145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τα παιδιά μαθαίνουν και δημιουργούν

145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Οι καμπύλες γραμμές του Klimt

Το γράμμα Ο από το ” ΟΧΙ” της εθνικής επετείου μας οδήγησε στις καμπύλες γραμμές . Ένα παιδί φτιάχνει μια καμπύλη με το σώμα του και κάποιο άλλο την αποτυτπώνει στο χαρτί με μεγάλη  ακρίβεια!!!

3b1562a1 c132 4d05 b0ba 3872ffba76ba

267055b6 584d 4484 b9ad 28f0a9690b09

792152c7 fcff 4de3 bfd5 4656cc34a9d6

7fa34757 3453 4f78 9640 59a70396faf3

Παρατηρούμε τον πίνακα ζωγραφικής ” Το δέντρο της ζωής” (1909)του Γκούσταφ Κλιμτ(1862-1918) , Αυστριακός ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος της Απόσχισης της Βιέννης που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αρ Νουβό.

kkii

Το δέντρο αρέσει πολύ στα παιδιά . Σε άλλον θυμίζει το ουράνιο τόξο , σε άλλον ένα καράβι που ταξιδεύει , σε άλλον φέρνει τη χαρά , σε άλλον θυμίζει έναν κήπο με λουλούδια, σε άλλον σαλιγκάρια…

Εύκολα συμπεραίνουν ότι  τα κλαδιά του είναι καμπύλες γραμμές .

Για φόντο  βάφουν  με πινέλο απαλά  χρώματα.

e8b366c2 10fc 4c8f 9342 f86c476cb942

aa47cae2 15d9 434a 94ff d2d861fc14b5

2e20e4bd 66eb 4e9d 8596 c887ba3fdee4

0a21f4f5 6673 4056 9b2d cc4da680956c

dd38484a 45f9 427d aa8f bc4cafa2385c

6fcfe517 af7c 4367 91af 77f6cc0a9a40

12b18b32 99a0 4569 adde 9e529f0d56fe

17b8de38 55ff 4ff0 829e 0169d16487a5

22b0cdde abc9 42ab 92ce 79c3222e1585

63b2e18b 5ff3 4ffe 8b03 9e2712cbc076

 

 

 

Από το Υπουργείο Περιβάλλοντος …έτοιμοι για την Βραζιλία !!!

Παραθέτουμε το Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Εταιρίας Προστασία ςτης Φύσης

Χιλιάδες μαθητές στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα για το περιβάλλον ενόψει της COP30

Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης και WWF Ελλάς παρέδωσαν σήμερα πάνω από 5.600 επιστολές μαθητών και μαθητριών απ’ όλη την Ελλάδα στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στον Πρέσβη της Βραζιλίας στην Ελλάδα.

«Τα παιδιά και οι νέοι αγωνιούν για το μέλλον του πλανήτη, για το δικό τους μέλλον, και αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που στέλνουν τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τους στους παγκόσμιους ηγέτες. Η αρχή έγινε το 2022, όταν δεκάδες χιλιάδες νέοι από όλο τον κόσμο και από την Ελλάδα, ένωσαν τις φωνές τους πριν την COP27. Το μήνυμά τους ταξίδεψε από τη Γλασκώβη στο Σαρμ ελ Σέιχ, διασχίζοντας την Ευρώπη με τη διεθνή σκυταλοδρομία Running out of Time που οργάνωσε το Foundation for Environmental Education. Το 2023, πάνω από 4.000 μαθητές και μαθήτριες από τα δίκτυα της ΕΕΠΦ έστειλαν τα μηνύματά τους στον Πρωθυπουργό πριν αναχωρήσει για την COP28. Φέτος οι φωνές είναι ακόμη περισσότερες. Ας ελπίσουμε ότι θα εισακουστούν!»

δήλωσε ο Νίκος Πέτρου, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης (Πρόεδρος του Foundation for Environmental Education – FEE).

Ο Δημήτρης Καραβέλλας, γενικός διευθυντής του WWF Eλλάς, δήλωσε:

“Για ακόμα μια φορά, αντλούμε δύναμη και έμπνευση από τα παιδιά που αποδεικνύουν πως γνωρίζουν την κλιματική αλλαγή, όχι μόνο ως όρο, αλλά και ως ένα φαινόμενο που έχει ήδη επηρεάσει άμεσα τη ζωή τους. Η τόσο μεγάλη ανταπόκριση των μαθητών απ’ όλη την επικράτεια εκτός από συγκινητική, ήταν και μια επιβεβαίωση πως, τόσο η ελληνική πολιτεία, όσο και η παγκόσμια ηγεσία που θα συναντηθεί σε λίγες ημέρες στην COP30, οφείλει να ακούσει τις ανησυχίες, αλλά και τα τόσο σαφή μηνύματα των παιδιών για άμεση λήψη μέτρων, ικανών να διασφαλίσουν ένα βιώσιμο μέλλον για όλους μας”.

 

Η πενταμελής αντιπροσωπεία του Νηπιαγωγείου μας, χάρισε στον Υπουργό μια αφίσα με τη λυπημένη Γη που περιμένει να γίνει χαρούμενη και να απαλλαγεί από πλημμύρες, καμμένα δάση , ξηρασίες,  πάγους που λιώνουν εξαιτίας της υπερθέρμανσης του πλανήτη με τις πολικές αρκούδες να κινδυνεύουν να μείνουν άστεγες . Όλα αυτά, τα εξήγησαν στον Υπουργό με το δικό τους καθαρό και ανεπιτήδευτο τρόπο!!!

Ευχαριστούμε θερμά την Ελληνική Εταιρία της Φύσης από την οποία έχουμε τιμηθεί τρεις φορές με την πράσινη σημαία του Διεθνούς Δικτύου των Οικολογικών Σχολείων, βράβευση που αποτελεί κίνητρο και έμπνευση για να δυναμώνει η φωνή των παιδιών μας

Ευχαριστούμε θερμά το  WWF που στέκεται  πολύτιμος βοηθός στα περιβαλλοντικά προγράμματά μας ( ένα ιδιαίτερο  “Ευχαριστώ” στην Ελένη Σβορώνου)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες καταχάρηκαν την παρουσία τους στην εκδήλωση, τα χαμόγελα και οι πόζες έκλεψαν την παράσταση . Τώρα η αποστολή τους είναι να ενημερώσουν όλο το σχολείο για αυτή την εμπειρία τους !!!

Στο παρακάτω Δελτίο Ειδήσεων Ertflix στο   42.27 γίνεται αναφορά στην εκδήλωση

https://www.ertflix.gr/en/vod/vod.669545-2100-deltio-eideseon-pempte-30-oktobriou-2025

 

7e724c08 5190 d4b6 a457 7a686e950685

41f68fa3 2ad8 40c0 816b 3744a98756c0

 

Καινούργιο ταξίδι….αλληλογραφίας !!!

Η αλληλογραφία ανάμεσα σε σχολεία είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα, που προσφέρει στα παιδιά το κίνητρο να εργαστούν ομαδικά, να ανταλλάξουν ιδέες με άλλα παιδιά , να γνωρίσουν άλλους τόπους, , να βγουν έξω από τα στενά όρια της σχολικής τους τάξης.

Εισάγοντας τη σχολική αλληλογραφία ανοίγουμε πόρτες και παράθυρα του σχολείου προς τον κόσμο και την κοινωνία. Καλλιεργούμε τις ανθρώπινες σχέσεις, τόσο σημαντικές για την διαμόρφωση της προσωπικότητας και της γνώσης του εαυτού μέσα από τον άλλον, την καλλιέργεια της αλληλεγγύη και της ειρήνης. (Σ. Λάχλου, 2017)

Η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος του μαθητή και η εμπλοκή του στη μαθησιακή διαδικασία αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για την εκπαίδευση (Meirieu, 2008, 2001). Ειδικότερα, σύμφωνα με την παιδαγωγική φιλοσοφία του Σελεστάν Φρενέ, η πρόκληση συνίσταται στην ανάπτυξη κινήτρου έκφρασης και επικοινωνίας εντός του σχολείου, ανάμεσα στους ίδιους τους μαθητές και εκτός του σχολείου, ανάμεσα σε σχολικές τάξεις καθώς και στη δημιουργία συνθηκών για την προώθηση της «φυσικής» μεθόδου μάθησης, με άλλα λόγια, στη δημιουργία συνθηκών για τη χρήση της γλώσσας σε πραγματικές περιστάσεις επικοινωνίας και δράσης (Puren, 2010).

Πηγή https://skasiarxeio.wordpress.com/

Το Τμήμα 2 μετά την εξαιρετική ,τρίχρονη αλληλογραφία που είχε   με το 14ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας , μια εμπειρία που τα  μεγαλύτερα παιδιά τη θυμούνται με μεγάλη αγάπη,  ξεκινάει ένα καινούργιο,  συναρπαστικό ταξίδι !!

Αυτή τη φορά θα αρχίσουμε την αλληλογραφία με το 15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου και τη συνάδελφο κα Βάσω. Αφού βρούμε στο χάρτη την πόλη του Αγρινίου και μιλήσουμε για τα μέσα συγκοινωνίας που μπορεί κάποιος να την επισκεφτεί ( αυτοκίνητο , όχι όμως πλοίο καθώς παρατηρούν ότι κοντά δεν υπάρχει θάλασσα) ,

c30a4fe5 f4dc 4a92 81d0 7d01767a5c9d

ξεκινάμε το πρώτο μας γράμμα που αναφέρεται στην παρουσίαση του σχολείου μας. Τα παιδιά επιλέγουν τους χώρους που θα φωτογραφήσουμε και στη συνέχεια κάνουν μια περιγραφή αυτών

23b796a5 9e17 45ab b5c7 5585db97c43d

28cfffa0 75a5 4df4 a446 81a97e00e26e

221c9c41 53b7 49cb a9b3 a90e14ffb227

87c54423 78a3 4559 b7d2 d7e96284414b

3fd86446 37fa 4a5a b9df 9be85ee59abb

Έτοιμος και ο ταχυδρομικός φάκελος…

6ef67955 0b2f 4b9b 9ded 55ed34fa5128

που μας δίνει την ευκαιρία να μάθουμε δύο βασικούς όρους , αυτού του αποστολέα και του παραλήπτη.

672fe30c c0cd 4c98 9ed8 9df6a93d9b99

5a060e91 dfac 4738 b076 c3df3cc9db46

f64eced4 b043 4af2 875c f77198965ce7

Καλή μας αρχή με τους νέους φίλους από το 15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου!!!!!

 

 

Ένα πρωινό στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών

Σήμερα ζήσαμε μια μοναδική εμπειρία στην Καλλιθέα. Επισκεφθήκαμε το Ολοήμερο Ειδικό Δ.Σ. Τυφλών , το Ειδικό Δ.Σ. Τυφλοκωφών , και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Τυφλών.

Το ΚΕΑΤ, πρώην «Οίκος Τυφλών», ιδρύθηκε το 1906 από τους Γ. Δροσίνη και Δ. Βικέλα, με δαπάνες των αδελφών Άμπετ. Αρχικός σκοπός ήταν η προστασία των τυφλών ατόμων. Μέχρι το 1979 ήταν φιλανθρωπικό σωματείο με Πρόεδρο τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών. Μετά από σκληρούς αγώνες των τυφλών, το 1979 έγινε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 265/17-4-79, ΦΕΚ 74/17-4-1979) και μετονομάστηκε σε Κέντρο Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών  Πηγή:https://keat.gr/

Σε ένα χώρο προσεγμένο, φιλόξενο, γεμάτο φως, χρώματα και καλαίσθητες εικαστικές δημιουργίες, συναντήσαμε παιδιά που, αν και ζουν μέσα στο σκοτάδι, το πρόσωπό τους φωτίζεται από ένα ζεστό χαμόγελο και είναι έτοιμα να σου δείξουν ότι υπάρχει κι άλλος ένας κόσμος εκτός από αυτόν που βλέπουμε…Στο Δημοτικό Σχολείο φοιτούν περί τους 35 μαθητές και στο Νηπιαγωγείο 25 που έρχονται από διάφορες περιοχές της Αττικής και μετακινούνται με ναυλωμένο ταξί από την Περιφέρεια Αττικής. Στο ΚΕΑΤ(Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών )φοιτούν παιδιά που πάσχουν από ολική ή μερική τύφλωση  μπορεί, όμως, να εχουν και συνοδές αναπηρίες(αυτισμό, νοητική υστέρηση, κινητικές αναπηρίες κα).

Τα παιδιά, περπάτησαν πιάνοντας την ειδική μπάρα που οδηγεί τους τυφλούς μαθητές μέσα στο σχολείο,  έπαιξαν παιχνίδια με διάφορα υλικά που τους βοήθησαν να καταλάβουν πώς όταν εκλείψει η όραση τότε ενισχύονται οι άλλες αισθήσεις, είδαν τη μηχανή της γραφής Braille και πληκτρολόγησαν το γράμμα Α. Τους έκανε δε ιδιαίτερη εντύπωση το ανάγλυφο των κουκκίδων που αποτυπώθηκαν στο χαρτί.

Ο  Θ. μας  ” διάβασε” με τον υπέροχο τρόπο του το βιβλίο που είχε φτιάξει με τους συμμαθητές του για μία κάμπια ( ” Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” του Έρικ Καρλ, εκδ. Καλειδοσκόπιο) , χαϊδεύοντας τα ανάγλυφα υλικά και χαρτόνια που είχαν χρησιμοποιήσει για την εικονογράφησή του. Στη συνέχεια, πλησίασε τα παιδιά και τα άγγιξε φιλικά ζητώντας να μάθει τα ονόματά τους . Φεύγοντας από την τάξη είπε ότι χάρηκε πολύ που μας γνώρισε!!

Η κα Εμμανουέλα, η μουσικός, ήρθε στην τάξη κρατώντας τον οδηγό της τον Divo ο οποίος τη συντροφεύει τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Μας έπαιξε στο βιολί το τραγούδι  ” Αν όλα τα παιδιά της Γης” και εμείς το τραγουδήσαμε  κάνοντας κάποιες κινήσεις στη νοηματική γλώσσα. Μας είπε ότι τα σκυλιά οδηγοί εκπαιδεύονται για δύο χρόνια, υπάρχουν συνολικά γύρω στα 25 σε όλη την Ελλάδα, για να αποκτήσει ένας τυφλός σκύλο απαιτούνται αρκετές προϋποθέσεις , ενώ η αγορά του γίνεται μέσω χορηγιών καθώς κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ.Μας έμαθε ακόμα ότι όταν ο σκύλος φορά το ειδικό  σαμάρι , δεν επιτρέπεται κανείς να τον πλησιάσει ,  να του μιλήσει ή να τον χαϊδέψει , επειδή αποσπάται η προσοχή του από το έργο που έχει αναλάβει. Όταν όμως βγαίνει το σαμάρι , τότε γίνεται ένας σκύλος σας όλους τους άλλους.

Στη συνέχεια , μας έκανε μια επίδειξη του τρόπου με τον οποίο ο σκύλος συνεργάζεται μαζί της και την προστατεύει από διάφορα εμπόδια στο δρόμο της. Τα παιδιά περπάτησαν με τη βοήθεια του λευκού μπαστουνιού και έγιναν ζευγάρια όπου ο τυφλός κρατούσε από το μπράτσο τον συνοδό του προκειμένου  να νιώθει ασφαλής .

Πριν φύγουμε, χαρίσαμε στην κα Εμμανουέλα και στο διδακτικό προσωπικό ένα πήλινο πιατάκι με ανάγλυφες παραστάσεις και χάρτινες καρδιές όμοιες με τις κουκκίδες της γραφής  Braille.Τα παιδιά του ΚΕΑΤ μας χάρισαν καρτέλες με τα ονόματά μας και λουλούδια με τις λέξεις ” Αγάπη” και ” Φιλία” γραμμένα και στις δύο γλώσσες

Φύγαμε από το ΚΕΑΤ γεμάτοι από όμορφες στιγμές που στο πέρασμα του καιρού θα γίνουν δυνατές αναμνήσεις γεμάτες τρυφερότητα, συγκίνηση και θαυμασμό για όσα παιδιά γίνονται σπουδαίοι μαχητές και μας διδάσκουν πολύτιμα μαθήματα ζωής…

1dc1966f c5ad 4092 90fc c16c27555058

 

ae616a5f 7b5c 44b7 bcf1 99481c9524f6

014dd6a8 e777 4637 b43e 4f16563f1962 1

b4f1c52a 6625 48bd 80b7 cb2f7e61c452

26cd6474 89b0 485c 8003 08bf1e8a3482

4e63c4ff feac 4bd0 a09a 97e2d8d66d1b

2e625213 bac7 4f39 867f f1164dfc601a

ee3ff2e9 5b06 486a b12c 75400f226bb5

4f63cfa8 4a01 47e0 ae19 24a94d33aa0d

b931ccbc 7bdc 4e2f 968f e3d76355f1f1

2f40d1a3 08be 4400 8b2f 80607dd023c7

d9ad4261 c83e 40dd 9946 b786dff1b9c2

48fa0c7c 1cda 43ef 86d6 eb931307b6c7

5bca0bf1 75fa 4eae a073 0a4301219dcc

4d943b7d d57e 41e3 8138 9726adb5ec75

22df2a8e a499 49f9 bd5b 8fb1e5efa5f7

61dc68ed 98a7 47e1 ab05 27382e8e1ebe

6d7fd4cd b4ef 4941 8069 8534c60826b3

55112c81 6533 4c89 b770 2a6dfe9db364

c916aeb2 bd5c 4203 badc 59eee50005a1

0aaa6885 7524 43bd abbb fea76434ebc1

4d9473f9 4f11 4967 bf78 d7d1caee4c03

059d082f 4a60 426c 8ee1 bad9856c8806

9ebb5b51 bf9a 4912 8de3 0f7ac1c83ff7

47ee4f97 3cf8 4619 a086 f8b29137e34d

436e86e2 0420 4441 a5b3 1360d5bdbf86

Ένα μεγάλο ” Ευχαριστώ” στις κυρίες Μαρία( Προϊσταμένη) , Μελίνα, Εμμανουέλα, Δήμητρα από το Ειδικό Δ. Σ. Τυφλοκωφών και τις κυρίες Νικολίτσα ( Προϊσταμένη),Ελένη,Βασιλική, από το Ειδικό Νηπιαγωγείο Τυφλών για τη ζεστή υποδοχή και φιλοξενία τους.

Αποτυπώνοντας τις εντυπώσεις..

6e8939df 4c41 426e 8cb7 beaf7743da62

73b65361 75f3 40b9 978a 202393ca982b

134bf60c 2623 48f7 88b2 242fb87ad1b3

a36559f3 8664 4294 9d1a 60fae8dfbd0d

a57532ce 1558 42eb b995 3e4ae7fab041

bc122ad0 248f 419a 8967 0b44c690db6e

cd35271f b364 4a40 aec6 f3218ff0d7d6

 

Γιορτάζοντας την εθνική επέτειο του “ΟΧΙ”

Ο πόλεμος δεν είναι αντρική υπόθεση . Οι γυναίκες πολεμούν κι αυτές με το δικό τους τρόπο, είναι οι αφανείς ήρωες που αγωνίζονται για την Ελλάδα , την τιμή και την ελευθερία, πλέκουν ρούχα, μεταφέρουν πολεμοφόδια και τρόφιμα, γράφονται εθελόντριες στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό και τα παιδιά του σήμερα σκύβουν μπροστά τους με σεβασμό και ευγνωμοσύνη και μοιράζουν  στη γειτονιά τα μικρά τους βιβλία για τις ηρωίδες γυναίκες του 1940….Ο κόσμος ενθουσιάζεται με την κίνηση των παιδιών και τους δίνει πολλά   “Μπράβο” για την πρωτοβουλία τους!!!

22 1

11 1

59086098 4d27 46b2 b629 f80ab10eed16

06c264ba 9729 491a b7b8 ea804bc1f676

98d11921 73bc 43cc 8ece d426ec93ea33

b82624fc 8979 4215 9981 85d3ff91c85a

e3a4c1fd 200b 493b bfad 7d1de349f5e7

ef2e977a a1ba 4d89 850f 80176d620111 1

 

Η εθνική επέτειος

Το έργο ” Μάνες”της   Βάσως Κατράκη  (1914 – 1988) ,Ελληνίδα ζωγράφος και διακεκριμένη χαράκτρια, μας φέρνει στο νου τη φωτογραφία μιας μάνας του 1940 που κρατάει αγκαλισμένα τα φοβισμένα παιδιά της που ο Θ. τα   “ακούει” να λένε πως δε θέλουν τον πόλεμο…

ooooooo

ioio

Με τη βοήθεια της ΑΙ , αφαιρούνται οι φιγούρες των παιδιών από το έργο της  χαράκτριας και τα παιδιά προσθέτουν τα δικά τους σχέδια.

5ced2992 1856 4f7d ae1b d489f999866a

602910aa cb24 466e a934 8ceaa81f4910

f03bca3d 1a26 4ce1 b52d b9de726f8463 1

7e14e61f 3e91 40c8 9f54 d58f623e6d3e

aa1dd0c2 006a 41a4 86ad 17b6a6f7f305

b1f2c9d9 7900 4efb a3df 8ec7d035259d

b18e6ecb 1453 4bc5 8646 815cccc22a30 1

Η ελληνική σημαία με την τεχνική της υψιτυπίας. Η υψιτυπία είναι μια εκτυπωτική μέθοδος όπου τα στοιχεία που τυπώνονται είναι ανάγλυφα και προεξέχουν από την εκτυπωτική πλάκα.  Η μελάνη εφαρμόζεται στα σημεία που προεξέχουν και στη συνέχεια μεταφέρεται στο χαρτί μέσω πίεσης.

e26fa107 d9e4 4ae9 a761 86a431e57943 2

1eeed8e0 7cd9 4bd4 b9f7 e85b49e658a7

b86108ea c185 483d 9fb8 3c22060ca6b7

Φτιάχνουμε σε τύπωμα με την τεχνική της μονοτυπίας ( χαρακτική σε χαρτόνι depron) το  περιστέρι που για κάθε παιδί συμβολίζει και κάτι διαφορετικό ( ειρήνη , φιλί, λουλούδια, αγάπη , χαρά, χαμόγελο, ουράνιο τόξο, φίλους, αγκαλίτσα , παιχνίδι,ελευθερία, την Ελλάδα).

 

55d7ef77 d0e5 4bbb 9ace 3d707aed59d9

0bcec423 9e05 46bc 9515 5e9675fa0d14

Τα περιστέρια απλώνονται στο σχολείο μας για να διαδώσουν  παντού τα σπουδαίες αξίες που “κουβαλούν” πάνω τους …

bb1c549d 7ccd 4bee 8493 767a49a07dda

adee4832 c723 404f 889b bec1a2a5e09f

86558db3 57bf 4fe2 954c 5310b55862ab

Επαναχρησιμοποίηση περιοδικών για να γράψουμε το ιστορικό ” ΟΧΙ”

