Αφού προηγήθηκε η Πρόκληση ενδιαφέροντος σε προηγούμενες ημέρες για την καφέ αρκούδα, το κόκκινο ελάφι, την χελώνα καρέτα-καρέτα και τη φώκια μονάχους-μονάχους, ζώα της ελληνικής πανίδας που απειλούνται με εξαφάνιση, και ακολουθώντας τα βήματα:
Διερεύνηση – Επεξεργασία θέματος
Τα νήπια συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες που στόχο είχαν την εμβάθυνση και ανακάλυψη πληροφοριών για τα τέσσερα απειλούμενα είδη. Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και ξεφύλλισαν παιδικά βιβλία και φωτογραφικό υλικό για την καφέ αρκούδα, το κόκκινο ελάφι, τη θαλάσσια χελώνα καρέτα-καρέτα και τη μεσογειακή φώκια μονάχους-μονάχους.
Κατέγραψαν τις ερωτήσεις και τις απορίες τους, ενώ συζήτησαν για τις απειλές που αντιμετωπίζουν τα ζώα αυτά στο φυσικό τους περιβάλλον. Επιπλέον, δραματοποίησαν ιστορίες σχετικές με την προστασία της άγριας ζωής, ενσώματες αφηγήσεις και θεατρικό παιχνίδι με ρόλους των ίδιων των ζώων και των ανθρώπων που δρουν για τη διάσωσή τους.
Υλοποίηση / Παραγωγή
Στο πλαίσιο της δημιουργικής έκφρασης και συνεργασίας, τα νήπια ζωγράφισαν τα ζώα χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά και τεχνικές (κολλάζ, ακουαρέλα, μαρκαδόρους). Δημιούργησαν αφίσες και συνθήματα για την προστασία των τεσσάρων ειδών και γνώρισαν τους οργανισμούς που δραστηριοποιούνται για την προστασία τους (π.χ. ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ, ΑΡΧΕΛΩΝ, MOm, WWF).
Επίσης, συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν μια ομαδική κατασκευή–παρουσίαση των ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον, την οποία παρουσίασαν σε άλλα τμήματα ή στους γονείς.
Εμπέδωση – Ανατροφοδότηση
Τα νήπια, στο στάδιο της Εμπέδωσης, δούλεψαν σε φύλλα εργασίας με στόχο την ενίσχυση των γνώσεών τους για τα ζώα υπό εξαφάνιση και τα μέτρα προστασίας που απαιτούνται.
Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια, κατά την οποία πραγματοποιήθηκε τόσο ατομική όσο και ομαδική ανατροφοδότηση των γνώσεων και δράσεων που προηγήθηκαν. Μέσα από τη διαδικασία του αναστοχασμού, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επαναδιατυπώσουν αυτά που έμαθαν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους για την ανάγκη προστασίας της άγριας ζωής.
Αποτίμηση – Κλείσιμο
Στο τελικό στάδιο του σχεδίου εργασίας, πραγματοποιήθηκε έκθεση του τελικού έργου, στην οποία παρουσιάστηκαν οι κατασκευές και οι ζωγραφιές των παιδιών σχετικά με τα απειλούμενα ζώα (καφέ αρκούδα, κόκκινο ελάφι, χελώνα καρέτα-καρέτα, φώκια μονάχους-μονάχους). Η έκθεση λειτούργησε ως αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές/τριες του Δημοτικού, αναδεικνύοντας τη σημασία της προστασίας της άγριας ζωής.
Η δράση ολοκληρώθηκε με σύνδεση στο επόμενο θέμα, που αφορά στην προστασία των αδέσποτων ζώων, στα πλαίσια ενίσχυσης της ενσυναίσθησης, της φιλοζωίας και της ενεργούς πολιτειότητας. Μέσα από τις νέες δραστηριότητες, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να συνεχίσουν την ευαισθητοποίηση σε θέματα που άπτονται της υπεύθυνης στάσης απέναντι στο περιβάλλον και τα ζώα.