Μπορεί το Σχολείο να έκλεισε, αλλά εμείς οι εκπαιδευτικοί είμαστε εκεί μαζί με τις μανούλες μας, και τον κ. Βαγγέλη Χατζηαντωνίου πρόεδρο Σχολικής Επιτροπής Δήμου Ωραιοκάστρου, για την υλική υποστήριξη ανανέωσης των επιδαπέδιων ψυχοκινητικών παιχνιδιών στην αυλή μας…Σας ευχαριστούμε όλους θερμά, για την πολύτιμη βοήθεια σας!!! και ειδικά τον μοναδικό μπαμπά κ. Νίκο που απλόχερα προσφέρθηκε να μας βοηθήσει, έως το τέλος.. Ευχαριστούμε πολύ τη μικρή της Τετάρτης Δημοτικού που έπιασε το πινέλο και έβαφε μαζί μας.
Ξεκινήσαμε με την σιδερένια ντουλάπα που την σχεδίασε και χρωμάτισε η ταλαντούχα κ. Ζωή αναπληρώτρια (ΕΒΠ) που με την καλή της διάθεση και όρεξη μας βοήθησε σε ότι και αν της ζητήσαμε! Την ευχαριστούμε πάρα πολύ !
Και τα παράθυρα από το ΚΕΠ κλείσαμε με τσιμεντοσανίδες, γιατί ήταν επικίνδυνα για τα παιδιά…
“ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ ΔΥΝΑΤΗ“
Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου μας Ζακελίνη Φουντουκίδου, Μαρία Παπαθεοδώρου, Ζωή Τσιτάκη, ο μπαμπάς μας κ. Νικόλαος Θωμαϊδης, οι μανούλες μας κ.Ιρίνα Κοντρατένκο, κ.Ιωάννα Χρυσοχοϊδου, κ. Αναστασία Παροϋτογλου, κ.Αριστέα Κατσιούλα, & κ. Μαρία Χατζηκυριάκου-Τσάνκοβα
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, η ενίσχυση της επικοινωνίας, της κατανόησης της συνεργασίας, της αλληλεγύης και της εμπιστοσύνης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.
Ο δικός μας τίτλος :
” Μπαίνω στα παπούτσια του άλλου»…Όλοι μαζί είμαστε ομάδα δυνατή»…
Τελευταία μέρα στο σχολείο …Τι έμαθα όλη τη χρονιά στο Νηπιαγωγείο!
Τι είπαν τα παιδιά στους γονείς τους σήμερα…
Να είμαι ξεχωριστός και μοναδικός,
να κάνω φίλους,
να είμαι σε ομάδα
και να συνεργάζομαι,
να ζωγραφίζω,
έμαθα λέξεις και αριθμούς
να παίζω, να γελώ,
να βοηθάω τους φίλους μου,
να οδηγώ αυτοκίνητα,
να αγαπώ τα παιδιά και τη δασκάλα…
Τα παιδιά μαθαίνουν αυτά που βιώνουν…Λογάκια αληθινά και χρήσιμα.
Σήμερα αλλάξαμε ρόλους.
Οι γονείς μας έγιναν παιδιά και τα παιδιά γονείς…
Βιωματικά παιχνίδια που βοηθούν στην αντίληψη της διαφορετικότητας, την αποδοχή και την ενσυναίσθηση!!!
Παιχνίδι ενσυναίσθησης για την έλλειψη της όρασης
Οι στόχοι μέσα από το παιχνίδι είναι: Ενσυναίσθηση, αποδοχή της διαφορετικότητας, έκφραση συναισθημάτων, μετάδοση μηνυμάτων με τη γλώσσα του σώματος.
Και οι δασκάλες στο παιχνίδι με τον μπαμπά μας κ. Νίκο…
Κεραστήκαμε με παγωτάκι πήραμε τα ενθύμια μας, χαιρετηθήκαμε και ευχηθήκαμε καλό καλοκαίρι με υγεία και χαρά!!!
Πάντα καλά να είμαστε και να περνάμε ωραίες στιγμές!!!
Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη γνωριμίας των νηπίων με τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου.
Σκοπός της επίσκεψης μας είναι , τα παιδιά να αισθανθούν σιγουριά ότι μπορούν να τα καταφέρουν, τονώνοντας την αυτοεκτίμηση τους.
Ετοιμάζοντας την επίσκεψη μας για το Δημοτικό, συζητήσαμε με τα παιδιά για να δούμε τις ιδέες και τις αντιλήψεις τους για το δημοτικό σχολείο:
Γιατί πηγαίνουμε στο Δημοτικό σχολείο; να μάθουμε να διαβάζουμε, να γράφουμε, γιατί μεγαλώνουμε, να μάθουμε αριθμούς, να μάθουμε πρόσθεση…
Πως φαντάζεσαι το Δημοτικό σχολείο; πολλά μαθήματα, τσάντες με πολλά βιβλία, δυο διαλείμματα, πολλές τάξεις, πολλές δασκάλες και δάσκαλοι, πολλά παράθυρα, μεγάλη αυλή…
Πως θα θέλατε να είναι το Δημοτικό σχολείο; με πίνακα ζωγραφικής για παιδιά, με πισίνα και τραμπουλίνο, πίνακα με αριθμούς, κανονική τουαλέτα, να έχει παιχνίδια, να έχει σκηνή, κούκλες, να έχω πολλές φίλες, να παίζω με το φίλο μου και τη δασκάλα του νηπιαγωγείου ποδόσφαιρο, να έχει μεγάλα αυτοκίνητα κ.λ.π. Εδώ προβληματιστήκαμε…που θα τα βρούμε όλα αυτά που θέλουμε στο Δημοτικό σχολείο;
Θα τα ζητήσουμε κυρία από το Διευθυντή!!! Ωραία αυτό θα κάνουμε!
Το καλό είναι ότι κάθε μέρα στα διαλείμματα συναντιόμαστε με τους παλιούς συμμαθητές στην αυλή του σχολείου και χαιρετιόμαστε. Στην τάξη όμως της Α’ Δημοτικού δεν έτυχε να πάμε. Εκεί παρατηρήσαμε τα πάντα. Τα μεγάλα θρανία, τον θεόρατο πίνακα , τα βιβλία που διαβάζουν και γράφουν τα παιδιά. Γνωρίσαμε τον κ. Διευθυντή του σχολείου κ. Καγιάννη και τη δασκάλα των παιδιών της Α’ τάξης που μας υποδέχτηκαν με ένα τεράστιο χαμόγελο!
Ετοιμάσαμε την Αφίσα μας και ξεκινήσαμε…
Ακούσαμε τα παιδιά πως διαβάζουν…
Εδώ γελάσαμε μικροί μεγάλοι, μόλις αναφέραμε τα αιτήματα μας…αλλά ο κ. Διευθυντής υποσχέθηκε από όλα αυτά που ζητήσαμε, ότι κάποια μπορεί να μας τα πραγματοποιήσει.
Καραμελίτσες και δωράκια από τα παιδάκια της Α’ τάξης… ευχηθήκαμε Καλό Καλοκαίρι …και επιστρέψαμε στο γνώριμο μας χώρο .
Η τελευταία μας εκδρομή για φέτος με γονείς και παιδιά σε θεραπευτική ιππασία στον Ιχνηλάτη Ονείρων. Μάθαμε τόσα πολλά για την ιπποκομία που αγαπήσαμε αυτό το υπέροχο ζώο, μέσα από ευχάριστο διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό τρόπο, χρησιμοποιώντας το άλογο ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας. Μια εμπειρία καταπληκτική ! Τα άλογα, δε μιλούν, αλλά αφήνουν τον ιππέας τους να εκφράσει ελεύθερα τα συναισθήματα και τις σκέψεις του, χωρίς φόβο της απόρριψης η της κριτικής. Πραγματικά μια ιππικά υποβοηθούμενη ψυχοθεραπεία…
Ψάχνουμε να βρούμε το πέταλο του αλόγου. Ούπς το βρήκε ο μικρός Ηλίας!
Τελειώσαμε τις εκπαιδευτικές μας δραστηριότητες και ήρθε η ώρα της ιππασίας , όπου ο υπεύθυνος μας δίνει κάποιες σημαντικές οδηγίες για τα άλογα…
Και η δασκάλα περιμένει το άλογο να έρθει να την κάνει βόλτα…
Όποιος τελειώνει συνεχίζει το παιχνίδι με την υπεύθυνη του κτήματος ΚΛΗΜΕΝΤΙΝΗ…
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία)
ΤΙΤΛΟΣ: STEAM/ΚΑΙ ΚΟΙΤΩ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ, ΤΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑΒΡΩ
Στόχος του προγράμματος είναι: Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος, να οπτικοποιήσουν τη σκέψη τους, να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο, με βιωματικό τρόπο να αναπαραστήσουν την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος εξασκώντας την αισθητηριακή μνήμη, να σκεφτούν, να μετρήσουν και να υπολογίσουν προκειμένου να δημιουργήσουν μια κατασκευή μηχανικής.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1ο
Αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε το μαγευτικό ταξίδι γνώσης στο διάστημα και τους πλανήτες.
Ας δούμε τι γνωρίζουμε για τους πλανήτες; Διερεύνηση και ιδέες των παιδιών.
Ας γνωρίσουμε τον πλανήτη Γη που είναι το σπίτι μας…Πως είναι πραγματικά η Γη; Τι σχήμα νομίζεις ότι έχει; Υπάρχουν άλλοι πλανήτες, εκτός από τη Γη; Ο Ήλιος πόσο σημαντικός είναι για τη ζωή μας;
Πώς είναι η Γη και τι υπάρχει σ’ αυτήν;
Είναι στρογγυλή – σφαιρική, έχει πράσινο και μπλε χρώμα (το μπλε το οποίο είναι και περισσότερο συμβολίζει τη θάλασσα και το πράσινο τη στεριά) και σ’ αυτήν υπάρχουν, άνθρωποι, ζωάκια, ψαράκια, πουλιά, δέντρα, φυτά, σπίτια, σχολεία, παιδικές χαρές, αυτοκίνητα..
Με τι σας μοιάζει;
Με μπάλα, με μπαλόνι, με σφαίρα, με πορτοκάλι… Αφού μοιάζει με σφαίρα ας ακούσουμε το τραγουδάκι γι’ αυτό το στερεό σχήμα, τη σφαίρα!
Κινείται η γη;
Η Γη όμως δεν κινείται μόνο γύρω από τον εαυτό της αλλά και γύρω από τον Ήλιο….
Και αφού είδαμε πως η γη μας έχει πράσινο χρώμα για τη στεριά και μπλε για τη θάλασσα ,ήρθε η ώρα να τη φτιάξουμε . Πήραμε βατονέτες χρώματα, χαρτάκια γλασέ και ξεκινήσαμε τη δημιουργία.
Τμήμα 1
Ακούσαμε το τραγουδάκι που γράφτηκε για τη Γη μας…
Τμήμα 2
Στολίσαμε τη λέξη ΓΗ με χαρτί γλασέ …
Η Γη είναι το σπίτι μας……και πρέπει να το προστατεύουμε από κάθε είδους μόλυνση. Σκουπίδια, καυσαέρια, απορρίμματα εργοστάσιων είναι αυτά που την πικραίνουν και την λερώνουν. Αν μπορούσαμε να μιλήσουμε μαζί της δείτε τι θα μας έλεγε…
πηγή: Το Παραμυθάκι
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο
‘Ηλιος, Φεγγάρι, Μέρα, Νύχτα …
Ο ήλιος είναι μια καυτή μπάλα από λαμπερά αέρια. Κρατάει τον πλανήτη μας αρκετά ζεστό για να αναπτυχθούν τα ζωντανά πλάσματά του. Μας δίνει φως για να μπορούμε να δούμε. Νομίζουμε ότι κρύβεται, χάνεται ή κοιμάται διότι η γη περιστρέφεται και τότε ο Ήλιος φωτίζει την μια μόνο πλευρά της Γης. Ας κάνουμε ένα πείραμα με την υδρόγειο σφαίρα για να το καταλάβουμε καλύτερα…
Σε αυτό το μέρος της Γης θα έχει ημέρα. Αν κάνεις την περιστροφή της γης με την υδρόγειο θα δεις πως φωτίζεται το άλλο μέρος της γης.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο…
Αυτή η μεγάλη μπάλα είναι το φως…θα μπορούσαμε να ζούμε στα σκοτάδια; για να το δοκιμάσουμε…Κλείσαμε τα μάτια μας και προσπαθήσαμε να περπατήσουμε…δε βλέπαμε που πηγαίναμε ..πέφταμε ο ένας πάνω στον άλλον.
Συζήτηση για το πως περνάμε τη μέρα και τη νύχτα και ξεκινήσαμε τις δημιουργίες μας …
Εναλλαγή Μέρα-Νύχτα-Μοτίβο
Κατασκευή Μέρα και Νύχτα και η περιστροφή της Γης…
ΤΜΗΜΑ 2
Τι άλλο μας προσφέρει ο ήλιος; μεγαλώνει τα φυτά είπαν τα παιδιά…αυτός ο Ήλιος είναι πολύ σπουδαίος, για να δούμε αυτό το βίντεο για να το καταλάβουμε καλύτερα.
Παραμύθι: Το Ηλιοτρόπιο
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Τα παιδιά ζωγραφίζουν με τους γονείς τους, για το πως περνάνε μια ημέρα μέσα στο Σαββατοκύριακο…
EΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3
Ταξίδι στη Σελήνη…
Ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε το Φεγγάρι. Που βρίσκεται; Τι είναι; Τι σχήμα έχει; Είναι ένας πλανήτης και δορυφόρος της Γης! Το φεγγάρι έχει κρατήρες δηλαδή μεγάλες λακκούβες , που δημιουργούνται από συγκρούσεις! Με τι συγκρούσεις; με διαστημικές πέτρες, οι οποίες πέφτουν επάνω στο Φεγγάρι με μεγάλη ταχύτητα.
Γυρίζει γύρω από τη γη και γύρω από τον εαυτό του.
Εδώ μπορούμε να δούμε τον τρόπο που γυρνάει το φεγγάρι γύρω από τη Γη.
Το σχήμα του Φεγγαριού: Αν κοιτάξετε στον νυχτερινό ουρανό, ίσως έχετε παρατηρήσει ότι η Σελήνη φαίνεται να αλλάζει σχήμα κάθε βράδυ. Μερικές νύχτες, το φεγγάρι μπορεί να μοιάζει με μια στενή ημισέληνο. Άλλες νύχτες, η Σελήνη μπορεί να μοιάζει με φωτεινό κύκλο. Και άλλες νύχτες, ίσως να μην μπορείς να δεις καθόλου τη Σελήνη. Τα διαφορετικά σχήματα της Σελήνης που βλέπουμε σε διαφορετικές χρονικές στιγμές του μήνα ονομάζονται φάσεις της Σελήνης.
Παιχνίδι με Κάρτες φεγγαριού…για να δούμε θα τα καταφέρουμε;
Πείραμα μα Μπισκότα…
Χρησιμοποιήσαμε μπισκότα σοκολατένια με γέμιση κρέμας και ακολουθήσαμε την πορεία της Σελήνης από την αύξουσα φάση, έως τη φθίνουσα…
Ακούμε την Ιστορία Φεγγαροσκεπαστής…
Άρεσε τόσο πολύ στα παιδιά που το δραματοποιήσαμε ψάχνοντας τρόπους όπως ο Τιμολέων να φτάσουμε στο φεγγάρι. Να ανέβουμε ό ένας πάνω στον άλλον , να φέρουμε σκάλα…και αυτό κάναμε..άλλοι το τόλμησαν άλλοι φοβότανε το ύψος…Τελικά τα καταφέραμε και με την αφορμή αυτή ξεπεράσαμε την υψοφοβία που κάποιοι νιώσαμε.. Θαρραλέος ο Ορέστης να σηκώσει την Ελισάβετ…Περάσαμε τέλειες στιγμές !!!
Στη συνέχεια το αποτυπώσαμε στο χαρτί κάνοντας κολλάζ τον εαυτό μας , το φεγγαράκι και τη σκάλα του Τιμολέων…
ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Τραγουδάκι “Φεγγαράκι μου λαμπρό”
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4ο
Αφού μιλήσαμε αρκετά με το δικό μας πλανήτη, τη γη, ήρθε η ώρα να ταξιδέψουμε και λίγο πιο μακριά; Μια βόλτα στο ηλιακό μας σύστημα , και τους πλανήτες…Αλλά πώς θα ταξιδέψουμε μέχρι εκεί; Οι ιδέες των παιδιών πολλές…με αεροπλάνο, να βάλουμε φτερά και να πετάξουμε, με διαστημόπλοιο …
Με το τραγουδάκι ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στο διάστημα…
Για να δούμε τη ζωή των αστροναυτών. Είναι εύκολη; Αυτή η δύναμη που μας τραβά προς το κέντρο της γης με αποτέλεσμα στη γη να περπατάμε και όχι να πετάμε, απουσιάζει εκεί. Χωρίς βαρύτητα η ζωή είναι αρκετά διαφορετική και δύσκολη αφού όλα πετάνε!!! Παρ’ όλα αυτά οι αστροναύτες έχουν τις ίδιες ανάγκες που έχει ο κάθε άνθρωπος στη γη. Πρέπει να παραμένουν καθαροί, να τρώνε και να πίνουν, να παραμένουν γυμνασμένοι και υγιείς.
Παροκολουθήσαμε το βίντεο που δείχνει μια μέρα στο διάστημα…
Όλα γίνονται διαστημικά…
ΤΡΟΦΗ
Το φαγητό είναι ειδικά προετοιμασμένο ώστε να αντέχει για μεγάλο διάστημα και ετοιμάζεται στη γη για τον κάθε αστροναύτη. Τρώνε 3 φορές την ημέρα ενώ δεν πρέπει να κάνουν ψίχουλα γιατί μπορεί να τους μπουν στη μύτη και στα μάτια.
ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
Οι αστροναύτες πρέπει να γυμνάζονται και να διατηρούνται σε καλή φυσική κατάσταση. Στο διαστημικό σταθμό υπάρχει διάδρομος και ποδήλατο γυμναστικής προκειμένου το σώμα να διατηρηθεί δυνατό αφού η έλλειψη βαρύτητας είναι επικίνδυνη για τους μύες και τα οστά.
ΥΓΙΕΙΝΗ
Οι αστροναύτες βουρτσίζουν τα δόντια τους με τον ίδιο τρόπο που τα βουρτσίζουμε και εμείς, αλλά υπάρχει μια διαφορά! Στο διάστημα τα πάντα «πετάνε»!! Ακόμα και το νερό και η οδοντόπαστα. Η οδοντόπαστα καταπίνεται μετά το βούρτσισμα (φαγώσιμη οδοντόπαστα). Πλένουν τα χέρια τους με ένα ειδικό προϊόν καθώς αν χρησιμοποιούσαν νερό αυτό θα επέπλεε τριγύρω, καθαρίζουν το σώμα τους με ένα ειδικό σφουγγάρι και λούζονται με ειδικά σαμπουάν που δε χρειάζονται ξέβγαλμα.
ΥΠΝΟΣ
Ο αστροναύτης δένεται με ιμάντες, για να αποφύγει να επιπλέει στον χώρο και να χτυπά στα τοιχώματα ενώ κοιμάται μέσα σε ειδικούς υπνόσακους προσαρμοσμένους στον τοίχο. Χρειάζεται ξεκούραση, η δουλειά του είναι πολύ απαιτητική!!!
ΣΤΟΛΗ
Οι αστροναύτες όμως δε βρίσκονται όλη μέρα μέσα στο διαστημόπλοιο!! Όταν χρειαστεί να βγουν έξω από αυτό για να δουλέψουν, πρέπει οπωσδήποτε να φοράνε την ειδική διαστημική στολή!!! Αυτή τους επιτρέπει να αναπνέουν στο διάστημα, όπου δεν έχει οξυγόνο αλλά και να κινούνται όπως θέλουν. Τι περιλαμβάνει;
Ανυπομονούμε να γίνουμε αστροναύτες…
Πρώτη μας δραστηριότητα φτιάξαμε μια κούκλα αστροναύτη για να μας κάνει παρέα όσο γνωρίζουμε τους πλανήτες……
ΤΜΗΜΑ 1
ΤΜΗΜΑ 2
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕΙΡΑΘΕΤΗΣΗΣ
Βάλαμε τους αστροναύτες στη σωστή σειρά … Απο το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα…
Μας ήρθε η ιδέα να το κάνουμε και με κλειστά μάτια…θα το καταφέρουμε άραγε;
Μια περιπέτεια στο διάστημα…
ΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗ
Αστροναύτης χωρίς στολή και διαστημόπλοιο δεν μπορεί να ταξιδέψει …Σηκώσαμε τα μανίκια μας και ξεκινήσαμε τη δημιουργία… Πήραμε σακούλα σκουπιδιών τη βάψαμε , τη στολίσαμε και έτοιμοι για την περιπέτεια…
Ο πρώτος αστροναύτης που κατάφερε να περπατήσει στο φεγγάρι όπως είπαμε είναι ο Νηλ Άρμστρονγκ!!!!!
Οι αστροναύτες λοιπόν, πήραν από το φεγγάρι μερικές πέτρες για να τις φέρουν στη Γη να τις πάρουν οι επιστήμονες και να μας πουν από τι είναι φτιαγμένο! Πάμε να περπατήσουμε στο φεγγάρι και να πάρουμε και εμείς πέτρες από το φεγγάρι;
Οξυγόνο, κρατήρες και φύγαμε…
Χρωματίσαμε το διαστημόπλοιο μας βάλαμε καλαμάκι και πετάξαμε πολύ ψηλά…
Στη συνέχεια φτιάξαμε την αφίσα με τον τίτλο του προγράμματος μας…
Μια κατασκευή για να θυμόμαστε τους πλανήτες που τόσο αγαπήσαμε….
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6ο
Το μελισσάκι Bee boot …
Σήμερα για πρώτη φορά γνωρίσαμε τα παιδιά τη μελισσούλα μας! Πρόκειται για μια μελισσούλα ρομποτάκι την οποία( αποκτήσαμε με τη βοήθεια των γονέων), με σκοπό την επαφή των παιδιών με τη ρομποτική .
Έτσι δίνεται η δυνατότητα στο παιδί να αναπτύξει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, την κριτική του σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλήματος. Κάθε μαθητής παίζει, ερευνά, σκέφτεται, καταλαβαίνει και ανακαλύπτει γνώσεις μέσα από τον πειραματισμό.
Προγραμματίζουμε τη Bee boot απλά να ταξιδέψει στους πλανήτες…
Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν να γνωρίσουν τα νήπια τις κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί το ρομπότ (μπρος, πίσω, αριστερά, δεξιά), να αναγνωρίσουν τα σύμβολά του, καθώς και να κατανοήσουν τη σταθερότητα του μήκους βήματος του ρομπότ (η απόσταση που διανύει το ρομπότ σε κάθε του κίνηση είναι 15cm).
Για αρχή τα πήγαμε πολύ καλά …του χρόνου ευελπιστούμε καλύτερα!!!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7ο
Τι γνωρίζαμε, και τι μάθαμε;
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ ( ΝΟESIS)
Η επίσκεψη μας στο Πλανητάριο απογειώθηκε με τις τρισδιάστατες προβολές …είδαμε και μάθαμε πολλά περισσότερα απ’ ότι γνωρίζαμε για το Ηλιακό μας σύστημα!
Στη συνέχεια δημιουργία μακέτας με υλικά: Χαρτόνι, πλαστελίνη, ξυλάκια, εικόνες από τους Πλανήτες και τον Ήλιο μέσα από ομαδοσυνεργατική διαδικασία…
Το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων έφτασε στο τέλος με την ιστορία ενός μικρού πρίγκηπα που έμενε σε έναν δικό του πλανήτη και ταξίδεψε κάποτε για να γνωρίσει νέους πλανήτες. Όχι όμως αυτούς που μόλις μάθαμε, αλλά άλλους πλανήτες φανταστικούς!!!!
Ακούγοντας το τραγούδι μας ήρθε η ιδέα να φτιάξουμε το δικό μας φανταστικό πλανήτη, και να του δώσουμε ένα όνομα;
Οι δικοί μας φανταστικοί πλανήτες είναι όλοι όμορφοι και χαρούμενοι : Ο Ζαχαρωτένιος, Ο Κερασούλης, ο Βρωμοκαθαρός, το Ουράνιο Τόξο, ο Χρωματιστός, ο Πικρός( μυστηριώδης πλανήτης), ο Χαρούμενος, ο Λουλουδένιος, ο Χρωματούλης, η Καρδούλα, ο Θαλασσινός, ο Κοκκινούλης!!!
Και απολαύσαμε το τραγούδι με την κ.Μαρία των αγγλικών!!!
Χρόνια όμορφα και χαρούμενα σε όλες τις μανούλες μας!!!
Ένα μικρό πάρτι έκπληξης πραγματοποιήθηκε σήμερα αφιερωμένο στις μανούλες από τα παιδάκια τους γεμάτο γλυκά λογάκια, αγκαλιές, φιλιά και κουκλοθέατρο, για να γελάσουμε με την ψυχή μας.
Το μήνυμα μας για αυτή την ημέρα
ήταν :
Γιατί άραγε;
Για να ζεις σαν εμένα…να παίζεις σαν παιδί, να γελάς, να τραγουδάς, να χορεύεις, και να απολαμβάνεις όσο μπορείς αυτές τις μικρές στιγμούλες, γιατί τίποτα σ αυτή τη ζωή δεν είναι σίγουρο και δεδομένο. Σήμερα είμαστε.. αύριο φεύγουμε…
Τα δωράκια για τις μανούλες μας!!!
Τύπωμα το δαχτυλάκι μας σε σχέδιο καρδιάς με το κλειδί της καρδιάς μας…
ΤΜΗΜΑ 1
ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ ΜΟΥ
ΤΜΗΜΑ 2
Σας ευχαριστούμε πολύ μανούλες.. που μας τιμήσατε με την παρουσία σας.
Σας ενημερώνουμε, για τις νέες οδηγίες COVID19 που θα ισχύουν από αύριο 03/5/2022 στα σχολεία σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ:
Διατηρείται η υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.
Δεν θα διενεργούνται τακτικοί αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι για προσέλευση στη σχολική μονάδα από μαθητές.
Σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα εντός σχολικού πλαισίου:
Οι εμβολιασμένοι και μη μαθητές διενεργούν 2 σελφ τεστ (ημέρες 0-1 και 4) δωρεάν (θα διατίθενται από τα σχολεία) και χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες.
Σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα εκτός σχολικού πλαισίου:
Οι εμβολιασμένοι μαθητές επιστρέφουν κανονικά στο σχολείο, διενεργούν σελφ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη και χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες.
Οι μη εμβολιασμένοι μαθητές τίθενται σε καραντίνα και διενεργούν σελφ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη προκειμένου να επιστρέψουν στο σχολείο. Μετά την 5η ημέρα, εφόσον το τεστ είναι αρνητικό και επιστρέψουν στο σχολείο, χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες.
Σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος στην τάξη, ισχύει ό,τι και στο γενικό πληθυσμό, για εμβολιασμένους και μη μαθητές:
Παραμονή του κρούσματος σε απομόνωση επί 5 ημέρες τουλάχιστον, με ημέρα λήψης του θετικού τεστ να θεωρείται ως ημέρα 0.
Μετά την πάροδο 5 ημερών απομόνωσης και εφόσον (α) έχει υποχωρήσει πλήρως ο πυρετός για ένα 24ωρο χωρίς χρήση αντιπυρετικών και (β) δεν υπάρχουν άλλα συμπτώματα ή τα συμπτώματα βελτιώνονται, διακόπτεται η απομόνωση.
Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή τα συμπτώματα δεν βελτιώνονται, παρατείνεται η απομόνωση.
Υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες από την λήξη της απομόνωσης.
Πλέον, οι μαθητές δεν κάνουν δήλωση Edupass σε εβδομαδιαία τακτική βάση, παρά μόνο εφόσον προκύψει σχετική υποχρέωση, π.χ. σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα.
ΤΙΤΛΟΣ: ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ ΜΕ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΤΑ ΥΛΙΚΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1ο
Στόχος του προγράμματος είναι: τα παιδιά να σεβαστούν το περιβάλλον, να προβληματιστούν για το πρόβλημα της συσσώρευσης των σκουπιδιών, να αναγνωρίσουν τη χρησιμότητα της ανακύκλωσης και να υιοθετήσουν καλές πρακτικές για την μείωση των σκουπιδιών.
Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας…
Οργανώσαμε ένα μικρό περίπατο γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα τα παιδιά τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο: (α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουν(β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς και να καταγράψουν καλές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων που θα εντοπίσουν.
Εννοιολογικός χάρτης
Επιστρέφοντας από τον περίπατο τα παιδιά εστιάζουν στο θέμα των απορριμμάτων και παράλληλα ενεργοποιείται η φαντασία τους π.χ. από που προέρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά.
Τι είναι σκουπίδια; Που έχετε δει σκουπίδια. Πώς δημιουργούνται καθημερινά τα σκουπίδια; Εμείς τι σκουπίδια δημιουργούμε στο σχολείο και στο σπίτι; Πού πετάμε τα σκουπίδια μας; Τι είναι οι χωματερές; Πώς μπορούμε να μειώσουμε τα σκουπίδια; Ποια είναι η λύση;
ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Βρες τις διαφορές στις εικόνες με τα σκουπίδια.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο και τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες. Στη συνέχεια, φτάνουν σε συμπεράσματα σε σχέση με την προσωπική τους κατάσταση. Πως θα ήταν ο τόπος τους με καλή διαχείριση απορριμμάτων και πως με κακή διαχείριση;
Ερωτήσεις
Ποια είναι τα συναισθήματα που σου δημιουργούνται βλέποντας το βίντεο; Πως πιστεύεις πως νιώθει ο πλανήτης μας για όλα αυτά;
Πάρα πολύ λυπημένος, και στεναχωρημένος…
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τι γίνεται με τα άχρηστα υλικά…
Ακούσαμε τα εκπαιδευτικά βίντεο “Ο Πέρι το Περιβάλλον” και γνωρίσαμε τον ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ…
Χωριστήκαμε σε ομάδες και ζωγραφίσαμε τους Κάδους Ανακύκλωσης…
ΤΜΗΜΑ 2
Τι γνωρίζω για την Ανακύκλωση;
Ετοιμάσαμε τη γωνιά Ανακύκλωσης σχεδιάζοντας τα γράμματα με καπάκια, γνωρίσαμε το σύμβολο της ανακύκλωσης που αναγράφεται στα προϊόντα και είναι κατάλληλα για ανακύκλωση και τα στολίσαμε στους κάδους.
Ταξινομήσαμε διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά που φέραμε από το σπίτι μας.
Εντοπίσαμε και διάφορους ήχους από τα υλικά ανακύκλωσης…όλοι διαφορετικοί…
ΤΜΗΜΑ 1
ΤΜΗΜΑ 2
Η μικρή Μυρτώ σχεδίασε μόνη κάδους Ανακύκλωσης και έγραψε τους τίτλους που δώσαμε…
ΧΑΡΤΕΞ, ΠΛΑΣΤΕΧ, ΑΛΟΥΜΙΝΕΞ, ΓΥΑΛΕΞ, ΡΟΥΧΕΞ…
Μάθαμε για τον Κάδο Ρούχων ακούγοντας το βίντεο…
Τα ρούχα και παπούτσια που δεν χρειάζεστε πλέον, μπορείτε να τα ρίχνετε στους ειδικούς κάδους, για να δοθούν σε άλλους για επαναχρησιμοποίηση.
Μάθαμε για το ταξίδι της μπαταρίας και κάνουμε Ανακύκλωση στο σχολείο μας…
40 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Οι μικροί μας σχεδιαστές με τόσα πραγματάκια που μάθανε είχαν φοβερές ιδέες…
Ο Ρομποτούλης Ανακυκλωσούλης ονόματος ΜΠΙΛΗΣ έτοιμος από τα χεράκια μας!
Ο μικρός Νικόλας τον ζωγράφισε και έγραψε το όνομά του…
ΤΜΗΜΑ 2
Παρακολουθήσαμε τη διαδικασία της ανακύκλωσης όπως αυτή γίνεται με τα μηχανήματα στο εργοστάσιο…
ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ;
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΘΑΨΙΜΟ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ
Για να δούμε τι θα συμβεί στη φύση θάβοντας χαρτί, πλαστικό, γυαλί και αλουμίνιο;
Εδώ βρήκαμε ένα κέρμα το οποίο παρατηρήσαμε ότι δεν έλιωσε…
Συγχρόνως τοποθετήσαμε και ταμπελίτσες για να μη ξεχάσουμε το μέρος που θάφτηκαν. Στις ταμπελίτσες αναγράφονταν τα ονόματα των υλικών…
Ρίξαμε και λίγο νεράκι… και περιμένουμε να παρατηρήσουμε τι θα συμβεί σε κάθε υλικό στο τέλος της σχολικής χρονιάς…έμειναν ανέπαφα-έλιωσαν(διασπάστηκαν ) ;
Περιμένουμε με αγωνία τα αποτελέσματααααα!!!
Δεν είχαμε την υπομονή να περιμένουμε και αρχίσαμε να ξεθάβουμε τα υλικά. Παρατηρήσαμε ότι μόνο το χαρτί έλιωσε…τα υπόλοιπα υλικά δεν έπαθαν τίποτα . Το συμπέρασμα μας ότι με την ανακύκλωση
προστατεύουμε τον πλανήτη γη.
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
Διαβάσαμε το οικολογικό παραμύθι; ” Ο Κύριος Μπεν η Μου και τα σκουπίδια “της Σοφίας Ζαραμπούκα.
Ανασυνθέσαμε τη λέξη “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ” και σε ατομικό φύλλο εργασίας…ακούγοντας το τραγούδι της Ανακύκλωσης…
60 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Παρακολουθήσαμε και το εκπαιδευτικό βίντεο για την Ανακύκλωση ΜΠΕΤΥ Η Κομποστοποίηση
Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας…Έτοιμοι για δράση…χωριστήκαμε σε ομάδες, φορέσαμε γάντια πήραμε σακούλες για να καθαρίσουμε τους δρόμους του χωριού μας από τα σκουπίδια και δυστυχώς βρήκαμε αρκετά…
Δείτε τι πολλά σκουπίδια μαζέψαμε…στεναχωρηθήκαμε πολύ και θυμώσαμε, γιατί εμείς οι άνθρωποι δε μάθαμε να σεβόμαστε το φυσικό μας περιβάλλον με αποτέλεσμα την οικολογική καταστροφή…
Μια στάση στο σπίτι του μικρού Αντώνη για να ξεκουραστούμε …η μαμά μας καλοδέχτηκε με χαρά κερνώντας μας καραμελίτσες και νεράκι…
Με όλα αυτά που είδαμε στους δρόμους χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε…
Τι θα μπορούσες να κάνεις εσύ, για να αλλάξεις αυτή την κατάσταση;
Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΟΜΑΔΑ: Να μαζεύουμε σκουπίδια και να κάνουμε Ανακύκλωση, ΜΠΛΕ ΟΜΑΔΑ: Να πετάμε τα σκουπίδια στους σωστούς κάδους και όχι στους δρόμους, ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΑΔΑ: Θα κάνουμε τη γη μας να χαμογελάει και δε θα πετάμε τα σκουπίδια όπου να ναι, ΚΙΤΡΙΝΗ ΟΜΑΔΑ: Να μιλήσουμε στους γονείς μας και να μάθουν να πετάνε τα σκουπίδια στους σωστούς κάδους, ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΟΜΑΔΑ: Να μαζεύουμε τα σκουπίδια σε σωστή σακούλα και μετά να τα πετάμε στους σωστούς κάδους. Τα έγραψα όπως ακριβώς τα είπανε τα παιδιά…
7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ
Ότι σκουπίδια μαζεύουμε στο σχολείο πηγαίνουμε και τα πετάμε στους κάδους ανακύκλωσης…
Περιμένουμε τις ταμπέλες που παραγγείλαμε για να γράψουμε τα δικά μας μηνύματα…
Μια καταπληκτική ιδέα και πρωτοβουλία της μαμάς, με αφορμή τα γενέθλια του παιδιού της μας χάρισε μια μέρα χαράς και γέλιου με τον αγαπημένο μας Καραγκιόζη. Φυσικά και δεχτήκαμε αυτή την υπέροχη προσφορά της. Ετοίμασε ποπκορν για όλα τα παιδιά και το διασκεδάσαμε δεόντως στην παιδική χαρά του χωριού μας! Να χαίρεστε και να απολαμβάνετε πάντα το μικρό σας ζουζουνάκι! κ. Μαρία σας ευχαριστούμε θερμά για την υπέροχη αυτή μέρα!!! Να είστε πάντα καλά!!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή