Την τάξη μας επισκέφτηκε ο Νίκος.
Ο Νίκος, παρουσιάστηκε ως ένα αγόρι σε χαρτί ζωγραφισμένο. Ο Νίκος διηγήθηκε την ιστορία του.
Είναι 4 χρονών και πηγαίνει στο νηπιαγωγείο. Από την πρώτη ημέρα στο σχολείο προσπάθησε να κάνει νέους φίλους. Όμως κάθε φορά που πλησίαζε κάποιο/α παιδί/ά ή τον απέφευγαν, ή του έλεγαν πως δεν τον θέλουν για φίλο και κάποιες φορές του μιλούσαν άσχημα. Παρότι ο Νίκος το είχε πει στη δασκάλα του και εκείνη μίλησε σε όλα τα παιδιά για τη σημασία της φιλίας και της ομάδας, τα παιδιά δεν άλλαξαν συμπεριφορά. Κάθε φορά που ο Νίκος άκουγε μια άσχημη κουβέντα ή πως δεν τον ήθελαν στο παιχνίδι τους, η καρδούλα του πονούσε και στην περίπτωσή μας το χαρτί που ήταν ο Νίκος ζωγραφισμένος τσαλακώνονταν. Τσαλακώνονταν τόσο που γίνονταν ένα κουβάρι, μια μπαλίτσα χαρτιού. Και μόλις στο σχολείο μας προσπαθήσαμε να το ξετυλίξουμε, ακόμη και με γλυκά λογάκια και με άπλετη φιλοξενία στην τάξη μας, ο Νίκος-χαρτί, δεν μπορούσε να γίνει-νιώσει όπως πριν. Οι πικρές κουβέντες και τα πικρά λογάκια χαράζονται βαθιά μέσα μας και μένουν όπως το χαρτί που τσαλακώνεται και δεν γίνεται ποτέ όπως ήταν πριν.
Τα παιδιά όμως θέλησαν αυτό να το αλλάξουν. Έτσι πρότειναν να ζωγραφίσουν τον Νίκο από την αρχή σε μια ολοκαίνουργια σελίδα. Οπότε ο Νίκος θα ένιωθε πως είχε μια ευκαιρία να δοκιμάσει απ΄ την αρχή να κάνει φίλους. Του έδειξαν την τάξη, τα παιχνίδια και την αυλή.
Βιωματικά τα νήπια ανταποκρίθηκαν σε μια ευγενική και γεμάτη ενσυναίσθηση συμπεριφορά. Κάναμε αρκετούς διαλόγους μεταξύ μας χρησιμοποιώντας ευγενικές λεξούλες όπως είναι το «Παρακαλώ», «Ορίστε», «Ευχαριστώ», «Συγγνώμη» κ.α.
Ακούσαμε το τραγούδι από την Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Παρακαλώ / Ευχαριστώ
Σε χάρτινες καραμελίτσες που μπήκαν σε βάζο, τα παιδιά έγραψαν τα ευγενικά γλυκά λογάκια. Δύο λέξεις μόνο: «Παρακαλώ» και «Ευχαριστώ».
Οι παραπάνω δράσεις καθιστούν τον/την μαθητή/τρια ικανό/η:
- Να αναγνωρίζει τις διάφορες μορφές επιθετικής συμπεριφοράς.
- Να κατανοήσει τις αρνητικές επιπτώσεις μιας μη αποδεκτής συμπεριφοράς.
- Να αντιμετωπίζει δύσκολα περιστατικά αρνητικής συμπεριφοράς μόνος/η του/της με τον κατάλληλο τρόπο.
- Να κατανοήσει τι θα πει ενσυναίσθηση.
- Να είναι σε ετοιμότητα να υπερασπιστεί τον εαυτό του/της ή και τους άλλους όταν είναι αποδέκτης/τες επιθετικής συμπεριφοράς.
- Να επιλέγει την ευγένεια και την καλοσύνη.
- Να αντιλαμβάνεται πως ότι δεν μας αρέσει να μας κάνουν, δεν το κάνουμε εμείς στους άλλους.