Νοέμβρης ο Σποράτης, ο Νιαστής….

Νοέμβριος, ο μήνας της σποράς, ο Σποράτης κι εμείς αφεθήκαμε στη γοητεία του…

Συλλέξαμε φωτογραφίες από το διαδίκτυο και μάθαμε πώς οι γεωργοί ετοίμαζαν το χωράφι τους και έσπερναν τους σπόρους παλαιότερα χωρίς τη χρήση της τεχνολογίας και των μηχανών

5322-1

spora-1946

1Η θεά Δήμητρα προστάτευε τους γεωργούς και τους σπόρους που φύτευαν, το σιτάρι, το κριθάρι και το καλαμπόκι(δημητριακά).

Διαβάσαμε το μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης(κόρη της Δήμητρας) από τον Πλούτωνα και ζωγραφίσαμε:

IMG_20171127_115511

IMG_20171127_120320

IMG_20171127_120528_788

IMG_20171127_115353Παρατηρήσαμε τον πίνακα του ζωγράφου Millet “ο σπορέας”

Millet-Ο-Σπορέας1

και τον αποδώσαμε  με μεικτή τεχνική ζωγραφική με τέμπερα και κολάζ:

IMG_20171123_104005_769

IMG_20171123_104015_119

IMG_20171123_104024_945

IMG_20171123_104036_377

IMG_20171123_104056_062

IMG_20171123_104105_429

Γνωρίσαμε και το έργο “σπορέας το ηλιοβασίλεμα” του V. Van Gogh

αρχείο λήψης

Παρατηρήσαμε τα χρώματα του ουρανού κατά το ηλιοβασίλεμα και ζωγραφίσαμε με λαδοπασπέλ:

IMG_20171124_095516

IMG_20171124_095451

IMG_20171124_100347_819

IMG_20171124_100415_735

IMG_20171124_100459_824

IMG_20171124_095504

Φυτέψαμε σποράκια και καταγράψαμε την εξέλιξή τους:

IMG_20171121_104624

IMG_20171127_085601

IMG_20171127_085532

Μάθαμε τι χρειάζεται ένα σποράκι για να μεγαλώσει:

IMG_20171121_110414

IMG_20171121_110426

Διαβάσαμε το παραμύθι ¨ένα σποράκι ταξιδεύει” και κάναμε μία κατασκευή για να θυμόμαστε το ταξίδι του σπόρου:

IMG_20171122_112743

IMG_20171122_112805

IMG_20171122_112827Μάθαμε τη φωνούλα Σσ, βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από Σ και παίξαμε  “κρεμάλα”:

IMG_20171123_111521

IMG_20171123_111749

….κι όταν μεγάλωσαν αρκετά τα φυτά με την προσωπική μας φροντίδα, φτιάξαμε σκιάχτρα από χαρτόνι:

IMG_20171130_115843

IMG_20171130_115753

IMG_20171130_115651

Ευχαριστήριο

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Ζάννα, μανούλα του Μαξιμίλιαν μας που έραψε και επιδιόρθωσε τον καναπέ της τάξης μας!!!

Είμαστε τυχεροί που έχουμε άξιες μανούλες, έτοιμες να προσφέρουν το καλύτερο για το Νηπιαγωγείο μας!!!

Εκπαιδευτική εκδρομή στο θέατρο

Η χαρά μας δεν περιγράφεται. Επιτέλους έφτασε η μέρα που όλοι περιμέναμε με ανυπομονησία για να πάμε στο θέατρο. Μαζί με τις δασκάλες  και συνοδούς τις γλυκιές  μανούλες μας φτάσαμε στο Βασιλικό θέατρο. Με φόντο το Λευκό Πύργο βγάλαμε μια αναμνηστική φωτογραφία :

8

Καθίσαμε στις θέσεις μας:

9

Και παρακολουθήσαμε με αμείωτο ενδιαφέρον την εξαιρετική παράσταση “Ελίζα”:

PP0772J0001v05

PP0772J0001v07

PP0772J0001v08

Την άλλη μέρα συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από την παράσταση:

IMG_20171115_095309_369

IMG_20171115_095224_848

IMG_20171115_095329_731

Περάσαμε υπέροχα!!!! Μανούλες, σας ευχαριστούμε που βοηθήσατε στην ασφαλή μετακίνησή μας!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Εκλογές στο Νηπιαγωγείο μας

Σήμερα είχαμε μια εξαιρετική ιδέα! Πήραμε το φίλο, τη φίλη μας και σε ζευγάρια ζωγραφίσαμε μαζί το Φθινόπωρο:

IMG_20171109_090307

IMG_20171109_101153_730

IMG_20171109_101215_540

IMG_20171109_101246_135

IMG_20171109_101309_263

IMG_20171109_101659_283

IMG_20171109_101355_889

IMG_20171109_101635_750

IMG_20171109_101650_132

IMG_20171109_101414_543

Σκεφτήκαμε μετά να επιλέξουμε την καλύτερη ζωγραφιά. Πώς όμως; Ακολουθώντας δημοκρατικές διαδικασίες αποφασίσαμε να κάνουμε εκλογές με μυστική ψηφοφορία, όπως οι μεγάλοι. Αριθμήσαμε τις ζωγραφιές μας κι ετοιμάσαμε τα ψηφοδέλτια, το παραβάν, την κάλπη κι ορίσαμε τα μέλη της εφορευτικής επιτροπής:

IMG_20171109_093804

IMG_20171109_093855

IMG_20171109_093903

IMG_20171109_093909

Πριν ξεκινήσει η διαδικασία των εκλογών, κάθε ζευγάρι παρουσίασε τη ζωγραφιά του και με επιχειρήματα προσπάθησε να μας πείσει για το λόγο που αξίζει να την ψηφίσουμε:

IMG_20171109_094224

Περιμέναμε με υπομονή στη σειρά:

4

…και ψηφίσαμε μυστικά:

IMG_20171109_094828

IMG_20171109_094709

Αμέσως μετά ξεκίνησε η καταμέτρηση των ψήφων:

5Το αποτέλεσμα; Κάποιες ομάδες ισοψήφησαν , κάποιοι δεν ψήφισαν το έργο τους και υπήρξε κι ένα λευκό ψηφοδέλτιο. Νικητές είμαστε όλοι που με υπευθυνότητα και συνέπεια τηρήσαμε τη διαδικασία και βραβευτήκαμε με ένα κέρασμα!

Την επόμενη μέρα διαβάσαμε, συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από το παραμύθι  “στο Δάσος” της Σ. Ζαραμπούκα:

IMG_20171110_112312

IMG_20171113_100735_613

IMG_20171113_101951_494  Καταλάβαμε ότι η δύναμη του μυαλού είναι πιο σημαντική από τη σωματική και  αρχηγός πρέπει να εκλέγεται όχι ο πιο μεγαλόσωμος αλλά ο πιο έξυπνος και μορφωμένος.

Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, είδαμε φωτογραφικό υλικό της εποχής, εκτυπώσαμε και επιχρωματίσαμε αφίσες:

IMG_20171113_102058_024

IMG_20171113_102200_830

IMG_20171113_094852

Διακοσμήσαμε τα φτερά του περιστεριού, σύμβολο Ειρήνης του Πικάσο, φυλακισμένο:

IMG_20171113_102315_546

IMG_20171113_102345_583

IMG_20171113_102432_585

Ακούσαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι “τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”:

7

IMG_20171113_145636_667

Ζωγραφίσαμε τα χέρια μας. Χέρια που ζητούν αγάπη, ειρήνη, ελευθερία, χαρά, φιλία…:

IMG_20171113_145712_549

Κάναμε βραχιολάκια με λευκά περιστέρια:

IMG_20171115_113227

….και γράψαμε συνθήματα:

IMG_20171115_115436

IMG_20171115_115400

IMG_20171115_115526

Η γιορτή των Αρχαγγέλων

Η Εκκλησία μας στις 8 Νοεμβρίου, γιορτάζει τη Σύναξη των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ. Συζητήσαμε  για τους Ταξιάρχες και για τη θέση που κατέχουν στο μεγάλο «κήπο» του Θεού και πώς θεωρούνται οι προστάτες της Πολεμικής μας Αεροπορίας!
Διαβάσαμε το μύθο του Δαίδαλου και του Ικάρου που προσπάθησε να αποκτήσει φτερά σαν των αγγέλων και να πετάξει ψηλά στον ουρανό και ζωγραφίσαμε:IMG_20171107_114050_468IMG_20171107_114106_887

Συμπληρώσαμε την ακροστιχίδα που εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο:

IMG_20171108_115504

Είδαμε στο you tube βίντεο με αεροπλάνα:

IMG_20171107_094645

Παίξαμε παιχνίδια και γίναμε με το σώμα μας αεροπλάνα:

InkedIMG_20171107_120615_LI

InkedIMG_20171107_120536_LI

Κατασκευάσαμε με γλωσσοπίεστρα αεροπλάνα, αεροδιαδρόμους από χαρτόνι και μάθαμε τη φωνούλα του Α:

IMG_20171107_094252_374

IMG_20171107_094330_391

IMG_20171107_092010

IMG_20171107_091930

Για να τιμήσουμε τη γιορτή των αγγέλων, κάναμε  αγγελουδάκια:

IMG_20171108_094435

IMG_20171108_094458

IMG_20171108_094446

IMG_20171108_094529

Μαθαίνουμε τα σχήματα

Τα σχήματα μάθαμε μέσα από έργα μεγάλων ζωγράφων και κάναμε τις δικές μας δημιουργίες, ατομικές και ομαδικές.

Επιρροές από  Wassily Kandinsky

το έργο του καλλιτέχνη:

370

και το δικό μας:

IMG_20171103_095500_182

ο πίνακας του ζωγράφου Paul Klee “κάστρο και ήλιος:

ba683e1244a5ea570579587c306c9194

η προσπάθειά μας να τον αποτυπώσουμε χρησιμοποιώντας χαρτί μιλιμετρέ:

IMG_20171103_102355
IMG_20171103_103140

το αποτέλεσμα:

IMG_20171103_105721_934

IMG_20171106_144010_646

IMG_20171106_143622_783

IMG_20171106_144056_472

IMG_20171106_143743_481

IMG_20171106_144226_513

Κόψαμε σφουγγαράκια σε διαφορετικά σχήματα και κάναμε συνθέσεις σχημάτων τυπώνοντας:

IMG_20171102_100353_569

IMG_20171102_100428_567

IMG_20171102_100452_651

Μία παρέα έφτιαξε ένα διαστημόπλοιο:

IMG_20171102_102811

IMG_20171102_103316_637

…και κάποιοι άλλοι έκαναν συνθέσεις κόβοντας και κολλώντας σχήματα:

IMG_20171102_100218

IMG_20171102_103056_496

IMG_20171102_103339_017

IMG_20171102_103407_545

IMG_20171102_103023_934Κάναμε  σχηματοτερατάκια και παίξαμε κουκλοθέατρο:

IMG_20171102_101221_548

IMG_20171102_101208_650

IMG_20171102_101155_235

IMG_20171102_101141_983Τελικά, όχι μόνο μάθαμε τα σχήματα, διασκεδάσαμε και καταλάβαμε πόσο υπέροχα είναι τα μαθηματικά όταν συνδυάζονται με την τέχνη!!!

Κυβισμός και αποταμίευση

Με αφορμή το μύθο του Αισώπου ¨το τζιτζίκι και το μυρμήγκι” προσεγγίσαμε την έννοια της αποταμίευσης.

Αρχικά διαβάσαμε το μύθο και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε:

IMG_20171030_113838_948

IMG_20171031_094940_520

IMG_20171031_095051_575

Φτιάξαμε ένα μικρό βιβλίο, ιδέα που την πήραμε από το διαδίκτυο:

IMG_20171031_092059

IMG_20171031_094757

IMG_20171031_094813

IMG_20171031_094822

IMG_20171031_094831

IMG_20171031_094839

IMG_20171031_094846

Μάθαμε παροιμίες:

IMG_20171031_114043

Λύσαμε ένα μικρό σταυρόλεξο:

IMG_20171101_085503

Κι ανακαλύψαμε διαδρομές σε λαβύρινθο. Πρώτα με το δαχτυλάκι μας:

IMG_20171101_085740

Μετά με τη βοήθεια μιας κλωστής:

IMG_20171101_085825

Και με το μαρκαδόρο χαράξαμε τη σωστή διαδρομή:

IMG_20171101_085913

Ακούσαμε το τραγούδι του Π. Τσαρούχα για το τζίτζικα και το δραματοποιήσαμε:

Ένα τζιτζίκι τραγουδάει στα κλαριά,

κάθε δεντράκι μια γλυκιά γι΄αυτό φωλιά,

InkedIMG_20171031_111054_LI

κι όλη μέρα το μυρμήγκι κοροιδεύει,

που ασταμάτητα σποράκια και καρπούς μαζεύει.

InkedIMG_20171031_111540_LI

InkedIMG_20171031_111839_LI

Μα ήρθε χειμώνας κρύος και πολύ βαρύς,

κρυώνει ο τζίτζικας, πεινάει ο δυστυχής,

InkedIMG_20171031_112211_LI

στων μυρμηγκιών την πόρτα φτάνει και χτυπάει

μήπως του δώσουν τίποτα κι αυτός να φάει.

InkedIMG_20171031_112250_LI

Όταν μαζεύαμε τα σπόρια εσύ γυρνούσες

με ειρωνεία και γελώντας τραγουδούσες.

Τώρα που έφτασε ο χειμώνας ο βαρύς,

φάει τραγούδα και χορό να ζεσταθείς.

IMG_20171031_112339

Στο τέλος αλλάξαμε το μύθο….τα  μυρμήγκια το ξανασκέφτηκαν κι έτρεξαν κοντά στον τζίτζικα:

InkedIMG_20171031_112423_LIΤον πήραν στη φωλιά τους με την προϋπόθεση να τους υποσχεθεί ότι από εδώ και πέρα θα δουλεύει και θα αποταμιεύει:

InkedIMG_20171031_112448_LI

Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα….

InkedIMG_20171031_112651_LI

Γνωρίσαμε το καλλιτεχνικό ρεύμα του κυβισμού στη ζωγραφική που εμφανίστηκε στην Ευρώπη τον 20ου αιώνα. Aναπτύχθηκε κυρίως από το 1907 έως το 1914 χάρη στους διάσημους ζωγράφους Πάμπλο Πικάσσο και Ζωρζ Μπρακ.

  Οι κυβιστές ζωγραφίζουν τα αντικείμενα σαν ένα σύνολο από κύβους, σφαίρες, και κυλίνδρους, θέλοντας να δείξουν τις διάφορες όψεις τους την ίδια στιγμή και με αυτό τον τρόπο διακοσμήσαμε τους κουμπαράδες μας :

IMG_20171030_102553

IMG_20171030_102611

IMG_20171030_102807_861

IMG_20171030_102423

IMG_20171030_102723

Διαβάσαμε κι ένα εξαιρετικό βιβλίο που έγραψαν μαθητές του Νηπιαγωγείου μας τα προηγούμενα χρόνια, όταν αποφάσισαν να αποταμιεύσουν λέξεις αγάπης.

Το διαβάζετε πατώντας πάνω στο σύνδεσμο:

http:////www.storyjumper.com/book/index/17488238/Tο-βιβλίο-της-αγάπης

Ευχαριστήριο

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Αθηνά τη μανούλα του Αλέξανδρού μας που ακόμη μία φορά χάρισε στο Νηπιαγωγείο μας βιβλία-παραμύθια, για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης μας.

Επίσης, ευχαριστούμε πολύ την κυρία Ρούλα μανούλα της Αναστασίας και του Χάρη, μαθητών μας προηγούμενων ετών για τη δωρεά βιβλίων και παζλ.

Φθινοπωρινές φυλλοδημιουργίες….

Αυτή την εποχή η αυλή μας είναι γεμάτη από φύλλα κι εμείς μαζέψαμε πολλά κι αρχίσαμε τα παιχνίδια και τις κατασκευές.

Τα ξεχωρίσαμε με κριτήριο το χρώμα, το μέγεθος, το σχήμα. Ψηλαφίσαμε την υφή τους, παρατηρήσαμε τα νεύρα τους, τα μετρήσαμε και δημιουργήσαμε….

το Φίλο και τη Φιλίτσα:

IMG_20171025_095036

IMG_20171025_102526_672

IMG_20171025_102549_037εμπνευσμένες συνθέσεις και μεταμορφώσεις:

IMG_20171012_101037

IMG_20171012_101340_148

IMG_20171012_105218_483

IMG_20171012_105114_795

IMG_20171012_105328_955

IMG_20171012_105305_165

IMG_20171012_105344_045

IMG_20171012_105450_735

IMG_20171012_105430_966

Ζωγραφίσαμε το περίγραμμα κι ακολουθήσαμε τις γραμμές τους:

IMG_20171006_104356

IMG_20171007_004420_939

Μάθαμε την τεχνική frottage:

IMG_20171012_101416_287

IMG_20171012_101518_739

IMG_20171012_101459_578

IMG_20171012_101433_244

Ανακαλύψαμε τα κρυμμένα φύλλα:

IMG_20171013_222010_276

IMG_20171013_221939_387

Κάναμε πολύχρωμα σουπλά για να τρώμε το πρωινό μας:

IMG_20171009_111827

IMG_20171009_112455_227

IMG_20171009_112527_770

IMG_20171009_112331

Με φελλό και τέμπερα κάναμε δεντράκια:

IMG_20171004_101627

IMG_20171004_102718_594

IMG_20171004_101729_640

IMG_20171004_102739_549

Ζωγραφίσαμε τι θα μπορούσαμε να δούμε αυτήν εποχή από το παράθυρό μας:

IMG_20171005_113335_970

IMG_20171005_113718

IMG_20171005_113305_085 Με μεικτή τεχνική ζωγραφικής και κολάζ κάναμε ένα φθινοπωρινό τοπίο:

IMG_20171005_091347

IMG_20171005_092704

IMG_20171005_104211_942

Μάθαμε αινίγματα για τα φρούτα της εποχής κι ο καθένας έφτιαξε με χαρτοδιπλωτική το αγαπημένο του φρούτο:

IMG_20171011_093835

IMG_20171011_102712_124

IMG_20171011_102620_299

IMG_20171011_102637_137

…..κι όλοι μαζί φτιάξαμε τη φρουτιέρα του Φθινόπωρου:

IMG_20171011_100455

IMG_20171011_102549_161

Γράψαμε τα ονόματα των φρούτων:

IMG_20171010_093604

Σε πίνακα διπλής εισόδου αποτυπώσαμε τις προτιμήσεις μας:

IMG_20171010_101911

IMG_20171010_101603IMG_20171010_103114_830

…και οι πρώτες ομπρελίτσες μας:

IMG_20170928_100147_910

IMG_20170928_100022

IMG_20170928_100104

IMG_20170928_100134_952

IMG_20170928_155133_280

….και συνεχίζουμε με κέφι….γιατί τώρα αρχίζουν τα ωραία!!!!

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου

Την προσέγγιση των ιστορικών γεγονότων της 28ης Οκτωβρίου την ξεκινήσαμε ερευνώντας στο διαδίκτυο.

Εντοπίσαμε φωτογραφικό υλικό, ταινίες, τραγούδια,εφημερίδες της εποχής, διαβάσαμε, εκτυπώσαμε ό,τι μας εντυπωσίασε:

IMG_20171018_102016 Επιλέξαμε όσες εικόνες θέλαμε και ο καθένας έκανε τη δική του εφημερίδα:

IMG_20171020_085948

IMG_20171020_094903_422

IMG_20171020_095007_648

IMG_20171020_095126_840

Μάθαμε να συνθέτουμε και να γράφουμε τη λέξη ΟΧΙ:

IMG_20171020_092853

IMG_20171020_093108

Με χαρτοδιπλωτική και κόβοντας με το ψαλιδάκι φτιάξαμε στρατιώτες:

IMG_20171017_100619

IMG_20171017_100559

IMG_20171017_101417_340

IMG_20171023_103108_706

IMG_20171023_102842_037Με τα δαχτυλάκια μας βάψαμε τη σημαία μας. Μετρήσαμε τις λωρίδες της, μάθαμε τι συμβολίζουν

και  σε κάθε λωρίδα κολλήσαμε  μια συλλαβή από τη φράση ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ:

IMG_20171017_101252

IMG_20171019_084916

IMG_20171019_093155_794

IMG_20171020_094832_832

Φτιάξαμε κι άλλες σημαίες για την ημέρα της γιορτής:

IMG_20171016_100111_088

Κάναμε προσκλήσεις για τη γιορτή χρωματίζοντας το Σημαιοφόρο του Α. Φασιανού:

IMG_20171018_103944

IMG_20171018_104121_816

IMG_20171018_110224_497

Τελικά, μέσα από την έρευνά μας, τις συζητήσεις κι όσα διαβάσαμε καταλάβαμε ότι ο πόλεμος φέρνει θλίψη, πόνο και δυστυχία, ενώ η ειρήνη είναι φωτεινή, γεμάτη χαρά κι ελπίδα.

Διαλέξαμε τα χρώματα που νομίζουμε ότι ταιριάζουν στον πόλεμο και στην ειρήνη και δουλεύοντας σε ομάδες φτιάξαμε  απίθανα κολάζ με φωτογραφίες που κόψαμε από εφημερίδες και περιοδικά:

IMG_20171019_093004

IMG_20171019_093028

IMG_20171019_104731_440

IMG_20171019_103844_111Παρακολουθήσαμε σε κουκλοθέατρο “Το κανόνι της Ειρήνης” και φτιάξαμε ένα κανόνι που σκορπίζει χρώματα, αγάπη και χαρά. Το δικό μας φανταστικό κανόνι της ειρήνης και της αγάπης:

IMG_20171024_110108

IMG_20171024_112011_619

Συζητήσαμε και κατασκευάσαμε το σύμβολο της πόλης μας:

IMG_20171024_100148

IMG_20171024_100139

Μάθαμε την ιστορία του πολιούχου Αγίου της πόλης μας και φτιάξαμε την προσωπογραφία του:

IMG_20171025_115935_169 IMG_20171025_120034_187Χρόνια πολλά και Ειρηνικά σε όλο τον κόσμο!!!