«Να μην ξεχάσω να SOSω τα υπό εξαφάνιση ζώα»: Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Θεματική Ενότητα: «Φροντίζω το Περιβάλλον» Τομέας: “Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές – Πολιτική προστασία» Πρόγραμμα Φορέων

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των παιδιών για την προστασία της καφέ αρκούδας, οργανώθηκε μια βιωματική μουσικοκινητική δραστηριότητα εμπνευσμένη από το τραγούδι “Hunting Bear Song”. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε ένα φανταστικό ταξίδι για να γνωρίσουν και να προειδοποιήσουν την αρκούδα για τους κινδύνους που την απειλούν.

Η δράση περιλάμβανε:

  • Κινητικές αναπαραστάσεις φυσικών εμποδίων: τα παιδιά πέρασαν έναν λόφο, “κολύμπησαν” σε μια λίμνη, περπάτησαν σε δάσος και έφτασαν στη σπηλιά της αρκούδας.

  • Μουσική συνοδεία με ρυθμούς από το ταμπουρίνο που καθοδηγούσε την ένταση, το ρυθμό και τη συναισθηματική ατμόσφαιρα της εξερεύνησης.

  • Φαντασία και ρόλους: τα παιδιά υποδύθηκαν τους εξερευνητές και αλληλεπίδρασαν με το περιβάλλον και την αρκούδα.

  • Τελικά, η αρκούδα ενοχλήθηκε από την παρουσία τους και τα παιδιά έτρεξαν πίσω ακολουθώντας αντίστροφα τη διαδρομή, ενισχύοντας την έννοια της αρχής και της συνέχειας.

Μέσω μιας Μουσικοκινητικής Δράσης επιτυγχάνεται η:

  1. Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων
    ▸ Συντονισμός κινήσεων με το ρυθμό
    ▸ Εναλλαγές έντασης και ταχύτητας στην κίνηση
    ▸ Ανάπτυξη ισορροπίας, ευλυγισίας και χωρικής αντίληψης

  2. Ενίσχυση της ακουστικής αντίληψης και της μουσικότητας
    ▸ Διαφοροποίηση ήχων και ρυθμικών μοτίβων
    ▸ Αντίληψη της σχέσης ήχου-κίνησης
    ▸ Έκφραση συναισθημάτων μέσω της μουσικής

  3. Καλλιέργεια φαντασίας και δημιουργικής σκέψης
    ▸ Εμπλοκή σε ένα φανταστικό σενάριο
    ▸ Δημιουργική ερμηνεία του περιβάλλοντος και των ρόλων

  4. Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη
    ▸ Ενσυναίσθηση προς τα ζώα και το φυσικό περιβάλλον
    ▸ Συνεργασία και ομαδικότητα
    ▸ Αντίληψη κινδύνου και ασφάλειας

  5. Σύνδεση με το περιβαλλοντικό θέμα
    ▸ Κατανόηση του κινδύνου εξαφάνισης της καφέ αρκούδας
    ▸ Ενεργή συμμετοχή σε δράση με νόημα και περιβαλλοντικό μήνυμα

οπότε και τα νήπια ωφελούνται καθώς:

  • Ενισχύεται η πολύπλευρη ανάπτυξή τους: σωματική, γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική.

  • Μαθαίνουν να εκφράζονται μέσα από το σώμα και τη μουσική, ενώ παράλληλα οργανώνουν τη σκέψη τους.

  • Αποκτούν οικολογική συνείδηση μέσα από εμπειρίες που τους εμπλέκουν ουσιαστικά.

  • Ρυθμίζουν την ενέργεια και της συγκέντρωση τους μέσω της εναλλαγής της έντασης και δράσης, με ηρεμία.

  •  

    9ca63791 c72e 434b 8784 d151759784c2 257ca5c2 deca 4755 b743 5548f65a4146 b6e8b7fb acf8 4e4a 8c7e 1ec005f9819c ceb1b697 3d92 4e62 9a18 b986ea7de587 d9960d39 679e 479c 8521 496da2fab161 d554770f 0c8f 487a b58a bf1d21d0f855

  • d01d4f13 1385 4824 9cbc fdb112e2cb3e 5260b996 310c 41e9 a754 5e1c010172af 6624c93e 7179 45d7 af45 ba823a900059 26d653bb 87ec 4116 8303 ff1c043c35a5 7ba3d25c 8932 4276 9ca0 a91d58213de1 f81f6900 0d65 49b1 bcd9 9bd5c714566c b558472a d46c 45b5 bc26 a7339be4a4ce
  • Με αφορμή τα παραπάνω, ακολούθησε μια μαθηματική δραστηριότητα όπου τα νήπια επέλεγαν μια εικόνα με μια αρκούδα, στην οποία υπήρχε ένας αριθμός από το 1 έως το 10. Στη συνέχεια καλούνταν να εντοπίσουν τον αντίστοιχο αριθμό σε κουκίδες και να ενώσουν τις δύο εικόνες (π.χ. το μισό σώμα της αρκούδας με τον αριθμό 2 να συνδεθεί με το άλλο μισό που δείχνει δύο κουκίδες).

    Συμπληρωματικά, τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα σύνθεσης εικόνας, όπου συναρμολόγησαν μια αρκούδα σε μορφή απλού παζλ, ακολουθώντας τη σωστή αριθμητική σειρά από το 1 έως το 4, ώστε να δημιουργήσουν τη συνολική εικόνα της αρκούδας.

    Στόχοι της Δραστηριότητας

    Αντιστοίχιση ποσότητας με αριθμητικό σύμβολο
    Αναγνώριση αριθμών από το 1 έως το 10
    Καλλιέργεια οπτικοκινητικού συντονισμού
    Ανάπτυξη λογικομαθηματικής σκέψης
    Κατανόηση σειραθέτησης και σύνθεσης εικόνας

  • feb39b1a 86e4 470f 91ca 5c7cad46395c f92c31d7 e021 46e1 bd8e 70c83d93741c d812c936 874d 484f ab63 e6b0b057ffcd 882a6b21 ec7f 4577 9382 03a35cf69a4d 92d59d6e e2a5 4cf6 bb7f 3880c57967e8 38cbfc11 d9a6 4316 a55f 4a43a15c7a92 9a940ab1 a198 4933 933b 56f743f9a93f 2f86048e af6c 4daa 87ce c9eea6a5bdd1 02cf9460 047d 48cd aa13 9a58df579a88
  • 7a0dd072 52e0 42a8 b98e dd7a5ec87165 97d6743b 4942 4f07 91ca e32f48a98a8e 430a6875 3f25 44cc 824c 6a9f3392f412 aeccce99 ffb2 45ad 9255 e093e01cd4a2 acbe06ea 69b2 4f61 8897 7312d50abf5a c1719a00 d029 40be 9710 d64cdfde2b60 c7178152 c81c 4b68 8886 b6912a021754