ποστερ

Μαθητικός διαγωνισμός ραδιοφωνικού μηνύματος European School Radio

Συμμετέχουμε  φέτος για πρώτη φορά στον μαθητικό διαγωνισμό ραδιοφωνικού μηνύματος του European School Radio. Μπορείτε να διαβάσετε λεπτομέρειες εδώ: contest.europeanschoolradio.eu 

Η θεματολογία για το 2021-2022 είναι  «ταξιδεύοντας». 

ποστερ

Για να δημιουργήσουμε το μήνυμά μας ταξιδέψαμε μέχρι την πλατεία του Αη Νικόλα. Παρατηρήσαμε την φύση, τις αλλαγές της, τις ομορφιές της, τους φίλους μας, τα σπίτια εκεί γύρω …

Ξαπλώσαμε και κλείσαμε τα μάτια μας. Ταξίδεψε κανείς μόνος του. Αφού …  επιστρέψαμε από τα ταξίδια μας  μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας με τους άλλους.

Μέσα από μια … περιπετειώδη συζήτηση για τα ταξίδια (διατηρούνται σε ηχητικό  αρχείο οι σκέψεις των παιδιών) τα παιδιά εξέφρασαν τόσο ωραίες σκέψεις  και συναισθήματα που δυστυχώς δε μπορούσαν να αποτυπωθούν όλες στο μήνυμα μια που έπρεπε  να περιοριστεί στο 1.30΄. Το Το ποίημα-μήνυμα που προέκυψε είναι αυτό.

Ταξιδεύοντας

Σε πολύχρωμο χαρταετό τα όνειρά μας ζωγραφίσαμε

να τα προσέχει

και ύστερα τον αφήσαμε

στο φως μακριά να πετάξει.

Τα κορδόνια μας δέσαμε, 

θέση πήραμε αναπαυτική. 

Το ταξίδι στα όνειρα ξεκινά 

πάνω στο μαγικό μας λουλουδοχαλί.

Φίλοι, γέλια, ήχοι, εικόνες, μουσική,

τα παραμύθια της γιαγιάς, οι μυρωδιές και η βροχή

οι νιφάδες του χιονιού, οι γεύσεις και οι σκέψεις

Αχ, πόσο τέτοια ομορφιά πως ν’ αντέξεις; 

Είμαστε παιδιά μικρά κι όμως κάνουμε ταξίδια μαγικά.

Το μυαλό και την ψυχή η φαντασία προστατεύει.

Σαν αερόστατο από πάνω μας πετά

και πίσω ασφαλείς μας ξαναφέρνει. 

 

images 3

 

Ψηφίστε μας  Εδώ

Οδηγίες

Πατάτε το play, περιμένετε λίγο να αρχίσει το τραγούδι και κατά τη διάρκεια της ακρόασης εμφανίζεται μία καρδούλα την οποία πρέπει να πατήσετε για να καταχωρηθεί η ψήφος σας.

Αφήστε μας κι εσείς την αγάπη σας!

Καλά ταξίδια σε όλους μας.

Ακούστε το μήνυμά μας πιο κάτω αλλά και στα «ραδιοπούλια» μας

https://contest.europeanschoolradio.eu/vote/?fbclid=IwAR24Mjt2dB065Fjcm8hxQbwdKi1amKFOsb4Jmk3rI3hNdrNevVHYw_y-hoI

 

275835578 250494020526576 4379370696835881831 n

Γίνε κι εσύ ένας κρίκος στην αλυσίδα της Ειρήνης

Είναι μαγικό όταν οι ίδιες οι ιδέες γίνονται ένα γαιτανάκι.

Ολα ξεκίνησαν από αυτό το βιβλίο
5fcd3f4d b2ea 40ad b1fb 64bbbaa319fa
Αρχικά σκεφτήκαμε να δώσουμε τα χέρια όλοι και να κάνουμε κύκλο
Τη μοιραστήκαμε με συναδέλφους και επέστρεψε πίσω πιο μεγάλη.
Η γιωτα βλουχου από το 6ο Νηπιαγωγείο Θήβας πρόσθεσε να γίνει πορεία Ειρήνης.
Τη μοιραστήκαμε την ιδέα λοιπόν, έτσι, πιο εμπλουτισμένη και επέστρεψε … τρεις φορές πιο μεγάλη.
Η Polina Gaitanarou και οι συνάδελφοι από το 14ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας καθώς και από το 9ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας πρόσθεσαν και κάλαντα της Ανοιξης
Η συνάδελφος Μαρία Χονδρογιάννη από το 2ο Φιλιατρών πρότεινε να ενώσουμε τις δράσεις μας και μάλιστα πρόσθεσε να μοιράζουμε στον κόσμο χελιδόνια με μηνύματα φιλειρηνικά.
Η Αντριάνα Κασβίκη από το 2ο Νηπιαγωγείο Ν. Αρτάκης θα συμμετέχει επίσης με τα νηπιάκια της στον χορό!
Το 2ο Δημοτικό Γαργαλιάνων επίσης έχει εκδηλωσει ενδιαφέρον και θα συμμετάσχουν κάποιες τάξεις.
Εμείς τώρα προσθέτουμε και αυτό: Να δημιουργήσουμε δικά μας «χελιδονίσματα» και να τα τραγουδήσουμε στο δρόμο κατά τη διάρκεια της πορείας αλλά και στην πλατεία.
Αρα το πρόγραμμα έχει:
πορεία Ειρήνης, χελιδονίσματα και τραγούδια, χελιδόνια με φιλειρηνικά μηνύματα στα καταστήματα, κύκλος της Ειρήνης στην πλατεία, τραγούδια επιστροφή. 
Αυτή η εκδήλωση θα είναι και η μία πλευρά της γιορτής μας για την 25η Μαρτίου. Τα υπόλοιπα θα εξελιχθούν στις τάξεις μας.
«Αν όλα τα παιδιά της γης φώναζαν τους μεγάλους κι αφήναν τα γραφεία τους και μπαίναν στον χορό …»
Θα φοράμε όλοι τις μάσκες μας φυσικά.
275835578 250494020526576 4379370696835881831 n
Στον χορό θα μπει και το artivism! Είμαστε ήδη κρίκος του άλλωστε. Η δράση μας δηλαδή έφτασε στη Νέα Υόρκη.
.jpg
Το artivism ετοιμάζεται και για νέες  εαρινές δράσεις τις οποίες συνοδεύει το πόστερ μας
275379678 1115058599257155 6680403302112431970 n
Μπείτε κι εσείς στον χορό!

