145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τα παιδιά μαθαίνουν και δημιουργούν

145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Ένα ποίημα, ένα βιβλίο..

Το χιόνι 

Τι καλά που’ναι στο σπίτι μας

τώρα που έξω πέφτει χιόνι.

Το μπερντέ παραμερίζοντας

τ’άσπρο βλέπω εκεί σεντόνι

να σκεπάζει όλα τα πράγματα,

δρόμους, σπίτια, δέντρα, φύλλα.

Πόσο βλέπω μ’ευχαρίστηση

μαζεμένη τόση ασπρίλα.

Όμως, κοίτα, τουρτουρίζοντας

το κορίτσι εκείνο τρέχει.

Τώρα στάθηκε στην πόρτα μας,

ψωμί λέει πως δεν έχει,

πως κρυώνει, πως επάγωσε…

“Έλα μέσα κοριτσάκι, τ

ο τραπέζι μας εστρώθηκε

κι αναμμένο είναι το τζάκι”.

Κώστας Καρυωτάκης ( 1896-1928)

Ο χειμώνας ήρθε , έφερε κρύο και το ποίημα του Καρυωτάκη γίνεται μικρά βιβλία σε ομάδες . Η κάθε ομάδα βρίσκει κι ένα διαφορετικό τίτλο για το βιβλίο της  και ακολουθεί η παρουσίαση στην ολομέλεια

2e4e94d4 43e1 4980 95ab 303d9f20d822

 

597dcf7c 76b5 4347 b72c 00f228ffd780 1

05e69e30 3a65 453a 9d87 28ef1a0e5c8d

b257deb2 d1a7 43b3 b2a5 d223931dff60

Το καλύτερο χιόνι

2f639c16 5cc0 490e ad9e cf98747bbba7

Το κορίτσι που κρυώνει στο χιόνι

237efbda 3473 4649 9b59 41026fe50dba

Το πιο παγωμένο κορίτσι

eb3eef70 08e6 4dbd 95e6 866a517bbc2c

Το κοριτσάκι που κρυώνει

ffca19ad c6c4 40f4 a320 560f11ec6c58

Εργαστήρι Δημιουργικής γραφής … Κυριακή στο σχολείο!

Τα τελευταία χρόνια, η έναρξη λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης  συνοδεύεται από μια κυριακάτικη  συγκέντρωση στο χώρο του νηπιαγωγείου μας , όπου οι γονείς  ενημερώνονται για τη σημασία και την αξία των βιβλίων στην καθημερινότητά μας, για τον τρόπο λειτουργίας  της βιβλιοθήκης παιδιών και ενηλίκων αφήνοντας για το τέλος το πιο ζωντανό και δημιουργικό κομμάτι που είναι τα αγαπημένα μας  μικρά βιβλία της παιδαγωγικής Φρενέ που αποσκοπούν

  • στο σεβασμό στην ελεύθερη έκφραση,τις επιλογές και τα ενδιαφέροντα των μαθητών (τα παιδιά διαλέγουν τα θέματα των μικρών βιβλίων, γράφουν μικρά κείμενα ή κάνουν μόνο ζωγραφική, τα μεγαλύτερα χρησιμοποιούν και τις νέες τεχνολογίες )
  • στη μάθηση μέσω της εμπειρίας (με τη μέθοδο της δοκιμής και του λάθους για τη σύνταξη των μικρών βιβλίων και τη δημοσίευσή τους)
  • στη συνεργασία (τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους και ευθύνες για τη δημιουργία του βιβλίου)
  • προσφέρουν κίνητρο για μάθηση (οι μαθητές κάνουν κάτι που έχει νόημα για αυτά και τα ευχαριστεί , μοιράζονται εμπειρίες και χαίροντα για τα έργα τους )

Στο τέλος , παρέα γονείς και παιδιά παρουσίασαν τις μοναδικές και πρωτότυπες ιστορίες που έγραψαν, και κέρδισαν το μεγαλύτερο χειροκρότημα!!!

62726ad1 e95d 4a42 9ff2 56c2fa0aa603 1

073f0548 4360 4932 a34b 4f59f4faa74d

2d27d22d ef60 4dfc b436 077bf9bce84f

956ff4a2 b008 49a7 a3b3 6bf120995578

2c977797 77ef 46b4 98c7 df13b7749f9c

acbbee60 6a5b 4556 bd75 bb3a7a95179f 1

a745936d 0a34 455a 847d 042fb85f4cd7 1

Ένα μεγάλο ” Ευχαριστώ” σε όσους γονείς πέρασαν το κυριακάτικο πρωινό τους στο νηπιαγωγείο  και μαζί με τα παιδιά τους έφτιαξαν τις ωραότερες  ιστορίες!!!

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2026

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ – ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 2026 

Θέμα: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στη ζωή μας» 

Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας προκηρύσσει πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με στόχο την καλλιέργεια κριτικής σκέψης γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και τις επιδράσεις της στη ζωή μας. 

Ο διαγωνισμός προσαρμόζεται παιδαγωγικά στις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα κάθε ηλικιακής ομάδας: 

ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ

Νηπιαγωγείο & Α’, Β’, Γ’ Δημοτικού: «Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη» 

Γενικός διδακτικός στόχος: 

Να αποφευχθεί η ανθρωπομορφοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, δηλαδή τα παιδιά να αποφεύγουν να της αποδίδουν ανθρώπινες ιδιότητες και να κατανοήσουν πώς λειτουργεί.  

Γνωστικοί στόχοι:  

Με απλό, βιωματικό και δημιουργικό τρόπο, τα παιδιά καλούνται: 

  • Να κατανοήσουν με απλά λόγια, τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη. 
  • Να διακρίνουν τη διαφορά ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και μια μηχανή ή εφαρμογή. 
  • Να αναγνωρίσουν βασικά χαρακτηριστικά της Τεχνητής Νοημοσύνης (δεν έχει συναισθήματα, δεν καταλαβαίνει, δεν αποφασίζει από μόνη της). 
  • Να αντιληφθούν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα εργαλείο φτιαγμένο από ανθρώπους για να βοηθά σε διάφορες εργασίες. ( ιστοσελίδα SaferInternet4Kids.gr)

Τα παιδιά είδαν  βίντεο προκειμένου να αντιληφθούν τι σημαίνει ο όρος ” Τεχνητή Νοημοσύνη” κάτι ποιυ κατανόησαν με μεγάλη ευκολία καθώς τα ρομπότ τους είναι πολύ αγαπητά και προσαρμόζονται σε κάθε είδος παιχνιδιού . Σταθήκαμε ,ιδιαίτερα, στο ότι το ρομπότ παίρνει εντολές από τον άνθρωπο  και δεν έχει την ικανότητα να  τις αξιολογήσει , επομένως η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να χρησιμοποιείται για καλό σκοπό , ήταν το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν .

https://www.youtube.com/watch?v=tJm3HM4ubSk

Η απόφαση συμμετοχής στο διαγωνισμό ελήφθη γρήγορα και η πρόταση ήταν , βεβαίως, να κατασκευάσουμε ένα ρομπότ . Χρησιμοποιήσαμε υλικά που υπήρχαν στην τάξη μας και τα οποία επαναχρησιμοποιήσαμε ( ένα κουτί  από αλεύρι για το σώμα , το κουτί μιας οδοντόκρεμας για πόδια τα οποία τυλίξαμε σε υφάσματα, κομμάτια από περιοδικά για τα χαρακτηριστικά του προσώπου,μαλλιά πλεξίματος για μαλλιά ). Μεταξύ τεσσάρων προτάσεων για ονοματοδοσία ( Σταύρος , Αγάπη , Το ρομπότ της τεχνητής νοημοσύνης, Σταυρούλα ) επικράτησε το τελευταίο . Από κοινού , έδωσαν φωνή   στο ρομπότ και συναποφάσισαν τα λόγια που λέει

9f6ee302 3e9e 41d8 8306 d85dceebd961

766530ac 6e0c 4736 889e 499ae03cc346

c8306b42 0227 4159 aae5 20d845fa1f8b

42363341 9042 421f 9165 88453b7b9d84

73b123d7 ca8f 478b a68c a80b696655bd

0cc907ce f294 4ea8 ab1c 60c51357e6e3

229ac26e b1eb 4294 a5a2 8f62542fdd22

SSSSS

Καλή επιτυχία , παιδιά !!!

eTwinning project “Grandparents in the Classroom – Learning from Each Other” Νοέμβριος

Τον μήνα Νοέμβριο ετοιμάζομαστε για το λογότυπο του έργου . Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κορνίζα -αναμνηστική φωτογραφία με τον παππού, τη γιαγιά και το εγγονάκι

Τα παιδιά μετρούν , υπολογίζουν το μέγεθος της κορνίζας  , ζωγραφίζουν , στολίζουν και ….έτοιμοι!!!

poiuy

aaaaaa

Η στιγμή της ψηφοφορίας έφτασε

collage 22 1

Τα παιδιά υπερψήφισαν το λογότυπο από την Ιταλία που τελικά κέρδισε

lll

Με αφορμή την εξέγερση του Πολυτεχνείου , έχουμε την πρώτη επίσκεψη στην τάξη μας . Ο παππούς μαθητή,  μας περιγράφει τις στιγμές που έζησε ως αυτόπτης μάρτυρας των γεγονότων που εκτυλίχτηκαν με την είσοδο του τανκ στο Πολυτεχνείο. Τα παιδιά είχαν ετοιμάσει πολλές ερωτήσεις και του πήραν συνεντευξη . Στο τέλος , του χάρισαν μια εικαστική δημιουργία  και έβγαλαν αναμνηστική φωτογραφία

collage 23 1

Ελιά, το δέντρο της ζωής

Νοέμβριος, μήνας συγκομιδής του καρπού στους ελαιώνες .Τα ελαιοτριβεία δουλεύουν ασταμάτητα για να βγάλουν το πολύτιμο λάδι κι εμείς στο σχολείο δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την αναφορά σε αυτή τη σπουδαία γεωργική δουλειά .

Ο πίνακας του Θεόφιλου με τίτλο    “Το λιομάζωμα” δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να κάνουν τις υποθέσεις τους . Αρχικά μιλάνε για κάποια θάλασσα με παραλία και ανθρώπους που κάθονται είτε στην άμμο είτε σε πολυθρόνες…

999

Αφού δουν ένα εκπαιδευτικό βίντεο , σε δεύτερη φάση ξαναπαρατηρούν τον πίνακα και οδηγούνται σε διαφορετικά συμπεράσματα , ότι δηλ. βλέπουν  ανθρώπους να μαζεύουν ελιές .

Βλέπουν και άλλους πίνακες του Θεόφιλου και παραξενεύονται με δύο πράγματα

  1. Ότι είναι ντυμένος σαν τσολιάς
  2. Ότι η ζωγραφική του είναι αλλιώτικη με ανθρώπινες φιγούρες παράξενες…

Σε χαρτί φτιάχνουν το δικό τους ελαιώνα  με σφουγγάρια και βρίσκουν και τίτλο   “Ο πιο όμορφος ελαιώνας ”

829a9eae f17d 415a aef2 94549b3c3ac0

80e010e3 0e1c 4b72 bcf5 51a817a0596d

bf72353d 78b9 4efe 924c ba812db81dd5

38057dbe 1ed9 407e aeca 522e9593227f

Και σε ψηφιακή έκδοχή ο πίνακας

5e109d94 ba12 41a0 9823 e364fd3ad4b4

Φτιάχνουν σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη    “Λάδι” και επειδή τους άρεσε πολύ αυτό το   “παιχνίδι” επινοούν και τις δικές τους όπως    “Λαδομπανάνα”,  “Λαδοφρυγανιά”,  “Λαδοαλεύρι” και πολλές άλλες….

16faef7a 186d 414d ad83 1cb6ea522b22

6516cd5e f326 4c87 bb67 425858a317a7

Φτιάχνουν και τυπώματα κλαδιών σε πηλό και τα ζωγραφίζουν . Αποφασίζουν να τα κρεμάσουν στο χριστουγεννιάτικο δέντρο μας( όταν το στολίσουμε….)

edf4c260 cb05 4a20 89fd 4bcaf1a080c6

e1607806 7577 434c a339 1f5ef7a64e92

83611321 9293 422c a5d5 dd48aa1d9f90

5153edc8 0508 472c 92ea 636f268c261c

e25d171a f2f5 4dfb a8df dcac702af56c

Το πιο ωραίο, παραδοσιακό δεκατιανό!!!

9f84de7f 2021 41f8 9fd1 9fa24f8e7e58

 

 

Η Γιορτή του Φθινοπώρου

Αποχαιρετήσαμε το φθινόπωρο με μία γιορτή γεμάτη γεύσεις, χρώματα, αρώματα και λουλούδια!

Τα παιδιά φόρεσαν τα καπέλα τους, διακόσμησαν το σχολείο και οι γονείς ήρθαν να ζήσουν μαζί μας όλες αυτές τις όμορφες στιγμές!

1 7

2 5

Πρώτη αποστολή της ομάδας μας το φύτεμα στο παρτέρι μας. Πράσινα φυλλώδη λαχανικά και όμορφα λουλούδια τοποθετήθηκαν με προσοχή από τα μικρά χεράκια με την βοήθεια των δασκάλων και των γονιών!

1 8

2 6

Και μόλις τα παρτέρια και οι γλάστρες μας γέμισαν, φύγαμε για ομαδικά παιχνίδια και τραγούδια για το φθινόπωρο! Όλα τα παιδιά στον κύκλο, τραγουδούν, παίζουν και γελούν!

1 9

2 7

Στη συνέχεια, για να χαλαρώσουμε και να εμπνευστούμε όλα τα παιδιά μαζεύονται κοντά για να ακούσουν το παραμύθι «Η Πελώρια Κολοκύθα». Μία διαδραστική αφήγηση από την κα Κωνσταντίνα η οποία ενθουσίασε τα παιδιά!

1 10

2 8

Από μία τέτοια ημέρα δεν θα μπορούσε να λείψει το πικ νικ! Με ένα σεντόνι στρωμένο και πολλά καλούδια από τους γονείς μας η ημέρα αυτή ολοκληρώθηκε με τον πιο γλυκό τρόπο! Μηλόπιτες, κέικ, μπισκότα και χυμοί έμειναν σίγουρα αξέχαστα στα παιδιά!

1 11

2 9

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς που συμμετείχαν και αποχαιρετούμε το φθινόπωρο που μας έφερε κοντά!

Καλό Φθινόπωρο!

 

Φτάσαμε στο Αγρίνιο!!!

Με αρκετή καθυστέρηση , το πρώτο γράμμα μα ςέφτασε στο 15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου . Η νηπιαγωγός με την οποία συνεργάζομαι για τη φετινή χρονιά , η κα Βάσω Κοκκίνη σχολίασε:” Σας ευχαριστούμε θερμά για τις όμορφες φωτογραφίες κσι το κείμενο που τις συνόδευσε. Το σχολείο σας είναι υπέροχο. Αυτό που ξεχώρισαν οιι μαθητές του 15ου είναι η πολύ όμορφη αυλή σας. Εμείς δυστυχώς έχουμε αυλή με χαλίκι( θα σας περιγράψουμε τον εξωτερικό χώρο σε επόμενη επιστολή μας). Επίσης , τους έκανε εντύπωση η πόρτα με τη Γη που δακρύζει ( η αφίσα που χαρίσαμε στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας , στα πλαίσια της δράσης από την ΕΕΠΦ και το WWF)…..Είμαι πολύ ενθουσιασμένη με αυτή τη συνεργασία. Αρέσει πολύ στα παιδιά . Το μεσημέρι, βγαίνοντας από την πόρτα, το συζητούσαν με τους γονείς τους που ήρθαν να τα πάρουν. Πιστεύω πολύ σύντομα θα λάβετε κι εσείς το δικό μας γράμμα.”

Το ίδιο ελπίζουμε κι εμείς , αγαπητό 15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου…

2f4ab01d e1f9 456b 98a3 26a48dd89340

6e2d594c 738b 431e af24 581d72956f43

7b428801 a1fd 4f4c 9e09 0f19ab492775

Τα Δικαιώματα των παιδιών γιορτάζουν!

Με μεγάλη χαρά λάβαμε το παρακάτω ευχαριστήριο μήνυμα  από την ακάματη και δημιουργική  ομάδα του ” Σκασιαρχείου”. 

Αγαπητές/οί συνάδελφοι,

Αγαπητά σχολεία,

Με ιδιαίτερη χαρά θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά για τη συμμετοχή σας στην εικαστική έκθεση «Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων «Όλα τα δικαιώματα, για όλα τα παιδιά».

Οι μαθητές και οι μαθήτριές σας, μέσα από τα έργα τους, μας πρόσφεραν κάτι πολύ περισσότερο από όμορφες ζωγραφιές. Μας πρόσφεραν το βλέμμα τους, τις σκέψεις τους, τις αγωνίες και τα όνειρά τους για έναν κόσμο όπου τα δικαιώματα των παιδιών είναι πραγματικότητα και όχι υπόσχεση.

Ευχαριστούμε θερμά τους/τις εκπαιδευτικούς που συνόδευσαν αυτή τη διαδικασία, καθώς και τις σχολικές κοινότητες που έδωσαν στα παιδιά το χώρο να δημιουργήσουν, να συζητήσουν και να στοχαστούν γύρω από τα δικαιώματά τους. Χωρίς τη δική σας συνεργασία, διάθεση και παιδαγωγική φροντίδα, αυτή η έκθεση δεν θα μπορούσε να υπάρξει.

Η συμμετοχή σας επιβεβαιώνει πόσο σημαντικό είναι να ακούμε τη φωνή των παιδιών και να τους δίνουμε ευκαιρίες να εκφραστούν μέσα από την τέχνη και τον δημόσιο λόγο.

Θα θέλαμε να απευθυνθούμε και στα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν: Σας ευχαριστούμε που με τα χρώματά σας ζωντανέψατε τα δικαιώματά σας, τους δώσατε μορφή και φωνή.

Τέλος, μοιραζόμαστε μαζί σας μια σκέψη- πρόταση μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης δια ζώσης. Για όσα σχολεία το επιθυμούν, με τη σύμφωνη γνώμη των παιδιών, θα μπορούσαν κάποια από τα έργα της έκθεσης, να προσφερθούν σε έναν χώρο που φιλοξενεί παιδιά, όπως ένα παιδιατρικό νοσοκομείο.

Θέλοντας να σας έχουμε κοντά μας στην έναρξη της έκθεσης, σας στέλνουμε:

·         το αφισάκι του σχολείου σας,

·         βεβαίωση συμμετοχής του σχολείου

·         αναμνηστικά για τους μαθητές και τις μαθήτριες σας.

Επίσης τους συνδέσμους της ψηφιακής εκδοχής της έκθεσης ώστε να δείτε στις τάξεις σας όλα τα έργα που δημιούργησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες από όλη τη χώρα.

https://www.artsteps.com/view/6918723b126196fec85d2364,

https://www.artsteps.com/view/691cbdd239201553754388d4,

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς για τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη.

Με εκτίμηση,

Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο»

145o Nhpiagogeio Athhnon

hhh

111

Κι εμείς σας ευχαριστούμε για το ωραίο ταξίδι στη χώρα των χαρούμενων παιδιών που θέλουν τα  όνειρα τους να έχουν χρώμα και ζωή παντού και πάντα.

Μοντριάν , ο ζωγράφος των γραμμών

Ο Πιτ  Μοντριάν είναι , ίσως, ο πιο δημοφιλής ζωγράφος για να παρουσιάσεις στο νηπιαγωγείο τις κάθετες και οριζόντιες γραμμές . Οι  πίνακες του, που αντιπροσωπεύουν την αφηρημένη τέχνη και του άρεσε να τους αποκαλεί  “Συνθέσεις”, είναι ό,τι πιο δημιουργικό για να κατανοήσουν τα παιδιά τα δύο βασικά είδη γραμμών και να εμπνευστούν.

Ο Μοντριάν (1872-1944)Ολλανδός ζωγράφος, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μοντέρνας τέχνης  και  από τους πλέον επιδραστικούς ζωγράφους του 20ου αιώνα ονόμαζε αυτούς τους αφηρημένους πίνακες συνθέσεις (σύνθεση είναι η διάταξη των σχημάτων και των εικόνων σε ένα έργο). Aποτελούνταν από ορθογώνια και τετράγωνα σχήματα: κόκκινα, μπλε, κίτρινα, μαύρα, άσπρα που διαχωρίζονται από κάθετες και οριζόντιες γραμμές διαφορετικού πάχους.

images 1

mondrian2 300x188 2

Οι συνθέσεις του διακοσμούν  και ποικίλα χρηστικά αντικείμενα

mmmmmmmmmmmmm 1

Τα παιδιά επί τω έργω

3b064c8e 64c6 4e12 b6f4 d8e22f5bbe3e 1

5cf7863a 485e 458e 96bb c6a615266a95 1

729e61d8 3661 4f8c b13b fc6be7683397 1

2aa23283 06e4 4dc0 b772 03bff50a837b 1

4f5d203f 4ad1 4af2 a07c 5ec7c07dc39d 1

8e17efe0 bef7 422b b2f1 a10fb66122b0 1

98bb2221 ee70 4436 9eaf e8215108f7e2 1

955a8c97 ae98 498a af5b 83101f83fb8d 1

b7f3f302 e03b 42f4 ba8b 2e0cf21fb002 1

b66e2708 f7cc 4926 93b0 2641a2de5c30 1

 

dc361267 7434 45b6 ba93 f9c8218d4d53 1

Στο τέλος , τα περισσότερα είπαν με αυθόρμητο ενθουσιασμό ” Αυτή τη ζωγραφική θα την κάνω και στο σπίτι μου”!!!!

 

Βλέπω με τα μάτια της καρδιάς μου

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θενματκή Ενότητα : Ζω καλύτερα-Ευ Ζην

Ψυχική Συναισθηματική Υγεία  -Πρόληψη

https://read.bookcreator.com/8LUju2ARNqdMV771aU7euX1wsnm1/ErOKUrnlQACXSgczUkReDQ/TGverVl_Rfqn2YfH77G5aw

Σελίδα 1 από 87

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση