25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Θα σας πω μια ιστορία αληθινή, που έγινε πριν πολλά χρόνια. Κάποτε η Ελλάδα μας ήταν σκλαβωμένη στους Τούρκους . Αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες δεν ήταν ελεύθεροι. Οι Τούρκοι δεν τους άφηναν να ζουν όπως ήθελαν, τους έπαιρναν τα ζώα, τα χωράφια και τα χρήματά τους. Το χειρότερο ήταν ότι τους έκλεβαν τα παιδιά τους για να τα κάνουν Τούρκους στρατιώτες τους Γενίτσαρους. Ο Σουλτάνος ο αρχηγός των τούρκων,  απαγόρευε στους Έλληνες να μαθαίνουν ελληνικά γράμματα και την ένδοξη ιστορία των προγόνων τους. 

Έχει γραφτεί ότι τα Ελληνόπουλα, το βράδυ με το φως του φεγγαριού πήγαιναν στο κρυφό σχολειό όπου μάθαιναν γράμματα, την ελληνική ιστορία, ελληνικά τραγούδια, και παραδοσιακούς χορούς.

Τα παιδιά αργά το βράδυ, κρατώντας πολλές φορές φαναράκια, τραγουδούσαν το Φεγγαράκι μου λαμπρό, και πήγαιναν την εκκλησιά όπου τους περίμενε ο δάσκαλος. Ο δάσκαλος συνήθως ήταν ο παπάς ή κάποιος μεγαλύτερος μαθητής.

Ακούσαμε το τραγούδι και το τραγουδήσαμε και εμείς!!!

Τα παιδιά με μεγάλη προσοχή άκουγαν τον δάσκαλο τους και μάθαιναν για την ιστορία των προγόνων τους, μάθαιναν τραγούδια και χορούς και πολλά άλλα πράγματα.

Κάποιοι Έλληνες δεν άντεχαν και γι’ αυτό έφευγαν στα βουνά. Εκεί πάνω γυμνάζονταν στο τρέξιμο, στο πήδημα, και στα όπλα. Μετά κατέβαιναν και πολεμούσαν. Έκλεβαν τους πλούσιους τούρκους και βοηθούσαν τους φτωχούς Έλληνες. Ήταν τα γνωστά κλεφτόπουλα.

Ας ακούσουμε το τραγούδι:

Πέρασαν 400 χρόνια σκλαβιάς. Το 1821 οι Έλληνες αποφάσισαν να κάνουν Επανάσταση για να ελευθερώσουν την πατρίδα τους την Ελλάδα. Δεν άντεχαν άλλο τη σκλαβιά.

Φώναζαν “Ελευθερία ή Θάνατος”

Λίγο πριν γράφτηκε ο Θούριος του Ρήγα Φεραίου: 

Οι Έλληνες πολέμησαν πολύ γενναία για την Ελευθερία της πατρίδας μας. Θυσιάστηκαν γι’ αυτό τους φωνάζουμε ΗΡΩΕΣ . Άς γνωρίσουμε μερικούς: 

Είδαμε αγωνιστές του 1821. Παρατηρήσαμε τι φορούσαν , πως ήταν τα μαλλιά τους και επιλέξαμε να φτιάξουμε ένα τσολιαδάκι με χαρτί κουζίνας.

Η μικρή Μαρία  έφτιαξε αυτόν τον υπέροχο τσολιά!!!

Ο μικρός Γιώργος έβαλε και χρυσόσκονη!!!

Ο μικρός Νικόλας χρωματίζει το μουστάκι του τσολιά…

Αυτός ο τσολιάς είναι του μικρού Ορέστη!!!

Ούπς και ο τσολιάς της μικρής Ευαγγελίας!!!

Ο τσολιάς του μικρού Παύλου!!!

Ο τσολιάς της μικρής Μυρτώς!!!

Ο τσολιάς της μικρής Έφης!!!

Τσολιαδάκια πανέμορφα και μοναδικά!!!

Στη συνέχεια ακούγοντας  το τραγούδι ” Να τανε το 21″ αποτυπώσαμε στο χαρτί ότι μας έκανε πολύ εντύπωση…Μας άρεσε τόσο πολύ που το ακούσαμε τρεις φορές!!!

Εδώ ο Παύλος έχει ζωγραφίσει έναν καβαλάρη, ένα κάστρο με τη σημαία, αριστερά λέει ελευθερία ή θάνατος και κάτω τη μάχη με τους Τούρκους. Οι Έλληνες είναι μέσα στον πύργο και οι Τούρκοι έξω…

ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ( ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ)

Γιατί την Δευτέρα αυτή την λέμε Καθαρή;

Παρακολουθήσαμε το βίντεο που βρήκαμε στο διαδίκτυο…

Ονομάστηκε έτσι γιατί οι Χριστιανοί “καθαρίζονταν” πνευματικά και σωματικά…

Προήλθε από τη συνήθεια που είχαν οι νοικοκυρές το πρωί της ημέρας αυτής, να πλένουν με ζεστό νερό και στάχτη όλα τα μαγειρικά σκεύη, ως “ημέρα κάθαρσης”. Στη συνέχεια τα κρεμούσαν στη θέση τους όπου και παρέμεναν μέχρι τη λήξη της νηστείας.. Την ημέρα αυτή ξεκινάει η Σαρακοστή.

Τι είναι η Σαρακοστή;

Papaparisis' blog: Η Καθαρή Δευτέρα και η Σαρακοστή μέσα από εικόνες...

Σαρακοστή είναι μια χρονική περίοδος που έχει καθοριστεί από την Εκκλησία σαν περίοδος νηστείας. Λέγεται αλλιώς και Τεσσαρακοστή ή Μεγάλη Σαρακοστή και είναι η νηστεία που κάνουμε πριν από το Πάσχα. Η νηστεία διαρκεί για 40 μέρες, όσες ήταν και οι μέρες νηστείας του Χριστού στην έρημο. 

Στη νηστεία της Σαρακοστής γνωρίσαμε  τα νηστίσιμα φαγητά και μάθαμε ποια απαγορεύονται  όπως:

το κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά, λάδι και κρασί. Μόνο τα Σάββατα και τις Κυριακές επιτρέπονται το λάδι και το κρασί, εκτός φυσικά από το Μεγάλο Σάββατο. Στις 25 Μαρτίου και την Κυριακή των Βαΐων όσοι νηστεύουν τρώνε ψάρι. Επιτρέπονται όσπρια, φρούτα και λαχανικά.

Επειδή εμείς είμαστε μικρά παιδάκια και πρέπει να μεγαλώσουμε  τρώμε ότι μας λέει η μαμά. Αλλά και πιο σημαντικό είναι να κόψουμε κάποιες συνήθειες που έχουμε όπως να μην χτυπάμε τα αδέρφια μας, να μην λέμε ψέματα στους γονείς μας, να μην τσακωνόμαστε με τους φίλους μας, να μην βρίζουμε και να είμαστε ευγενικοί…

Έτσι γνωρίσαμε την Κυρά Σαρακοστή που ήταν το ημερολόγιο, για να μετρούν τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα…

Γιατί η Κυρά Σαρακοστή έχει επτά πόδια;

Γιατί οι εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα είναι 7. Δηλαδή έχει 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της Σαρακοστής.

  Πως έφτιαχναν την Κυρά Σαρακοστή;

Και τώρα ας φτιάξουμε μία Σαρακοστή για να μετράμε κι εμείς τις εβδομάδες μέχρι την Κυριακή του Πάσχα.

Κάποιοι τι  φτιάξαμε  μαζί με τη μαμά μας από ζυμάρι και την ψήσαμε  και κάποιοι τι ζωγραφίσαμε!!!

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΑΝΤΑΜΩΣΗΣ ( ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ)

Σήμερα 13-3- 2021 ημέρα Παρασκευή ανταμώσαμε διαδικτυακά όλα τα παιδιά μαζί και των δύο Τμημάτων. Είχαμε να τους δούμε μέρες και σκεφτήκαμε να το γλεντήσουμε μαζί στην  ηλεκτρονική τάξη του εκπαιδευτικού κ. Αστέρη. Βάλαμε  τις αποκριάτικες στολές μας , τις παρουσιάσαμε στους φίλους μας , είδαμε κουκλοθέατρο και διασκεδάσαμε με τον κλόουν που βρήκαμε στο διαδίκτυο. Περάσαμε καταπληκτικά!!!

