Στη γωνιά της γραφής τοποθετήθηκαν καρτέλες με λέξεις όπως “ΜΑΜΑ”, “ΜΠΑΜΠΑΣ”, “ΠΑΠΠΟΥΣ” κλπ., γεγονός που κινητοποίησε την περιέργεια των νηπίων και μερικά προσπάθησαν να γράψουν κάποιες από αυτές.
Στη συνέχεια αντιστοίχησαν τις λέξεις με τις σωστές εικόνες σε φύλλο εργασίας με τίτλο “Τα μέλη της οικογένειάς μου”.
Σε δεύτερο χρόνο μοιράστηκε στα νήπια φύλλο εργασίας με οικογένειες αποτελούμενες από διαφορετικό αριθμό μελών. Τα παιδιά μέτρησαν τα μέλη τους και επέλεξαν τον σωστό αριθμό κυκλώνοντάς τον.
Οι παραπάνω δραστηριότητες ωφελούν τους μαθητές/τριες για τους εξής λόγους:
Αποκτούν εξοικείωση με τα γράμματα της αλφαβήτου και κατανόηση της δομής των λέξεων, ενώ παράλληλα αναπτύσσουν δεξιότητες γραφής, βελτιώνοντας τη λεπτή κινητικότητα (συγκέντρωση και συντονισμός χεριού-ματιού).
Κατανοούν τις βασικές μαθηματικές έννοιες (αριθμοί, ποσότητες), εξοικειώνονται με τα σύμβολα των αριθμών και τη σειρά τους και αναπτύσσουν την ικανότητα μέτρησης και κατανόησης ποσοτήτων.
Αναπτύσσουν την παρατηρητικότητα και την ικανότητα για συσχετισμό, ενισχύουν τη λογική σκέψη και τη μνήμη, βελτιώνουν την ταξινόμηση αντικειμένων ανά κατηγορίες.