«Οι Μικροί Μηχανικοί εξερευνούν μνημεία των 5 Ηπείρων» – Θεματική ενότητα: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία /Υποενότητα:STE(A)M/Γεωμετρία & Μετρήσεις/Τεχνολογία Κατασκευών

Κατασκευή κτιρίου με διάφορα υλικά

  • Προετοιμασία υλικών:Συγκέντρωση υλικών όπως τουβλάκια, ρολά υγείας, γλωσσοπίεστρα, μανταλάκια, κάρτες, χάρτινα πιάτα.
    Δημιουργία ενός “τραπεζιού εξερεύνησης” όπου τα παιδιά μπορούν να αγγίξουν, να πειραματιστούν και να παρατηρήσουν τα υλικά.
  • Συζήτηση και παρατήρηση:Παρουσίαση των υλικών στην ομάδα.
    Συζήτηση για το ποια φαίνονται βαριά και ποια ελαφριά, με βάση την αφή και την παρατήρηση.
  • Πειραματισμός:
    Συγκρίσεις ζευγαριών υλικών (π.χ. “Είναι το τουβλάκι πιο βαρύ από το χαρτονένιο πιάτο;”).
  • Κατασκευή κτιρίου:Κάθε παιδί δημιουργεί ένα κτίριο, χρησιμοποιώντας τουλάχιστον ένα βαρύ και ένα ελαφρύ υλικό.
    Συζήτηση για το πώς το βάρος των υλικών επηρεάζει τη σταθερότητα του κτιρίου.
    Ενθάρρυνση πειραματισμού για να δουν τι συμβαίνει όταν βάζουν βαρύτερα υλικά στην κορυφή ή στη βάση του κτιρίου.
  • Αξιολόγηση και συζήτηση:Τα παιδιά παρουσιάζουν τα κτίριά τους.
    Συζήτηση για τα αποτελέσματα: Ποια κτίρια ήταν πιο σταθερά; Ποιο ρόλο έπαιξε το βάρος των υλικών;

1a3c2715 58d3 43dc a011 e75e950ff275

3c89b649 0814 4846 8e44 371b3d3d0de9 6f9f12d0 0287 44be 9c49 1221b38c7c49 7cc37d71 3b60 48d4 9b84 384b1be67764 8946ac87 eac8 4f71 85ac 1d81705ace75

 

 

 

 

 

 

 

 

a86ed01a 8bed 4a1f bd2d 0948aa62f153 c477e8a5 b3e8 420c ac88 769b9574bdfb cdb9ee2d 9737 42b0 94cc 0baf92096ca8 d1566e12 129f 4558 b8ed f1e7ad521319 e06b4d9f cfa3 4a1d a76d 4824e6d9c943

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μαθησιακοί στόχοι

Γνωστικοί στόχοι:

  • Αναγνώριση των εννοιών βαρύ και ελαφρύ μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
  • Κατανόηση της σχέσης βάρους και σταθερότητας.
  • Εισαγωγή στη διαδικασία ταξινόμησης υλικών με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Ψυχοκινητικοί στόχοι:

  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων λεπτής κινητικότητας μέσα από τη διαχείριση μικρών αντικειμένων.
  • Εξάσκηση της παρατήρησης και του πειραματισμού.

Κοινωνικοσυναισθηματικοί στόχοι:

  • Συνεργασία και επικοινωνία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.
  • Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης μέσα από την παρουσίαση των κατασκευών.

Γλωσσικοί στόχοι:

  • Χρήση λέξεων όπως βαρύ, ελαφρύ, σταθερό, ασταθές.
  • Διατύπωση παρατηρήσεων και εξηγήσεων με απλές προτάσεις.

Η δραστηριότητα αυτή συνδυάζει την επιστήμη, τη μηχανική και τη δημιουργικότητα με τις βασικές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, κάνοντας τη μάθηση διασκεδαστική και αποτελεσματική.

e99c25f7 644c 4487 b99a dc498c173b9e ec3c9a2c 6689 449a b3a6 bad58f185a12 ec6ee8af d67d 47d9 9d71 cafb314bad7e eebf8877 ff7b 4fba bd3c 11c548b7d559 afce3450 19bf 4661 ab94 ebb7bba8ad44 Αντιγραφή ab1b8717 d202 4e2d b166 31c9e5595c4e Αντιγραφή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *