Ο χρόνος και τα ρολόγια

Στη συνέχεια της ενασχόλησης με την εναλλαγή των εποχών, των μηνών και των ημερών και με αφορμή τις συχνές ερωτήσεις των παιδιών για το τι θα ακολουθήσει στη μέρα μας στο Νηπιαγωγείο, ασχοληθήκαμε με το πώς μετράμε το χρόνο.

Φτιάξαμε λοιπόν ένα ρολόι που δείχνει τη διαδοχή των δραστηριοτήτων στο Νηπιαγωγείο και την ώρα που αυτές αλλάζουν.

Είδαμε πώς μετρούσαν το χρόνο στις παλιές εποχές, φέραμε ρολόγια απο το σπίτι και τα παρουσιάσαμε, παρακολουθήσαμε σε βίντεο πώς δουλεύει το ρολόι και το ζωγραφίσαμε.

Φυσικά δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε να ασχοληθούμε και με τα έργα του Σ. Νταλί και συγκεκριμένα με την “Εμμονή της μνήμης”. Μάθαμε πράγματα για τη ζωή του εκκεντρικού καλλιτέχνη καθώς και την αφορμή που του έδωσε την ιδέα να ζωγραφίσει το συγκεκριμένο πίνακα.

Φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με ζωγραφιές των παιδιών όπου κάποια ζωγράφισαν ρολόγια εσωτερικά και εξωτερικά και κάποια τον ίδιο τον καλλιτέχνη που τους έκανε πολλή εντύπωση και δώσαμε τον τίτλο “Τα απίστευτα ρολόγια του Σ. Νταλί”

 

Τέλος, φτιάξαμε τα δικά μας “λιωμένα” ρολόγια και τα πήραμε σπίτι για να μάθουμε να διαβάζουμε την ώρα!

         

Καλώς το καρναβάλι…..

Καλώς το καρναβάλι με τους τρελούς χορούς,

που ντύνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς…

Η αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων έφτασε κι εμείς με χαρά στολίζουμε την τάξη μας, χορεύουμε, τραγουδάμε και κάνουμε αποκριάτικες κατασκευές. Με αφορμή το βιβλίο της Ζ. Σαρή “ο Αρλεκίνος” κόψαμε και χρωματίσαμε Αρλεκίνους:

Φτιάξαμε  μάσκες:

Μάθαμε το τραγούδι του Κλόουν, κατασκευάσαμε έναν μεγάλο κλόουν για την τάξη μας:

αλλά και για το δωμάτιό μας:

Ζωγραφίσαμε το ποίημα της Ρ. Καρθαίου:

Την Τσικνοπέμπτη στήσαμε γλέντι τρικούβερτο. Χορέψαμε το χορό της βροχής, πώς το τρίβουν το πιπέρι, τάκι τάκι ρούμπα. Παίξαμε λίμπο, χάσκα, παπουτσομαχίες,  κάναμε διαγωνισμούς πετάγματος σερπαντίνας και χορού….και περάσαμε υπέροχα!!!

Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο πώς γιορτάζεται η Αποκριά σε όλο τον κόσμο.

Κάναμε Βενετσιάνικες μάσκες:

Μας εντυπωσίασε η καρναβαλική παρέλαση στο  Ρίο ντε Τζανέιρο και γνωρίσαμε τον Βραζιλιάνο ζωγράφο Romero Britto. Με την τεχνική του κάναμε μάσκες:

και χαρταετούς:

Διακοσμήσαμε την τάξη μας με κατασκευές απο αρλεκίνους, πιερότους και κλόουν:

   

 

καθώς και με το δικό μας “Καρναβάλι του Αρλεκίνου”:

Οι μάσκες της φυλής Macedonia που ζει στα βάθη του Αμαζονίου μας ενέπνευσαν να κάνουμε τις δικές μας:

Σχεδιάσαμε τις στολές σε φύλλο εργασίας που εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο:

Συζητήσαμε για τα νηστίσιμα φαγητά, τα έθιμα της Καθαρής Δευτέρας και ασχοληθήκαμε με τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου “Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας”, που αποδώσαμε εικαστικά:

Κατασκευάσαμε τρισδιάστατη κυρά Σαρακοστή, φορέσαμε  τα μαρτάκια μας για να υποδεχτούμε τον Μάρτη και….αρχίσαμε να μετράμε…..μέχρι το Πάσχα:

Σας ευχόμαστε Καλή Σαροκοστή με υγεία!!!

Είμαι…Πώς βλέπω τον εαυτό μου

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει τον 7ο διαγωνισμό ζωγραφικής με τίτλο “Είμαι…Πώς βλέπω τον εαυτό μου” στον οποίο συμμετέχουμε με μεγάλη χαρά. Αντλώντας έμπνευση από ένα χάλκινο καθρέφτη από την Κύπρο που χρονολογείται από το 1200-1050 π.Χ.  και βρίσκεται στο Μουσείο, στην έκθεση με τίτλο “Κύπρος – Αρχαία Τέχνη και Πολιτισμός”, συστήνουμε στον κόσμο τον εαυτό μας έτσι όπως τον βλέπουμε ή τον ονειρευόμαστε…

Διαλέξαμε χρώματα και ζωγραφίσαμε μέσα στον καθρέφτη το πορτρέτο μας, τις σκέψεις μας:

 Σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις ζωγραφιές μας και ευχόμαστε σε όλους τους συμμετέχοντες καλή  επιτυχία!!!

 

“‘Οσα δεν μπαίνουν στη βαλίτσα”

Η ιστορία του ανθρώπινου είδους είναι μια ιστορία συνεχούς μετακίνησης προς κάτι καλύτερο, μακριά από τις εστίες του. Άνθρωποι ξεριζώνονται για να βρουν ασφάλεια, προστασία και ένα καλύτερο μέλλον για τους ίδιους και την οικογένειά τους.

Ας σκεφτούμε πώς θα ήταν ο κόσμος μας αν τόσοι άνθρωποι δεν είχαν βρει καταφύγιο σε μια άλλη χώρα, όταν η δική τους δεν μπορούσε να τους προστατεύσει;  Πόσα θα χάναμε από την κοινή μας ζωή αν οι άνθρωποι έχαναν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν το ταλέντο και τις δεξιότητές τους; Τι θα γινόταν αν ο  Albert Einstein  δεν έβρισκε καταφύγιο στην Αμερική; Πώς θα ήταν η επιστήμη της ψυχανάλυσης σήμερα αν ο Sigmund Freud δεν είχε διαφύγει από την Αυστρία;

Σε ολόκληρο τον κόσμο σήμερα εκατομμύρια συνάνθρωποί μας, ο καθένας με το δικό του μοναδικό τρόπο συμβάλλουν στις χώρες που αναζήτησαν ασφάλεια και προστασία. Κουβαλούν μαζί τους τα ταλέντα, τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τις ελπίδες, τα όνειρα, τη φαντασία, τη δημιουργικότητά τους…..πράγματα που δε χωρούν σε μια βαλίτσα….

Παίζοντας με τις λέξεις Create, Inspire, Imagine  δημιουργήσαμε το δικό μας έργο με  μεικτή τεχνική (κολλάζ και ζωγραφική) για τον μαθητικό  διαγωνισμό: “Όσα δεν μπαίνουν στη βαλίτσα” που διοργανώνει η Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα.

“Πέρα από σύνορα, χωρίς όρια”

“Πέρα από σύνορα, χωρίς όρια” το μήνυμά μας, γιατί η φαντασία, η δημιουργικότητα, οι ελπίδες, τα όνειρα, τα ταλέντα δεν χωρούν σε μια βαλίτσα…..

“Όσα δεν μπαίνουν στη βαλίτσα τα έχουμε μέσα μας”

Το δεύτερο έργο έγινε με μεικτή τεχνική: ζωγραφική με λαδοπαστέλ

γιατί όσα δεν μπαίνουν στη βαλίτσα τα έχουμε μέσα μας και τα κουβαλάμε όπου κι αν πάμε!

Καλή μας επιτυχία!!!

Λιγουλάκι Χειμώνας….

