Πρωτομαγιά 2014! Καλό μήνα!

“Πρωτομαγιά, τα λούλουδα γιορτάζουν…”

Ετσι λοιπόν κλείνει ο κύκλος της Ανοιξης! Θυμίζουμε ότι ο κύκλος αυτός αρχίζει με τα “χελιδονίσματα”  την 1η Μαρτίου, συνεχίζει με τα “πρωταπριλιάτικα ψέμματα” και ολοκληρώνεται με τα “μαγιάτικα στεφάνια” και τις εξορμήσεις στη φύση!

Εμείς δε βγήκαμε να μαζέψουμε αγριολούλουδα γιατί δεν αφαιρούμε τίποτα από τη φύση. Μαζέψαμε όμως τα μπουκάλια μας και τις χάρτινες αυγοθήκες μας και φτιάξαμε ένα στεφάνι που δε μαραίνεται ποτέ!

IMG_0299

Περισσότερες πληροφορίες για τον “κύκλο της Ανοιξης “μπορείτε να βρείτε σε προηγούμενη δημοσίευση με θέμα “χελιδονίσματα”

Και το ανθισμένο λιβάδι μας!

Το ανθισμένο λιβάδι μας!

Καλό μήνα!

Πράσινη εβδομάδα

Μπορεί να καθυστέρησα … πέντε μήνες να το αναρτήσω αλλά είναι “σαν να μην πέρασε μια μέρα”!

 

ο κύκλος του νερού

Ο ήλιος ζεσταίνει την θάλασσα.

DSC06569

εκείνη … ιδρώνει και οι υδρατμοί της ανεβαίνουν ψηλά

DSC06570

και δημιουργούν σύννεφα

DSC06571

Οταν δεν χωράει άλλη σταγόνα μέσα στα σύννεφα, αρχίζει να βρέχει λίγο…

DSC06573

ή πολύ!

DSC06574

και γεμίζουν τα ποταμάκια που ξεκινούν το ταξίδι τους από το βουνό

DSC06575

και ρίχνουν το νερό τους στη … θάλασσα!

DSC06579

και άντε πάλι από την αρχή… άντε πάλι ο ίδιος κύκλος!

Γαργαλιανιώτικο καρναβάλι. Λείπει ο Μάρτης απ’ τη Σαρακοστή;

Το δροσερό γκρουπ μας! Σταγόνες και συννεφάκια!

Ηλιος και ουράνιο τόξο!

IMG_8662

IMG_8668

 

Το … άρμα του  τόξου!

IMG_8635

IMG_8636

Και το γειτονικό μας δημοτικό!

IMG_8721IMG_8627IMG_8629 IMG_8630 IMG_8631

IMG_8637 IMG_8638

Και του χρόνου!

 

 

καρναβάλι καρναβάλι

Και που να μας ακούσετε να το τραγουδάμε!

 

Καρναβάλι καρναβάλι

 

Καρναβάλι, καρναβάλι

Είμαστε όλοι μες στη ζάλη

Σερμπατίνες και κορδέλες

Κάνουμε όλοι χίλιες τρέλες!

 

Κλόουν παιχνίδια και αστεία

Ξεχειλίζουν την πλατεία

Γέροι, μεγάλοι και μικροί

Μές την τρέλα την πολλή

 

Αρχηγός η φαντασία

Κι από πίσω της τ’ αστεία

Πίσω μάσκες και στολές

Γέλια και πολλές χαρές!

 

 

1ο νηπιαγωγείο γαργαλιάνων

Ολοήμερο τμήμα

24-2-2014

Αποκριάτικα…

 Ποιός είσαι εσύ;

IMG_8507

Δεν ξέρω πια… Εσύ πάλι ποιός είσαι; Για να πιάσω το πηγούνι σου…

IMG_8508

Δεν μας αναγνωρίζω. Τί μας συμβαίνει;

IMG_8509

Και τί είναι πάλι αυτό; Θα τρελαθούμε τελείως;

IMG_8251

Πόσο αλλόκοτο σώμα!

IMG_8252

Πλακώσαν οι εξωγήινοι παιδιά… πάμε να φύγουμε!IMG_8253

Α! Ετσι εξηγείται!

IMG_8254

κάποιος έβαλε το χεράκι του και μας ανακάτεψε! IMG_8255

Αρχίζω να καταλαβαίνω σιγά σιγά!IMG_8256 IMG_8257

χελιδονίσματα

Επρεπε να κάνουμε κάτι για να βγει ο ήλιος!

Σκεφτήκαμε να τραγουδήσουμε για να έρθει η Ανοιξη!

Ανοιξη ακούς;;;

Χρειαζόμαστε βοήθεια για να πετάξουμε ψηλά και να καλέσουμε την Ανοιξη.

Οι  φτερωτοί μας φίλοι έρχονται σιγά σιγάIMG_8694 IMG_8696

δείτε τους …

IMG_8697 IMG_8698

Σωστά καταλάβατε.

 

Χελιδόνες!

IMG_8699

Αυτά τα χελιδόνια έρχονται από πολύ μακρυά… Από τη “χώρα της μεγάλης ζέστης” γι αυτό έχουν δύο πλευρές διαφορετικού χρώματος και  ανάμεσα  τους κρέμεται ένα σκοινάκι στολισμένο!

IMG_8700

Και κουβαλάνε μαζί τους ένα ξυλάκι για να κάθονται λίγο να ξεκουράζονται μετά από μεγάλες πτήσεις!

IMG_8701 IMG_8702 IMG_8703

Στολισμένες χελιδόνες με λουλούδια ή χρωματιστά χαρτιά και κουδουνάκια!

IMG_8704

Ετοιμες  για το μεγάλο ταξίδι…

IMG_8705

 

IMG_8707 IMG_8709

Εντάξει … δυνάμωσαν τα φτερά!

IMG_8722 IMG_8724

Ανέβηκαν ψηλά να κοιμηθούν γιατί την επόμενη μέρα είχαν ταξίδι…

IMG_8768Ανεβήκαμε στο δημοτικό να τραγουδήσουμε τα ανοιξιάτικα κάλαντα, τα “χελιδονίσματα”, μήπως μας ακούσει η άνοιξη και έρθει! 

IMG_8770 IMG_8771

Τραγουδήσαμε τα Χελιδονίσματα σε όλες τις τάξεις του δημοτικού!

IMG_8784

Το ίδιο απόγευμα τα τραγουδήσαμε και στους γονείς μας.

Την άλλη μέρα μαντέψτε τί έγινε!

Ο ήλιος ο λαμπρός ανέτειλε κι εμείς επιτέλους κάναμε ένα διάλειμμα της προκοπής!

Στο δημοτικό μας χειροκρότησαν όλοι θερμά κι εμείς τους δώσαμε αυτές τις πληροφορίες…

Χελιδονίσματα

Σε πολλές περιοχές της χώρας μας (Ήπειρο, Μακεδονία, Θράκη και Δωδεκάνησα) την 1η   Μαρτίου ή την 21η  που είναι η εαρινή ισημερία, τα παιδιά γυρνάνε στα σπίτια κρατώντας ένα ξύλινο (αρθρωτό) ομοίωμα χελιδονιού, την «χελιδόνα» και τραγουδούν τα ανοιξιάτικα κάλαντα τα «χελιδονίσματα».

Το έθιμο αυτό έχει τις ρίζες του στην αρχαία Ελλάδα. Στα πρώτα βυζαντινά χρόνια το ελληνικό αυτό έθιμο θεωρήθηκε ειδωλολατρικό και γι αυτό απαγορεύτηκε. Τα παιδιά όμως συνέχιζαν να καλωσορίζουν την Άνοιξη και τα χελιδόνια με τα «χελιδονίσματα» σε πείσμα των καιρών. Η χελιδόνα λοιπόν αρχίζοντας το ταξίδι της από την αρχαία Ελλάδα και πετώντας από Μάρτη σε Μάρτη πάνω από το Βυζάντιο και  την τουρκοκρατία  συνεχίζει ακόμα μέχρι σήμερα να πετά και κελαηδά ξεκινώντας με τον ίδιο στίχο: «ηλθ’  ήλθεν χελιδών, καλάς ώρας άγουσα, καλούς ενιαυτούς, επί γαστέρα λευκά  επί νώτα μέλαινα.»

Την «χελιδόνα» σε κάποιες περιοχές τη στολίζουν με φύλλα κισσού, που είναι χαρακτηριστικό της αειθαλούς βλάστησης, σε άλλες με ζουμπούλια ή άλλα ανοιξιάτικα λουλούδια κι αλλού της κρεμούν κουδουνάκια και πολύχρωμα χαρτιά ( όπως κάναμε κι εμείς)!

Οι «χελιδονιστές», οι οποίοι ήταν κυρίως παιδιά (ενίοτε και ενήλικες) γύριζαν από σπίτι σε σπίτι τραγουδώντας τραγούδια για τον ερχομό των χελιδονιών και της Άνοιξης και οι νοικοκυρές τους έδιναν λάδι, κρασί, αλεύρι, σιτάρι, αυγά και σε λίγες περιπτώσεις χρήματα.

Κάποια χελιδονίσματα χαιρετίζουν την Ανοιξη, το «έαρ» και απαγγέλλουν στίχους για να διώξουν τον χειμώνα ή τον τελευταίο μήνα τον Φλεβάρη : «Ιδε το έαρ το γλυκύ , Πάλι επανατέλλει,  φέρον υγείαν και χαράν και την ευημερίαν»!

Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά «χελιδονίσματα» ανάλογα με την περιοχή. Αυτό που σας τραγουδήσαμε είναι:  «Ηρθε ήρθε χελιδόνα, ήρθε κι άλλη μελιδόνα, κάθισε και λάλησε και γλυκά κελάδησε: Μάρτη, μάρτη μου καλέ και φλεβάρη φοβερέ κι αν φλεβίσεις κι αν  τσικνίσεις, καλοκαίρι θα μυρίσεις.» και  «Ηρθε πάλι η χελιδόνα, ήρθε πάλι η Μεληδόνα απ’τη θάλασσα μακριά και μας έφερε καλά, τη δροσιά και τη χαρά και τα κόκκινα αυγά».

Σε κάποιες περιοχές τα παιδιά κρατούν και ένα καλαθάκι όπου μέσα κουβαλούν  το «μάρτη» τον οποίο περνούν στο χέρι των παιδιών που είναι στα σπίτια που επισκέπτονται.

Ο γνωστός μας «Μαρτης» ή «μαρτιά» είναι ένα παμπάλαιο έθιμο. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα και μάλιστα στα Ελευσίνια Μυστήρια. Οι μύστες των Ελευσινίων Μυστηρίων, έδεναν μία κλωστή, την «Κρόκη» στο δεξί τους χέρι και στον αριστερό τους αστράγαλο.

Ο γνωστός μας «μάρτης» δεν είναι τίποτα άλλο από ένα βραχιολάκι φτιαγμένο με ασπροκόκκινη κλωστή. Οι Βυζαντινοί πίστευαν ότι η άσπρη κλωστή συμβολίζει το πρωινό φως ενώ η κόκκινη το μεσημεριάτικο. Σύμφωνα με την παράδοση ο «Μάρτης» προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Ανοιξης, για να μην καούν. Τον φτιάχνουν  την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι. Το βραχιολάκι αυτό το αφήνουν τα παιδιά πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να το πάρουν τα χελιδόνια  και να το χρησιμοποιήσουν για να φτιάξουν τη φωλιά τους. Αν το Πάσχα πέσει μέσα στον Μάρτη τον καίνε στη λαμπάδα της Ανάστασης ή το δένουν στο ποδαράκι του αρνιού που θα ψηθεί στη σούβλα (έτσι κάνουμε κι εμείς στην περιοχή μας).

Τα χελιδονίσματα είναι η αρχή ενός κύκλου. Του κύκλου της Άνοιξης! Αυτός ο κύκλος λοιπόν αρχίζει την πρώτη Μαρτίου, με τα ανοιξιάτικα κάλαντα (χελιδονίσματα)που αναγγέλλουν τον ερχομό της  άνοιξης και των χελιδονιών  και το παιχνίδι με τον ήλιο όπου οι άνθρωποι προσπαθούν  να τον « ξεγελάσουν» φορώντας  τον «μάρτη». Συνεχίζει την Πρώτη Απριλίου όπου οι άνθρωποι πειράζουν ο ένας τον άλλο λέγοντας αθώα ψέμματα. Παίζουν αυτό το παιχνίδι για να ξεγελάσουν το κακό και να έχουν σοδειά και υγεία όλο τον χρόνο  και ολοκληρώνεται την πρώτη Μαίου με τα μαγιάτικα στεφάνια και την εξόρμηση στην φύση , όπου όλοι χαίρονται την Ανοιξη και τραγουδούν!

 Ενας χαρούμενος  κύκλος είναι ο κύκλος της Ανοιξης λοιπόν, γεμάτος τραγούδια, παιχνίδια  χρώματα και γέλια!

Τραγουδήστε κι εσείς μαζί μας και ελάτε να καλωσορίσουμε μαζί την Άνοιξη μήπως και έρθουν τελικά οι φτερωτοί μας φίλοι με το μαύρο χρώμα και  την άσπρη κοιλιά!

1ο νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων

(Πληροφορίες αντλήσαμε από το διαδίκτυο και από τις σημειώσεις της κας Ζάχου-Καλκούνου, μουσειοπαιδαγωγού, σε βιωματικό σεμινάριο του ΚΠΕ Καλαμάτας)

 

 

 

Φακίνου,Μιρό και Μουνκ

Τί κοινό έχουν

“τα Ελληνάκια” της Φακίνου,

“το καρναβάλι του Αρλεκίνου” του Μιρό και

“η Κραυγή” του Μουνκ;

Τίποτα θα πει κανείς βιαστικά…  

Οι φοβεροί μαθητάρες μου όμως  έκαναν τρομερούς συνειρμούς και βρήκαν πολλά κοινά… 

Η ζωγραφιά (κέντημα) με το καράβι (που μπήκε ο Γιώργης για να πάει να βρει τη γοργόνα)IMG_8822

έχει πολλά στοιχεία που θυμίζουν το “καρναβάλι του Αρλεκίνου”!

Δείτε: Τα μάτια, οι σημαίες, οι γραμμές, οι σκάλες!

Εντυπωσιακό, ε;

IMG_8820

“Και κάπως έτσι θα ήταν το πρόσωπο του Γιώργη, κυρία, όταν γύρισε στο χωριό του και δε βρήκε την αδελφή του…”

IMG_8819

Πώς τον λέγανε εκείνο το ζωγράφο κυρία; Δεν θυμόμαστε…” 

Πόσο πιο περήφανη να νιώθω;

Καρναβάλι καρναβάλι, τι καλά μας φέρνεις πάλι;


Με χαρά και  φαντασία λοιπόν ετοιμαζόμαστε για το μεγάλο αποκριάτικο γεγονός της πόλης μας , το “2ο Γαργαλιανιώτικο Καρναβάλι”!

Το σχολείο μας, το 1ο νηπιαγωγείο γαργαλιάνων, θα πάρει μέρος με ένα …  δροσερό γκρουπ!  Το θέμα μας:

“μήπως είναι το …

IMG_8268

Τελευταίες στ ΑΓΩΝΕΣ ” …

Αν έχει ήλιο πολύ θα σας δροσίσουμε!

Αν πάλι βρέχει θα είμαστε ΕΝΤΟΣ θέματος!

Και αν κάνει κρύο, μη φοβάστε, δε θα βρέξουμε… Δεν το σπαταλάμε το νερό άσκοπα!

Δημιουργείστε δικά σας συνθήματα,   γράψτε “νερένιες λέξεις”, φορέστε αυτοσχέδιες σταγόνες ή σύννεφα ή ό,τι άλλο σας φέρνει στο μυαλό η λέξη νερό και ελάτε μαζί μας να … δροσίσουμε το καρναβάλι!

Ορίστε κάποια συνθήματα που έχουμε σκεφτεί:

“ρίξτε λίγο νερό στο κρασί σας και όχι στην … αυλή σας”

“Πότε θα μπει το νερό στ’ αυλάκι”;

αλλά και … 

“στΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ  για το μέλλον μας”

“Στ ΑΓΩΝΙΟΥΜΕ για το μέλλον του πλανήτη μας”  (και άλλα πολλά)

Ελάτε να μας βοηθήσετε να στείλουμε τα μηνύματά μας  και να προβληματίσουμε τον κόσμο διασκεδάζοντας! 

Το νερό δεν περισσεύει. Ας μην το ξεχνάμε.

Ελάτε να το φωνάξουμε μαζί!

 

 

 

 

Η πόλη που έφερε την Ειρήνη


Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την ιστορία που γράψαμε εμπνευσμένοι από την “Πόλη που έδιωξε τον Πόλεμο”

 

H πόλη που έφερε την Ειρήνη με τη βοήθεια των παιδιών

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μία πόλη. Ηταν μία πόλη γκρίζα με μαύρες  πολυκατοικίες, λουλούδια μαραμένα και δέντρα καμμένα.

Εκεί γινόταν πόλεμος. Οι άνθρωποι ήταν μουτρωμένοι και αγέλαστοι  και τα παιδιά ήταν λυπημένα επειδή δεν μπορούσαν να παίξουν.

Προσπαθούσαν να διώξουν τον πόλεμο αλλά αυτός δεν έφευγε. Του άρεσε που καθόταν εκεί και είχε γεμίσει την πόλη ταμπέλες πολεμικές «ΖΗΤΩ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ», «ΤΑΝΚΣ», «ΕΠΙΘΕΣΗΗΗ» και άλλες…

Τα παιδιά έκαναν κρυφά συμβούλιο στο σχολείο τους. Συμμετείχε και η δασκάλα τους που τα αγαπούσε!  Αποφάσισαν λοιπόν:  «αφού η πόλη μας δεν μπορεί να διώξει  τον πόλεμο θα την βοηθήσουμε να φέρει  εδώ την Ειρήνη»!

Αρχισαν να ζωγραφίζουν καρδούλες και να τις κρεμάνε στα μπαλκόνια και στα φανάρια. Γέμισαν όλη την πόλη με καρδιές.  Φύτεψαν και λουλουδάκια και τα έβαλαν και αυτά στα μπαλκόνια και στις ταράτσες για να φαίνονται από ψηλά.

Αλλαξαν τις ταμπέλες του πολέμου και εκεί που έγραφε «ζητω ο πόλεμος» έγραφαν «ζήτω η Ειρήνη» Εκεί που έγραφε «τανκς»  έγραφαν «περιστέρια» κι εκεί που έγραφε «επίθεσηηηη» έγραφαν «φυτέψτε λουλούδια».

Ζωγράφισαν στους τοίχους, σε όλους τους τοίχους γύρω  από την πλατεία,  λουλούδια και δέντρα. Και όλα αυτά τα έκαναν μέσα σε ένα βράδυ!

Την άλλη μέρα το πρωί ξύπνησαν οι στρατιώτες και μουτρωμένοι αντίκρυσαν  τις ζωγραφιές στους τοίχους.  Όπως πλησίασαν να δουν καλύτερα, θυμήθηκαν ότι είχαν ξεχάσει πώς είναι  τα δέντρα και τα λουλούδια… Τότε οι τοίχοι  ζωντάνεψαν  και τα δέντρα και τα λουλούδια βγήκαν από μέσα τους  και έγιναν  μακριά πολύ και  τους έδεσαν για να μη μπορούν να κουνηθούν. Απλώθηκαν τα λουλούδια και τα δέντρα σε όλη την πόλη και έδεσαν όλους τους στρατιώτες και τις ρόδες των τανκς και τα όπλα και τα κανόνια.

Εκείνη την ώρα πετούσαν από ψηλά, πάνω από την πόλη αμέτρητα περιστέρια και πίσω τους ακολουθούσε η Ιριδα και πάνω στο δρόμο της, το ουράνιο τόξο, βρισκόταν μια νεράιδα ,η Ειρήνη! Ένα περιστέρι είχε δει  τα λουλουδάκια στις ταράτσες και  τις καρδούλες στα μπαλκόνια και κατάλαβε…  Πήγε λοιπόν και φώναξε και τα υπόλοιπα.

Τα περιστέρια κατέβηκαν στην πλατεία της πόλης και τότε έγινε κάτι μαγικό. Όταν μαζεύτηκαν όλοι οι κάτοικοι και τα παιδιά γύρω από τα περιστέρια  εκείνα κούνησαν δυνατά τα φτερά τους και τότε εμφανίστηκε σιγά σιγά η Ειρήνη που καθόταν πάνω στο ουράνιο τόξο!

Οι στρατιώτες ξαφνικά ένιωσαν τις καρδιές τους να λάμπουν από χαρά και γι αυτό σιγά σιγά τα δέντρα τους έλυναν, αφού δεν ήταν πια επικίνδυνοι.

Αν αναρωτιέστε τι έκανε ο Πόλεμος,  έσκασε από τα νεύρα του και του έστριψε η βίδα τελείως. Νόμιζε πως ήταν περιστέρι και έκανε πως πετούσε όλη την ημέρα.

Η πόλη αυτή έγινε η πιο όμορφη πόλη της γης με πολλά λουλούδια, δέντρα  και πολλή αγάπη.

Ζούσαν όλοι χαρούμενοι χωρίς να διώξουν κανέναν. Η όμορφη ειρήνη τους είχε μαγέψει  όλους! Η ομορφιά της είχε κάνει πιο καλές  τις καρδιές τους.

Τα παιδιά άρχισαν πάλι το σχολείο και φυσικά το παιχνίδι ! Το αγαπημένο τους ξέρετε ποιο ήταν;

«Περπατώ, περπατώ μες στο πάρκο όταν το περιστέρι είναι εδώ!» 

 Σωστά καταλάβατε…

Δείτε και την εικονογράφηση

IMG_7845

πόλεμος γινόταν σε κείνη την πόλη

IMG_7846

τα παιδιά δραστηριοποιήθηκαν

IMG_7847

IMG_7848

αμέτρητα περιστέρια πέταξαν στον ουρανό!

IMG_7849

τα παιδιά έκαναν συμβούλια…

IMG_7850

πρέπει να φέρουμε την ειρήνη!

IMG_7854

Αυτός ο πόλεμος μας το παίζει βασιλιάς!

IMG_7856

να φύγεις, να φύγεις

IMG_7875

γι αυτό τα παιδιά γέμισαν με καρδούλες την πόλη

IMG_7878

μαζεύτηκαν όλοι στην πλατεία

IMG_7879

οι στρατιώτες με τα σπαθιά στο χέρι πήγαν να δουν τί συμβαίνει.

IMG_7880

και ξαφνικά ποια εμφανίστηκε πάνω στο ουράνιο τόξο; Η ειρήνη!

IMG_7881Δεν θα διώξει η πόλη μας τον πόλεμο, είπαν  τα παιδιά, θα φέρει την ειρήνη!

IMG_7858

Γεια σας!

IMG_7882

 

Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο” στο σχολείο μας!

Μπορεί να ήταν Σάββατο χθες και τα σχολεία να ήταν κλειστά , όμως εμείς είχαμε επισκέψεις!

Μας επισκέφθηκε μία πόλη! Μάλιστα μία πόλη. Και αν αναρωτιέστε ποιά …Watermark.aspx

Αλλά δεν ήρθε μόνη της. Εφερε μαζί  και δύο φίλους της  για να μας διηγηθούν την ιστορία της.

και η γλυκύτατη Μυρτώ

τη γλυκύτατη Μυρτώ

Ο Αντώνης Παπαθεοδούλου

και τον μοναδικό Αντώνη

Ξεκίνησαν λοιπόν να διηγούνται την ιστορία αυτής της απίθανης πόλης που έκανε ένα κατόρθωμα! Εδιωξε τον πόλεμο και μάλιστα με πολύ πρωτότυπο τρόπο χωρίς βία!

"Μια φορά κι έναν καιρό..."

“Μια φορά κι έναν καιρό…”

"ήταν μία πόλη¨

“…ήταν μία πόλη που έμοιαζε με όλες τις άλλες , όμως… δεν ήταν!”

 

Ωχ! Κι άλλη Μυρτώ!Πλησίασε ένα δεντράκι για να της πει μια ιστορία

Ωχ! Κι άλλη Μυρτώ! Μα τι κάνει εκεί, δίπλα στο δέντρο;

Ωχ! Κι άλλος Αντώνης! Αυτός είναι ο βοηθός του Παπαθεοδούλου. Κρατάει τον τουριστικό οδηγό της πόλης για να μη μπερδευτούν με τις πολλές πλατείες!

Ωχ! Κι άλλος Αντώνης!
Αυτός είναι ο βοηθός του Παπαθεοδούλου. Κρατάει τον τουριστικό οδηγό της πόλης για να μη μπερδευτούν με τις πολλές πλατείες!

Να πώς ζωντάνεψαν οι … κανονικοί Αντώνης και Μυρτώ

Να πώς ζωντάνεψαν οι ... κανονικοί αντώνης και μυρτώ

η μυρτώ

IMG_7814

Ο αντώνηςIMG_7815 IMG_7816

συμβουλευόμαστε και τις φωτογραφίες της ... ταυτόητάς τους

(συμβουλευόμαστε και τις φωτογραφίες της … ταυτόητάς τους μην κάνουμε και κανένα λάθος)

κάτι μου θυμίζει...

κάποιον θυμίζει…

κάτι μου θυμίζει...

κάποιον θυμίζει…

έτοιμο και το σκουφί! Γεμάτο αποκριάτικες λέξεις για να είναι χαρούμενος αυτές τις μέρες!

Ετοιμο και το σκουφί! Γεμάτο αποκριάτικες λέξεις για να είναι χαρούμενος αυτές τις μέρες!

Χορτάσαμε βόλτες μέσα σ αυτή την πόλη! Στο πάρκο και την πλατεία και παίξαμε με τους δρόμους της. Επισκεφθήκαμε το μουσείο της και το ταχυδρομείο της, φωτογραφίσαμε το άγαλμά της, δροσιστήκαμε στο συντριβάνι της και στο τέλος όλοι μαζί βοηθήσαμε τον Αντώνη και τη Μυρτώ να διώξουμε τον πόλεμο χωρίς βία, μια για πάντα!

Ολοι μαζί βοηθήσαμε την πόλη να τον διώξει τον πόλεμο...

ελάτε όλοι παιδιά…

τον καταβρέξαμε!

να τον καταβρέξουμε!

του ζωγραφίσαμε το πορτρέτο όσο πιο αστείο μπορούσαμε για να τον κοροιδέψουμε

Ελάτε τώρα να του ζωγραφίσαμε και το πορτρέτο του όσο πιο αστείο μπορούμε…

να, έτσι για παράδειγμα

να, έτσι για παράδειγμα!

και κρεμάσαμε ψηλά τα πορτρέτα του πολέμου στο μουσείο

Στο τέλος  κρεμάσαμε ψηλά τα πορτρέτα του πολέμου στο μουσείο για να τα δει και να τρομάξει. Από την τρομάρα του αυτός όπου φύγει φύγει, έτσι, άσχημος και μουσκεμένος!

Κι εμείς ,για να ευχαριστήσουμε τη Μυρτώ και τον Αντώνη που έκαναν ένα μακρύ ταξίδι για να μας διηγηθούν μία πρωτότυπη και βραβευμένη ιστορία, δημιουργήσαμε μία δική μας  και τους την χαρίσαμε με όλη μας την αγάπη!IMG_7845

Ε υ χ α ρ ι σ τ ο ύ μ ε   Αντώνη  και   Μυρτώ

Και μια και η ιστορία είχε αυτά τα υπέροχα δέντρα που έλεγαν τα ίδια ιστορίες, σας αφιερώνουμε  ένα τραγούδι που μιλάει για την ιστορία ενός δέντρου !

Μυρτώ, αυτό για σένα! (Λόγω επιθέτου!)

(Μπορείτε να μάθετε τα μυστικά τους σε ένα δροσερό σάιτ για την παιδική λογοτεχνία  http://www.papakistimpaniera.gr

και εδώ    www.papatheodoulou.gr/‎)

IMG_7689

Ιππόκαμπος

Του αφιερώσαμε μια ανάρτηση όλη δική του γιατί το αξίζει!

Του αφιερώσαμε μια ανάρτηση όλη δική του γιατί το αξίζει!

Ενα τέτοιο πλάσμα δε θα μπορούσε να μη μας εμπνεύσει να του γράψουμε και τραγούδι…

Ιππόκαμπος

Ενας ιππόκαμπος μπαμπάς

Ήθελε να πάρει το ρόλο της μαμάς

Και να γεννήσει τα μωρά

Τρα λα λα λα λα λα λα!

 

Τότε η ιπποκαμπίνα η  μαμά

Του μετέφερε τα αυγά

Στη μεγάλη του κοιλιά

Τρα λα λα λα λα λα λα

 

Λίγες μέρες πιο μετά

Βγήκαν απ’την τσέπη της κοιλιάς

Κάτι ιπποκαμπάκια έξυπνα

Τρα λα λα λα λα λα λα

 

Παίζαν τριγύρω σαν τρελά

Δίπλα στο μπαμπά και στη μαμά

Τα ιπποκαμπάκια τα μικρά

Τρα λα λα λα λα λα λα λα

1ο νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων

Ολοήμερο τμήμα, σχέδιο εργασίας  για τον ιππόκαμπο