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ με τον Μπίλη και την Μπλου…

ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΠΑΡΤΥ ΜΕ ΤΟΝ ΚΛΟΟΥΝ

Ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ σε όλους σας με Υγεία, Υπομονή, Αποδοχή και ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ όπου και αν είστε!!!

ΘΥΜΩΝΩ- ΗΡΕΜΩ (ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ)

Πολλές φορές νιώθουμε θυμωμένοι ακόμα και με τους πιο αγαπημένους μας ανθρώπους. Όταν θυμώσουμε φωνάζουμε και φερόμαστε άσχημα, λέμε πράγματα που δεν τα εννοούμε και μπορεί να στεναχωρήσουμε τους φίλους μας. Καθένας από εμάς, όμως, μπορεί να βρει έναν τρόπο για να νιώσει καλύτερα.

   Με αφορμή το παραμύθι που διαβάσαμε τις προηγούμενες ημέρες σταθήκαμε στην εικόνα του λιονταριού. Παρατηρήσαμε το πρόσωπο του και καταλάβαμε  από τα φρύδια του, τα μάτια του, το στόμα του ότι ήταν πολύ θυμωμένο και ειδικά από την συμπεριφορά του.

Είδαμε εικόνες από το βιβλίο « Βήματα για τη Ζωή» και συζητήσαμε τι νιώθουμε βλέποντας αυτές τις εικόνες; Συζητήσαμε για κάποιες συμπεριφορές που μπορεί να είναι καλές και κάποιες άλλες να μην είναι.

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε πρόσωπα θυμωμένα, τις μας θυμώνει εμάς και τι μας ηρεμεί…

Άλλες καλές επιλογές είναι να πάμε μια βόλτα, να βάλουμε μουσική,  να μιλήσουμε σε κάποιον κ.τ.λ

Ο μικρός Γιώργος είπε τα αγωνιστικά αυτοκίνητα…

Είδαμε το παραμύθι το θυμωμένο ξωτικό και μάθαμε την τεχνική της αναπνοής με την κοιλιά, η οποία βοηθά να μειωθεί η πίεση του αίματος και ο παλμός της καρδιάς, κάτι που ηρεμεί το σώμα.

Ωραία  ιδέα ήταν να φτιάξουμε μια μάσκα λιονταριού  όχι θυμωμένη αλλά χαρούμενη!!!

( ιδέα των παιδιών)

ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΤΩΝ(ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ)

Για να δούμε τι ξέρουμε για τους Πειρατές;

Γνώσεις ……….. πειρατολογίας!!! Έχουμε; 

Φαντασία!!! Έχουμε;

Για να δούμε……….

Πως λέγεται το είδος των πλοίων που είχαν οι οι πειρατές; Παιδιά: Πειρατικό καράβι!

Τι απεικονίζονταν πάνω στις πειρατικές σημαίες; Παιδιά: Νεκροκεφαλή!

Ποιο πουλί συντρόφευε συνήθως τους πειρατές, καθισμένο στον ώμο τους; Παιδιά; Παπαγάλος!

Τι έψαχναν συνήθως οι Πειρατές; Παιδιά: Θησαυρό!

Τι χρησιμοποιούσαν για να βρούν το θησαυρό που έψαχναν; Παιδιά: Χάρτη!

Μπράβοοοοοο!!! Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας!

Ας ετοιμάσουμε   την πειρατική σημαία για το πειρατικό καράβι μας…

 Πειρατές  χωρίς πειρατικό καπέλο  , κυάλι και καλυμμένο μάτι;

Δεν γίνεται…

Θα χρειαστούμε ένα φύλλο εφημερίδας, ένα ρολό από χαρτί κουζίνας, λίγο μαύρο χαρτόνι και ένα κομμάτι κορδέλα ή σπάγκο.   

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ !!!! Κάνατε πολύ καλή δουλειά!

