Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ
Τίτλος Προγράμματος: “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική”
Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων για την φετινή σχολική χρονιά αφορά στην οικογένεια και εντάσσεται στον Θεματικό Κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ».
Εργαστήριο 1ο
Διαβάσαμε το παραμύθι «Σημασία έχει η αγάπη», της Ζίκας Μεταξά. Στο παραμύθι αυτό περιγράφονται διαφορετικά είδη οικογένειας. Υπάρχουν οικογένειες με μαμά, μπαμπά και ένα, δύο ή τρία παιδάκια, οικογένειες με μόνο μπαμπά ή μαμά και παιδάκια, οικογένειες, όπου οι γονείς έχουν επιλέξει να ζουν χωριστά, οικογένειες, όπου τα παιδιά έχουν υιοθετηθεί κλπ. Σημασία όμως τελικά έχει η ΑΓΑΠΗ.
Τα παιδιά μίλησαν για την δική τους οικογένεια και την ζωγράφισαν.
Εργαστήριο 2ο
Μιλήσαμε για τα μέλη από τα οποία αποτελείται η οικογένειά μας και φτιάξαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου, όπου μετρήσαμε και κάναμε συγκρίσεις. Διαπιστώσαμε ότι στην τάξη μας οι οικογένειες των περισσότερων παιδιών αποτελούνται από 4 μέλη.
Τα παιδιά είχαν εργασία για το σπίτι!! Τους δώσαμε χρωματιστά Α4 ανάλογα με τα μέλη που έχει ο καθένας στην οικογένειά του και τους ζητήσαμε κάθε μέλος της οικογένειας να σχεδιάσει την παλάμη του, να την κόψει και να μας επιστρέψουν όλες τις παλάμες στο σχολείο. Τα παιδιά έφεραν τις παλάμες στο σχολείο. Αρχικά, βάλαμε σε σειρά τις παλάμες ξεκινώντας από την μεγαλύτερη και καταλήγοντας στην μικρότερη. Ο μπαμπάς έχει την μεγαλύτερη παλάμη σε κάθε οικογένεια.
Στη συνέχεια, κολλήσαμε τις παλάμες μέσα σε μια μεγάλη καρδιά που είχαν κόψει τα παιδιά, και τα παιδιά τις στόλισαν.
Εργαστήριο 3ο
Τα παιδιά παρακολούθησαν παράσταση στο κουκλοθέατρο, όπου ο Ζουζούνης, ένα αγοράκι, είπε στα παιδιά ότι είναι σημαντικό μέσα σε μια οικογένεια να υπάρχει συνεργασία και όλοι να βοηθούν, όπως μπορούν και να μην κάνει μόνο ένας όλες τις δουλειές.
Τα παιδιά είπαν και τα ίδια πώς βοηθούν στο σπίτι και στη συνέχεια έκαναν και σχετικό φύλλο εργασίας.
Εργαστήριο 4ο
Διαβάσαμε το παραμύθι «Πες μου ποιον αγαπάς» του Waddell Martin, όπου η γατούλα παίζοντας ένα παιχνίδι με την μαμά της έλεγε για ποιο λόγο αγαπάει όλα τα μέλη της οικογένειάς της (παππού, γιαγιά, αδελφό κλπ) περιγράφοντας τι της αρέσει να κάνει με τον καθένα.
Στη συνέχεια, ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν κι εκείνα τι τους αρέσει να κάνουν με την οικογένειά τους και να το αναπαραστήσουν με παντομίμα κι εμείς να μαντέψουμε. Σε άλλον αρέσει να πηγαίνει βόλτα με την οικογένειά του το σκυλάκι τους, σε άλλους να τρώνε μαζί, άλλος να πηγαίνει στη θάλασσα, να παίζουν σκοινάκι με τη μαμά και την αδελφή, να παίζουν επιτραπέζιο ή να κάνουν και τα βατραχάκια…
Έπειτα ζωγράφισαν…
Εργαστήριο 5ο
Διαβάσαμε το ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια», όπου ο Έλφι ο Ουρανοκατέβατος της Ι. Μανάφη έχασε το αστροποδήλατό του και στην προσπάθειά του να το βρει συνάντησε διάφορα ζωάκια, τα οποία μαζί με τις οικογένειές τους, τον βοήθησαν να βρει το αστροποδήλατό του. Στο τέλος, κάθε οικογένεια ζώων του έκανε ένα δώρο: όμορφες λέξεις που καλό είναι να υπάρχουν σε κάθε οικογένεια: ΑΠΟΔΟΧΗ, ΑΓΑΠΗ, ΖΕΣΤΑΣΙΑ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΣΤΟΡΓΗ, ΔΥΝΑΜΗ.
Συζητήσαμε κι εμείς τι θέλουμε να έχουμε στις δικές μας οικογένειες. Τα παιδιά έδωσαν τις απαντήσεις τους.
Στη συνέχεια, ζωγράφισαν την οικογένειά τους μέσα σε ένα σπιτάκι και έξω στις πόρτες έγραψαν όμορφες λέξεις που θέλουν να υπάρχουν στην οικογένειά τους.

















