«Να μην ξεχάσω να SOSω τα υπό εξαφάνιση ζώα»: Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Θεματική Ενότητα: «Φροντίζω το Περιβάλλον» Τομέας: “Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές – Πολιτική προστασία» Πρόγραμμα Φορέων

Η Τέχνη στο Νηπιαγωγείο και τα Υπό Εξαφάνιση Ζώα της Ελλάδας

Η εικαστική αγωγή αποτελεί πολύτιμο εργαλείο στο νηπιαγωγείο, καθώς ενισχύει τη δημιουργική σκέψη, την αισθητική καλλιέργεια και την συναισθηματική έκφραση των παιδιών. Όταν τα παιδιά εκτίθενται σε πίνακες ζωγραφικής, ενεργοποιούν τη φαντασία τους, αναπτύσσουν την παρατηρητικότητα και εξασκούν την ικανότητα να εκφράζονται λεκτικά και μη λεκτικά.

Η θέαση πινάκων με υπό εξαφάνιση ζώα της Ελλάδας, όπως η αρκούδα, το ελάφι, η φώκια μονάχους-μονάχους, η χελώνα καρέτα-καρέτα και ο αργυροπελεκάνος, έχει πολλαπλά οφέλη:

  • Ενίσχυση περιβαλλοντικής συνείδησης: Μέσα από την τέχνη, τα παιδιά γνωρίζουν σπάνια ζώα και ευαισθητοποιούνται για την ανάγκη προστασίας τους.

  • Ανάπτυξη παρατηρητικότητας και σύγκρισης: Αναγνωρίζουν χρώματα, σχήματα, υφές και συγκρίνουν τις καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις με την πραγματικότητα.

  • Ενίσχυση έκφρασης και κριτικής σκέψης: Μαθαίνουν να εκφράζουν προτιμήσεις, απόψεις, συναισθήματα.

  • Διασύνδεση γνωστικών αντικειμένων: Η τέχνη γίνεται αφορμή για συζήτηση, αφήγηση, γνωριμία με το φυσικό περιβάλλον και δημιουργικές δραστηριότητες.

Τα νήπια παρακολούθησαν πίνακες ζωγραφικής με τα υπό εξαφάνιση ζώα της Ελλάδας: την καφέ αρκούδα, το ελάφι, τη φώκια μονάχους-μονάχους, τη χελώνα καρέτα-καρέτα και τον αργυροπελεκάνο.
Καθώς παρατηρούσαν τους πίνακες, εστίασαν στα χρώματα που χρησιμοποίησε ο κάθε καλλιτέχνης, και συζήτησαν για το πώς αποτυπώνονται τα ζώα μέσα από την τέχνη. Έκαναν συγκρίσεις με τις φωτογραφίες των αληθινών ζώων, παρατηρώντας ομοιότητες και διαφορές.
Τα παιδιά εκφράστηκαν ελεύθερα, μοιράστηκαν τις σκέψεις τους, μίλησαν για τα συναισθήματα που τους δημιουργεί κάθε ζώο και κάθε εικόνα.
Στο τέλος, πραγματοποιήθηκε μια ψηφοφορία όπου κάθε παιδί επέλεξε τον πίνακα που του άρεσε περισσότερο. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, τα παιδιά εξασκήθηκαν στο να σέβονται τις επιλογές των άλλων και να αναπτύσσουν την προσωπική τους αισθητική.

1ef2f8d5 cfb1 489b aae2 8212500e4f65

https://dreamskindergarten.blogspot.com/ Τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στο ανωτέρω blog

b8ae5192 cca5 46f6 85cb 0e1084f70f7e a698fe40 5ec1 4856 9701 d4f0807e1958 621416a7 9b16 4533 bdd6 e2c941bc0e7c 83902b13 2cd2 4019 9f4b 52899121d2d3 9c96c73c e0bc 47a1 8951 c2797bc661c2

83902b13 2cd2 4019 9f4b 52899121d2d3

Ο πίνακας που προτιμήθηκε περισσότερο!

b10d506a 60e1 4a22 b3d4 39104e844186