IMG_6218

πολυτεχνείο

πολυτεχνείο... εναλλακτικό!

πολυτεχνείο… εναλλακτικό!

Τα παιδιά έκαναν και γιορτή για το πολυτεχνείο! Φέτος έκαναν κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο πρέπει να πω. Τόσα χρόνια Νηπιαγωγείο έχουν δει τα μάτια μου…

Τα παιδιά λοιπόν ετοίμασαν με την κάθε κυρία από ένα τραγούδι το οποίο δε γνώριζαν οι άλλες δύο κυρίες! Ηταν έκπληξη!

Είχαν όμως μία έκπληξη και για τις μαμάδες! Στο τέλος της γιορτής τραγούδησαν ένα πολύ αισιόδοξο τραγούδι που έχει γράψει ο Σεφέρης και έχει μελοποιήσει ο Θεοδωράκης το “λίγο ακόμα” . Τα παιδά λοιπόν τράβηξαν και τις μαμάδες τους να χορέψουν μαζί τους και έκλεισαν έτσι τη φετινή γιορτή!

Και κάποιες φωτογραφίες από τις κατασκευές τους…

Και τριαντάφυλλα με πηλό...

Και τριαντάφυλλα με πηλό…

... που θέλουν βάψιμο!

… που θέλουν βάψιμο!

Ετοιμα!

Ετοιμα!

περιστεράκια της ειρήνης που γελάνε!

περιστεράκια της ειρήνης που γελάνε

και πετάνε

και γελάνε

 

 

IMG_6578

“βελανιδάκα” και μαράκα!

Ολα ξεκίνησαν  τη μέρα που έφερε ένας  μαθητής βελανίδια.

Τα είδαν τα παιδιά, μίλησαν γι αυτά και καθώς τα κρατούσαν και τα περιεργάζονταν διαπίστωσαν ότι βγάζουν ήχο! Και μέσα στα χέρια της κυρίας που τα είχε “σφραγίσει” για να μην της πέσουν αλλά και μέσα σε ένα πλαστικό ποτηράκι από γιαουρτάκι και μέσα σε ρολό από χαρτί υγείας!

Συμφώνησαν λοιπόν να φτιάξουν ένα μουσικό όργανο τη … “βελανιδάκα”! Εμπνεύστηκαν από τις μαράκες!

Αυτό το όργανο λοιπόν το έφτιαξαν ομαδικά για να μείνει στην τάξη τους. Επειδή ήθελαν να φτιάξουν και ατομικά  και δεν είχαμε άλλα βελανίδια χρησιμοποίησαν άλλα σποράκια, όσπρια, όπως φασόλια, φακές, μαυρομάτικα αλλά και ρύζι, άμμο ή μικρά χαλικάκια! Στο τέλος φυσικά διακόσμησαν τις αυτοσχέδιες μαράκες τους οι οποίες είναι μοναδικές!

Δείτε βήμα βήμα την κατασκευή τους λοιπόν!

Κρίμα που δεν μπορείτε να ακούσετε και τον ήχο τους!

Μπορείτε όμως να φτιάξετε στο σπίτι ακολουθώντας τα βήματα ένα-ένα !IMG_6065

Πρώτα γεμίζουμε τα ρολά με σποράκια

Πρώτα γεμίζουμε τα ρολά με σποράκια

Μετά κλείνουμε τα δύο ανοίγματα του ρολού

Μετά κλείνουμε τα δύο ανοίγματα του ρολού

η ώρα της διακόσμησης!

η ώρα της διακόσμησης!

 

ζωγραφίζουμε σχήματα ή ό,τι άλλο θέλουμε...

ζωγραφίζουμε σχήματα ή ό,τι άλλο θέλουμε…

 

με προσοχή και όλη μας την αγάπη για να βγει ωραίο το αποτέλεσμα!

με προσοχή και όλη μας την αγάπη για να βγει ωραίο το αποτέλεσμα!

 

έτοιμη!

έτοιμη!

 

έτοιμες!

έτοιμες!

 

 

Και η ώρα της "βελανιδάκας!'

Και η ώρα της “βελανιδάκας!’

Πώως σας φαίνομαι;

Πώως σας φαίνομαι;

Στα χέρια των παιδιών είμαι πιο όμορφη!

Στα χέρια των παιδιών είμαι πιο όμορφη!

 

one two free στο σχολείο μας

Την Τρίτη 5 Νοεμβρίου είχαμε μια επίσκεψη στο σχολείο μας! 

Μας επισκέφθηκε “η μικρή Βασιλική με το φαμπλεκοτρι”! Θα απορρείτε βέβαια τί είναι όλα αυτά …

Η θεατρική ομάδα “one two free” λοιπόν παρουσίασε μέσα στην τάξη μας το έργο αυτό κι εμείς μαζί με τις ηθοποιούς γνωρίσαμε τα χρώματα, τη μουσική και τη ζωγραφική!

Αφού τελείωσε η παράσταση, παίξαμε όλοι μαζί θεατρικό παιχνίδι και γίναμε χρώματα, μαέστροι, ζωγράφοι και ορχήστρα!

Μάθαμε μαζί με τη Βασιλική για το φάσμα, τα τρία βασικά χρώματα, τα χρώματα του ουράνιου τόξου και ακόμα ότι μπορούμε να φτιάξουμε ό,τι χρώμα θέλει ο καθένας όπως το “φαμπλεκοτρί”! Φαντασία νά’χεις … 

Συνεχίσαμε τη δουλειά μας αφού έφυγε η Βασιλική για να πάει σε άλλο σχολείο και ασχοληθήκαμε με τί άλλο; Με τα χρώματα!

Η κυρία μας διάβασε για την ιστορία της Ιριδας και για τη δημιουργία του πρώτου ουράνιου τόξου! Μας διάβασε το μύθο δηλαδή, γιατί εμείς ξέρουμε πώς δημιουργείται το ουράνιο τόξο στην πραγματικότητα!

