Άνοιξη

“Ο Ήλιος ο ηλιάτορας, ο πετροπαιχνιδιάτορας

λίγο το στόμα του άνοιξε κι ευθύς εμύρισε άνοιξη…” Ελύτης

 

Πρώτη πρώτη άνθισε η αμυγδαλιά που τη ζωγραφίσαμε και μύρισε η τάξη μας άρωμα άνοιξης

bc9ae219 b753 411b 8418 bae9cc55d97bca67e23a c0ac 4b3c bf7c ba46c6bf08a4

332f57ba d559 46ab 913e 4f5b43ffcbc132b6e3e0 ed14 4640 90d1 19853f086397

φουσκώσαμε μικρά  μπαλόνια και σχεδιάσαμε και με άλλον τρόπο τη δική μας αμυγδαλιά

425313473 7190919357661121 1044211102206205740 n

μετά ετοιμάσαμε το πιο μεγάλο χαμόγελό μας

5a2c7aad de5d 441f 9867 8da59bc1d33b 1

382a3e47 4afa 4d6b aa02 be345cc16d5760aa9d80 da49 47b5 a698 81e96601e7fd

 

και αποφασίσαμε ότι

ο πιο ωραίος τρόπος να υποδεχτούμε την άνοιξη είναι

να φυτέψουμε ένα δέντρο!

Έτσι  σκάψαμε  όλοι μαζί …

εικόνα Viber 2024 04 01 00 08 16 177

 

Βγάλαμε το δεντράκι μας  από το σακουλάκι του…


εικόνα Viber 2024 04 01 00 08 15 697

Και το  τοποθετήσαμε μέσα στην τρύπα που σκάψαμε!!!!

εικόνα Viber 2024 04 01 00 08 15 275

 

 

5ae3eebc ee50 458b 8ddf d47b9274405b

e9c1f788 8eb3 42e5 ad16 5f93ea8dd02a

Σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο φυτέψαμε στην αυλή του σχολείου

μια ελιά…

 υποσχεθήκαμε  ότι θα την ποτίζουμε και θα τη φροντίζουμε !!!!

 

 Ανακαλύψαμε  ότι την Άνοιξη τα φύλλα γίνονται πιο πλούσια,

πρασινίζουν και τα πρώτα μικρά λουλουδάκια ή αλλιώς μπουμπούκια κάνουν  την εμφάνισή τους.

IMG 20240411 144449

IMG 20240411 144737

IMG 20240411 145057

Έτσι ζωγραφίσαμε τα δικά μας λουλούδια με την τεχνική mandala

Και τα λουλούδια μας εκπληκτικά.

Δείτε τα στο παρακάτω βίντεο

 

Φυσικά, τα αγαπημένα μας λουλούδια είναι ζωντανοί οργανισμοί

και χρειάζονται χώμα, νερό, αέρα και ήλιο, όπως εμείς οι άνθρωποι…

IMG 20240416 094851

IMG 20240418 105339

Μας ήρθε η ιδέα να φτιάξουμε το δικό μας φυτό…

λίγο βαμβάκι, κόκκους από φακή και φασόλια και νεράκι η σπορά μας ολοκληρώθηκε!

IMG 20240411 144305 IMG 20240411 115959

IMG 20240412 083459

Ούπς φυτρώσανε!!!

IMG 20240418 131054

Τα πήραμε στο σπίτι να τα φροντίσουμε

IMG 20240419 082554

Τα δέντρα είναι ζωή και εμείς τα αγαπάμε πολύ!!!

Τα αγγίξαμε , τα αγκαλιάσαμε, τα μυρίσαμε

και τα ευχαριστήσαμε για το καθαρό οξυγόνο και τη δροσιά  που μας προσφέρουν!!!

IMG 20240411 144515 IMG 20240411 144538 IMG 20240411 144612

Μέσα στην τάξη ζωγραφίσαμε τα δικά μας λουλούδια

3fc7e73f 2db5 45f9 afa5 bb7fdd3c52ca

και φτιάξαμε με αυτά ένα μπουκέτο

83d3079c bc5c 43fc 92db d031ebbf79cb

Με το βάλς των λουλουδιών μάθαμε τα μέρη του λουλουδιού

και σε φύλλο εργασίας τα κολλήσαμε στη σωστή θέση…

IMG 20240417 171202

Μαζέψαμε λουλουδάκια τα κολλήσαμε σε ρολό υγείας

και  φτιάξαμε  βραχιολάκια της φύσης!

IMG 20240416 125236

Βάλαμε μουσική, φαντασία, χρωματίσαμε λουλούδια και  στολίσαμε την πόρτα της τάξης μας

με το μήνυμα ” Ότι ποτίζεις μέσα σου ανθίζει

IMG 20240412 131753

Διαβάσαμε το παραμύθι “Τι κι αν…”

308f1d4a d549 401c 90f5 cb547b26048f

και είδαμε πως τα γυμνά κλαδιά γεμίζουν φύλλα και λουλούδια

και πως η κάμπια μεταμορφώνεται σε πεταλούδα

Γνωρίσαμε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας βλέποντας το βίντεο

2230dc0daa2fd9345d96dea6c897688b

θελήσαμε να  ζωγραφίσουμε και εμείς τον κύκλο ζωής της πεταλούδας… τα καταφέραμε αρκετά καλά!!!

IMG 20240419 123213

και προσπαθήσαμε με τα χρώματά μας να αποτυπώσουμε αυτή τη μαγική μεταμόρφωση

18dba9af b7ee 45e9 9e46 b59e10623199

Φτιάχνοντας  πολύχρωμες πεταλούδες…

 

εικόνα Viber 2024 04 01 00 27 16 416

 

 

εικόνα Viber 2024 04 01 00 27 15 128

 

εικόνα Viber 2024 04 01 00 27 51 378

 

 

 

 

 

 

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Και η γη γυρίζει…”

Το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έχει σκοπό τα παιδιά να γνωρίσουν

το ηλιακό μας σύστημα, τους πλανήτες, τη γη, το φεγγάρι

και όλο τον μαγικό κόσμο του διαστήματος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1

“Η παράσταση αρχίζει”

Το εργαστήριό μας ξεκίνησε με την παρουσίαση μιας παράστασης

θεάτρου Σκιών από την θεατρική ομάδα “Σκιάς Όναρ”

με τίτλο “Ο Καραγκιόζης Αστροναύτης”

IMG 20240202 144914

IMG 20240202 120704

  IMG 20240202 145145

Μετά την παράσταση ενθουσιασμένοι φτιάξαμε τον δικό μας καραγκιόζη

42d7a674 1f4e 41b0 ac78 77c15ef9dd2a

862c9382 4a0f 4f9e 92b4 5d7810c87f4f 1

και γνωρίσαμε όλους τους ήρωες

660610f3 98b9 4e36 89db e4d76addbd2a

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

“Το Ηλιακό μας σύστημα”

Ξεκινήσαμε με μία διαστημική κουβέρτα

070d04cd c862 4ef4 8b67 42227eeeb895

είδαμε βίντεο με τους πλανήτες

ακούσαμε το τραγούδι

“του ήλιου η γειτονιά”

και ζωγραφίσαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα

4a225e21 83d9 4cec 849a 7b3d14df38a0

8475d817 300b 40f5 a6b6 e943e367631a

Πήραμε μια οδοντόβουρτσα  και φτιάξαμε πολλά αστεράκια

 με πλαστελίνη σχεδιάσαμε τον αγαπημένο μας πλανήτη

IMG 20240409 101056

IMG 20240409 102821

IMG 20240409 102840

και γράψαμε το όνομα του

IMG 20240409 160634

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3

“Ο Πλανήτης Γη”

Ξεκινήσαμε με διάφορες ερωτήσεις …

Πως είναι πραγματικά η Γη;

Τι σχήμα νομίζετε ότι έχει;

Τι είναι η Υδρόγειος σφαίρα;

και παρακολουθήσαμε  βίντεο για να  μάθουμε και άλλες πληροφορίες για το πλανήτη μας!

Μάθαμε ότι η γη κινείται γύρω από τον ήλιο και γύρω από τον εαυτό της !

Παρατηρήσαμε πως η γη μας έχει πράσινο χρώμα για τη στεριά και μπλε για τη θάλασσα

και ξεκινήσαμε να τη φτιάχνουμε με μια ωραία τεχνική ζωγραφικής

Τεχνική με μπατονέτα

IMG 20240304 101632 1

Σχεδιάσαμε το γράμμα Γ

IMG 20240306 120731 IMG 20240306 120751 IMG 20240306 122805 IMG 20240306 123219

και με χαρτάκια πράσινα, μπλε και καφέ στολίσαμε τη λέξη ΓΗ

1709848605803

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4

Η περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο

Πείραμα 

Η γη περιστρέφεται και τότε ο Ήλιος φωτίζει την μια μόνο πλευρά της Γης.

Πήραμε την υδρόγειο σφαίρα και ένα φακό και είδαμε πως μόνο ένα μέρος της υδρογείου φωτίζεται.

Σε  αυτό το μέρος της Γης θα έχει ημέρα και στο άλλο νύχτα

Αν κάνουμε  την περιστροφή της γης με την υδρόγειο να δούμε  πως φωτίζεται το άλλο μέρος της γης

IMG 20240312 104655

Και για να το θυμόμαστε καλύτερα το δραματοποιήσαμε

Είδαμε το βίντεο για το πως δημιουργείται η μέρα και η νύχτα

 Εναλλαγή Μέρα-Νύχτα-Μοτίβο

IMG 20240328 091627

Συζητήσαμε τι κάνουμε τη μέρα, τι κάνουμε τι νύχτα…

IMG 20240328 093453 IMG 20240328 093509

ζωγραφίσαμε και φωτοτυπήσαμε την εικόνα σε ασπρόμαυρη και το παιχνίδι παρατηρητικότητας ξεκίνησε…

IMG 20240329 152324

IMG 20240329 152303

IMG 20240329 152553 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5

“Ο ήλιος”

Μπάλα χρυσή στον ουρανό

αστέρι πολύ φωτεινό

ζέστη και φως χαρίζει στη γη

χωρίς αυτόν δεν υπάρχει ζωή

ποιος είναι ;

Μα φυσικά ο Ήλιος!!! Το λαμπερότερο σώμα του ουρανού!

Αναρωτηθήκαμε αν θα μπορούσαμε να ζούμε χωρίς τον ήλιο…

κλείσαμε τα μάτια μας και καταλάβαμε πως δεν μπορούμε να ζήσουμε  στα σκοτάδια…

και ότι ο ήλιος είναι το φως μας

 Είπαμε πως τα φυτά χρειάζονται ήλιο, νερό , φροντίδα και αγάπη!

 Παρακολουθήσαμε το βίντεο

Χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε σε ομάδες  τον ήλιο που φωτίζει τη γη

IMG 20240313 092804

Πήραμε τέμπερες και με το δαχτυλάκι  δημιουργήσαμε το υπέροχο φωτεινό αστέρι τον Ήλιο μας!

IMG 20240313 154516

Αποχαιρετήσαμε τον λαμπερό μας  Ήλιο με ένα πανέμορφο παραμύθι ” Το ηλιοτρόπιο“!

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6

“Ταξίδι στη σελήνη”

«Τόπι φωτεινό

πλέει στο σκοτάδι,

σα φανάρι φέγγει

μόνο του το βράδυ.»

Τι είναι; Το φεγγάρι !

είδαμε τον τρόπο που γυρνάει το φεγγάρι γύρω από τη Γη

 

και παίξαμε με κάρτες τις φάσεις της Σελήνης …τα καταφέραμε τέλεια!

IMG 20240328 090049

Με ένα τραγουδάκι ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στο φεγγάρι…

Μάθαμε πως ζούνε οι αστροναύτες στο διάστημα και  έχουν τις ίδιες ανάγκες που έχει ο κάθε άνθρωπος στη γη.

Πρέπει να παραμένουν καθαροί, να τρώνε και να πίνουν, να παραμένουν γυμνασμένοι και υγιείς.

Μάθαμε για την ειδική διαστημική στολή του αστροναύτη που τους επιτρέπει να αναπνέουν στο διάστημα, όπου δεν έχει οξυγόνο  αλλά και να κινούνται όπως θέλουν.

Τι περιλαμβάνει;

δφγ 1

Διαβάσαμε το παραμύθι : “Ταξίδι στο Φεγγάρι”

1712351118868

και για μια μέρα γίναμε αστροναύτες , αφήσαμε την ελληνική μας σημαία

για να την δούνε οι επόμενοι που θα ταξιδέψουν στο φεγγάρι!

1712351118862

Σε πιάτο με αλεύρι φτιάξαμε το φεγγάρι και σχεδιάσαμε με το στόμιο του μπουκαλιού τους κρατήρες, λεγόμενες τρύπες

IMG 20240411 145231 IMG 20240411 083532

1712351118855

1712351118850

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7

“Ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι με όλα αυτά που έμαθα”

Βάλαμε στη σειρά τους πλανήτες

IMG 20240411 091108 IMG 20240411 092200

και προσπαθήσαμε  να  λύσουμε το κρυπτόλεξο…

IMG 20240417 171119

δημιουργήσαμε  μακέτα, με υλικά τάξης από χρώματα πλαστελίνης για τον κάθε πλανήτη

IMG 20240410 121330

IMG 20240410 114643

   και βάλαμε στη σειρά  τους πλανήτες  …

IMG 20240410 131353

Και παίξαμε ένα παιχνίδι…διαστημικό

με τους πλανήτες που ζωγραφίσαμε μόνοι μας

Νικητής όποιος καταφέρει να βάλει τους πλανήτες με τη σωστή σειρά

τον κάθε πλανήτη κάτω από το όνομά του.

3…2…1… φύγαμε!

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Κάθε χρόνο  στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν γιορτάζεται  η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Τη μέρα αυτή την αφιερώσαμε στους μικρούς και μεγάλους φίλους που μας ταξιδεύουν σε κόσμους μαγικούς, μας μαθαίνουν, μας δίνουν χαρά, μας ηρεμούν και μας κρατάνε συντροφιά παντού και πάντα!

Μ’ ένα βιβλίο γιορτάζω 

Τον κόσμο τον αλλάζω

Απολαύσαμε το τραγουδάκι και ξεκινήσαμε…

Τιμήσαμε τη γιορτή των βιβλίων, γίναμε για λίγο συγγραφείς και εικονογράφοι και  φτιάξαμε τα δικά μας βιβλιαράκια

 Υλικά που χρειαστήκαμε

Πολύ φαντασία, καλή διάθεση, ένα χαρτί Α4 και μαρκαδόρους

Αφού ετοιμάσαμε το βιβλιαράκι με τον τρόπο του σκίτσου

ιο

 ήρθε η  ώρα να διαλέξουμε το θέμα και τους βασικούς ήρωες της ιστορίας

Οι τίτλοι των παραμυθιών μοναδικοί

Η καρδιά αγαπάει,

Η ζωντανή καρδιά ,

Το αστέρι δεν είχε τι να πει,

Το σάντουιτς αστέρι,

Το αόρατο σπίτι,

Το τραπέζι που μιλάει,

Ο μπαμπάς μου ο καλός ,

Ένα χωνάκι παγωτό,

Η οικογένεια μου,

Η γη,

Το ωραίο ουράνιο τόξο,

Το παγάκι πήγε στον ουρανό,

Το χαρούμενο παιδάκι,

Το παιδί που δεν είχε καθόλου λεφτά και

Το παιδί που έβγαλε φτερά

Ζωγραφίσαμε τις εικόνες και η ιστορία μας έτοιμη!

IMG 20240403 135144

Γράψαμε και εικονογραφήσαμε ένα παραμύθι για τη θάλασσα

το οποίο μπορείτε να το διαβάσετε στο παρακάτω βίντεο:

Φτιάξαμε πολύχρωμους σελιδοδείκτες για να τους χρησιμοποιούμε όταν διαβάζουμε το βιβλίο μας

ba0abe52 3560 418b 9265 44d679231629

abd9f86e b7f9 488e 9e78 74f5c4266d3f 2

 

Χρόνια πολλά σε όλα τα βιβλία!!!

Ημέρα Φιλοζωίας

Στις 4 Απριλίου, την παγκόσμια φιλοζωίας

με αφορμή τη γατούλα μιας δασκάλας του Νηπιαγωγείου μας

που τη βρήκε μωράκι κάτω από ένα αυτοκίνητο,

φοβισμένη πεινασμένη και την πήρε στο σπίτι της,

για να  τη φροντίσει ξεκίνησε   συζήτηση για τα Αδέσποτα Ζώα…

1712502092955

Παρακολουθήσαμε ταινίες για ζώα και  είδαμε

τις ανάγκες που έχουν  και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς γι’ αυτά;

Φτιάξαμε με γλωσσοπίεστρα αγαπημένα μας ζωάκια

IMG 20240404 154426

και ετοιμάσαμε  τις αφίσες μας

IMG 20240212 094735IMG 20240212 094202  IMG 20240212 100018 IMG 20240212 102904

με βασικό μήνυμα:” Μόνο Αγάπη” γιατί τα  ζώα έχουν συναισθήματα ακριβώς όπως οι άνθρωποι!

IMG 20240213 205854

 Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τη γη μας

546d6ddd adde 4350 b335 9f2016191330

και σκεφτήκαμε πόσο πιο όμορφη είναι η γη  με τα ζώα να ζουν πάνω της

711f8dc4 12e8 425b 9c6e eb3c7286e06d

κι ακόμη περισσότερα ζώα

0030feaf d780 4b05 b918 32a7e8136f8f

και πόσο πιο όμορφη όταν οι άνθρωποι αγαπούν και φροντίζουν τα ζώα!

e113c77b fc25 42ff a9f5 6cd1c377dc4a

25η Μαρτίου 1821

Ξεκινήσαμε με την ερώτηση τι είναι Ήρωας;

οι απαντήσεις των παιδιών  πολλές …είναι αυτοί που σώζουν ανθρώπους,

αυτοί που βοηθάνε ,

αυτοί που σκοτώνουν τους κακούς,

αυτοί που αγαπάνε τα ζώα και τα δέντρα

Αληθινοί Ήρωες υπάρχουν;

Έτσι παρακολουθήσαμε το βίντεο και γνωρίσαμε τους Ήρωες του 1821

Ήρωες είναι όσοι πολέμησαν γενναία το 1821 για να είναι η Ελλάδα μας μια χώρα ελεύθερη.

563dd064b6eb69f0c577c53f0fad7020

και τους είδαμε να ζωντανεύουν…

Επιλέξαμε, ζωγραφίσαμε και γράψαμε  έναν Ήρωα  του 1821

IMG 20240319 095949 IMG 20240320 151503

1710940565893  1710940565907 1710940565916

1710940565899 1710940565889

 το 1821

IMG 20240320 151309

Συζητήσαμε για τους δικούς μας ήρωες που έχουμε στην καθημερινότητα …

1710940723763

Είδαμε και φτιάξαμε παραδοσιακές στολές

1711107673203 IMG 20240321 112816

IMG 20240326 083925

Είδαμε το βίντεο ” Το Κρυφό Σχολειό”ΕΔΩ

1711107673207

 ζωγραφίσαμε και γράψαμε όπως μπορούσαμε “Κρυφό Σχολειό”

IMG 20240326 084040 IMG 20240326 084119

Παρακολουθήσαμε με φοβερό ενθουσιασμό το βίντεο που δημιουργήθηκε για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821!!!

 

Ζωγραφίσαμε τα τσολιαδάκια μας…

431902436 946558050207342 8184205589064170633 n

Μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Παναγίας και  τον ζωγραφίσαμε…

 431980399 1812702169237955 3888255186003842058 n

 ζωγραφίσαμε τη δική μας Παναγία αιτιολογώντας

1711107673150 1711107673192

1711107673177 1711107673169 1711107673160

Στολίσαμε την τάξη και ετοιμάσαμε την πρόσκληση για τη γιορτή μας…

1711113624277

1711113720396 1711113720388

1711113720381

 


432024372 1081665789731582 6373563274992537964 n
      431889434 791273363026880 8871669113477746903 n

Είπαμε ποιηματάκια, τραγουδήσαμε , και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς..

Στο τέλος όλοι μαζί περήφανα είπαμε τον Εθνικό  Ύμνο της Ελλάδος

Ζήτω η Ελλάδα μας

Ζήτω η Ελευθερία μας!!!

Η Αποκριά

Κουδουνάτοι, κορδελάτοι, μάσκες και κατασκευές, χοροί ζωντάνεψαν

σήμερα Τσικνοπέμπτη  7 Μαρτίου μπροστά μας από την αγαπημένη Βαρβάρα Πίκουλα μαθαίνοντας ..

Δρώμενα της Ελληνικής Αποκριάς με βιωματικές δράσεις αναζητώντας το βαθύτερο νόημα της μεταμφίεσης και της εξοικείωσης των παιδιών με πτυχές του υλικού και άυλου πολιτισμού μας…

καταπληκτική ιδέα να στολίσουμε αποκριάτικα Playmobil φτιάχνοντας καπελάκια με πλαστελίνη…

IMG 20240307 180040

IMG 20240307 093326

 

431818088 1597940137638505 4688484615523129265 n 

      429562291 2332162050318322 887843975110175305 n

       431129007 1412053339502164 6419034065751961218 n

IMG 20240307 180222

IMG 20240307 184311 IMG 20240307 184606 IMG 20240307 184816

IMG 20240307 184242

Καλή Τσικνοπέμπτη με υγεία, χαρά και πολλά χαμόγελα!

 

Ζωγραφίσαμε και  βάλαμε τα “τρελογυαλιά” μας για να βλέπουμε καλύτερα τα χρώματα της Αποκριάς

2a0e0d37 8aea 4aa3 8945 45c2dd1fbef4

3fb00a83 a8a2 4c4f bab9 afa1297a7007

Φτιάξαμε  δικές μας μάσκες ζωάκια όπως θέλαμε και μπορούσαμε…

IMG 20240314 114149

IMG 20240314 114153 IMG 20240314 123432

IMG 20240314 141004

Μα και μάσκες με πούλιες, φτερά και πούπουλα!!!

 

431793339 3670496143224702 3380567689211988413 n                          431798366 1792722181191468 4032574861297419609 n

Φτιάξαμε έναν παλιάτσο που αλλάζει πρόσωπα

783afb64 e942 4743 af79 703b69c354a6

a5efaf37 34aa 4131 97ec 55c4bf4245c6

Φτιάξαμε παζλ με κλόουν…

431827640 365810466038971 7146182965692525260 n

 

431914301 1122091345768480 2333001791868213006 n                            431941134 450606560729704 3548395717933750007 n

Και τέλος  αφού διηγηθήκαμε  την ιστορία του Αρλεκίνου , τον κατασκευάσαμε  και προσεγγίσαμε το σχήμα του Ρόμβου  καθώς και το αρχικό του γράμμα!!!

35cdf7d0 701b 4df1 92f8 7aa103ea3150

 

429588017 352809473744279 3502884184075608250 n                     432112632 2337744459764681 8904766732988999276 n

Φτιάξαμε το χαρταετό μας με χρώματα μοναδικά και την τεχνική mandala

9c407e57 8acf 49da bf8e 6bbe375abe31

c91381ee 3266 4b1b a416 83952b11f009

c92ecea6 bc5f 46fe 9c8d 6c7be604cae2

e2902e6e 2c6a 4a35 b3bc 9ac9a38a491f

φτιάξαμε χαρταετούς και με διαφορετική τεχνική

IMG 20240315 124313

και  ευχηθήκαμε ΑΓΑΠΗ σ όλο τον κόσμο!

Μαλάλα Γιουσαφσζάι Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

γνωρίσαμε το σπουδαίο κορίτσι που πολεμά για το δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των παιδιών

Η Μαλάλα Γιουσαφζάι είναι ακτιβίστρια από το Πακιστάν

που αγωνίζεται για το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση

και η νεότερη γυναίκα που τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης.

f859e06d de7e 40e0 8746 7e9b57573b3d

Γνωρίσαμε τη ζωή της, τον αγώνα της και τη ζωγραφίσαμε με τον δικό μας τρόπο.

9e75ed91 8bf1 4f7a 9c6b fef9b2aa3478

» Αν θέλω να κάθομαι σ’ ένα θρανίο

και να διαβάζω βιβλία με όλες τις φίλες μου

αυτό αποτελεί δικαίωμά μου»

61500278 0eb9 480b 9f2e ea246480947d

4a148edf a50b 49ae 8931 d8cbf5ad8930

Είδαμε το βίντεο που αναφέρεται στη ζωή του σπουδαίου αυτού κοριτσιού

ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ

Γνωρίσαμε τα σχήματα μέσα από μια μικρή ιστορία

Το Σχηματοσπιτάκι” με τον ΤετραγωνοΚιτρινούλη, τον ΤριγωνοΚοκκινούλη, τον ΟρθογώνιοΠρασινούλη και τους μπλέ κύκλους για παραθυράκια…

Τα παιδιά ενώνουν τα σχήματα και φτιάχνουν το δικό τους σπιτάκι!

IMG 20240219 085039

IMG 20240219 090054

 IMG 20240219 091321  IMG 20240219 091635

Ιδέα των παιδιών να φτιάξουνε και ανθρωπάκια

IMG 20240219 091148IMG 20240219 091450

Κάναμε σειραθέτηση από το μικρότερο στο μεγαλύτερο…

 IMG 20240219 093139 IMG 20240219 093150

Και από το μεγαλύτερο στο μικρότερο…

IMG 20240219 093042

Παιχνίδια με τα σχήματα

IMG 20240220 105259 IMG 20240220 105413

Και επειδή τα σχήματα πεινάσανε πολύ σκεφτήκαμε να τα ταΐσουμε..

Ψάξαμε μέσα στην τάξη και βρήκαμε αρκετά αντικείμενα σε σχήμα Τρίγωνο, Τετράγωνο, Ορθογώνιο, Κύκλο…

IMG 20240216 124659

Με το σώμα μας σχεδιάσαμε τα σχήματα…

ΚΥΚΛΟΣ

IMG 20240219 090343

ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ

IMG 20240219 090509

ΤΡΙΓΩΝΟ

IMG 20240219 090630

ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟ

IMG 20240219 090910

Γνωρίσαμε το ρώσο ζωγράφο Καντίνσκι με  τους ομόκεντρους κύκλους

και προσπαθήσαμε και εμείς να γίνουμε  μικροί ζωγράφοι…

IMG 20231123 132834 IMG 20231123 132825

Παρακολουθήσαμε το βίντεο με  πίνακες του ζωγράφου και αναγνωρίσαμε τι χρώματα και σχήματα χρησιμοποιεί…

Παρατηρήσαμε τους πίνακες και μαντέψαμε τι μπορεί να έχει  ζωγραφίσει ο Καντίνσκι

Οι δικές μας φανταστικές δημιουργίες…

 IMG 20240219 120914 IMG 20240220 090932 1708547457735IMG 20240220 090943

IMG 20240220 150912

 

Μαθαίνουμε τους αριθμούς

Ξεκινήσαμε γιατί χρειαζόμαστε τους αριθμούς στη ζωή μας;

IMG 20240125 140017

Οι απαντήσεις  των παιδιών πολλές …

Μετρήσαμε  το ύψος μας και ξεκινήσαμε

IMG 20240125 092814

Με πολλές διασκεδαστικές και βιωματικές δραστηριότητες μπήκαμε στη ζωή των αριθμών…

Αριθμός 1

 τον περπατήσαμε και με διάφορα υλικά τον σχεδιάσαμε

1698778578840 IMG 20231101 115330 IMG 20231101 115358 IMG 20231101 143142

Αριθμός 2

Αριθμός 3

IMG 20240109 094452 IMG 20240109 094559

Αριθμός 4

IMG 20240109 123959 IMG 20240109 124213

Αριθμός 5

  1707032439756 IMG 20240123 12434617070324397511707032439746

Αριθμός 6

170878618004217087861800541708786180033 1

Αριθμός 7

IMG 20240308 113038

και συνεχίζουμε…

 

Λέμε ΟΧΙ στη βία-Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού,

με στόχο να δοθεί ένα συμβολικό μήνυμα επαγρύπνησης απέναντι σε ένα πρόβλημα

που κατά τα τελευταία χρόνια εντείνεται,

επηρεάζοντας την καθημερινότητα ολοένα και περισσότερων μαθητών.

Παρακολουθήσαμε την ιστορία της Μόνας χελώνας και τις πρώτες  ημέρες στο σχολείο της …

Κάθε φορά που  ακούγαμε άσχημες λεξούλες   τσαλακώναμε  λίγο την καρδιά μας το ίδιο και τα παιδιά.

Στο τέλος η καρδιά της Μόνας και των παιδιών   είχε γίνει μια τσαλακωμένη μπάλα.

IMG 20240305 121543IMG 20240305 122059

IMG 20240306 192743

Προσπαθήσαμε να τις ανοίξουμε ,αλλά δεν καταφέραμε να τις κάνουμε λείες όπως ήταν πριν, γιατί οι λέξεις και οι πράξεις μας είχαν πληγώσει

IMG 20240305 122349

Διαπιστώσαμε τη δύναμη  έχουν οι λέξεις, και πόσο μπορούν να μας πληγώσουν.

Πρέπει να σκεφτόμαστε πολύ πριν μιλήσουμε άσχημα και πληγώσουμε τους άλλους, γιατί τα λόγια μένουν και δεν μπορούμε να τα πάρουμε πίσω.

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ας πούμε αυτή τη λέξη”

20200219105757 as poume ayti ti lexi

Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε”

που αγγίζει το φαινόμενο της βίας με ένα πολύ ωραίο τρόπο

Exofillo 11 09 15 EKTYPOSIl

και παίξαμε πολλά παιχνίδια με τα χέρια μας

 Διαβάσαμε ” Το παπί που δεν είχε τι να πει”

IMG 20240306 192623

Το παραμύθι μας άρεσε πολύ και το δραματοποιήσαμε. Άλλωστε ότι βιώνεις αυτό θυμάσαι

IMG 20240305 092502 IMG 20240305 092517

IMG 20240306 192656

IMG 20240305 092821

IMG 20240305 093109

 

Κλείσαμε τα μάτια ενός παιδιού και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε ποια αγγίγματα ήταν Ευχάριστα και ποια Δυσάρεστα. Όταν νιώθαμε Δυσάρεστα αγγίγματα λέγαμε stop δεν μου αρέσει αυτό που κάνεις

IMG 20240306 092343 IMG 20240306 092352

και μάθαμε να σηκώνουμε το χέρι και να λέμε ΣΤΟΠ αυτό που κάνεις δεν μου αρέσει

IMG 20240306 092800 IMG 20240306 155006

Έτσι θα  το θυμόμαστε πάντα και δε θα το ξεχάσουμε ποτέ …

1709848605817

Αυτές τις ημέρες είδαμε και σχετικά βίντεο που κέντρισαν το ενδιαφέρον των παιδιών

Φτιάξαμε μια αφίσα  για την ημέρα αυτή με την καρδιά μας

IMG 20240306 155227

Το σύνθημα μας: ” Μίλα μη φοβάσαι”

Εγγραφές για το έτος 2024-25

 

  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2020).
  • Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
  • Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
  • Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου
  • ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ:

    • Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109) Θα απαιτηθεί υπεύθυνη δήλωση και από τους 2 από τους γονείς.

     ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ” 

    Οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

    • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών–διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
    • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti–eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
      ·Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου  και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
      • Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

      α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.  Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

      β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

      γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν

      δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Διευκρινίζεται ότι η εγγραφή σε αυτά τα Τμήματα είναι προαιρετική. Ωστόσο, αν επιλεγεί η παρακολούθησή τους,  τότε η φοίτηση των νηπίων σε αυτά τα Τμήματα είναι υποχρεωτική και η παρουσία των παιδιών (εκτός φυσικά απροόπτου και ασθενειών), είναι καθημερινή.

      ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

      Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

      • ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ -ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

    • α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και  για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

      β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20–5–2015 Εγκύκλιο

      γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών  (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

      δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).

      ε) Επίσης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

      ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ/ ΠΡΩΙΝΗΣ ΖΩΝΗΣ

      1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
      2. Η εγγραφή στο συγκεκριμένο Τμήμα είναι Προαιρετική αλλά εφόσον επιλεγεί, η φοίτηση είναι υποχρεωτική (παρ 7δ και ε Κεφ Β άρθρο 11 ΠΔ 79 & άρθρο 13 Π.Δ.79 (ΦΕΚ 109 Α) )
      3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45–8:00.
      4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00.  Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, δεν προβλέπεται

        Τηλ νηπιαγωγείου 2310 696828 και mail: mail@nip-palaiok.thess.sch.gr

        οι ώρες επικοινωνίας με την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου είναι  είναι 12.10μ.μ. -100μ.μ

         

        Παρακάτω , μπορείτε να ενημερωθείτε για τα όρια της σχολικής μας μονάδας

3048_20_2_2024_Απόφαση σχολικών Περιφερειών Νηπιαγωγείων Δήμου Ωραιοκάστρου_2024_25_ΡΠ8Σ46ΝΚΠΔ-Π3Λ