Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των παιδιών για την προστασία της καφέ αρκούδας, οργανώθηκε μια βιωματική μουσικοκινητική δραστηριότητα εμπνευσμένη από το τραγούδι “Hunting Bear Song”. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε ένα φανταστικό ταξίδι για να γνωρίσουν και να προειδοποιήσουν την αρκούδα για τους κινδύνους που την απειλούν.
Η δράση περιλάμβανε:
-
Κινητικές αναπαραστάσεις φυσικών εμποδίων: τα παιδιά πέρασαν έναν λόφο, “κολύμπησαν” σε μια λίμνη, περπάτησαν σε δάσος και έφτασαν στη σπηλιά της αρκούδας.
-
Μουσική συνοδεία με ρυθμούς από το ταμπουρίνο που καθοδηγούσε την ένταση, το ρυθμό και τη συναισθηματική ατμόσφαιρα της εξερεύνησης.
-
Φαντασία και ρόλους: τα παιδιά υποδύθηκαν τους εξερευνητές και αλληλεπίδρασαν με το περιβάλλον και την αρκούδα.
-
Τελικά, η αρκούδα ενοχλήθηκε από την παρουσία τους και τα παιδιά έτρεξαν πίσω ακολουθώντας αντίστροφα τη διαδρομή, ενισχύοντας την έννοια της αρχής και της συνέχειας.
Μέσω μιας Μουσικοκινητικής Δράσης επιτυγχάνεται η:
-
Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων
▸ Συντονισμός κινήσεων με το ρυθμό
▸ Εναλλαγές έντασης και ταχύτητας στην κίνηση
▸ Ανάπτυξη ισορροπίας, ευλυγισίας και χωρικής αντίληψης -
Ενίσχυση της ακουστικής αντίληψης και της μουσικότητας
▸ Διαφοροποίηση ήχων και ρυθμικών μοτίβων
▸ Αντίληψη της σχέσης ήχου-κίνησης
▸ Έκφραση συναισθημάτων μέσω της μουσικής -
Καλλιέργεια φαντασίας και δημιουργικής σκέψης
▸ Εμπλοκή σε ένα φανταστικό σενάριο
▸ Δημιουργική ερμηνεία του περιβάλλοντος και των ρόλων -
Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη
▸ Ενσυναίσθηση προς τα ζώα και το φυσικό περιβάλλον
▸ Συνεργασία και ομαδικότητα
▸ Αντίληψη κινδύνου και ασφάλειας -
Σύνδεση με το περιβαλλοντικό θέμα
▸ Κατανόηση του κινδύνου εξαφάνισης της καφέ αρκούδας
▸ Ενεργή συμμετοχή σε δράση με νόημα και περιβαλλοντικό μήνυμα
οπότε και τα νήπια ωφελούνται καθώς:
-
Ενισχύεται η πολύπλευρη ανάπτυξή τους: σωματική, γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική.
-
Μαθαίνουν να εκφράζονται μέσα από το σώμα και τη μουσική, ενώ παράλληλα οργανώνουν τη σκέψη τους.
-
Αποκτούν οικολογική συνείδηση μέσα από εμπειρίες που τους εμπλέκουν ουσιαστικά.
-
Ρυθμίζουν την ενέργεια και της συγκέντρωση τους μέσω της εναλλαγής της έντασης και δράσης, με ηρεμία.
-
Με αφορμή τα παραπάνω, ακολούθησε μια μαθηματική δραστηριότητα όπου τα νήπια επέλεγαν μια εικόνα με μια αρκούδα, στην οποία υπήρχε ένας αριθμός από το 1 έως το 10. Στη συνέχεια καλούνταν να εντοπίσουν τον αντίστοιχο αριθμό σε κουκίδες και να ενώσουν τις δύο εικόνες (π.χ. το μισό σώμα της αρκούδας με τον αριθμό 2 να συνδεθεί με το άλλο μισό που δείχνει δύο κουκίδες).
Συμπληρωματικά, τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα σύνθεσης εικόνας, όπου συναρμολόγησαν μια αρκούδα σε μορφή απλού παζλ, ακολουθώντας τη σωστή αριθμητική σειρά από το 1 έως το 4, ώστε να δημιουργήσουν τη συνολική εικόνα της αρκούδας.
Στόχοι της Δραστηριότητας
Αντιστοίχιση ποσότητας με αριθμητικό σύμβολο
Αναγνώριση αριθμών από το 1 έως το 10
Καλλιέργεια οπτικοκινητικού συντονισμού
Ανάπτυξη λογικομαθηματικής σκέψης
Κατανόηση σειραθέτησης και σύνθεσης εικόνας