Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

«Η συντροφιά με τα ζώα

μας ανοίγει ένα καινούριο παράθυρο στον κόσμο

που το μόνο σίγουρο είναι ότι…

… έχει πολύ ωραία θέα!!!»

Φέτος για την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

τα παιδιά κοίταξαν έξω από το δικό τους παράθυρο

έχοντας αγκαλιά το ζωάκι τους και…

άλλα είδαν τον ήλιο

άλλα ένα λουλούδι στην αυλή

άλλα είδαν το φεγγάρι

κι άλλα μια πολύχρωμη βροχή!!!

Η θέα απ’ όλα τα παράθυρα είναι Μοναδική!!!

Με αφορμή το βιβλίο Ξουτ  συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων, για τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν και φτιάξαμε μία αφίσα:

Με τέμπερες ζωγραφίσαμε κουκουβάγιες και παράλληλα δουλέψαμε την έννοια της συμμετρίας:

Η σοφή κουκουβάγια μας έμαθε το ποίημα του Ι. Πολέμη “Τα ζώα”

Με χαρτοκολλητική κάναμε λιονταράκια:

Επιλέξαμε το αγαπημένο μας ζωάκι και με μεικτή τεχνική ζωγραφικής(λαδοπαστέλ-τέμπερα) ζωγραφίσαμε το φυσικό χώρο που ζει:

Ακόμη, κατασκευάσαμε κούκλες κουκλοθεάτρου με φίλτρα καφέ και παίξαμε κουκλοθέατρο

Διαβάσαμε μύθους του Αισώπου και παίξαμε θέατρο, μάθαμε τραγούδια για τα ζώα και…..  ετοιμάζουμε το πρώτο μας βιβλίο για φέτος. Ένα βιβλίο έκπληξη για τα ζωάκια….Όταν ολοκληρωθεί θα το δείτε και πιστεύουμε πως θα σας αρέσει…

Οι δραστηριότητες των πρώτων ημερών συνεχίζονται.Γνωρίζουμε τον εαυτό μας και την οικογένειά μας

Φτιάξαμε με τα χρώματα και τη φαντασία μας

τον μοναδικό πολύχρωμο εαυτό μας

Ο καθένας μας έχει….

το δικό του μοναδικό χρώμα

τα δικά του ξεχωριστά μάτια

το δικό του χρωματιστό χαμόγελο!

Ο καθένας μας ζωγραφίζει με τον δικό του τρόπο

τον μοναδικό πολύχρωμο εαυτό του…

…και όλοι μαζί είμαστε στη δική μας χρωματιστή τάξη!

 

 

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο μας!

Μία νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε στο Νηπιαγωγείο μας με γλυκές εκπλήξεις για όλους μας, κονκάρδες καλωσορίσματος και πολλά πολλά παιχνίδια γνωριμίας. Μιλήσαμε για τον εαυτό μας, ποιο παιχνίδι μας αρέσει, ποιο είναι το αγαπημένο μας χρώμα, φαγητό και κάναμε τις πρώτες μας κατασκευές:

Διακοσμήσαμε το αρχικό γράμμα από το όνομά μας:

Ζωγραφίσαμε μπλουζάκια, γράψαμε το αρχικό μας και κρεμάσαμε τη μπουγάδα των γραμμάτων στην τάξη μας:

Κάναμε πινακίδες με το όνομά μας:

Φτιάξαμε αυτοσχέδια επιτραπέζια παιχνίδια με το όνομά μας

Ζωγραφίσαμε έναν ουρανό με το όνομά μας, έναν πύραυλο, ένα πεφταστέρι

και παίξαμε με αυτά, μαθαίνοντας το όνομά μας

Μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας:

Γνωρίσαμε νέους φίλους κατασκευάσαμε τα βραχιολάκια της φιλίας:

Πήραμε το φίλο μας και ζωγραφίσαμε παρέα:

Θέσαμε τους κανόνες της τάξης μας για να περνάμε ωραία και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι:

Όπως βλέπετε ξεκινήσαμε δυναμικά και δημιουργικά!!! Καλή σχολική χρονιά σε όλους μας!!!

Ευχαριστήριο

Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς που δώρισαν στο Νηπιαγωγείο μας χαλιά και μοκέτες:

α) Την κυρία Αθηνά μανούλα του Αλέξανδρου και την κυρία Μάχη μανούλα της Σελβίνας.

β) Την κα  Φωτεινή μανούλα του Φιλίππου.

γ) Τους γονείς της Αναστασίας.

δ) Τον κύριο Τερζή Ηλία που τα παιδιά του φοίτησαν πριν αρκετά χρόνια στο Νηπιαγωγείο μας.

