“Μαθαίνω τα Σχήματα Παίζοντας: Δημιουργικές Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο”

Σήμερα μιλήσαμε για τα μεγέθη μέσα από τα σχήματα. Η δραστηριότητα “μεγάλο-μεσαίο-μικρό” είναι μια κλασική και διασκεδαστική δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο που βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν τις έννοιες του μεγέθους, να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα και να εξασκηθούν στη διάκριση και ταξινόμηση αντικειμένων.

Τα νήπια εντόπισαν τον Μεγάλο, Μεσαίο και Μικρό κύκλο, το Μεγάλο, Μεσαίο και Μικρό τρίγωνο και το Μεγάλο, Μεσαίο, Μικρό τετράγωνο και τα έβαλαν στη σειρά άλλοτε από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και άλλοτε από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.

4a0a9072 24f7 43ed a749 d3890b1ad3f0 7e261ba6 6cea 4ad9 b7bd d40bf7d88ce3 80a2ff9b ea50 4fb3 b326 63b2acd918ea 95b8c4da 92ba 4434 a1f5 9fef29e96ce0 9274399e bc1f 4652 a474 dc6288ad1389 a9f4a0d4 6274 4c23 b948 9c80bdab2bd7

Αγγίξαμε τα σχήματα και μετρήσαμε τις γωνίες και τις πλευρές τους.

6e6c8619 ce32 4198 b871 85e88c26b642 c1c2401d 5efe 4957 bb3d 0b965a39f781 de5b2df0 795a 4f79 bada a4e195d43dd0 f6b39fb5 2c03 4b0e 8ba2 b7ace6693f3d

Έπειτα με τη φαντασία μας συνθέσαμε τα σχήματα μεταξύ τους ώστε να αποτυπώσουμε μια ιδέα όπως ένα σπίτι, ένα φορτηγό, μια πριγκίπισσα κλπ.
1ac67aee f4be 4b79 befe 82aac0b9e8a3 2f03123c 89cc 4438 924f 01c41f261ce0 4edac946 680d 4896 a19b bd9acce47204 6a6db29a 7117 4b96 9be5 60180de97126 69d89d97 cc82 4987 940b 52a37fb41862 97be8abc 4c3c 41c8 8199 03f5b7a201c9 1 a02cd4b9 0287 4e7a 841b bae396b8f3e7 bd165ec6 8c36 4989 a6e1 f72926c3d196

Στη συνέχεια τα νήπια τα αντέγραψαν και τα συνέθεσαν στο χαρτί.

34a496e3 086d 40f9 874d b6fa5cf2c88b2e1c0cd7 b894 4881 93a7 59e60704ed84 aa656709 3f18 4154 b14d bb2906cbf6c8 efb901bd 076f 4eb7 a72a aa8fe07473ae

4a1afc16 c404 4ee4 9228 c50373335b8e 9305bc73 a136 40df 9036 5ed1b5fa76ec 9494e361 78ba 4536 b6d3 227915777450 913545ae 487d 4f9e a449 1f6f33c838e5 c7a51682 c0d9 4db1 b61c 0e5be0905eedfb91853f 0725 4c4c a1c8 0b09625d465f 1

Ακόμη κολλήσαμε τα σχήματα από το μεγαλύτερο στο μικρότερο (από το μεγαλύτερο τρίγωνο στο μικρότερο, από το μεγαλύτερο τετράγωνο στο μικρότερο κοκ.), βάζοντάς τους χαρακτηριστικά και γράφοντας το περίγραμμά τους.

cec9d8c7 1141 43fa 91f1 226abba21e22 d0a10c82 0b8d 4f69 ac33 10464c922667 f2697ce9 08d6 4f25 bb58 e1cb94636386

4d5fd140 2109 428d b1bd d7b02c8a091b 62fbd71b 68c1 4341 9e61 868317618da2 410b9f0d 3ea3 4e16 8a69 2a8c8606bd78 a6a023b3 a003 43c4 930d f0cf34360337 b7c52fe6 0058 45da bc5e afc251edd65c db72b615 9485 4d20 b61c c2dd9118024b bccf10b9 2179 4d90 9e7e 16bb19428bb6e482ebe5 6943 42fa bece ad4dc608cc1f4c3e01b4 9608 43d8 9fc8 ae1846c685600f5636bf 9041 40b1 8588 f225958e3cb0972792a3 2cfe 4d0e 982e 8ba101017900

Στο ολοήμερο πρόγραμμα τα παιδιά μιμήθηκαν τα σχήματα με τα δάκτυλα και με την παλάμη τους και τα σχεδίασαν ανά ζευγάρια στο χαρτί.

969a5429 aad6 4b92 a5cc d8c99026897e 4b479761 a211 4789 9c26 8f40a14d84fa 23b6e834 ce84 4642 ab77 d62ac856c047 b0bc2e59 84e1 4cc4 94b3 49d60e97ed83

f12c7f15 fead 440f a795 d1d03fb5e2e4b268f6d6 3504 473a 9d93 e00f54532dccd35230aa eb18 4e7c 9293 a88c5dd12eb097545c9e eb9a 48a4 9634 3d55e8ed7f71

5fd322d1 5dbc 410f 9a08 6e0642a4c1b20b2a7e6e 66e3 410d 839e e2003fed5f2b 1db49696 9971 4be2 aff9 4fbdb40146fc