Food/ Φαγητό

Hello everyone!

Τις τελευταίες εβδομάδες τα παιδιά τραγούδησαν, έπαιξαν και έμαθαν το βασικό λεξιλόγιο για το φαγητό. Στόχος μας ήταν να εξοικειωθούν με απλές ομάδες λέξεων που αφορούν τις τροφές (fruit, orange, strawberry, apple, grape, banana, ice cream, brocoli, soup, juice, carrot, pizza, popcorn, sandwich κ.ά.), να κατανοήσουν και να αναπαράγουν προφορικά απλές φράσεις (Do you like..?, Yes, I do/ No, I don’t, Is it yummy/ yucky?).

Οι δραστηριότητες που κάναμε για αυτή τη θεματική ήταν οι εξής:

  1. Η φρούτο-ομπρέλα: η ομπρέλα γύριζε και τα παιδιά τραγούδαγαν τα ονόματα των φρούτων που έβλεπαν μπροστά τους. Όταν η ομπρέλα σταμάταγε, τα παιδιά ονομάτιζαν το φρούτο που έβλεπαν μπροστά τους. Στη συνέχεια, διάλεξαν τι φρούτο ήθελαν να γίνουν και παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι. Η miss Christina ήταν πολύ πεινασμένη και έβαλε όλα τα φρούτα σε ένα μπλέντερ για να τα κάνει χυμό. Όση ώρα έπαιζε η μουσική τα φρούτα χόρευαν μέσα στο μπλέντερ, όταν σταμάταγε το φρούτο που κινούνταν γινόταν χυμός και έβγαινε από το παιχνίδι.

umbrella blender

2. Κατασκευή μασκών. Τα παιδιά έφτιαξαν μάσκες με τα αγαπημένα τους φρούτα.

mask painting masks

 

3. Τάισε με: την τάξη μας επισκέφτηκε ένα πεινασμένο τερατάκι που όλο γουργούριζε από πείνα. Tα παιδιά παρακολούθησαν το βίντεο “There’s a monster in my tummy” από Super Simple songs, στη συνέχεια το τερατάκι ζητούσε από ένα παιδί να τον ταΐσει ένα συγκεκριμένο φαγητό. Όταν τελείωσαν τα φαγητά το τερατάκι χαιρέτησε όλα τα παιδιά που του έδωσαν φιλιά και κάποια από αυτά του ζήτησαν να τους φάει τα δακτυλάκια και τα αυτάκια.

mr monster

Σε συνέχεια της παραπάνω δραστηριότητας τα παιδιά τάισαν τα δικά τους τερατάκια με τα φαγητά που ήθελε το καθένα. Στη συνέχεια τα ζωγράφισαν.

monster feed

  4. Do you like…? Yes, I do/ No, I don’t.: Η μαγική σακούλα ήταν γεμάτη από περίεργα φαγητά. Τα παιδιά επαναλάμβαναν το όνομα του φαγητού που έβγαινε από την σακούλα. Στη συνέχεια, οι κάρτες μαγειρεύτηκαν και δημιουργήθηκαν περίεργοι συνδυασμοί φαγητών: banana soup, brocoli ice cream, donut juice, popcorn pizza. Τα παιδιά ρωτήθηκαν ποιο τους αρέσει και στη συνέχεια ονομάτισαν κάτι που τους φαινόταν yummy και κάτι που τους φαινόταν yucky.

brocoli icecream

Τέλος, τα παιδιά παρακολούθησαν και τραγούδησαν το αντίστοιχο τραγούδι “Do you like brocoli ice cream?”

 

   5. Pete’s big lunch: Ο Pete πήρε τηλέφωνο την ώρα των αγγλικών και είπε στην miss Christina ότι έφτιαξε ένα μεγάλο sandwich. Τα παιδιά αφού είδαν τα φαγητά που έβαλε μέσα στο sandwich ο Pete, τον βοήθησαν να φτιάξει ένα ακόμα για την τάξη μας. Κάθε παιδί διάλεγε ένα υλικό και το έβαζε μέσα στο sandwich. Όταν το φτιάξαμε, τα παιδιά το έφαγαν μαζί με τον Pete και τον ρώτησαν στα αγγλικά αν του άρεσε.

pete

Μετά παρακολούθησαν και την αντίστοιχη ιστορία.

