145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τα παιδιά μαθαίνουν και δημιουργούν

145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου

Πλησιάζοντας η επέτειος του Πολυτεχνείου , το ομότιτλο βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλαρά  δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να δουν τις εικόνες , να κάνουν τις υποθέσεις τους , τα μεγαλύτερα παιδιά να θυμηθούν την ιστορία του Πολυτεχνείου και τα καινούργια να γεμίσουν με πολλές απορίες…

58bf60e7 ee43 4ceb 98e7 a2498b6f5393

Βλέπουμε βίντεο αρχείου

https://www.youtube.com/watch?v=69Hrvv8bROY

https://www.youtube.com/watch?v=GERfB3EL5KU&list=RDGERfB3EL5KU&start_radio=1

https://www.youtube.com/watch?v=c8u4KBIfGCI&list=RDc8u4KBIfGCI&start_radio=1

https://www.youtube.com/watch?v=2CMtSiJBaqM

Μετά , είναι αρκετά εύκολο για τα παιδιά να κατανοήσουν δύσκολους όρους , όπως Δημοκρατία, Δικτατορία, εξέγερση και Χούντα

Γνωρίζουμε τον Κώστα  Μαλάμο( 1913-2007) . Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.  Ακολούθησε το ρεύμα του ρεαλισμού Ασχολήθηκε κατά κύριο λόγο με την τοπιογραφία και την απεικόνιση σκηνών από την καθημερινότητα.Βλέπουμε τον πίνακά του ” Η πρώτη επέτειος”, αφιερωμένο στην εξέγερση των φοιτητών 

66941 2000 2000

Τα παιδιά αναδημιουργούν τον πίνακα και όσα επιθυμούν γράφουν και ένα σύνθημα στην κολώνα

6c992676 c907 4249 9a61 d490949c913a

“Δε θέλουμε να μας κυβερνήσεις πάλι”

7d40c16f 7bfa 4450 be73 22724e236d82

“Θέλουμε Δημοκρατία”

20a1d8bb 1282 4e49 99e0 dcf800ce90b8

1111fe61 d752 46ca a4f6 c8bb8723dc45

 

1784a13f 021d 481d adff b8c18e7f56b9

b13cf2a7 cd1e 4973 b43c c18565fac829

“Παπαδόπουλε, μη ξανακατακτήσεις την Ελλάδα μας”

d435eb03 89ff 421f 8907 825b3b603e8a

db0cc656 9985 436a 8899 25c5c9a5ee1d

Το περιστέρι της Ειρήνης με το βασικό σύνθημα ” Ψωμί Παιδεία Ελευθερία”

8c56efec 3fb4 4fcb b769 26be8f243b01

Ο παππούς του Τ. έρχεται στο σχολείο μας για να μας μιλήσει για τις δικές του αναμνήσεις εκείνων των ταραγμένων ημερών ως αυτόπτης μάρτυρας .

Τα παιδιά , περιμένοντας με αγωνία , έχουν ετοιμάσει πολλές ερωτήσεις προκειμένου να του πάρουν συνέντευξη

  • Πως τα περάσατε στο Πολυτεχνείο
  • Φοβηθήκατε
  • Σας χτύπησαν
  • Πώς έπεσε το τανκ πάνω στην πόρτα
  • Φωνάζατε συνθήματα
  • Χρειαστήκατε βοήθεια από γιατρό
  • Σας έβαλαν φυλακή
  • ήταν άνθρωποι πάνω στην πόρτα όταν το τανκ την έριξε
  • Το κεφάλι( το γλυπτό του Μέμου Μακρή) υπήρχε από τότε

Ο κύριος Χρήστος απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις με απλό και κατανοητό τρόπο , κρατώντας με δυσκολία τη συγκίνησή του.

Τα παιδιά για να τον ευχαριστήσουν του φτιάχνουν σε τύπωμα το τανκ με τη  γκρεμισμένη πόρτα του Πολυτεχνείου γεμάτη με λουλούδια και το σύνθημα ” Ψωμί , Παιδεία, Ελευθερία”…

31a44963 5759 43e1 9b17 514bf368f57d

708259f1 1cef 40a2 877f 423149cff3d0

aa6a724c 9624 49be af35 3b5a443f7816

e2042b88 41b0 429d 9edb 5ac4fcf57b5c

203761ae 65b0 4a1e 9e76 3d9158fc7807

0c0b3503 16bd 4588 826c 191a1ebb12a8

d965c0c2 5ed2 4370 bc4f bb6bf08c2c76

19cd9e9b 1633 4cb6 aa71 6a6ad5ae23be

Ο κύριος Χρήστος ευχαρίστησε πολύ τα παιδιά και έβγαλε μια αναμνηστική φωτογραφία μαζί τους.

b8458eb0 8b83 4764 999a 2e63ac32f012

Το «κεφάλι του Πολυτεχνείου» είναι ένα χάλκινο γλυπτό του γλύπτη Μέμου Μακρή που απεικονίζει τον ιστορικό Νίκο Σβορώνου και έχει γίνει σύμβολο του Πολυτεχνείου και του εορτασμού της 17ης Νοεμβρίου. Μετά την πτώση της χούντας, ο τότε πρύτανης του Πολυτεχνείου, Γιώργος Βουδούρης, μετέφερε το έργο από την Ουγγαρία στην Ελλάδα και το τοποθέτησε στην είσοδο της σχολής, θεωρώντας το ως σύμβολο των φοιτητικών αγώνων

Τα παιδιά αποτίνουν φόρο τιμής  στο Πολυτεχνείο όπως και ο ποιητής Τάσος Λειβαδίτης(1922-1988) με το δυνατό ποιήμα του

0ec45dc0 bae7 4a01 a158 e22008a5cd0d

18347d13 9f64 4ed3 9d85 ea475105e990

07e663a0 c029 4aad 8826 b4e091681e77

8ffe8584 ecd8 46f3 bb0b 3cb6179c78d8

09243d67 baa0 4304 9e9a b94f8b4ced26

e1258e13 1d3b 4f77 8d71 2482a63d38db

fc60c7b8 6e90 4afc 9852 29ae59a9fe37

Ευχαριστούμε τη συνάδελφο Κωνσταντίνα Αρμενιάκου για την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση με αφορμή το κλασσικό επετειακό  βιβλίο της

ARMENIAKOU H KURA DHMOKRATIA

e58cb1aa afa5 4240 b017 c19340fb4b02 1

 

 

Στιγμές του Οκτώβρη

Ο Οκτώβρης μας ήταν γεμάτος χρώματα και …εμπειρίες!

Γνωρίσαμε και μιλήσαμε για όλα τα χρώματα αλλά και για αυτά που μας φέρνει το φθινόπωρο και τα χρησιμοποιήσαμε για τις δημιουργίες μας!

1

Ανακατέψαμε χρώματα, δοκιμάσαμε συνδυασμούς και διακοσμήσαμε την τάξη μας!

1 1

Πολύχρωμα δέντρα και ξεχωριστά φύλλα έδωσαν μια πολύχρωμη νότα στην ομάδα μας και μας ενέπνευσαν!

1 2

2

3

Τα ομαδικά παιχνίδια είχαν την τιμητική τους και μας βοήθησαν να συνεργαστούμε και να μάθουμε όλοι μαζί.

1 3

2 1

Επίσης, επεξεργαστήκαμε τις παγκόσμιες ημέρες του μήνα (Παγκόσμια ημέρα φυσικών καταστροφών, παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων των ζώων, παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης) με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο και δημιουργήσαμε μοναδικές κατασκευές για να τις θυμόμαστε!

1 4

2 2

3 1

Τέλος μιλήσαμε για την εθνική μας επέτειο και τιμήσαμε αυτή την ημέρα με τον δικό μας τρόπο. Εστιάσαμε στις διαφορές του πολέμου με την ειρήνη, τις ζωγραφίσαμε και μαζί με ποιήματα και τραγούδια στολίσαμε το σχολείο μας για την εθνική μας γιορτή!

1 5

2 3

Το φθινόπωρο όμως, δεν τελείωσε ακόμα όπως και οι κατασκευές και τα παιχνίδια που έρχονται!

1 6

2 4

3 2

Τα Δικαιώματα των Παιδιών -Το καράβι μας ταξιδεύει με χαρούμενα παιδιά!!!

Η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού εορτάζεται στις 20 Νοεμβρίου για να τιμήσει τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου 1959.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) στις 20 Νοεμβρίου 1989.

Αυτός είναι και ο λόγος που κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Η Σύμβαση τέθηκε σε ισχύ το 1990, και σήμερα σχεδόν όλες οι χώρες του κόσμου την έχουν υπογράψει και δεσμευτεί να την τηρούν — ανάμεσά τους και η Ελλάδα, που την κύρωσε το 1992.

Η Σύμβαση περιλαμβάνει 54 άρθρα που εξασφαλίζουν:

  • το δικαίωμα στη ζωή, στην υγεία και στην εκπαίδευση,

  • το δικαίωμα στην αγάπη, στην προστασία και στην αξιοπρέπεια,

  • το δικαίωμα να εκφράζει το παιδί τη γνώμη του,

  • και το δικαίωμα να ζει χωρίς φόβο, βία ή διακρίσεις.

  • Τημν Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού τιμάται και  ο Γιάνους Κόρτσακ (1878-1942) Πολωνός παιδίατρος, παιδαγωγός και συγγραφέας, που αφιέρωσε τη ζωή του στα παιδιά. Πίστευε πως κάθε παιδί έχει δικαίωμα στη φωνή, στο σεβασμό και στην αγάπη.

    Ήταν από τους πρώτους ανθρώπους στον κόσμο που μίλησαν ανοιχτά για τα δικαιώματα του παιδιού — πολύ πριν ακόμη υπάρξει η Σύμβαση του ΟΗΕ.
    Στο ορφανοτροφείο που ίδρυσε στη Βαρσοβία, τα παιδιά:

    • συμμετείχαν σε «παιδικό κοινοβούλιο»,

    • έγραφαν τη δική τους εφημερίδα,

    • μάθαιναν να παίρνουν αποφάσεις με σεβασμό και δικαιοσύνη.

    Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι Ναζί έκλεισαν το ορφανοτροφείο, ο Κόρτσακ αρνήθηκε να εγκαταλείψει τα παιδιά του. Πήγε μαζί τους στο στρατόπεδο του Τρεμπλίνκα, όπου όλοι χάθηκαν το 1942.

    Τα παιδιά,αφού πρώτα είδαν εποπτικό υλικό σχετικά με τη ζωή και τη δράση του Κόρτσακ, μίλησαν για όλα αυτά που τους κάνουν να νιώθουν χαρούμενα και ασφαλή

  • Διαβάσαμε το ποίμα του Νικηφόρου Βρεττάκου ” Ένα παιδί με χαμόγελο”

    Ένα παιδί μ’ ένα χαμόγελο
    μπορεί να φωτίσει τον κόσμο.
    Ένα παιδί που δεν πεινά
    είναι η αρχή της ειρήνης.

    Κι ένα παιδί που το αγαπούν
    είναι η υπόσχεση του μέλλοντος.

    Γιατί όπου γελά ένα παιδί,
    σβήνει ο πόλεμος·
    κι όπου κοιμάται ήσυχο,
    γεννιέται η ελπίδα

    Αφού τα παιδιά το “επεξεργαστούν”δίνοντας τις δικές τους εξηγήσεις σε αυτά που άκουσαν , εκφράζοντας τα συναισθήματα και τις εικόνες που τους δημιουργήθηκαν,το ζωγραφίζουν και δίνουν το δικό τους τίτλο

    ” Το καλύτερο ποιήμα με τις γλυκές λέξεις”

    8afead18 306b 4bb1 9b21 3095f1b06b2d

    “Τα χαρούμενια παιδιά”

4acf6ed7 ad3a 4110 be5d 4dc58e358e1b

” Ενα παιδάκι που πάει σχολείο”

2ecc95ca 1112 491a a777 e7a92f199ed5

” Η πιο ωραία μέρα”

43144017 3e2e 4b90 8539 3a10aab09182

” Ενα παιδάκι που αγαπάει την ειρήνη”

cf02e746 8a47 4b76 9bbd 80ca70ad4eb7

” Το πιο ωραίο παιδί που κοιμάται”

f717ef40 52d7 4e02 8cb2 b1d0dd67daa6

Συμμετέχουμε  στην εικαστική έκθεση που διοργανώνει η Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο», με θέμα «Τα Δικαιώματα των Παιδιών»,τα οποία θα εκτεθούν την Πέμπτη 20 και την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου στον χώρο τέχνης «Ασπάλαθος» (Χαριλάου Τρικούπη 129, Εξάρχεια).

Στο Τμήμα 2, μετά από συζήτηση και ψηφοφορία μεταξύ ενός αερόστατου και ενός καραβιού , επιλέγεται η δεύτερη πρόταση και τα παιδιά γίνονται ” ναυπηγοί”,προκειμένου να κατασκευάσουν το πλοίο από χαρτόκουτο

Βλέπουμε σχετικές εικόνες στο διαδίκτυο και καταλήγουμε…

856f4e05 09b6 4c96 b6fb ba1f5dd0819a 1

 

90e3ca76 1c35 4408 8367 d44818720034

f4b77fe7 6eb8 46e5 91bb dea7717e72ab

71652971 c735 41c0 901f c5301c92554a

cf03cd2a f26d 49ff a76e cc1b2ec3a096

4c16cfc0 1077 4069 bd47 d23d2879a015

Από έναν μεγάλο κατάλογο ονοματοδοσίας του καραβιού, επιλέγονται τρεις προτάσεις

Το πιο μεγάλο καράβι

Το καράβι που ταξιδεύει σε ωραίες θάλασσες

Το καράβι με τα δικαιώματα

Τους τρεις τίτλους, τα παιδιά τους ” δένουν” σε ένα

87b374ea 5115 4717 ad02 c914d8b10ab6

Το καράβι μας είναι έτοιμο και ταξιδεύει σε μια ήρεμη θάλασσα με φίλους , παιχνίδια, αγάπη, ειρήνη , σπίτι , σχολείο , βιβλία, υγεία, γονείς…

252a377b 1275 4800 b7d8 265fbea0ba9a

Με το χάρτινο καράβι   που ταξιδεύει σε απάνεμα νερά ενώνουμε  τις φωνές μας με τις φωνές πολλών άλλων παιδιών από σχολεία  όλης της Ελλάδας προσδοκώντας έναν καλύτερο κόσμο όπου τα όνειρα , τα οράματα  και τα δικαιώματά τους θα γίνονται σεβαστά από όλους.

 

 

 

 

Επιμορφωτική ομιλία για γονείς

Για μια ακόμη χρονιά, η  η νηπιαγωγός του σχολείου μας και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Κωνσταντίνα Αρμενιάκου πραγματοποίησε  εισήγηση με θέμα: “Παιδί και οικογένεια . Από το σπίτι στο σχολείο και από το σχολείο στο σπίτι -Αυτοφροντίδα-Ηρεμία -Συγκέντρωση-όρια”.

Την εισήγηση παρακολούθησαν και γονείς του 30ου συστεγαζόμενου νηπιαγωγείου.

Τα βασικά θέματα που παρουσιάστηκαν ήταν:

ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ ΟΜΙΛΙΑΣ
Πώς η καθημερινότητα του παιδιού στο σπίτι συνδέεται με τη σχολική ζωή και επηρεάζει την ευεξία του παιδιού, την προσαρμοστικότητά του και την ολόπλευρη ανάπτυξή του.
Πώς βοηθάμε το παιδί να συγκεντρωθεί, να είναι ήρεμο και πώς το καθοδηγούμε σωστά
Απλοί κανόνες και στοχευμένες συμβουλές για να ελέγχει το σώμα του σε διάφορες καθημερινές καταστάσεις και για να διευκολύνουμε την έκφραση των συναισθημάτων του
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΟΜΙΛΙΑΣ
Ποιες δραστηριότητες μπορούν να κάνουν οι γονείς με τα παιδιά στο σπίτι ώστε να ενισχύσουν και να υποστηρίξουν τη σχολική μάθηση.
ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ
Πώς να κατανοήσουν οι γονείς  τη συμπεριφορά του παιδιού, να βελτιώσουν την επικοινωνία τους μαζί του και να ανταποκριθούν χωρίς άγχος στο γονεϊκό ρόλο. Συμβουλές για να θέτουν όρια με ηρεμία, χωρίς αυταρχισμό και να ερμηνεύουν την αντίδραση του παιδιού. Πώς να περιορίσουν τις οθόνες και να επενδύσουν σε δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά τους (αξία του παιχνιδιού με γονείς, σημασία της αγκαλιάς)

Ευχαριστούμε  τη συνάδελφο για την εξαιρετική παρουσίασή της .

ecea00d7 d380 4e0e 9b61 0d995450b4c8

Τα τετράγωνα του Άλμπερς

Αφού παρατηρήσουμε τις διαφορές του ορθογωνίου ( το έχουμε μάθει σε προηγούμενο χρόνο) από το τετράγωνο , βρίσκουμε αντικείμενα της τάξης μας με  αυτό το σχήμα

ed05fc10 384c 4cb9 9434 0b23b7fdc990

b0d83ae4 aa92 4218 93d6 205f3bee4713

bc8f9299 bfa0 4fde b96d 1087f88b99f1

432e45aa 6c0b 48b3 9ea4 bd0da1ad3696

Τοποθετώντας το τετράγωνο πλαίσιο ενός ξύλινου παιχνιδιού στο πάτωμα , οκτώ παιδιά συνεργάζονται για να φτιάξουν τις ίσες πλευρές . Μετά από διάφορες δοκιμές , καταλήγουν να σταθούν δύο ανά πλευρά

6e0be1a7 a396 4bf6 8797 24302aded168

Ο Γιόζεφ Άλμπερς (1888-1976)ήταν Γερμανός ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης. Η σειρά Φόρος τιμής στο τετράγωνο, την οποία δούλευε από το 1950 και μετά, αποτελεί την κορύφωση της καλλιτεχνικής του καριέρας.

0013 61.1590 ph web 1 88e51ec8bb97d592055cfad6a0e7412bc1c01261 20684843

Πώς θα ζωγραφίσουμε σαν τον Άλμπερς;

Δοκιμάζουν διάφορους τρόπους για να καταλήξουν ότι το ένα τετράγωνο   “μπαίνει” πάνω στο άλλο

44e297ea 63dc 46eb 87d0 efc119003253

cd69ab31 9db4 4ab3 b949 af1db3c83bf8

Οι πίνακες των παιδιών

2d42ba1a 3e35 45a6 a29c 82c5c830a0ca

af75b11b 6df4 4442 acf0 c2418d5a7069

eb88a029 afe9 4a5c 8bcb 8548d64c54e9

0ed34602 824b 408e a9b8 e3b6e300cb8c

9b84e968 2d5c 4ab8 afed 92837a9304e6

3a65db9f 74c1 4d9c 929c 7d9f5700b79c

 

4eb8e9b9 6027 4fdc 8810 ed69d5b124b6 1

8fee7c15 78ab 4498 9269 72c376292f5e

45cded8a 1765 4a6e 95b5 6812220ac6c7

296aa68f 9c4f 4cff 95b6 6573e00a389f

448b2c4e 4632 41bb 9bc4 08c09caceacb

612ddf58 b060 40aa bfe0 c5eda318ffe8

57774acf feee 4b83 91db 011b0812b604

a1566263 1a99 47a1 9847 b08269780954

be0a31ca ee8b 492a b562 291f10125676

da235c77 c286 4179 a011 067f88ae5c4d

 

 

Πράσινη Κυριακή!!!

3ac9131a d212 4583 9ee9 49f255115edb

Μαρούλια, σπανάκι, καρότα, μπρόκολο, κόκκινο λάχανο, κρεμμύδια, πανσέδες, φρέζες, κυκλάμινα έφτασαν στο σχολείο αυτό το κυριακάτικο πρωινό . Τα παιδιά, χαρούμενοι κηπουροί, υπό την καθοδήγηση του κυρίου Βασίλη,μπαμπά της Χ., έσκαψαν το χώμα, έμαθαν για τη σύστασή του, φύτεψαν με αγάπη και φροντίδα. Τα παρτέρια μας γέμισαν και τούτη τη χρονιά και θα αναμένουμε τη σοδειά μας. Έξω από την τάξη μας βάλαμε τέσσερα γλαστράκια με άσπρα και ροζ κυκλάμινα για να μας φτιάχνουν τη μέρα.  Επαναχρησιμοποιήσαμε πλαστικά μπουκάλια, που τα είχαμε διακοσμήσει σε προηγούμενη μέρα, φυτέψαμε μαρουλάκια και τα προσφέραμε όλοι μαζί, σε καταστήματα εστίασης, στη φιλόξενη πλατεία του Αγίου Ανδρέα.

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Βασίλη Ντζιόκα τεχνολόγο γεωπόνο, ιδιοκτήτη ανθοπωλείου ( Πατησίων 230) και νικητή του βραβείου ” Χρυσή Εταιρεία” . Η αγάπη για τη δουλειά το , ο τρόπος παρουσίασης , η επαφή του  με τα παιδιά και, βεβαίως, η επαγγελματική του κατάρτιση και επάρκεια  ήταν ό,τι το καλύτερο θα μπορούσαμε να έχουμε για να πετύχει η σημερινή δράση μας.

Ευχαριστούμε θερμά και όλους τους γονείς που αφιέρωσαν το ελεύθερο πρωινό τους στο σχολείο…

e19a28e2 0d39 4f1f b9af a5c7218a21bf

d685cb08 59c7 4236 9958 04bbb64dff8e

89edb8d4 e801 4c85 b847 7322275bdd7b

58b91b59 c2ab 4103 9cb3 de6ae6c0e181

14d61f3d 4c0a 403e bd8b a922dccc69bf

ad1ad50b 8b35 4fa4 a667 25547d6ca16c

 

18a7cf91 4db2 40ee 8728 e0c5c93443c0

96f8d71f 6b8f 4cdc 89c1 ab0aee6283c6

5099ab24 d177 419c 8c28 948cbb1b7f8a

1bbb40e6 5ed7 4946 b1e4 006e4a920077

f6f7b8ef 390d 4762 a18a 59249fa344c0 1

ee6b30c4 f3f2 4c10 83b5 7200a9957f84

ea88f735 3e2c 496f a9a4 9ca16cf31a97

e324310b e230 4643 82ae f3b16599148f

55019705 8974 4e2f bd25 783873895c24

 

9a66bf82 06e5 454d a569 dbf87ea10b75

bc2fa39f dca1 4a0f a666 34e9c990e637

6384bbfe 71b0 4d95 ab1d 50498fc7c179

a223b873 7e3f 492e 8051 cc66ec0da5a5

491e205a a466 4632 aede 79041edc5d24

2b61f592 86c1 451a 8bfe e4b4a2b6d2e6

34add0fd 3f4c 4d0a aef4 28a045330ec6

d1c6ff30 205f 4dca bc85 a906e65a8850

5c03de75 bdf4 4eff 8f52 a4cc2822ba0d

0f9f2e2f b28b 4823 9202 626785206a37

 

 

Το χώμα στο μικροσκόπιο- Κομποστοποίηση

Σήμερα το χώμα ήταν ο πρωταγωνιστής στο σχολείο μας.

Τα παιδιά έμαθαν πόσο σημαντική είναι η προστασία του εδάφους για την ανάπτυξη των σπόρων, παρατήρησαν διαφορετικά δείγματα εδάφους , το σκούρο καφέ που είναι μαλακό κομπόστ και  έχει το άρωμα του απόβροχου και το ανοιχτό καφέ που το βγάλαμε με δυσκολία από το κήπο μας.Σε δύο γλαστράκια  παρατήρησαν  το διαφορετικό χρώμα νερού που βγαίνει από το πότισμα και ένιωσαν  τη διαφορά στην υφή τους . Έμαθαν για τους γεωσκώληκες και  τη σπουδαία δουλειά που επιτελούν μέσα στον κομποστοποιητή μέσω της βιώσιμης διαχείρισης βιο-απόβλητων.

Μέσα από  καρτέλες που μοιράστηκαν ατομικά, έμαθαν από τη μια τις αγαπημένες τροφές του γεωσκώληκα και από την άλλη τις τροφές που δεν του αρέσουν .Ευχάριστη έκπληξη , ένας γεωσκώληκας που ήρθε τυχαία στην παρέα μας !!! Τα παιδιά τον παρατήρησαν με μεγάλη περιέργεια, τον άγγιξαν και στο τέλος  βρήκε τη θέση του στον κομποστοποιητή του κήπου μας αναμένοντας με μεγάλη όρεξη την τροφή του …προσεχώς…

Στο τέλος ,παρατήρησαν το ριζικό σύστημα ενός μαρουλιού και το φύτεψαν σε ένα γλαστράκι που το εμπλούτισαν με κομπόστ, ενθύμιο του σημερινού εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο” Το χώμα στο μικροσκόπιο”.

Ευχαριστούμε πολύ την Οργάνωση Γη   μια διεθνώς βραβευμένη, μη κερδοσκοπική οργάνωση που ιδρύθηκε το 2010 και  βασικός της σκοπός είναι η προώθηση ενός βιώσιμου τρόπου ζωής μέσω της επανασύνδεσης του ανθρώπου με τη φύση, θέτοντας παράλληλα στο επίκεντρο την κοινωνική συμπερίληψη. Ευχαριστούμε επίσης , τη Νικολέτα Καρυστινού γεοπόνο  και υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην Οργάνωση Γη.

ecc63ff5 3461 4f1f 829c cd6a74bca82e

883c26e0 759b 4706 987f b545f6bb887d

b1d7c545 09a2 4a58 97fe 8fc4a7d81ed8

24a36ba9 30dc 4e2d aa9b a8a047d51015

44b5a71e e2eb 415e b247 3fdc66dc9842

1a690200 5d75 46ef b9f7 4074c601a220

d14f828f 8b58 4a0b ad73 e15780509e98

368e454e 4854 4d94 8fdb 88e65b38cdfb

039aa63a 262b 4e07 96b4 544dcf7595fd 1

a6e04964 3aa3 45dc 8d21 d9a9d24fb7e4

24a512e2 68b6 4e27 b9ef 4681b91b3d1b

ffceb107 c2c3 4dcd bd65 e620f8261fdb

8ee7ccf2 1512 4c9b 9025 40b71fde2851

Σε επόμενη μέρα τα παιδιά παίζουν το επιδαπέδιο παιχνίδι του γεωσκώληκα , ποιες τροφές τρώει και ποιες όχι

d2e65b70 995b 417b 92ea 80287757f85e

403e7fec 4dd0 476a 8f13 8f6d5a778a5a

f425957b 2698 41e1 a6a8 21d5e5f31c11

Ξεκινάμε ρίχνοντας τα πρώτα υλικά στον κομποστοποιητή

2c854f5e ccd4 4c31 928c 273cdedf30ca

d3b65fa2 ce45 40d5 90f7 418870e69e08

c1945ea6 8ead 410d a2da ce9ec3357e1f

 

 

Ετοιμαζόμαστε για …πράσινη δράση!!!!

Επειδή μας αρέσει το πράσινο σχολείο ετοιμαζόμαστε ..

8fe25dea 533d 4328 9364 65473b0ad9ef

23eb2288 7ef8 46e1 be66 7219d9703ffa

a45b3a8a 8c08 42e8 b897 8bae19b34ca6

60b61d9a aedb 4f40 9d1f 09ae8c96d322

21525177 a9cd 4dc3 8f1f f0a026731128

d346977f 2f6b 4eea 853c bffcaefb2764

d83f9201 1c44 4051 90ba 7d32dbf7e7b3

3ac9131a d212 4583 9ee9 49f255115edb

 

Οι καμπύλες γραμμές του Klimt

Το γράμμα Ο από το ” ΟΧΙ” της εθνικής επετείου μας οδήγησε στις καμπύλες γραμμές . Ένα παιδί φτιάχνει μια καμπύλη με το σώμα του και κάποιο άλλο την αποτυτπώνει στο χαρτί με μεγάλη  ακρίβεια!!!

3b1562a1 c132 4d05 b0ba 3872ffba76ba

267055b6 584d 4484 b9ad 28f0a9690b09

792152c7 fcff 4de3 bfd5 4656cc34a9d6

7fa34757 3453 4f78 9640 59a70396faf3

Παρατηρούμε τον πίνακα ζωγραφικής ” Το δέντρο της ζωής” (1909)του Γκούσταφ Κλιμτ(1862-1918) , Αυστριακός ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος της Απόσχισης της Βιέννης που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αρ Νουβό.

kkii

Το δέντρο αρέσει πολύ στα παιδιά . Σε άλλον θυμίζει το ουράνιο τόξο , σε άλλον ένα καράβι που ταξιδεύει , σε άλλον φέρνει τη χαρά , σε άλλον θυμίζει έναν κήπο με λουλούδια, σε άλλον σαλιγκάρια…

Εύκολα συμπεραίνουν ότι  τα κλαδιά του είναι καμπύλες γραμμές .

Για φόντο  βάφουν  με πινέλο απαλά  χρώματα.

e8b366c2 10fc 4c8f 9342 f86c476cb942

aa47cae2 15d9 434a 94ff d2d861fc14b5

2e20e4bd 66eb 4e9d 8596 c887ba3fdee4

0a21f4f5 6673 4056 9b2d cc4da680956c

dd38484a 45f9 427d aa8f bc4cafa2385c

6fcfe517 af7c 4367 91af 77f6cc0a9a40

12b18b32 99a0 4569 adde 9e529f0d56fe

17b8de38 55ff 4ff0 829e 0169d16487a5

22b0cdde abc9 42ab 92ce 79c3222e1585

63b2e18b 5ff3 4ffe 8b03 9e2712cbc076

 

 

 

Από το Υπουργείο Περιβάλλοντος …έτοιμοι για την Βραζιλία !!!

Παραθέτουμε το Δελτίο Τύπου της Ελληνικής Εταιρίας Προστασία ςτης Φύσης

Χιλιάδες μαθητές στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα για το περιβάλλον ενόψει της COP30

Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης και WWF Ελλάς παρέδωσαν σήμερα πάνω από 5.600 επιστολές μαθητών και μαθητριών απ’ όλη την Ελλάδα στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στον Πρέσβη της Βραζιλίας στην Ελλάδα.

«Τα παιδιά και οι νέοι αγωνιούν για το μέλλον του πλανήτη, για το δικό τους μέλλον, και αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που στέλνουν τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τους στους παγκόσμιους ηγέτες. Η αρχή έγινε το 2022, όταν δεκάδες χιλιάδες νέοι από όλο τον κόσμο και από την Ελλάδα, ένωσαν τις φωνές τους πριν την COP27. Το μήνυμά τους ταξίδεψε από τη Γλασκώβη στο Σαρμ ελ Σέιχ, διασχίζοντας την Ευρώπη με τη διεθνή σκυταλοδρομία Running out of Time που οργάνωσε το Foundation for Environmental Education. Το 2023, πάνω από 4.000 μαθητές και μαθήτριες από τα δίκτυα της ΕΕΠΦ έστειλαν τα μηνύματά τους στον Πρωθυπουργό πριν αναχωρήσει για την COP28. Φέτος οι φωνές είναι ακόμη περισσότερες. Ας ελπίσουμε ότι θα εισακουστούν!»

δήλωσε ο Νίκος Πέτρου, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης (Πρόεδρος του Foundation for Environmental Education – FEE).

Ο Δημήτρης Καραβέλλας, γενικός διευθυντής του WWF Eλλάς, δήλωσε:

“Για ακόμα μια φορά, αντλούμε δύναμη και έμπνευση από τα παιδιά που αποδεικνύουν πως γνωρίζουν την κλιματική αλλαγή, όχι μόνο ως όρο, αλλά και ως ένα φαινόμενο που έχει ήδη επηρεάσει άμεσα τη ζωή τους. Η τόσο μεγάλη ανταπόκριση των μαθητών απ’ όλη την επικράτεια εκτός από συγκινητική, ήταν και μια επιβεβαίωση πως, τόσο η ελληνική πολιτεία, όσο και η παγκόσμια ηγεσία που θα συναντηθεί σε λίγες ημέρες στην COP30, οφείλει να ακούσει τις ανησυχίες, αλλά και τα τόσο σαφή μηνύματα των παιδιών για άμεση λήψη μέτρων, ικανών να διασφαλίσουν ένα βιώσιμο μέλλον για όλους μας”.

 

Η πενταμελής αντιπροσωπεία του Νηπιαγωγείου μας, χάρισε στον Υπουργό μια αφίσα με τη λυπημένη Γη που περιμένει να γίνει χαρούμενη και να απαλλαγεί από πλημμύρες, καμμένα δάση , ξηρασίες,  πάγους που λιώνουν εξαιτίας της υπερθέρμανσης του πλανήτη με τις πολικές αρκούδες να κινδυνεύουν να μείνουν άστεγες . Όλα αυτά, τα εξήγησαν στον Υπουργό με το δικό τους καθαρό και ανεπιτήδευτο τρόπο!!!

Ευχαριστούμε θερμά την Ελληνική Εταιρία της Φύσης από την οποία έχουμε τιμηθεί τρεις φορές με την πράσινη σημαία του Διεθνούς Δικτύου των Οικολογικών Σχολείων, βράβευση που αποτελεί κίνητρο και έμπνευση για να δυναμώνει η φωνή των παιδιών μας

Ευχαριστούμε θερμά το  WWF που στέκεται  πολύτιμος βοηθός στα περιβαλλοντικά προγράμματά μας ( ένα ιδιαίτερο  “Ευχαριστώ” στην Ελένη Σβορώνου)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες καταχάρηκαν την παρουσία τους στην εκδήλωση, τα χαμόγελα και οι πόζες έκλεψαν την παράσταση . Τώρα η αποστολή τους είναι να ενημερώσουν όλο το σχολείο για αυτή την εμπειρία τους !!!

Στο παρακάτω Δελτίο Ειδήσεων Ertflix στο   42.27 γίνεται αναφορά στην εκδήλωση

https://www.ertflix.gr/en/vod/vod.669545-2100-deltio-eideseon-pempte-30-oktobriou-2025

 

7e724c08 5190 d4b6 a457 7a686e950685

41f68fa3 2ad8 40c0 816b 3744a98756c0

 

Σελίδα 2 από 87

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση