Έρχονται Χριστούγεννα!!!

Έρχονται Χριστούγεννα η πιο όμορφη, λαμπερή γιορτή αγάπης για όλους και εμείς δουλεύουμε καθημερινά με χαρούμενη διάθεση για να προλάβουμε….Μετράμε τις μέρες με τη βοήθεια του χιονάνθρωπου- μετρητάρι:

και με ημερολόγιο- έκπληξη για κάθε μέρα:

Φτιάξαμε κάρτες-καραβάκια με άρωμα Ελλάδας

τα εμπνευστήκαμε από τα καράβια του Νίκου Ζάρρα,

τα φτιάξαμε την ημέρα του Αγίου Νικολάου,

και με μοναδικό φορτίο τις ευχές μας

ξεκίνησαν το ταξίδι τους κάτω από ένα φεγγάρι μαγικό!

Στολίσαμε το δεντράκι μας:

και την τάξη μας με γιρλάντες:

Ακούσαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι του Δεκέμβρη:

Με κολάζ κάναμε χειμερινά τοπία:

Με τις παλάμες μας κάναμε έναν άγγελο:

και αγγελάκια ατομικά, με σχήματα:

Βάψαμε δεντράκια με την τεχνική scrappy:

Φτιάξαμε κάρτες:

Κάναμε ημερολόγια:

Πήλινα γούρια για τη νέα χρονιά:

Με  τεχνική decoupage φτιάξαμε βαζάκια- κηροπήγια:

Διαβάσαμε το παραμύθι του Ε. Τριβιζά “Φρικαντέλα η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα” και κάναμε μία κατασκευή με σοκολάτα κέρασμα:

Διαβάσαμε την ιστορία της Γέννησης του Χριστού και ζωγραφίσαμε:

Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς:

Γράψαμε γράμμα στον Αη Βασίλη:

Φτιάξαμε και στολίσαμε το καράβι των ευχών,με ευχές από όλους μας για όλο τον κόσμο:

Ετοιμάσαμε τις προσκλήσεις για τη γιορτή μας:

Το δέντρο της αγέλαστης πολιτείας

Το σκηνικό της παράστασης:

Και οι αφίσες που ζωγραφίσαμε:

Κάναμε στολίδια για το δέντρο με τη φωτογραφία μας:

και χιονόμπαλες:

Παλαμοταρανδάκια στολίδια:

και ξωτικά:

Διαβάσαμε το παραμύθι  “το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι” του Ε. Τριβιζά, ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε και στη συνέχεια κάναμε Χριστουγεννιάτικα δεντράκια με πιρούνι  και μπατονέτα:

Διαβάσαμε το παραμύθι “Το δώρο της Παπλωματούς” του Τ. Μπριμπό, ζωγραφίσαμε ό,τι μας εντυπωσίασε:

Συζητήσαμε για τη χαρά της προσφοράς, την αγάπη που μας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους και όλοι μαζί φτιάξαμε ένα πολύχρωμο πάπλωμα:

Σας ευχόμαστε καλά και ειρηνικά Χριστούγεννα με υγεία, αγάπη και ευτυχία σε όλο τον κόσμο!!!

 

Το νερό ταξιδεύει….

Βροχερή η τελευταία εβδομάδα του Νοέμβρη και αδράξαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για το νερό. Τι είναι άραγε η βροχούλα; Πώς συγκεντρώνεται το νερό στον ουρανό και πώς πέφτει κάτω στη γη, ήταν μερικά από τα ερωτήματα που μας απασχόλησαν. Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο της Μ. Λοίζου  “Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα” και συζητήσαμε.

Χωριστήκαμε σε  ομάδες και η μία ομάδα ανέλαβε να φτιάξει σε μακέτα το ταξίδι του νερού:

Η δεύτερη ομάδα ζωγράφισε με τέμπερες:

Διαβάσαμε το παραμύθι “ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” του Μ. Κοντολέων και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε:

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο “ο κύκλος του νερού”:

 κατασκευάσαμε τον τροχό του νερού:

 ζωγραφίσαμε:

…και ξεκινήσαμε τις υποθέσεις, τις παρατηρήσεις και τα πειράματα:

 Γεμίσαμε παγοθήκες κι ένα πλαστικό γάντι με νερό και τα βάλαμε στην κατάψυξη για να δούμε τι θα γίνει. Παρατηρήσαμε ότι το νερό μετατράπηκε σε πάγο όπως σωστά υποθέσαμε, αλλά αυτό που μας ενθουσίασε ήταν το παγωμένο γάντι. Πραγματικά ένα γλυπτό φτιαγμένο από πάγο που αγγίξαμε και νιώσαμε την αίσθηση αλλά και τη διαφορά θερμοκρασίας:

 

Κάναμε υποθέσεις για το τι μπορεί να πάθει το παγάκι
-αν το βάλουμε στο μπρίκι σε φωτιά
-αν το αφήσουμε έξω σε θερμοκρασία δωματίου.

 Βάλαμε παγάκια σε έναν μπρίκι στην φωτιά και είδαμε ότι λιώνουν πιο γρήγορα ενώ αν τα αφήσουμε σε θερμοκρασία δωματίου, θα λιώσουν και πάλι αλλά πιο αργά. Ακόμη παρατηρήσαμε ότι όταν το νερό αρχίζει να βράζει γίνεται ατμός που ανεβαίνει προς τα πάνω. Καταλάβαμε πως με τον ίδιο τρόπο σχηματίζονται τα σύννεφα:

 

και σκεφτήκαμε να κάνουμε τεχνητή βροχή μέσα στην τάξη μας. Μπορούμε και πώς; Ιδέες πολλές, γεμάτες φαντασία…..να συλλέξουμε τον ατμό, να τον φυλακίσουμε δημιουργώντας σύννεφα, να φυσάμε για να κρυώσουν τα σύννεφα και να πέσουν οι ψιχάλες…. Τελικά, δημιουργήσαμε βροχούλα μέσα σε ένα βάζο. Βάλαμε μέσα ζεστό νερό και κλείσαμε το στόμιό του με μεμβράνη, όπου πάνω της τοποθετήσαμε παγάκια. Παρατηρήσαμε ότι ο ατμός από το ζεστό νερό  ήρθε σε επαφή με τον πάγο και σχηματίστηκαν οι πρώτες σταγόνες:

Γευτήκαμε, μυρίσαμε το νερό και καταλάβαμε πως είναι άχρωμο, άοσμο και άγευστο. Αν θέλουμε όμως να του δώσουμε γεύση μπορούμε να προσθέσουμε λίγο λεμόνι κι αν θέλουμε να το χρωματίσουμε μπορούμε; Μα και βέβαια μπορούμε…..τι πιο εύκολο από το να βάλουμε μέσα στο νερό ένα κομμάτι χρωματιστό γκοφρέ χαρτί, ή λίγες σταγόνες από χρώμα. Εμείς το χρωματίσαμε με γκοφρέ χαρτί κι αρχίσαμε τα παιχνίδια. Πώς μπορούμε να μεταφέρουμε νερό από το ένα ποτήρι στο άλλο χωρίς να μετακινηθούν τα ποτήρια; Χρησιμοποιήσαμε  χαρτί κουζίνας που απορρόφησε και μετέφερε το νερό από ποτήρι σε ποτήρι. Παράλληλα, παρατηρήσαμε και την ανάμειξη των χρωμάτων:

Με το χρωματιστό νερό κάναμε κι ένα ακόμη πείραμα. Βάλαμε μέσα σε ένα ποτήρι ένα φύλλο μαρουλιού  και σε άλλο ποτήρι ένα κλαδί βαμβακιάς ξερό. Θέλαμε να δούμε πώς ταξιδεύει το νερό μέσα στα φυτά. Οι υποθέσεις μας έλεγαν ότι το βαμβάκι θα χρωματιστεί…..Το αποτέλεσμα όμως του πειράματος έδειξε διαφορετικά…. Στο φρέσκο μαρουλάκι παρατηρήσαμε την επόμενη μέρα ότι το χρωματιστό νερό ανέβηκε σε όλο το φύλλο και χρωμάτισε τα νεύρα του. Το ξερό κλαδί βαμβακιάς έμεινε όπως ήταν:

Καταλάβαμε πόσο απαραίτητο είναι το νερό όχι μόνο για τους ανθρώπους, τα ζώα μα και για τα φυτά. Χωρίς νερό ξεραίνονται και πεθαίνουν. Γι΄αυτό κι εμείς, το μικρό χωραφάκι που έχουμε στην τάξη μας το ποτίζουμε τακτικά και χαιρόμαστε που το βλέπουμε να μεγαλώνει:

Με τα πειράματα δεν τελειώσαμε, γιατί μας άρεσαν πολύ κι έχουμε τόσα πολλά ακόμη να κάνουμε…..συνεχίζουμε….

 

Τα δικαιώματα των παιδιών

Kάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, εορτάζεται η  Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού   με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ,  της Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Η σύμβαση, θέτει στοιχειώδεις αρχές για την ευημερία των παιδιών στα διάφορα στάδια εξέλιξής τους και αποτελείται από 54 άρθρα.Ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Πολωνικής κυβέρνησης και της UNICEF, υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γεν. Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου 1989 και τέθηκε σε ισχύ το 1990. Μέχρι σήμερα έχει επικυρωθεί σχεδόν από όλες τις χώρες του κόσμου, ενώ στην Ελλάδα επικυρώθηκε το 1992 (ΦΕΚ 192/2.12.92).Η συγκεκριμένη Σύμβαση δεν έχει επικυρωθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και τη Σομαλία.

Κι εμείς σήμερα αφιερώσαμε τη μέρα μαθαίνοντας πώς ζουν τα παιδιά στο κόσμο. Διαβάσαμε το βιβλίο της unicef “Μια ζωή σαν τη δική σου”

Παρακολουθήσαμε σε cartoons και σε βίντεο από το υλικό της unicef για τα δικαιώματα του παιδιού:

Συζητήσαμε για τα δικαιώματά μας και αποφασίσαμε να κάνουμε μία αφίσα. Με έμπνευση τα χρωματιστά ανθρωπάκια του  Keith Haring

Ζωγραφίσαμε ανθρώπους σε κίνηση και γράψαμε:

Και μια αφίσα με τα παιδιά του κόσμου που μας μιλούν για τα δικαιώματά τους

Η επέτειος του Πολυτεχνείου

Άραγε τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν πόση δύναμη κρύβει ο Νους;

Και οι μεγάλοι;

Πότε επιτέλους θα καταλάβουν ότι ο Νους δεν φυλακίζεται;”

Ξεκινήσαμε να προσεγγίζουμε την έννοια της ελευθερίας της σκέψης

μέσα από την ιστορία του Νου που παρουσιάζεται στο παραμύθι

¨Το Νου σου!”

Μια ευρηματική ιστορία γραμμένη από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου μας

που με εργαλεία τα χρώματα, τα σχήματα και τη φαντασία,

ξεκλειδώνει τον Νου των μικρών παιδιών και βάζει φτερά στον Νου των μεγάλων.

Διαβάσαμε το παραμύθι

Το δραματοποιήσαμε

φτιάξαμε τον Νου με κολάζ

 

και φτιάξαμε κούκλες για να το παίξουμε σε κουκλοθέατρο

Είδαμε το εκπαιδευτικό animation “Hμέρα μνήμης Πολυτεχνείου”

Συζητήσαμε τι σημαίνει δημοκρατία και τι δικτατορία. Ζωγραφίσαμε την κυρία Δημοκρατία και τη Δικτατορία και πάνω τους κολλήσαμε εικόνες που ταιριάζουν:

Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα “Οι σημαίες του Νοέμβρη” της Όλγας Μαρκοπούλου:

Φτιάξαμε κάρτες και γράψαμε το σύνθημα των φοιτητών:

κι ένα βιβλίο με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου που εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο:

Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε τους ήρωες της Ντεκεδούπολης της Ε. Φακίνου:

Κατασκευάσαμε με ντενεκεδάκια τους ήρωες και παίξαμε κουκλοθέατρο:

Κάναμε εκλογές:

Κάναμε κάρτες με χέρια ενωμένα ειρηνικά:

Μάθαμε το γράμμα Π όπως Πολυτεχνείο και συμπληρώσαμε το παζλ του γράμματος που βρήκαμε στο διαδίκτυο:

Γνωρίσαμε τον καλλιτέχνη των graffiti Banksy και εντυπωσιαστήκαμε από τα έργα του:

Ο Banksy είναι γνωστός Βρετανός καλλιτέχνης του graffiti πολιτικός ακτιβιστής και σκηνοθέτης ταινιών, ανεπιβεβαίωτης ακόμα ταυτότητας.Τα έργα του είναι συνήθως σατιρικά, σχολιάζοντας ζητήματα πολιτικής και κουλτούρας, με επιγράμματα που συνδυάζουν το μαύρο χιούμορ με γκραφίτι, τα οποία εκτελούνται με μια ιδιαίτερη τεχνική στένσιλ. Τα πολιτικού και κοινωνικού σχολιασμού έργα του έχουν εμφανισθεί σε δρόμους, τοίχους και γέφυρες πόλεων σε όλο τον κόσμο.Ο Banksy αρνείται την πώληση φωτογραφιών ή αναπαραγωγών των έργων του, αν και δημοπράτες τέχνης έχουν αποπειραθεί να πουλήσουν μερικά από τα γκραφίτι αφήνοντας το πρόβλημα της αφαίρεσης τους από την αρχική τοποθεσία στον πλειοδότη της δημοπρασίας. (Πηγή Βικιπαίδεια)

Και τα αξιοποιήσαμε για να περάσουμε το δικό μας μήνυμα σε όλο τον κόσμο: Αγάπη και μόνο Αγάπη:

Η γιορτή των Αρχαγγέλων στην τάξη μας

Στις 8 Νοεμβρίου η εκκλησία μας γιορτάζει  τους Ταξιάρχες, τους Αρχαγγέλους  Μιχαήλ και Γαβριήλ που θεωρούνται προστάτες της  Πολεμικής μας Αεροπορίας. Συζητήσαμε για το τι είναι οι άγγελοι, αν υπάρχουν και πώς τους φανταζόμαστε αφού δεν τους βλέπουμε. Οι απόψεις μας; “Ναι υπάρχουν και είναι γύρω μας για να μας προστατεύουν, να δίνουν φως στα όνειρά μας και να κρατούν μακριά ό,τι μας φοβίζει. Έχουν φτερά για να πετούν και να έρχονται γρήγορα κοντά σε όσους τους χρειάζονται και τους καλούν.”

Άγγελοι λοιπόν ομαδικά, από τα χεράκια μας με μια νέα τεχνική. Στένσιλ που φτιάξαμε από χαρτόνι και ζωγραφική με σφουγγάρι:

αλλά και ατομική κατασκευή:

Στη συνέχεια γνωρίσαμε το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου. Βρήκαμε στο χάρτη την Αθήνα, την Κρήτη και την Ικαρία:

Ζωγραφίσαμε τον Ίκαρο:

Συμπληρώσαμε μία ακροστιχίδα που εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο:

 

Αναφερθήκαμε στους αδελφούς Ράιτ, που ήταν οι πρώτοι αεροπόροι και είδαμε πως ήταν κατασκευασμένα τα πρώτα αεροπλάνα προτού πάρουν τη σημερινή τους μορφή. Κατασκευάσαμε με γλωσσοπίεστρα αεροπλάνα και παίξαμε με το γράμμα Α φτιάχνοντας αεροδιάδρομους στο σχήμα του:

Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από Α και συμπληρώσαμε το παζλ του γράμματος που εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο:

Με την ίδια τεχνική που κάναμε τους αγγέλους κάναμε και ατομικά καδράκια με αεροπλάνα:

Χρόνια πολλά σε όλους που γιορτάζουν σήμερα!

H 28η Οκτωβρίου 1940 στο Νηπιαγωγείο μας

Φέτος η ενασχόλησή μας με την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 ξεκίνησε με ένα πρόγραμμα που δουλεύουμε στο Νηπιαγωγείο μας για την Ειρήνη και μόλις ολοκληρωθεί θα το παρουσιάσουμε σε ξεχωριστή ανάρτηση.

Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο  “Ειρήνη” του Αριστοφάνη

συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε πώς φανταζόμαστε την ειρήνη και τον πόλεμο:

Το βιβλίο “Οι μεγάλοι παίζουν τον πόλεμο Γιατί;”

αποτέλεσε το έναυσμα για να συζητήσουμε και να εκφράσουμε όσα μας προκαλούν φόβο, λύπη, θυμό, χαρά:

Παρατηρήσαμε τους πίνακες του Π. Πικάσο “το παιδί με το περιστέρι” και την ¨κραυγή” του Ε. Μουνκ συζητήσαμε και αποδώσαμε εικαστικά επιλέγοντας χαρούμενα χρώματα για την ειρήνη και σκούρα, σκοτεινά για τον πόλεμο και το φόβο:

Με τα σύμβολα της ειρήνης κάναμε μία κατασκευή:

Μέσα από φωτογραφικό υλικό, ταινίες και εφημερίδες της εποχής γνωρίσαμε τα ιστορικά γεγονότα του πολέμου. Επιλέξαμε μία φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου και ετοιμάσαμε προσκλήσεις για τη γιορτή μας:

Σημαίες για την παρέλαση:

Κάναμε εικόνες ψηφιδωτές για τον προστάτη της πόλης μας Άγιο Δημήτριο:

Μάθαμε τραγούδια, ποιήματα, χορούς και κάναμε μία πολύ ωραία γιορτή για να τιμήσουμε τους ήρωες της πατρίδας μας!

 

Το βιβλίο των αινιγμάτων

 

Το πρώτο μας βιβλίο για τη φετινή χρονιά είναι έτοιμο!!!

Πέρασαν μέρες, βδομάδες πολλής ομαδικής δουλειάς μέχρι να ολοκληρωθεί, μα είμαστε πολύ περήφανοι για το αποτέλεσμα. Έπρεπε να βρούμε αντιπροσωπευτικά χαρακτηριστικά των ζώων, να προσπαθήσουμε να κάνουμε ομοιοκαταληξίες(που μας δυσκόλεψε αρκετά) και φυσικά να γίνουμε και εικονογράφοι!!! Η εμπειρία όμως του πρώτου μας βιβλίου είναι σπουδαία και η χαρά μας απερίγραπτη που καταφέραμε να το ολοκληρώσουμε!!!

Πατώντας πάνω στο σύνδεσμο μπορείτε να το διαβάσετε και……δεν τελειώσαμε…..θα επανέλθουμε με νέες εκπληκτικές δουλειές!!!

 

Αινίγματα για ζωάκια από μικρά παιδάκια

Παίζουμε με τα σχήματα

Την περασμένη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τα σχήματα. Παίξαμε, τα ξεχωρίσαμε σε ομαδούλες, διαβάσαμε παραμύθια, ακούσαμε τραγούδια και δημιουργήσαμε έργα τέχνης εμπνευσμένα από ζωγράφους.

Καταγράψαμε σε πίνακα τo σχήμα που μας αρέσει:

…και συμπεράναμε ότι στους περισσότερους αρέσει το σχήμα της καρδιάς. Δεύτερο στις προτιμήσεις μας το στρόγγυλο και μετά το τρίγωνο. Τελικά  μας αρέσουν πολύ τα στρογγυλεμένα σχήματα και όχι αυτά με πολλές γωνίες….

Με επιρροές από το έργο του Andy Warhol (πρωτοπόρος της Pop Art) δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα τέχνης:

Γνωρίσαμε τον ζωγράφο Juan Mirό, παρατηρήσαμε τα μορφικά στοιχεία στους πίνακές του:

και τα αξιοποιήσαμε στις δικές μας σχηματο-οικογένειες:

Με έμπνευση από V. Kandinsky δημιουργήσαμε φανταστικά δέντρα:

και μια πόλη, που τη δουλέψαμε ομαδικά:

Τόσο πολύ μας αρέσουν τα σχήματα, που ακόμη και στις ελεύθερες δραστηριότητες εμείς δημιουργούμε….

Ευχαριστήριο!

Πολύ σας ευχαριστούμε κυρία Δήμητρα μανούλα της Κυριακής μας, για το χαλί που μας δωρίσατε.

Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς της Σταματίνας μας για τα βιβλία που πρόσφεραν στο Νηπιαγωγείο μας, καθώς και τη βοήθεια που μας παρέχουν κάθε φορά που χαλούν οι ηλεκτρονικές συσκευές.

Τύχη μεγάλη που έχουμε σπουδαίους και δοτικούς γονείς!!!

 

 

Φθινόπωρο

ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟ… ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Μια βόλτα στη πόλη το Φθινόπωρο.

Μια βόλτα που δεν την κάναμε περπατώντας

αλλά χρωματίζοντας, κόβοντας, κολλώντας και γελώντας

Χρησιμοποιήσαμε πολλά και διάφορα υλικά

νερομπογιές, λαδοπαστέλ, μαρκαδόρους, κόλλες, ψαλίδια

και αποτυπώσαμε το Φθινόπωρο όπως το βλέπουμε εμείς.

Με φύλλα που μαζέψαμε από την αυλή του σχολείου μας κάναμε ένα μεγάλο κολάζ(μεικτή τεχνική ζωγραφική και φυσικά υλικά):

Δημιουργήσαμε δέντρα σε φθινοπωρινό τοπίο με νερομπογιές και κολάζ από περιοδικά

Μια μέρα βροχερή ανοίξαμε τις ομπρέλες μας και ζωγραφίσαμε με τα χρώματα του Φθινόπωρου:

Φτιάξαμε χαλάκια με ξυλάκια που τα ζωγραφίσαμε με ζεστά χρώματα του Φθινοπώρου

Μάθαμε τη φωνούλα του Φ όπως Φθινόπωρο και φτιάξαμε τον Φθινοπωρούλη και τη Φθινοπωρούλα:

Με φρούτα της εποχής κάναμε νόστιμες φρουτοσαλάτες και τις γευτήκαμε:

Ξεχωρίσαμε τους καρπούς και κάναμε ομαδοποιήσεις

Με τα φύλλα που μαζέψαμε κάναμε πολλά παιχνίδια μαθηματικών. Τα ξεχωρίσαμε κατά σχήμα, χρώμα, μέγεθος και δημιουργήσαμε ευφάνταστες συνθέσεις:

Διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου η αλεπού και τα σταφύλια, τον ζωγραφίσαμε, παίξαμε θέατρο και κάναμε μια κληματαριά. Τα τσαμπιά με τα σταφύλια τα ζωγραφίσαμε με τα δάχτυλά μας και τα φύλλα έγιναν με τύπωμα της παλάμης μας:

Κι επειδή Φθινόπωρο χωρίς σπορά δε γίνεται…ήρθε η ώρα να σπείρουμε. Δημιουργήσαμε το δικό μας χωράφι σπέρνοντας σπανάκι, ραπανάκια και σχοινόπρασο. Τα υλικά μας χορηγήθηκαν από την Ε.Ε. μετά από αίτηση που καταθέσαμε. Το “Μικρό Χωράφι” (Little Patch), όπως ονομάζεται η δράση, είναι μια εξαιρετική πρωτοβουλία της Ε.Ε. που βοηθάει παιδιά κάθε ηλικίας να μάθουν πώς να φροντίσουν έναν κήπο.

Η δική μας προσπάθεια που περιμένουμε ανυπόμονοι να βγάλει ρίζες και να αναπτυχθεί με τη φροντίδα μας:

Φυτέψαμε και φακές και καθημερινά θα παρατηρούμε και θα καταγράφουμε την πρόοδο των φυτών μας:

Είδαμε στο διαδίκτυο πώς έσπερναν οι γεωργοί τα χωράφια τους άλλοτε και τώρα. Ακόμη, ότι οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως η θεά Δήμητρα προστάτευε τους γεωργούς. Διαβάσαμε το μύθο της κόρης της Περσεφόνης και τον ζωγραφίσαμε:

Παρατηρήσαμε τον πίνακα “ο Σπορέας” του V.V. Gogh και ζωγραφίσαμε:

Μάθαμε τη φωνούλα του Σ όπως Σπορά και συμπληρώσαμε το παζλ του γράμματος:

Το Φθινόπωρο δεν τελείωσε οπότε, εμείς συνεχίζουμε με κέφι τις φθινοπωρινές δραστηριότητές μας!!!