Επίσης, ευχαριστούμε πολύ την κυρία Αθηνά μανούλα του Αλέξανδρου για τη δωρεά πολλών παιδαγωγικών παιχνιδιών και βιβλίων.

Εγκάρδιες ευχαριστίες σε όλους τους γονείς των μαθητριών και μαθητών μας για την άψογη συνεργασία και τη βοήθεια που προσέφεραν απλόχερα όταν και όποτε χρειαστήκαμε.

Κυκλοφορώ με ασφάλεια

 

Το  ατύχημα  του συμμαθητή μας με το ποδήλατο, ήταν η αφορμή να ξεκινήσει η συζήτηση σχετικά με τη συμπεριφορά και την υπευθυνότητα που οφείλουμε να έχουμε όταν κυκλοφορούμε.

Τι πρέπει να προσέχουμε για να είμαστε ασφαλείς όταν κάνουμε ποδήλατο, όταν περπατούμε πεζοί, αλλά και όταν μετακινούμαστε με το αυτοκίνητο;

Διαβάσαμε το βιβλίο “ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας”:

http://www.yme.gr/pdf/e_book_podilatakias.pdf

Γνωρίσαμε  τον κύριο ΚΟΚ παρέα με τον μικρό Νικόλα:

Παίξαμε το παιχνίδι “κυκλοφορώ με τον Ταξάκη” στον υπολογιστή :

Ακούσαμε, τραγουδήσαμε, χορέψαμε και ζωγραφίσαμε τη “Σακαράκα” της Ρ. Καρθαίου:

Αναγνωρίσαμε τα σήματα:

Ζωγραφίσαμε δρόμους με σήματα κυκλοφορίας:

Κατασκευάσαμε σε χαρτόνι μία πόλη με δρόμους, πλατείες, σήματα κυκλοφορίας:

Φτιάξαμε STOP:

Θυμηθήκαμε τα σχήματα και ζωγραφίσαμε σήματα:

Ανακαλύψαμε κρυμμένες λέξεις σε κρυπτόλεξα:

Μετρήσαμε τα μεταφορικά μέσα:

Παίξαμε πολλά κινητικά παιχνίδια, ακούσαμε την ποδηλάτισσα του Ο. Ελύτη και  ζωγραφίσαμε:

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε έκθεση ζωγραφικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Στα πλαίσια του εορτασμού των 30 χρόνων από την ίδρυσή του,

το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας προσκάλεσε τους και τις  απόφοιτους Νηπιαγωγούς

να συμμετέχουν με τα νήπια τους στην έκθεση ζωγραφικής με τίτλο

«Πως φαντάστηκαν τα νήπια το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας».

Οι ζωγραφιές που έκαναν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας

έχουν τον Κένταυρο Χείρωνα που είναι και το σύμβολο του Πανεπιστημίου,

το Πανεπιστήμιο, τα αρχικά Π.Θ.  και πολλή φαντασία…

… και ταξίδεψαν ως τον Βόλο όπου θα παρουσιαστούν στην έκθεση του Πανεπιστημίου.

H μανούλα μου γιορτάζει

…..Ο Μικρός ήταν πολύ κακόκεφος. Κλείστηκε στο δωμάτιο κι άρχισε να στριφογυρίζει κι όλα τα πράγματα ν΄ αναποδογυρίζει. Τις ζωγραφιές από τον τοίχο τις ξεκολλούσε κι όλα τα παιχνίδια του χαλούσε.

«Θεέ μου!» είπε η Μαμά «τι έχεις πάθει;»

«Είμαι ένας ανάποδος και γκρινιάρης Μικρός και κανείς δε μ’ αγαπάει» είπε ο Μικρός.

«Μικρέ μου» είπε η Μαμά «όπως και να’ σαι εγώ πάντα θα σ’ αγαπώ».

«Κι αν ήμουνα αρκούδος, πάλι θα με φρόντιζες και θα μ’ αγαπούσες;» ρώτησε ο Μικρός.
«Φυσικά» είπε η Μαμά. «Εγώ θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει».
[…] «Ό,τι κι αν γίνει;» είπε ο Μικρός και χαμογέλασε. «Κι αν ήμουνα κροκόδειλος;»
«Θα σε αγκάλιαζα και θα σε αγαπούσα και τη νύχτα θα σου τραγουδούσα» είπε η Μαμά.
«Χαλάει ποτέ η αγάπη;» ρώτησε ο Μικρός. «Λυγίζει άραγε ποτέ και σπάει; Κι αν ναι, μπορείς άραγε να την κολλήσεις, και να τη φτιάξεις και να τη χτίσεις;»

«Α, δεν ξέρω» είπε η Μαμά «το μόνο που ξέρω είναι ότι θα σ’ αγαπώ για πάντα».

