28η Οκτωβρίου Τμήμα 1
Αυτές τις μέρες στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με τη θεματική της 28ης Οκτωβρίου, μια ξεχωριστή επέτειο που μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε με τα παιδιά για την ιστορία της Ελλάδας, την ειρήνη, την ελευθερία και τη συνεργασία.
Μέσα από αφηγήσεις, βίντεο, κουκλοθεατρο και άλλες δραστηριότητες γνωρίσαμε τα γεγονότα του 1940 και προσπαθήσαμε να τα προσεγγίσουμε με τρόπο κατάλληλο για την ηλικία των νηπίων.
Αρχικά είδαμε ένα video που μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ και συζητήσαμε με τα παιδιά τι έχουν ακούσει, τι γνωρίζουν γύρω από το θέμα αλλά και τις εμπειρίες τους σε σχέση με τον εορτασμό της ημέρας αυτής.
Είπαμε πως κι εμείς για να τιμήσουμε τους ήρωες θα πούμε ποιήματα και θα κάνουμε παρέλαση
Ετοιμάσαμε τα ποιήματα των παιδιών
Και μπήκαμε στη σειρά για παρέλαση παίζοντας και μαθαίνοντας τους τακτικούς αριθμούς 1ος, 2ος, 3ος κλπ
Προσεγγίσαμε το θέμα διαβάζοντας την ιστορία ο Γίγαντας κι ο νάνος ,
τη δραματοποιησαμε
Και τα παιδιά ζωγράφισαν το παραμύθι
Δώσαμε ιδιαίτερη βάση στη λέξη ΟΧΙ που φώναξε δυνατά ο νάνος
όταν ο γίγαντας πήγε να του πάρει το σπίτι
και συνδέσαμε την ιστορία με την Ελλάδα
Φτιάξαμε τη λέξη ΟΧΙ με διάφορα υλικά
Και την γράψαμε με πολλές χρωματιστές γραμμές
Διαβάσαμε το παραμύθι του Φιλίππου Μανδηλαρά και γνωρίσαμε τα γεγονότα
Βάλαμε τα γεγονότα στη σειρά
Και φτιάχνοντας μια φωτογραφική μηχανή
αναδιηγηθηκαμε την ιστορία του 1940 πολλές φορές
Ζωγραφισαμε ότι μας άρεσε
Ακούσαμε το τραγούδι του
Όχι και του Ναι
και ταξινομήσαμε σε ποια πράγματα λέμε ναι
και σε ποια όχι στην καθημερινή μας ζωή
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε συζητήσεις, εξέφρασαν τις σκέψεις τους και συνέδεσαν το «Όχι» του τότε με τα «όχι» που λέμε κι εμείς σήμερα όταν κάτι είναι άδικο ή μας στεναχωρεί,
έτσι στη συνέχεια ζωγραφίζοντας με πινέλα μια σημαία φωνάξαμε δυνατά Όχι και κάναμε μια κατασκευή για να θυμόμαστε να λέμε όχι σε ότι μας προσβάλλει
Γραψαμε με πολλές χρωματιστές γραμμές ΝΑΙ και το φωνάξαμε σε ότι μας κάνει χαρούμενους
Συζητησαμε για το πόλεμο και την ειρήνη ταξινομώντας ανάλογα τις εικόνες
Οδηγησαμε την beebot στην Ειρήνη
Ζωγραφισαμε τον πόλεμο και την ειρήνη
Παιξαμε με τη λέξη Πόλεμος και αντιστοιχίσαμε τα γράμματακια
με όποιον συμμαθητή μας εχει αυτό το αρχικό γράμμα
Ασχοληθηκαμε με το γράμμα π
Σειροθετησαμε από το μικρότερο στο μεγαλύτερο
το περιστέρι που είναι σύμβολο της ειρήνης
Γνωρίσαμε την ελληνική,την ιταλικη και τη Γερμανική σημαία
και μέσα από προγραμματισμό τα παιδιά
οδηγησαν το ένα το άλλο σε όποια σημαία ήθελαν
Στο ελεύθερο παιχνίδι κάναμε το ίδιο με τη beebot
Μέσα από κουκλοθέατρο οι ήρωες του Σαράντα επισκέφτηκαν την τάξη και μας είπαν την ιστορία τους. Έπειτα κάθε παιδί διάλεγε κι έλεγε ότι είχε να μας πει ο ήρωας
Εμπνευσμένοι από το κουκλοθέατρο ντυθηκαμε φανταρακια και φτιάξαμε μια κατασκευή
και γυναίκες Ηπειρωτισσες δραματοποιωντας το τραγούδι αυτό
Γνωρίσαμε την ιστορία μας και τιμήσαμε τους ήρωες με πολλές δραστηριότητες ολοκληρώνοντας με μια μικρή γιορτουλα,
με εκκλησιασμό
και παρέλαση στο χωριό
Χρόνια Πολλά Ελλάδα
”Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ”… ΤΜΗΜΑ 2
Μέσα απο σχετικές εικόνες και βιβλία συζητήσαμε στην τάξη μας για τα ιστορικά γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου 1940, αναφερθήκαμε στο μεγάλο”ΟΧΙ” των Ελλήνων απέναντι στους Ιταλούς και προσπαθήσαμε να αιτιολογήσουμε τους λόγους αυτού του πολέμου…γράψαμε φύλλα εργασίας ,φτιάξαμε ομαδικη κατασκευή την ελληνική σημαία και αντιγράψαμε τη λέξη ”ΟΧΙ” φτιάχνοντας στεφάνι απο κανσόν…τέλος, μιλήσαμε για τον Βίο του Αγίου Δημητρίου , τον πολιούχο της Θεσσαλονίκης μας, και φτιάξαμε σχετική κατασκευή…λέγοντας ΟΧΙ στον πόλεμο , ΝΑΙ στην ΕΙΡΗΝΗ…!!


”ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑ, ΕΧΩ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ…” τμημα 2
Με αφορμή το παραμύθι που διαβάσαμε στην τάξη μας σχετικό με τα συναισθήματα, τα παιδιά προσπάθησαν κάνοντας γκριμάτσες με το πρόσωπό τους να εκφράσουν διαφορετικά συναισθήματα κάθε φορά…στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής υγείας μάθαμε οτι όλοι οι άνθρωποι νιώθουν συναισθήματα που καλό είναι να μάθουν να εκφράζουν και να τα διαχειρίζονται…νιώθω χαρά, λύπη , θυμό, ζήλεια, φόβο, ανησυχία..κ.τ.λ


Άγιος Δημήτριος Τμήμα 1
Η Θεσσαλονίκη μας γιορτάζει για αυτό κι εμείς ασχοληθηκαμε με τον πολιούχο της πόλης μας Άγιο Δημήτριο
Είδαμε τον βίο του από Εδώ
Και φτιάξαμε μια κατασκευή με τον Άγιο Δημήτριο και το πιο σημαντικό μνημείο της πόλης μας τον Λευκό Πύργο
Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι προγραμματισμου όπου τα παιδιά σε δυάδες έπρεπε χρησιμοποιώντας εντολές όπως προχώρησε 1,2,3,…κλπ βήματα μπροστά/πίσω, στρψε έπρεπε να οδηγήσουν το ένα το άλλο στον Λευκό Πύργο
Μακεδονικός Αγώνας Τμήμα 1
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον Μακεδονικό αγώνα ασχοληθήκαμε την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο μας με το θέμα αυτό.
Λίγα ιστορικά στοιχεία…
Με την επανάσταση του 1821 η νότια Ελλάδα ελευθερώθηκε από τους Τούρκους αλλά η Μακεδονία παρέμεινε στη σκλαβιά. Και σαν να μην έφταναν οι Τούρκοι, ήρθε να προστεθεί κι ένας πιο άγριος εχθρός, οι Βούλγαροι. Αυτοί, για να κάνουν τη Μακεδονία δική τους ανάγκαζαν τους Έλληνες:
Να μιλούν βουλγαρικά
Να πηγαίνουν στις βουλγαρικές εκκλησίες
Να δίνουν χρήματα στους Βούλγαρους κομιτατζήδες
Όσους αρνούνταν να υπακούσουν, τους βασάνιζαν, τους σκότωναν, τους έκαιγαν τα σπίτια και τα χωριά τους. Έτσι οι Έλληνες αναγκάστηκαν να κάνουν αυτόν τον αγώνα κατά των Βουλγάρων. Ο αγώνας αυτός ονομάστηκε Μακεδονικός αγώνας.
Ξεκινήσαμε βλέποντας τον χάρτη της Ελλάδας με τη Μακεδονία και εικόνες της εποχής. Συζητήσαμε τα ιστορικά στοιχεία και φτιάξαμε μια κατασκευή με το πορτρέτο του Παύλου Μελά
Στη συνέχεια είδαμε έναν πίνακα ζωγραφικής με τίτλο “Τα μυστικά του Βάλτου”. Δώσαμε στα παιδιά τον πίνακα ασπρόμαυρο και ζητήσαμε να ασχοληθούν με δημιουργικό τρόπο και να τον στολίσουν με χρώματα χρησιμοποιώντας λαδοπαστελ
Επιπλέον φτιάξαμε μια αφίσα για να θυμόμαστε πως η Μακεδονία μας είναι ελληνική και κάποιοι αγωνίστηκαν δίνοντας τη ζωή τους για να είμαστε εμείς ελεύθεροι
Τέλος, τραγουδήσαμε και χορέψαμε Μακεδονία Ξακουστή καθώς και το τραγούδι στην Μακεδονία του Παλιού καιρού
Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας Τμήμα 1
Μαθαίνουμε να φροντίζουμε την καρδιά και το μυαλό μας από μικροί!
Η ψυχική υγεία είναι εξίσου σημαντική με τη σωματική. Από τα πρώτα κιόλας χρόνια, τα παιδιά μπορούν να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να εκφράζονται με ασφάλεια και να αναπτύσσουν ενσυναίσθηση και αυτοπεποίθηση. Στο νηπιαγωγείο, μπορούμε να καλλιεργήσουμε αυτές τις δεξιότητες μέσα από διασκεδαστικές και δημιουργικές δραστηριότητες.
Ξεκινήσαμε με messy play με τα υλικά του Φθινοπώρου που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι
Μυρισαμε, πιάσαμε και παίξαμε με τα φυσικά υλικά ένα παιχνίδι κίνησης και εκτόνωσης
Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο “Φορά το χαμόγελο σου” της Γιολάντα, Τσορωνη Γεωργιάδη και αναδιηγηθηκαμε την ιστορία βάζοντας τις εικόνες στη σειρά
Καταγράψαμε τι μας κάνει να φοράμε το χαμόγελο μας
Παίξαμε με το ζάρι των συναισθημάτων
και χωρίσαμε τα συναισθήματα σε αρνητικά και θετικά
Ακόμη, παίξαμε με το κουτί των συναισθημάτων. Κάθε παιδί διάλεγε ένα αντικείμενο που το έκανε χαρούμενο όταν το έβλεπε και μας έλεγε τι του θύμιζε. Έτσι γεμίσαμε με ωραίες θετικές σκέψεις
Τέλος, ψαρεύαμε τις καλές από τις κακές συνήθειες και μιλήσαμε για τον τρόπο που πρέπει να λέμε όχι σε κάτι που μας κάνει κακό και να φροντίζουμε τον εαυτό μας.
Γιατί όταν τα παιδιά μαθαίνουν να φροντίζουν την ψυχή τους, μεγαλώνουν πιο χαρούμενα, πιο δυνατά και πιο ανθρώπινα.
”η οικογένειά μου,είναι το στήριγμά μου !!” 2ο τμήμα
συζητήσαμε με τα παιδιά και αφου μίλησε το κάθε παιδί στην τάξη για τη δική του οικογένεια, αναγνωρίσαμε τα διαφορετικά είδη οικογένειας. Αυτό που έχει σημασία δεν είναι σε ποιά οικογένεια ανήκεις αλλά να υπάρχει αγάπη μέσα στην οικογένεια!
Διαβάσαμε το παραμύθι” σημασία έχει η αγάπη” και ακούσαμε το τραγούδι: ”γιατί είμαστε οικογένεια”…
Τέλος, φτιάξαμε την κατασκευή μας όπου το κάθε παιδί ζωγράφισε τα μέλη της οικογένειάς του!!











































































