ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΟΔΥ ΓΙΑ COVID 19

Επικαιροποίηση οδηγιών απομόνωσης και καραντίνας κρουσμάτων COVID-19 και στενών επαφών τους και της άρσης αυτής



Λήψη αρχείου

1. Απομόνωση κρουσμάτων COVID-19

 

1.1 Απομόνωση κρουσμάτων COVID-19

Για όλα τα επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 (εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι) ακολουθείται το ισχύον πρωτόκολλο απομόνωσης:

https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/11/COVID19-lixi-karantinas-apomonosis.pdf.

 1.2 Απομόνωση ατόμων, που επισκέπτονται τη χώρα μας και διαγιγνώσκονται ως κρούσματα COVID-19

Τα άτομα, που επισκέπτονται τη χώρα μας και διαγιγνώσκονται ως κρούσματα COVID-19 με ήπια νόσηση, που δεν χρειάζονται νοσηλεία, φιλοξενούνται σε ξενοδοχεία καραντίνας.

Η άρση της απομόνωσης των ατόμων αυτών (ανεξάρτητα από την εμβολιαστική τους κάλυψη ή προηγηθείσα νόσησή τους), απαιτεί τα ακόλουθα κριτήρια:

  • Ασυμπτωματικός: 10 ημέρες απομόνωσης από την ημερομηνία λήψης δείγματος
  • Συμπτωματικός : εάν κάποιος εμφανίσει συμπτώματα απαιτούνται 10 ημέρες απομόνωσης από την ημερομηνία λήψης δείγματος και 3 ημέρες απυρεξίας και ύφεσης των συμπτωμάτων από το αναπνευστικό σύστημα
  • KAI

1 (ένα)αρνητικό άμεσο τεστ αντιγόνου – RAT. Εάν το RAT παραμένει θετικό επαναλαμβάνεται σε 48 ώρες.

Εφόσον πληρούνται τα παραπάνω κριτήρια το κρούσμα μπορεί να εξέλθει από το ξενοδοχείο καραντίνας. Σχετικά με τη δυνατότητά του να ταξιδέψει θα πρέπει να υποβληθεί στον εργαστηριακό έλεγχο, που απαιτείται από τη χώρα προορισμού του.

Οι παραπάνω οδηγίες δεν ισχύουν σε περίπτωση κρούσματος με στέλεχος ειδικού ενδιαφέροντος/ υπό παρακολούθηση. Οι περιπτώσεις αυτές αξιολογούνται από τον ΕΟΔΥ και δίνονται οι σχετικές οδηγίες.

 1.3 Διαχείριση κρουσμάτων COVID-19 με στελέχη ειδικού ενδιαφέροντος/υπό παρακολούθηση

Η εμφάνιση και διασπορά παραλλαγμένων στελεχών του ιού SARSCoV2 στη χώρα μας αποτελεί μείζον ζήτημα δημόσιας υγείας, ειδικά όταν δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα για τη μεταδοτικότητα και τη λοιμογονικότητά τους καθώς και την αποτελεσματικότητα των εμβολίων έναντι αυτών των στελεχών.

Ο έλεγχος της διασποράς των στελεχών αυτών του ιού στην κοινότητα αποτελεί βασική μη φαρμακευτική παρέμβαση δημόσιας υγείας στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας. Η διαχείριση των κρουσμάτων με τα συγκεκριμένα στελέχη θα πρέπει να είναι ενδελεχής και συμβατή με τα τρέχοντα επιδημιολογικά και διεθνή δεδομένα, ειδικά στα πρώτα στάδια εμφάνισης τους στη χώρα μας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η διαχείριση των κρουσμάτων αυτών σχετικά με το χρόνο απομόνωσής τους ή καραντίνας των στενών επαφών τους, θα πρέπει να γίνεται κατ΄εξαίρεση των ισχυόντων πρωτοκόλλων και σύμφωνα με την εκτίμηση κινδύνου του ΕΟΔΥ βάσει διαθέσιμων επιδημιολογικών δεδομένων.

 1.4 Διαδικασία αποχαρακτηρισμού κρουσμάτων COVID-19

  • Σε περίπτωση θετικού άμεσου αντιγονικού τεστ για τον ιό SARSCoV2 με ακόλουθο αρνητικό μοριακό τεστ που υλοποιείται άμεσα (η λήψη των δειγμάτων πρέπει να γίνεται μέσα σε χρονικό διάστημα μιας (1) ώρας), γίνεται αυτόματος αποχαρακτηρισμός του κρούσματος στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών με COVID-19.
  • Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ακολουθείται αποχαρακτηρισμός του κρούσματος σύμφωνα με το σχετικό πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.

Η παραπάνω διαδικασία αφορά ασυμπτωματικά άτομα και άτομα, που δεν αποτελούν στενή επαφή κρούσματος COVID-19.

 2. Καραντίνα στενών επαφών

2.1 Καραντίνα στενών επαφών χωρίς ιστορικό εμβολιασμού ή προηγηθείσας νόσησης

Άτομα, που αποτελούν στενές επαφές κρουσμάτων COVID-19 και δεν εμφανίζουν συμπτώματα γίνεται άρση της καραντίνας τους:

  • στις 14 ημέρες από την τελευταία τους επαφή με το κρούσμα χωρίς εργαστηριακό έλεγχο

ή

  • στις 10 ημέρες από την τελευταία τους επαφή με το κρούσμα με αρνητικό εργαστηριακό έλεγχο, μοριακό τεστ (RT-PCR) ή άμεσο τεστ αντιγόνου (RAT)για τον ιό SARSCoV Εάν το τεστ είναι αρνητικό γίνεται άρση της καραντίνας αλλά τα άτομα οφείλουν να τηρούν αυστηρά τα μέτρα ατομικής προστασίας και να παρακολουθούν την υγεία τους για εμφάνιση συμπτωμάτων μέχρι και την ολοκλήρωση των 14 ημερών. Εάν το τεστ είναι θετικό ακολουθείται το ισχύον πρωτόκολλο για την απομόνωση των κρουσμάτων COVID-19 χωρίς να απαιτείται επανάληψη του τεστ.

Εξαιρούνται οι επαγγελματίες υγείας και το προσωπικό των σωμάτων ασφαλείας και των ενόπλων δυνάμεων, για τους οποίους η άρση της καραντίνας γίνεται μετά από 7 ημέρες από την τελευταία τους επαφή με το κρούσμα και αρνητικό εργαστηριακό έλεγχο.

2.2 Καραντίνα στενών επαφών με ιστορικό εμβολιασμού ή προηγηθείσας νόσησης

Άτομα, που αποτελούν στενές επαφές κρουσμάτων COVID-19 και είτε έχουν εμβολιαστεί για τον ιό SARSCoV2 είτε μέσα στο προηγούμενο εξάμηνο έχουν νοσήσει από τον ιό και παραμένουν ασυμπτωματικοί, δεν μπαίνουν σε καραντίνα αλλά οφείλουν να τηρούν αυστηρά τα μέτρα ατομικής προστασίας και να παρακολουθούν την υγεία τους για εμφάνιση συμπτωμάτων μέχρι και την ολοκλήρωση των 14 ημερών.

Όσον αφορά στην στρατηγική εργαστηριακού ελέγχου στενών επαφών κρουσμάτων COVID-19 με ιστορικό εμβολιασμού ή προηγηθείσας νόσησης σε ειδικούς χώρους όπως είναι οι κλειστές δομές (μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, οικοτροφεία, στρατιωτικές μονάδες, κρουαζιερόπλοια κλπ) καθώς και σε χώρους παροχής υγείας συστήνεται για το προσωπικό επιπλέον εργαστηριακός έλεγχος σε χρονικά διαστήματα 0 και 5 έως 7 ημέρες μετά την τελευταία τους επαφή με το κρούσμα με μοριακό τεστ ή σε χρονικά διαστήματα 0,3 και 7 ημέρες με άμεσο τεστ αντιγόνου για τον ιό SARSCoV2.

Για τους νοσηλευόμενους ασθενείς και φιλοξενούμενους εκτός από τον αυξημένο εργαστηριακό έλεγχο συστήνεται επιπλέον ο διαχωρισμός τους (cohorting) και η αυστηρή τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας.

Επίσης, ο αυξημένος εργαστηριακός έλεγχος ενδείκνυται και σε περιπτώσεις συρροών κρουσμάτων COVID-19 σε οποιονδήποτε χώρο.