«Κι όταν πεθάνουμε και χαθούμε, θα μ’ αγαπάς ακόμη;» είπε ο Μικρός. «Θα υπάρχει ακόμα η αγάπη;»
Η μαμά πήρε στην αγκαλιά της το Μικρό και κοίταξαν μαζί από το παράθυρο τον ουρανό. Το φεγγάρι έφεγγε ψηλά και τ’ αστεράκια ήταν φωτεινά.

«Κοίτα, Μικρέ, τ’ αστεράκια πώς λάμπουνε στον ουρανό. Ξέρεις πως πολλά απ΄ αυτά έχουν πεθάνει εδώ και χρόνια πια; Τα βλέπεις όμως πώς φωτίζουν ακόμα στον ουρανό; Η αγάπη είναι σαν τ’ αστέρια: ποτέ δεν πεθαίνει και πάντα φωτίζει»…..

Με αφορμή το υπέροχο βιβλίο της Debi Gliori “Θα σ΄αγαπώ ό,τι κι αν γίνει ” αρχίσαμε να συζητούμε για τη μητρική αγάπη, να περιγράφουμε τη μανούλα μας, να λέμε τι αγαπάμε πολύ σε αυτήν, τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί της και ζωγραφίσαμε το πορτρέτο της:

Είδαμε πώς εκφράζεται  η μητρική αγάπη στα έργα μεγάλων καλλιτεχνών, όπως στους πίνακες της Katie Berggren:

Του Ιακωβίδη “Μητρική στοργή”:

Του Pierre Auguste Renoir “Mother and Child”:

  Της Mary Cassatt “Sleeping Baby”:

 
Αλλά και μέσα από τους στίχους των ποιητών:
Η Μανούλα
Ποιος την κούνια μας κουνάει,
όταν είμαστε μικράκια;
Ποιος χαμογελά στο πλάι
Και γλυκά μας λέει λογάκια
και τον ύπνο προσκαλεί
Η μαμά μας η καλή.
…………………………………
Τα μαλλιά μας ποιος χτενίζει;
Ποιος μας καμαρώνει, αλήθεια;
Ποιος παιχνίδια μας χαρίζει;
Ποιος μας λέει τα παραμύθια
στη φωτίτσα μας σιμά;
Η γλυκειά μας η μαμά.
…………………………….
Κι όταν κάποτε ένα στόμα
κάτι με θυμό μας λέει,
κι όταν παρακούμε ακόμα,
ποιος πονεί και σιγοκλαίει
κι έχει πίκρα στην καρδιά;
Πάντα η μάννα μας, παιδιά.
 Στέλιος Σπεράντσας

ΜΑΝΑ

 Μάνα! Δεν βρίσκεται λέξη καμία
να’ χει στον ήχο της τόση αρμονία,
σαν ποιός να σ’ άκουσε με στήθος κρύο,

όνομα θείο;

 Παιδί από σπάργανα ζωσμένο ακόμα,
με χάρη ανοίγοντας γλυκά το στόμα,
γυρνάει στον άγγελο που τ’ αγκαλιάζει
και Μάνα! κράζει.

 Στον κόσμο τρέχοντας ο νέος διαβάτης
πέφτει στ’ αγνώριστα βρόχια τσ’ απάτης,
και αναστενάζοντας, Μάνα μου! λέει,
Μάνα! και κλαίει.

Της νιότης φεύγουνε τ’ άνθια κ’ η χάρη
τριγύρω σέρνεται με αργό ποδάρι,
ώσπου στην κλίνη του, σα βαρεμένος,
πέφτει ο καημένος.

Και πριν την ύστερη πνοή του στείλει,
αργά ταράζονται τα κρύα του χείλη,
και με το Μάνα μου! πρώτη φωνή του,
πετά η ψυχή του.

Γεράσιμος Μαρκοράς

Κατασκευάσαμε κάρτες με λόγια αγάπης και ευχές για τη μοναδική την ξεχωριστή μας μανούλα:

 

…..και κορνίζες-έκπληξη με τη φωτογραφία μας:

Καδράκια από αβγοθήκες και ακρυλικά χρώματα:

Σελιδοδείκτες:

Και τα δωράκια μας είναι έτοιμα να τα χαρίσουμε με όλη μας την αγάπη στις γλυκιές μας μανούλες:

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!!! Να είστε πάντα γερές, δυνατές και χαρούμενες!!!

Σας αγαπάμε πολύ!!!

Το πολυβραβευμένο Νηπιαγωγείο μας!!!

Σήμερα παραλάβαμε τα βραβεία μας από το ΥΠΠΕΘ για τις δημιουργίες μας από τη συμμετοχή μας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες”.

Η χαρά μας για άλλη μια φορά ….. τεράστια!!! Πόσες πολλές και όμορφες εμπειρίες, γνώσεις αποκομίσαμε από τη συμμετοχή μας και την ομαδική δουλειά μας!!! Μα  και το αποτέλεσμα των διακρίσεων μας έδωσε φτερά για να πετάξουμε ακόμη πιο ψηλά!!!

Συγχαρητήρια σε όλους μας, στις δασκάλες και στο πολυβραβευμένο Νηπιαγωγείο μας!!!

 

Η Άνοιξη στο Νηπιαγωγείο μας

Ωραία που είσαι Άνοιξη!!!!

Κι εμείς σε τραγουδούμε και σε χορεύουμε με τους στίχους του Μενεξέ του Ο. Ελύτη. Ζωγραφίζουμε λουλούδια με διαφορετικές τεχνικές και τεχνοτροπίες:

 

Μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τα μέρη του φυτού:

Κατασκευάζουμε Μαγιάτικα στεφάνια:

Παρατηρούμε τους πίνακες μεγάλων ζωγράφων( Romero Britto,  V. Van Gogh)  και ζωγραφίζουμε όπως αυτοί:

Ανακαλύπτουμε αξονικές συμμετρίες δημιουργώντας πεταλούδες:

Παιχνίδια συμμετρίας και στον υπολογιστή:

Μαθαίνουμε  τον κύκλο ζωής των εντόμων μέσα από τα βιβλία, ντοκιμαντέρ και ζωγραφίζουμε ατομικά αλλά και ομαδικά έργα:

Συζητούμε για τα φίδια, τα ερπετά και κατασκευάζουμε φιδάκια-παιχνίδια:

Παίζουμε πολλά παιχνίδια μέσα και έξω από την τάξη….και περνάμε υπέροχα!!!

 

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο 2018-19

Λαμβάνοντας υπόψη την παρ.4α, του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017, οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία, τη σχολική χρονιά 2018-2019 θα πραγματοποιηθούν από τις 2 έως 18 Μαΐου 2018. Εγγραφές μετά τις 19 Μαιου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζεται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.). Εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-19,μαθητές γεννημένοι το 2013 και 2014.

ΩΡΑΡΙΟ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΤΟ 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ:

12.00μ.μ.-13.00μ.μ στο γραφείο της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

  1. Αίτηση εγγραφής-Υπεύθυνη δήλωση(δίνεται από το Νηπιαγωγείο)
  2. Πιστοποιητικό γέννησης των μαθητών( αναζητείται μέσω του πληροφορικού συστήματος από το Νηπιαγωγείο)
  3. Αποδεικτικό στοιχείο της διεύθυνσης κατοικίας του μαθητή. Απόδειξη ΔΕΗ ή ΟΤΕ ή ΥΔΡΕΥΣΗΣ ή ΜΙΣΘΩΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  4. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή
  1. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή(Α.Δ.Υ.Μ.)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ  ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

1) μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους  ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο.

Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντοςέτους.

2) μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως:

3)πολύτεκνοι τρίτεκνοι  μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι.

4)πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

Στο τμήμα πρόωρης υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα.

Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος πρόωρης υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.

 

1ο Νηπιαγωγείο Παλαιοκάστρου
Οδοί ή τμήματα οδών σε αλφαβητική σειρά:
Αγίας Άννης (όλη)
Αγίου Αρσενίου (όλη)
Αγίων Αποστόλων (όλη)
Άρνισσας (όλη)
Άρτας (όλη)
Αυλίδας (όλη)
Γεωργίας (όλη  εκτός από τον αρ. 2)
Δροσιάς (όλη)
Ερμού (όλη)
Ζ. Πηγής (όλη)
Ηρακλείου (όλη)
Θεμιστοκλή (όλη)
Κανάρη (όλη)
Καρατάσου (όλη)
Κεραμωτής (όλη)
Κολοκοτρώνη (όλη)
Μεσολογγίου (όλη)
Μικράς Ασίας (όλη)
Μουσών (όλη)
Νέας Ζωής (όλη)
Νεοχωρούδας – Τίκα (όλη)
Νυμφαίου (όλη)
Ξηροκρήνης (όλη)
Πάικου (όλη)
Παρπόρη (όλη)
Περικλέους (όλη)
Πεύκων (όλη)
Πίνδου (όλη)
Πραξιτέλους (όλη)
Πρέσπας (όλη)
Προφήτη Ραφαήλ (όλη)
Πτολεμαίων (όλη)
Πυθαγόρα (όλη)
Πύργου (όλη)
Ρούμελης (όλη)
Σαμαρίνας (όλη)
Σπάρτης (όλη)
Τζαβέλα Τραϊανού (όλη)
Τρικάλων (όλη)
Υψηλάντου (όλη)
Φλωρίνης Από 11 έως τέλος και από 10 έως τέλος
Χαραυγής (όλη)