Όλα σκεπάστηκαν με άσπρο χαλί
γλέντι τρικούβερτο μες στην αυλή.
-Χιονάνθρωπο πάμε να φτιάξουμε,
ελάτε παιδιά να γελάσουμε!
Να! τ’ ανθρωπάκι….καπέλο φαρδύ,
πούρο στο στόμα, στο χέρι ραβδί.
Είν’ όλο πόζα και μεγαλείο…
Ήλιε μην κάνεις κανένα αστείο!
Δέστε! Θαρρώ μας γελάει πονηρά.
Μα βγήκε ό ήλιος….Τι συμφορά!
Και τ’ ανθρωπάκι πια δε γελάει.
Δάκρυσε λίγο, έλιωσε, πάει…

Βρισκόμαστε στην καρδιά του Χειμώνα και το ποίημα της Ν. Χατζηνικολάου ήταν η αφορμή για να συνεχίσουμε τις χειμερινές δραστηριότητές μας. Ζωγραφίσαμε τι βλέπουμε από το παράθυρό μας:

Ας θυμηθούμε και κάποιες προηγουμένες κατασκευές μας, όπως το Χειμερινό τοπίο με μεικτή τεχνική κολάζ-ζωγραφική:

Παρέμβαση σε τοπίο συμπληρώνοντάς το:

Τακτοποιήσαμε στη ντουλάπα τα χειμερινά ρούχα μας:

Διαβάσαμε το παραμύθι του P. Stewart “Λιγουλάκι Χειμώνας” συζητήσαμε για τα ζώα που κοιμούνται το Χειμώνα και κάναμε μία κατασκευή:

Ξεχωρίσαμε τα γραμματάκια της λέξης ΧΕΙΜΩΝΑΣ μέσα από τη γραμματόσουπα:

Οι ηλιόλουστες μέρες του Χειμώνα μας θύμισαν τον μύθο της Αλκυόνας,  κάναμε κατασκευές, ζωγραφιές και μάθαμε ένα αίνιγμα:

…κι επειδή πολύ το επιθυμήσαμε το χιόνι αλλά δεν το είδαμε, σκεφτήκαμε να το φτιάξουμε μέσα στην τάξη μας. Τι λέτε μπορούμε;

Ααα…ευκολάκι για εμάς. Πήραμε σόδα του φαγητού, την ανακατέψαμε με δυο κουταλιές μαλακτικό μαλλιών και μια κουταλιά παγωμένο νερό:

Η υφή, η θερμοκρασία, ίδια με του χιονιού. Αφράτο λοιπόν χιονάκι που το φτιάξαμε με τα χεράκια μας και κάναμε το χιονάνθρωπό μας:

Διαβάσαμε το παραμύθι του Μ. Κοντολέων “ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο στο youtube για το ταξίδι του νερού, κάναμε ένα κολάζ:

 ζωγραφίσαμε:

…και αρχίσαμε τα παιχνίδια και τα πειράματα:

Κάναμε υποθέσεις, πειραματιστήκαμε, παρατηρήσαμε και καταγράψαμε ποια υλικά επιπλέουν- βυθίζονται στο νερό:

Αναρωτηθήκαμε τι μπορούμε να κάνουμε για να κρύψουμε κάτι μέσα στο νερό αφού αυτό είναι διάφανο;

Γεμίσαμε ένα ποτηράκι με νερό και παρατηρήσαμε πως ό,τι ρίξουμε μέσα μπορούμε να το δούμε:

Τι θα γίνει όμως αν προσθέσουμε λίγο χρώμα; Τελικά καταλάβαμε πως όταν το νερό περιέχει χρωστικές ουσίες ή είναι θόλο, μας κρύβει τα μυστικά του!

Στη συνέχεια υποθέσαμε  αν μπορούμε  να γυρίσουμε ανάποδα ένα ποτήρι με νερό  κι αυτό να μην χυθεί!  Εσείς τι λέτε, γίνεται;

Τελικά…τα καταφέραμε!!! Γεμίσαμε ένα ποτήρι με νερό μέχρι το χείλος του. Σκεπάσαμε με χαρτονάκι προσέχοντας να μη μείνει καθόλου αέρας μεταξύ νερού και χαρτιού, αναποδογυρίσαμε το ποτήρι γρήγορα και παρατηρήσαμε ότι το χαρτόνι δεν πέφτει και συγκρατεί το νερό:

Η εξήγηση….για τους μεγάλους….Η ατμοσφαιρική πίεση εξουδετερώνει την υδροστατική πίεση του νερού στο χαρτί. Συμπέρασμα: Ο αέρας πιέζει όλα τα σώματα που βρίσκονται μέσα σε αυτόν, άρα και το χαρτί που εφάπτεται στα χείλη του ποτηριού. Για εμάς τα μικρά ήταν κάτι μαγικό και ενθουσιαστήκαμε με το αποτέλεσμα.

Κι ένα ακόμη πείραμα-παιχνίδι που κάναμε: Το αβύθιστο καράβι. Άραγε υπάρχει τρόπος να βουτήξουμε ένα καραβάκι στο νερό χωρίς να βραχεί το πανί του;

Φτιάξαμε ένα καραβάκι από φελό και του βάλαμε πανί από χαρτί. Γεμίσαμε μία λεκάνη με νερό και αρχίσαμε τα στοιχήματα. Θα τα καταφέρουμε να βυθίσουμε το καραβάκι χωρίς να βραχεί το πανί του; Χμμμ…

1. Κρατάμε με το χέρι πάνω από το καραβάκι μας, ένα γυάλινο ποτήρι αναποδογυρισμένο και πιέζουμε το καραβάκι ώστε να βουλιάξει στο νερό για λίγα δευτερόλεπτα. Σηκώνουμε αμέσως το ποτήρι.

2. Τώρα το καραβάκι έχει βγει πάλι στην επιφάνεια. Ελέγχουμε το πανί για να δούμε εάν έχει βραχεί ή όχι.

3. Οπ! Τι βλέπουμε εδώ; Αν και βούλιαξε το καραβάκι για λίγα δευτερόλεπτα, το πανάκι του δεν έχει βραχεί!

Πως γίνεται αυτό το μαγικό;

Δεν είναι καθόλου μαγικό! Ο αέρας που υπήρχε μέσα στο άδειο ποτήρι, προστάτεψε το καραβάκι μας, κι έτσι δεν βράχηκε! Έτσι καταλαβαίνουμε ότι το ποτήρι έχει μέσα αέρα, που εμείς δεν βλέπουμε! Διαπιστώσαμε πως ο αέρας υπάρχει παντού, ακόμα και στο νερό!

Διαπιστώσαμε ακόμα πως εκτός από διαφανής που είναι… καταλαμβάνει και χώρο! Αυτός ο χώρος του αέρα ήταν που προστάτεψε το καράβι μας από τη νεροποντή!

“Το Γαλάζιο πουλί”

Ένα από  τα αριστουργήματα του λυρικού και φαντασιακού θεάτρου, το Γαλάζιο Πουλί του Βέλγου Μωρίς Μαίτερλινγκ (Νόμπελ λογοτεχνίας, 1911) παρακολουθήσαμε στο θέατρο Ολύμπιον από το Νέο Θέατρο Θεσσαλονίκης.

Ο συγγραφέας περιγράφει έναν παραμυθένιο κόσμο από ανθρώπους, ζώα, φυτά και αντικείμενα, μέσα στον οποίο δυο μικρά αδέρφια ψάχνουν το ‘Γαλάζιο πουλί’, που συμβολίζει την ευτυχία και το ιδανικό.

Σε μία εξαιρετική παράσταση, ο θίασος κατάφερε να μεταφέρει στα παιδιά τις πιο βαθιές αλήθειες με κώδικες τη μουσική, την κίνηση, το λόγο και την εικόνα.

Τι  είναι  όμως η ευτυχία, πού βρίσκεται; Μπορούμε εμείς τα παιδιά να κατανοήσουμε την έννοια και την αξία της;

Για άλλη μία φορά, φαίνεται πώς εμείς τα μικρά είμαστε σοφά και μπορούμε πολλά να διδάξουμε στους μεγάλους.