Στην ίδια κατηγορία για αυξημένο εργαστηριακό έλεγχο εντάσσονται περιπτώσεις ατόμων, που συνεχίζουν να έρχονται σε επαφή με το κρούσμα, όπως είναι άτομα, που συμβιώνουν στον ίδιο χώρο και δεν υπάρχει η δυνατότητα απομόνωσης των κρουσμάτων ή άτομα, που έχουν αναλάβει την φροντίδα των κρουσμάτων (παιδιών, ηλικιωμένων ή ατόμων με ειδικές ανάγκες).

 2.3 Καραντίνα ατόμων, που επισκέπτονται τη χώρα μας και χαρακτηρίζονται στενές επαφές

Τα άτομα, που επισκέπτονται τη χώρα μας και χαρακτηρίζονται ως στενές επαφές κρουσμάτων, φιλοξενούνται και αυτά σε ξενοδοχείο καραντίνας.

Η άρση της καραντίνας στενών επαφών επισκεπτών, που διαγνώστηκαν ως κρούσματα COVID-19 στις πύλες εισόδου ή κατά την παραμονή τους στη χώρα, απαιτεί :

  • 7 ημέρες καραντίνα από την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα και 1(ένα) αρνητικό μοριακό τεστ την 7η ημέρα καραντίνας. Εάν το τεστ είναι αρνητικό συστήνεται αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας και αυτοπαρακολούθηση της υγείας τους μέχρι και την 14η ημέρα από την τελευταία επαφή με το κρούσμα. Εάν το τεστ είναι θετικό ακολουθείται το πρωτόκολλο για τα επιβεβαιωμένα κρούσματα.

ή

  • 14 ημέρες καραντίνας χωρίς εργαστηριακό έλεγχο

 

Οι πλήρως εμβολιασμένοι και νοσούντες το προηγούμενο 6μηνο δεν μπαίνουν καραντίνα αλλά ελέγχονται με μοριακό τεστ.

4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΓΙΑΤΙ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων συζητήσαμε  με τα παιδιά για τα ζώα και τα δικαιώματά τους,  αφού παρακολουθήσαμε διάφορα animation και προβληματιστήκαμε αρκετά…

Αφού μάθαμε τόσα πολλά για τα αγαπημένα μας ζωάκια,  μας ήρθε η ιδέα να βγούμε βόλτα στο χωριό … και να ταΐσουμε τα αδεσποτάκια μας.

Στη διαδρομή μας  συναντήσαμε  τη μαμά Βάϊα της  μικρής Μυρτώ η οποία  μας κάλεσε  στο ωραίο σπίτι με την τεράστια αυλή με τις κοτούλες  και τα ωραία παιχνίδια. Τέτοιες ευκαιρίες δεν τις χάνουμε με τίποτα…Την ευχαριστούμε θερμά!

Εδώ γευόμαστε τα δώρα  της Φύσης…γνωρίσαμε τη μουσμουλιά και τη ροδιά!

  Εδώ γνωρίσαμε τον Βραζιλιάνο Καλλιτέχνη Romero Britto και γίναμε ζωγράφοι χρωματίζοντας  το αγαπημένο μας ζωάκι με λαδοπαστέλ και μαρκαδόρους!!!

Περάσαμε καταπληκτικά!!!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ 2021

Παγκόσμια μέρα Τρίτης ηλικίας…με αφορμή τη μέρα παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο και συζητήσαμε για τους δικούς μας παππούδες και τις γιαγιάδες…

Τα παιδάκια  μας εύχονται …Χρόνια πολλά σε όλους τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας!

Σας αγαπάμε τόσοοο πολύ!!!

που περνάτε τόσο χρόνο μαζί μας, όταν οι γονείς μας δουλεύουν…γι αυτό και εμείς σήμερα σας χαρίζουμε την πιο όμορφη μαγική  ζωγραφιά που φτιάξαμε με τα μικρά μας τα χεράκια…

Πήραμε γκοφρέ χαρτί το βρέξαμε με νεράκι και το αποτέλεσμα μοναδικό!!!

ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΤΑ ΕΓΓΟΝΆΚΙΑ ΣΑΣ!!!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ-ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2021

Η Ημέρα αυτή  καθιερώθηκε με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

Ο Αθλητισμός μας ωθεί να έρθουμε πιο κοντά, καλλιεργεί την ευεξία της ψυχής και του σώματος, μας ταξιδεύει, μας κάνει καλύτερους.

Και εμείς σήμερα την γιορτάσαμε με τον πιο όμορφο δημιουργικό τρόπο με δραστηριότητες στη φύση, με ασκήσεις , τρέξιμο, σκαρφάλωμα, με πολλά παιχνίδια και πολύ  χορό. 

Ιδέα του μικρού μας Ορέστη να ετοιμάσει και χάρτη για την πρώτη μας εξόρμηση στο δάσος του χωριού μας… 

Μια στάση στην παιδική χαρά του χωριού μας …παίξαμε ομαδικά παιχνίδια αυγολοδρομίες κά.

Συνεχίζουμε στην αυλή του σχολείου μας στα επιδαπέδια παιχνίδια μας…πήραμε κώνους και ράβδους , περάσαμε από πάνω , από κάτω…η ενέργεια μας ατελείωτη.

Η συνέχεια στην τάξη μας…

Το κοινό σύνθημα μας για το 2021 …Αθλούμαστε Δημιουργικά!!!

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ ΔΥΝΑΤΗ ΕΥ ΖΗΝ(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ)

 

11111

Κατά την έναρξη του διδακτικού έτους και στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας,  φέτος η εκπόνηση του σχεδίου δράσης του τμήματος περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση των τεσσάρων (4) Θεματικών Κύκλων με περιεχόμενο σταθμισμένο κατάλληλα ως προς την ηλικία των μαθητών/τριών και δύναται να περιλαμβάνει από 20 ως 28 εργαστήρια συνολικά, δηλαδή 5 έως 7. Κάθε εργαστήριο πραγματοποιείται σε 2 ως 3 διδακτικές ώρες.

011 0

Για το Σχολικό Έτος 2021-2022  θα ασχοληθούμε με τις θεματικές ενότητες των εργαστηρίων που επιλέχθηκαν από τις Νηπιαγωγούς και είναι :

  1. Όλοι μαζί, είμαστε ομάδα δυνατή…”( Ζω καλύτερα  Ευ -ζην)
  2. Ανακυκλώνω με χαρά και επαναχρησιμοποιώ τα υλικά( Φροντίζω το Περιβάλλον)
  3. Είμαι ένα μικρό παιδί, θέλω παιχνίδι όλοι μαζί (Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη)
  4. Και κοιτώ τον ουρανό, τους πλανήτες για να βρώ( Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία)                                                                                                                                                                              Η νηπιαγωγός έχει την ευελιξία να επιλέγει ανάλογα με το πλαίσιο και τη δυναμική της ομάδας, τα ενδιαφέροντα των νηπίων και τη θεματική που διαπραγματεύονται στην τάξη.

Ξεκινώντας τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σκεφτήκαμε ότι θα πρέπει πρώτα τα παιδιά να μάθουν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν μεταξύ τους, να είναι δημιουργικά και να έχουν κριτική σκέψη. Έτσι συμπεριλάβαμε στο πρόγραμμά μας , δραστηριότητες που να καλλιεργούν αυτές τις δεξιότητες.

Καλή  συνέχεια και αυτή τη χρονιά με έμπνευση, δημιουργικότητα και πολλά  χαμόγελα…

Έτσι ξεκινήσαμε την υλοποίηση ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ με το πρώτο πρόγραμμα :

Όλοι μαζί, είμαστε ομάδα δυνατή

1ο Εργαστήριο

Παιχνίδια Συνεργασίας με στόχο την ενδυνάμωση της ομάδας…

Αφού παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας και συστηθήκαμε με το όνομα μας τις πρώτες μέρες ξεκινήσαμε και προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε και να διερευνήσουμε τις απόψεις και τα βιώματα των παιδιών σχετικά με όσα μπορούν να καταφέρουν μόνα τους και όσα χρειάζονται βοήθεια. Με διάφορες ερωτήσεις και απαντήσεις που πήραμε από τα παιδιά καταλήξαμε στη δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη.

1.Σκεφτείτε ένα πράγμα το οποίο μπορείτε να καταφέρετε μόνοι σας

     2.Υπάρχουν πράγματα που δε μπορείτε να καταφέρετε μόνοι σας;

3. Σκεφτείτε σε ποια πράγματα σας βοηθάνε οι γονείς σας, ένας φίλος σας, η κυρία σας στο σχολείο.

Ακούσαμε το παραμύθι ” Του Σχοινιού τα Μανταλάκια” συζητήσαμε την ιστορία και αφού την κατανοήσαμε ξεκινήσαμε με βιωματικό τρόπο να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα επί  του θέματος… για να δούμε. Αρχικά μόνοι μας και στη συνέχεια σε ομάδες.

1. Να μετακινήσουν ένα τραπέζι…

2. Να σηκώσουν το παγκάκι…

3. Να σηκώσουν έναν φίλο  τους ψηλά…

Συνειδητοποιήσαμε  ότι πολλά πράγματα δεν καταφέρνουμε να κάνουμε μόνοι μας και καλό είναι να συνεργαζόμαστε  για να βρούμε  λύσεις…

Ήρθε η ώρα για παιχνίδια συνεργασίας…

Πήραμε μανταλάκια, ένα σχοινί και ξεκινήσαμε με ομάδα των δυο και με κλειστά μάτια και καλή διάθεση!!!

Στη συνέχεια σε φύλλο εργασίας τα παιδιά ζωγράφισαν  τα μανταλάκια δίνοντας τα χαρακτηριστικά των φίλων τους

και το όνομά τους. Στη συνέχεια ζωγράφισαν  τι μπορούν να καταφέρουν όλοι μαζί.

Μας ήρθε ιδέα να φτιάξουμε την δική μας μπουγάδα και να θυμηθούμε  σε ποιους άλλους   προσφέρουμε τη βοήθεια μας.

Παρακολουθήσαμε το animation, “the power of teamwork” το οποίο παρουσιάζει 5 διαφορετικές ιστορίες για τη δύναμη της ομαδικής εργασίας… Με διάφορες ερωτήσεις   κατανοήσαμε  την ιστορία και καταγράψαμε ποια  πράγματα μπορούμε να κάνουμε μαζί; Καταγράφουμε τα παιχνίδια που μπορούμε να παίξουμε μόνοι και τα παιχνίδια που χρειάζονται περισσότεροι. Ποια μας αρέσουν;

Ψηφιακό παιχνίδι για την κατανόηση της ιστορίας…

 2ο Εργαστήριο

Φτιάχνουμε την ομάδα μας…

Το συμπέρασμα είναι ότι όταν δουλεύουμε ως ομάδα έχουμε πάντα καλύτερα αποτελέσματα. Έτσι αποφασίζουμε να φτιάξουμε ομάδες ,ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών στην τάξη,( π.χ. 5 ομάδες, με 3 μέλη η κάθε ομάδα).

Ήρθε η στιγμή να γνωρίσουμε την ομάδα μας.

Κάθε παιδί ρωτάει το ζευγάρι του για το αγαπημένο του Χρώμα, Ζώο, Φαγητό, Αριθμό, παιχνίδι…

Στη συνέχεια συνεργαζόμαστε για να βρούμε το χρώμα της ομάδας μας. Δημιουργήσαμε ένα κολλάζ  ή μια ζωγραφιά  όπου γράφουν όλα τα μέλη το όνομά τους.

Αφού συζητήσαμε για τα Σωστά και τα Λάθος που γίνονται με τα χέρια μας φτιάξαμε μια αφίσα με όλα αυτά που κάνουν τα δικά μας χέρια …

Και το Τμήμα 2 με την κ. Μαρία Παπαθεοδώρου δημιούργησε τις δικές του ομάδες συνεργασίας…

Ήρθε η ώρα κάθε ομάδα να προσπαθήσει  να συνεργαστεί όσο καλύτερα μπορεί ,σύμφωνα με τις οδηγίες του τροχού συνεργασίας…

Ο τροχός της συνεργασίας (wheelofnames.com)

Βρείτε μια άλλη ομάδα και κάνετε χειραψία…

Φέρτε στην ομάδα 4 κίτρινα, κόκκινα, πράσινα τουβλάκια…

Σχηματίστε το τρενάκι της ομάδας σας περπατώντας όμως στα τέσσερα…

Συνεργαστείτε και φτιάξτε με το σώμα σας ένα μεγάλο κύκλο…

Μπείτε στη σειρά από το μεγαλύτερο στο μικρότερο (με βάση το ύψος)…

Συνεργαστείτε και φτιάξτε με το σώμα σας ένα μεγάλο τρίγωνο…

Χέρια σαν κι αυτά – Locomondo

Τα παιδιά  δουλεύουν σε ομάδες και συνεργάζονται για το αποτέλεσμα. Ξεκινούν ακούγοντας πολύ προσεκτικά το τραγούδι χωρίς να βλέπουν το βίντεο και προσπαθούν να θυμηθούν και να ζωγραφίσουν όσα περισσότερα μπορούν από αυτά που άκουσαν.

 Ξανακούμε το τραγούδι αυτή τη φορά βλέποντας το βίντεο .Προσθέτουν στη λίστα , στοιχεία που δεν είχαν προσέξει.

3ο Εργαστήριο

Οι συγκρούσεις στην ομάδα”

Παρακολουθήσαμε  και επεξεργαστήκαμε Animation

Τι να λένε άραγε; και βάλαμε υπότιτλους.

Είπαν τα παιδιά: Ο αρκούδος μουγκρίζει, γιατί δεν τον αφήνει να περάσει, και οι δυο θέλουν να περάσουν μαζί τη γέφυρα και μαλώνουν, ο αρκούδος άρπαξε από το λαιμό τον ασβό και τον πέταξε μακριά, ο λαγός έσπρωξε τον ταύρο τον έπιασε  από το λαιμό τον έσπρωξε και τον κλώτσησε. Ο λαγός πήδηξε στην πλάτη του ασβού και πέρασε στην άλλη άκρη. Εδώ δεν μαλώνει ο λαγός με τον ασβό. Ο αρκούδος χτύπησε  τον λαγό και τον ασβό. Και το λαγουδάκι δάγκωσε το σχοινί για να πέσει η γέφυρα. Αυτοί μαλώνουν συνέχεια μεταξύ τους.

Ερωτήσεις για την κατανόηση της ιστορίας…

animation “bridge” (learningapps.org)

Στη συνέχεια  μοιράζουμε  κάρτες στα παιδιά  ,δίνοντας μία σε κάθε ομάδα. Τα νήπια αποφασίζουν τι θα γράψουμε στο συννεφάκι ομιλίας, και συζητώντας το πρόβλημα, ψάχνουν και προτείνουν λύσεις!! 

IMG 20211118 111757 IMG 20211118 111804 IMG 20211118 111814

IMG 20211118 115328

Παιχνίδι ρόλων: Κάθε ομάδα αναπαριστά το πρόβλημα και τις λύσεις του.

Το πρόβλημα έπεσε το παιδάκι χτύπησε και κλαίει…

Αναπαράσταση εικόνας : Α- το παιδάκι κλαίει , Γ-πάτωμα, Ε-πατίνι

InkedIMG 20211118 115512 LI

Η λύση – η μαμά Κ να φέρει χανζαπλάστ για το ποδαράκι που χτύπησε το παιδάκι…

InkedIMG 20211118 115812 LI

IMG 20211118 115302

Το πρόβλημα: ο χαρταετός κόλλησε στο δέντρο

Αναπαράσταση εικόνας: Α-δέντρο,  Σ-χαρταετός Ε-παιδάκι που κρατάει το χαρταετό…

InkedIMG 20211118 114638 LI

Η λύση ο μπαμπάς-Ο να έρθει και να ξεκρεμάσει το χαρταετό από το δέντρο και να τον δώσει στο παιδάκι πίσω για να ξαναπαίξει…

InkedIMG 20211118 114707 LI

IMG 20211118 115308

Το πρόβλημα  είναι ότι έσκασε το λάστιχο από ένα καρφί…

Αναπαράσταση εικόνας: Ο- ποδήλατο, Ν-λάστιχο, Κ-παιδάκι

InkedIMG 20211118 114936 LI

Η λύση να έρθει ο Γ-παππούς με τρόμπα να φουσκώσει το λάστιχο…

InkedIMG 20211118 115124 LI

Στη συνέχεια έδωσα φύλλο εργασίας στην κάθε ομάδα με τους κανόνες που πιστεύουν ότι πρέπει να έχει η ομάδα τους…

IMG 20211118 123048

Το συμβόλαιο με τους κανόνες της τάξης μας…

ΤΜΗΜΑ 1

IMG 20211119 104553

IMG 20211123 103235 IMG 20211123 104800

ΤΜΗΜΑ 2

Inked1638116429602 LI1638116429600

1638116429605 Inked1638116429607 LI

40 Εργαστήριο

“Η Φιλία στην ομάδα”

Παρακολουθούμε το animation Kitbul.

Συζητήσαμε τα γεγονότα της ιστορίας με διάφορες  ερωτήσεις, και σχετικά με τα συναισθήματα, τα κίνητρα και τις αποφάσεις των ηρώων.

Στη συνέχεια τα παιδιά χωρισμένα σε σκύλους και γάτες, χορεύουν ρυθμικά στο χώρο και σε κάθε παύση της μουσικής, συναντιούνται και το ένα παιδί γαβγίζει, το άλλο νιαουρίζει, ανάλογα με την οδηγία της νηπιαγωγού. 

Χαρούμενα , θυμωμένα , λυπημένα , σιγανά , δυνατά , φοβισμένα , αργά , γρήγορα.

IMG 20211119 114138

IMG 20211119 114306

Γαβγίζουμε δυνατά…

Γαβγίζουμε φοβισμένα…

Γαβγίζουμε γρήγορα…

Νιαουρίζουμε δυνατά

Νιαουρίζουμε φοβισμένα…

Νιαουρίζουμε γρήγορα…

“Οι δυο φίλοι

Ακούμε το τραγούδι και βλέπουμε το βίντεο…

Θεατρικό παιχνίδι: Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τα μισά αναπαριστούν τον σκύλο και τα μισά τη γάτα. Προσπαθούν να επαναλάβουν το τραγούδι.

InkedIMG 20211129 092349 LI

ΤΡΟΧΟΣ 

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, σε σκύλους και γάτες. Κάθε φορά που γυρίζει ο τροχός ένα παιδί “σκύλος” γίνεται ζευγάρι με ένα παιδί ¨γάτα” και αναπαριστούν την κίνηση που βλέπουν.

Οι δυο φίλοι (wheelofnames.com)

IMG 20211129 093209

IMG 20211129 092940 IMG 20211129 093447

IMG 20211129 093115 InkedIMG 20211129 093337 LI InkedIMG 20211129 093529 LI InkedIMG 20211129 093616 LI InkedIMG 20211129 093706 LI InkedIMG 20211129 093931 LI InkedIMG 20211129 094022 LI InkedIMG 20211129 094223 LI

5 Εργαστήριο

“Η φιλία έξω από την ομάδα”

Οι δύο φίλοι”, από το animation Kitbul, το έσκασαν και τους ανακαλύψαμε τυχαία μέσα σε έναν πίνακα ζωγραφικής!!!!

Επεξεργασία πίνακα ζωγραφικής: New Kids in the Neighborhood, Ζωγράφος N. Rockwell

4R2zgrcOn6g6Tb

ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ  ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ

I2smV1tQCdV8hE

IMG 20211129 114544 IMG 20211129 114728 1 IMG 20211129 114737 IMG 20211129 114811 IMG 20211129 114820 1

t4YInvVV5V51zb

Στη συνέχεια γίναμε οι μικροί συγγραφείς και η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ολοκληρώσει μια ιστορία…

IMG 20211130 093633 IMG 20211130 093922

Στο τέλος των εργαστηρίων χορεύουμε το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της γης” Στίχοι: Γ. Ρίτσος

Μας άρεσε τόσο πολύ το τραγούδι που θέλαμε να το ζωγραφίσουμε…οι ομαδούλες συζητήσανε μεταξύ τους τι θα ζωγραφίσει ο καθένας …

 IMG 20211221 134117

Η Γη μας με πολλά παιδάκια , δεντράκια και λουλουδάκια…

ΑΓΙΑΣΜΟΣ 2021-2022

Αγαπητοί γονείς

Σας ενημερώνουμε ότι  τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021, λόγω των αναγκαίων μέτρων πρόληψης διασποράς του ιού COVID-19 ο καθιερωμένος αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του σχολείου. Τα παιδιά  θα προσέλθουν στις σχολικές μονάδες στις 8.15 και θα παραμείνουν μέχρι την τέλεση του αγιασμού. Ο Αγιασμός  θα πραγματοποιηθεί  στις 09.00 π.μ, χωρίς την παρουσία γονέων , οι  οποίοι θα βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο του νηπιαγωγείου.  Θα παραλάβετε τα παιδιά σας στις 09.30 π.μ  .

 Από 8/9/21 έως και την Παρασκευή 17/9/21 θα διατίθενται από τα φαρμακεία 6 self-test δωρεάν, για τρεις εβδομάδες τα οποία και θα πρέπει και να προμηθευτείτε.

Ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα, προ Τρίτης και Παρασκευής και έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα. Κατ’ εξαίρεση, την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας ο πρώτος αυτοδιαγνωστικός έλεγχος (self test) διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα.

Θα υπάρχει λεωφορείο για την μεταφορά των παιδιών από το Μεσαίο στις 8.00 π.μ 

Η σωστή χρήση κατάλληλης προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά σε όλα τα τμήματα, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των νηπιαγωγείων.

Μετά τον αγιασμό θα συναντηθούμε στον προαύλιο χώρο του Νηπιαγωγείου για περαιτέρω ενημερώσεις.

                                                                                                                   Ευχαριστούμε

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ

Αισθανόμαστε την ανάγκη παιδιά & εκπαιδευτικοί  να ευχαριστήσουμε θερμά την κα. Ελευθερία και κ. Κώστα Θεοδωρίδη  γονείς προηγούμενων χρόνων του σχολείου μας για τη δωρεά  34  στολών και πολλών  υφασμάτων που ετοίμασαν για τις ανάγκες  του προγράμματος μας Αρχαία Ελλάδα… Τέτοιου είδους ενέργειες και προσφορές από γονείς  του τόπου μας, μας βοηθούν και μας δίνουν ελπίδα και κουράγιο, για να συνεχίσουμε τον δύσκολο αγώνα μας. Είναι πολύ σημαντικό που σας έχουμε δίπλα μας, αρωγούς και συμπαραστάτες στο εκπαιδευτικό μας έργο.

Σας εκτιμούμε και σας αγαπάμε. Καλό Καλοκαίρι! Να είστε πάντα καλά!

ΓΛΥΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΑΚΙ

Αφού ακούσαμε το τραγουδάκι “Γλυκό Καλοκαιράκι Αγαπημένο” και το παίξαμε με κινήσεις, συζητήσαμε το πως περάσαμε στο νηπιαγωγείο; τι μας άρεσε περισσότερο; τι δεν μας άρεσε; Η επόμενη ερώτηση ήταν για εμάς τους εκπαιδευτικούς. Θέλαμε να ακούσουμε τις απόψεις των παιδιών θετικά και αρνητικά συναισθήματα…ευτυχώς δεν υπήρχαν αρνητικά συναίσθηματα , αλλά μόνο καλά και ενθαρυντικά λογάκια…όπως είστε όμορφοι, μας πάτε βόλτες, μας κάνετε ωραία παιχνίδια, ωραίες εργασίες, ωραία πειράματα, όλο γελάτε, λέτε αστεία και κάποιες φορές κάνετε σαν μικρά παιδιά… Ακούγοντας όλα αυτά τα ωραία παίρνεις τόση δύναμη και χαρά  που δεν  μπορείς να φανταστείς   τον εαυτό σου  να κάνει άλλη δουλειά…

Στη συνέχεια πήρανε  τους φακέλους  που είχαν ετοιμάσει τα παιδιά ζωγραφίζοντας ότι θέλουν και τα ενθύμια τους …

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

ΔΩΡΑΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΣ

Όταν οι γονείς έχουν διάθεση…δείτε τι κάνουνε…ψάξανε κρυφά, βρήκανε φωτογραφίες και αποτυπώσανε τον εαυτός μας με μαλλιά , πρόσωπο, ρούχα και ότι αξεσουάρ ταιριάζει στον καθένα μας σε μια φανταστική , φευγάτη κούπα του καφέ. Βέβαια είχαμε φέτος στην τάξη μας μια μαμά ως βοηθητικό προσωπικό την κ. Ιωάννα μας εκτός το ότι τα έκανε όλα λαμπίκος στο νηπιαγωγείο … και σαν την μικρή πεταλουδίτσα, πετούσε εδώ και εκεί… έβλεπε, άκουγε έπαιρνε πληροφορίες και βοήθησε με τον τρόπο της να γίνουν αυτές οι υπέροχες πρωτότυπες κούπες!!! Οι εκπλήξεις όμως δεν σταμάτησαν εκεί…κάρτες με ωραία λογάκια από τα παιδάκια μας , κόσμημα για το λαιμό μου, εικόνα του Χριστού για να με προστατεύει είπε ο Παύλος μου, ωραία τάπερ που σκέφτηκε η Έφη μου για να βάζω λέει τα ανακυκλώσιμα, τάπερ για το πρωινό μου και ένα μεγάλο για τη σαλάτα μου…παγούρι για τον κ. Αστέρι για να πίνει τον καφέ του… Σας ευχαριστούμε όλους θερμά και ευχόμαστε να περάσετε ένα πανέμορφο δροσερό καλοκαίρι!!!