«Οι Μικροί Μηχανικοί εξερευνούν μνημεία των 5 Ηπείρων» – Θεματική ενότητα: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία /Υποενότητα:STE(A)M/Γεωμετρία & Μετρήσεις/Τεχνολογία Κατασκευών

εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 508

εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 042 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 251 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 306 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 403 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 466 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 508

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η διδασκαλία βασικών εννοιών φυσικής, όπως η ισορροπία και η σταθερότητα, στο νηπιαγωγείο μπορεί να γίνει μέσω διασκεδαστικών και βιωματικών δραστηριοτήτων. Η χρήση διαφόρων υλικών όπως γλωσσοπίεστρα, μανταλάκια, ρολά υγείας και τουβλάκια βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν αυτές τις έννοιες μέσα από το παιχνίδι και την εξερεύνηση.

Έννοιες που εισάγονται

  1. Ισορροπία
    • Μια κατασκευή είναι ισορροπημένη όταν το βάρος κατανέμεται ομοιόμορφα και μπορεί να παραμείνει σταθερή.
    • Οι επιφάνειες που χρησιμοποιούνται ως βάση επηρεάζουν την ισορροπία (πλατιά vs. στενά).
  2. Σταθερότητα
    • Μια κατασκευή είναι σταθερή όταν δεν πέφτει εύκολα, ακόμα και αν της ασκηθεί μικρή δύναμη.
    • Η σταθερότητα αυξάνεται με μια ευρύτερη βάση ή χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Δόθηκαν στα νήπια διάφορα υλικά και κλήθηκαν να χτίσουν μια γέφυρα. Πειραματίστηκαν με ρολά υγείας τα οποία τοποθέτησαν ως βάση, θεμέλια και πυλώνες, ενώ χρησιμοποίησαν γλωσσοπίεστρα για να κτίσουν το κατάστρωμα.
Καθώς έκτιζαν τη γέφυρα σε συνεργασία μεταξύ τους, η εκπαιδευτικός τα προέτρεπε να παρατηρήσουν με τι τρόπο θα μπορούσαν να διατηρήσουν την ισορροπία, ώστε η γέφυρα να παραμένει σταθερή σε κάθε υλικό που προσέθεταν.
“Το υλικό αυτό είναι ελαφρύ ή βαρύ; Πως θα μπορούσε και που θα μπορούσε να τοποθετηθεί, στην αρχή στη μέση ή στο τέλος της γέφυρας; Αν αφήσουμε κενά κάποια σημεία, θα μπορούσε να περάσει με ασφάλεια ένα αυτοκίνητο;”

Τα παιδιά αφού έκτισαν με επιτυχία τη γέφυρα, έκτισαν δρόμους, σπίτια, φάρμα, στάβλους, έφτιαξαν πάρκο. Επεκτάθηκαν στον πειραματισμό τους κατασκευάζοντας και αεροπλάνο. Δοκίμασαν να ισορροπήσουν γλωσσοπίεστρα σε συνδυασμό με μανταλάκια, χρησιμοποιώντας ελαφριά υλικά αλλά και βαριά για να κτίσουν ένα κτίριο, παρατηρώντας τη δυναμική μεταξύ τους σε σχέση με το ύψος που ήθελαν να δώσουν σε αυτό.

εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 55 323 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 55 491 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 55 566 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 55 598 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 55 641 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 55 707 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 55 766 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 55 827 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 55 895 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 55 944 1 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 017 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 096 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 148 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 198 εικόνα Viber 2025 01 14 10 27 56 356

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χρησιμοποιώντας ένα τουβλάκι (παραλληλεπίπεδο) και έναν κώνο, παίξαμε μπάσκετ.

17bbd26c b2d5 4b1f ab68 f073ef98de0c 1 74b551eb 2f7a 40c4 98ec 271c1477f7a3 504d4b67 939e 4d7c 89e5 0822658625f5 704d90fd d795 42c2 baf4 ff69dfc7e0c3 6998dd3b 903e 4c6d 812e 2ff1cf152177 acc03fb8 1616 41ff 9bb2 a2fe756a0df5 1 ad021b0b 80e6 4438 a042 80dc8db82833 ec115e0a e1ed 4d6b 8285 b7daa106ad7d ecc5515e 74a4 4fb5 9ad9 06ccbe9ec53b

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *