Μαθαίνω το όνομα μου

Αφού πέρασαν κάποιες μέρες και τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τον χώρο και τις ρουτίνες του νηπιαγωγείου

ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες που έχουν σχέση με το όνομα μας.

Κάθε μέρα  με τα παιδιά παρόλο που ασχολούμασταν με άλλη θεματολογία

αφιερώναμε λίγο χρόνο για να παίξουμε με το όνομα τους

έτσι στο τέλος αρκετοί κατάφεραν να το γράφουν και όλοι να το αναγνωρίζουν.

Ο αγαπημένος μας Λίνος ήρθε στο νηπιαγωγείο με ένα μεγάλο πρόβλημα

ήταν γεμάτος ονόματα και δεν μπορούσε να βρει το δικό του

1000000036

ζήτησε από τα παιδιά να τον βοηθήσουν και να βρουν επάνω του τα δικά τους ονόματα

1000000553

Στη συνέχεια κάθε παιδί χτυπούσε παλαμάκια τις συλλαβές από το όνομα του και βρήκαμε πόσες συλλαβές έχει το καθένα

1000000138

Χορέψαμε και βρήκαμε το όνομά μας ανάμεσα σε άλλα

20240920 112008

και τα αντιστοιχήσαμε στο παρουσιολόγιο της τάξης μας

20240920 112522

κάναμε τόσα άλματα όσες και οι συλλαβές του ονόματος μας

20241008 103724 120241008 102208 1

και είδαμε ποιος αριθμός έχει τα περισσότερα ονοματα

20241008 103743

Φτιάξαμε το όνομά μας με καπάκια

20240930 09443420241003 09581220241003 095808

και φτιάξαμε την ονοματούπολη

20241003 080141

Τρύγος

Το θέμα μας ο Τρύγος

1000000291

Διαβάσαμε με τα παιδιά τον μύθο του Αισώπου ” Η αλεπού με τα σταφύλια”

και σαν αλεπουδάκια προσπαθήσαμε να τα πιάσουμε

10000005581000000559

ζωγραφίσαμε το παραμύθι

1000000184 11000000183 1

Στη συνέχεια βάλαμε στο κάθε στεφάνι τόσα σταφύλια όσα έλεγε κι ο αριθμός

1000000176

Είδαμε ένα video για το σταφύλι από εδώ

και καλέσαμε την κυρία Βαρβάρα για να παίξουμε παραδοσιακά με το σταφύλι

και να βιώσουμε τον Τρύγο με τον μοναδικό της τρόπο

10000003051000000303

10000002601000000304

10000003071000000269

Μακεδονικός Αγώνας

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον Μακεδονικό αγώνα ασχοληθήκαμε την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο μας με το θέμα αυτό.

Λίγα ιστορικά στοιχεία…

Με την επανάσταση του 1821 η νότια Ελλάδα ελευθερώθηκε από τους Τούρκους αλλά η Μακεδονία παρέμεινε στη σκλαβιά. Και σαν να μην έφταναν οι Τούρκοι, ήρθε να προστεθεί κι ένας πιο άγριος εχθρός, οι Βούλγαροι. Αυτοί, για να κάνουν τη Μακεδονία δική τους ανάγκαζαν τους Έλληνες:

 Να μιλούν βουλγαρικά

Να πηγαίνουν στις βουλγαρικές εκκλησίες

Να δίνουν χρήματα στους Βούλγαρους κομιτατζήδες

Όσους αρνούνταν να υπακούσουν, τους βασάνιζαν, τους σκότωναν, τους έκαιγαν τα σπίτια και τα χωριά τους. Έτσι οι Έλληνες αναγκάστηκαν να κάνουν αυτόν τον αγώνα κατά των Βουλγάρων. Ο αγώνας αυτός ονομάστηκε Μακεδονικός αγώνας.

Τα παιδιά βλέποντας εικόνες από τον Μακεδονικό Αγώνα

20241011 095655

είπαμε λίγες πληροφορίες για τον αγώνα αυτό και τους ήρωες του

Και φτιάξαμε μια αφίσα για να την κολλήσουμε στην είσοδο του σχολείου μας να ενημερωθούν και οι γονείς μας

20241011 093411

20241013 080623

Είδαμε τον χάρτη της Ελλάδας και εντοπίσαμε την Μακεδονία

20241011 083548

Στη συνέχεια βλέποντας πίνακες ζωγραφικής από τον Μακεδονικό αγώνα φτιάξαμε κι εμείς τον δικό μας πίνακα

20241011 11451220241011 12005920241011 120109

Έπειτα φτιάξαμε ενα βιβλιαράκι με εξώφυλλο τον Παύλο Μελά για να θυμόμαστε το όνομα του

20241011 095208 1

Τέλος, χορέψαμε και τραγουδήσαμε πολύ το τραγούδι

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ

20241013 080601

 

 

Το βαμβάκι

Σήμερα στο σχολείο μας η συμμαθήτρια μας

η Παναγιώτα μας έφερε ένα κλαδί βαμβάκι.  Ευκαιρία για μάθηση!!!!

20240925 093254

Βάλαμε στο κέντρο το κλαδί και το βαμβάκι του εμπορίου κι άρχισαν οι ερωτήσεις.

20240925 091715

Τι είναι αυτο;

Γιατί τα λένε και τα δύο βαμβάκι;

Από που έρχονται κλπ.

Οι απαντήσεις των παιδιών όπως πάντα υπέροχες και η καλύτερη το βαμβάκι φτιάχνεται από το χιόνι που πέφτει στα δέντρα!!!

Στη συνέχεια είδαμε ένα video συγκομιδής βαμβακιού

20240925 092648

Και φτιάξαμε τα δικά μας κλαδιά από Βαμβάκι

20241002 11313820241002 113146

Το video της συγκομιδής μας έδωσε την ιδέα να καλλιεργήσουμε το δικό μας βαμβάκι

Βγάλαμε τα σποράκια

20240926 085016

Βάλαμε χώμα από το σκάμμα και συμπληρώσαμε με χώμα για καλλιέργειες στα γλαστράκια μας.

20240926 084316

Βάλαμε μέσα τα σποράκια, ποτίσαμε

20240926 085602

Κι αρχίσαμε την παρατήρηση ανάπτυξης του φυτού μας

20241010 130358

Στη συνέχεια με το beebot ακολουθήσαμε την διαδρομή που κάνει το βαμβάκι από το χωράφι μέχρι τη συσκευασία του

20241003 113639 20241003 114037

Και φτιάξαμε μια πίστα μακέτα για να παίζουμε με τα beebot μας

“Η beebot αγρότης σε νέες περιπέτειες”

Και να λάβουμε μέρος στην εβδομάδα κώδικα code week κερδίζοντας ένα πιστοποιητικό αριστείας.

20241010 093720 20241010 095448

Τέλος, το βαμβάκι μας έδωσε την ευκαιρία

να ασχοληθούμε και να γνωρίσουμε με το αρχικό γράμμα της φίλης μας Βαλεντίνας

 Είδαμε το video Ένα γράμμα μια ιστορία για το Ββ

Είπαμε λέξεις που αρχίζουν από Β

20241004 095400

Φέραμε αντικείμενα από το σπίτι που αρχίζουν από Β

και τα Βάλαμε στο κουτί του γράμματος

20240926 091008

Τα παιδιά είχαν μια ιδέα…

Να βάλουμε μέσα και την Βαλεντίνα

20240926 092010

Βρήκαμε το γράμμα μεσα σε ένα κουτί από γράμματα

20240925 114421

Το αγγίξαμε προσεκτικά

20240925 114525

Φτιάξαμε το γράμμα με πλαστελίνη

20240925 115200

Το “περπατήσαμε” με τον μαρκαδόρο μας

20241003 08382420241003 085228

Γράψαμε σε καρτέλες τα αντικείμενα που αρχίζουν από Β

20240926 091551

Και φτιάξαμε την αφίσα του γράμματος

20240926 092822

20241003 090513

 

 

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων- 4 Οκτωβρίου

  Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τα ζώα και τα δικαιώματα τους. Ξεκινήσαμε πρώτα με τα αγαπημένα μας ζωάκια λέγοντας όλα τα παιδιά ποιο είναι το αγαπημένο τους ζώο. Στην συνέχεια είδαμε ένα ενημερωτικό βίντεο σχετικά με αυτή την ημέρα και τα δικαιώματα των ζώων.

                 https://youtu.be/3VXunh-LKZU?si=tlq1Q1nIwuHYUxld

Αφού το είδαμε,συζητήσαμε και σκεφτήκαμε τρόπους που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά για να βοηθήσουν τα ζώα που έχουν την ανάγκη μας (όπως να αφήσουν ένα μπολ με νεράκι έξω από την πόρτα τους για τα αδέσποτα κ.ο.κ.).

Στη συνέχεια μας επισκέφτηκαν στην τάξη κάποια ζωάκια και παίξαμε με αυτά!!!

IMG 20241008 122801

1728558851041

1728558774731

Τέλος κάναμε το δικό μας σκυλάκι !!

IMG 20241008 152803

Μνημόνιο ενεργειών για τη διαχείριση σεισμικού κινδύνου στη σχολική μονάδα



Λήψη αρχείου

Γιαγιά και παππού σας αγαπώ

Με έναυσμα την Παγκόσμια Ημέρα 3ης ηλικίας

διαβάσαμε μια ιστορία με τον παππού Δημήτρη και τη γιαγιά Μαριγούλα

που άναψε τη συζήτηση για τους δικούς μας παππούδες.

Έτσι, οργανώσαμε μια επίσκεψη της γιαγιάς και το παππού στο νηπιαγωγείο.

Ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα όσοι μπορούσαν και τα παιδιά χάρηκαν πάρα πολύ.

Αφού τους καλωσορίσαμε και συστηθήκαμε μεταξύ μας με μια χορευτική φιγούρα.

 

IMG 20241004 120324 IMG 20241004 120427

IMG 20241004 120359 IMG 20241004 120341

Τους ρωτήσαμε όλα όσα θέλαμε να μάθουμε για τα παιδικά τους χρόνια

IMG 20241004 131042

Τους είπαμε για ποιο λόγο τους αγαπάμε….

Oι τηγανητές πατάτες της γιαγιάς είχαν την τιμητική τους.

IMG 20241004 120948

Έπειτα τους δείξαμε πως τους ζωγράφισαν τα παιδιά

IMG 20241004 121218

20241002 11362720241002 11445320241002 114456

20241002 11392220241002 113916

και χορέψαμε το τραγούδι Γεια στα χέρια σου γιαγιά

20241005 080107Screenshot 20241005 080404 Viber

έγιναν μικροί μαθητές και ζωγραφίσαμε μαζί τους

20241004 123744IMG 20241004 125025

20241004 13233520241004 13234220241004 132347

20241004 13235120241004 13235420241004 132356

Φεύγοντας από το νηπιαγωγείο τους χαρίσαμε μια φωτογραφία μας

“Παππού και γιαγιά όταν μεγαλώσω θέλω να σας μοιάσω”

20241004 080256 1

Το αρχικό μας γράμμα

Το κυριότερο και χαρακτηριστικό γνώρισμα του εαυτού μας είναι το όνομά μας.

Το όνομα έχει συναισθηματική αξία γιατί αποτελεί το αναγνωστικό του σημείο, είναι η ταυτότητα του, η υπογραφή του.

Είναι η πρώτη λέξη που θέλει να διαβάσει και να γράψει ένα παιδί,

αφού νιώθει μία συναισθηματική προσκόλληση με το όνομά του»(Delhaxhe, 1989).

Για αρχή έδωσα στα παιδιά μια κάρτα που είχε επάνω το αρχικό τους γράμμα σχηματισμένο με χαρτοταινία.

Τα παιδιά με χρώματα έβαψαν την κάρτα

20240917 08555620240917 085552

και στη συνέχεια αποκαλύψαμε το κάθε γράμμα βγάζοντας τη χαρτοταινία

20240918 114640

Οι κάρτες αυτές έγιναν το έναυσμα να παίξουμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας με το αρχικό μας γράμμα

Χορέψαμε γύρω από τις κάρτες, όταν σταματούσε η μουσική έπρεπε να βρει ο καθένας τη δική του

20240918 112547 1

Μπερδέψαμε τις κάρτες, χορέψαμε κι έπρεπε ο καθένας να βρει τον φίλο που κρατάει το αρχικό του γράμμα, μόλις σταματήσει η μουσική

20240919 092152 1

φέραμε από το σπίτι ένα αντικείμενο με το αρχικό μας γράμμα

20240920 093014 120240920 092503 1

Φτιάξαμε το γράμμα μας με πλαστελίνη

20240919 09292720240919 093605 1

Φτιάξαμε το γράμμα μας με κορδέλα

20240918 114212

φτιάξαμε το γράμμα μας με το σώμα μας

20240918 122324 1

παίξαμε το παιχνίδι ” Να σηκωθεί όποιος βλέπει το γράμμα του”

20240918 113349

κι αφού πλαστικοποιήσαμε τις κάρτες γράψαμε και σβήσαμε πολλές φορές το γράμμα μας

20240918 11465320240918 114719 1

Στη συνέχεια ψαρέψαμε το αρχικό μας γράμμα

20240919 103403 120240919 103246

Το φτιάξαμε με κολάζ

20240918 123844 120240918 133014 1

Και δαχτυλομπογιες

20240919 115310 1

Τέλος, το αρχικο μας γραμμα έγινε δρόμος και το περπατήσαμε με αυτοκινητάκι,

20240923 100114 1

και σώμα του Λίνου μια κατασκευή που πήραμε στο σπίτι για να το θυμόμαστε

20240920 140452 220240920 140500

Ημέρα Αθλητισμού

Σήμερα αφιερώσαμε την ημέρα μας στον αθλητισμό.

Ξεκινήσαμε με διερεύνηση ρωτώντας τα παιδιά τι γνωρίζουν για τα αθλήματα και τον αθλητισμό

Messenger creation 21A12255 B7F2 4606 8045 6FE7CB00CA23

Στη συνέχεια είδαμε ένα video για τους Ολυμπιακούς αγώνες της αρχαίας Ελλάδας που μπορείτε να δείτε από Ολυμπιακοί αγώνες

Στεφανωθήκαμε σαν τους νικητές με το στεφάνι ελιάς τον κότινο και μπήκαμε στην πόλη σπάζοντας τα τείχη της όπως γίνονταν και στην αρχαία Ελλάδα

20240927 095617 20240927 095643

Είδαμε το σύμβολο τον Ολυμπιακών αγώνων, τις ηπείρους που συμβολίζει ο κάθε κύκλος στην υδρόγειο σφαίρα και το φτιάξαμε στο πάτωμα με στεφάνια.

20240926 110554

20240926 110704

Ολοκληρώνοντας τη δράση ήρθε εθελοντικά στο σχολείο μας η κυρία Καζαμία Κωνσταντίνα η οποία είναι γυμνάστρια και μας έκανε γυμναστική.

20240927 084352

20240927 09094420240927 09091720240927 09200720240927 091817

Τέλος, πήραμε όλοι από ένα μετάλλιο αφού όποιος αγωνίζεται είτε χάνει είτε κερδίζει είναι πάντα νικητής. Τα μετάλλια τα στολίσαμε με φύλλα ελιάς και απο πίσω βάλαμε το σύνθημα Της Ηημέρας αθλητισμού για φέτος:

ΑΘΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ. ΔΙΝΟΥΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ.

20240927 082420

20240927 082435

20240927 093926

20240927 082427

20240927 083810

Οι κανόνες της τάξης μας

Το έναυσμα για τους κανόνες της τάξης μας έδωσε ο Τίπ το ποντικάκι που δεν του άρεσαν καθόλου οι κανόνες.

20240919 115246

Ο ήρωας μας ένιωσε πολύ χαρούμενος όταν η μαμά του, του ανακοίνωσε ότι στο σπίτι πια δε θα υπάρχουν κανόνες. Μέχρι το βράδυ όμως κατάλαβε ότι χωρίς αυτούς όλο σε μπελάδες βρισκόταν.

Στα παιδιά άρεσε πολύ το παραμύθι και ζωγράφισαν ότι τους εντυπωσίασε περισσότερο

20240918 115354

Και στη συνέχεια μέσα από συζήτηση οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι για να λειτουργήσει καλά μια ομάδα και για να περνάμε ωραία στο νηπιαγωγείο πρέπει να βάλουμε όλοι μαζί κανόνες!

Συζητήσαμε μαζί με τα παιδιά τους κανόνες της τάξης που θα μας βοηθήσουν να παίζουμε καλύτερα και να γίνουμε όλοι φίλοι στο σχολείο. Ακούσαμε το τραγούδι Οι κανόνες του σχολείου είναι θησαυροί και πήραμε κι από κει κάποιες ιδέες τις οποίες κατέγραψα σε ένα χαρτί.

20240916 113417

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τους κανόνες  παίρνοντας ιδέες από την εικονογράφηση του βιβλίου “Savoir vivre για παιδιά”

20240919 115243

20240916 11372820240916 113507 1

και στολίσαμε την κυρία Κανονούλα για να μας τους θυμίζει καθημερινά.

20240923 084321

Τέλος, παιξαμε ενα παιχνιδι λεγοντας προτασεις ευγενικά ή με αγενεια. Καταλήξαμε στις λέξεις που μας κάνουν ευγενικούς και κάναμε το βάζο με τα γλυκά λογάκια

20240917 09363320240918 102901

20240918 102901 1

Ακούστε και το τραγούδι που μάθαμε από Εδώ

20240918 102901

20240916 113728