Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά “ Ο Ρίκης ή ο Πίκης ”
Με τον Ρίκη ή τον Πίκη δόθηκε μια πολύ ωραία αφορμή θα συνδέσουμε την Πανελλήνια Ημέρα σχολικού αθλητισμού με αθλητικές δράσεις.
Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά “Το παραμύθι με τα χρώματα”
Όλη η ομορφιά που βρίσκεται γύρω μας οφείλεται στα χρώματα. Ποια χρώματα όμως; Πού είναι ; Και αν δεν υπήρχαν τα χρώματα; Ορίστε λοιπόν τι κάναμε εμείς με αυτά… Με αφορμή το όμορφο βιβλίο: “Το παραμύθι με τα χρώματα”
Θελήσαμε να πειραματιστούμε τι θα γίνει αν αντί για πινέλα χρησιμοποιήσουμε μπαλόνια…
Και ένα φύλλο εργασίας…
και φυσικά συναισθήματα πολλά συναισθήματα που βγήκαν από την ιστορία αυτού του βιβλίου. Εικόνες που τις χρησιμοποιούμε με κάθε ευκαιρία
Δραματοποιήσαμε την ιστορία, με πολύ χαρά και διάθεση για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα
Πρώτες μέρες, πρώτες εμπειρίες, αρχή μιας αγαπημένης χρονιάς!
Ξεκινήσαμε! Είναι γεγονός! Το νηπιαγωγείο μας υποδέχτηκε τους μικρούς μαθητές του με ορθάνοιχτες τις πόρτες της καρδιάς του! Πέρασε κιόλας μια εβδομάδα γεμάτη από παιχνίδια, γνωριμίες, χορό! Τι χωράει σε μια μόνο εβδομάδα; Ορίστε!
Οι πρώτες μέρες στο Τμήμα 1
Η τάξη περίμενε ανυπόμονα όλο το καλοκαίρι να υποδεχτεί τα παιδιά με τα πολλά της παιχνίδια! Ήρθε η ώρα να τους τα δείξει, λοιπόν! Τα παιδιά σίγουρα το ευχαριστήθηκαν!
Η βιβλιοθήκη, πάλι, έτσι πλούσια που είναι, κάλεσε τα παιδιά να γνωρίσουν τον βιβλιόκοσμό της!
Φυσικά, ξανασυναντήθηκαν οι παλιοί φίλοι και έβαλαν στην παρέα τους και όλους του καινούριους. Πώς; Με τρελό χορό! Και μετά, φτιάξαμε τον φίλη ή τη φίλη μας όσο πιο πιστά γινόταν…
Αλλά και η κόλλα, τα ψαλίδια, οι μπογιές κάλεσαν τα παιδιά να πειραματιστούν και να δημιουργήσουν!
Και τα μουσικά όργανα; Μ’ αυτά, τα παιδιά συνόδευσαν μουσικά το αγαπημένο τραγούδι “Η καλή κυρά Βδομάδα”
Οι πρώτες μέρες στο Τμήμα 2
Και εδώ, οι πρώτες μέρες κύλησαν με ομαδικά παιχνίδια για να γνωριστούν τα παιδιά καλύτερα και να γίνουν μια δυνατή, δεμένη ομάδα! Τονίστηκε η αξία της συνεργασίας, της φιλίας και της αλληλοβοήθειας!
Μπήκαν και οι βάσεις, οι κανόνες, για μια όμορφη συνύπαρξη! Πώς; Υπογράφηκε συμβόλαιο, όχι αστεία!
Το παιχνίδι δε σταματά ποτέ! Ακόμα κι όταν ψάχνεις να βρεις το αρχικό σου γράμμα!
Κι αυτή ήταν μόνο η πρώτη εβδομάδα!!
Μ’ ένα βιβλίο αγκαλιά! “Μ’ αυτή τη μπάλα παίζουμε όλοι!”
Οι πρώτες μέρες στο σχολείο είναι γεμάτες από δραστηριότητες γνωριμίας μεταξύ των παιδιών, γνωριμίας με το χώρο του σχολείου, παιχνιδιού, συνεργασίας και φυσικά αποδοχής. Ένα ωραίο βιβλίο που μας βοήθησε πολύ στο “ταξίδι” του μοιράσματος, της συνεργασίας και της φιλίας ήταν και αυτό…
…που έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να σκεφτούν τη συμπεριφορά τους απέναντι στους φίλους τους. Αλλά και να παίξουν, όπως τα προτρέπει και ο τίτλος άλλωστε!
Κάναμε μια πρώτη προσπάθεια να φτιάξουμε ένα ποιηματάκι, για τη μπάλα, που με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης , έγινε τραγουδάκι
Το ζωγραφίσαμε φυσικά…
…Το δραματοποιήσαμε σε μια, λίγο, διαφορετική εκδοχή!
Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον Κόλμπυ, το ρομποτάκι μας, και αφού του κωδικοποιήσαμε το δρόμο, τον οδηγήσαμε στους ήρωες του παραμυθιού για να γίνουν φίλοι!
Αλλά, ποιοι θα ήταν καλύτεροι για να μας βοηθήσουν να φτιάξουμε τους κανόνες που θα διέπουν τη συνύπαρξη μας στην τάξη μας; Η παρέα του ρακούν φυσικά!
Και μια έκπληξη! Οι κανόνες έγιναν ποίημα, και το ποίημα τραγούδι με τη βοήθεια της φίλης μας της Τεχνητής Νοημοσύνης… Έτσι, θα τους τραγουδάμε και θα τους χορεύουμε και δεν θα τους ξεχάσουμε ποτέ!
Και άλλα πράγματα έχουν το σχήμα της μπάλας. Κυλάνε; γυρίζουν; Τι άλλο μπορούν να κάνουν;
IT SOUNDS LIKE… STEM
Ένα ακόμα ενδιαφέρον etwinning πρόγραμμα που θα αναλάβει το σχολείο μας είναι το: “IT SOUNDS LIKE… STEM”.
Μια νεράιδα η Fairy Melody, η νεράιδα των ήχων, ζει στον κόσμο των ήχων, παίζει μαζί τους, ανακαλύπτει νέους ήχους και μερικές φορές τους κυνηγάει! Λατρεύει τη μουσική, γι’ αυτό και το φόρεμά της είναι γεμάτο νότες. Έχει δύο μαγικά φτερά και ένα σούπερ μαγικό ραβδί! Θα επισκέπτεται τα σχολεία μία φορά το μήνα και θα αφήνει ένα κουτί που θα περιέχει ένα γράμμα και τα υλικά για τις δραστηριότητες αυτού του μήνα. Το γράμμα θα περιλαμβάνει πάντα έναν ήχο με τη μορφή κωδικού QR, ο οποίος θα προετοιμάζει τα παιδιά με κάποιο τρόπο για τις επόμενες δραστηριότητες, σύμφωνα με την ιδρύτρια KONSTANTINA THEODOROPOULOU
IN THE TRACKS OF BEES
Ένα καινούργιο etwinning έργο ξεκινάει, από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο. IN THE TRACKS OF BEES. Οι μαθητές θα κάνουν μια πολύπλευρη εξερεύνηση στο μαγικό κόσμο των μελισσών . Θα γνωρίσουν τις πτυχές της βιολογίας, της συμπεριφοράς και της οικολογικής σημασίας των μελισσών. θα γίνει ένας συνδυασμός θεωρητικής έρευνα και πρακτικών δραστηριοτήτων .
ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Τα παιδιά θέλησαν να δείξουν στους γονείς τους όοοολααα αυτά που κάναμε μέσα από το αγαπημένο μας e twinning πρόγραμμα. Δύσκολο; Μμμμ…όταν υπάρχει φαντασία οποιαδήποτε δυσκολία ξεπερνιέται! Επειδή ήταν λίγο δύσκολο να φέρουμε όλους τους γονείς στο σχολείο, αποφασίσαμε να φέρουμε το σχολείο και το πρόγραμμα στο σπίτι! Μέσω κατασκευών αλλά και του qr code, αυτού του μαγικού τετραγώνου που έχει γοητεύσει τα παιδιά. Αποφασίστηκαν να γίνουν δύο κατασκευές που θα “φορέσουν” το qr code!
Στο πρωινό τμήμα, τα παιδιά ζωγράφισαν ψαράκια, το έκοψαν, το κόλλησαν, έδεσαν σχοινάκι και από πίσω κόλλησαν το λινκ από το blog του προγράμματος του σχολείου με το qr code του προγράμματος: I AM HERE, I CAN DO.
Στο απογευματινό τμήμα, αποφάσισαν να μετατρέψουν σε κούκλες τις κάλτσες που χρησιμοποίησαν στις δραστηριότητες του προγράμματος και να κολλήσουν επάνω το αγαπημένο σηματάκι. Έτσι, πήραν διάφορα υλικά, έβαλαν φαντασία και έφτιαξαν τις πιο όμορφες και πιο… I am here, I can do…καλτσόκουκλες!
Τώρα, γονείς και παιδιά, θα μπορούν να βλέπουν όποτε θέλουν το πρόγραμμά μας! Είμαστε τόσο χαρούμενοι και περήφανοι γι’ αυτό! Έτσι παιδιά;
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
Μια εκδρομή στη θάλασσα και μας έμαθε τόσα πολλά. Αφού ενεργοποιήσαμε όλες μας τις αισθήσεις , τα παιδιά άρχισαν το παιχνίδι, με την άμμο και το νερό. Στη συνέχεια κόψαμε το καρπούζι , που μας είχε φέρει μαθητής του σχολείου μας. Άλλη απόλαυση !!! Μετά αφού βάλαμε τα γάντια μας άρχισαν να μαζεύουν τα σκουπίδια που βρίσκονταν στην παραλία. Ευτυχώς δεν ήταν πάρα πολλά αλλά και πάλι δε θα έπρεπε να υπάρχουν εκεί. Στη συνέχεια πήγαμε να δούμε τις φωλιές από τις χελώνες. Εκεί πολύ προσεκτικά τις επεξεργάστηκαν και οι εκπαιδευτικοί τους έδωσαν αρκετές πληροφορίες γύρω από αυτές . Επίσης έπαιξαν με εικόνες από χελώνες, πού θα μπορούσαν άραγε να βρίσκονται;;; Ο ναυαγοσώστης που ήταν πιο πέρα έμοιαζε σα να μας περίμενε. Εκεί έδωσε στα παιδιά αρκετές πληροφορίες για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στη θάλασσα και το τι πρέπει να προσέχουν. Κατά την αποχώρησή μας , τα παιδιά, κόλλησαν ενημερωτικά φυλλάδια για τους λουόμενους, στα ελληνικά και στα αγγλικά.
ΣΟΥΠΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το e twinning πρόγραμμα: CODE NAME POSEIDON, SAVE THE SEA, φτάνει στο τέλος του. Οι μικροί μαθητές γέμισαν με πολλές γνώσεις, προβληματισμούς, έπαιξαν, συνεργάστηκαν νοιάστηκαν, συμμετείχαν, έμαθαν για τα προβλήματα της θάλασσας και τη συμβολή του ανθρώπου σε όλο αυτό.
Οι γονείς θα πληροφορηθούν , με τη λήξη της σχολικής μας χρονιάς, και θα μάθουν ό,τι έγινε σε αυτό, μέσα από το qr code, που τοποθετήθηκε πάνω στις ατομικές ζωγραφιές των παιδιών, με θέμα τη θάλασσα, που αφού πλαστικοποιήθηκαν έγιναν σουπλά, ώστε να το χρησιμοποιούν καθημερινά και να μπορούν να ανατρέξουν στο πρόγραμμα όσες φορές και όποτε θέλουν.
Καλοκαιρινη κατασκευη και διαχυση του εργου
ΠΑΙΔΙΚΗ HELMEPA
Εργαστήριο δεξιοτήτων : Παιδική Ηelmepa. Επαφή και γνωριμία με το θαλάσσιο περιβάλλον, τη ζωή αλλά και τα προβλήματα του.