145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τα παιδιά μαθαίνουν και δημιουργούν

145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τα λουλούδια της Άνοιξης!

Τα παρτέρια και οι γλάστρες  μας είναι καιρός  να γεμίσουν με τα χρώματα της Άνοιξης . Φρέσκο χώμα, λίγο σκάλισμα για να αφρατέψει και οι μικροί κηπουροί πιάνουν δουλειά για να  “ζωγραφίσουν” ένα αληθινό ανοιξιάτικο πίνακα από πετούνιες ,  σκυλάκια , μαργαρίτες ,  τριανταφυλλάκια …..που έφεραν γονείς !!

434047112 1110367976743020 3436135581606507181 n

434312804 440049265092360 1419127314463099995 n

 

20

26

434047113 3577856615798225 8016030925748252395 n

23

433518441 1472691456992303 7577081997010366874 n

434051136 794212615902513 1388739220578689302 n

22

433703282 938222337985208 4866787511466444798 n

 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

“Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία αγωνίζεται από το 2010 για τα δικαιώματα των ζώων, για την βιοποικιλότητα και για το περιβάλλον. Είναι η ισχυρότερη φιλοζωική ομοσπονδία στην Ελλάδα και στις τάξεις της συγκαταλέγονται 66 σωματεία και χιλιάδες μέλη. Αποστολή της είναι η προστασία των ζώων και η εξασφάλιση της ευζωίας και των
δικαιωμάτων τους. Οι αγώνες της ΠΦΠΟ βρήκαν δικαίωση, σε ένα βαθμό, με την ανακήρυξη της 4ης Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας που θεσμοθετήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού από την τρέχουσα σχολική χρονιά 2023-24”.

Αυτή ήταν η εισαγωγή του ενημερωτικού μηνύματος που έφτασε στο ταχυδρομείο των σχολικών μονάδων πριν λίγες μέρες  και δε θα ήταν δυνατό να μείνουμε αδιάφοροι . Γιορτάζουμε, λοιπόν, αυτή τη σημαντική μέρα  συμμετέχοντας στην ειδική , για νηπιαγωγεία, ενημερωτική τηλεδιάσκεψη που οργανώθηκε από την ΠΦΠΟ, με τη συμμετοχή πάνω από 200 Νηπιαγωγεία  σε πανελλαδική κλίμακα , όπου έγινε μια πολύ ωραία παρουσίαση για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των κατοικίδιών και αδέσποτων ζώων.

434024641 2384843138378890 138110303829857728 n 1

434009693 3232188143583450 61302841349751189 n 1

434043614 946786496944661 5622151261035881650 n 1 2

434003159 403807315735657 2132019597604227512 n 1 1

Διαβάζουμε βιβλία

κκκκκ

ξξξξξ

και ζωγραφίζουμε τις εντυπώσεις μας

14

15

17

19

Παίζουμε παιχνίδι ρόλων με μελέτη περιπτώσεων σχετικά με τη στάση των ανθρώπων απέναντι στα  κατοικίδια και αδέσποτα.

Τίθενται τα θέματα:

  1. Βλέπουμε στην πλατεία μια γατούλα που κουτσαίνει . Λυπόμαστε που τη βλέπουμε έτσι αλλά δε μπορούμε να κάνουμε κάτι…
  2. Ένα αυτοκίνητο πάτησε ένα σκυλάκι  και το σκότωσε. Κρίμα είναι αλλά δε φταίμε εμείς και δε μπορούμε να κάνουμε κάτι…
  3. Στο πάρκο βλέπουμε μια γάτα που   “παίζει ” με ένα πουλί( η γάτα τρώει τα πουλιά) . Πλάκα έχει να βλέπουμε τη γάτα να χοροπηδάει …

Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες . Η μία είναι ένθερμη υποστηρίκτρια των δικαιωμάτων των ζώων , η άλλη προτιμά να αφήνει τα ζώα στην   “ησυχία”  τους , χωρίς να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τη φροντίδα τους . Απαράβατος κανόνας στην αντιπαράθεση  που θα ακολουθήσει είναι ότι δε θα γίνει καμία αναφορά σε κακοποίηση ζώων

Ποια ομάδα θα επιχειρηματολογήσει καλύτερα; Η συζήτηση   “ανάβει” κι  από τις δύο πλευρές  παρόλο που δεν είναι εύκολο για τη μία ομάδα να υποστηρίξει ότι η αδιαφορία απέναντι στα ζώα δεν είναι κάτι κακό.  Στο τέλος , βέβαια , η ομάδα των φιλόζωων κερδίζει στο debate αφού βρίσκει λύσεις για όλα τα θέματα

  1. Η κουτσή γατούλα χρειάζεται επειγόντως να την πάμε  στον κτηνίατρο
  2. Για το σκυλάκι που έπεσε θύμα του αυτοκινήτου πρέπει να καλέσουμε το Δήμο ή το 10410
  3. Το πουλί κινδυνεύει από τη γάτα . Πρέπει κάπως να τα τρομάζουμε και τα δύο έτσι ώστε να απομακρυνθούν και το πουλί να πετάξει μακριά.

433427605 358516610499625 180184926957202798 n

434005299 1078616413196446 5785888490053058349 n

Ενεργοποιούμε τις προηγούμενες γνώσεις  των μαθητών/τριών  σχετικά με την έννοια   ” Ζώα συντροφιάς ”  μέσω του μοντέλου Frayer

434046115 434571589108666 7862737297884835243 n

και φτιάχνουμε μια αφίσα που αναρτήσαμε , με τη βοήθεια των γονέων, έξω από το σχολείο , έτσι ώστε να διαβάσουν όλοι οι περαστικοί πόσο αγαπάμε τα ζώα .

434030793 789329966458805 7938459353466970461 n

434022761 303588332754478 1045850489232096285 n

44444

434037968 873084971252181 3630251077669988796 n

433997419 1153422209176068 2294012289314048090 n

433913706 3538157163181734 6536066760778100984 n

434052151 943882050478032 4523348830697335855 n

Βόλτα σε έναν υπέροχο κήπο της Κυπριάδου

Στα πλαίσια του προγράμματος     “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία”, κάναμε τη δεύτερη βόλτα μας στην περιοχή Κυπριάδου στον κήπο της κας Μαίρης Γιαννακοπούλου , Προέδρου του Εξωραϊστικού Πολιτιστικού Συλλόγου    “Κυπριάδου Αναγέννηση” . Την κα Μαίρη τη γνωρίζουμε από το περσινό σχολικό έτος , όταν μελετούσαμε την αρχιτεκτονική των σπιτιών της Κυπριάδου και μας είχε δώσει πολύτιμες πληροφορίες. Καλύτερη και πιο ηλιόλουστη  μέρα δε θα μπορούσαμε να πετύχουμε για να περάσουμε ένα αξέχαστο πρωινό σε έναν μαγευτικό κήπο.    “Είναι σωστός παράδεισος”,ήταν η πρώτη αντίδραση των παιδιών περνώντας το κατώφλι .

433991951 956230112829934 8955761328434551545 n

Αρχικά, τα παιδιά πήραν μια σύντομη συνέντευξη από την κα Μαίρη : Ποιο είναι το έργο του Συλλόγου, γιατί η Κυπριάδου είναι γνωστή ως   “Πρώτη Κηπούπολη της Αθήνας , πότε χτίστηκε το σπίτι της ….

433999397 268184046258872 8796744179512266742 n

Στη συνέχεια , μας ξενάγησε στα φυτά του κήπου της . Για ποιο να πρωτομιλήσουμε; Πορτοκαλιά , μανταρινιά, λεμονιά ,ορτανσία , κισσός , ελιά , βιβούρνο, μπαμπού , αρωματικά φυτά και λαχανικά, αρμπαρόριζα, αβοκάντο, κληματαριά, αλόε βέρα, κάκτος, πικροδάφνη, τα αυτιά του ελέφαντα, κυκλάμινα,γλιτσινιά, τσίκα, γιασεμιά…

434051127 986481646182306 6479408947050993515 n

434049883 253686871066999 4935905016400620967 n

434033586 1471533966765276 4492854702852830073 n

434021583 1118404126030746 730783077506494549 n

434075095 1102996480947387 7645313810694047555 n

433987347 972984397530431 769329626596875588 n

434006626 3634039180215378 924157122075084028 n

434037968 966632954920968 33115687430283836 n 1

IMG 20240402 104111 1

Αφού μας έδωσε πολλές πληροφορίες για κάθε φυτό , μας έδειξε και τον αυτοσχέδιο κομποστοποιητή της .

434002780 3743804919276074 5335064418526064922 n 1

Στη συνέχεια, τα παιδιά απλώθηκαν ,σε ζευγάρια, μέσα στο χώρο και εκφράστηκαν καλλιτεχνικά ζωγραφίζοντας όποια φυτά /δέντρα ήθελαν.

434042360 976328727544111 1816480636638355022 n

434018481 303118012803329 5328369486113245684 n

433999430 423943156913863 4848373098464138510 n

434064205 1805026559921908 2778064251195271697 n

433999430 1847836555658722 1857308365422180037 n

433999429 7351920774894017 612702182103445021 n

434027150 300353619574840 6650377648023801351 n

434016825 353412337092581 8753310935473477800 n

434005295 1081083433183180 8740319414975535324 n 1

Από το σχολείο , είχαμε συνθέσει χαϊκού τα οποία κρεμάσαμε πάνω στα κλαδιά .

434018495 3250685721901531 653424881307382442 n

434044845 1530133254230999 7057390515685473404 n 1

434032481 947520329897035 99288754793859375 n

434016673 945236423536180 4767580674575103892 n

434016671 782960763758172 3617638365822389542 n 1

433978172 1456416514945070 6134635657730525684 n 1

433917069 749891207123827 6397308870853116015 n

434044845 1530133254230999 7057390515685473404 n

434033576 308348522277816 7741551648628075052 n

434018489 3577223849273291 4702001159345364854 n

434033988 1094827878387391 1247085685916308061 n

 

Φτιάξαμε και μια ταΐστρα από επαναχρησιμοποιημένο ρολό τουαλέτας με επικάλυψη φυστικοβούτυρου για τα πουλιά που  βρίσκουν ξεκούραση και δροσιά στις πυκνές φυλλωσιές .

433966378 2813788262120905 4716295564325952257 n

Αφού απολαύσαμε και το γλυκό κέρασμα της κας Μαίρης  πήραμε το δρόμο της επιστροφής γεμάτοι με εικόνες , χρώματα κι αρώματα. Ήταν μια υπέροχη , πραγματικά, βόλτα .

434071209 1473858459834060 3101907814001572306 n 1

Ευχαριστούμε πολύ την κα Μαίρη για τη θερμή φιλοξενία της!!

Ευχαριστούμε και τους γονείς/κηδεμόνες για την πολύτιμη βοήθειά τους στην έξοδο!!

 

 

Βράβευση των Οικολογικών Σχολείων

Το Σάββατο 30 Μαρτίου μια πολύ σημαντική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο φιλόξενο Μουσείο Μπενάκη , Πειραιώς 138.

Τα Οικολογικά σχολεία Eco-Schools Greece , συντονιστής των οποίων είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, γιόρτασαν τα 30   χρόνια λειτουργίας και 114 σχολεία Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα ,βραβεύτηκαν με την πράσινη σημαία για τις προσπάθειές τους να γίνουν πιο αειφόρα στη καθημερινή τους πρακτική.

Παράλληλα, αυτή η εκδήλωση σηματοδότησε και την έναρξη  υλοποίησης στην Ελλάδα της Παγκόσμιας σύμπραξης για την πράσινη εκπαίδευση (Greening Education Partenership)της UNESCO

Για την Αθήνα και τα σχολεία της , το Σύμφωνο συνεργασίας   για το GEP υπεγράφη από το Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα.

Σε αυτή την πολύ ιδιαίτερη τελετή , θέση είχε και το 145ο Νηπιαγωγείο Αθηνών το οποίο για τρίτη φορά βραβεύεται  με την πράσινη σημαία . Με πολλή μεγάλη χαρά δεχτήκαμε αυτή τη διάκριση.  Από το 2017 , όταν αποφασίσαμε να ασχοληθούμε πιο συστηματικά με θέματα περιβαλλοντικής και γενικότερα αειφορικής ευαισθητοποίησης , το σχολείο μας    “χτίζει” καθημερινά την εικόνα του με τους μαθητές και τις μαθήτριες μας να δείχνουν το πόσο νοιάζονται για το κόσμο γύρω τους . Φυτεύουν , ποτίζουν , κομποστοποιούν , συλλέγουν τηγανέλεια , κάνουν έρευνες στη γειτονιά , παίρνουν συνεντεύξεις , μοιράζουν αφίσες και βιβλία που φτιάχνουν για να ευαισθητοποιήσουν  την ευρύτερη κοινότητα, συνεργάζονται με τη δημοτική Κοινότητα , προσκαλούν τους γονείς τους σε δράσεις κοινωνικού και περιβαλλοντικού προσανατολισμού , συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά περιβαλλοντικά προγράμματα τα οποία έχουν λάβει την ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας ……. Είμαστε ένα σχολείο ανοιχτό στον έξω κόσμο γιατί πιστεύουμε ότι το καθήκον των εκπαιδευτικών είναι ακριβώς αυτό, να αφυπνίζουμε δηλ. συνειδήσεις, και να στηρίζουμε  τα παιδιά να αναπτύξουν σκέψη και λόγο , να δρουν και να διεκδικούν.

Η συμμετοχή μας έγινε με ένα βίντεο δράσεων που υλοποιήσαμε το σχολικό έτος 2022-23 και  τέσσερις   “αντιπροσώπους ”  του μαθητικού δυναμικού μας  που συμπλήρωσαν λεκτικά  την παρουσίαση ( επιμέλεια υλικού  Αλεξίου Σταυρούλα ) . Με ιδιαίτερη χαρά παραλάβαμε την πράσινη σημαία   από το Δήμαρχο Αθηναίων κο Δούκα !! Ευχαριστούμε θερμά την Μαρία Δημοπούλου,  υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Α’  Αθήνας  η οποία εδώ και χρόνια μας προσφέρει όραμα, έμπνευση , στήριξη.Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς των μαθητών /τριών του Νηπιαγωγείου μας που στέκονται αρωγοί στο έργο μας. Ως Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου , θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου και προς τις  συναδέλφους μου επειδή   μοιραζόμαστε κοινές σκέψεις , ιδέες , προβληματισμούς και πορευόμαστε στον ίδιο δρόμο.

Περισσότερες πληροφορίες:

Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης    https://www.eepf.gr/el/h-eepf

Οικολογικά Σχολεία https://www.eepf.gr/el/tomeis-drashs/ekpaideftika-programmata/oikologika-sxoleia

Greening Education Partenership https://www.fee.global/greening-education-partnership

434673313 10225753853096723 7566157646088235607 n

433677799 10225753856576810 2809580321231680874 n

434729667 10225753855936794 428778243426517206 n

434654708 10225753858416856 1034421326945864287 n

434749319 10225753858616861 7112471622483590237 n

434662378 10225753857936844 1199420935833853018 n

IMG 20240330 111358 1

434016829 433976149008176 2580170987608832446 n

https://www.youtube.com/watch?v=92MaVyYe62c

433997417 314873081315429 2044571354314244768 n

 

 

Εφημερίδες, εφημερίδες!!!

Το 12ο φύλλο μας, μόλις κυκλοφόρησε

434056292 429022229531108 7206289961102602581 n

434025821 432457495919805 3185464711330930321 n

433991149 806920798133557 2320798060856442205 n

434082976 798621311616479 7958355256895975605 n

Κι από την τάξη μας στο περίπτερο της γειτονιάς για να….. κρεμαστεί στα μανταλάκια !!!

434069933 342045364999561 8336496802616940379 n

Η ” άνοιξη” της Φρίντα Κάλο

ai generated 8547892 640

Η Μεξικάνα ζωγράφος Φρίντα Κάλο ( 1907-1954) είναι γνωστή όχι μόνο για το έργο της, αλλά και για την σχέση  και το γάμο της με τον ομότεχνο και συμπατριώτη της Ντιέγκο Ριβέρα. Το έργο της περιλαμβάνει κυρίως αυτοπροσωπογραφίες της συχνά αγέλαστες αλλά με ζωηρά χρώματα και τα θέμα που τήν απασχολούν είναι η ταυτότητα, το ανθρώπινο σώμα και ο θάνατος. Οι τεχνοκριτικοί τήν εντάσσουν στον σουρεαλισμό, παρότι ή ίδια αρνούνταν οποιαδήποτε σχέση με το αυτό το καλλιτεχνικό κίνημα.

Η Μαγκνταλένα Κάρμεν Φρίντα Κάλο ι Καλντερόν γεννήθηκε στις 6 Ιουλίου 1907 στο χωριό Κογιοακάν, που σήμερα αποτελεί τμήμα του ιστορικού κέντρου της Πόλης του Μεξικού, της πρωτεύουσας του Μεξικού. Ο πατέρας της ήταν Γερμανός με Ουγγρικές ρίζες και η μητέρα της Ισπανίδα με ρίζες από τους ιθαγενείς της περιοχής. Αργότερα, κατά την διάρκεια της καλλιτεχνικής της διαδρομής, η Φρίντα Κάλο θα εξερευνήσει την ταυτότητά της περιγράφοντάς την ως αποτέλεσμα δύο αντίρροπων δυνάμεων: της ευρωπαϊκής αποικιοκρατικής της πλευράς και της ιθαγενούς τοιαύτης.

Από μικρή προσβλήθηκε από πολιομυελίτιδα που της άφησε μια μικρή αναπηρία στο πόδι. Η Κάλο ήταν δεμένη περισσότερο με τον πατέρα της, που ήταν επαγγελματίας φωτογράφος και συχνά τον βοηθούσε στο στούντιο, όπου απέκτησε την οξεία ματιά για την λεπτομέρεια.

Το 1922 εισήλθε στο Εθνικό Προπαρασκευαστικό Σχολείο της Πόλης του Μεξικού με σκοπό να σπουδάσει ιατρική. Εκεί συνάντησε για πρώτη φορά τον Ντιέγκο Ριβέρα, ο οποίο ζωγράφιζε μια μεγάλη τοιχογραφία στo αμφιθέατρο της σχολής.

Το 1925, ήλθαν τα πάνω κάτω στην ζωή της, όταν χτυπήθηκε από ένα λεωφορείο. Τραυματίστηκε σοβαρά και χρειάστηκε να υποστεί τουλάχιστον 30 εγχειρήσεις τα επόμενα χρόνια. Κατά την διάρκεια της μακράς ανάρρωσής της έμαθε να ζωγραφίζει και να μελετά τους μεγάλους ζωγράφους του παρελθόντος.

Σε μια από τις πρώτες ζωγραφιές της, την «Αυτοπροσωπογραφία που φορά φόρεμα από βελούδο» (1926), η Κάλο φιλοτέχνησε ένα πορτρέτο του εαυτού της πάνω σε ένα σκούρο φόντο με περιστρεφόμενα τυποποιημένα κύματα. Αν και η ζωγραφική της ήταν αρκετά αφηρημένη, η παρουσία της ως μοντέλου στον πίνακα αυτό έδειξε το ενδιαφέρον της για ρεαλισμό.

Μετά τον γάμο της με τον Ριβέρα το 1929, η Κάλο άλλαξε το προσωπικό και καλλιτεχνικό της ύφος. Άρχισε να φορά την παραδοσιακή αμφίεση των ιθαγενών Τεχουάνα, που έγινε το σήμα κατατεθέν της: Λουλουδάτο κεφαλομάντηλο, χαλαρή μπλούζα, χρυσά κοσμήματα και μακρόστενη πτυχωτή φούστα. Στο ίδιο μήκος κύματος και ζωγραφική της με αυξανόμενο το ενδιαφέρον της για την μεξικάνικη λαϊκή τέχνη. H ζωγραφική της έγινε πιο επίπεδη και περισσότερο αφηρημένη από την προηγούμενη.

Από το 1930 έως το 1933 το ζευγάρι έζησε στις ΗΠΑ, όπου ο Ριβέρα είχε λάβει παραγγελίες από διάφορες πόλεις για να ζωγραφίσει τοιχογραφίες. Κατά την διάρκεια της παραμονής της η Κάλο είχε δύο δύσκολες εγκυμοσύνες που κατέληξαν σε αποβολές.

Μετά από μια αποβολή στο Ντιτρόιτ και αργότερα το θάνατο της μητέρας της, η Κάλο ζωγράφισε μερικά από τα πιο οδυνηρά έργα της. Στο «Νοσοκομείο Χένρι Φορντ» (1932), απεικονίζει μια αιμορρούσα ετοιμογέννητη σε ένα νοκομειακό κρεβάτι με φόντο ένα άγονο τοπίο και στον πίνακα «Η Γέννηση Μου» (1932), μια σκηνή τοκετού.

Η Φρίντα Κάλο υποβλήθηκε σε πολλές χειρουργικές επεμβάσεις στα τέλη της δεκαετίας του ’40 και στις αρχές της δεκαετίας του ’50, συχνά με παρατεταμένη παραμονή στο νοσοκομείο. Την ίδια περίοδο αντιμετώπισε έντονα κινητικά προβλήματα, που απεικονίζονται χαρακτηριστικά στον πίνακα «Αυτοπροσωπογραφία με το πορτρέτο του δρος Φάριλ (1951)», όπου είναι καθισμένη σε αναπηρική καρέκλα. Η πρώτη της ατομική έκθεση στην Πόλη του Μεξικού το 1953, την βρήκε σοβαρά άρρωστη στο κρεββάτι ενός νοσοκομείου. Θα αφήσει την τελευταία της πνοή ένα χρόνο αργότερα, στις 13 Ιουλίου 1954, στο «Γαλάζιο Σπίτι».

Μετά το θάνατο της, το «Γαλάζιο Σπίτι» έγινε μουσείο αφιερωμένο στην ζωή και το έργο της, με πρωτοβουλία του Ντιέγκο Ριβέρα. Το 1995, εκδόθηκαν το Ημερολόγιο της, που καλύπτει τα έτη 1944-1954, και οι Επιστολές της.Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/2030
Καθώς έχει μπει η Ανοιξη και μιλάμε για τα χαρακτηριστικά της , η Φρίντα Κάλο μέσα από τις αυτοπροσωπογραφίες της και το χαρακτηριστικά λουλούδια στο κεφάλι γίνεται έμπνευση για να φτιάξουμε το πορτραίτο της . Κάποια παιδιά έκαναν το πρόσωπό της θλιμμένο επειδή, όπως είπαν , ήταν δυστυχισμένη εξαιτίας των ατυχιών που τη βρήκαν.

16

15

14

13

12 1

11 1

10 1

9

8 1

7 1

6 1

5

4 2

3 4

2 5

1 5

eTwinning project “Play nice , play with values” Μάρτιος

Φτιάχνουμε ένα συνεργατικό ψηφιακό βιβλίο αφιερωμένο στη Γιορτή της Γυναίκας  με αθλήτριες που έχουν κατακτήσει ολυμπιακά και άλλα μετάλλια. Εμείς κάνουμε αναφορά σε δύο σύμβολα της πατρίδας μας, τη Βούλα Πατουλίδου και την Κατερίνα Στεφανίδη.

υυυυ

σσσσσ

Ίσες ευκαιρίες σε αθλητές και αθλήτριες . Μαθάινουμε για το Μπότσια , άθλημα παραολυμπιακών Αγώνων στο οποίο κερδίασαμε το χρυσό μετάλλιο το 2016 στο Ρίο. Πρόκειται για παιχνίδι που έχει σχεδιαστεί ώστε να να παίζεται από άτομα με εγκεφαλική παράλυση ή άλλη κινητική αναπηρία που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο.

kkk

collage 76

Για την ολοκλήρωση των αποστολών του Μαρτίου, κερδίζουμε το μετάλλιο της Δικαιοσύνης

collage 79

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning «STAY SAFE»

Η Τελική παρουσίαση του προγράμματος.

 

https://view.genial.ly/65bb8b09919c8e0015476f1e/presentation-stay-safe

Επέτειος 25ης Μαρτίου

Το σκηνικό της γιορτής μας, έτοιμο κι αυτό! Η Νεότερη Ιστορία μας «ζωντανεύει» με πρωταγωνιστές, φυσικά, τα παιδιά!

Ευη 1

Στολίζουν με τα έργα τους και εμπνέονται από τους γνωστούς πίνακες του Θεόφιλου..

Ευη 2 1

Ευη 3

Ευη 4 1

 

 

Η Ελλάδα μας γιορτάζει

Η γιορτή μας για την επέτειο της 25ης Μαρτίου  σε μεγάλο βαθμό αντλεί έμπνευση από το   εκπαιδευτικό υλικό που συνέγραψε η Καλλιόπη Κύρδη ,υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Α΄Δ/νσης Π.Ε.Αθηνών και το οποίο στηρίζεται στο αρθρωτό έργο του Χρήστου Μποκόρου με τον τίτλο «Ιστορία, Μνήμη, Κοινότητα – Εκπαιδεύοντας το βλέμμα: Το ζωγραφικό έργο του Χ. Μποκόρου 1821, η γιορτή» που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε κοινό σε ομώνυμη έκθεση στο  Μουσείο Μπενάκη, από 19/05/2021 έως 10/10/2021 με αφορμή τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης .
Η έκθεση αρθρωνόταν σε τέσσερις ενότητες:
• Η Γαλανόλευκη: ο απόηχός της.
• Η Ιστορία: το φως και το σκοτάδι της.
• Οι Ήρωες, επιφανείς και αφανείς: ο ίσκιος και το αίμα τους.
• Η Δόξα μονάχη

Ο Χρήστος Μποκόρος γεννήθηκε το 1956 στο Αγρίνιο. Εκεί έζησε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια. Έφυγε δεκαεννέα χρονών για να σπουδάσει Νομικά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο
Θράκης, στην Κομοτηνή (1975-1979). Μετά τις σπουδές του Δικαίου κι ένα μεσοδιάστημα αναποφασίστου προβληματισμού, βρέθηκε στη Ανώτατη Σχολή των Καλών Τεχνών της Αθήνας
(1983-1989). Ζωγράφιζε από παιδί, άρχισε να εκθέτει στη δεκαετία του ’80. Στο εργαστήριο της οδού Καλλιδρομίου, στον λόφο του Στρέφη, έγιναν τα έργα της «μαθητείας στο πραγματικό».
Τη δεκαετία του ’90 στην οδό Αριστοδήμου, στον Λυκαβηττό, αποπειράται να εικονοποιήσει την κοινή μνήμη και «πειρασμούς του αόρατου», το φως και το σκοτάδι. Μετά το 2000 κατεβαίνει
στην Καστέλλα όπου ζει και εργάζεται έκτοτε. Το 2004, με το «Αδιάβαστο Δάσος», άγγιξε το αγκάθι της Εθνικής Αντίστασης και του Εμφυλίου. Το 2013 παρουσίασε «τα στοιχειώδη» στο
Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, προτείνοντας μια λιτή ευημερία, μια επανεύρεση του μέτρου στην καθημερινή μας ζωή και το 2016 τις «όψεις αδήλων», μια αναδρομική έκθεση
έργων της τριαντάχρονης πορείας του. Δύο αιώνες μετά τον ξεσηκωμό́του 1821, επανέρχεται στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού με τη «γιορτή».
Πηγή: https://bokoros.com. Διαθέσιμο στοhttps://bokoros.com/%ce%b2%ce%b9%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%b9%ce%ba%cf%8c/

Επειδή , μεγάλος αριθμός παιδιών της τάξης δεν έχουν καταγωγή από την Ελλάδα, αρχικά δίνεται έμφαση στην έννοια της πατρίδας . Ποια είναι η πατρίδα για τον καθένα μας και τι εικόνες μας φέρνει στο μυαλό. Γιατί αγαπάμε την πατρίδα; Συγκεντρώνουμε , με τη βοήθεια των γονέων, φωτογραφικό υλικό από τις πατρίδες και το κάθε παιδί παρουσιάζει τη φωτογραφία του τόπου του δίνοντας και τις ανάλογες πληροφορίες . Ακολουθεί συζήτηση και ζωγραφική της πατρίδας. Χαρακτηριστικό είναι ότι η πλειονότητα των παιδιών στη ζωγραφική τους φτιάχνουν και τη σημαία της πατρίδας τους.

431478960 1107711633903724 9062346866409407438 n

431956005 2530797260455217 8184375483315329335 n

423944492 1817911958662147 886859489274283504 n

 

429485178 387323190724502 3464967334231536357 n

429839451 784049890452427 3236385887324811143 n

Βλέπουμε το έργο του Μποκόρου με την ελληνική σημαία και τίθενται ερωτήματα όπως

  • Πώς είναι αυτή η ελληνική σημαία
  • Γιατί είναι φτιαγμένη σε ξύλο;
  • Τι έχει πάνω της και γιατί;

Οι απαντήσεις ενδιαφέρουσες:

  • Είναι πολύ παλιά , ίσως από τότε που πολεμούσαν οι Έλληνες
  • Ο ζωγράφος ήθελε να την κάνει διαφορετική για αυτό την έβαλε σε ξύλο
  • Η σημαία έχει πάνω της λουλουδάκια επειδή ο ζωγράφος ήθελε να την κάνει πιο όμορφη

ιιιιιιιι

Αφού διαβάσουμε την ιστορία   “Το ασπρογάλανο πανί”  της Γαλάτειας Σουρέλη  από το “Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων για το Νηπιαγωγείο” , ΥΕΠΘ, Αθήνα 2001  και συνδέσουμε τις εννέα λωρίδες της με τη   λαϊκή θεωρία που αναφέρει ότι αντιστοιχούν στις συλλαβές της ιστορικής φράσης «Ελευθερία ή Θάνατος»,  που έχει μείνει καταγεγραμμένο στη συνείδηση των Ελλήνων ως το κεντρικό σύνθημα της Επανάστασης , φτιάχνουμε τις δικές μας σημαίες με τυπώματα  και λουλούδια σαν τα αγριοτριαντάφυλλα του Μποκόρου.

431760049 391764643467863 1342600340829116929 n

423738074 974611407576144 52158113476315670 n

430593460 1194394781721857 813090973843040780 n

429492636 385130241130924 199747605849707005 n 1

Η ελληνική σημαία γίνεται αφορμή για να δούμε το βιβλίο ” Σημαίες τηε Ελευθερίας , Συλλογή Εθνικού Ιστορικού Μουσείου”,Ι.Κ.Μαζαρακής -Αινιάν, εφημ ΤΑ ΝΕΑ, Αθήνα 1996.

“Αρκει λοιπόν να υψωθεί μία μόνη σημαία με το Σταυρό και θα τρέξουν όλοι να ενωθούν με μια επαναστατική ορμή για την απόκτηση της ελευθερίας …” , αναφέρει ο συγγραφέας . Βλέπουμε πολλές εικόνες από σημαίες της προεπαναστατικής  περιόδου και της επανάστασης  που έχουν πάνω τους τοπικούς αγίους , το δικέφαλο αετό , με επιγραφές συνήθως   “Εν τούτω νίκα” ή  “Ελευθερία ή Θάνατος”, ή  “Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος” ,με στεφάνια ελιάς και δάφνης , με τον όφι που νικήθκε από το Σταυρό , με άγκυρες …. Σε όλες , όμως , το κυριάρχο στοιχείο ήταν ο στυαρός . Φτιάχνουμε και εμείς τις δικές μας σημαίες του Αγώνα με φαντασία και το σύμβολο του Σταυρού σε κυρίαρχη θέση.

423738068 7326980894062962 2751386383818069316 n

431956007 711252251194523 7708844565494165174 n

429832210 7532617653425708 5762953412215788083 n

430873681 339006278609504 8502960035264339945 n

Παρατηρούμε το έργο του Χ. Μποκόρου με την μορφή του Διονυσίου Σολωμού.

432110752 768114584961156 550847784525399026 n 1

Μιλάμε για τη βιογραφία του ποιητή και το ιστορικό της σύνθεσης του ” Ύμνου εις  την Ελευθερία” . Κεντρικό σημεί αναφοράς στάθηκε το χέρι του ποιητή στο στήθος του .

  • Αγαπάει την Ελλάδα για αυτό έχει το χέρι του στην καρδιά
  • Κρατά την καρδιά του επειδή θέλει να δώσει θάρρος στους Έλληνες
  • Αγαπάει τους ‘Ελληνες και τους έχει στην καρδιά του

είναι οι υποθέσεις που κάνουν τα παιδιά για τη χαρακτηριστική του στάση .

Ακολουθεί η αναπαραγωγή του πίνακα με πληθώρα υπέροχων λουλουδιών που φωτίζουν την ασπρόμαυρη φιγούρα του εθνικού ποιητή.

431454303 773128907718525 5183053569235916640 n 1

430302016 1094575505026111 5891154670693110517 n 1

429810073 1070798237313037 4708422062581116382 n 1

423766232 1084107155975102 3893833661356927126 n 1

429461229 773985191027703 8053181531106070076 n

Η μορφή του Γεωργίου Καραϊσκάκη στέκεται ισάξια δίπλα σε εκείνη του Σολωμού , δύο εξέχουσες προσωπικότητες που δε συναντήθηκαν ποτέ ,όμως αγωνίστηκαν και  οι δύο για τα ίδια ιδεώδη.

Χωρίς τίτλο 1

Καθώς έχουμε μιλήσει για τις παραδοσιακές στολές και τα χρυσοκένητα μοτίβα τους , τα παιδιά αποφάσισαν να δώσουν χρώμα στην αχνή φιγούρα του ήρωα , χρωματίζοντας το φέσι και το γιλέκο του , δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στη συμμετρία των σχεδίων.

432035998 1766450780501610 5469057402225893843 n

431788099 1566478210851177 6054420007462430754 n

431755900 1074774213597561 4739370902838651803 n

432075671 1088460279032593 7873592718110649025 n

430759648 1122904482360238 1920868147594954047 n

433489817 709892184374086 7739516837312254300 n

Ο τελευταίος σταθμός μας στο έργο του Μποκόρου είναι η Δόξα μονάχη , Δαφνοφόρος έννοια δύσκολη και αφηρημένη για  τα παιδιά  η οποία θα κατανοηθεί εύκολα διαβάζοντας το ποιήμα  “Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη” του Δ. Σολωμού

Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη,
περπατώντας η δόξα μονάχη
μελετά τα λαμπρά παλικάρια
και στην κόμη στεφάνι φορεί
γινωμένο από λίγα χορτάρια
που ‘χαν μείνει στην έρημη γη.

000 2

Τα παιδιά ερμηνεύουν το μαύρο ντύσιμο ως λύπη και πένοις της Δόξας για τους νεκρούς των Ψαρών ενώ τα φύλλα δάφνης που κρατά θα γίνουν στεφάνια για όλους εκείνους που θυσιάστηκαν στο μαρτυρικό νησί. Στη συνέχεια , ο πίνακας του ζωγράφου αποκτά ” ζωντάνια ” στα χέρια των παιδιών που κολλούν φύλλα και βάφουν το φόντο πράσινο ( από τα λίγα χορτάρια της γης ) ή μπλε  (από το χρώμα της ελληνικής σημαίας) .

423738077 432008119226985 3719267447786048742 n 429485180 384684047654200 1324443383501022812 n

433213514 437922821917948 459995247786450739 n

419234836 2463796480484361 6827264241687449 n

Δεν παραλείπουμε να αναφερθούμε και στην μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης , το Ευαγγελισμό της Θεοτόκου που τιμάμε αυτή τη μέρα . Χρωματίζουμε σε στυλ βιτρώ τη συνάντηση του Αρχάγγελου με τη Μαρία  σχεδιάζοντας  ο /η καθένας/μία το δικό του/της κρίνο.

429481692 1141097633729628 7285124732062773214 n

429463395 389608923812732 7151747203111664421 n

433955839 392463490403320 6620267459792681806 n

433472213 293249506962495 7666440669961770806 n

433459855 1150558062970173 6579707342669227697 n

Κι ένα ” πάντρεμα” όλων των παραπάνω , σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο

https://read.bookcreator.com/8LUju2ARNqdMV771aU7euX1wsnm1/Ts30zkOISLqBug7f9nYLnw/DgFr2DoLS1-Ls58tIazbSQ

Χρόνια πολλά , και του χρόνου !!

 

 

 

Σελίδα 2 από 62

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση