Υλοποίηση Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων σε μαθητές/ριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας με θέμα: «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής»_Σ.Ε.Ε. ΠΕ02 Ε. Κωσταρά
Ανακοίνωση – ΣΕΕ ΠΕ02_Ε. Κωσταρά_ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ-1
ΑΦΙΣΑ_6ο ΓΕΛ | ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας, κα Ευφροσύνη Κωσταρά, σε συνεργασία με την Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων Κύπρου και ποιήτρια, κ. Χρυσούλα Αλεξάνδρου, από τη Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) Κύπρου, και τις σχολικές μονάδες 6ο ΓΕ.Λ. Πατρών και Γυμνάσιο με Λ.Τ. Λαμπείας, θα υλοποιήσουν διαθεματική δράση διεξαγωγής Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων σε μαθητές/ριες της Δευτεροβάθμιας Εκπ-σης των Π.Ε. Αχαΐας και Ηλείας με τίτλο: «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής».
Στόχος της δράσης είναι η ανάπτυξη της πολιτιστικής και καλλιτεχνικής δημιουργικότητας των μαθητών/ριών, μέσα από την επαφή με την ποίηση και άλλες τέχνες (μουσική, ζωγραφική), η καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, νου και μάθησης (συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα) και η ενίσχυση της βιωματικής, ανακαλυπτικής μάθησης. Ειδικότερα, τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια συνιστούν μια καινοτόμο μαθησιακή μέθοδο δημιουργικής γραφής, δρουν ως μορφωτικό αγαθό δια μέσου του οποίου κάθε πεδίο νοημοσύνης δραστηριοποιεί τα παιδιά και τα απελευθερώνει. Η διεξαγωγή τους, ευνοεί το μοίρασμα ιδεών, σκέψεων και συναισθημάτων μέσω της συνεργασίας και της ομαδικότητας και αποδεικνύει την αναγκαιότητα για ψυχοπνευματική καλλιέργεια, ισορροπία και ολοκλήρωση, με δεδομένο ότι η ποίηση συνιστά έναν ιδιαίτερο τρόπο αντίληψης του συγκεκριμένου και του αφηρημένου, θεατού και αθέατου, ορίζει το συναίσθημα, λυτρώνει, παρηγορεί, εξυψώνει, ευχαριστεί, ομορφαίνει, ενώ παράλληλα παιδαγωγεί. Η ενασχόληση των παιδιών με την ποίηση και γενικότερα με την τέχνη, τους δίνει την ευκαιρία να παρατηρήσουν γύρω τους, να δεχθούν ερεθίσματα, να δημιουργήσουν μια υγιή σχέση με ό,τι τους περιβάλλει, να εξωτερικεύσουν όλα όσα ενυπάρχουν μέσα τους, να καλλιεργήσουν την κριτική και αφαιρετική σκέψη, το αισθητικό κριτήριο, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους και εντέλει να ανακαλύψουν τον εαυτό τους.
Η διεξαγωγή των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων θα γίνει υπό την εποπτεία και καθοδήγηση της κ. Χρυσούλας Αλεξάνδρου σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κ. Ευφροσύνη Κωσταρά και εκπαιδευτικό ΠΕ02 που θα οριστεί υπεύθυνος/η από κάθε σχολική μονάδα, αλλά και ομάδα εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, εικαστικοί, μουσικοί κ.λπ.), καθώς στο πλαίσιο της διαθεματικότητας της δράσης ενδείκνυται η εμπλοκή και η συνεργασία εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων.
Ημερομηνίες υλοποίησης:
6ο ΓΕ.Λ. Πατρών: Δευτέρα, 21 Νοεμβρίου 2022, ώρες 8.30-14.00
Γυμνάσιο με Λ.Τ. Λαμπείας: Τρίτη, 22 Νοεμβρίου 2022, ώρες 8.30-14.00.