Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια:εκπαιδευτικές γέφυρες

Με μεγάλη χαρά αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στο ομώνυμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συνδιοργάνωσαν η Διεύθυνση Π.Ε. Σερρών, η Πρεσβεία της Κύπρου στην Ελλάδα, το Υπ. Εσωτερικών(Μακεδονίας-Θράκης) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του ΥΠΠΕΘ.
Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι να αποτελέσει εκπαιδευτική γέφυρα ανάμεσα στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια και να ενδυναμώσει τη συνεργασία και την επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις μαθητικές κοινότητες του Ελληνισμού.
Στόχοι του προγράμματος είναι:
1.Να γνωρίσουν οι μαθητές τον Κυπριακό Ελληνισμό
2.Να γνωρίσουν τη σκλαβωμένη Κυπριακή γη και να κατανοήσουν το Κυπριακό πρόβλημα
3.Να διεκδικούν την επανένωση της Κύπρου
4.Να κατανοούν και διεκδικούν τα δημοκρατικά ιδεώδη καλλιεργώντας πνεύμα αγάπης, αποδοχής, ομόνοιας
5. Να εκφραστούν δημιουργικά οι μαθητές ως προς τον Κυπριακό Ελληνισμό
Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα λόγω της μικρής ηλικίας των παιδιών εστιάσαμε στην αγάπη, τη φιλία, τα κοινά έθιμα και ρίζες, στην αλληλεγγύη που πρέπει να καλλιεργήσουμε ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Το όμορφο νησί της Κύπρου το γνωρίζαμε ήδη μέσα από τη μυθολογία. Είναι το νησί της θεάς Αφροδίτης που γεννήθηκε από τον αφρό της θάλασσας και λατρευόταν στην Πάφο. Έτσι ξεκινήσαμε βρίσκοντας την Κύπρο πάνω στην υδρόγειο σφαίρα:

αλλά και στο google satelite:

Μελετήσαμε το σχήμα του νησιού, εντοπίσαμε τις ακτές, τα βουνά,τις μεγάλες πόλεις:

Μετά από έρευνά μας στο διαδίκτυο μάθαμε πως η σημαία της Κύπρου καθιερώθηκε το 1960 με την ανεξαρτησία της νήσου Κύπρου από τους Βρετανούς. Προέκυψε από διεθνή διαγωνισμό. Προϋποθέσεις ήταν στη σημαία να μην εικονίζεται σταυρός ή ημισέληνος, και να μην περιέχονται το μπλε και το κόκκινο χρώμα, σύμβολα και τα δυο της Ελλάδας και της Τουρκίας.
Στη σημαία προβάλλεται η Κύπρος με πορτοκαλί χρώμα σε άσπρο φόντο. Κάτω από την Κύπρο δύο πράσινα κλαδιά ελιάς, ενωμένα στις άκρες που συμβολίζουν την ειρήνη μεταξύ των Ελλήνων και των Τούρκων της Κύπρου. Το χρώμα της Κύπρου στη σημαία συμβολίζει τον άλλοτε άφθονο χαλκό που υπήρχε στο νησί. Ακόμη το λευκό φόντο συμβολίζει την ειρήνη και την ελευθερία. Το σχέδιο που κέρδισε στο διαγωνισμό ήταν του Τουρκοκύπριου ζωγράφου Ισμέτ Γκιουνέι και επιλέχθηκε από τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Μακάριο Γ΄ και τον αντιπρόεδρο Φαζίλ Κιουτσούκ (Fazil Küçük).(Πηγή Βικιπαίδεια).Την εκτυπώσαμε και τη χρωματίσαμε.
Καθώς πλησίαζαν τα Χριστούγεννα γνωρίσαμε τα έθιμα του τόπου που είναι κοινά με πολλές περιοχές της Ελλάδας κι αποφασίσαμε φέτος το δέντρο μας να το στολίσουμε διαφορετικά από τις άλλες χρονιές κι έτσι δημιουργήσαμε μία μεγάλη ομαδική ζωγραφιά διαστάσεων:2,20Χ1,00cm. και ονομάσαμε το έργο μας:«Κύπρος-Ελλάδα αγάπη και φιλία για πάντα»
Το έργο ζωγραφικής που δημιουργήσαμε όλοι μαζί έχει συμβολικά στοιχεία. Έμπνευσή μας η έναστρη νύχτα του  Vincent Van Gogh με την ευχή Κύπρος-Ελλάδα να έχουν πάντα ξαστεριά.
Ένα δέντρο- ένας κορμός-ένα σώμα: Κύπρος-Ελλάδα. Στολίδια του δέντρου οι σημαίες της καρδιάς μας.Στην κορυφή του δέντρου το περιστέρι σύμβολο Ειρήνης του Pablo Picasso.
Σε χαρτί του μέτρου διαστάσεων 1,00Χ2,20cm. ζωγραφίσαμε το φόντο με τέμπερες και προσθέσαμε τα υπόλοιπα στοιχεία:





Στη συνέχεια γνωρίσαμε τη λαϊκή μας παράδοση και τέχνη. Εντυπωσιαστήκαμε από τα γεωμετρικά μοτίβα που είδαμε σε Λευκαρίτικα αλλά και Ηπειρώτικα, Επτανησιακά κεντήματα.
Εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο τα σχέδια, τα χρωματίσαμε και τα κολλήσαμε πάνω σε χαρτί του μέτρου που βάψαμε με χρώματα από την Ελληνική και την Κυπριακή σημαία.Κατασκευάσαμε ένα πολύχρωμο χαλί με μοτίβα λαϊκής τέχνης διαστάσεων 1,55Χ50cm. και το ονομάσαμε «Το χαλί της φιλίας»:



Γνωρίσαμε Κύπριους καλλιτέχνες και τα έργα τους αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για εμάς, όπως τα θαρραλέα λουλούδια της ζωγράφου Άννας Αχιλλέως:



Δημιουργήσαμε μια αφίσα διαστάσεων 50Χ70cm.με τίτλο «Κύπρος-Ελλάδα. Η φιλία μας είναι η ασπίδα μας!»
Ζωγραφίσαμε με λαδοπαστέλ μια ασπίδα η οποία έχει χαρακτηριστικά στοιχεία της τεχνοτροπίας δύο μεγάλων σύγχρονων Καλλιτεχνών. Οι Καλλιτέχνες είναι ο Βαλεντίνος Χαραλάμπους από την Κύπρο και ο Κωνσταντίνος Ξενάκης από την Ελλάδα. Ο Βαλεντίνος Χαραλάμπους είναι ένας Καλλιτέχνης που δημιουργεί έργα από χώμα και νερό, βασισμένα στη συλλογική και συναισθηματική μνήμη και χρησιμοποιεί ελληνικά και αραβικά σύμβολα:

Ο Κωνσταντίνος Ξενάκης είναι ένας πολίτης του κόσμου που με τα έργα του σχολιάζει την τρέχουσα κοινωνική πραγματικότητα, χρησιμοποιώντας μια ιδιαίτερη εικαστική γλώσσα συμβόλων και σημείων:

Πήραμε από τα έργα τους τη γλώσσα των συμβόλων που είναι κοινή και στους δύο και δημιουργήσαμε μια ασπίδα με διάφορους συνδυασμούς σχημάτων και συμβόλων και με χρώματα από την Ελληνική και την Κυπριακή σημαία:




Ακούσαμε το τραγούδι Κερύνεια

και το ζωγραφίσαμε:







Είδαμε φωτογραφίες από την κατεχόμενη Κύπρο,μάθαμε για την πράσινη γραμμή που χωρίζει στα δυο το νησί και γράψαμε το παραμύθι “Η Πράσινη Γραμμή”:
https://www.storyjumper.com/book/index/48875426/%CE%9A%CE%A5%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%A3-%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%91-%CE%9F%CE%9C%CE%9F%CE%93%CE%95%CE%9D%CE%95%CE%99%CE%91-%CE%97-%CE%A0%CE%A1%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%9D%CE%97-
Το αφιερώνουμε στην Κύπρο της καρδιάς μας με την ευχή να ελευθερωθεί!

Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες, 2018

Μία από τις δράσεις μας κατά την υλοποίηση του προγράμματος “Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες, 2018” είναι και η συγγραφή του παραμυθιού “Η Πράσινη Γραμμή”. Μπορείτε να το διαβάσετε πατώντας πάνω στο σύνδεσμο:
Η Πράσινη Γραμμή

Σύντομα θα παρουσιάσουμε ολοκληρωμένο το πρόγραμμα με τις δραστηριότητές μας

Ο Χρουσαιτός Άτυς και η βασιλοπούλα Ροδογάλη!

Ένα όμορφο μικρασιατικό παραμύθι που αφηγείται τις περιπέτειες της βασιλοπούλας Ροδογάλης, είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας από τη θεατρική ομάδα του μικρού βορρά.
Το παραμύθι διηγείται τις περιπέτειες της Ροδογάλης, η οποία μετά το θάνατο του βασιλιά πατέρα της διώχνεται από τις κακές αδελφές της και ζει με την παραμάνα της σε ένα μικρό πύργο. Μια μέρα ένας ολόχρυσος αϊτός μπαίνει στην κάμαρά της, τινάζει τα φτερά του και εμφανίζεται μπροστά της ένα παλικάρι σαν άγγελος, ένα βασιλόπουλο μαγεμένο ο Άτυς. Η αγάπη τους, που μόλις γεννήθηκε, θα χρειαστεί να ξεπεράσει πολλά εμπόδια πριν τους χαρίσει την ευτυχία. Η θεατρική απόδοση του παραμυθιού από τους ηθοποιούς εκπληκτική, μαγευτική!!! Απολαύσαμε κάθε λεπτό της διήγησης μα και το παιχνίδι μαζί τους στο τέλος της παράστασης!!!






Μετά το τέλος της παράστασης ζωγραφίσαμε ό,τι μας εντυπωσίασε:




Περάσαμε τέλεια!!! Ευχαριστούμε μικρέ βορρά!!!

Xρόνος, εποχές, μήνες, εβδομάδες

….και ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το χρόνο, τα παιδιά και τα εγγόνια του. Διαβάσαμε το παραμύθι που έγραψαν πρόπερσι τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας “Τα δώρα του χρόνου” που μας άρεσε πάρα πολύ και στη συνέχεια το δραματοποιήσαμε:
Τα δώρα του χρόνου
Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής και κάναμε μία ομαδική κατασκευή:



Κατασκευάσαμε ατομικά τον τροχό των εποχών:


Διαβάσαμε, παίξαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα “12 μήνες αθλητές” της Μ. Κριεζή:



Κάναμε και τον τροχό των μηνών με τα χαρακτηριστικά τους για να τους θυμόμαστε:

Τραγουδήσαμε, χορέψαμε και δραματοποιήσαμε το τραγούδι “Η καλή κυρά βδομάδα” από το CD Λάχανα και χάχανα και το ζωγραφίσαμε:


Για να μετράμε τις μέρες της εβδομάδας κάναμε ένα πολύχρωμο λουλούδι:




…και συνεχίζουμε….

Χειμώνας στο Νηπιαγωγείο μας!

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας για την εποχή που διανύουμε, τραγουδήσαμε χορέψαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι του Χειμώνα. Τους στίχους έγραψε ο Γ. Μυζάλης, τη μουσική ο Ε. Ζεμενίδης και το ακούσαμε από τη φωνή του Δ. Σαββόπουλου:
Φέρτε παλτά, φέρτε κουβέρτες και σκουφιά
ήρθαν τα χιόνια και τα κρύα στις αυλές μας
φέρτε να βράσουμε ροφήματα ζεστά
να ζεσταθούνε επιτέλους οι καρδιές μας.

Ήρθε ο χειμώνας ο σοφός για να οργανώσει
βραδιές με κάστανα γύρω απ’ τη φωτιά
τρεις μήνες μένει κι επιμένει να ενώσει
τους φίλους όλους σε σπιτάκια γιορτινά.

Ντύσου καλά προτού να βγεις από το σπίτι σου
έχει χιονίσει κι όλα γύρω είναι λευκά
είναι χειμώνας – δες την παγωμένη μύτη σου
να ζεσταθούμε έλα οι δυο μας αγκαλιά. (περισσότερα…)

Καλή χρονιά!!!

Επιστρέψαμε στο σχολείο μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων ξεκούραστοι, ανανεωμένοι και τηρώντας το έθιμο κόψαμε τη Βασιλόπιτα για το καλό της χρονιάς. Η μανούλα της Ευωδίας μας, η κυρία Θεοδοσία έφτιαξε με τα χεράκια της μια υπέροχη Βασιλόπιτα και μας την πρόσφερε με πολλή αγάπη!!!

Τυχεροί είμαστε όλοι, μια και το φλουρί έπεσε στην τάξη μας!!! Κυρία Θεοδοσία σε ευχαριστούμε πολύ, πολύ για την τόσο όμορφη και γευστική έκπληξη!!!

Τις ευχές μας για όλο τον κόσμο σκεφτήκαμε να τις πούμε μέσα από μια ομαδική κατασκευή, χρησιμοποιώντας αλάτι, κόλλα και νερομπογιές:



Αγάπη, Υγεία, χαρά, ευτυχία, ειρήνη, αγκαλιές, φιλιά, ζεστασιά κι ό,τι επιθυμείτε….σας ευχόμαστε από καρδιάς!!!

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Η δεύτερη εκπαιδευτική μας επίσκεψη ήταν στο ΜΣΤΘ για να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “φαντασιακές εστίες”.

“Η 6ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης  εγκαινίασε τις εκθέσεις και τις δράσεις της στην πόλη μας με κύριο θέμα τις “φαντασιακές εστίες” και με τη συμμετοχή πάνω από 100 καλλιτεχνών.Μέσα από τα έργα που παρουσιάζονται τονίζεται η ρευστότητα και ο συνεχής επαναπροσδιορισμός του σπιτιού. Με τους όρους “εστία” αναφερόμαστε όχι μόνο στην κατοικία αλλά και στην πατρίδα, τον τόπο που νιώθει κάποιος ασφαλής και αποδεκτός, έχει τις ρίζες του και αναπτύσσει τις σχέσεις του. Σήμερα όμως βλέπουμε συνεχώς γύρω μας ανθρώπους που είναι αναγκασμένοι να εκτοπιστούν, να εγκαταλείψουν τη μόνιμη κατοικία τους και να αναζητήσουν έναν νέο, περισσότερο ασφαλή τόπο διαμονής. Οι τόποι αυτοί υφίστανται στο φαντασιακό ως κατασκευή, ως προβολή και προσδοκία”.

Κατά την άφιξή μας βγάλαμε μια αναμνηστική φωτογραφία:

Οι κυρίες του Μουσείου μας υποδέχτηκαν μαζί με τις δαχτυλόκουκλές τους:

Στη συνέχεια γνωρίσαμε το έργο του Paolo Incarnato( γεννήθηκε στη Νάπολη, Ιταλία. Ζει και εργάζεται στη Λήμνο)  “Στέγη, 2016, Εγκατάσταση με βυζαντινά κεραμίδια”:

Είδαμε το έργο της Φωτεινής Καρυωτάκη ( Γεννήθηκε στα Χανιά) “Η Κούνια, 2017, εγκατάσταση(βαμβακερό σχοινί, ξύλινο κάθισμα, μεταλλική βάση στήριξης, σύρμα, ύφασμα):

Παρατηρήσαμε το έργο της Eva Borner(Ζει και εργάζεται στην Ελβετία) “Αόρατοι άνθρωποι, 2016, φωτογραφία, 80Χ 120εκ. Φωτογράφισε κοιτώνες αστέγων στην Αθήνα:

Είδαμε και την εγκατάσταση του Einat Amir που ζει και εργάζεται στην Ιερουσαλήμ ‘Καθιστικό,2011, σχεδιασμένο και διακοσμημένο από παλιομοδίτικα έπιπλα που προέρχονται από παλιατζίδικα.

Είδαμε κι άλλους πίνακες και κατασκευές σύγχρονης τέχνης:

Περάσαμε πολύ ωραία και μάθαμε τόσα πολλά!!!

Χριστούγεννα ήρθαν πάλι…

Χριστούγεννα ήρθαν πάλι και η χαρά μας είναι απέραντη. Ξεκινήσαμε τις προετοιμασίες με κέφι και χαρά από νωρίς. Στολίζουμε, ζωγραφίζουμε, κατασκευάζουμε, μαθαίνουμε τους ρόλους  και τις χορευτικές μας κινήσεις για τη θεατρική παράσταση…..και τι δεν κάνουμε!!!

Ζωγραφίσαμε σε χαρτί του μέτρου και βάψαμε ένα μεγάλο ξωτικό και το κρεμάσαμε στην πόρτα της τάξης μας:

Κατασκευάσαμε χιονονιφάδες με ρολά χαρτί υγείας και μπαλαρίνες:

Στολίσαμε το δεντράκι μας:

Φτιάξαμε ταρανδάκια από χαρτόνι με γλυφιτζούρι-έκπληξη για μύτη:

Διακοσμήσαμε με γραμμές ταρανδάκια:

Βάψαμε χάρτινα πιάτα και κάναμε τον Αη Βασίλη:

Με γλωσσοπίεστρα κατασκευάσαμε δεντράκια στολίδια:

Βάψαμε κουκουνάρες και φτιάξαμε διακοσμητικά κηροπήγια:

Βάψαμε στολίδια από φελιζόλ:

Ζωγραφίσαμε:

Με πηλό κάναμε το γούρι για τη νέα χρονιά:

Ετοιμάσαμε τις προσκλήσεις-ξωτικά της γιορτής:

Κάρτες με ευχές:

Έτοιμο και το σκηνικό για την παράσταση “ο παπουτσής και τα ξωτικά”:

 

Στη γιορτή περάσαμε τέλεια!!! Πρώτα από όλα είμασταν πολύ χαρούμενοι, παίξαμε σαν επαγγελματίες ηθοποιοί τους ρόλους μας και το χαρήκαμε. Και οι εκπλήξεις ατελείωτες…..πινιάτες, κεράσματα, γλυκά….ήρθε κι ο Άγιος Βασίλης φορτωμένος δώρα για όλους!!! ‘Ηταν όλα υπέροχα!!!

Καλή χρονιά και του χρόνου με υγεία!!!

Ευχαριστήριο

Η συγκίνηση και η ευγνωμοσύνη που αισθανόμαστε είναι μεγάλη για όλους εσάς τους γονείς των μαθητών μας που είστε δίπλα μας καθημερινά, έτοιμοι να προσφέρετε το καλύτερο!

Ευχαριστούμε θερμά:

  • Την Ένωση γονέων του Δήμου Ωραιοκάστρου που μας δώρισε ένα κιβώτιο με βιβλία για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.
  • Τους γονείς όλων των παιδιών μας που κάθε χρόνο προσφέρουν από ένα βιβλίο για τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης.
  • Τους γονείς που αναλαμβάνουν να ψάξουν και να πάρουν προσφορές από βιβλιοπωλεία.
  • Τον πατέρα του Αδάμου μας τον κύριο Χρήστο, που χάρισε ένα CD player για τις ανάγκες του ολοήμερου τμήματος.
  • Τον πατέρα της Αναστασίας μας, που επιδιόρθωσε το παλιό μας CD player.
  • Τη μαμά της Μαρίας και της Καλλιόπης μας την κυρία Σταυρούλα, για τη δωρεά ενός Χριστουγεννιάτικου δέντρου
  • Τον παππού της Αθανασίας και της Μαριαλένας μας, που με τα χρυσά του χέρια επιδιορθώνει από πέρυσι όσα μηχανήματα χαλούν.
  • Τη μανούλα του Μάνου μας την κυρία Φρόσω, που ως δασκάλα χορού μας βοήθησε στα χορευτικά της θεατρικής παράστασης.
  • Τη μανούλα της Μαρίας μας την κυρία Κατερίνα που συνδράμει στο έργο μας με τις γνώσεις της στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
  • Όλες τις μανούλες που πρόθυμα ετοιμάζουν απίστευτα και γευστικά εδέσματα σε κάθε μας γιορτή.
  • Τις μανούλες μα και τους μπαμπάδες που μας συνοδεύουν σε κάθε εκπαιδευτική έξοδο και φροντίζουν για την ασφαλή μας μετακίνηση.
  • Όλους, μα όλους εσάς τους γονείς που καθημερινά μας καλημερίζετε με χαμόγελο και πάντα έχετε ένα καλό λόγο να μας πείτε.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας και σας ευχόμαστε Καλή Χρονιά με υγεία, αγάπη, αισιοδοξία, χαμόγελα και πολλή χαρά!!!

Την ομπρέλα μου κρατώ για να μη βραχώ….

……Βροχή, που τα μικρά παιδιά
κοιτάζουνε χαρούμενα
μέσ’ από κάμαρη ζεστή,
κι όσο πληθαίνει το νερό
και πέφτει πιο μεγάλα,
χτυπούν τα χέρια και πηδούν…..

Με τους στίχους του Κ. Καβάφη ξεκίνησε η βροχερή μέρα  κι ανοίξαμε τις ομπρέλες μας:

IMG_20171129_120204_701

IMG_20171129_135643_174

IMG_20171129_120228_798

IMG_20171129_120149_379

Παρατηρήσαμε φωτογραφίες που βρήκαμε στο διαδίκτυο με το γλυπτό “ομπρέλες¨του Ζογγολόπουλου και δημιουργήσαμε το δικό μας:IMG_20171127_102222

αλλά και ομπρέλες με χάρτινα πιάτα:

IMG_20171127_104208

IMG_20171127_104251

IMG_20171127_104313

Διαβάσαμε το παραμύθι “ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” του Μ. Κοντολέων και ζωγραφίσαμε ό,τι μας εντυπωσίασε:

IMG_20171129_135842_283

IMG_20171129_135903_353

IMG_20171129_135925_452

Παρακολουθήσαμε στο you tube το ταξίδι του νερού και το αποδώσαμε με  ομαδική κατασκευή:

IMG_20171128_095353

IMG_20171128_101349_438

και ατομική:

IMG_20171129_140025_152

IMG_20171129_140025_152

Κι αρχίσαμε τα παιχνίδια και τα πειράματα με το νερό:

Αρχικά κάναμε το απλό πείραμα του βρασμού για να καταλάβουμε πώς εξατμίζεται το νερό και δημιουργούνται τα σύννεφα:

IMG_20171128_085554

Στη συνέχεια παρατηρήσαμε πως το νερό είναι άχρωμο και μπορούμε να δούμε μέσα από αυτό. Έτσι, όταν  βυθίσαμε ένα παιχνιδάκι μέσα στο ποτήρι το βλέπαμε. Όταν όμως βάψαμε το νερό με γκοφρέ χαρτί το παιχνιδάκι μας δε φαινόταν:

IMG_20171128_090054

IMG_20171128_090216Μυρίσαμε, γευτήκαμε το νερό και καταλάβαμε πως είναι άοσμο και δεν έχει γεύση. Χρωματίσαμε το νερό, το βάλαμε σε παγοκυψέλες και κάναμε χρωματιστά παγάκια:

IMG_20171128_090932

Παρατηρήσαμε ότι μόλις αναμείχτηκε το κόκκινο με το μπλε χρώμα έγινε μωβ. Τι ωραία!!! Θα έχουμε και μωβ παγάκια:

IMG_20171128_091200Την επόμενη μέρα βγάλαμε τα παγάκια από την κατάψυξη κι αρχίσαμε να ζωγραφίζουμε με τρόπο μαγικό. Αρχικά κάναμε σχέδια με λευκή λαδοπαστέλ πάνω σε λευκό χαρτί. Τίποτα δε φαινόταν. Όταν όμως περάσαμε  πάνω από το χαρτί  τα χρωματιστά παγάκια….εμφανίστηκαν τα σχέδια. Μπορεί να πάγωσαν τα χεράκια μας αλλά διασκεδάσαμε πολύ:

IMG_20171129_111630

IMG_20171129_111818

IMG_20171129_111927

IMG_20171129_111944

Για το επόμενο πείραμά μας χρειαστήκαμε ένα ποτήρι νερό και χαρτί.

 Πήραμε ένα τετράγωνο κομμάτι χαρτιού, το βάλαμε  στο χείλος ενός ποτηριού με νερό και αντιστρέψαμε το ποτήρι. Το νερό δεν έπεσε αλλά ούτε και το χαρτί που παρέμεινε στο ποτήρι:

IMG_20171129_105408

Η εξήγηση όχι τόσο απλή, μα το θέαμα μας συνεπήρε: όταν καλύπτουμε ένα ποτήρι γεμάτο με νερό με χαρτί και το γυρίζουμε ανάποδα, το νερό αρχίζει να το πιέζει από τη μια πλευρά ενώ ο αέρας από την άλλη. Η πίεση του αέρα είναι μεγαλύτερη από αυτήν του νερού. Ως εκ τούτου δεν πέφτει.

Ακόμη, προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε νερό από ποτήρι σε ποτήρι με καλαμάκι και βάλαμε στοίχημα…δεν έπρεπε να πέσει ούτε σταγόνα κάτω. Τελικά τα καταφέραμε. Κλείσαμε με το δάχτυλό μας τη μία άκρη από το καλαμάκι το ανασηκώσαμε και καταφέραμε να μεταφέρουμε το υγρό χωρίς να χυθεί:

IMG_20171129_105735

IMG_20171129_105840

Κι ένα άλλο εντυπωσιακό πείραμα, για το οποίο χρειαστήκαμε  μέλι, χρωματιστό νερό, λάδι σε μικρές ποσότητες και το στοίχημα έπεσε. Αν τα ανακατέψουμε όλα μαζί θα διαχωριστούν;

Παρατηρήσαμε ότι όσο κι αν  ανακατεύαμε τα συγκεκριμένα υγρά, αυτά διαχωρίζονταν:

IMG_20171129_104458

IMG_20171129_104736

IMG_20171129_104807

IMG_20171129_104904

IMG_20171129_104944

Η εξήγηση για τους μεγάλους: Τα υγρά μας έχουν διαφορετική πυκνότητα. Το λάδι που έχει την μικρότερη πυκνότητα πάει πάνω, στη συνέχεια ακολουθεί το νερό και τέλος το μέλι που έχει και τη μεγαλύτερη πυκνότητα.

Και μετά από τόση δουλειά… ήρθε και η ώρα της χαλάρωσης….

Φτιάξαμε ζεστά ποπ-κορν, σβήσαμε τα φώτα, μετατρέψαμε την τάξη μας σε σινεμά κι απολαύσαμε μία Χριστουγεννιάτικη ταινία, έτσι για να μπαίνουμε σιγά, σιγά στο κλίμα των γιορτών που έρχονται:

IMG_20171201_101950

IMG_20171201_103608

Και τις βροχερές μέρες περνάμε τέλεια στο νηπιαγωγείο μας!!!