Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Η δική μου μοναδική οικογένεια”/”Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”-Ανθρώπινα δικαιώματα

Με αφορμή το παραμύθι “Μόνο εσένα αγαπώ τόσο πολύ!”, στο οποίο ο Γιόσι το λαγουδάκι τσακώνεται με τη μαμά του, επειδή δεν θέλει να συγυρίζει τα παιχνίδια του και να ακολουθήσει τους κανόνες της οικογένειας, στην παρεούλα έγινε μια συζήτηση σχετικά με τους τρόπους που μπορεί κάθε παιδί να βοηθάει τους γονείς του στο σπίτι.
Αρχικά ειπώθηκε πως για να λειτουργήσει ομαλά μια οικογένεια, τα μέλη της υιοθετούν και μοιράζονται διαφορετικούς ρόλους και τρόπους συμπεριφοράς. Οι γονείς φροντίζουν τα παιδιά τους και προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες τους. Τα παιδιά με τη σειρά τους, φέρονται με σεβασμό και αγάπη στους γονείς τους, αναγνωρίζουν τις προσπάθειές τους και τους βοηθούν όσο και όπου μπορούν.
Τα μέλη της οικογένειας έχουν και άλλους ρόλους στη ζωή τους. Οι γονείς μπορεί να είναι ταυτόχρονα και εργαζόμενοι, μέλη συλλόγων κ.ά. Τα παιδιά είναι μαθητές και παράλληλα μπορεί να αποτελούν μέλη αθλητικών ομάδων κ.ά.
Αφού λοιπόν μέχρι τώρα τα παιδιά μπόρεσαν να δουν και να κατανοήσουν τη θέση, το ρόλο, τη σημασία, την αξία των μελών της οικογένειάς τους στη ζωή τους, κλήθηκαν να προβληματιστούν και να προτείνουν τρόπους με τους οποίους τα ίδια θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στο σπίτι τους με το δικό τους τρόπο.
ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΟΗΘΑΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ 1 page 0001

Παρατήρησαν τις εικόνες του πιο πάνω φύλλου εργασίας. Έπειτα, τους ζητήθηκε να τις περιγράψουν και να διαπιστώσουν ποιες από αυτές δήλωναν μια βοηθητική συμπεριφορά προς την οικογένειά τους. Τα νήπια ανταποκρίθηκαν θετικά και κατανόησαν ότι κάποιες απλές καθημερινές συνήθειες που μπορούν να έχουν σαν μια ρουτίνα στο σπίτι τους, είναι αρκετά χρήσιμες τόσο για τους γονείς τους όσο και για τα ίδια. Τα παιδιά νιώθουν σημαντικά όταν καταφέρνουν να στρώσουν το κρεβάτι τους ή το τραπέζι την ώρα του φαγητού, όταν ξέρουν να τακτοποιούν τα παιχνίδια τους, να ντύνονται, να βάζουν τα άπλυτα τους στο καλάθι, να πετούν τα σκουπίδια κλπ.

3c1dba4a 9cbe 44c2 8f8a e4eaffd3d6d4 417083c0 97af 4bfe 875e f2ba1c7bc5f1 c66a400b e625 41cf 8aaa b809d0204d9c f95e91bf cf20 41e4 bdfa ecca1f8690a3

Έτσι, διάλεξαν να βάλουν μια τελίτσα σε όσες δραστηριότητες τους έδιναν την ευκαιρία να γίνουν πρώτης τάξεως βοηθοί!!!

Στο μάθημα των αγγλικών γνώρισαν την οικογένεια της Κίκη. Έμαθαν λέξεις όπως mom, dad, brother, sister, grandmother, grandfather.

ac3e5bbb 0107 414e 91b7 5c938de5e3fa 9211797a 6525 4ddf adbd fb2771f0486c

Στο ολοήμερο πρόγραμμα, αντιστοίχησαν την εικόνα (φωτό οικογένειας, μπαμπά, μαμά, κλπ.) με τη σωστή λέξη (οικογένεια, μπαμπάς, μαμά), κόβοντας και κολλώντας την στο κατάλληλο πλαίσιο. Χρειάστηκε να γίνουν ντεντέκτιβ των γραμμάτων, αφού έπρεπε να κατανοήσουν το αρχικό γράμμα κάθε λέξης, ώστε να καταλάβουν προχωρώντας στο επόμενο το νόημά της.

59c9f7a6 a8a0 49e0 acd2 74c3195c895b ,0594df4c 5982 4a4d b781 84d1c26893dd ed5aa9cb 464f 40a4 9916 d3b0d82a62b4 fd109323 be1c 4517 92df 3a065f555ab0