Έρχονται Χριστούγεννα!!!

Έρχονται Χριστούγεννα και η χαρά μας είναι μεγάλη….

Τραγουδάμε, χορεύουμε, στολίζουμε την τάξη μας, κάνουμε κατασκευές και περιμένουμε  την πιο χαρούμενη γιορτή ανυπόμονα.

Ακούσαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι του Δεκέμβρη:

Στολίσαμε την τάξη μας με την Χριστουγεννιάτικη νύχτα

μια ομαδική εργασία με λαδοπαστέλ, νερομπογιές και κολάζ

Μετράμε τις μέρες με ημερολόγια που φτιάξαμε για το σπίτι, αλλά και για την τάξη μας:

Παρακολουθήσαμε την ταινία The boy and the tree  σε μορφή αnimation το παραμύθι του Ε.Τριβιζά και ζωγραφίσαμε ό,τι μας εντυπωσίασε:

Διαβάσαμε “Το δώρο της Παπλωματούς”  του Brumbeau Jeff, ένα θαυμάσιο παραμύθι που μιλά για τη χαρά της προσφοράς και όλοι μαζί φτιάξαμε το πάπλωμα της αγάπης:

Με μεικτή τεχνική κολάζ-ζωγραφική κάναμε ένα χιονισμένο χωριό:

Δεντράκια με διάφορα υλικά:

Διαβάσαμε το παραμύθι “Το πιο όμορφο Χριστουγεννιάτικο δέντρο” και χρωματίσαμε δεντράκια με την τεχνική scrappy:

Ζωγραφίσαμε με πιρούνι έλατα:

Παλαμόδεντρο, ομαδική κατασκευή:

Διακοσμητικό πόρτας για τον Άγιο Βασίλη

Παλαμοταρανδάκια στολίδια:

Πήλινο γούρι για τη νέα χρονιά:

Με μεικτή τεχνική ζωγραφική- κολάζ ετοιμάσαμε τις κάρτες μας και γράψαμε ευχές:

Μπάλες ζωγραφισμένες με τέμπερα πάνω σε χαρτόνι από χαρτοκιβώτιο:

Στολίδια με την τεχνική του decoupage πάνω σε χαρτόνι χαρτοκιβωτίου:

Τριγωνάκια με γλωσσοπίεστρα:

Αγγελάκια- γλυφιτζούρια:

Διαβάσαμε το παραμύθι “ο Ζόζα και οι βοηθοί του Αη Βασίλη” και φτιάξαμε ξωτικά:

Ζωγραφίσαμε και ετοιμάσαμε τις προσκλήσεις για τη γιορτή μας:

Φτιάχνουμε pop corn, μετατρέπουμε την τάξη μας σε cinema και απολαμβάνουμε σε κινούμενα σχέδια τη Γέννηση του Χριστού:

Φτιάξαμε Φάτνη από χαρτόνι:

ΑΑ

Αγγελάκια:

Παίξαμε ένα Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι με κάρτες που εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο:

…..και σας  ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας, καλά Χριστούγεννα με υγεία, αγάπη, γαλήνη και ευτυχία!!!

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Φαβέλες, Βενεζουέλα, φτώχεια, παλιόπαιδο, μουσική, προσφορά…

Λέξεις και έννοιες που ξεπήδησαν από το βιβλίο «Το παλιόπαιδο»

που διαβάσαμε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού

και μας έδωσαν την ιδέα να φτιάξουμε ομαδικά το έργο αυτό:

Γιατί τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να νιώθουν σημαντικά

και αν το νιώθουν τότε θα γίνουν!

Στη Βενεζουέλα, 370 χιλιάδες παιδιά έμαθαν μουσική και έφτιαξαν ορχήστρες, επειδή κάποιος σκέφτηκε ότι, όσο φτωχός κι αν είναι ένας άνθρωπος, αν μπορέσει να αποκτήσει πρόσβαση στη μουσική, η ζωή του θα αλλάξει! Ο οικονομολόγος και μουσικός, Χοσέ Αμπρέου, μάζεψε παιδάκια από όλες τις φτωχές γειτονιές της χώρας του κι άρχισε να τα διδάσκει μουσική, πιστεύοντας ότι θα τα κρατήσει μακριά από το έγκλημα, τα ναρκωτικά και τη μιζέρια της φτώχειας….

Διαβάσαμε το βιβλίο της Unicef “Μια ζωή σαν τη δική μου”, είδαμε φωτογραφίες παιδιών από όλο τον κόσμο και τις ζωγραφίσαμε ο καθένας με τον δικό του τρόπο:

Συζητήσαμε τι σημαίνει δικαίωμα, ανταλλάξαμε απόψεις και δημιουργήσαμε μία αφίσα για τα δικαιώματά μας:

Φτιάξαμε και ένα παζλ- παιχνίδι:

Το παιδί είναι… ευτυχία και έχει δικαίωμα στην ευτυχία!

Μια μέρα στο Πολεμικό Μουσείο….

Το Πολεμικό Μουσείο της πόλης μας επισκεφτήκαμε πρόσφατα που  στεγάζεται σε κτήριο κατασκευασμένο στις αρχές του εικοστού αιώνα από τον Ιταλό Βιταλιάνο Ποζέλι:

Το Πολεμικό Μουσείο σήμερα φιλοξενεί στις συλλογές του περισσότερα από 10.000 κειμήλια που σχετίζονται με τη νεότερη και σύγχρονη ιστορία της Ελλάδος κι εμείς μείναμε εντυπωσιασμένοι από τα εκθέματα  και την ξενάγηση από τους υπεύθυνους του μουσείου:

Συμμετείχαμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τρελά Μουσειοπαιχνίδια”, κατασκευάσαμε οχυρά, παίξαμε πολλά παιχνίδια:

Ανεβήκαμε στο άρμα που υπάρχει στην αυλή του μουσείου:

 Καταλάβαμε πόσο ωραία μπορεί να είναι η επίσκεψη σε ένα μουσείο. Μαθαίνουμε τόσα πολλά, διασκεδάζουμε και περνάμε υπέροχα!!!

Ευχαριστούμε τις μανούλες που μας συνόδεψαν και μας βοήθησαν καθόλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης!!!

 

“Εδώ Πολυτεχνείο…”

Δημοκρατία, Δικτατορία, ελευθερία σκέψης και έκφρασης,

έννοιες που, με αφορμή τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου,

προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε μέσα από φωτογραφίες, βίντεο, τραγούδια,

παραμύθια και ζωγραφιές.

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Το Νου σου!”

που μιλάει στα παιδιά και στους μεγάλους

για την ελευθερία της σκέψης και φτιάξαμε με ζωγραφική και κολάζ

τον δικό μας Νου που… δεν φυλακίζεται

Τραγουδήσαμε το τραγούδι του Μάνου Λοίζου:

“Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία” και

ζωγραφίσαμε την “Ελευθερία” όπως την φανταζόμαστε

Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα:

Ζωγραφίσαμε τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης της Ε. Φακίνου:

Συζητήσαμε  τι σημαίνει Δημοκρατία – Δικτατορία και κάναμε μία κατασκευή:

Επιχρωματίσαμε αφίσες για τον αντιδικτατορικό αγώνα που δημοσίευσε ο Ιταλικός τύπος:

Χρωματίσαμε το περιστέρι-σύμβολο της Ειρήνης του Π. Πικάσο….πίσω από τα κάγκελα της φυλακής:

Κατασκευάσαμε περιστέρια που πετούν ελεύθερα:

Κι ευχόμαστε να επικρατεί πάντα η Αγάπη, η Ειρήνη, η Ελευθερία, η Ομόνοια, η Συνεργασία, η Αποδοχή, η Δημοκρατία!

 

 

 

 

Φθινοπωράκι δροσερό….

Φθινοπωράκι δροσερό ήρθε η ώρα σου
Σε περιμέναμε καιρό δωσ’ μας τα δώρα σου
Σταλλαγματιές από βροχή και φρούτα γήινα
Και στα κλαδιά όλων των δέντρων φύλλα κίτρινα….
Κι εμείς ακούμε το τραγούδι, παρατηρούμε τη φύση γύρω μας και δημιουργούμε:
Γεμίζουμε τον ουρανό με σύννεφα χρωματιστά
Κι όταν αρχίσει να βρέχει…
….τραγουδάμε και χορεύουμε στη βροχή:
Φανταζόμαστε πως θα ήταν το Φθινόπωρο αν ήταν γυναίκα
και το ζωγραφίζουμε με τα θερμά χρώματα που έχει η φύση αυτή την εποχή
Μαζεύουμε φύλλα και κάνουμε τυπώματα:
Φτιάχνουμε ομαδικά με νερομπογιές, λαδοπαστέλ και χαρτόνια
μια πόλη το Φθινόπωρο
Μαθαίνουμε να ζωγραφίζουμε με την τεχνική frotaz:
Γνωρίζουμε την τέχνη της Οp Αrt και δημιουργούμε:
Η Οπ Αρτ (Op Art) είναι μια μορφή αφημημένης γεωμετρικής τέχνης που αναπτύχθηκε στη δεκαετία του 1960.  Σκοπός της Οπ Αρτ είναι κυρίως η πρόκληση του θεατή μέσω φαινομένων οπτικής απάτης και οπτικών ψευδαισθήσεων.
Παίζουμε με τις γεύσεις των φρούτων:
Ετοιμάζουμε νόστιμες και υγιεινές φρουτοσαλάτες:
Γράφουμε τη συνταγή:
Μαθαίνουμε αινίγματα, τραγούδια και ζωγραφίζουμε τα φρούτα του Φθινόπωρου:
Φυτέψαμε σπόρους φακής:
Μάθαμε τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει:
Μάθαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα για το σποράκι:
Κάναμε μία κατασκευή για να θυμόμαστε τον κύκλο ζωής του σπόρου:
Ακούσαμε, ζωγραφίσαμε και δραματοποιήσαμε το μύθο της Περσεφόνης:
Θαυμάσαμε το έργο του V. Van Gogh “ο Σπορέας” και το αποδώσαμε με μεικτή τεχνική(ζωγραφική με σφουγγάρι, κολάζ):

Η γιορτή των Αρχαγγέλων

Στις 8 Νοεμβρίου, η εκκλησία μας γιορτάζει τη Σύναξη των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, καθώς και των υπολοίπων Ασωμάτων και Ουρανίων Αγγελικών Ταγμάτων. Η Πολεμική μας Αεροπορία τους έχει ανακηρύξει Προστάτες της και τους γιορτάζει την ίδια μέρα.

Για να τιμήσουμε τη γιορτή των αγγέλων, κάναμε αγγελάκια και μάθαμε να γράφουμε το Α:

Κάναμε κάρτες με τους Ταξιάρχες και μέσα κολλήσαμε μια προσευχούλα:

Διαβάσαμε το μύθο του Δαίδαλου και Ίκαρου, είδαμε την ταινία και ζωγραφίσαμε:

Παρακολουθήσαμε σε ταινία την εξέλιξη κατασκευής των αεροπλάνων και φτιάξαμε αεροπλάνα από χαρτόνι:

Ζωγραφίσαμε αεροπλάνα με στένσιλ και σφουγγαράκια:

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Αν κάθε μέρα φυτεύω ένα δέντρο…σε μερικά χρόνια θα έχω ένα δικό μου δάσος.

Αν κάθε μέρα μαζεύω ένα βότσαλο…σε μερικά χρόνια θα μπορώ να χτίσω ένα κάστρο.

Αν κάθε μέρα διαβάζω μία λέξη…σε μερικά χρόνια θα μπορώ να διαβάσω και το πιο μεγάλο παραμύθι.

Αν κάθε μέρα μαζεύω ένα ποτήρι νερό…σε μερικά χρόνια θα έχω μια θάλασσα δικιά μου.

Αν κάθε μέρα μαθαίνω κάτι καινούργιο…σε μερικά χρόνια μπορώ να γίνω σοφός…..

Το υπέροχο βιβλίο του Α. Παπαθεοδούλου “Αν κάθε μέρα..” αξιοποιήσαμε διδακτικά για να κατανοήσουμε την έννοια της Αποταμίευσης. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει  ο συγγραφέας, “η αποταμίευση δεν είναι μόνο ο κουμπαράς των παιδιών που γεμίζει νομίσματα. Είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο, αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό, να δοκιμάσουν να είναι συνεπή και να μάθουν να σκέφτονται αισιόδοξα το μέλλον.”

Σκεφτήκαμε τι μπορεί ο καθένας μας να αποταμιεύσει, έτσι ώστε από κάτι μικρό να καταφέρουμε κάτι μεγάλο και ζωγραφίσαμε τις σκέψεις μας:

Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, γιορτάζεται κάθε χρόνο  σε ανάμνηση της ίδρυσης του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924. Συζητήσαμε  για την αξία των χρημάτων, μάθαμε τι είναι ο αποταμιευτικός κουμπαράς και ζωγραφίσαμε το αίνιγμα:

Αναγνωρίσαμε τα ευρώ νομίσματα και κάναμε μία κατασκευή:

Παρακολουθήσαμε σε ταινία το μύθο του Αισώπου “ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας”, ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε, μάθαμε το ομώνυμο τραγούδι και παίξαμε θέατρο:

…..και γεμίσαμε το βάζο των αναμνήσεων μας με τις όμορφες στιγμές που περνάμε στο Νηπιαγωγείο μας:

Η 28η Οκτωβρίου 1940 στο Νηπιαγωγείο μας

Μία φορά κι έναν καιρό ήταν ένας γίγαντας, ένας μεγάλος γίγαντας, τόσο μεγάλος όσο 40.000.000 άνθρωποι μαζί. Τον ίδιο καιρό κάπου κοντά στο γίγαντα ήταν ένας νάνος. Ένας μικρός νάνος. Νάνος και γίγαντας ζούσαν ο καθένας στον τόπο του χωρίς να ενοχλεί ο ένας τον άλλον. Τους χώριζε άλλωστε ένα τεράστιο αυλάκι, μια θάλασσα.

Και ήταν ευτυχισμένοι….Και περνούσε ο καιρός. Ο νάνος κοίταγε τη δουλειά του, ο γίγαντας τη δική του και ζούσαν αγαπημένοι. Ένα πρωί όμως ο γίγαντας φόρεσε ένα περίεργο καπέλο και μια ακόμη πιο περίεργη στολή. Φόρεσε και κάτι μεγάλες μπότες και μετά έκανε ένα μεγάλο πήδημα, έφτασε μπροστά στην πόρτα του νάνου και βάζοντάς του μια λόγχη στην κοιλιά του, είπε: “΄Ηρθα να σου πάρω το σπίτι. Παραδώσου”…..

Μέσα από το παραμύθι  της Γ. Σουρέλη προσεγγίσαμε τα γεγονότα του Ελληνοιταλικού πολέμου:

Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τα συναισθήματα που μας προκαλούν οι λέξεις Πόλεμος – Ειρήνη:

Ζωγραφίσαμε ομαδικά με πινελιές τον πόλεμο

και την Ειρήνη

Ρωτήσαμε το φεγγάρι με τον δικό μας τρόπο:

“Γιατί υπάρχει ο πόλεμος;”

Παρακολουθήσαμε σε κουκλοθέατρο και φτιάξαμε το κανόνι της Ειρήνης:

Φτιάξαμε το σύμβολο της Ειρήνης με την τεχνική του πουαντιγισμού:

Με τα χεράκια μας κάναμε λευκά περιστέρια-σύμβολο της Ειρήνης:

και χρωματίσαμε το περιστέρι της Ειρήνης του Πικάσο

Παρατηρήσαμε ζωγραφιές του Keith Haring και με έμπνευση τα ανθρωπάκια του ζωγραφίσαμε τι είναι για τον καθένα μας η ΕΙΡΗΝΗ:

Εκφράσαμε το δικό μας σύνθημα για την ΕΙΡΗΝΗ, μέσα από τη δημιουργία ενός κολάζ:

Μάθαμε το βίο του Αγ. Δημητρίου- προστάτη της πόλης μας και κάναμε την εικόνα του:

Κατασκευάσαμε το Λευκό Πύργο- σύμβολο της Θεσσαλονίκης και μάθαμε την ιστορία του:

Κάναμε τη σημαία μας:

Ιχνιλατώντας μάθαμε να γράφουμε τη λέξη ΟΧΙ:

Ετοιμάσαμε προσκλήσεις για τη γιορτή μας χρησιμοποιώντας τον Σημαιοφόρο του Α. Φασιανού:

….και είμαστε έτοιμοι τη γιορτή…

Χρόνια πολλά και Ειρηνικά σε όλους!!!

 

Μαγικό ταξίδι με τελείες, γραμμές και σχήματα

Έλα, φτιάξε κάτι! Μια γραμμή, έστω μία τελεία…..κι ό,τι βγει….

Η Λία λέει πως δεν μπορεί να ζωγραφίσει. Η δασκάλα της όμως έχει άλλη γνώμη……

Μία πρωτότυπη ιστορία για το ταλέντο και τις ικανότητες που κρύβει 0 καθένας μας ( The dot, P. Reynolds) ήταν η αφορμή να ξεκινήσει το δικό μας μαγικό ταξίδι με τις τέλειες τελείες μας:

Από τις τελείες περάσαμε στις γραμμές….γραμμές ευθείες, καμπύλες, παράλληλες…..:

 Στις συνθέσεις με γραμμές, τελείες….:

Παίξαμε με τα σχήματα:

Μάθαμε να τα αναγνωρίζουμε και να τα σχεδιάζουμε:

Κάναμε σχηματοανθρωπάκια:

Εμπνευστήκαμε από τον τρόπο που ζωγράφιζε τα σχήματα ο V. Kandinsky και κάναμε μία μεγάλη καρδιά διακοσμημένη με σχήματα:

Kάναμε την Σχηματοπολιτεία μας:

και τα σχηματοανθρωπάκια κατοίκους της πολιτείας:

Ευχαριστήριο!

Ευχαριστούμε ολόψυχα για τις δωρεές που λάβαμε:

Τη μανούλα της Εβελίνας μας (περσινή μαθήτριά μας) για τα παιδαγωγικά παιχνίδια που μας έφερε

Την κυρία Μακροπούλου που μας δώρισε  μία τηλεόραση, ένα dvd και ένα ηχοσύστημα

Την κυρία Ντίνα για τη δωρεά ενός χαλιού

  • Τη Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου για την παραχώρηση μιας οθόνης προβολής
  • Τον μπαμπά του Γιωργάκη μας και τον μπαμπά του Αλέξανδρου μας που τοποθέτησαν τις οθόνες προβολής και ανέλαβαν μικροεπισκευές
  • Την κυρία Μ. Παλτσίδου για τη δωρεά ενός cd player και ενός mouse (Υ/Η)
  • Την κυρία Μ. Καποδίστρια για τα βιβλία που μας έφερε
  • Τη μαμά της Γεωργίας μας (περσινής μαθήτριάς μας) για τα παιχνίδια
  • Τη Γαβριελίτσα μας (παλιά μαθήτριά μας) που μας χάρισε τα βιβλία της
  • Τη μεγάλη αλυσίδα Σ. σούπερ μάρκετ( επιθυμεί να μείνει ανώνυμη) που ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας και μας έδωσε δωροεπιταγή με την οποία καλύψαμε ανάγκες του νηπιαγωγείου μας.
  • Τη μανούλα του Φιλίππου μας για τα παραμύθια
  • Τη μανούλα της Ειρηνούλας μας για τα παζλ
  • Τις μανούλες της Κωνσταντίνας και της Κυριακής μας για τα παιχνίδια

Η χαρά και η συγκίνησή μας είναι μεγάλη!!! Πόσο τρυφερό και ανθρώπινο είναι να μας στηρίζετε!!!