Τα παιδιά είδαν το έργο ενός καλλιτέχη του Yβ Κλάιν! Του άρεσε να ζωγραφίζει  μονοχρωμίες. Αυτός λοιπόν έφτιαξε μια δική του απόχρωση του μπλε που κρατούσε τη λάμψη του και που μάλιστα έγινε γνωστό με το όνομά του παγκοσμίως ΙΚΒ (international Klein Blue). Μπορούμε κι εμείς να φτιάξουμε το δικό μας χρώμα; Φυσικά!!!

Εφτιαξαν έναν πίνακα αναφοράς με τα βασικά χρώματα και κάποια από τις αναμίξεις τους, όπως πράσινο, πορτοκαλί, μοβ και μετά ήρθε το καλύτερο!

Τα … ζουζούνια ήθελαν να μπερδέψουν τα χρώματα και να δημιουργήσουν ένα δικό τους χρώμα. Ζωγράφισαν λοιπόν με φυσοκαλαμάκια! Εγινε χαμός!!!

Χαρά που έκανε η καθαρίστρια, η κυρία Γεωργία!!!

η βασιλική ψάχνει το χρώμα της!

η βασιλική ψάχνει το χρώμα της!

 

IMG_6012 IMG_6013 IMG_6014

το ουράνιο τόξο πάνω από τα κεφάλια μας!

το ουράνιο τόξο πάνω από τα κεφάλια μας!

IMG_6016

Και μετά εμείς….IMG_6045

 

 

"φύσα φύσα με θυμό και λύσσα", όπως θα έλεγαν και τα λυκάκια!

“φύσα φύσα με θυμό και λύσσα”, όπως θα έλεγαν και τα λυκάκια!

 

IMG_6041IMG_6044IMG_6040

Το Επος του ’40

Για την επέτειο του ΟΧΙ φέτος τα δύο τμήματά μου είχαν ετοιμάσει δύο πολύ ωραίες γιορτές. Δύο χρονικά με διαφορετική οπτική το καθένα!

Στη γιορτή του κλασικού “το χρονικό της 28η Οκτωβρίου” είδαμε ταχυδρόμο να φέρνει τα νέα, νοσοκόμες να φροντίζουν Ελληνες τραυματίες, φαντάρους, γυναίκες που βοηθούσαν πλέκοντας κασκόλ, ιταλούς και γερμανούς και Ελληνες που πολεμούσαν, ακούσαμε πολλά ανακοινωθέντα από το 1940 αλλά και πολλά πολλά τραγούδια!

Στη γιορτή του Ολοήμερου πάλι είδαμε μια διασκευή του βιβλίου του Φίλιππου Μανδηλαρά  “ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ ’40”.  Ζωντάνεψε εδώ  ο Μεταξάς, ο Μουσολίνι, οι στρατιώτες, ο κόσμος που αναρωτιόταν τί συμβαίνει και γιατί, τα λουστράκια και φυσικά ο ήρωας της ιστορίας, ο εφημεριδοπώλης, ο οποίος άφησε την αγαπημένη του εφημερίδα για να πάει να πολεμήσει για την “γλυκιά πατρίδα”. Ενδιαφέρον είχε ότι οι αφηγητές κρατούσαν κλακέτες σκηνοθέτη μεταφέροντάς μας μ αυτό τον τρόπο σε κείνη την εποχή!

Τα σκηνικά τους ήταν απλά… Στο κλασικό μια λιθογραφημένη αφίσα προβαλλόταν από τον προτζέκτορα ενώ παιζόταν το έργο, ενώ το Ολοήμερο παρέμεινε πιστό στην εικονογράφηση του βιβλίου από τη Ναταλία Καπατσούλια και ανάλογα με τη σκηνή προβαλλόταν η αντίστοιχη εικόνα από το βιβλίο!

Αν τα πήγαν καλά; Μια χαρά τα πήγαν τα παιδιά! Πρέπει όμως να ομολογήσω ότι τα παιδιά του κλασικού μιλούσαν πιο δυνατά, όπως παρατήρησε και ένας μπαμπάς!

 

ο "χάρτης" της 28ης!

ο “χάρτης” της 28ης! Βάσει αυτού σχεδιάσαμε τις δραστηριότητές μας!

Λίγες φωτογραφίες από τις πρόβες…

Σκηνή πρώτη! Το λουστράκι αφηγητής παρουσιάζει…
Τον Μουσολίνι τον υποδύεται ... η Γεωργία!

Τον Μουσολίνι τον υποδύεται … η Γεωργία!

με μεγάλη επιτυχία φυσικά!
και τον Μεταξά ... η Πύρρα! Επίσης με επιτυχία!

και τον Μεταξά … η Πύρρα! Επίσης με επιτυχία!

Η μαμά δίνει φιλί στο γιο της εφημεριδοπώλη και ένα φυλαχτό!
και ένα φύλλο εργασίας!

Ενα φύλλο εργασίας. Δημιουργήθηκε με λέξεις που είχαν σκεφτεί τα παιδιά σχετικές με την Ελλάδα!

 

Οι καλοί θεατές σέβονται τους…ηθοποιούς και τους διπλανούς!

 

θεατές...

Η ιστορία ζωντανεύει μπροστά τους!

Και δύο τραγούδια που ακούστηκαν στις γιορτές!

Και ένα λατρεμένο των παιδιών!

 

Στρατιωτικό Μουσείο Καλαμάτας

Με ποιό τρόπο τα παιδιά θα κάνουν καλύτερα ένα μάθημα ιστορίας; Πώς θα έρθουν καλύτερα σε επαφή με την ιστορία της χώρας τους; Μα με την επίσκεψη σε ένα μουσείο φυσικά!

Γι αυτό και τα παιδιά επισκέφθηκαν με τις κυρίες τους το Στρατιωτικό Μουσείο Καλαμάτας στα μέσα του Οκτώβρη για να δουν από κοντά ότι όλα όσα είχαν ακούσει και διαβάσει αυτές τις μέρες για το έπος του ’40!

Στο μουσείο λοιπόν πέρασαν υπέροχα, απ’ ότι άκουσα! Είδαν από κοντά άρματα μάχης και πολεμικά αεροπλάνα που τους εντυπωσίασαν, όπλα, στολές Ελλήνων και Ιταλών, διάφορα προσωπικά τους αντικείμενα και πολλές φωτογραφίες από τον πόλεμο! 

Τους υποδέχτηκαν η διευθύντρια του μουσείου και τρεις στρατιώτες. Ηταν όλοι πολύ φιλόξενοι και φιλικοί με τα παιδιά και τις κυρίες και πολύ πρόθυμοι να τους ξεναγήσουν!

Αφού λοιπόν τους ξενάγησαν στο χώρο του μουσείου, τους έδειξαν μια ταινία κινουμένων σχεδίων -και μάλιστα την πρώτη που δημιουργηθηκε τότε- για τον πόλεμο και το Μουσολίνι και τους έκαναν “μάθημα” για τη σημαία μας,  τους διάβασαν και … παραμύθι! Μάλιστα, παραμύθι! Νομίζετε ότι οι στρατιώτες δε διαβάζουν ωραία τα παραμύθια; Μεγάλο λάθος! Το αντίθετο μάλιστα!!!

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης τα παιδιά έπαιζαν και ένα παιχνίδι που τους είχε ετοιμάσει η μία κυρία τους. 

Είχε φωτογραφήσει, λοιπόν, τα εκθέματα του μουσείου (από προηγούμενη επίσκεψη τους πριν από δύο -τρία χρόνια) και αφού είχε κόψει τις φωτογραφίες σε δύο ή τρία κομμάτια,  τις μοίρασε στα παιδιά για να εντοπίσουν τη λεπτομέρεια της φωτογραφίας μέσα ή έξω από το μουσείο ! Στο πίσω μέρος της φωτογραφίας είχε γράψει και από ένα αίνιγμα για να βοηθήσει τα παιδιά να εντοπίσουν το έκθεμα!

Κατά τη διάρκεια λοιπόν της περιήγησης στο μουσείο ακούγονταν φωνούλες “το βρήκα, το βρήκα”!, “νά’το κυρία”! “εδώ, εδώ”! Οι στρατιώτες αναρωτήθηκαν τί συμβαίνει και μόλις τους εξήγησε η κυρία άρχισαν να παίζουν κι αυτοί με τα παιδιά βοηθώντας τα να βρουν αυτά που ήταν καλά … κρυμμένα! 

Ενθουσιάστηκε όλο το προσωπικό του Μουσείου με τους μαθητές μας γιατί ήταν πολύ καλά ενημερωμένοι για την περίοδο αυτή και ήξεραν και λεπτομέρειες για τα γεγονότα! Κανένα άλλο σχολείο δεν είχε πάει τόσο καλά προετοιμασμένο μας είπαν! Τα παιδιά ήξεραν περισσότερα και από μαθητές της … έκτης! Φανταστείτε λοιπόν πόσο εξεπλάγησαν που είχαν προετοιμαστεί να παίξουν και “το παιχνίδι της … κρυμμένης εικόνας” μέσα στο Μουσείο ή και έξω!

Τα παιδιά αφού έφαγαν λοιπόν στον κήπο του Μουσείου κάτω από τη σκιά του πολεμικού αεροσκάφους, άρχισαν να παίζουν κρυφτό και κυνηγητό γύρω από τα άρματα μάχης. Και έγινε τότε το πιο θαυμαστό απ’ όλα! Εκεί δίπλα στα άρματα μάχης και στο κανόνι που κοιμόταν συνειδητοποίησαμε όλοι μας πόσο σημαντική είναι η Ειρήνη!

Οι στρατιώτες μας τόνισαν τη ανάγκη να υπάρχει Ειρήνη σε όλο τον κόσμο και δεν παρέλειψαν να μας θυμίσουν ότι πρέπει όλοι μας να μπορούμε να λέμε το δικό μας ΟΧΙ και να είμαστε έτοιμοι να αγωνιζόμαστε γι αυτό !        

                                                                                                                                    αφιξη στο μουσείο!

      αφιξη στο μουσείο!
Με προσοχή ακούμε το στρατιώτη ...

Με προσοχή ακούμε το στρατιώτη …

στο "μάθημα" της σημαίας!

στο “μάθημα” της σημαίας!

το βρήκα κυρία!!!

το βρήκα κυρία!!!

και ένας ... αλεξιπτωτιστής!

και ένας … αλεξιπτωτιστής!

ψάχνοντας...

ψάχνουμε, ψάχνουμε για το παιχνίδι μας!η ώρα του φαγητού!

Η ώρα του φαγητού. Η καλύτερη!

στη σκιά του αεροσκάφους

Κάτω από τα βλέμματα ενός στρατιώτη απολαμβάνεις το φαγητό περισσότερο!!!

γράψαμε τις εντυπώσεις μας ...

Γράψαμε τις εντυπώσεις μας … “περάσαμε υπέροχα”!

και αφού μαζέψαμε τα πράγματά μας φύγαμε...

Μαζέψαμε τα πράγματά μας…

Ετοιμοι για απογείωση λοιπόν!

Ετοιμοι για απογείωση λοιπόν!

Αντίο μουσείο! Ευχαριστούμε πολύ! Περάσαμε υπέροχα!

Αντίο μουσείο! Ευχαριστούμε πολύ! Περάσαμε υπέροχα!

Δε έφυγαν όμως με άδεια χέρια… Αφησαν στο Μουσείο για δώρο μια ιστορία για ένα γαιδουράκι που είχε δημιουργήσει το Ολοήμερο, “ο Ντε στο Μέτωπο”!

 

Ο Ντε στο Μέτωπο

     «Αχ, πόσο κουρασμένος είμαι»! Είπε ο Ντε ο Γάιδαρος! « Περπατώ τόση ώρα πάνω στα βουνά και στα χιόνια και κάνει τόσο κρύο! Μα τόσο κρύο! Θέλω να κοιμηθώ κάπου. Δεν αντέχω άλλο…

Γιατί να είμαι στον πόλεμο; Γιατί γίνονται πόλεμοι; Θυμάμαι πόσο ωραία περνούσαμε στο χωριό μαζί με το αφεντικό μου όταν υπήρχε Ειρήνη!  Πηγαίναμε βόλτες, τον βοηθούσα στις δουλειές του, τρώγαμε και το φαγητάκι μας… Ενώ τώρα… Ούτε βόλτες, ούτε φαγητό! Τουλάχιστον βοηθάω το αφεντικό μου πάλι και του κάνω παρέα, εδώ στο Μέτωπο, στα παγωμένα βουνά!

Αααχ! Πόσο νυστάζω όμως! Τουλάχιστον  να ήμουν κι εγώ ένας στρατιώτης, σαν αυτούς που κουβαλάνε τα όπλα τους και πολεμάνε για την πατρίδα! Τότε δε θα ήταν το ίδιο! Μπορεί να κρύωνα αλλά θα άντεχα γιατί θα είχα μέσα μου αγάπη για την πατρίδα και θα με κράταγε ζεστό!  Ενώ τώρα που είμαι ένας γάιδαρος τί κάνω; Ααααχ! (χασμουρήθηκε)!

Ο Ντε λοιπόν αποκοιμήθηκε έτσι κουρασμένος που ήταν.

Ξαφνικά εμφανίστηκε ένας στρατιώτης που έτρεχε φωνάζοντας ΑΕΡΑΑΑΑ! Πολεμούσε με θάρρος τους εχθρούς κρατώντας το όπλο του στο χέρι! Ξαφνικά όμως έπεσε κάτω… Μία σφαίρα τον πέτυχε στο στήθος, εκεί στην καρδιά. Έτρεξε ο φίλος του αμέσως να τον βοηθήσει , αλλά τίποτα. Δε μπορούσε να σηκωθεί. Αίματα έτρεχαν από το στήθος του. « Γεια σου γλυκιά μου πατρίδα. Δίνω τη ζωή μου για σένα! Για να είσαι ελεύθερη! Γεια σου φίλε μου αγαπημένε. Δε θα σε ξαναδώ ποτέ…»

«Ντε, Ντε, ξύπνα Ντε»!!!  Τον κουνούσε το αφεντικό του! «Παρακοιμήθηκες, γαιδαράκο μου! Ελα, πρέπει να συνεχίσουμε το ταξίδι για το βουνό. Ευτυχώς που έχω και σένα και μου κουβαλάς τα ρούχα και τα φαγητά και τα όπλα! Ευτυχώς που έχω τον φίλο μου μαζί και μου κάνει παρέα! Ελα, Ντε»!

Ο Ντε τότε πετάχτηκε τρομαγμένος από τόσο ταρακούνημα και μόλις κατάλαβε ότι έβλεπε ένα κακό όνειρο άρχισε να γκαρίζει από τη χαρά του!

Χάρηκε που ήταν ακόμη ένα γαϊδουράκι και βοηθούσε το αφεντικό του να κουβαλάει τα πράγματά του πηγαίνοντας να πολεμήσει.

Χάρηκε ακόμα γιατί κατάλαβε ότι μπορούσε και αυτός να προσφέρει στην πατρίδα του με διαφορετικό τρόπο από το αφεντικό του.

«Ελα αγαπημένε μου Ντε, πάμε να πολεμήσουμε για την πατρίδα μαζί με τους άλλους!» του είπε το αφεντικό του! «Ευτυχώς που είσαι κι εσύ εδώ, αγαπημένε μου φιλαράκο! Τί θα έκανα εγώ χωρίς εσένα;

τέλος

(Παρατηρώντας αφίσες και φωτογραφίες από τον πόλεμο του ’40, το βλέμμα μας «έπιασε» ένα γαϊδουράκι να κουβαλάει κιβώτια. Μας κίνησε το ενδιαφέρον και σκεφτήκαμε να γράψουμε μια ιστορία για ένα γαϊδουράκι που ήταν στην πρώτη γραμμή! Η ιστορία του Ντε λοιπόν…)

Γαρυφαλιά Τεριζάκη      –         1ο νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων      –                                     16-10-2013

 

 

Λουλουδοφυτέματα, δρώμενα και εθελοντικός καθαρισμός την “πράσινη” εβδομάδα

Στα πλαίσια της εβδομάδας περιβαλλοντικής εκπαίδευσης οι αγαπημένοι μου μαθητές και οι κυρίες τους είχαν προγραμματίσει κάποιες εκδηλώσεις!

Ποιές; Αμέσως θα σας πω.

1. Κατ’ αρχάς, είχαν στείλει ήδη τη συμμετοχή τους στην έκθεση αφίσας στο πνευματικό κέντρο της Καλαμάτας.

2. Οι γονείς ήρθαν  στο σχολείο φέρνοντας μαζί τους λουλουδάκια, χώμα και φυσικά, γλαστράκια. Οχι όμως συνηθισμένα γλαστράκια. Εφεραν μαζί τους σκουπίδια που τα μετέτρεψαν σε γλάστρες!

Παπούτσια, μεταλλικά κουτιά από ποτά, κατσαρόλες, μπάλες κ.α. Στο πνεύμα της αειφορίας λοιπόν! 

Εγιναν πολύ όμορφες γλάστρες, με ιδιαίτερο στυλ και ομόρφυναν τη σκάλα και τη ντουλάπα! Και καλά τη σκάλα… Τη ντουλάπα όμως; Την παλιά ντουλάπα την  έκαναν κρεμαστό κήπο!

3. Μόλις τελείωσε το φύτεμα οι γονείς μπήκαν μέσα γιατί τους περίμενε έκπληξη! Παρακολούθησαν δύο δρώμενα περιβαλλοντικού χαρακτήρα εμπνευσμένα από δύο παραμύθια. Το ολοήμερο παρουσίασε το “αν δράκοι πολλοί υπήρχαν στη γη” και το κλασικό το “ο κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί”. Τραγούδησαν κιόλας ένα αγαπημένο τους τραγούδι “ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα”, οι γονείς τους χειροκρότησαν και έφυγαν για να συνεχίσουν τα παιδιά το “μάθημά” τους!

Δεν τελείωσαν όμως εκεί οι δραστηριότητες…

4. Την Κυριακή πήγαν στο λιμάνι του Μαράθου για εθελοντικό καθαρισμό! Στα πλαίσια της πράσινης εβδομάδας  και ως μέλη της  helmepa junior! Ηρθαν αρκετοί γονείς και μαθητές και μάζεψαν δυστυχώς 20 σακκούλες μεγάλες!

Δείτε τώρα μερικά φωτογραφικά αποσπάσματα από τις πρωτοβουλίες των δραστήριων μαθητών μου, οι οποίες δεν ήταν και λίγες ε;

το 1ο νηπιαγωγείο

μικροί μεγάλοι στο ... παιχνίδι!

μικροί μεγάλοι στο … παιχνίδι!

συνεργασία μεταξύ μαμάδων και παιδιών!

συνεργασία μεταξύ μαμάδων και παιδιών!

Και τα πλαστικά μπουκάλια έγιναν γλάστρες!

Και τα πλαστικά μπουκάλια έγιναν γλάστρες!

πω πω κάτι δράκοι που καταστρέφουν τη γη!

πω πω κάτι δράκοι που καταστρέφουν τη γη!

Μη φοβάστε όμως τους δράκους... Τα παιδιά κρατούν τη γη στα χέρια τους!

Μη φοβάστε όμως τους δράκους… Τα παιδιά κρατούν τη γη στα χέρια τους!

Κάποιος έχασε το παπούτσι του στο λιμάνι!

Κάποιος έχασε το παπούτσι του στο λιμάνι!

τι σκουπίδι κι αυτό!

τι σκουπίδι κι αυτό!

σκουπίδια παντού!
σκουπίδια παντού!

ολοι στον εθελοντισμό!

ολοι στον εθελοντισμό!

Δεν πήγαμε κι άσχημα, ε;

Δεν πήγαμε κι άσχημα, ε;

δυστυχώς κι άλλα σκουπίδια...

δυστυχώς κι άλλα σκουπίδια…

Ηelmepa junior! Κάθε χρόνο μέλη!

Ηelmepa junior! Κάθε χρόνο μέλη!

 

Αφίσες για την Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: "Η Γη είναι το σπίτι μας"

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: “Η Γη είναι το σπίτι μας

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: "Φυτέψτε δέντρα!"

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: “Φυτέψτε δέντρα!”

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: "Αφήστε τ' αστεία. Καιρός για ΑΕΙΦΟΡΙΑ!"

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: “Αφήστε τ’ αστεία. Καιρός για ΑΕΙΦΟΡΙΑ!”

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: ΑΓΑΠΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ!

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: ΑΓΑΠΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ!

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: Τα σκουπίδια σας κρατήστε και δημιουργείστε!

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: Τα σκουπίδια σας κρατήστε και δημιουργείστε!

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: Ας αφήσουμε τη φύση να αλλάζει μόνη της!

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: Ας αφήσουμε τη φύση να αλλάζει μόνη της!

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: Μη σπαταλάτε το νερό...

ΟΛΟΗΜΕΡΟ: Μη σπαταλάτε το νερό…

ΚΛΑΣΙΚΟ: θέλουμε η φύση να έχει τα χρώματά της και να μην είναι όλα γκρίζα και μαύρα

ΚΛΑΣΙΚΟ: θέλουμε η φύση να έχει τα χρώματά της και να μην είναι όλα γκρίζα και μαύρα!

Θα αναρρωτιέστε τι είναι όλα αυτά… Είναι οι συμμετοχές μας στην έκθεση αφίσας με διαγωνιστικό χαρακτήρα που διοργανώνει το γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων του Νομού μας! Η έκθεση αυτή γίνεται στα πλαίσια της εβδομάδας περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και έχει τίτλο:

“οι μικροί καλλιτέχνες για τα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα”!

Εμείς ζωγραφίσαμε άλλοι μόνοι μας άλλοι με φίλους μας και τις στείλαμε. Αν βρεθείτε στην Καλαμάτα μην ξεχάσετε να περάσετε από το Πνευματικό Κέντρο για να επισκεφθείτε την έκθεση! Κριτές είναι οι θεατές! Δεν υπάρχει επιτροπή που θα κρίνει τα έργα. Το κοινό θα ψηφίσει την καλύτερη!

Και ένα τραγούδι αφιερωμένο στο περιβάλλον!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Διανύουμε λοιπόν μια “πράσινη” εβδομάδα, μια που το Υπουργείο Παιδείας τη θεσμοθέτησε (από φέτος). Αυτό σημαίνει ότι θα πραγματοποιήσουμε στο σχολείο (σε μένα δηλαδή) διάφορες δραστηριότητες σχετικές με το περιβάλλον.

Δεν ξέρω ακριβώς τί ετοιμάζουν παιδιά και νηπιαγωγοί όμως μου μυρίζεται ένας καθαρισμός ακτής (την Κυριακή) και κάτι θα κάνουν την Παρασκευή το πρωί! Ολο κόβουν, κολλάνε, ζωγραφίζουν, τραγουδάνε και αλλάζουν ρόλους!

Για να δούμε, για να δούμε…

Για την ώρα δείτε τί έκλεψα…

ζωγραφική στο καβαλέτο σε δυάδες

ζωγραφική στο καβαλέτο σε δυάδες

ζωγραφική στα τραπέζια σε δυάδες

ζωγραφική στα τραπέζια σε δυάδες

 

καλέ τί κάνει εκεί η Γη;

καλέ τί κάνει εκεί η Γη;

Το νηπιαγωγείο

φθινοπώριασε!

“Πάει πάει πάει και πίσω δεν γυρνάει”. Τί είναι;

Το ποτάμι θα πείτε εσείς , μπορεί όμως να είναι και ο χρόνος!

Κυλάει λοιπόν ο χρόνος, ο Σεπτέμβριος ήδη έχει φύγει εδώ και εννέα μέρες και ο καιρός μας θυμίζει ότι η Περσεφόνη φεύγει σιγά σιγά. Ετοιμάζεται για το ταξίδι της στον κάτω κόσμο, εκεί που την περιμένει ο άντρας της!

Η φύση λοιπόν παίρνει άλλα χρώματα σιγά σιγά. Οπως αυτό το δέντρο που έφτιαξαν τα παιδιά με τη βοήθεια της κυρίας τους. Χρησιμοποίησαν μόνο σκουπίδια! Είναι και σχολείο ευαισθητοποιημένο στα περιβαλλοντικά ζητήματα, μήν το ξεχνάμε! Παλιά κομμάτια από παζλ, χαρτόνι συσκευασίας και σακούλες από κουλούρια!

τα "φύλλα" αλλάζουν χρώμα!

τα “φύλλα” αλλάζουν χρώμα!

δείτε πόσο όμορφα είναι τα χρώματα του φθινοπώρου!

δείτε πόσο όμορφα είναι τα χρώματα του φθινοπώρου!

τα έμπειρα χεράκια...

τα έμπειρα χεράκια…

των μικρών καλλιτεχνών ...

των μικρών καλλιτεχνών …

δείτε τί φτιάχνουν

δείτε τί φτιάχνουν

Βραβείο Αειφόρου Σχολείου

Ενας φάκελος περίεργος έφτασε στο σχολείο! Δεν ήταν και πολύ … φάκελος δηλαδή, κύλινδρος ήταν! “Τι να ειναι, τι να είναι”…

Με μεγάλη περιέργεια το ανοίξαμε λοιπόν και τι να δούμε! Μια τεράστια σημαία και μια αφίσα που λέει ότι το

1ο νηπιαγωγείο γαργαλιάνων πήρε τιμητική διάκριση!

Συγκεκριμένα, κατακτήσαμε την 4η θέση στο διαγωνισμό του ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΒΡΑΒΕΙΟΥ για τη σχολική χρονιά 2012-2013!

Πανελλαδική διάκριση λοιπόν!

Παίξαμε με τη σημαία, φωτογραφήθηκαμε μαζί της  και  την κρεμάσαμε μέσα στην τάξη μέχρι να της εξασφαλίσουμε ένα κοντάρι για να τη σηκώσουμε ψηλά, στο προαύλιο του σχολείου!

Γιατί κερδίσαμε το βραβείο;

Ευαισθητοποιημένοι εδώ και χρόνια στα περιβαλλοντικά θέματα συμμετείχαμε για πρώτη φορά  στο διαγωνισμό της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού για το Βραβείο Αειφόρου Σχολείου 2012-2013 και  κατακτήσαμε την τέταρτη θέση στην κατηγορία “Νηπιαγωγεία”.

Το Βραβείο Αειφόρου Σχολείου είναι ένας διαγωνισμός μεταξύ σχολείων
για το συνολικό «πρασίνισμα» του σχολείου ή καλύτερα για την πορεία όλης της σχολικής κοινότητας προς την αειφορία και τον μετασχηματισμό του σχολείου σε Αειφόρο
Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του διαγωνισμού:

Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Αποτελέσματα διαγωνισμού “Βραβείο Αειφόρου Σχολείου 2012-13”

Σας ενημερώνουμε ότι οι διαδικασίες του 3ου πανελλήνιου διαγωνισμού “Βραβείο Αειφόρου Σχολείου”,
για το σχολικό έτος 2012-2013 ολοκληρώθηκαν και είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα.
Η κατάταξη των σχολείων που διακρίθηκαν έχει ως εξής:

Α. Κατηγορία Ειδικών Σχολείων

Α/Α Σχολείο
1ο Βραβείο Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Λάρισας
Διάκριση (2η θέση) Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Α’ Πατρών
Διάκριση (3η θέση) ΕΕΕΕΚ Κοζάνης
Β. Κατηγορία Νηπιαγωγείων

Α/Α Σχολείο
1ο Βραβείο Νηπιαγωγείο Κληματιάς Ιωαννίνων
Διάκριση (2η θέση) 16ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου
Διάκριση (3η θέση) 3ο Νηπιαγωγείο Γέρακα
Διάκριση (4η θέση) 1ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων
Γ. Κατηγορία Δημοτικών Σχολείων

Α/Α Σχολείο
1ο Βραβείο 2o Δημοτικό Σχολείο Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας
2ο Βραβείο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου
3ο Βραβείο 6ο Δημοτικό Σχολείο-Πηνελόπη Δέλτα, Κηφισιάς
Διάκριση (4η θέση) 15o Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου
Διάκριση (5η θέση) 3o Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
Διάκριση (6η θέση) Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο “Ι.Μ. ΔΕΛΑΣΑΛ” Θεσσαλονίκης και
7ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου Αττικής (ισοβαθμία)
Διάκριση (7η θέση) 1ο Δημοτικό Σχολείο Σκάλας Λακωνίας
Διάκριση (8η θέση) Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης
Διάκριση (9η θέση) 55o Δημοτικό Σχολείο Πατρών και
130ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών (ισοβαθμία)
Διάκριση (10η θέση) 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής
Ειδική διάκριση 1ο Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης
Δ. Κατηγορία Γυμνασίων& Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ)

Α/Α Σχολείο
1ο Βραβείο 4ο Γυμνάσιο Πολίχνης
2ο Βραβείο Γυμνάσιο Κεφάλου-Κω
3ο Βραβείο 2ο Γενικό Λύκειο Πτολεμαΐδας
Διάκριση (4η θέση) Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων
Διάκριση (5η θέση) 1ο Γυμνάσιο Χανίων
Διάκριση (6η θέση) Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Διάκριση (7η θέση) Ράλλειο Γενικό Λύκειο Θηλέων Πειραιά
Διάκριση (8η θέση) 1ο Γυμνάσιο Αχαρνών
Διάκριση (9η θέση) 3ο Γυμνάσιο Βόλου
Διάκριση (10η θέση) 2ο ΓΕΛ Γέρακα-Αττικής
Ειδική διάκριση Γυμνάσιο Λιβαδοχωρίου Λήμνου
Ειδική διάκριση Γυμνάσιο Λειψών
Ειδική διάκριση (εκτός συναγωνισμού) Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Χανίων
Ε. Κατηγορία ΕΠΑΛ-ΤΕΣ

Α/Α Σχολείο
1ο Βραβείο 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου
Διάκριση (2η θέση) 4ο ΕΠΑΛ Αθηνών
Διάκριση (3η θέση) 1ο ΣΕΚ Αλεξανδρούπολης
Ειδική διάκριση 1ο ΕΠΑΛ Άρτας
Ειδική διάκριση 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου
Ειδική διάκριση 2ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας
Εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής του Βραβείου Αειφόρου Σχολείου
Δημήτρης Καλαϊτζίδης-Συντονιστής

 

Σημαία Βραβείου Αειφόρου Σχολείου 2013

Η σημαία - βραβείο μας!!!

Η σημαία – βραβείο μας!!!

η σημαία έχει και πόδια!

η σημαία έχει και πόδια!

Καλή χρονιά σε όλα τα παιδιάαααα!!!!

οι παλιές τουαλέτες γκρεμίστηκαν επιτέλους και στη θέση τους θα έρθουν καινούριες!

οι παλιές τουαλέτες γκρεμίστηκαν επιτέλους και στη θέση τους θα έρθουν καινούριες!

και η πυροσβεστική μας βοηθάει στην καθαριότητα του  χώρου!

η πυροσβεστική μας βοηθάει στην καθαριότητα του χώρου!

το προαύλιο ... πρασινίζει

και το προαύλιό μας … πρασινίζει!

Γεια σας και πάλι!!!

Πω, πω, πώς πέρασε ο καιρός! Ενιωθα πολλή μοναξιά όλο το καλοκαίρι! Ευτυχώς που ερχόταν κάπου κάπου και κάποια κυρία και πότιζε τα φυτά μου !

Δεν είναι το ίδιο όμως, όπως όταν ακούω παιδικές φωνές, όταν οι χώροι μου είναι γεμάτοι παιδιά…

Πρέπει πάντως να ομολογήσω πως φέτος με περιβάλλει πολλή … αγάπη! Κάτι γίνεται μέσα μου!  Νιώθω σαν κάτι να σπάει, σαν κάτι να φυτρώνει, σαν κάτι να χτίζεται, σαν κάτι να …τρέχει!

Λοιπόν κρυφάκουσα και έμαθα ότι: Το Ιδρυμα Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου μου έφτιαξε καινούριο προαύλιο, ο Δήμος  μου κατασκευάζει νέες τουαλέτες, η Πυροσβεστική με βοήθησε να κάνω ένα μπανάκι, οι κυρίες μου τακτοποιούν τις γωνιές, ο ελαιοχρωματιστής μου φρεσκάρει λίγο τα χρώματά μου και η καθαρίστρια μου εξαφανίζει τους ενοχλητικούς … επισκέπτες που είχα όλο το καλοκαίρι!

Ετοιμο πια, φρέσκο και καθαρό, πιο ασφαλές και πιο όμορφο  θα υποδεχτώ μαθητούδια και γονείς στις 11 Σεπτεμβρίου!!!

Μην ξεχαστείτε και δεν έρθετε!

Στις 09:00 θα γίνει ο καθιερωμένος ετήσιος Αγιασμός στο προαύλιο του 2ου Δημοτικού (μην αφήσετε μόνους  τους περσινούς σας φίλους που θα πάνε στην Πρώτη – θέλουν τη στήριξή σας!) και μετά θα σας περιμένω κάτω, στο προαύλιό μου να σας συστήσω τους χώρους μου και να σας μιλήσουν οι … “κυρίες” για χρήσιμα πράγματα. Οι αγαπημένες μου κυρίες και φέτος θα είναι η Γαρυφαλιά Τεριζάκη, η Μαριάντζελα Πετροπούλου και η Παναγιώτα Σκουτέρη! Τις αγαπώ και με αγαπάνε πολύ! Γι αυτό και είμαι πιο όμορφο φέτος!!!

Σας αφιερώνω δύο τραγούδια: Με το πρώτο ξεκινήσαμε γλυκά και … στριφογυριστά την περσινή όμορφη χρονιά και με το δεύτερο την κλείσαμε τραγουδώντας  “λα λα λα λαλαλαλαλαααααα” με … δάκρυα στα μάτια!!!

Με αγάπη

το 1ο νηπιαγωγείο σας!

IMG_4654

Καλό καλοκαίρι με ένα … ΑΕΙΦΟΡΟ ΒΡΑΒΕΙΟ!!!

Τέλειωσε και αυτή η σχολική χρονιά….

Τελείωσε με ένα βραβείο! Πήραμ την τέταρτη διάκριση στο διαγωνισμό ΑΕΙΦΟΡΟ ΒΡΑΒΕΙΟ! ΚΑι αυτό επειδή εμείς και οι κυρίες μας και οι γονείς μας, πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες αφιερωμένες στην αειφορία! Βελτιώσαμε την αυλή μας, δημιουργήσαμε σχολικό κήπο, καθαρίσαμε ακτές, κάναμε ανακύκλωση, ενημερώσαμε τον κόσμο για όλα αυτά μέσα από τις εφημερίδες ή την τηλεόραση, συνεργαστήκαμε με τη helmepa junior, την unicef, την actionaid, τη δημοτική μας ενότητα Γαργαλιάνων,  υλοποιήσαμε περιβαλλοντικά προγράμματα και πολιτιστικό, δεν αγοράζαμε υλικά για κατασκευές παρά χρησιμοποιούσαμε τα σκουπίδια μας, οι κυρίες μας παρακολούθησαν πολλά σεμινάρια για να γίνουν … καλύτερες , πραγματοποιήσαμε πολλές επισκέψεις εντός και εκτός σχολείου και οι γονείς μας ήταν πάντα δίπλα μας σε κάθε δράση! Ευχαριστούμε γονείς!!!! 

Ηταν πολύ δημιουργική και αυτή η χρονιά!!!

Περάσαμε και φέτος πολύ ωραία στο σχολείο μας με τις κυρίες μας και τους γονείς μας! Εχουμε τόσα πολλά να θυμόμαστε αργότερα! Οι κυρίες μας μας είχαν ετοιμάσει μία έκπληξη στη γιορτή τέλους του σχολείου μας! Μία παρουσίαση με φωτογραφίες από όλη τη σχολική χρονιά! Γεμάτες μουσικές και αναμνήσεις!

Τί να πρωτοθυμηθούμε… Ο,τι και να σας πούμε δε θα νιώσετε ποτέ όπως εμείς! 

Είχαμε την τύχη να είμαστε σε ένα σχολείο γεμάτο συναισθήματα! Ολα τα συναισθήματα είναι καλά… Και τα θετικά και τα αρνητικά!  Βγήκαμε με τις ψυχές μας γεμάτες!!!

Ευχόμαστε και του χρόνου να περάσουμε το ίδιο καλά, είτε στο δημοτικό είτε στο νηπιαγωγείο! Οι φίλοι μας που θα πάνε στο δημοτικό θα μας λείψουν! Κάναμε όμως συμφωνία, να μας λένε πρώτα “καλημέρα” και μετά να ανεβαίνουν τη σκάλα του δημοτικού!!!

Ευχόμαστε σε όλους σας καλό καλοκαίρι, πολύ παιχνίδι, βόλτες , ποδήλατο και φυσικά πολλά … κάστρα στην άμμο!!!

Καλά μπάνια παιδιάααααα!!!!!! 

 

SONY DSC

 

Κοιτάζουμε το μέλλον μας κατάματα, ακόμα και άν … θαμπώνει!!!

 

paralia_mati
                                                                                                                         Μία από τις αγαπημένες μας  παραλίες   μας περιμένει να αφήσουμε τα ίχνη μας στην άμμο! 

IMG_4601

Ανοίξαμε πανιά για τη νέα σχολική χρονιά!!!                                                                                                                                                                                Ανοίξαμε πανιά για την νέα σχολική χρονιά!

γεια σας!!!

γεια σας!!!

Και ένα βιντεάκι για να θυμηθούμε πόσο όμορφη είναι η περιοχή μας!!! Είμαστε τυχεροί που ζούμε σ’ αυτό τον τόπο!!! Μόνη μας υποχρέωση να τον φροντίζουμε!!!

 

 

“Καθαρίστε τη Μεσόγειο” 2013 – Λαγκούβαρδος

Την Τετάρτη 5 Ιουνίου ήταν η παγκόσμια μέρα περιβάλλοντος! Εμείς λοιπόν, το σχολείο μας, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα “δώρο ουσίας στο περιβάλλον”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS!

Είμαστε άλλωστε παλιά μέλη της παιδικής helmepa και έχουμε χρέος να αναλαμβάνουμε δράση  … ακτιβιστική!

Βρεθήκαμε στην παραλία “λαγκούβαρδος” και ξεκινήσαμε το καθάρισμα της Μεσογείου από κει…

Μαζέψαμε αρκετά σκουπίδια, όμως τα περισσότερα βρίσκονταν σε σημεία που δεν υπήρχε πρόσβαση …  Ετσι τα αφήσαμε για το Δήμο!

Μετά από τον εθελοντικό καθαρισμό της ακτής, πήγαμε και μία βόλτα από το Μάραθο, το επίνειο των Γαργαλιάνων! Θαυμάσαμε από πιο κοντά την Πρώτη, περπατήσαμε κάτω από τα αλμυρίκια και αφού φάγαμε στα σκαλιά της εκκλησίας παίξαμε στην παιδική χαρά! Κάναμε και τη βολτούλα μας στο χωριό και φύγαμε….!

Μας έκανε εντύπωση η τόση … ησυχία!!!

“Καλοκαίρι μου μυρίζει” τραγουδήσαμε για να σπάσουμε αυτή τη σιωπή!

Ααχ!!! Ωραίος είναι ο τόπος μας! Οι παραλίες του τα χωριά του ακόμα και τα … νησιά του!

Εδώ θα δείτε ένα βιντεάκι από τον καθαρισμό ,που έδειξε το τοπικό κανάλι της ΝΕΤ Μεσσηνίας!

Οι φωτογραφίες, μόλις αποκατασταθεί το προβληματάκι που έχουμε… πάλι γέμισε το ιστολόγιο!

Ο τόπος μου! Γαργαλιάνοι μοναδικοί!!!

Η κυρία μας έφερε μια μέρα κάτι τελαράκια που μύριζαν υπέροχα, έλατο! Μας είπε ότι μπορούμε να γίνουμε ζωγράφοι και να ζωγραφίσουμε με έμπνευση την πόλη μας! Δεν είχαν χαρτί όμως πάνω τους… Είχαν καμβά!!! 

Γίναμε κι εμείς οι μικροί … μεγάλοι ζωγράφοι και …. μεγαλουργήσαμε!!!

 

Μουζάκι Τριφυλίας

Μετά την Αετοράχη και το ΕΚΠΑΖ, όπως σας έχουμε ήδη πε, πήγαμε στο Μουζάκι! Γνωρίσαμε έτσι το ορεινό χωριό της Δημοτικής μας Ενότητας! Καθίσαμε κάτω από τον ίσκιο των δέντρων στο παλιό σχολείο, φάγαμε όλο μας το κολατσιό και μετά τρέξαμε στην παιδική χαρά! Αυτό ήταν! Περάσαμε τέλεια! Ευτυχώς που μια μαμά είχε προνοήσει και είχε φέρει μαζί μπάλες! Αφού φάγαμε και παίξαμε κάναμε μία μικρή βόλτα στο χωριό… Μιλήσαμε με τους κατοίκους και πήραμε πληροφορίες για την εκκλησία (λέγεται Αγία Τριάδα). Μην ξεχνάμε ότι είμαστε και δημοσιογράφοι! Το … δαιμόνιο – δαιμόνιο! Αααα!!! Ολα κι όλα!