Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Ποτέ δε θα πειράξω
τα ζώα τα καημένα·
μην τάχα σαν εμένα,
κι εκείνα δεν πονούν; ……..

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, επειδή συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος.

Διαβάσαμε τη διακήρυξη των δικαιωμάτων των ζώων, συζητήσαμε και φτιάξαμε αφίσες με τα δικαιώματά τους:

ζωγραφίζοντας με την τεχνική του πιρουνιού:

Βουτώντας τα δαχτυλάκια μας  στα χρώματα φτιάξαμε πολύχρωμα ελεφαντάκια:

Ψάξαμε να βρούμε το χρώμα της αγάπης , βουτώντας τα πινέλα στα χρώματά μας

ακούγοντας το τραγούδι του Λουδοβίκου των Ανωγείων

και με τα χρώματα της αγάπης ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι

Κάναμε ριγέ και πουά γατούλες:

Με γραμμές ζωγραφίσαμε τη χαίτη του λιονταριού:

Διαβάσαμε το βιβλίο “Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε” της Elizabeth Verdick, φανταστήκαμε σε ποιο ζωάκι μπορεί να ανήκει η κάθε ουρά και το ζωγραφίσαμε:

Διαβάσαμε το ποίημα του Ι. Πολέμη, ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι:

Υποσχεθήκαμε:

Θα τα χαϊδεύω πάντα,
προστάτης τους θα γίνω.
Ποτέ δεν θα τ’ αφήνω
στους δρόμους να πεινούν…….

Aκόμα κι όταν βλέπω
πως τα παιδεύουν άλλοι,
εγώ θα τρέχω πάλι
με θάρρος σταθερό,
θα προσπαθώ με χάδια
τον πόνο τους να γιάνω,
κι ό,τι μπορώ θα κάνω
να τα παρηγορώ.

 

 

 

Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία» εορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου. Υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1990, για να αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο τιμής στους ηλικιωμένους κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας παρουσιάσαμε τον παππού και τη γιαγιά μας, είπαμε τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους, γιατί τους αγαπάμε τόσο πολύ και ετοιμάσαμε δωράκια- εκπλήξεις.

Κάναμε κάρτες και γράψαμε ευχές:

Κατασκευές- καρδιές:

Διαβάσαμε το ποίημα- προσευχή της Ρένας Καρθαίου και ζωγραφίσαμε τη γιαγιά και τον παππού μας:

Γιαγιά και παππού, πολύ σας αγαπάμε και σας ευχόμαστε να είστε γεροί, δυνατοί, δίπλα μας για πολλά πολλά χρόνια!!! Χρόνια σας πολλά!!!

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο μας!

 

Οι πρώτες μέρες ξεκίνησαν γλυκά στο νηπιαγωγείο μας με πολλά πολλά παιχνίδια γνωριμίας, ενώ παράλληλα μαθαίνουμε να ακολουθούμε τους κανόνες της τάξης μας και εξοικειωνόμαστε  με τη χρήση των διαφόρων υλικών.  Αρχίσαμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας και  αντιστοιχίσαμε τις καρτέλες:

Προσπαθήσαμε να βρούμε τα γραμματάκια του ονόματός μας μέσα από τη γραμματοσαλάτα:

Με λαδοπαστέλ διακοσμήσαμε καρτέλες με το όνομά μας:

Φτιάξαμε μπρελόκ:

Μάθαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και το αποδώσαμε με νερομπογιές και λωρίδες χαρτιού:

αλλά και με διαφορετική τεχνική ζωγραφικής:

 Ζωγραφίσαμε το ουράνιο τόξο του αρχικού μου γράμματος:

Βρήκαμε  πόσα παιδάκια έχουν το ίδιο αρχικό γράμμα:

Κατασκευάσαμε το παζλ της τάξης μας. Καθένας από εμάς είναι μοναδικό ξεχωριστό, πολύτιμο κομμάτι που συμπληρώνει αυτό το παζλ μας:

Ζωγραφίσαμε το αποτύπωμα της παλάμης μας:

Τον εαυτό μας:

Τα μαλλιά μας ανακατεμένα από τον αέρα:

Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε την οικογένειά μας:

Φτιάξαμε το πρώτο μας βιβλίο:

Μάθαμε τις μέρες μέσα από το τραγούδι <<Η καλή κυρα βδομάδα>>

και ταυτίσαμε τις όμοιες λέξεις:

Μάθαμε να ελέγχουμε την φωνή μας. Πότε πρέπει να ψιθυρίζω ?Που  μπορώ να φωνάζω?