Εδώ ο χάρτης έγινε παλιός με τη βοήθεια της μαμάς…κάηκε με αναπτήρα στις άκρες γιατί λέει ο μικρός Παύλος έτσι είναι οι χάρτες των πειρατών… 

Ο μικρός Παύλος είχε την ιδέα να φτιάξει το πειρατικό καράβι από μια μεγάλη χαρτόκουτα, τιμόνι, κανόνια και το ταξίδι του ξεκίνησε σε μέρη μακρινά…

Όμως ήρθε η ώρα να ακούσεις μια ιστορία. Αν νομίζεις ότι οι πειρατές είναι μόνο κακοί, η ιστορία που ακολουθεί θα σου αλλάξει γνώμη!

“ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ” του Αντώνη Παπαθεοδούλου από τις εκδόσεις ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ σε εικονογράφηση της ΙΡΙΔΑΣ ΣΑΜΑΡΤΖΗ

Η ιστορία σηκώνει…..συζήτηση!!!

2323-700x350.jpg (Moderate)

Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές τις ιστορίας; Τί κάνουν οι πειρατές όταν συναντηθούν τα πλοία τους; 

2-50529c970f.jpg (Moderate)

Με ποιο τρόπο σκέφτονται οι κακοί πειρατές και με ποιον οι καλοί;

kakoi-kaloi_block.jpg (Moderate)

Τί νομίζεις ότι νιώθουν οι κακοί πειρατές;

unnamed (1).jpg

Τί νομίζεις ότι νιώθουν οι καλοί πειρατές;

unnamed (2).jpgΑν μπορούσες να μπεις μέσα στην ιστορία ποιο από τα δύο πειρατικά πλοία θα διάλεγες; Γιατί;

2323-700x350.jpg (Moderate)

Με ποιο τρόπο οι καλοί πειρατές αντιμετωπίζουν τις απειλές των κακών πειρατών;

Τί καταφέρνουν με αυτόν τον τρόπο;

Στη συνέχεια γιορτάσαμε με ένα τραγούδι τη συμφιλίωση των κακών και των καλών πειρατών.

Και αφού τα πήγαμε πολύ καλά, ας κυνηγήσουμε το δικό μας θησαυρό…. Πόσο καλοί είμαστε στους γρίφους;

Στην κουζίνα σαν θα πας
και το συρτάρι ανοίξεις
εκεί θα βρεις αυτό που
θες
τη σούπα να ρουφήξεις…( Κουτάλι)

————————–

Ή κορίτσι ή αγόρι
είτε μαμά είτε μπαμπάς
αυτήν στο χέρι θα
κρατήσεις
τα μαλλιά για να
φροντίσεις.( Χτένα)

———————————

Πριν να πέσεις στο
κρεβάτι
κι όταν φας ένα γλυκό
μην ξεχάσεις να
φροντίσεις
τα δοντάκια σου μ’ αυτό.(οδοντόβουρτσα)

—————————————-

Μόλις μπαίνω μες στο
σπίτι
έχω πάντα στο μυαλό
απ’ τα πόδια να τα
βγάλω
να’ χω το σπίτι καθαρό.(παπούτσια)

—————————————–

Βράδιασε κι εγώ
νυστάζω
στο κρεβάτι μου θα
μπω
μα πριν πάω να
ξαπλώσω
με αυτές θε να
ντυθώ.( Πιτζάμα)

——————————————

Είναι φτιαγμένη από
χαρτί
τη βρίσκεις στην
κουζίνα
κι από φαί σαν
λερωθείς
παρ’ την μ’ αυτήν να
σκουπιστείς.(Χαρτοπετσέτα)

————————————-

Των μαγείρων
εργαλείο
μπαίνει πάνω στη
φωτιά
σαν ανοίξεις το
καπάκι
βρίσκεις μία
νοστιμιά. (Κατσαρόλα)

————————————–

Τις σελίδες του αν
ανοίξεις
ξεπηδάνε ιστορίες.
Σαν θα είσαι εσύ μικρός
τις εικόνες θα κοιτάξεις,
όμως όταν μεγαλώσεις
θα μπορείς να το
διαβάσεις.(Βιβλίο)

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ σε όλους μας τα καταφέραμε περίφημα  …είμαστε άξιοι Πειρατολόγοι!!!

6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

To Bullying (Εκφοβισμός) είναι μία Επιθετική συμπεριφορά – Σωματική, Λεκτική, Ψυχολογική, ή/& Κοινωνική- που εκδηλώνεται σκόπιμα, απρόκλητα και επαναλαμβανόμενα, στο σχολείο, στην κοινωνία, στην οικογένεια, ακόμη και τον τελευταίο καιρό ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σκοπός της είναι η Επιβολή & η Πρόκληση σωματικού ή/και ψυχικού πόνου στο άτομο (ή ομάδα ατόμων) που την υφίσταται.

Σωματικός εκφοβισμός είναι π.χ. τα χτυπήματα, τα σπρωξίματα, οι κλωτσιές κλπ. Λεκτικός εκφοβισμός είναι η κοροϊδία, οι διακρίσεις, τα σεξουαλικά σχόλια κοκ. Κοινωνικός εκφοβισμός είναι η διάδοση φημών, η καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, η απομόνωση από την ομάδα κλπ. Επίσης υπάρχει ο εκφοβισμός με μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδικτύου, internet, email, μηνυμάτων στο κινητό κτλ.

Με αφορμή την μέρα κατά της βίας στο Νηπιαγωγείο μας  πραγματοποιήθηκαν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ των παιδιών…

ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ

Συμμετέχοντας στη δράση  στο ΧΑΜΟΓΕΛΟ του ΠΑΙΔΙΟΥ όλα τα παιδιά  έχουμε φωνή και απόψεις που οι ενήλικες οφείλουν να ακούν και να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη. Τη συμμετοχή μας μπορείτε να τη δείτε εδώ:

https://milatora.gr/schools/%ce%b4%cf%81%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-2021/#more-2473

 

Διαβάσαμε αρχικά  ένα βιβλίο που αναφερόταν στις ανησυχίες που έχουμε ο καθένας και κουβαλάμε μαζί μας. Το βιβλίο λέγεται  «Ο μεγάλος σάκος με τις μικρές ανησυχίες», Βιρτζίνια Άιρονσαιντ, εκδόσεις Πατάκης.  

Όπου και να πηγαίνει η Τζένη, οι ανησυχίες της την ακολουθούν κρυμμένες μέσα σ’ έναν μεγάλο μπλε σάκο.
Την ακολουθούν όταν πάει για προπόνηση στην πισίνα, όταν βλέπει τηλεόραση, ακόμα κι όταν κλείνεται στην τουαλέτα.
Η Τζένη αποφασίζει να κάνει κάτι για να τις διώξει. Χρειάζεται όμως μια βοήθεια…

 Αποφασίσαμε και εμείς να μιλήσουμε για τις δικές μας ανησυχίες. Με μια πέτρα στο χέρι κάθε παιδί έλεγε τη δική του ανησυχία…και την έβαζε στο σάκο. Οι ανησυχίες των παιδιών πολλές: να μην με χτυπάει η μαμά και ο μπαμπάς, να μην μου λένε λόγια άσχημα στο αυτί, να μην με σπρώχνουν, να μην με τραβάνε τα μαλλιά, να μην με φωνάζουν δυνατά …Μπήκανε όλες στο σάκο. Πόσο βαρύς ήταν! Μεγάλο βάρος πρέπει να κουβαλήσουμε! Πρέπει να ξαλαφρώσουμε και να τις μοιραστούμε με τους φίλους μας με άτομα που αγαπάμε και εμπιστευόμαστε!

Στην συνέχεια αδειάσαμε τον σάκο και αρχίσαμε να συζητάμε για αυτές, ούφ ξελαφρώσαμε λίγο…

Ακούσαμε το παραμύθι « Η Μόνα η Χελώνα στο καινούργιο της σχολείο»

Καθώς το διάβαζα στα παιδιά κράταγα ένα παιδάκι που συμβόλιζε όλο το σώμα της Μόνας της χελώνας και κάθε φορά που εκφοβίζονταν τσαλάκωνα ένα κομμάτι του σώματος της. Στο τέλος η Μόνα είχε γίνει μια τσαλακωμένη  μπάλα. Πληγώθηκε πολύ από τις λέξεις και τις πράξεις και την άφησαν πολλά σημάδια.  

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να τη βοηθήσουμε να γίνει καλά. Όπως ήταν πριν. Με τι τρόπο θα γινόταν καλά; Για σκεφτείτε παιδιά… Δείτε τι είπαν τα παιδιά: σ’ αγαπώ, είσαι η καλύτερη μου φίλη, θα σε παίζω, θα σε βοηθάω, συγνώμη…Διαπιστώσαμε ότι δεν έγινε όπως ήταν πριν, γιατί οι λέξεις έχουν δύναμη και πληγώνουν πολύ, μένουν και δεν μπορούμε να τις πάρουμε πίσω.

Για να το καταλάβουν καλύτερα, κάναμε ένα  πείραμα που βρήκα στο διαδίκτυο.

  Κάλυψα ένα σωληνάριο οδοντόκρεμας  με άσπρο χαρτί και έγραψα πάνω : «Λέξεις». Τους είπα ότι η οδοντρόκρεμα αν χρησιμοποιηθεί σωστά μας κάνει χαρούμενους γιατί θα  έχουμε όμορφο και υγιές χαμόγελο. Αν όμως αρχίσουμε να την ζουλάμε δυνατά και την χρησιμοποιούμε λάθος καταφέρνουμε   το αντίθετο αποτέλεσμα. Τους ζήτησα λοιπόν να πουν λέξεις που πληγώνουν και κάθε φορά πίεζα δυνατά την οδοντόκρεμα, συμβολίζοντας την κάθε λέξη.

Μετά φώναξα ένα παιδί και του ζήτησα  να προσπαθήσει να βάλει πίσω στο σωληνάριο την οδοντόκρεμα που είχε βγει. Πράγμα αδύνατο. Έτσι και οι λέξεις δεν γυρνάνε πίσω γι’ αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτές. 

Έπειτα τους έδειξα μια αφίσα με τα βήματα που πρέπει να κάνουν όταν κάποιος  τους ενοχλεί. Μάθαμε την κίνηση του χεριού μπροστά και φωνάξαμε όλοι μαζί “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ” !!!

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα Ευχάριστα Αγγίγματα και τα Δυσάρεστα Αγγίγματα.

Ιδέες από το βιβλίο «Βήματα για τη Ζωή» που το δουλεύουμε κάθε χρονιά.

Είδαμε πρώτα διάφορες εικόνες και τα παιδιά διάλεγαν μια την περιέγραφαν και έλεγαν πως θα ένιωθαν στο συγκεκριμένο άγγιγμα. Ακούμε πάντα το σώμα μας και μαθαίνουμε να λέμε όχι.

Ξεκινήσαμε παιχνίδια ρόλων. Κλείσαμε τα μάτια ενός παιδιού και προσπαθούσαμε να καταλάβουμε ποια αγγίγματα ήταν Ευχάριστα και ποια Δυσάρεστα. Όταν νιώθαμε Δυσάρεστα αγγίγματα λέγαμε stop δεν μου αρέσει αυτό που κάνεις…

Ο μικρός ο Γιώργος μου έστειλε και δυο εργασίες ποιο άγγιγμα του αρέσει και ποιο όχι… τώρα που βλεπόμαστε  διαδικτυακά, γιατί το σχολείο μας είναι κλειστό…

Εκείνες τις ημέρες είδαμε και σχετικά βίντεο που κέντρισαν το ενδιαφέρον των παιδιών.

Μη διστάσετε να παρέμβετε σαν γονείς!

Η δουλειά του γονέα είναι να προστατεύει το παιδί του. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από το να μαθαίνεις στο παιδί να υπερασπίζεται τον εαυτό του, μπορεί κάλλιστα να χρειαστεί να μιλήσεις με το δάσκαλο ή τον διευθυντή. Μην αφήνετε το παιδί σας να πιστεύει ότι είναι μόνο του σ’ αυτό. Και μην υποθέτετε ότι αν δεν υπάρχει σωματική βία, δεν τραυματίζεται βαθιά. Οι άσχημες λέξεις και η απομόνωση κάνουν πολύ κακό στην ψυχή μας και προκαλούν μακροχρόνιες αρνητικές επιπτώσεις.

 

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΜΟΥ

ΦΟΒΟΣ…ένα συναίσθημα δύσκολο για τα μικρά παιδιά να μπορέσουν να το διαχειριστούν. Εμείς  είδαμε εικόνες από το βιβλίο «Βήματα για τη ζωή» και περιγράψαμε τι μπορεί να  φοβάται το αγόρι και τι το  κορίτσι.. Βλέπει  μια τρομακτική ταινία, έγινε σεισμός και κρύφτηκε, φοβάται μην της έρθει η μπάλα στο κεφάλι, φοβάται να μην τη δαγκώσει το σκυλί, είδε ένα κακό όνειρο…νιώθω όμως ασφαλής όταν αγκαλιάζω τον αρκούδο μου και όταν μ’ αγκαλιάζει η μαμά.

Μιλήσαμε για τους δικούς μας φόβους…

Πήραμε την έκφραση του φοβισμένου προσώπου!

Κάθε παιδί ζωγράφισε το φόβο του το δίπλωνε και το τοποθετούσε σε ένα καπέλο.

Στη συνέχεια ένα , ένα παιδάκι έπαιρνε στην τύχη τη ζωγραφιά και μάντευε τι μπορεί να φοβόταν ο φίλος του ή η φίλη του.

Στη συνέχεια αποφασίσαμε να πάμε να τους θάψουμε στο χώμα . Σκάβαμε με μανία … σκεπάσαμε τους φόβους μας, να σαπίσουν και να φύγουν μακριά. Απίστευτο συναίσθημα…

Φόβος χωρίς παραμύθι δεν γίνεται… Επέλεξαν τα παιδιά ψηφίζοντας με μαρκαδόρους πιο παραμύθι να διαβάσουμε. Νικήτρια η “Ονειροπαγίδα”  της Νίνα Ζαφειρίου…

Μια κλεμμένη Ονειροπαγίδα. Δύο φυλές ινδιάνων. Δύο παιδιά. Πολλά συναισθήματα. θυμός, οργή, φόβος, λύπη, χαρά και στο τέλος η αγάπη.
“Μα να ξέρεις, είναι δύσκολη η αγάπη”, είπε ο μεγάλος μάγος της φυλής.
Θα καταφέρει άραγε το Γελαστό Λουλούδι να ξεπεράσει τους φόβους της με τη βοήθεια της μπλιάξ-πιφ-πιφ Βρωμερής Κάλτσας; Θα μπορέσει να μάθει την αγάπη στο Λυπημένο Δεντράκι;

 Μιλώντας για τους φόβους μας, πολλά παιδιά εξέφρασαν φόβο για τα κακά όνειρα.

Ξεκίνησε λοιπόν μία συζήτηση για την αντιμετώπιση των φόβων μας και πόσο γενναίοι και περήφανοι νιώθουμε ξεπερνώντας τους. Τότε ένας μικρός πετάχτηκε και είπε : «Κυρία εγώ έχω ονειροπαγίδα στο δωμάτιο μου για να μη βλέπω κακά όνειρα.

«Ονειροπαγίδα τι είναι αυτό ; » Και ξεκίνησε μια συζήτηση με μεγάλο ενθουσιασμό για τις ονειροπαγίδες . Βρήκαμε πληροφορίες στο ίντερνετ και μιλήσαμε για αυτές.

Παρακολουθήσαμε την  ταινία και ξεκινήσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας ονειροπαγίδες  για να μας πάρουν τα  κακά όνειρα…

 Με τα μικρά μας τα χεράκια κατασκευάσαμε αυτές τις όμορφες ονειροπαγίδες οι οποίες θα διώξουν για πάντα τους εφιάλτες μας… 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ-ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

Οι εγγραφές στα Νηπιαγωγείο, για τη σχολική χρονιά 2020-2021 

θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2021.

Εγγραφές μετά τις 20 Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης .

Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2021-2022,

 μαθητές γεννημένοι το 2016 και 2017.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Αιτήσεις Εγγραφών  Νηπίων-Προνηπίων  γίνονται δεκτές μόνο στους μαθητές  που ανήκουν στα όρια  Σχολικής Περιφέρειας του Νηπιαγωγείου Δήμου Ωραιοκάστρου.

Όπως ορίζεται στο χάρτη εξυπηρετούμενα χωριά είναι:

     Ν. Φιλαδέλφεια-Πετρωτό-Μεσαίο.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει,
βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου,
μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική
διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
    Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία
    «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των
    κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
    Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
    συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) Τα στοιχεία του προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή
εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο
πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου».

ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) θα προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου:

  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), το οποίο μπορείτε να το βρείτε παρακάτω, συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού.
  • Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
  • Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο
Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Μετά την υποβολή της αίτησης,ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (13:00 – 16:00) ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ (7:45-8:30)

Α. Η εγγραφή των   μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς  προϋποθέσεις.

Β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής:

1.Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία εγγραφών. Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες που δε δύνανται να προσκομίσουν το Πιστοποιητικό Γέννησης, μπορούν να εγγραφούν με Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης.  Όλα τα δικαιολογητικά εγγραφής των αλλοδαπών μαθητών/τριών πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα είτε από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, είτε από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό.

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου (δηλαδή παιδιά που φοιτούσαν την προηγούμενη χρονιά ως προνήπια και την επόμενη ως νήπια) γίνεται αυτεπάγγελτα ωστόσο το νηπιαγωγείο  θα επικοινωνήσει μαζί τους  για επικαιροποίηση των στοιχείων τους).

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Με δεδομένο ότι οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό πραγματοποιούνται από 1 έως 20 Μαρτίου 2021 , θα σας προσκομίσουμε «Βεβαίωση Φοίτησης» των Νηπίων  για την εγγραφή τους στο Δημοτικό Σχολείο ημέρα Δευτέρα ώρα 13:00 έως  14:00.

 Πριν την προσέλευση σας στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία και να τηρούνται τα απαιτούμενα μέτρα αποφυγής διασποράς του κορονοϊού, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.)

Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε πρόβλημα στην διενέργεια της εγγραφής παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο Τηλ : 2310 786281 και ώρες 13:00 έως-14:00 και στο mail: mail @nip-n-filad.thess.sch.gr

 ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΔΥΣΚΟΛΕΥΤΕΙ

Οδηγίες-Χρήσης-Εφαρμογής-για-Κηδεμόνες-V2

 

                                                                                                                  Η Προϊσταμένη                                                                                                                                                           Ζακελίνη Φουντουκίδου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        

ΜΠΑΤΑΡΙΟΚΥΝΗΓΟΙ ΤΗΣ ΑΦΗΣ

Σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας περίμενε μια έκπληξη…Το σχολείο μας απέκτησε αυτόν τον κάδο κάνοντας αίτηση στην εταιρεία: http://www.afis.gr/

Μην πετάτε τις άδειες μπαταρίες στα σκουπίδια, το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα  της Α.Φ.Η.Σ  όπου οι μπαταρίες συλλέγονται για να ανακυκλωθούν.

Το όνομα της Α.Φ.Η.Σ προέρχεται από τα αρχικά Ανακύκλωση Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών.

Είναι μια εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όπου συμμετέχουν όλοι οι εισαγωγείς φορητών μπαταριών και στην οποία έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος η συλλογή και ανακύκλωση των φορητών μπαταριών.

Παρακολουθήσαμε το βίντεο: “Το ταξίδι της μπαταρίας”

Καταλάβαμε ότι οι μπαταρίες περιέχουν επικίνδυνες ουσίες και δεν πρέπει να καταλήξουν στα σκουπίδια. Έτσι με την προσπάθεια μας αυτή προστατεύουμε το νερό και το έδαφος από επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία ουσίες.

Την επόμενη μέρα οι μπαταριοκυνηγοί μας ότι μπαταρίες είχανε στο σπίτι τις φέρανε στο σχολείο για ανακύκλωση… Μράβο στους γονείς και τα παιδάκια μας!!!

 Όταν ο κάδος γεμίσει, επισκέπτεται το σχολείο μας το φορτηγάκι της Α.Φ.Η.Σ και τις παραλαμβάνει.

Έτσι με την προσπάθεια μας αυτή προστατεύουμε το νερό και το έδαφος από επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία ουσίες.