ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 04/03/2023 6.00-8.30 μμ
Λόγω του τραγικού δυστυχήματος των τρένων στα Τέμπη και του τριήμερου εθνικού πένθους
1η Ανακοίνωση-Πρόσκληση | 2η Ανακοίνωση | Αίτηση Συμμετοχής – Ερωτήσεις | Αξιολόγηση Εκδήλωσης | Video Εκδήλωσης
ΥΠΟΒΟΛΗ γραπτών ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ στους ομιλητές/τρια | ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ (Για όσους επιθυμούν Βεβαίωση Συμμετοχής)
Το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με το ΕΑΠ, το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Μακεδονίας και το 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής σας προσκαλούν στην Εξ Αποστάσεως Επιστημονική Εσπερίδα με θέμα:
Τεχνητή Νοημοσύνη:
νέες ελπίδες και παλιοί φόβοι
Webinar / Διαδικτυακή Διάλεξη – Συζήτηση
Σάββατο 04/03/2023 και ώρα 18:15-20:45
Είσοδος ελεύθερη, για Εκπαιδευτικούς Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης (όλες οι ειδικότητες), Γονείς/Κηδεμόνες, και Μαθητές/Φοιτητές!
Αίθουσα: https://minedu-secondary.webex.com/meet/papadakis [ Προσέλευση 17:40-18:00]
YouTube: https://www.youtube.com/live/CeTdOW5bTpQ?feature=share
https://www.youtube.com/channel/UCrKn5kKVqnlPJxUCOUef_jg/videos
https://bit.ly/31RbNyG
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΗΤΜΟΝΙΚΗΣ ΕΣΠΕΡΙΔΑΣ
17:40-18:10 | Προσέλευση – Εισαγωγή |
18:10-18:30 | Χαιρετισμοί (ΠΔΕ Δ/ντές Εκπ/σης Video κ. Κων/νος Γιαννόπουλος, ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας, ο κ Γιώργος Κόσυβας ΠΔΕ Αττικής [Χαιρετισμός]. ο κ. Θωμάς Μπαχαράκης, ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας και η κ Δέσποινα Παπαδοπούλου, ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας |
18:30-19:15 Μέρος Α: |
Καθηγητής Δ. Καλλές Video Εισήγηση – Ερωτήσεις |
19:15-19:55 Μέρος Β: | Εκπαιδευτικοί Δ. Τζήμας Video , Α. Ζαφειροπούλου Video Εισηγήσεις – Παραδείγματα |
19:55-20:45 Μέρος Γ | Ερωτήσεις – Συζήτηση Video |
Προεδρείο – Συντονισμός Εκδήλωσης:
Άννα Γεωργακοπουλου, Σ.Ε.Ε. ΠΕ07, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας, Ιωάννης Γκανάκας, Οργ. Συντονιστής Σ.Ε.Ε. Πε02 ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Μακεδονίας, Ιγνάτιος Καράμηνας, Οργ. Συντονιστής ΣΕΕ ΠΕ70, 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής, Σπυρίδων Παπαδάκης, Οργ. Συντονιστής, Σ.Ε.Ε. ΠΕ86 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας, Παναγιώτης Παπαδούρης, Σ.Ε.Ε. ΠΕ70, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας.
Α’ ΜΕΡΟΣ – ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Κενρικός Ομιλητής:
“Τεχνητή Νοημοσύνη: νέες ελπίδες και παλιοί φόβοι“
Δρ. Δημήτριος Καλλές
Καθηγητής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογία, Διευθυντής του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Πληροφορική».
Δ.Καλλές ΤΝ Ελπίδες-Φόβοι – v 4 Μαρ 2023 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ | Video Παρουσίασης
Γνωστικό Αντικείμενο: Τεχνητή Νοημοσύνη – Εφαρμογές»
Βιογραφικό: Ιστοσελίδα: http://sites.google.com/site/dimitriskalles
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΟΜΙΛΙΑΣ:
- Για τον εκπαιδευμένο επιστήμονα, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να είναι μία συλλογή από μοντέλα που εξηγούν το πώς σκεφτόμαστε, το πώς εξηγούμε, το πώς μαθαίνουμε.
- Για τον μηχανικό, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να είναι το πώς θα μεταφράσει τα παραπάνω μοντέλα σε πετυχημένες εφαρμογές.
- Για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να είναι μια σειρά από εφαρμογές που θα εντυπωσιάσουν το ανεκπαίδευτο κοινό.
- Για την κοινωνία, η Τεχνητή Νοημοσύνη, μπορεί να είναι σημείο τριβής ανάμεσα σε επιστήμονες, βιομήχανους, πολιτικούς, εργαζόμενους, μόνο και μόνο επειδή έχει τη δυνατότητα, όπως κάθε τεχνολογία, να μετασχηματίζει την εργασία, την παραγωγή, και κάθε δραστηριότητα στην οποία εφαρμόζεται.
Σκοπός της κεντρικής ομιλίας είναι ν’ αναδείξει μερικές βασικές συνιστώσες και εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης και, ανατρέχοντας στη σύντομη ιστορία της, να θέσει τον προβληματισμό σχετικά με το πόσο καιρός θα περάσει μέχρι να τη θεωρούμε τόσο δεδομένη ώστε να μην την πολυσυζητάμε.
Β’ ΜΕΡΟΣ – Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ & Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πώς μπορούμε να διδάξουμε την τεχνητή νοημοσύνη στο σχολείο και πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη βοηθά στη διδασκαλία κάθε μαθήματος
M.Sc Δ. Τζήμας, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής, ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Μακεδονίας
Δ. Τζήμας – ΤΝ – ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ | Video εισήγησης
Αξιοποίηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης στο σχολείο
M.Sc Α. Ζαφειροπούλου, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής και Φυσικής, 11ο Γυμνάσιο Ιλίου, Γ’ Αθήνας (Δυτική Αττική), 3o ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής
Ζαφειροπούλου-ΤΝ- ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ | Video εισήγησης
Βιογραφικό
Η Αθανασία Ζαφειροπούλου είναι εκπαιδευτικός Πληροφορικής-Φυσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 1994 και την τρέχουσα σχολική χρονιά διδάσκει Πληροφορική στο 11ο Γυμνάσιο Ιλίου, Γ’ Αθήνας. Είναι ένθερμη υποστηρίκτρια της Ευρωπαϊκής δράσης eTwinning και άλλων Ευρωπαϊκών δράσεων όπως η EU Code Week, Science is Wonderful, Scientix, οι οποίες υποστηρίζουν τις απόπειρές της για μια καινοτόμο προσέγγιση του Αναλυτικού της Προγράμματος. Οι ενδεικτικές δραστηριότητες σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη που θα μας παρουσιάσει αφορούν αντίστοιχες απόπειρες..
Γ’ ΜΕΡΟΣ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Κανάλι YouTube ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας: https://bit.ly/31RbNyG
Υπεύθυνος Μετάδοσης: M.Sc. Αραπογιάννης Ε., Εκπαιδευτικός ΠΕ86, Γυμνάσιο Νεάπολης Αιτ/νίας
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΤΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΓΟΝΕΙΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ, ΠΟΛΙΤΕΣ
Αίτηση Συμμετοχής – Θέσετε τις δικές σας Ερωτήσεις
- Σε ποιούς τομείς αναμένεται να επιφέρει αλλαγές η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ);
- Ποια οφέλη και κίνδυνοι δημιουργούνται από αυτή τη μεγάλη επανάσταση;
- Τι είναι τα Γλωσσικά υπολογιστικά μοντέλα παραγωγής λόγου, όπως τo Chat Generative Pre-trained Transformer (Chat-GPT) και πώς επηρεάζουν την εκπαίδευση;
- Με ποιά δεδομένα εκπαιδεύονται οι αλγόριθμοι για να λαμβάνουν αποφάσεις; Οι πολίτες πως συμμετέχουν στη χρήση των αλγορίθμων;
- Ποιοι κίνδυνοι προκύπτουν και πώς μπορούμε να διαμεσολαβήσουμε για να τους αποτρέψουμε; Θα έρθει η εποχή του μετα-ανθρώπου; Μπορεί να έχουν ηθική οι αλγόριθμοι;
- Πόσο κοντά ή μακριά βρισκόμαστε σήμερα στην επίτευξη “Γενικής Τεχνητής Νοημοσύνης”, δηλαδή ΤΝ ικανής να κάνει όλα όσα κάνει ένας άνθρωπος εξίσου καλά αν όχι καλύτερα;
- Μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να συμβάλει στην ευτυχία του ανθρώπου; Μπορεί η ΤΝ να συναισθάνεται και να συμπάσχει;
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ – ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
- Δ.Καλλές ΤΝ Ελπίδες-Φόβοι – v 4 Μαρ 2023 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ
- Δ. Τζήμας
DIG4FUTURE – Erasmus+ https://eclass02.sch.gr/courses/9999907133/
-
Δ. Τζήμας Μαθησιακή Αναλυτική στην Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση https://eclass02.sch.gr/courses/9999907141/
- Α. Ζαφειροπούλου-ΤΝ Παραδείγματα Εφαρμογής στο σχολείο- ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
- https://code.org/ai#ai-videos
- https://www.nextrembrandt.com/
- Παραγωγή κειμένου με το Bloom: https://huggingface.co/spaces/hugging
- Σύνθεση μουσικής με το Composer: https://huggingface.co/spaces/ai-guru
- Δημιουργία εικόνων από κείμενο με το Stable Diffusion: https://huggingface.co/spaces/stabili…
- Γραπτός οδηγός: “Πως να Φτιάξω Εύκολα μια Web Α.Ι. Εφαρμογή με Γραφικό Περιβάλλον” https://techtomeaboutit.gr/tutorials/…
- Colab Notebook – Gradio Demo Hugging Face: https://colab.research.google.com/git…
- Github – Gradio Demos: https://github.com/fzantalis/gradio_d…
- 1ος Ελληνικός διαγωνισμός Τεχνητής Νοημοσύνης για μαθητές Δημοτικού – Γυμνασίου και Λυκείου WAICY GREECE 12ου συνεδρίου Τεχνητής Νοημοσύνης. Ο διαγωνισμός διεξήχθη online στα πρότυπα του World Artificial Intelligence Competition for Youth που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το 2018.