Διαβάσαμε το παραμύθι << Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουν>>

Τα χεράκια μας απαντάνε στην ερώτηση, τα χέρια είναι για να….??

Κι επειδή μας τα χάλασε λίγο ο καιρός… φτιάξαμε με τις παλάμες μας και τα πρώτα φθινοπωρινά δεντράκια μας, ομαδικά και ατομικά:

Ήρθε και η πρώτη βροχή και πολύ μας ενθουσίασε, λέμε ιστορίες και παίζουμε μουσική. Πώς ακούγεται η βροχή?Πώς μοιάζει μια καταιγίδα?

Τα πιατίνια είναι δυνατά σαν τους κεραυνούς:

Ζωγραφίσαμε με γραμμές και χρώματα πολλά, την πολύχρωμη ζωή μας στο Νηπιαγωγείο

Είναι ωραία η ζωή στο νηπιαγωγείο μας και κάθε μέρα που θα περνάει θα γίνεται ακόμη πιο όμορφη!!! Καλή μας χρονιά!!!

 

Ευχαριστήριο

Ευχαριστούμε θερμά:

. Την εταιρία AS Company για τη δωρεά παιχνιδιών, αλλά και την κα Αγνή μανούλα μαθητή μας, που ανέλαβε την προώθηση του αιτήματός μας προς την εταιρία.

. Τις μανούλες της Μαρίας μας και του Θοδωρή μας για τη δωρεά χαλιών στο Νηπιαγωγείο μας

. Τον πατέρα του Γιωργάκη μας που ανέλαβε και φέτος να περάσει φίλτρα στις βρύσες μας για να πίνουμε καθαρό νεράκι και τη μανούλα του που  χάρισε πλήθος χαρτονιών για τις κατασκευές μας.

Πόσο υπέροχα ξεκινάει η σχολική  χρονιά  όταν ξέρουμε ότι σας έχουμε δίπλα μας, συμπαραστάτες στο έργο μας, για να προσφέρουμε όσο το δυνατό ποιοτική εκπαίδευση στα παιδιά μας!!!

Ειλικρινά, σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας!!!

Αγιασμός

Και να που έφτασε ο καιρός να σας υποδεχτούμε στο Νηπιαγωγείο μας!

Σας περιμένουμε την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019 στις 9.00π.μ. στο προαύλιο για τον αγιασμό.

Αμέσως μετά θα συγκεντρωθούμε όλοι στην αίθουσα του ολοήμερου και θα δοθούν οι πρώτες οδηγίες λειτουργίας.

Σας ευχόμαστε ολόψυχα μία καλή και δημιουργική χρονιά!!!

Βουτιά στον Ωκεανό!

Οι μικροί οικολόγοι έκαναν πάλι το θαύμα τους!

Φέτος κάναμε μια μεγάλη βουτιά στον απέραντο ωκεανό και γνωρίσαμε τη ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες συνειδητοποιήσαμε το σημαντικό ρόλο που έχουν τα θαλάσσια πλάσματα στη διατήρηση της ζωής και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν από την ανθρώπινη αμέλεια και αδιαφορία.

Το εμπνευσμένο πρόγραμμα της Helmepa “Βουτιά στον Ωκεανό” αποτέλεσε την αφετηρία αλλά και τη δέσμευση να συμμετέχουμε ενεργά στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Το πρόγραμμα ολοκληρωμένο μπορείτε να το δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

Βουτιά στον Ωκεανό

Σας ευχόμαστε Καλό Καλοκαίρι….και το νου σας στις θάλασσες!

 

Φαντάσου τι κρύβει το λυχνάρι

Συγχαρητήρια στη μαθήτρια του Νηπιαγωγείου μας

Άννα Μαρία Κ.

που επιλέχθηκε ως μια από τους 100 διακριθέντες μέσα από 23.000 συμμετοχές
στον Παιδικό Διαγωνισμό 2019 του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης  με τίτλο

«Φαντάσου τι κρύβει το λυχνάρι».

Το έργο της είναι το παρακάτω

 

Πολλά συγχαρητήρια και σε όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, που

με οδηγό το λυχνάρι, ταξίδεψαν σε χώρες μαγικές και σε μέρη καλά κρυμμένα μέσα στη φαντασία τους.

Γιατί σημασία έχει το ταξίδι και όχι ο προορισμός

Περισσότερες πληροφορίες στον παρακάτω σύνδεσμο

https://cycladic.gr/page/fantasou-ti-krivi-to-lichnari

 

Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι….

Του ήλιου η γειτονιά

πλανήτες έχει εννιά

δεν κάθονται στιγμή

γυρνάνε με ορμή…

Κι εμείς γίναμε αστροναύτες και πήγαμε μία φεγγαρότσαρκα για τους γνωρίσουμε:

Φτιάξαμε διαστημόπλοια και πυραύλους:

Παίξαμε με το κινητό πλανητάριο:

Διαβάσαμε βιβλία για το διάστημα:

Μάθαμε τα χαρακτηριστικά των πλανητών και κάναμε κατασκευές:

Παρακολουθήσαμε ταινίες για το ηλιακό μας σύστημα, κατανοήσαμε την κίνηση των πλανητών, γιατί έχουμε εναλλαγή μέρας-νύχτας και ζωγραφίσαμε:

Διαβάσαμε το παραμύθι ο “Φεγγαροσκεπαστής” και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε:

Είδαμε την ταινία ο Μικρός Πρίγκιπας και συζητήσαμε για τις αξίες της ζωής. Με τα δαχτυλάκια μας ζωγραφίσαμε τη φιγούρα του μικρού πρίγκιπα και γράψαμε όσα μας έμαθε:

Μα πολύ μας άρεσε η βόλτα στο φεγγάρι και λέμε να την επαναλάβουμε….

Η μανούλα μου γιορτάζει

«Μάνα, μητέρα, μαμά»: Το πιο σημαντικό και ιερό πρόσωπο στη ζωή μας, ο άνθρωπος που μας έφερε στον κόσμο, μας μεγαλώνει, μας φροντίζει και μας στηρίζει.Κάθε χρόνο, η Γιορτή  της Μητέρας γιορτάζεται σε όλον τον κόσμο κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας για να τιμήσουμε τη μανούλα μας, διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα:

Αν ήσουν, μανούλα, λουλούδι

τριαντάφυλλο θα ΄σουν τ΄Απρίλη

στα μαλλιά μου στολίδι ακριβό,

χαμόγελο ανθισμένο στα χείλη.

Αν ήσουν , μανούλα τραγούδι,

της αγάπης θα ήσουν μπαλάντα,

στην καρδιά μου να δίνεις το χτύπο,

στη ζωή μου μελωδία για πάντα.

Αν ήσουν, μανούλα, αστέρι,

το λαμπρότερο θα ΄σουν στην πλάση,

στη χαραυγή μου ο αυγερινός,

κι αποσπερίτης σα σκοτεινιάσει.

Μα δεν είσαι, μανούλα, λουλούδι,

μήτε αστέρι, μήτε τραγούδι,

είσαι όμως για μένα η μία,

και αγάπη και φως και μελωδία.

Και ετοιμάσαμε εκπλήξεις-δωράκια:

Κάρτες με ζωγραφιές:

Παλαμοκατασκευή που μέσα γράψαμε και ζωγραφίσαμε πέντε λόγους που αγαπώ τη μαμά μου…..αν και οι λόγοι είναι άπειροι….

Ζωγραφίσαμε το πορτρέτο της μαμάς μας:

Φτιάξαμε μπρελόκ από πηλό:

 καρδούλες μενταγιόν:

Και είναι έτοιμα τα δωράκια που θα χαρίσουμε στη μανούλα μας:

μαζί με τις ευχές μας. Χρόνια πολλά μανούλα μου, σε αγαπώ πολύ!!!

Πολύ σας αγαπάμε γλυκιές μας μανούλες!!! Να είστε γερές, χαμογελαστές και πάντα ευτυχισμένες!!!

Χρόνια σας πολλά!!!

Ευχαριστήριο

Ευχαριστούμε θερμά την οικογένεια του μαθητή μας Κωνσταντίνου Δ. για τη δωρεά:

  • φίλτρου νερού, έτσι ώστε τα παιδάκια μας να πίνουν καθαρό νεράκι
  • χαρτόνια χειροτεχνίας και κατασκευών.

Επίσης, ευχαριστούμε πολύ όλους τους γονείς που ανταποκρίθηκαν στην έκκληση για συγκέντρωση τροφίμων (φασόλια). Παραδώσαμε στο κοινωνικό  παντοπωλείο του δήμου μας δύο κιβώτια.