Το κάλεσμα των παιδιών μας:

Παιδιά, Κυρίες, Κύριοι
σας καλούμε να πάρετε μέρος στην αντιπολεμική/φιλειρηνική μας
δράση ώστε την ίδια μέρα και ώρα να δημιουργήσει κάθε σχολείο στην πόλη του, είτε μόνο του είτε συνεργατικά με άλλο, έναν κύκλο στέλνοντας συμβολικά μια μεγάλη αγκαλιά στην Ειρήνη, στην Ουκρανία και σε όλες τις χώρες που βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση
Εμπνευστήκαμε από το βιβλίο “το γαιτανάκι” της Ζωρζ Σαρή και “ύμνος
μας” αυτή τη μέρα θα είναι το γνωστό ομότιτλο τραγούδι του Λουκιανού
Κηλαηδόνη σε στίχους του Γιάννη Ρίτσου (“το γαιτανάκι”)
Σκεφτήκαμε να υλοποιήσουμε κι εμείς την ιδέα του κυρ Γαρίφαλλου την πρώτη μέρα της Άνοιξης που συμπίπτει με την
παγκόσμια μέρα ποίησης και να καλέσουμε κι εσάς για να … αγκαλιάσει ο κύκλος μας τρεις φορές τη γη μας !
Μπείτε στον κύκλο μας ή δημιουργήστε δικό σας
Ας γίνει κάθε σχολείο ένας κρίκος στην αλυσίδα της Ειρήνης

Οι μαθητές του 1ου Νηπιαγωγείου Γαργαλιάνων

Η δράση μας στον ηλεκτρονικό τύπο
-Ευχαριστούμε MessiniaLive και Thanassis Poulopoulos για την υποστήριξη όπως και την Ankopress Filiatra για την εκτύπωση των αφισών μας.

 

images 4

Σταυρόλεξο

Παίξτε με τις λέξεις!

images 4

Μπορείτε να λύσετε το σταυρόλεξο;

https://crosswordlabs.com/view/2022-03-13-418

Στο πλαίσιο του etwinning προγράμματός μας «όταν ο ήλιος πάει για ύπνο» δημιουργήσαμε ένα σταυρόλεξο αξιοποιώντας  web2 eργαλείο!

Δοκιμάστε!

 

 

 

7DA4181C 136A 4185 8DF0 7E0EA5F0EB95

Ανθρωπιστική βοήθεια για την Ουκρανία

Στο σχολείο μας συγκεντρώνουμε τα παρακάτω τρόφιμα και ιατροφαρμακευτικό υλικό

Η σκέψη μας κάθε μέρα είναι στην Ουκρανία

7DA4181C 136A 4185 8DF0 7E0EA5F0EB95

 

βραβειο χελμεπα

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ζωγραφικής Helmepa Junior 2021-2022

Τα Ηνωμένα Έθνη έχουν ανακηρύξει την δεκαετία 2021-2030 ως «Δεκαετία της Επιστήμης των Ωκεανών για την Αειφόρο Ανάπτυξη», με στόχο να ενισχυθεί η βιώσιμη διαχείριση των ωκεανών και των ακτών προς όφελος της ανθρωπότητας. Μέσω της συνεργασίας και της ανταλλαγής τεχνογνωσίας όλων των φορέων που σχετίζονται με τη θάλασσα, η δεκαετία αυτή θα λειτουργήσει σαν εργαλείο για την επίτευξη της ατζέντας του 2030 για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Σ’ αυτό το πλαίσιο η επιμόρφωση για τις θάλασσες και τους ωκεανούς και η κατανόηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ Ανθρώπου και Θάλασσας (OceanLiteracy) αναμένεται να διαδραματίσουν βασικό ρόλο. Η HELMEPA από το 1993 προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Παιδική HELMEPA» με στόχο την ενημέρωση και δραστηριοποίηση παιδιών ηλικίας 5-12 ετών της χώρας για το θαλάσσιο περιβάλλον και το περιβάλλον γενικότερα, μέσω της εθελοντικής καθοδήγησης των Εκπαιδευτικών τους.

Στόχος του φετινού προγράμματος με τίτλο «Η θάλασσα είναι ζωή» είναι να ενισχύσει τη γνώση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους ωκεανούς, να την ενθαρρύνει να αναλάβει ενεργό ρόλο σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» για τη βιώσιμη ανάπτυξη και να αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας.

Η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση, η υπεραλίευση και άλλες περιβαλλοντικές προκλήσεις  απαιτούν άμεση εξεύρεση λύσεων και πρέπει όλοι με τις πράξεις μας να δείξουμε τι μέλλον θέλουμε για τις επόμενες γενιές και σε τι κατάσταση πρέπει να είναι οι θάλασσες και οι ωκεανοί για να μπορούν να υποστηρίξουν αυτό το μέλλον.

πηγή: https://helmepajunior.wordpress.com/boutia-ston-okeano/

 

Φέτος, λοιπόν, συμμετέχουμε και πάλι στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής

διαγωνισμού χελμεπα

Την περσινή χρονιά το πρώτο μας τμήμα είχε κερδίσει το πρώτο βραβείο. Την διαδικτυακή εκδήλωση βράβευσης χαιρέτισε η Υπουργός Παιδείας ενώ στο σχολείο μας γιορτάσαμε το βραβείο παρουσία του κ. Καλιάνη, μέλους του Δ.Σ. της Παιδικής Χελμεπα, ο οποίος μοίρασε και τα δώρα στα παιδιά.  Διαβάστε στην εφημερίδα «τα γλαρόπουλα» 
Η συμμετοχή μας έγινε αφίσα που τοποθετήθηκε σε διάφορα σημεία του Πειραιά και της Καλλιθέας.
Ηταν πραγματικά μεγάλη τιμή για μας, καθώς ήταν και η πρώτη φορά στην ιστορία του σχολείου μας η κατάκτηση ενός τέτοιου βραβείου  Δείτε την πιο κάτω την αφίσα μας που κέρδισε.
βραβειο χελμεπα
Είχε ιδιαίτερη βαρύτητα, ομολογουμένως, καθώς δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας και γι αυτό και έγινε με την τεχνική του κολάζ. Τα παιδιά έστειλαν στην εκπαιδευτικό κ. Τεριζάκη τις ζωγραφιές τους. Αυτή τις έκοψε έτσι ώστε να αξιοποιηθεί κάθε ζωγραφιά ή λέξη και ύστερα από επικοινωνία μαζί τους (με βιντεοκλήση ή φωτο) η αφίσα πήρε την τελική της μορφή. Τα παιδιά συνεργάστηκαν μεταξύ τους διαδικτυακά με την πολύτιμη συμβολή των μαμάδων τους.
Φέτος δουλέψαμε τις αφίσες μας δια ζώσης! Οσο και αν η περσινή εμπειρία χαράχτηκε με διαφορετικό τρόπο στη μνήμη μας, οι δια ζώσης δραστηριότητες έχουν τη δική τους … βιωματική γοητεία!
Τα παιδιά συμμετείχαν με χαρά και θα ήθελαν να σας μεταφέρω το συλλογισμό μας σχετικά με την δημιουργία των αφισών.
Βασικά, δύο εβδομάδες μας πήρε να τις ολοκληρώσουμε, καθώς ήταν μια πολύ ωραία αφορμή να μιλήσουμε για θέματα σχετικά με το περιβάλλον, για τον γλάρο-σύμβολο της χελμεπα αλλά και για το θαλασσοπούλι, – όπως και για άλλα- να παίξουμε, να τραγουδήσουμε αλλά και να πειραματιστούμε με νέες τεχνικές/τεχνοτροπίες καλλιτεχνών που αγαπώ και θα ήθελα να εμπνευστούν.
Και φυσικά ήταν άλλη μια καλή ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν το “μαγικό μου ψαλίδι” με την τετραπλή κοπή για τα φτερά των γλάρων!
Αυτή είναι η πρώτη αφίσα του πρώτου μας τμήματος
IMG 4669
Εδώ, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε μια τούρτα για να κάνουμε πάρτυ-έκπληξη στον γλάρο! Είναι κυρίως ζωγραφική ενώ η αφίσα συμπληρώνεται με κολάζ, μια που για κάποιους μαθητές είναι πιο εύκολο να δουλεύουν μόνα τους. «Στη γιορτή του γλάρου» συμμετέχουν και τραγουδούν και άλλοι γλάροι αλλά και πλάσματα της θάλασσας (γοργόνες, χελώνα, ψάρια) που βγαίνουν για να τον υποδεχτούν και φυσικά τα παιδιά που ενθουσιασμένα του τραγουδούν ευχές πάνω σε μία Γη και τον επευφημούν. Και ο αγαπημένος μας γλάρος, συγκινημένος (μη μου πείτε ότι δεν εντυπωσιαστήκατε κι εσείς με την έκφραση που του έδωσε ο Γιώργος Τζ.!) κατεβαίνει για να σβήσει τα 40 κεριά!
fullsizeoutput 72bb
Σ’ αυτήν την αφίσα, τα παιδιά πρότειναν να δώσουν στο πρόσωπο του γλάρου τον πλανήτη Γη (ανέλαβε ο Γιώργος Τζ. πάλι να ζωγραφίσει τη Γη επειδή “τις κάνει ωραίες” οπως είπαν τα παιδιά)  και όλα μαζί πάτησαν τα δαχτυλικά τους αποτυπώματα πάνω στα φτερά συμβολικά, στέλνοντας το μήνυμα ότι αν καθένας μας κάνει κάτι μικρό για την προστασία των θαλασσών και του πλανήτη το αποτέλεσμα θα είναι μεγάλο.
 Ο γλάρος σ’ αυτή την αφίσα έρχεται από μακριά, από το παρελθόν και όσο μας πλησιάζει γίνεται μεγαλύτερος (αυτό ήταν μια καλή αφορμή για μαθηματικά  και σπουδή στην … προοπτική!) Ο γλάρος εδώ, δε σταματά πουθενά. Συνεχίζει τα ταξίδια του πάνω από τη Γη. Δεν έχει χρόνο για γιορτές και πάρτυ. Κοιτάει μπροστά. Πρέπει να βιαστεί να στείλει το μήνυμα παντού. «Οχι σκουπίδια όχι πλαστικά στις θάλασσές μας”.  Η θάλασσα, εδώ, είναι επιρροή από έργο του Μιρό.
Για την ιστορία, σας λέμε ότι το σχολείο μας έχει διακριθεί 10 φορές ως εκπρόσωπος Πελοποννήσου ενώ μία φορά, όπως προαναφέραμε, κέρδισε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό ζωγραφικής.
Τιμή μας που είμαστε γλαρόπουλα!
Καλή μας επιτυχία
tempImage29rHi1

Εγγραφές για τη σχ. χρονιά 2022-23

Νέος ήλιος θα χαρίσει το φως του στην επόμενη σχολική χρονιά κι εμείς ετοιμάζουμε χρωματιστό χαλί για να υποδεχτούμε τα νέα μαθητούδια!

Η μέρα που όλοι περιμέναμε με ανυπομονησία έφτασε! 

Οι εγγραφές για τη σχολική χρονιά 2022-23 αρχίζουν την Τρίτη 1 Μαρτίου 2022 και θα διαρκέσουν μέχρι και τις 20 του ίδιου μήνα 

 Αγαπητοί γονείς,

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Είναι πολύ εύκολη η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής, αλλά αν χρειαστείτε οποιαδήποτε διευκρίνηση ή βοήθεια μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Προισταμένη του Νηπιαγωγείου κ. Γαρυφαλιά Τεριζάκη.

Ωρες εξυπηρέτησης:  12:10 – 14:00

Τηλέφωνο σχολείου: 27630 23182 

Κινητό Προισταμένης: 6944411196

Mail σχολείου: mail@1nip-gargal.mes.sch.gr

Γιούπι! Μεγαλώσαμε! Θα πάμε Νηπιαγωγείο!

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2022-2023, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής δηλαδή μαθητές που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.

Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2018 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

Νήπια που δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο νηπιαγωγείο και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 6 ετών (την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής) εγγράφονται στο δημοτικό με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή του οικείου Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο. (παρ. 1β του άρθρου 204 του ν. 4610/2019 (Α ́70)). Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 6, του Π.Δ. 79/2017 (Α ́ 109), εγγράφονται υποχρεωτικώς στο δημοτικό.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

-Στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά ευάλωτων κοινωνικών ομάδων γίνονται δεκτά ανεξάρτητα από το εάν είναι εγγεγραμμένα σε Μητρώα ή Δημοτολόγια. Για την εγγραφή τους, μεριμνούν οι Διευθυντές/τριες- Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Πριν ξεκινήσετε τη διαδικασία εγγραφής, καλό είναι να έχετε δίπλα σας:

  1. Τους κωδικούς Taxisnet
  2. Το μέιλ σας
  3. Μία φωτογραφία (ή σκαναρισμένο αρχείο) της διεύθυνσής σας (λογαριασμό ΔΕΗ ΟΤΕ Ιδ. συμφωνητικό κλπ)
  4. Τα στοιχεία επικοινωνίας των ατόμων που θα συνοδεύουν το παιδί σας -εκτός από σας- στο σχολείο

 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ – οδηγίες

 ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  •  Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών– διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  •  Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
  • Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή. (Η αναγραφή των στοιχείων στην πλατφόρμα γίνεται με ελληνικούς χαρακτήρες) 

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα.

Τα παραστατικά θα τα προσκομίσετε στην Προισταμένη του Νηπιαγωγείου από τις 1-20 Μαρτίου 2022 ύστερα από συνεννόηση μαζί της.  Σ΄αυτά περιλαμβάνονται τα παρακάτω:

α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο(Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

ε) Βεβαίωση Φοίτησης μεγαλύτερου τέκνου (ή περισσότερων) στο όμορο Δημοτικό

στ) Υπεύθυνη Δήλωση-αίτηση φοίτησης του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/τρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767)

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Τονίζεται, ότι οι γονείς που θα επισκεφθούν το σχολείο θα πρέπει να έχουν δηλώσει προηγούμενα την παρουσία τους στην πλατφόρμα edupass  ακολουθώντας τα εξής βήματα:

  • Ξεκινήστε εδώ
  • Πρόσβαση σε χώρους Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Δήλωση επισκεπτών
  • Σύνδεση ( με τα προσωπικά σας στοιχεία taxis net)
  • Στη συνέχεια ακολουθείτε βήμα βήμα τις οδηγίες.

Επισημαίνεται ότι κατά την περίοδο των εγγραφών τηρούνται τα εκάστοτε απαιτούμενα μέτρα αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από το ΥΠΑΙΘ και από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.)

Εξυπακούεται ότι η χρήση προστατευτικής μάσκας θεωρείται επιβεβλημένη

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

  1. Σύμφωνα με την παρ. 9, του αρ. 6, του Π.Δ 79/2017 (Α ́109) οι προερχόμενοι από σχολεία του εξωτερικού, Έλληνες ή αλλοδαποί μαθητές/ριες εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με τη διαδικασία εγγραφών του κεφαλαίου Α’ και τα δικαιολογητικά του κεφαλαίου Β’ της παρούσας εγκυκλίου, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο.
  2. Σύμφωνα με την παρ. 9, του αρ. 6, του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), οι αλλοδαποί μαθητές/τριες μπορούν να εγγραφούν αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένα από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό.
  3. Σε περίπτωση κατά την οποία η εγγραφή του ανήλικου αλλοδαπού νηπίου λαμβάνει χώρα με ελλιπή δικαιολογητικά, σύμφωνα με τις παρ. 7 και 8 του άρθρου 21 του ν. 4251/2014 (Α ́ 80), το νηπιαγωγείο συνεργάζεται με τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή για τη συμπλήρωση αυτών. Ειδικότερα, το νηπιαγωγείο: α) Ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες σχετικά με τις ελλείψεις στα έγγραφα και παρατείνει την προθεσμία προσκόμισής τους σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του τριμήνου, β) Υποδεικνύει τους φορείς, όπως αυτοί ορίζονται από σχετικές εγκυκλίους, στους οποίους μπορεί να απευθυνθεί ο ενδιαφερόμενος για τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών και υποστηρίζει κατά το δυνατόν τη σχετική διαδικασία, γ) Ενημερώνει πάραυτα τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σύνολο των σχετικών εκκρεμοτήτων, ο οποίος είναι αρμόδιος για την οριστική διευθέτηση του ζητήματος σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς και αρχές της πολιτείας.
  4. Σημειώνεται ότι οι αλλοδαποί μαθητές/τριες εγγράφονται οποτεδήποτε μέσα στο διδακτικό έτος ενώ τα ανήλικα τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών μπορούν να εγγραφούν, έστω κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η νόμιμη διαμονή τους στη χώρα.
  5. Η εγγραφή των μαθητών/τριών που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.
Unknown

Οι κυρίες ανυπομονούν να φυτέψουν τα σποράκια της περιέργειας, της αναζήτησης, της ανακάλυψης, της εμπειρίας. Τα σποράκια της αγάπης για την γνώση.

Εμείς όμως …

                                                                     χρειαζόμαστε κι άλλους κουκλοπαίχτες!

Ελάτε παιδιά!

Ανυπομονούμε να φυτέψουμε νέο δέντρο στου κήπου μας τη γωνιά

https://youtu.be/0IKCSxKcDao

 

Αναλυτικά εδώ η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων

 

cake

Το ιστολόγιό μας έχει γενέθλια – κλείνει 10 χρόνια!

Χρόνια πολλά «1nipgarg» !

cake

20/2/2012: η πρώτη ανάρτηση στο ιστολόγιό μας 

Από τότε μέχρι σήμερα περάσανε δέκα χρόνια. Σαν χθες μου φαίνεται που ξενυχτούσα προσπαθώντας να κάνω αναρτήσεις, να προσθέσω widgets και να μάθω το περιβάλλον του ιστολογίου.  Εχει πολλές ελλείψεις αλλά σίγουρα είναι στημένο με άπειρη αγάπη και πολλές – πολλές όμως- ώρες δουλειάς.

Λυπάμαι μόνο για όλα τα πολλά – τα περισσότερα – που δεν «ανέβασα» στο ιστολόγιο επειδή δεν είχα χρόνο. Μέσα σ’ αυτά τα δέκα χρόνια όμως που ζωής του ιστολογίου έχουν καταγραφεί πολλές δράσεις και επιτυχίες του σχολείου μας!  Περιηγηθείτε στις σελίδες μας και πείτε μας κι εσείς 🙂

Το ιστολόγιό μας λειτουργεί και ως ημερολόγιο και θα θυμίζει σε όλους όσοι πέρασαν από την αγκαλιά του Νηπιαγωγείου μας ότι «όλα όσα χρειάζομαι πραγματικά να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο» 

page97image650973312
Robert Fulgham

Είμαστε ακόμα εδώ, δέκα χρόνια μετά, το ίδιο ή και περισσότερο δραστήριοι κάποιες φορές, σίγουρα όμως με νέες ιδέες, όνειρα, στόχους, όραμα.

Αφιερώνω στο ιστολόγιο για τα γενέθλιά του δύο αγαπημένα τραγούδια, «τα τραγούδια του σχολείου μας»

«Θα ρθει μια μέρα», Π. Παυλίδης 

και

«Το δέντρο που φυτέψαμε»

Συνεχίζουμε !

 

Ολα όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο …

 



Λήψη αρχείου

1FB1CDB2 2B2B 4754 B79D 4804E7399DAA

Διαδικτυακή ημερίδα «Ας μιλήσουμε για τα παιδιά μας …»

Η ημερίδα απευθύνεται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να την παρακολουθήσουν

1FB1CDB2 2B2B 4754 B79D 4804E7399DAA

Ο σύνδεσμος για την ημερίδα:  https://minedu-primary2.webex.com/meet/gateriza

 

Σας περιμένουμε!

 

cc8987b4 115a ce90 6ef5 989617befe2f

Στο webinar – Αrtivism

Το χθεσινό webinar πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και  βρεθήκαμε εκεί ως μέλη της Πανελλήνιας Κοινότητας Ρέτζιο (RING), προσκεκλημένοι του Artivism  με αφορμή την πρόσφατη συνεργασία μας.

Στο 49.25 λεπτό αρχίζει η παρουσίαση που αφορά στο RING  και στο σχολείο μας ως μέλος του.

the knotted gun

https://youtu.be/q7ntb4nzrl8

Ευχαριστούμε όλους όσοι το παρακολούθησαν και την κ. Argie Agelarakis για την πρόσκληση και για τα τιμητικά της λόγια  στο 1:28:55 του βίντεο:

  «Art is your right. Everyone, has to have the freedom of the expression…»  

ΥΓ θυμίζουμε εδώ πάλι το ποίημα  «το όπλο της Ειρήνης» – «The weapon of Peace»

 

 

 

cc8987b4 115a ce90 6ef5 989617befe2f

Webinar Αrtivism/ U.N

Είναι πολύ τιμητική η πρόσκληση της κ. Argie Agelarakis  να συμμετέχουμε  σ’ αυτό το  ενδιαφέρον webinar παρουσιάζοντας «το όπλο της Ειρήνης» ως μέλος του RING και κρίκος του artivism. Θα βρισκόμαστε εκεί μαζί με τις συναδέλφους Δέσποινα Σακουλογέωργα και Μαρίνα Σγούρου Πρόεδρο και Γραμματέα της Πανελλήνιας Κοινότητας Reggiο, οι οποίες θα μιλήσουν για την φιλοσοφία και τις δράσεις του RING.

 

Η ανακοίνωση – πρόσκληση από την Πανελλήνια Κοινότητα Ρέτζιο

τίτλο                                                                   15-02-2022

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Κοινότητας Ρέτζιο/ Reggio Inspired Network of Greece (R.I.N.G.) πανευτυχές σας ανακοινώνει τη συμμετοχή του 1ου Νηπιαγωγείου Γαργαλιάνων, με νηπιαγωγό την κα Γαρυφαλιά Τεριζάκη, στη διαδικτυακή εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 17/2 στις 20:00 από το U.U. Office at the United Nations.

Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν διεθνείς φορείς με ανθρωπιστική δράση όπως είναι οι: Artivism, Art and Resistance Through Education (ARTE), The Power of Art for Social Transformation, Lehigh University Art Galleries and R.I.N.G.

Η κα Τεριζάκη ως ενεργό μέλος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Κοινότητας Ρετζιο (R.I.N.G.) θα παρουσιάσει το ποίημα που δημιούργησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου Νηπιαγωγείου Γαργαλιάνων με τίτλο «Το Όπλο της Ειρήνης». Το ποίημα δημιουργήθηκε με αφορμή το χάλκινο γλυπτό του Σουηδού καλλιτεχνη Carl Fredrik Reuterswärd που δεσπόζει έξω από το κτίριο του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών γνωστό ως «Το Όπλο με τη Δεμένη Κάννη» (“The Knotted Gun”). Το γλυπτό αποτελεί ένα παγκόσμιο σύμβολο της ειρήνης και της ελπίδας!

Μαζί με την κα Τεριζάκη, θα παρουσιάσουν η κα Δέσποινα Σακουλογέωργα, πρόεδρος και η Μαρίνα Σγούρου, γραμματέας της Πανελλήνιας Κοινότητας Ρέτζιο.

Περισσότερα για την Πανελλήνια Κοινότητα Ρέτζιο μπορείτε να δείτε στο σύνδεσμο που ακολουθεί: http://www.reggiogreece.com

Την εκδήλωση προώθησε και η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Εργου ΠΕ60 ΠΕΚΕΣ Πελοποννήσου κ. Αλεξάνδρα Νικολάου στα Νηπιαγωγεία ευθύνης της και την ευχαριστούμε πολύ.

Σας περιμένουμε!

H ομάδα ραδιοφώνου του Σκασιαρχείου είναι εδώ 2

Παγκόσμια μέρα ραδιοφώνου – «τα ραδιοπούλια»

Στις 13 Φεβρουαρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Μέρα Ραδιοφώνου. Συμμετέχουμε και τα «ραδιοπούλια»  στη γιορτή μαζί με τα Ραδιόφωνα του «Σκασιαρχείου» (Freinet)

Αφιερώνουμε την εκπομπή μας στη Μαριανίνα Κριεζή, την στιχουργό της θρυλικής Λιλιπούπολης, η οποία έφυγε από τη ζωή πριν λίγες μέρες.

Το Αθηνόραμα την αποχαιρετάει με πολύ συγκινητικό και γλυκό τρόπο

 

090F20BA F1BE 4C08 85B6 0FC12B3A6FFC H ομάδα ραδιοφώνου του Σκασιαρχείου είναι εδώ 2

Ακούστε τις εκπομπές του δικτύου ραδιοφώνων του Σκασιαρχείου 

Ραδιοπούλια- ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΙ

Ραδιοκομήτες  ΑΜΑΛΙΑΔΑ

Το ξέΦρενο σχολείο  – ΧΑΝΙΑ

Τα θρανία της Ανοιξης  – ΑΘΗΝΑ

Ράδιο Ελευθερές – ΚΑΒΑΛΑ

 

Λίγα λόγια για τη μέρα Ραδιοφώνου

Η Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου καθιερώθηκε με απόφαση της UNESCO στις 29 Σεπτεμβρίου 2011, έπειτα από πρόταση της Ισπανικής Ακαδημίας Ραδιοφώνου.

Αρχικά, η πρόταση των Ισπανών ήταν να τιμάται η Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου στις 30 Οκτωβρίου, σε ανάμνηση της περίφημης εκπομπής του Όρσον Γουέλς το 1938, που έμεινε στην ιστορία ως ο «Πόλεμος των Κόσμων». Η UNESCO, όμως, αποφάσισε διαφορετικά και πρόκρινε τη 13η Φεβρουαρίου, ημερομηνία κατά την οποία το 1946 πρωτολειτούργησε το ραδιόφωνο του ΟΗΕ.

Σκοπός της Παγκόσμιας Ημέρας Ραδιοφώνου είναι ο εορτασμός του ραδιοφώνου ως Μέσου Μαζικής Επικοινωνίας, η βελτίωση της διεθνούς συνεργασίας μεταξύ των ραδιοφωνικών οργανισμών και η ενθάρρυνση των μεγάλων διεθνών δικτύων, όσο και των τοπικών ραδιοφώνων, να προωθήσουν την πρόσβαση στην πληροφόρηση και την ελευθερία της έκφρασης στα ερτζιανά.
Πηγή:
https://www.sansimera.gr/worldays/236

271836931 1113484099451957 5364203429548845278 n

Spring 2022 Artivism Inaugural Presentation

Οταν δημιούργησα αυτό το ιστολόγιο πριν από δέκα χρόνια (διαβάστε εδώ για την πρώτη ανάρτηση)είχα οραματιστεί ότι θα μας άνοιγε πόρτες, παράθυρα, δρόμους και ότι θα ήταν μια γέφυρα επικοινωνίας και συνεργασίας με φίλους και συναδέλφους εκτός των ορίων της πόλης, του Δήμου, του Νομού. Ενα άνοιγμα στην κοινωνία.

Τελικά μας άνοιξε δρόμους και πόρτες και παράθυρα και πύλες ολόκληρες και επικοινωνήσαμε όχι μόνο με το νομό και όλη την Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη και τώρα την Αμερική.

Ηταν κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα του σχολείου μας αυτό το διαδικτυακό «ταξίδι» στη Ν.Υ.  τίτλο

Ευχαριστώ πολύ το RING, και ιδιαίτερα τις συναδέλφους Δέσποινα Σακουλογέωργα (Πρόεδρο) και  Μαρίνα Σγουρού (Γραμματέας) μια που εκεί βρεθήκαμε λόγω της συνεργασίας μας. Διατελώ, άλλωστε και η ίδια μέλος του Δ.Σ. του RING και είναι τιμή μου να βρίσκομαι σ’ αυτή την εμπνευσμένη ομάδα.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις!

Θερμές ευχαριστίες και στην Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Εργου ΠΕ60 κα Αλεξάνδρα Νικολάου για την παρουσία της και για την ανάρτησή της στο προσωπικό της ιστολόγιο

Επίσης, τις συναδέλφους Παναγιώτα Σκουτέρη, Ερασμία Παπανδρέου και Δήμητρα Βλάση για την παρουσία τους – ήταν χαρά για μένα να είναι εκεί, μαζί μου- όπως και όσους γονείς το παρακολούθησαν.

Δείτε πιο κάτω στο σύνδεσμο που ακολουθεί την διαδικτυακή εκδήλωση στην οποία παρουσιάσαμε το πόστερ που δημιουργήσαμε και επιλέχθηκε για να συνοδεύει τις ανοιξιάτικες δράσεις του Artivism – for shared humanity.

271836931 1113484099451957 5364203429548845278 n

Spring 2022 Artivism Inaugural Presentation

Ηταν πραγματική μεγάλη τιμή να βρίσκομαι εκεί, ανάμεσα σε τόσο αξιόλογους ομιλητές.

Ευχαριστώ

Γαρυφαλιά Τεριζάκη

 

 

 

 

the knotted gun

Το όπλο της Ειρήνης ~ ποίημα ( The weapon of Peace)

the knotted gun

«The knotted gun» ή «non violence».

Χάλκινο γλυπτό του Σουηδού καλλιτέχνη Carl Fredrik Reutersward.

Το έργο αυτό, το οποίο αντιπροσωπεύει την ελπίδα για ένα μη βίαιο μέλλον και βρίσκεται έξω από την έδρα του ΟΗΕ στη Ν.Υ.,  μας ενέπνευσε και δημιουργήσαμε με τα παιδιά ένα ποίημα. Το ανακαλύψαμε (κάθε χρόνο το ανακαλύπτουμε δηλαδή) σε ένα μεγάλο βιβλίο για την Ειρήνη που έχουμε στην τάξη μας. Φέτος όμως εντυπωσίασε ιδιαίτερα τα παιδιά και έτσι γεννήθηκε ένα ποίημα.

Κατέγραψα τις σκέψεις τους, τις λέξεις που τους έφερνε στο νου, τα συναισθήματα, τι συμβολίζει, τι πιστεύουν ότι θα νιώθει εκεί που στέκεται, γιατί να το έφτιαξε ο γλύπτης, γιατί να είναι έτσι διπλωμένο (παλιότερα ένας μαθητής μου είχε πει ότι φοράει κασκόλ!) και άλλα πολλά και τελικά φτιάξαμε μία … ποιητική ιστορία με βασικό μας υλικό τις σκέψεις, τις λέξεις, τα συναισθήματα των παιδιών  και τις αισθήσεις.

Mια άσκηση δημιουργικής γραφής που πολύ απόλαυσα (πάντα λέω ότι οι καλύτεροί μου δάσκαλοι είναι οι μαθητές μου)  μια που έμπλεξα θεατρικό παιχνίδι και άλλες θεατρικές τεχνικές, την  «φανταστική υπόθεση» του Gianni Rodari, το «μαγικό Αν» του Stanislavski ή με απλά λόγια ενεργοποίησα την παιδική φαντασία και τη διάθεση για παιχνίδι.  Ως μέλος της ομάδας, η συμβολή μου  ήταν να συνθέσω τις λέξεις ώστε να βγει το νόημα όσο πιο κοντά σ’ αυτό που ήθελαν τα παιδιά εξ αρχής

Ναι, δεν έχει σημασία που τα παιδιά του νηπιαγωγείου δεν ξέρουν να γράφουν. Εργαστήρια δημιουργικής γραφής μπορούν να γίνουν και προφορικά, μόνο με τους ήχους των λέξεων, με τον ρυθμό τους,  με τις σκέψεις, λέξεις και συναισθήματά τους. Και η νηπιαγωγός στο ρόλο της γραμματέως. Να τα καταγράφει όλα για να μη μείνει απ’ έξω καμιά ιδέα.

Οκτώβριος 2021 – 1ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων, (Τμήμα 1Ο) –

Νηπ/γός:  Γαρυφαλιά Τεριζάκη

Το όπλο της Ειρήνης

Υπάρχει ένα γιγάντιο όπλο που

δεν θέλει πια να σκοτώνει

Την κάνη του κόμπο  έδεσε και

αποφάσισε

Κάθε πόλεμο μακριά να διώχνει

                                                                                                                                                           δεν του άρεσε πια       

                                                                                                                                                    τον θάνατο να γεύεται

                                                                                                                                                 ούτε τον πόνο να βλέπει

                                                                                                                                    

Υπάρχει ένα γιγάντιο όπλο που

σταμάτησε να σκοτώνει

Φαντάζεται

ότι στον κόσμο σκορπίζει γράμματα, αριθμούς, λουλούδια

χρώματα, νότες και χαρούμενα τραγούδια

                                                                                                                                                                        δεν ήθελε

                                                                                                                                                άλλα κλάματα να ακούει

                                                                                                                                            από τον τρόμο που σκορπά

 

Υπάρχει ένα γιγάντιο όπλο που

δε σκοτώνει

Ονειρεύεται!  

Στην αγκαλιά κοιμάται της Ειρήνης.

Άγαλμα ένας γλύπτης το έκανε

έργο τέχνης μόνο να μείνει                                                                                                              

                                                                                                                                                       δεν άντεχε άλλο πια

                                                                                                                                                 με εφιάλτες να χαϊδεύει

                                                                                                                                                       μεγάλους και παιδιά

                                                                                                                       

Υπάρχει ένα γιγάντιο όπλο που

χαμογελάει

όταν βλέπει τον κόσμο από κάτω

να περνάει

                                                                                                                                                                                                                                              

                                                                                                                                                        δεν κουράζεται ποτέ

                                                                                                                                          στους ανθρώπους να θυμίζει

                                                                                                                                                           ότι πρέπει παντού

                                                                                                                                                           Ειρήνη να μυρίζει

Δείτε  το βιντεάκι που φτιάξαμε για να το παρουσιάσουμε στην εκδήλωση του Adelphi University στα πλαίσια του Artivism, τη Δευτέρα 7/2/2022, ώρα Ελλάδος 9μμ.

 

https://youtu.be/2bd0rfVkE7M

 

The Weapon of Peace

 There once was a weapon that lay still

That no longer wanted to kill

So it tied its barrel into a knot

And decided it would not

In war have any part

 

It wanted

To cast aside death

To forsake all pain

 

There once was a weapon that lay still

That no longer wanted to kill

Instead

It wanted to spread letters everywhere

Numbers and flowers without compare

Colours, notes and songs that care

 

It wanted

To stop people from crying

To protect others from terror

 

There once was a weapon that lay still

That no longer wanted to kill

It dreamed instead!

Of walking with Lady Peace ahead

So a sculptor made it into a work of art

Hoping it would stay just like that

 

It wanted

To end the nightmares had

By persons young and old

 

There once was a weapon that lay still

That now smiles with goodwill

When it sees children, women and men

Walk on by, now and then

 

It never tires

Of reminding people

To spread the message of peace

Across the world

 

*Ευχαριστώ πολύ τη Σοφία Δημοπούλου για την απόδοση του ποιήματος στα αγγλικά.