μπορούμε να κάνουμε για να προστατεύσουμε ενεργά τις παραλίες και τους ωκεανούς μας.

Ζωγραφίζουν πώς φαντάζονται την καθαρή και βρώμικη θάλασσα και μπορούν να δημιουργήσουν μια μακέτα για αυτό.

Μαθαίνουν για την τροφική αλυσίδα και τις επιπτώσεις των μολυσμένων θαλασσών.
Μαθαίνουν για τα απειλούμενα ζώα και από τι κινδυνεύουν.
Συζητάμε τις αιτίες που μολύνουν τη θάλασσα και πώς αυτές επηρεάζουν τη ζωή μας και το περιβάλλον. Μπορούμε να κάνουμε ένα μικρό πείραμα και να δημιουργήσουμε μια βρώμικη θάλασσα αν προσθέσουμε καφέ χρώμα στο νερό.

Μαθαίνουμε για τα θαλάσσια πάρκα και τη χρησιμότητά τους (προστατευόμενες περιοχές) και πού υπάρχουν (για παράδειγμα στην Ελλάδα υπάρχουν προστατευόμενες περιοχές για τις μεσογειακές φώκιες και τη θαλάσσια χελώνα careta -careta ).

Νέο Παρουσίαση του Microsoft PowerPointhj2 EU4Ocean presentation template 1 1

Μαθαίνοντας για την πλαστική ρύπανση
Υγιείς ωκεανοί χωρίς πλαστικά και σκουπίδια!
Λιγότερα σκουπίδια – λιγότερο πλαστικό!
Παρακολουθούμε TV-Spots της HELMERA που μέσα από αφίσες με γλάρο στέλνουν σχετικά μηνύματα. Συζητάμε τι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο το πλαστικό αποτυπωμα στην καθημερινότητά μας. Και κάνουμε σχετικές δράσεις στο σχολείο με τη συμμετοχή γονέων .Γιατί η ρύπανση επηρεάζει σοβαρά τα χερσαία οικοσυστήματα, τις θάλασσες και την υγεία μας.

Τα παιδιά προτείνουν και καταγράφουν τρόπους για να διατηρήσουμε τις θάλασσες και τις ακτές μας καθαρές και μαθαίνουμε τρόπους καλής συμπεριφοράς και τι δεν πρέπει να κάνουμε.

Δουλεύουμε πάνω στους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης δινοντας εμφαση στο στόχο 14 .

Συμμετέχουμε σε εκδλώσεις τηε πόλης μας ανοικτές για το κοινό και διοργανώνουμε στο σχολείο μας αντίστοθχες μα τη βοήθεια των γονέων όπου χρειαστεί.

Και φυσικά τα παιδιά επιδίδονατι σε καταπληκτικές ημιουργίες που με τη λήξη του χρόνου παρουσιάζουν τη δουλειά τους σε ανοικτή εκδήλωση στο σχολείο τους .

Επιμέλεια άρθρου: ‘Άννα Μαγκιώση

Δράσεις εθελοντισμού (Συνεργασία με την δράση ACT4V-Εν δράση)

collage 20Με αφορμή τον ερχομό του Νέου Έτους και θέλοντας να δώσουμε λίγη περισσότερη χαρά σε ανθρώπους που το χρειάζονται σε συνεργασία με την εθελοντική δράση ACΤ 4V -Εν Δράση της πόλης μας συγκεντρώθηκαν και μοιράστηκαν τρόφιμα και ρουχισμός σε άπορες οικογένειες απο το Νηπιαγωγείο μας .

Και μπορει να μην ήταν πολλά όσα συγκεντρωθηκαν αλλα ήταν αρκετά για να δώσουν χαρά σε συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη και βοηθήσαμε κι εμείς στο να περάσουν πιο όμορφα τη μέρα της Πρωτοχρονιάς!

Γιατί το να μοιράζεσαι είναι χαρά και το να νοιάζεσαι τους γύρω σου είναι πράξη ενσυναίσθησης που πρέπει να διδάσκεται στα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία!

Ευχόμαστε ένα Χαρούμενο κι Ευτυχισμένο Νέο Έτος με υγεία για όλους ,περισσότερη αγάπη στις καρδιές μας και ψυχική πληρότητα!

Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα

Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας!

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα γιορτάστηκε η χριστουγεννιάτικη γιορτή του Νηπιαγωγείου Ριζαριού και τη χάρηκαν τόσο τα παιδάκια ,όσο και οι γονείς τους!

Ευχαριστούμε  πολύ την ηλεκτρονικη εφημερίδα των Τρικάλων TRIKALA IN που δημοσίευσε τη δράση μας!

https://trikalain.gr/i-christougenniatiki-giorti-sto-nipiagogeio-rizariou/?fbclid=IwAR1BL2_fnaN4qzqAvK1aFlBr9mx3q8FWkZt0eM4gaVSyCM8uc_EO1-_Eu8A

Διαφάνεια5   Διαφάνεια6

Τα παιδιά απόλαυσαν τη συμμετοχή τους στα ρυθμικά της γιορτούλας μας ντυμένα με αντίστοιχες στολές ,απήγγειλαν ποιήματα ,τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια και φυσικά ήρθε και ο Αι Βασίλης να μοιράσει δώρα στα παιδιά (πρωτοβουλία του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων) κάνοντας τα προσωπάκια τους να λάμπουν!

Διαφάνεια8   Διαφάνεια7
Τα Χριστούγεννα είναι μέρες αγάπης και κυρίως γιορτή για τα παιδιά! Κι αξίζει να βλέπουμε με χαμογελαστά πρόσωπα όλου του κόσμου τα παιδιά!
Πρέπει να τους διδάξουμε τις έννοιες της αγάπης, της ειρήνης ,της συγχώρεσης ,της συμπόνοιας.

 

Επιμέλεια άρθρου: Παπαγιάννη Αικατερίνη

Συμμετοχή στη Χριστουγεννιάτικη δράση Act4v

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Ριζαριού στη χριστουγεννιάτικη δράση Act4V – Χριστουγεννιάτικες αγκαλιές!
410021690 18010677425082192 131718056295578377 nΚάποιες απλές πράξεις αυτές τις Άγιες μέρες που πλησιάζουν αποκτούν περισσότερη αξία όταν “Μοιράζεσαι” απ’ αυτά που μπορεί και να μη σου περισσεύουν.Φτάνει να χαρίσεις χαμόγελα σε παιδικά προσωπάκια ,αφού τα Χριστούγεννα είναι γιορτή της αγάπης!
Παρακαλέσαμε λοιπόν τον Αϊ Βασίλη που ήρθε στη γιορτή μας να να παραδώσει στο χώρο που στεγάζει τη δράση και τα δικά μας δωράκια που ετοιμάσαμε με πολύ αγάπη ! Κι εκείνος δέχτηκε με χαρά!
Ας δημιουργήσουμε μαζί μια αλυσίδα αγάπης που θα φωτίσει τις ζωές όσων το χρειάζονται !
Μπορoύμε όλοι να γινουμε ένας κρίκος στην αλυσίδα εθελοντισμού της Αct4v τα φετινά Χριστούγεννα!
Γιατι όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πολλά!
Και δεν χρειάζονται πολλά για να κάνουμε αυνανθρώπους μας χαρούμενους!Κάποιες φορές φτάνει ακόμη και μια μεγάλη ζεστή αγκαλιά!
Γιατί η ενσυναίσθηση που μας κάνει σαν άτομα να είμαστε ανεκτικοί και ανοικτοί στη διαφορετικότητα ,πρέπει να διδάσκετε απο πολύ μικρή ηλικία στα παιδιά αν θέλουμε να τα μάθουμε τι σημαίνει η λέξη άνθρωπος και η λέξη ανθρωπιά!
Μόνο τότε θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ενεργούς πολίτες που τουσ διέπει το ηθος πάνω απ όλα.
Act4V 408106364 847545270707436 2198671066033571062 n

Επιμέλεια άρθρου: ‘Αννα Μαγκιώση

«Ταξίδι στη γνώση μέσα από πίνακες ζωγραφικής»

Ένα εξαιρετικό σεμινάριο ενδοεπιμόρφωσης εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων απ όλη την Ελλάδα με θέμα «Ταξίδι στη γνώση μέσα από πίνακες ζωγραφικής» πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023 και ωρα 18.00 με 20.30 με εισηγήτρια την κ. Παπουτσάκη Καλλιόπη την οποία κι ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο της και για το μοίρασμα της τόσο όμορφης και προσεγμένης δουλειάς της!
411183797 24905806622366167 3977413012650882475 nΣτο πρώτο μέρος του σεμιναρίου η κ Παπουτσάκη ,προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Κεντριού Ιεράπετρας μας ταξίδεψε στην κυριολεξία στη γνωση μέσα από πίνακες ζωγραφικής ,δίνοντας πολλές ιδέες για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να δουλέψουμε με έναν πίνακα ζωγραφικής .
Στο δεύτερο μέρος μας παρουσίασε τα «Χριστούγεννα μέσα από πίνακες» και μας εξήγησε πως μπορούμε να πάρουμε πληροφορίες επεξεργαζόμενοι μια εικόνα η ένα πίνακα ζωγραφικής, να ζωντανεψουμε το θέμα στην τάξη με τη συμμετοχή των παιδιών, η και να ασχοληθούμε με ένα σωρό άλλες αναδυόμενες δραστηριότητες που μπορει να προκύψουν μέσα απ’αυτό!
Το σεμινάριο που παρακολούθησαν 346 συμμετέχοντες ήταν και το τελευταίο σεμινάριο του 2ου κύκλου ενδοεπιμόρφωσης εκπαιδευτικών με φορέα διοργανωσης το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων και υπεύθυνη συντονισμού την προϊσταμένη του κ Μαγκιώση Άννα.
Στόχος των σεμιναρίων ενδοεπιμόρφωσης ήταν η πληροφόρηση, η ενημέρωση και η ενίσχυση γνώσεων των εκπαιδευτικών σε θέματα όπως η Φιλαναγνωσία, η πλατφόρμα Global School Alliance, το ευρωπαϊκό προγράμματα eTwinning, συνεργατικά εργαλεία ιστού ,η ασφάλεια στο νερό, η τέχνη μέσα από πίνακες ζωγραφικής ,η αυτογνωσία και ψυχική ενδυνάμωση,το κουκλοθέστρο ως μέσο έκφρασης και το σκάκι στα σχολεία .
Επιπλέον, η επιμόρφωση είχε ως στόχο τον εμπλουτισμό των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών με νέα εργαλεία ώστε να αναπτυχθούν επαγγελματικά και να υποστηρίξουν παιδαγωγικές δραστηριότητες σε εθνικά και ευρωπαϊκά δίκτυα διδασκαλίας εκπαίδευσης και έρευνας.
Ευχαριστούμε όλους εσάς που μας εμπιστευτήκατε κι ελπίζουμε να μην ξοδέψατε άσκοπα τον πολύτιμο χρόνο σας.
411185745 24905810292365800 4945774720585245498 n  411221873 24905813199032176 6652841366610124283 n
Καλές γιορτές σε σας και τις οικογένειές σας με υγεία κι αγάπη στις καρδιές όλων μας!
Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα