Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή

Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή_1

Δελτίο τύπου 1 (.pdf) [(Πριν την Eκδήλωση).docx)]     |      Δελτίο τύπου 2 (.pdf) [18-10-2021 (Απολογισμός μετά την Εκδήλωση).docx 

Ανακοίνωση     |     Αίτηση συμμετοχής     |      Πρόγραμμα     |     Υποβολή Ερωτήσεων    |    Παρουσιολόγιο |  Βεβαιώσεις συμμετοχής

Tο ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Ελλάδας, σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Πατρών και σε συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Πατρέων, διοργανώνει την εκδήλωση με θέμα:

«Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή»

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021, 6.00-8.30 μμ.

Αίθουσα σύνδεσης:

https://minedu-secondary.webex.com/meet/papadakis

Η ημερίδα θα μεταδοθεί ζωντανά και από το κανάλι του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας στο Youtubehttps://bit.ly/3lRbNyG

 

 

 

 

Η Εκδήλωση είναι ελεύθερη για τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και το κοινό. Για την καλύτερη οργάνωση και διαχείριση της εκδήλωση καθώς και την υποβολή των ερωτημάτων σας προς τους ομιλητές/τριες και πριν την εκδήλωση, παρακαλούμε να δηλώσετε την πρόθεση συμμετοχής σας, στον παρακάτω σύνδεσμο:

Φόρμα Συμμετοχής: https://bit.ly/3annfPj

Ο όρος Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή αναφέρεται σε γλωσσικές δυσκολίες οι οποίες

α) ξεκινούν από την παιδική ηλικία
β) σχετίζονται με την κατανόηση ή/και παραγωγή προφορικού λόγου, σε επίπεδο λέξεων και προτάσεων και
γ) δεν έχουν αναγνωρίσιμη αιτιολογία, όπως για παράδειγμα κάποιο σύνδρομο.

Οι γλωσσικές δυσκολίες μπορεί να έχουν πολλαπλές προεκτάσεις στη μάθηση, την ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων, την ψυχική υγεία και τη συμπεριφορά. Διεθνείς μελέτες (Norbury et al., 2016) προσδιορίζουν το ποσοστό των παιδιών με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή στο 7,5% του μαθητικού πληθυσμού. Υπολογίζεται ότι δύο μαθητές σε κάθε σχολική τάξη αντιμετωπίζουν γλωσσικές δυσκολίες.

Τα παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες τόσο στην ανάπτυξη όσο και στην κατανόηση της γλώσσας. Παράλληλα, πολλά από αυτά τα παιδιά αντιμετωπίζουν επιπρόσθετες δυσκολίες που επηρεάζουν τις σχολικές τους επιδόσεις και τομείς της κοινωνικής και συναισθηματικής τους ανάπτυξης τόσο κατά τη διάρκεια της σχολικής όσο και της εφηβικής ηλικίας.

Σε αντίθεση με τη δυσλεξία και τον αυτισμό, υπάρχει περιορισμένη γνώση της κοινής γνώμης για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή. Τα τελευταία 20 χρόνια υπάρχει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη μελέτη της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής και των μακροπρόθεσμων επιπτώσεών της στα παιδιά και τους εφήβους. Παράλληλα, στην Ελλάδα μέχρι σήμερα υπάρχουν λίγες δημοσιευμένες μελέτες που αποτυπώνουν τη φύση αυτών των δυσκολιών.

Ο όρος “Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή”   αναφέρεται σε πρωτογενείς γλωσσικές δυσκολίες, χωρίς εμφανή υποκείμενη αιτιολογία, όπως η καθυστέρηση ανάπτυξης, ο αυτισμός, οι νευρολογικές βλάβες ή η απώλεια ακοής (Leonard, 1998; Bishop & Norbury, 2008).   Αυτό σημαίνει ότι το γλωσσικό έλλειμμα, δεν συμβαδίζει με αντίστοιχα ελλείμματα σε άλλες πτυχές της ανάπτυξης, ιδιαίτερα στη μη λεκτική νοημοσύνη. Αυτό όμως δεν συνεπάγεται ότι το παιδί δεν αντιμετωπίζει και άλλες δυσκολίες. Έτσι, πολύ συχνά τα παιδιά αυτά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες στις κινητικές δεξιότητες, σε γνωστικές λειτουργίες, στη συγκέντρωση της προσοχής και στην ανάγνωση (Hill, 2001).

Καθώς διαφαίνεται ότι διεθνώς η ενημέρωση για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή στα παιδιά είναι περιορισμένη και ότι οι δυσκολίες των παιδιών παραμένουν αδιάγνωστες, γίνεται μία προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.

Η εκδήλωση γίνεται με αφορμή ότι την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021 είναι η ημέρα ευαισθητοποίησης για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή με στόχο να αυξηθεί η πρώιμη αναγνώριση και έγκαιρη υποστήριξη των μαθητών.