1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων- “Σεισμός-και τώρα τι κάνω”
Σκοπός του 1ου εργαστηρίου Δεξιοτήτων είναι είναι να αποκτήσουν οι μαθητές/τριες γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
1ο εργαστήριο
Φυσικοί κίνδυνοι
Στο 1ο εργαστήριο εισάγουμε τους μαθητές στην έννοια των Φυσικών Κινδύνων παρακολουθώντας ένα σχετικό βίντεο. Αφού συζητήσαμε και λύσαμε απορίες γύρω από το θέμα, δημιουργήσαμε με τα παιδιά έναν εννοιολογικό χάρτη με τους Φυσικούς Κινδύνους, τον οποίο σε δεύτερη δραστηριότητα εμπλουτίσαμε με ρήματα σχετικά με αυτούς (καίγομαι, πνίγομαι, σκοτώνομαι, γκρεμίζονται κα).
Σε συνέχεια περιγραφών και συζητήσεων για κάθε έναν κίνδυνο τα παιδιά συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας ζωγραφίζοντας τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια ενός σεισμού, μια πλημμύρας κτλ.
2ο εργαστήριο
Τι είναι ο σεισμός;
Στο 2ο εργαστήριο, παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για το εσωτερικό της γης
και είδαμε τα στρώματα που υπάρχουν.
Μάθαμε ότι στο κέντρο είναι ο πυρήνας, μετά ο μανδύας και εξωτερικά είναι ο φλοιός
Και μετά προσπαθήσαμε να φτιάξουμε με πλαστελίνη τη δική μας γη
δημιουργώντας με διαφορετικά χρώματα τα στρώματά της
Και τα καταφέραμε! Και το αποτέλεσμα ήταν αυτό.
Αφού φτιάξαμε τη δική μας γη, αμέσως μετά τη χωρίσαμε στη μέση
για να παρατηρήσουμε τη δομή της.
Κάναμε μια ατομική κατασκευή με τη Γη και το υπέδαφος (εσωτερικός-εξωτερικός πυρήνας, μανδύας και φλοιός)
Σε ένα φύλλο εργασίας, ζωγραφίσαμε με τα σωστά χρώματα
τα στρώματα του εσωτερικού της γης.
Και τέλος πειραματιστήκαμε προσπαθώντας να νιώσουμε την αίσθηση του σεισμού……..
3ο εργαστήριο
Ποιος ήταν ο εγκέλαδος; Μύθοι γύρω από τον σεισμό
Στο εργαστήριο αυτό γίνεται συζήτηση για το γεγονός ότι πολλοί λαοί (ανάμεσά τους και οι αρχαίοι Έλληνες), επειδή δεν μπορούσαν να εξηγήσουν το πως και γιατί γίνονταν σεισμοί, έπλαθαν έναν μύθο.
Ξεκινήσαμε με τον αρχαίο ελληνικό μύθο “Ο φυλακισμένος γίγαντας”, συζητήσαμε γύρω από αυτόν και στη συνέχεια τον αποδώσαμε εικαστικά.
4ο εργαστήριο
Τι προετοιμασίες πρέπει να κάνω πριν το σεισμό;
Αρχικά παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση του ΟΑΣΠ με θέμα:
“Σεισμός, πώς μπορούμε να προστατευτούμε”
όπου μάθαμε τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε προστατευμένοι σε περίπτωση σεισμού
και γράψαμε και οδηγίες προς τους γονείς για τις αλλαγές που πρέπει να κάνουν στο
σπίτι τους, για να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια.
Στην ολομέλεια συζητήσαμε και καταγράψαμε τις ιδέες μας σχετικά με το τι θα πρέπει
να πάρουμε μαζί μας σε περίπτωση σεισμού και τα παιδιά απάντησαν τα εξής:
Μάθαμε τα τηλέφωνα που μπορούμε να επικοινωνούμε σε περίπτωση που χρειαστούμε βοήθεια
Επίσκεψη διασώστη του ΕΚΑΒ, πατέρα ενός παιδιού του Νηπιαγωγείου μας
Στο σχολείο μας είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε τον κύριο Γιώργο Γκιάτα, πατέρα της Νεφέλης, που εργάζεται ως διασώστης στο ΕΚΑΒ. Μίλησε στα παιδιά για το τι κάνουν οι διασώστες και μας περιέγραψε κάποιες περιπτώσεις που χρειάστηκε να βοηθήσουν ανθρώπους.
Στη συνέχεια έδειξε στα παιδιά κάποιες πρώτες βοήθειες , όπως τι ενέργειες πρέπει να κάνουμε αν καούμε,
αν χτυπήσουμε, αν κοπούμε, αν τρέξει αίμα η μύτη μας.
Μας έδειξε υγειονομικό υλικό που χρησιμοποιούν οι διασώστες
Μας έδωσε έναν κατάλογο με τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης
Και τέλος μας χάρισε υγειονομικό υλικό για το φαρμακείο μας
Τον ευχαριστούμε πολύ!
Ευχαριστούμε και για τα δώρα αλλά και για την πολύ όμορφη παρουσίαση που έκανε στα παιδιά.
Για να εξοικειωθούμε με τους παραπάνω αριθμούς παίξαμε ένα παιχνίδι όπου κάθε παιδί τραβούσε ένα καρτελάκι με τον αριθμό μιας υπηρεσίας, προσπαθούσε να τον ταυτίσει με τους αριθμούς στον πίνακα αναφοράς, να μας πει σε ποια υπηρεσία ανήκει και τέλος να τον πληκτρολογήσει….
Και στο τέλος κατασκευάσαμε το δικό μας βαλιτσάκι
Επίσκεψη της πυροσβεστικής στο νηπιαγωγείο μας.
Το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκαν δύο πυροσβέστες, οι οποίοι μας έδειξαν τον εξοπλισμό που χρησιμοποιούν σε περιπτώσεις πυρκαγιών και μας ενημέρωσαν σε ποια περιστατικά επεμβαίνουν για να βοηθήσουν . Σε πυρκαγιές, σεισμούς, ατυχήματα.
5ο εργαστήριο
Τι κάνω κατά τη διάρκεια του σεισμού;
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο με κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουμε την ώρα του σεισμού και πως θα πρέπει να αντιδράσουμε
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10929
Γνωρίσαμε τη διαδικασία προστασίας κατά τη διάρκεια του σεισμού στον σχολική αίθουσα και οι μαθητές προσπάθησαν να μάθουν τα τρία βασικά ρήματα που τη συνοδεύουν: ΣΚΥΒΩ – ΚΑΛΥΠΤΟΜΑΙ – ΚΡΑΤΙΕΜΑΙ.
Για να καταλάβουμε καλύτερα το φαινόμενο του σεισμού, κάναμε μια κατασκευή
η οποία μας έδωσε να καταλάβουμε πώς κουνιέται ένα σπίτι με το σεισμό
6ο εργαστήριο
Τι πρέπει να κάνω μετά τον σεισμό;
Αμέσως μετά το σεισμό, κι αφού βγήκαμε από τα τραπεζάκια,
βάλαμε τα χέρια στο κεφάλι, κάναμε μια σειρούλα και βγήκαμε προσεκτικά
έξω στην αυλή, σε χώρο ανοιχτό, μακριά από τοίχους και παραθυρα
7ο εργαστήριο
Αξιολόγηση – πόσο έτοιμος/η είμαι αν γίνει σεισμός ;
Και για να κλείσει το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων όμορφα
τα παιδιά παρακολούθησαν την παράσταση του θέατρου Τεχνόπολις
“Ο Σίμος και ο σεισμός”
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν ενεργά στην παράσταση
Αυτό είναι το φύλλο αξιολόγησης που συμπληρώσαμε με απαντήσεις των παιδιών
σχετικά με τις γνώσεις που αποκόμισαν μετά το τέλος του εργαστηρίου.









