2932b7c1 9b5c 4fae 84bc 3251cf50589d

7065c84a 18bd 4f2c 9824 697c3852c006

905e7776 a3b3 4990 9b1c d96e6819afb9

704f5ed4 8f11 4199 a206 582d5e194127

4ac6ceae 9243 4bf3 b4f1 67125681c8fe

Βλέπουμε τις παρακάτω ταινίες

https://www.youtube.com/watch?v=96HJ4M8ZJvQ

( Η πρώτη ταινία τύπου   “Μίκυ Μάους ” που γυρίστηκε στην Ελλάδα !!)

https://www.youtube.com/watch?v=jM6uT344-Cc

και όλα τα παιδιά μαζί με το συστεγαζόμενο 30ο Νηπιαγωγείο Αθηνών καταχειροκροτούνται από γονείς και κηδεμόνες καθώς παρελαύνουν μπροστά τους με την ελληνική σημαία…

 

ed997a19 f8df 4888 a876 25d69d47e875 1 1

 

 

Έπαινος συμμετοχής

Μα χαρά λάβαμε το παρακάτω ενημερωτικό που αφορούσε την περσινή συμμετοχή μας στο 2ο Δαιπολιτισμικό Φεστιβάλ

Αξιότιμες/-oι,
Σας αποστέλλουμε επισυναπτόμενο τον Έπαινο Συμμετοχής για τις μαθήτριες και τους μαθητές του σχολείου σας που συμμετείχαν στην εικαστική έκθεση με τίτλο «Το όνειρό μου για τον κόσμο», η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 2ου Διαπολιτισμικού Φεστιβάλ “Τέχνη για τη Συμπερίληψη στο Σχολείο”.
Μπορείτε να εκτυπώσετε τον Έπαινο, να συμπληρώσετε τα ονόματα των παιδιών που συμμετείχαν και να τον απονείμετε στην εκδήλωση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου ή σε οποιαδήποτε άλλη περίσταση κρίνετε κατάλληλη, ως αναγνώριση της δημιουργικής τους προσπάθειας.
Επιπλέον, σας ενημερώνουμε ότι σύντομα θα σας αποσταλούν οι Ευχαριστήριες Επιστολές για τις σχολικές μονάδες και οι Βεβαιώσεις Συμμετοχής για όσες/όσους συντόνισαν τη συμμετοχή των παιδιών στην εν λόγω έκθεση.
Με εκτίμηση,–
Πωλίνα Ευαγγελία Κυριτσοπούλου
Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων Αστικού Ιστού Α’ Αθήνας (Πρωτοβάθμια)

Το σχολείο μας ( Τμήμα 2)  συμμετείχε με 2 εικαστικές δημιουργίες

4ad2dda8 770e 433e bd91 41e4b5936f0c 768x576 1

97f658a4 0c5f 45fc 9ba5 c37f0de3056f

09876

xkl

Συγχαρητήρια στους μαθητές /τριες μας που πάντα μας εκπλήσσουν με το δημιουργικό τους ταλέντο!!!

 

Ένα μοντέρνο τρίγωνο(Μodern Triangle painting)

Υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που αρέσκονται να εμπνέονται από γεωμετρικά σχήματα , όπως το τρίγωνο . Αφού γνωρίσουμε αρχικά τα βασικά χαρακτηριστικά του τριγώνου , τρεις πλευρές και τρεις γωνίες , βλέπουμε πίνακες ενός σύγχρονου καλλιτέχνη του Shane Walters

gfd

gfre

hxk

xklo

Στεκόμαστε στον  παρακάτω πίνακα

khert

Τα παιδιά περιγράφουν ένα πολύχρωμο τρίγωνο μέσα σε ένα πολύχρωμο ουρανό με πιο απαλά χρώματα

Φτιάχνουν τους δικούς τους πίνακες με λαδοπαστέλ  σχεδιάζοντας τρίγωνα και κολλώντας τα σε απαλά φόντο. Στο περίγραμμα του τριγώνου μπαίνουν λευκές λωρίδες χαρτιού , όπως έχει κάνει και ο καλλιτέχνης.

6e62fbf6 0624 4abb 8fee 62b5b533c258

e37ddcb6 3c07 4e0e be1a 314f33f60143

0d48f3e1 a0d1 47f3 b32d 49760a8874b9

93cd32ad 6cf1 479d a698 f67d1066ca93

8dc2dfb6 b7dd 4627 a834 81264bf98d32

56f8b393 37bc 4eef 8036 1678067fc3ce

0665cb6d 97e1 4252 862e 4d8818a8324a

507648b3 b30d 4221 9a92 052dfe8f96ff

  • Ο πίνακας με τίτλο “Modern Triangle Painting 2015-3 (13)” εμφανίζεται στην επίσημη σελίδα του καλλιτέχνη και δημοσιεύτηκε στις 1 Οκτωβρίου 2015
  • Είναι καλλιτέχνης με βάση το St. Louis, Ηνωμένες Πολιτείες.
  • Εργάζεται κυρίως με λάδι σε καμβά (oil on canvas), και χρησιμοποιεί υλικά επαγγελματικής ποιότητας, καμβάδες υψηλού επιπέδου και χρώματα που είναι ανθεκτικά στην υπεριώδη ακτινοβολία.
  • Το στυλ του είναι σύγχρονο / μοντέρνο, με στοιχεία μίνιμαλ, αφηρημένα / γεωμετρικά, και χρήση χρωμάτων και υφής που συνδυάζουν ουδέτερες αποχρώσεις με πιο έντονες πινελιές.
  • Η καλλιτεχνική σειρά φαίνεται να έχει αρκετές δημιουργίες από το 2015 και 2016 τουλάχιστον.

Οι κύκλοι του Ρομπέρ Ντελονέ

Ο κύκλος είναι ένα γεωμετρικό σχήμα πολύ οικείο στα παιδιά  που μπορούν να το εντοπίσουν εύκολα σε  διάφορα αντικείμενα στο σχολείο ( ρολόι, τουβλάκια , χαρτοταινία, κατσαρολικά  κουκλόσπιτου, ρολό κουζίνας….) και να το αποδώσουν σχηματικά με το σώμα τους .

