Με αφορμή το βιβλίο «Η Σκάλα της Αγάπης», τοποθετήθηκαν στο κέντρο της παρέας μας, εικόνες από έργα τέχνης του καλλιτέχνη Κιθ Χάρινγκ, ο οποίος είναι γνωστός για τα ανθρωπάκια-σύμβολα. Η δουλειά του έχει γίνει μια παγκόσμια οπτική γλώσσα. Ένα από τα θέματα των έργων του, είναι η φιλία, η συνεργασία και η αλληλεγγύη. Μοιράστηκαν στα νήπια εικόνες από έργα του Κιθ Χάρινγκ, για να τις χρωματίσουν. Επέλεξαν τα χρώματα που τους ταίριαξαν για να δείξουν τις έννοιες φιλία, συνεργασία, αλληλεγγύη, υποστήριξη, ενότητα.
Στη συνέχεια, κλήθηκαν να συνεργαστούν ανά δύο παιδάκια σ’ ένα παιδαγωγικό παιχνίδι, αποτελούμενο από ξύλινα ανθρωπάκια, τα οποία για να ισορροπήσουν ήταν απαραίτητο να στηριχτούν το ένα μέσα στο άλλο. Τα παιδιά βιωματικά διαπίστωσαν ότι ένας στόχος επιτυγχάνεται όταν δύο ή τρία άτομα προσπαθούν μαζί.
Τέλος, παίξαμε ένα παιχνίδι στο ρυθμό της μουσικής, κατά τη διάρκεια του οποίου ο καθένας ήταν ελεύθερος να περπατήσει, να χορέψει, να τραγουδήσει, στο στοπ όμως, θα έπρεπε να όλοι να αγκαλιάσουμε το παιδάκι που βρισκόταν κοντά.
Έπειτα, δώσαμε τα χέρια για έναν κυκλικό χορό υπό τον ήχο του ντεφιού, το οποίο όταν σταματούσε έπρεπε τα παιδιά, χωρίς να λύσουν τα χέρια τους, να κάτσουν με προσοχή στο πάτωμα χωρίς να χαλάσει η αλυσίδα τους.
Οι παραπάνω δράσεις καθιστούν τον/την μαθητή/τρια ικανό/η:
- Να ανακαλύπτει τα κρυφά και φανερά μηνύματα ενός κειμένου ή μιας εικόνας.
- Να κατανοεί αφηρημένες έννοιες.
- Να ακολουθεί οδηγίες για την ολοκλήρωση μιας δράσης.
- Να αναπτύσσει στάσεις σεβασμού και αποδοχής στη διαφορετικότητα των άλλων.
- Να νιώθει μέλος μιας ομάδας, στην οποία επιλέγει τις αξίες της φιλίας και της συνεργασίας.
- Να προτείνει λύσεις σε κάποιο πρόβλημα.
- Να ακολουθεί τους κανόνες και τις οδηγίες που αφορούν στις κινητικές δραστηριότητες.
- Να εμπιστεύεται τον εαυτό του και τους άλλους.
- Να εκτιμά τις εκάστοτε συνθήκες προκειμένου να επιτευχθεί ένας στόχος.
- Να αντιλαμβάνεται ότι αποτελεί αιτία συγκεκριμένων αποτελεσμάτων τόσο σε ατομική, όσο και σε ομαδική δράση.