Πριν την παράσταση……

 Σκεφτήκαμε τι είναι αυτό που μας κάνει χαρούμενους, ευτυχισμένους και τις σκέψεις μας αποτυπώσαμε σε ζωγραφιές. Η οικογένειά μας, οι φίλοι, το σχολείο μας, τα παιχνίδια, τα αδελφάκια μας, η παρακολούθηση μίας ταινίας και τόσα άλλα μικρά πράγματα μπορούν να μας δώσουν μεγάλη χαρά, ικανοποίηση και να μας κάνουν ευτυχισμένα:

Με έμπνευση από τον πίνακα του Ρ.Ντελονέ “η χαρά της ζωής”

πήραμε τα πινέλα μας και ζωγραφίσαμε με χαρούμενα χρώματα τους κύκλους της ζωής του ανθρώπου:

Μετά την παράσταση…..

Ζωγραφίσαμε το πουλί της Ευτυχίας!

Πώς να είναι άραγε το πουλί της ευτυχίας;

Το μαγικό είναι… το πόσο διαφορετικά το φαντάζεται το κάθε παιδί

Aπολαύστε την παιδική φαντασία στο παρακάτω βίντεο

Το πουλί της ευτυχίας όπως και τα είναι… φτερουγίζει μέσα στην καρδιά μας!

Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε ό,τι μας εντυπωσίασε. Τα σκηνικά, τα κοστούμια, η μουσική, οι ηθοποιοί, η υπόθεση του έργου….

Τελικά η ευτυχία δεν είναι άπιαστο πουλί. Υπάρχει μέσα μας και γύρω μας, αρκεί να μπορούμε να τη διακρίνουμε. Υπάρχει στα μικρά, καθημερινά μα τόσο σημαντικά, όπως στην ευγνωμοσύνη για ό,τι έχουμε, στην ειλικρίνεια, στη διασκέδαση, στη φιλία και βοήθεια προς τους άλλους, στην πίστη, στην απόλαυση της εργασίας, στη δύναμη της συγχώρεσης, στη φύση….

Και για άλλη μια φορά, ευχαριστούμε τις υπέροχες μανούλες που μας συνόδευσαν, μας βοήθησαν να απολαύσουμε την παράσταση και να επιστρέψουμε ασφαλείς στο Νηπιαγωγείο μας:

Μανούλες, σας ευχαριστούμε από καρδιάς!!! Να είστε πάντα καλά και ευτυχισμένες!!!

 

Χρόνος-Εποχές

Χρόνος είναι και κυλάει….κι εμείς προσπαθούμε να κατανοήσουμε και να τον μετρήσουμε….

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι που έγραψαν και εικονογράφησαν παλαιότερα, παιδιά του Νηπιαγωγείου μας:

Το διαβάζετε πατώντας πάνω στο σύνδεσμο:

Τα δώρα του Χρόνου

Κάναμε ένα ταξίδι στην Ελληνική Μυθολογία και διαβάσαμε ποιος ήταν ο Χρόνος.

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε ομαδικά και ατομικά τον Ουρανό και τη Γη και

πως τους χωρίζει με το διαμαντένιο δρεπανάκι ο Κρόνος με τον αδερφό του τον Χρόνο.

Στη συνέχεια φτιάξαμε ομαδικά τον Χρόνο με τους μήνες

για να τον έχουμε στην τάξη μας

 

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Γ. Τσαρούχη “Τέσσερις εποχές” και ζωγραφίσαμε:

Μάθαμε το ποίημα “Οι τέσσερις εποχές” και το ζωγραφίσαμε

Διαβάσαμε το βιβλίο της Μ. Γεωργάλου “Η περιπέτεια των 4 εποχών” και κατασκευάσαμε το ρολόι των εποχών:

Ζωγραφίσαμε ομαδικά το δέντρο των 4 εποχών:

Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής, των μηνών και με τη βοήθεια καρτελών παίξαμε πολλά παιχνίδια αντιστοίχισης, σειροθέτησης κ.τ.λ.:

Δημιουργήσαμε 4 ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να αποδώσει εικαστικά μία εποχή του έτους και να παρουσιάσει μία χορογραφία με μουσική από τις 4 εποχές του A. Vivaldi:

Συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας – τα δεντράκια των εποχών-:

Φτιάξαμε ένα ρολόι με τους μήνες:

Συμπληρώσαμε το χειμερινό τοπίο:

Διαβάσαμε το παραμύθι “Πώς χώρισε η μέρα από τη νύχτα” και ζωγραφίσαμε ομαδικά και ατομικά:

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας στη Μυθολογία και διαβάσαμε για τις Ώρες

Φανταστήκαμε τις ώρες του χρόνου και τις ζωγραφίσαμε ομαδικά

και ατομικά ο καθένας με τη δική του φαντασία

 

Καλή και τυχερή χρονιά!

Το rangoli είναι μια διακοσμητική μορφή τέχνης

που χρησιμοποιείται στην Ινδία εδώ και 5000 χρόνια.

Πρόκειται για πολύχρωμα μοτίβα που ζωγραφίζονται στις αυλές των σπιτιών

με χρωματισμένο ρύζι, ξηρό αλεύρι, χρωματισμένη άμμο ή πέταλα λουλουδιών

και πιστεύεται ότι φέρνουν ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ!

Με rangoli φτιάξαμε και εμείς φέτος τα γούρια μας

για μια καλή, χρωματιστή και τυχερή χρονιά!!!

Χρωματίσαμε και φτιάξαμε καπέλα για να υποδεχτούμε το 2020:

Κάναμε μία κατασκευή με πυροτεχνήματα και γράψαμε ευχές:

Τηρώντας τα έθιμα της παράδοσης, κόψαμε τη Βασιλόπιτα και το τυχερό παιδάκι κέρδισε ένα βιβλίο:

Υγεία, Ειρήνη, Αγάπη, Ευτυχία, Καλοτυχία, πολλές Χαρές και ελάχιστες Λύπες ας είναι τα δώρα της Νέας Χρονιάς για όλους μας!!!

Εργαστήρι σοκολάτας!

Η δεύτερη εκπαιδευτική επίσκεψή μας ήταν απολαυστική!!! Στις εγκαταστάσεις των “μικρών ηρώων” ταξιδέψαμε στον υπέροχα μαγικό κόσμο της σοκολάτας. Με τρόπο βιωματικό μάθαμε την προέλευση του κακάο, τις πρώτες ύλες με τις oποίες παράγεται η σοκολάτα, τα στάδια παραγωγής της, τα είδη σοκολάτας:

Από αυτό το μικρό λουλούδι ξεκινάει η παραγωγή της σοκολάτας:

Από τα άνθη του κακαόδεντρου θα δημιουργηθούν οι σπόροι:

Οι σπόροι που συλλέγονται από τα κακαόδεντρα:

κρύβουν μέσα τους έναν λευκό πολτό που περιβάλλει τον κόκκο του κακάο:

Αφήνονται στον ήλιο να στεγνώσουν:

ψήνονται και αλέθονται για να πάρουν τη μορφή του κακάο που γνωρίζουμε:

Αφού μάθαμε για τα είδη σοκολάτας και τη διατροφική της αξία…περάσαμε στην πράξη. Φορέσαμε ποδιές, σκουφάκια, λιώσαμε σοκολάτα σε μπεν μαρί και φτιάξαμε τα δικά μας γευστικά γλυκάκια. Θρυμματίσαμε μπισκότο και το βάλαμε ως βάση του γλυκού μας:

Προσθέσαμε ρευστή σοκολάτα, σαντυγί, τρούφα πολύχρωμη, κουφετάκια….και το γευτήκαμε με μεγάλη ευχαρίστηση:

 

Αμέσως μετά, μαζί με τους γυμναστές παίξαμε πολλά παιχνίδια, κάναμε τοξοβολία, πηδήσαμε πάνω σε τεράστιες φουσκωτές μπάλες…και περάσαμε υπέροχα!!!

Για άλλη μια φορά, ευχαριστούμε πολύ τις μανούλες που μας συνόδευσαν και μας βοήθησαν με ασφάλεια να πραγματοποιήσουμε την εκδρομή μας!!! Σας αγαπάμε πολύ!!!