0fd78596 41af 446f bdc9 37b488040e44

1ac83d9f 95e5 473c 88c8 bfc89853db94

1f89bcaa efc8 45aa 9fb9 b8adcdb2fdc3

4c4f7474 68d5 4e9e 96c1 6c76faa15f8d

97b64d40 fecd 4fdb 9a15 bf72be15a810

Ο κύκλος μεταμορφώνεται σε….

4d1b1de1 3679 4b45 bbcd 589a8f5e436a

1eebf546 4456 4d3d beda f5bf781266c9

7be8260e 5340 4031 af9e c3810dd061cf

9d682260 1a3f 4938 bfca 3295ade650a7

25fd7bbb b964 454e b0c6 24f90468ad41

434a92bb cdaf 4d00 a283 6dd03cf73389

0a2c2f81 e789 4dcc a622 7ebfbf009952

Παρατηρούμε τον πίνακα του Ρομπέρ Ντελονέ  ” Ρυθμός, η χαρά της ζωής” (χωρίς να γίνει αναφορά στον τίτλο από την αρχή)   και μιλάμε για τα συναισθήματα που μας προκαλεί

images

Τα παιδιά είπαν ότι τους δημιουργεί χαρά , είναι ωραία ανακατεμένα χρώματα και τους θυμίζει

Παιδότοπο

χρωματιστό πλανήτη

ουράνιο τόξο

ζελεδάκι

πολύχρωμη θάλασσα

σοκολάτα ουράνιο τόξο

θάλασσα με σοκολάτα

Ο Ντελονέ εμπνέει ….

94152b18 4860 40c9 883b 163f1f7e6602

e719fe7c de4d 46de 96a7 0a41786855cc

13be4365 628b 4388 8b3a eb83b3df437a

95a3e632 5221 480c a330 0a258a7c8da3

58762ad8 9707 44e3 b855 91f84d4c9546

5e72a789 4821 413d 8d77 17af60f5f08a

dc7382d2 4eab 46a9 a976 7251748a6199

d70680df c85c 4091 8668 dc8ac264cc77

d4f6f283 b6c1 4400 abe6 25b364946580

b5104370 6b20 4baf 8858 974c3c13d78f

b9a3efb0 abe4 414f 8ffc a4609085d0a4

88063b62 7780 49fb b241 df9205a88376

77751cd6 6764 4e9e 846e 5eaa76a1bd02

31251d8a 905e 4e2b a8f0 1e9b1aa68441

5736f486 d22f 457a 8433 6face7486242

147b044f d323 4114 8100 010888d656a0 1

84e30c0d 41c3 472d aaa7 6de9b7da5e13

6ceb4db1 4915 4b6d bd20 fb8707bcb556

1fa2f51b 022a 49d8 9881 d1b339b7825c

Ο Ντελονέ είναι Γάλλος ζωγράφος, πρωτοπόρος του καλλιτεχνικού κινήματος Ορφισμός, που δημιούργησε με την Ρωσίδα ζωγράφο και σύζυγό του Σόνια.

Γεννημένος στο Παρίσι, από νεαρή ηλικία ακολούθησε την καλλιτεχνική πορεία στη ζωγραφική, σπουδάζοντας και συμπληρώνοντας τις γνώσεις του κάνοντας επισκέψεις σε διάφορες σχολές εκτός Παρισιού, ενώ σε ηλικία 25 ετών βρέθηκε στο ζενίθ της καριέρας του εκθέτοντας και κερδίζοντας μεγάλη φήμη.

Στη δεκαετία του 1910 άρχισε να ζωγραφίζει γεωμετρικά σχήματα με έντονα χρώματα, με επιρροή από τον Κυβισμό αλλά με ένα αποτέλεσμα περισσότερο ρυθμικό και λυρικό. Ο ίδιος υποστήριζε ότι «επειδή η συνέχεια των σχημάτων διακόπτεται συνεχώς από τις επιδράσεις του φωτός, ο ζωγραφικός πίνακας πρέπει να αποτελεί ρυθμικό σύνολο βασιζόμενο στη κατάλληλη επιλογή των έγχρωμων επιπέδων».

Κι από τον κύκλο , περνάμε στο ημικύκλιο…

214f0531 0f71 40f4 8c19 152652f2adc7

e16ef989 cd14 4488 b8ea 89ba0f0a36c1

20dd24e8 8886 48b3 90dd fa1581866cd0

cc1edb4a 155c 488e b6b2 5234799304cb

7495079a 7afc 4c25 97d1 0f75a509379e 1

24b3fc80 ff46 42dc 93fa cca1b8be1237

776fac7f 89d6 40a6 a08e 9b022276e16f

 

 

 

 

Σεισμός; Μη σε πιάνει πανικός…

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που πλήττει συχνά την Ελλάδα και άλλες χώρες του πλανήτη. Οι περισσότεροι σεισμοί που γεννιούνται στη χώρα μας δεν προκαλούν ιδιαίτερα προβλήματα, ωστόσο μερικοί είναι πολύ ισχυροί και έχουν επιπτώσεις στον άνθρωπο και στο δομημένο περιβάλλον.
Προετοιμάσου από τώρα, για να μπορείς να προστατεύσεις τον εαυτό σου κατά τη διάρκεια του σεισμού και να έχεις την κατάλληλη αντισεισμική συμπεριφορά μετά το σεισμό.
Τι πρέπει να κάνεις ΑΠΟ ΤΩΡΑ: Προετοιμάσου
  1. Ενημερώσου για τον σεισμό, τη σεισμικότητα της περιοχής και τα μέτρα προστασίας.
  2. Συζήτησε με τα μέλη της οικογένειάς σου και επισήμανε ποια είναι τα κατάλληλα σημεία προφύλαξής σου ανά χώρο, πώς κλείνει ο γενικός διακόπτης του ηλεκτρικού ρεύματος, ποια  είναι τα χρήσιμα τηλέφωνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (π.χ. Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 112), ποιος είναι ο κοντινός ασφαλής χώρος που θα καταφύγετε και θα συναντηθείτε μετά από ένα σεισμό.
  3. Εφοδιάσου με μερικά είδη πρώτης ανάγκης, όπως φαρμακείο, φορητό ραδιόφωνο, φακό, κ.λπ.
  4. Μερίμνησε ώστε να είναι ασφαλές το σπίτι σου. Επισήμανε επικινδυνότητες και προσπάθησε να τις μειώσεις. Τοποθέτησε σε χαμηλά ράφια τα βαριά ή εύθραυστα αντικείμενα. Στήριξε κατάλληλα τα ογκώδη έπιπλα, τα φωτιστικά, τους ανεμιστήρες οροφής κ.ά.. Μην κρεμάς βαριά αντικείμενα στους τοίχους πάνω από τα κρεβάτια. Διόρθωσε βλάβες που τυχόν υπάρχουν στο κτίριο π.χ. διαρροές, ρωγμές.
  5. Λάβε μέρος σε ασκήσεις ετοιμότητας.

Τι πρέπει να κάνεις ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ του σεισμού: Προστάτευσε τον εαυτό σου.

Εάν είσαι μέσα σε κτίριο:

1.     Μείνε στο χώρο που βρίσκεσαι  και διατήρησε την ψυχραιμία σου.

2.     Σκύψε, καλύψου κάτω από ένα γερό έπιπλο (τραπέζι, γραφείο, θρανίο) και κράτησε με το χέρια σου το πόδι του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κατάλληλο έπιπλο σκύψε στο μέσον του δωματίου μειώνοντας όσο γίνεται το ύψος σου και προστάτευσε με τα χέρια το κεφάλι και τον αυχένα σου. Απομακρύνσου από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (παράθυρα, φεγγίτες ή γυάλινα χωρίσματα) ή  έπιπλα και αντικείμενα που μπορεί να σε τραυματίσουν.

Eάν βρίσκεσαι σε εξωτερικό χώρο:

1.     Απομακρύνσου από τις προσόψεις των  κτιρίων, στύλους με ηλεκτροφόρα καλώδια ή άλλα επικίνδυνα σημεία (όσο αυτό είναι δυνατόν) και προφυλάξου κατάλληλα.

2.     Απομακρύνσου από την ακτή. Ύστερα από ισχυρό σεισμό μπορεί να δημιουργηθούν θαλάσσια κύματα βαρύτητας (tsunamis).

3.     Μείωσε την ταχύτητα του αυτοκινήτου σου, και  στάθμευσε στο πιο κοντινό, ασφαλές σημείο, μακριά από προσόψεις κτιρίων, αερογέφυρες, ηλεκτροφόρα καλώδια κ.ά.. Φρόντισε να μην  εμποδίζεις την κυκλοφορία.

Τι πρέπει να κάνεις ΜΕΤΑ τον σεισμό: Εφάρμοσε το προσεισμικό σχέδιο σου.

1. Εκκένωσε το κτίριο από το κλιμακοστάσιο, αφού πρώτα κλείσεις τους διακόπτες του ηλεκτρικού ρεύματος, του φυσικού αερίου και του νερού, φορέσεις κατάλληλα για την εποχή ρούχα και παπούτσια και πάρεις μαζί σου τα εφόδια έκτακτης ανάγκης που θεωρείς απαραίτητα.

2. Προσπάθησε να μην χρησιμοποιήσεις άσκοπα το τηλέφωνό σου ή το αυτοκίνητό σου. Οι γραμμές τηλεφωνίας πρέπει να παραμείνουν σε λειτουργία και οι οδικοί άξονες πρέπει να είναι ελεύθεροι.

3. Κατάφυγε στον προεπιλεγμένο ανοιχτό, κοντινό, ασφαλή χώρο (πάρκο, πλατεία κ.λπ.), μακριά από τις προσόψεις των κτιρίων ή άλλα επικίνδυνα σημεία.

4. Περίμενε μετασεισμούς. Οι μετασεισμοί που ακολουθούν έναν ισχυρό σεισμό μπορεί να προξενήσουν επίσης βλάβες στα κτίρια.

5. Βοήθησε συνανθρώπους σου που έχουν ανάγκη. Μην μετακινήσεις βαριά τραυματισμένους, παρά μόνο αν υπάρχει κίνδυνος να τραυματιστούν περισσότερο. Ενημέρωσε σχετικά τις αρμόδιες υπηρεσίες (Πυροσβεστική: 199, Ε.Κ.Α.Β.: 166).

Η Ελλάδα είναι η πρώτη σε σεισμικότητα χώρα στην Ευρώπη και η έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι ισχυροί σεισμοί που έπληξαν τη Θεσσαλονίκη το 1978, το Βόλο το 1980 και την  Αθήνα το 1981, ανέδειξαν την ανάγκη ίδρυσης ενός φορέα αρμόδιου για το σχεδιασμό της αντισεισμικής πολιτικής της χώρας.

Ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.) ιδρύθηκε το 1983.

Είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Σκοπός του Ο.Α.Σ.Π. είναι η επεξεργασία και ο σχεδιασμός της αντισεισμικής πολιτικής της χώρας -στo πλαίσιo των κυβερνητικών κατευθύνσεων- καθώς και ο συντονισμός των ενεργειών δημοσίου και ιδιωτικού δυναμικού για την εφαρμογή της πολιτικής αυτής

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ο.Α.Σ.Π. με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ο Οργανισμός:

α. επικαιροποίησε  “Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες , και το έστειλε στο Υπουργείο  Παιδείας και Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.  Στόχος του μνημονίου είναι να υπάρχει ένα πρότυπο σχέδιο πάνω στο οποίο να μπορούν να βασιστούν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων της χώρας για να συντάξουν το σχέδιο του σχολείου τους. Το 2012 ο Ο.Α.Σ.Π. δημιούργησε το πρώτο πρότυπο «Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες – 2012», το οποίο στάλθηκε μέσω του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στα σχολεία της χώρας  ενώ το 2014 το επικαιροποίησε για πρώτη φορά, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Με αφορμή την έναρξη κάθε  σχολικού έτους , το υπουργείο Παιδείας καλεί τους  Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης στους οποίους κοινοποιείται το παρόν, όπως προβούν στις απαραίτητες ενέργειες που αφορούν στην υλοποίηση μέτρων στο πλαίσιο εφαρμογής οδηγιών της Πολιτικής Προστασίας και της Πολιτικής Άμυνας.

Συγκεκριμένα οι προβλεπόμενες ενέργειες είναι οι εξής:

1. Σύνταξη ή επικαιροποίηση του ήδη υπάρχοντος Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου

2. Ενημέρωση και εκπαίδευση προσωπικού και μαθητών σε θέματα αυτοπροστασίας

3. Πραγματοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας τρεις (3) φορές κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου.

Έχει προταθεί  από τον Ο.Α.Σ.Π.  να πραγματοποιείται η πρώτη από τις τρεις προβλεπόμενες ασκήσεις ετοιμότητας στις σχολικές μονάδες της χώρας στις 13 0κτωβρίου  ενόψει της Διεθνούς Ημέρας Πρόληψης Επιπτώσεων Καταστροφών .

Μαθαίνουμε την ιστορία του Εγκέλαδου και τη γιγαντομαχία

https://www.youtube.com/watch?v=BD5VEbhuI3c&t=2s

Πώς φαντάζεσαι τον Εγκέλαδο;

6c9649c7 562f 4ad8 a388 b2070bb47cba

0ad8967d ad70 4b19 ac98 615b3ad738cd

8bc29467 1b85 4da5 bbcb 4f343357340a

9e7cd8a1 5798 4502 80e7 e6ce6a9561a0

336c16dc 3561 4f88 909f 2ff951ce8810

1548881b 879c 4b47 82dc 077244419963

Πώς δημιουργείται ο σεισμός ; Μαθαίνουμε για τα στρώματα της Γης και τις τεκτονικές πλάκες

https://www.youtube.com/watch?v=QJIyFkw0Kx4

Παρατηρούμε το μοντελο της Γης οριζόντια κομμένο, και φτιάχνουμε το εσωτερικό της με πλαστελίνη

cc8d47e4 fcbf 4288 adb4 2e422e1ba2b0

e3baeb72 67cf 42c7 a12a bfe59ae6f58e

22a7e5ed ac4a 4a3e 9d89 cac110d9b375

Ο δικός μας σεισμογράφος καταγράφει σε Ρίχτερ…

26d4a8c1 e494 478f 918f f5c76983fca5

db4987f7 ad9b 4efe b615 3b2f6bb9a80b

f5c092d9 0a14 48a9 81c2 7398daf76ea9

f82b67d0 f3de 40d6 ae88 78ce6d88f56f

Πώς προστατευόμαστε σε περίπτωση σεισμικής δόνησης ;

https://www.youtube.com/watch?v=O9g_LC2mlk4

Τα τηλέφωνα  έκτακτης ανάγκης

7470fcb8 5be3 4ed7 914b c2fb09eab717

c4515bd4 bf01 4db7 8802 1bc09af42f59

Τα σεισμοσπιτάκια

thumbnail 1000000901

Το φαρμακείο σεισμού

thumbnail 1000000903

thumbnail 1000000904

Αποφασίζουμε να ενημερώσουμε τους γονείς φτιάχνοντας μια αφίσα

2d0fe701 7bdf 42be 9c2d 4fad1acc53e1

555a25b0 4cbc 49bd 86aa 18a959511ca2

Προτείνουν τρεις τίτλους για την αφίσα

Δε φοβάμαι  το σεισμό

Δε φοβάμαι τον Εγκέλαδο

Οι κανόνες του σεισμού

Υπερψηφίζεται ο πρώτος

bdd0da0d ea69 4bb1 a89c 0d40616575be

695bb8ab def6 4378 9dc8 a1d8df29c346

a67957cc 915c 42d4 8bfb d5cae867ee18

Καθώς ο σεισμογράφος είναι ένα όργανο που προκάλεσε μεγάλη εντύπωση στα παιδιά , αποφασίζουν να κατασκευάσουν έναν και να τον παρουσιάσουν στους γονείς . Προβληματίστηκαν αρκετά για τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν και για τον τρόπο που θα  στερεώσουν το όργανο καταγραφής πάνω στον κύλινδρο της χαρτοταινίας . Ενα απλό κυλινδρικό μπουκάλι γάλακτος γίνεται το βασικό σώμα του σεισμογράφου , ένα πλαστικό και ένα ξύλινο καλαμάκι γίνονται τα εργαλεία που βοηθούν τον μαρκαδόρο να καταγράψει τη σεισμική δόνηση

Η τεχνολογία στην υπηρεσία των παιδιών!!!

0ee9cbbd 81d6 4ea5 b0f8 0ac1c22a6786

483ee771 7d27 4a83 81a0 2cd1a04a24e7

088d91fd 6671 4ced a933 aceb7842fe4c

13e92e09 9706 478f bf86 22e5be804287

9b9fb90a d63c 4d1f a0a7 963196dbe27b

5adf0c28 9860 4b37 a2f7 ee5b03b9556e

5b079917 a6ae 4c08 8841 e12a34fe17d9

Και βέβαια στο τέλος διασκεδάζουμε , χορεύοντας ασταμάτητα ένα δημοφιλές τραγούδι για το σεισμό!!!’

https://www.youtube.com/watch?v=zIS0GItfJS4&list=RDzIS0GItfJS4&start_radio=1&t=8s

910dd31f e48d 4bc2 832d 201a82f7c5c9

Όλα έτοιμα για την πρώτη άσκηση ετοιμότητας

ae7e439e fb66 4cec 8553 68e83b7f9ea5 1

61d3fe49 0849 4ad0 b2dc c4708ebd89d6

ccb16976 fcd3 4900 b2eb 4ebbee35c2af

Σελίδα 1 από 85

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση