Στην ιστοσελίδα του Σ.Ε.Ε. Ι Τζωρτζάκη (ΠΕ81) http://projectkriti.weebly.com/, στον σύνδεσμο http://projectkriti.weebly.com/eet_2021-22.html μπορείτε να δείτε τις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων προσανατολισμού στην Α τάξη ΕΠΑΛ
- Ερευνητικές Εργασίες στην Τεχνολογία (ΕΕΤ)
- Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων (ΖΔΔ)
Σε ότι αφορά τις Ερευνητικές Εργασίες, αν και δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές από όσα ίσχυαν το προηγούμενο σχολικό έτος θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στα παρακάτω, κυρίως όσους διδάσκουν για πρώτη φορά.
- Οι Ερευνητικές Εργασίες στην Τεχνολογία των ΕΠΑΛ σε καμία περίπτωση δεν αφορούν δικτυακές αναζητήσεις πληροφοριών ή εργασίες σε γενικά θέματα. Είναι μάθημα προσανατολισμού που πρέπει να προσανατολίζει τους μαθητές βάζοντάς τους να ασχοληθούν με θέματα από όλους τους τομείς που παρέχει το ΕΠΑΛ στο οποίο φοιτούν, ανεξάρτητα από την ειδικότητα του/της εκπαιδευτικού που διδάσκει το μάθημα.
- Οι μαθητές απαιτείται να υλοποιήσουν μέσα στη σχολική χρονιά 3 ως 4 διαφορετικές ΕΕΤ (μέγιστης διάρκειας 7-8 εβδομάδων η καθε μία) που καταλήγουν απαραίτητα σε συγκεκριμένα παραδοτέα/κατασκευές. Τα δυο τρία (2-3) πρώτα θέματα προέρχονται από τα 60 θέματα που δίνει έτοιμα το ΙΕΠ, σε μορφή φύλλων έργου, για επιλογή από τους μαθητές http://www.iep.edu.gr/el/tee-yliko/protaseis-erevnitikis-ergasias-stin-texnologia. που μπορείτε να τα δείτε και κατηγοριοποιημένα ανά ειδικότητα στη σελίδα http://projectkriti.weebly.com/eet.html Όπως είναι προφανές, τα περισσότερα προτεινόμενα θέματα δεν είναι της ειδικότητας του διδάσκοντα, γι΄αυτό και δίνονται έτοιμα πρότζεκτ για χρήση από τους μαθητές με έτοιμα φύλλα εργασίας. (*) Φυσικά πάντα μπορούν να γίνουν προσαρμογές, βελτιστοποιήσεις και επεκτάσεις, ενώ ενθαρρύνονται οι συνεργασίες και με άλλους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, καθώς και με το ΕΚ, όπως περιγράφεται στις Οδηγίες του ΥΠΑΙΘ.
- Σύμφωνα με το σχεδιασμό του μαθήματος, το μάθημα ξεκινάει με αφετηρία την ανασκόπηση του μαθήματος της Τεχνολογίας της Γ τάξης του Γυμνασίου, όπου οι μαθητές έχουν μάθει τις έννοιες και διαδικασίες της έρευνας και του πειραματισμού σε θέματα τεχνολογικού ενδιαφέροντος και έχουν κάνει οι ίδιοι πειραματικές έρευνες σε θέματα επιλογής τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές ατομικά (**) ή σε ομάδες, επιλέγουν και υλοποιούν ένα από τα προτεινόμενα θέματα του ΙΕΠ, ενώ το τελευταίο από τα θέματα της χρονιάς μπορεί να είναι θέμα που έχει σχεδιάσει ο εκπαιδευτικός.
- Η αξιολόγηση των μαθητών στις ΕΕΤ προφανώς δεν γίνεται με διαγώνισμα περιλαμβάνει ως κριτήρια τη συμμετοχή του μαθητή σε α) γραπτή εργασία β) παραδοτέο και γ) παρουσίαση για κάθε ΕΕΤ, μπορείτε να δείτε σχετικό έγγραφο στο http://projectkriti.weebly.com/axiologisi.html