Δραστηριότητα 4 Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Δεν φωνάζω, δεν μαλώνω, αγκαλιά και αγάπη απλώνω»-Θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ–ΕΥ ΖΗΝ/Υποενότητα: ΥΓΕΙΑ

ΤΙ ΚΑΝΩ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ;

  1. Τα νήπια κλήθηκαν να εκφράσουν ιδέες που σχετίζονται με το πως περνούν μαζί το χρόνο τους και να περιγράψουν τις από κοινού δραστηριότητές τους, που φανερώνουν κατ’ επέκταση τη φιλία τους. Εκείνα είπαν:
  • Ε: Μοιράζομαι τα πατατάκια μου.
  • Φ: Μοιράζομαι τα παιχνίδια μου, κάνουμε μαζί ποδήλατο. Βλέπουμε παιδικά, ακούμε τον άλλον όταν μιλάει.
  • Ν: Παίζουμε μαζί στην παιδική χαρά. Κάνουμε μαζί ποδήλατο. Παίζουμε κρυφτό, κυνηγητό, κλέφτες και αστυνόμους.
  • Σ: Παίζουμε κυνήγι στα ψέματα, κάνουμε κούνιες.
  1. Μοιράστηκαν στα νήπια εικόνες από πίνακες του Κιθ Χάρινγκ. Αυτές έδειχναν ανθρωπάκια να υποστηρίζει το ένα το άλλο με διάφορους τρόπους. Επίσης, κάθε εικόνα μετέφερε ένα συναίσθημα ενότητας, συνεργασίας, φροντίδας.
    Τα παιδιά χρωμάτισαν με χρώματα που επέλεξαν τις εικόνες και στη συνέχεια στον κύκλο μας όλα είπαν μια σκέψη σε σχέση με την εικόνα που χρωμάτισαν.
    55eb48e8 5564 42fc 88b8 4820368a6e1f b200ed4f 3f78 400b bf5c b7da4e313fba bd67ff36 2c94 49ce bf00 0238d9d8ceba c51c876f 2237 456e b6c2 0b1884a1de50 e1d65c11 6295 44a6 9034 d670eaf9220e
  1. Στη συνέχεια αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια ιστορία βάζοντας σε μια σειρά τις εικόνες.

Η ιστορία πήγε κάπως έτσι: Δύο φίλοι αγαπημένοι ένιωθαν χαρά που μπορούσαν κάθε ημέρα να βρίσκονται και να παίζουν. Στην παρέα τους προστέθηκε ακόμη ένας φίλος. Και οι τρεις έκαναν διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα, όπως να ανεβαίνει ο ένας στην πλάτη του άλλου για να μαζέψουν καρύδια από το δέντρο και να τα μοιραστούν. Τόσο ωραία που περνούσαν που στην παρέα ήρθαν και άλλοι. Θέλησαν και αυτοί να γίνουν μέρος αυτής της όμορφης ομάδας. Ο ένας πρόσεχε τον άλλον και έπαιζαν όλη την ημέρα μαζί. Και έτσι ο χρόνος περνούσε και η αγάπη τους μεγάλωνε.

Τα παιδιά είπαν πως φιλία είναι να μπορεί κάποιος να πιστεύει τον άλλον, να μοιράζεται μαζί του, να δείχνει αγάπη.
Η φιλία είναι δώρο, πολύτιμο, χρυσό, για πάντα αν το προσέξεις, θα το ‘χεις φυλαχτό».

Οι παραπάνω δράσεις καθιστούν τον/την μαθητή/τρια ικανό/η:

  • Να επιλέγει τις κατάλληλες λέξεις και φράσεις για να αφηγηθεί μια εικόνα.
  • Να εμπλουτίζει το λεξιλόγιό του/της μέσα από την προφορική αλληλεπίδραση με τους/τις συμμαθητές/τριες του/της και τον/την εκπαιδευτικό.
  • Να κατανοεί ότι η δομή μιας ιστορίας έχει αρχή μέση και τέλος.
  • Να αναπτύσσει τη φαντασία και να ενισχύει τη δημιουργικότητά του/της.
  • Να τονώνει την αυτοπεποίθησή του/της μέσω της υποστήριξης και της θετικής ανάδρασης από τους εκπαιδευτικούς.
  • Να εξασκείται στην ακρόαση και κατανόηση ιστοριών που αφηγούνται άλλοι.