Ζώα σε χειμερία νάρκη

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 16 160557

Και μετά τη θεματική μας για τον χειμώνα, εστιάσαμε στα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη την εποχή αυτή. Αναφέραμε ποια ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη, για ποιο λόγο, πώς προετοιμάζονται για αυτό και που φτιάχνουν τις φωλιές τους για να μπορέσουν να πέσουν σε χειμερία νάρκη με ησυχία και χωρίς να κινδυνεύουν από εχθρούς. Είδαμε εποπτικό υλικό και συζητήσαμε.

Παίξαμε παιχνίδι σωματικής έκφρασης. Τα παιδιά έγιναν κι αυτά ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη το χειμώνα (άλλος φιδάκι, σκιουράκι, ρακούν, αρκούδα κλπ). Όταν άκουγαν την Άνοιξη του Βιβάλντι τα ζωάκια ήταν ξύπνια και τριγυρνούσαν στο δάσος με τους φίλους τους. Όταν σταματούσε η μουσική, τότε ερχόταν ο χειμώνας και πήγαιναν στη φωλιά τους για να πέσουν σε χειμερία νάρκη.

παιχνίδι ζώα σε χειμερία νάρκη 1 παιχνίδι ζώα σε χειμερία νάρκη 2

Διαβάσαμε παραμύθια:

  • «Ένας σκαντζόχοιρος λίγο τεμπελάκος», της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη. Ο σκαντζόχοιρος είναι τεμπελάκος. Βαριέται να φτιάξει δική του φωλιά για να ξεχειμωνιάσει. Σκαρφίζεται σχέδιο να κοροϊδέψει το φίδι και να πάρει τη δική του. Μα πάνω που τα καταφέρνει και είναι τρισευτυχισμένος, κάτι έγινε, παιδιά, και διώχτηκε κυνηγημένος από μια αλεπουδίτσα!!!
  • «Λιγουλάκι Χειμώνας», του ΣΤΙΟΥΑΡΤ ΠΟΛ. Είναι φθινόπωρο και ο Σκαντζόχοιρος ετοιμάζεται να κοιμηθεί για το χειμώνα. Παρακαλεί το φίλο του το Λαγό να του φυλάξει λιγουλάκι χειμώνα. Θέλει να δει με τι μοιάζει όταν ξυπνήσει. Όμως ο Λαγός είναι ξεχασιάρης. Θα θυμηθεί, άραγε, την υπόσχεσή του; Μια τρυφερή, χιουμοριστική ιστορία φιλίας.
  • «Πύρρος ο σκαντζόχοιρος», του ΚΡΙΝΓΚΣ ΑΝΤΟΝ. Είναι φθινόπωρο και ο Πύρρος το σκαντζοχοιράκι ψάχνει να βρει που θα φτιάξει τη φωλιά του για να πέσει σε χειμερία νάρκη. Ξαφνικά ανακαλύπτει μια ξεχασμένη καλύβα. Είναι στα αλήθεια ξεχασμένη ή μήπως κάποιος ζει εκεί;

Φτιάξαμε πολύχρωμα φιδάκια που κουλουριάζονται το χειμώνα για να πέσουν σε χειμερία νάρκη και την άνοιξη ξυπνούν.

 

φιδάκια σε χειμερία νάρκη 1

τα φιδάκια μας έχουν πέσει σε χειμερία νάρκη

 

φιδάκια σε χειμερία νάρκη 2

τα φιδάκια μας ξύπνησαν από τη χειμερία νάρκη

Φτιάξαμε αρκουδίτσες σε χειμερία νάρκη μέσα σε μια σπηλιά με την επιγραφή: ΜΗΝ ΕΝΟΧΛΕΙΤΕ.

1705579064793

Τέλος, σε ομαδική εργασία φτιάξαμε ένα δέντρο, όπου στις κουφάλες του κάποια ζωάκια, το σκιουράκι, το σκαντζοχοιράκι και το ρακούν, επέλεξαν να φτιάξουν τη φωλίτσα τους για να πέσουν σε χειμερία νάρκη.

1705665614163  1705665614156

Κοπή Βασιλόπιτας

Σήμερα ήταν η μέρα που κόψαμε τη βασιλόπιτα στο νηπιαγωγείο μας!!! Τυχερές για το 2024 δύο μαθήτριες του σχολείου μας, η Μυρτώ και η Αναστασία, που κέρδισαν το φλουρί!!! 

416026761 1465801310964561 5797202810617430091 n

 

411494893 692227003072866 5648002231283896475 n

415810852 339571608904601 2339113243731868415 n

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!

Κάνει κρύο, πέφτει χιόνι κι ο χειμώνας μας παγώνει…

84618161 winter fun cheerful kids playing in the snow

Ξεκινήσαμε ρωτώντας τα παιδιά τι γνωρίζουν για τον χειμώνα. Τα παιδιά απάντησαν ότι τον χειμώνα κάνει κρύο, πέφτει χιόνι, παίζουμε χιονοπόλεμο, φτιάχνουμε χιονάνθρωπο, φοράμε ζεστά ρούχα και παπούτσια, κάποια ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Και κάπως έτσι ξεκινήσαμε…

Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο που μας μιλούσε για τον χειμώνα.

Αρχικά, συζητήσαμε για τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση το χειμώνα. Σε κάποιες περιοχές πέφτει χιόνι που καλύπτει τα πάντα, κάνει κρύο, έχει παγωνιά και τα λουλούδια δεν ανθίζουν αυτήν την εποχή. Τα περισσότερα δέντρα χάνουν τα φύλλα τους και μένουν γυμνά. Παίξαμε ένα παιχνίδι σωματικής έκφρασης. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, στην άνοιξη και στον χειμώνα. Τα παιδιά της άνοιξης κρατούσαν πολύχρωμα λουλούδια και τα παιδιά του χειμώνα κρατούσαν λευκές κορδέλες του χιονιού. Στη συνέχεια, ακούσαμε δύο μελωδίες. Τη μελωδία της άνοιξης και τη μελωδία του χειμώνα. Όταν ακουγόταν η μελωδία του χειμώνα τα παιδιά-χιονονιφάδες στροφιλίζονταν στον ουρανό και έπεφταν στη γη, ενώ όταν ακουγόταν η μελωδία της άνοιξης τα παιδιά-λουλούδια χόρευαν για την αναγέννηση της φύσης.

παιχνίδι άνοιξη χειμώνας 1

παιχνίδι άνοιξη χειμώνας 2

Διαβάσαμε το παραμύθι του Μαξ Βέλθουις «Ο Βάτραχος τον χειμώνα» και συζητήσαμε για τα ρούχα του χειμώνα και του καλοκαιριού. Τα παιδιά συμπλήρωσαν ανάλογο φύλλο εργασίας, όπου έκαναν ομαδοποιήσεις και έφτιαξαν κατασκευή με σκουφάκι και γαντάκια!!!

414444784 1050929409353671 7221995649063515994 n

Πραγματοποιήσαμε πειράματα!!! Αρχικά, αφού μιλάμε για τον χειμώνα και το χιόνι σκεφτήκαμε να φέρουμε το χιόνι στην τάξη μας!!! Πήραμε αφρό ξυρίσματος και σόδα μαγειρικής, τα ανακατέψαμε και φτιάξαμε αφράτο, αφράτο χιόνι!!!! Κι έναν μικρό κι εύθραυστο χιονάνθρωπο…

δημιουργώ χιόνι

πιάνω χιόνι

χιονάνθρωπος

Συνεχίσαμε τα πειράματά μας με τον πάγο… Πότε λιώνει πιο εύκολα ο πάγος;; Βάλαμε σε 3 μπολάκια από ένα παγάκι και τα τοποθετήσαμε σε διαφορετικά σημεία. Το ένα το τοποθετήσαμε πάνω στο καλοριφέρ, το άλλο σε ένα σημείο της τάξης μας (όχι κοντά στο καλοριφέρ), το άλλο έξω από το παράθυρό μας και ένα παγάκι το τοποθετήσαμε μέσα σε ένα ποτηράκι με νερό και το βάλαμε και αυτό σε ένα σημείο της τάξης μας. Κάναμε υποθέσεις… σε ποια περίπτωση ο πάγος θα λιώσει πιο γρήγορα;; Τα παιδιά υπέθεσαν ότι ο πάγος θα λιώσει πιο γρήγορα πάνω στο καλοριφέρ. Μετά ο πάγος που βάλαμε έξω από το παράθυρό μας, μετά ο πάγος στο νερό και τέλος ο πάγος που απλά τοποθετήσαμε μέσα στην τάξη. Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε!!! Τελικά ο πάγος μέσα στο νερό έλιωσε πιο γρήγορα από όλους. Έπειτα αυτός πάνω στο καλοριφέρ, στη συνέχεια ο πάγος μέσα σε ένα σημείο της τάξης και τέλος ο πάγος έξω από το παράθυρο.

πειράματα με πάγο

Τέλος, είπαμε να παίξουμε λίγο… βάλαμε σε διαφορετικά κεσεδάκια χρώματα τέμπερας αραιωμένα με νερό και τα βάλαμε σε παγοθήκες στην κατάψυξη.

δημιουργώ παγο χρώματα

Την άλλη μέρα τα βρήκαμε παγωμένα και επιχειρήσαμε να ζωγραφίσουμε με τον πάγο πάνω σε χαρτί. Τα παιδιά έφτιαξαν μοναδικές δημιουργίες.

ζωγραφίζω με πάγο

ζωγραφιές με πάγο 1

ζωγραφιές με πάγο 2

Ακούσαμε και παίξαμε τους 5 χιονάνθρωπους!!!

Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Χιονάνθρωπος» του Ρέιμοντ Μπριγκς, όπου ένα παιδί, ο Τζέημς έφτιαξε έναν χιονάνθρωπο, ο οποίος… ζωντάνεψε και μαζί με το παιδί αυτό έκαναν βόλτα στο νυχτερινό ουρανό.

Ταξιδέψαμε κι εμείς στο «νυχτερινό ουρανό» με τη συνοδεία μουσικής. Η εκπαιδευτικός έγινε ο χιονάνθρωπος, με καπέλο και κασκόλ, κράτησα ένα-ένα παιδί από το χέρι και ταξιδέψαμε μαζί στον ουρανό, όπως έκανε και ο χιονάνθρωπος του παραμυθιού με τον Τζέημς. Τι είδαν τα παιδιά κάτω στη γη; Τα παιδιά ταξίδεψαν με την φαντασία τους και άλλος είδε σπίτια, άλλος παιδιά που παίζουν στο χιόνι, άλλος λαγουδάκια να παίζουν στο χιόνι, σχολεία κλπ.

ταξιδεύω με τον χιονάνθρωπο

Φτιάξαμε σε ομαδική εργασία χαρούμενους χιονάνθρωπους. Τα παιδιά αρχικά έφτιαξαν τους χιονάνθρωπους με τυπώματα και την επόμενη ημέρα τους ζωγράφισαν. Άλλοι κάνουν κωλοτούμπα, άλλοι χορεύουν, άλλοι στέκονται σοβαροί.

χιονάνθρωποι ομαδική

ζωγραφίζω τους χιονάνθρωπους

413204194 902847651281194 8212412388062235025 n

Κατασκευάσαμε χιονισμένες μπάλες με τη φωτογραφία μας!!!

χιονόμπαλες

Διαβάσαμε το παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι «Το Γάντι», όπου κάποια ζωάκια τρύπωσαν σε αυτό το γάντι για να ζεσταθούν έναν πολύ κρύο χειμώνα!! Ποια ζωάκια εμφανίστηκαν στο παραμύθι και με ποια σειρά; Τα παιδιά έβαλαν με τη σειρά τα ζωάκια, όπως εμφανίστηκαν στο παραμύθι. Επίσης παίξαμε παιχνίδι μνήμης. Από τα 7 ζωάκια του παραμυθιού τα παιδιά έπρεπε να βρουν ποιο λείπει κάθε φορά.

το γάντι σειραθέτηση

το γάντι ποιο ζωάκι λείπει

Τέλος, παίξαμε το παραμύθι.

το γάντι δραματοποίηση

Βρήκαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το χιόνι.

σύνθετες λέξεις 1 σύνθετες λέξεις 2

Λύσαμε αινίγματα σχετικά με το χειμώνα.

Έχουν δέκα δάκτυλα και πόδι ούτε ένα.

Τι είναι;

Από ψηλά γκρεμίζεται πέφτει και δε ραγίζεται.

Τι είναι;

Σφυρίζει, βουίζει, βογκάει, τρίζει.

Τον ακούς μα δεν τον βλέπεις.

Τι είναι;

Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το Χειμώνα. Τα παιδιά περιέγραψαν τι έβλεπαν σε κάθε πίνακα και τι χρώματα έχει χρησιμοποιήσει ο κάθε ζωγράφος.

πίνακες ζωγραφικής

Τέλος, τα παιδιά έγιναν και τα ίδια ζωγράφοι και αποτύπωσαν το χειμώνα πάνω σε μαύρο χαρτόνι χρησιμοποιώντας λευκή κιμωλία.

ζωγραφίζω τον χειμώνα 1 ζωγραφίζω τον χειμώνα 2