Δραστηριότητα 5 Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Δεν φωνάζω, δεν μαλώνω, αγκαλιά και αγάπη απλώνω»-Θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ–ΕΥ ΖΗΝ/Υποενότητα: ΥΓΕΙΑ

Την τάξη μας επισκέφτηκε ο Νίκος.
Ο Νίκος, παρουσιάστηκε ως ένα αγόρι σε χαρτί ζωγραφισμένο. Ο Νίκος διηγήθηκε την ιστορία του.
Είναι 4 χρονών και πηγαίνει στο νηπιαγωγείο. Από την πρώτη ημέρα στο σχολείο προσπάθησε να κάνει νέους φίλους. Όμως κάθε φορά που πλησίαζε κάποιο/α παιδί/ά ή τον απέφευγαν, ή του έλεγαν πως δεν τον θέλουν για φίλο και κάποιες φορές του μιλούσαν άσχημα. Παρότι ο Νίκος το είχε πει στη δασκάλα του και εκείνη μίλησε σε όλα τα παιδιά για τη σημασία της φιλίας και της ομάδας, τα παιδιά δεν άλλαξαν συμπεριφορά. Κάθε φορά που ο Νίκος άκουγε μια άσχημη κουβέντα ή πως δεν τον ήθελαν στο παιχνίδι τους, η καρδούλα του πονούσε και στην περίπτωσή μας το χαρτί που ήταν ο Νίκος ζωγραφισμένος τσαλακώνονταν. Τσαλακώνονταν τόσο που γίνονταν ένα κουβάρι, μια μπαλίτσα χαρτιού. Και μόλις στο σχολείο μας προσπαθήσαμε να το ξετυλίξουμε, ακόμη και με γλυκά λογάκια και με άπλετη φιλοξενία στην τάξη μας, ο Νίκος-χαρτί, δεν μπορούσε να γίνει-νιώσει όπως πριν. Οι πικρές κουβέντες και τα πικρά λογάκια χαράζονται βαθιά μέσα μας και μένουν όπως το χαρτί που τσαλακώνεται και δεν γίνεται ποτέ όπως ήταν πριν.

84a6a737 1363 4b21 9760 4d6c3fb1f3ea033d953d 262b 49f1 9da6 db41c5beaa218bea472d 3859 42aa 8793 efd48b27a8bb b36e97e4 49ac 48e0 99d0 931ad97920f8 ca4ee98b 001d 4d23 b155 f5884cd10840

Τα παιδιά όμως θέλησαν αυτό να το αλλάξουν. Έτσι πρότειναν να ζωγραφίσουν τον Νίκο από την αρχή σε μια ολοκαίνουργια σελίδα. Οπότε ο Νίκος θα ένιωθε πως είχε μια ευκαιρία να δοκιμάσει απ΄ την αρχή να κάνει φίλους. Του έδειξαν την τάξη, τα παιχνίδια και την αυλή.

1ac43e8a 59c9 4a3c 97ff b98acadc8d6e 5ac9c0fd 80d0 4631 824e 50ae44ec5210 8e6fabaf 3b4b 4bc6 8144 012a6c76a55e 45126f85 62ea 4218 9961 19bdfe8392c642debefd 967f 41f9 9973 bc34c328e4ee

Βιωματικά τα νήπια ανταποκρίθηκαν σε μια ευγενική και γεμάτη ενσυναίσθηση συμπεριφορά. Κάναμε αρκετούς διαλόγους μεταξύ μας χρησιμοποιώντας ευγενικές λεξούλες όπως είναι το «Παρακαλώ», «Ορίστε», «Ευχαριστώ», «Συγγνώμη» κ.α.

Ακούσαμε το τραγούδι από την Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Παρακαλώ / Ευχαριστώ

Σε χάρτινες καραμελίτσες που μπήκαν σε βάζο, τα παιδιά έγραψαν τα ευγενικά γλυκά λογάκια. Δύο λέξεις μόνο: «Παρακαλώ» και «Ευχαριστώ».

2d403efd c6e4 4d57 b9b8 d34a0feb2dbf 3f9dd879 7683 40dc 8fd2 a5df3fed7b6a d262c81c f0a9 42a2 8ecc c1d440aa564b 657fbbc2 c5d3 42ed b6c2 4fd8a07e671f

   28337ec5 5483 4b13 bd15 d86c6f84dcbf        ea50f546 47b4 4ea8 94ba 6e8962218d7c        14db49dc ac45 499f 8506 f1bbf4eccac8

19185abc 485c 4055 8560 70ed00840c9f

 

Οι παραπάνω δράσεις καθιστούν τον/την μαθητή/τρια ικανό/η:

  • Να αναγνωρίζει τις διάφορες μορφές επιθετικής συμπεριφοράς.
  • Να κατανοήσει τις αρνητικές επιπτώσεις μιας μη αποδεκτής συμπεριφοράς.
  • Να αντιμετωπίζει δύσκολα περιστατικά αρνητικής συμπεριφοράς μόνος/η του/της με τον κατάλληλο τρόπο.
  • Να κατανοήσει τι θα πει ενσυναίσθηση.
  • Να είναι σε ετοιμότητα να υπερασπιστεί τον εαυτό του/της ή και τους άλλους όταν είναι αποδέκτης/τες επιθετικής συμπεριφοράς.
  • Να επιλέγει την ευγένεια και την καλοσύνη.
  • Να αντιλαμβάνεται πως ότι δεν μας αρέσει να μας κάνουν, δεν το κάνουμε εμείς στους άλλους.