Με αφορμή το παραμύθι “Μόνο εσένα αγαπώ τόσο πολύ!”, στο οποίο ο Γιόσι το λαγουδάκι τσακώνεται με τη μαμά του, επειδή δεν θέλει να συγυρίζει τα παιχνίδια του και να ακολουθήσει τους κανόνες της οικογένειας, στην παρεούλα έγινε μια συζήτηση σχετικά με τους τρόπους που μπορεί κάθε παιδί να βοηθάει τους γονείς του στο σπίτι.
Αρχικά ειπώθηκε πως για να λειτουργήσει ομαλά μια οικογένεια, τα μέλη της υιοθετούν και μοιράζονται διαφορετικούς ρόλους και τρόπους συμπεριφοράς. Οι γονείς φροντίζουν τα παιδιά τους και προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες τους. Τα παιδιά με τη σειρά τους, φέρονται με σεβασμό και αγάπη στους γονείς τους, αναγνωρίζουν τις προσπάθειές τους και τους βοηθούν όσο και όπου μπορούν.
Τα μέλη της οικογένειας έχουν και άλλους ρόλους στη ζωή τους. Οι γονείς μπορεί να είναι ταυτόχρονα και εργαζόμενοι, μέλη συλλόγων κ.ά. Τα παιδιά είναι μαθητές και παράλληλα μπορεί να αποτελούν μέλη αθλητικών ομάδων κ.ά.
Αφού λοιπόν μέχρι τώρα τα παιδιά μπόρεσαν να δουν και να κατανοήσουν τη θέση, το ρόλο, τη σημασία, την αξία των μελών της οικογένειάς τους στη ζωή τους, κλήθηκαν να προβληματιστούν και να προτείνουν τρόπους με τους οποίους τα ίδια θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στο σπίτι τους με το δικό τους τρόπο.
Παρατήρησαν τις εικόνες του πιο πάνω φύλλου εργασίας. Έπειτα, τους ζητήθηκε να τις περιγράψουν και να διαπιστώσουν ποιες από αυτές δήλωναν μια βοηθητική συμπεριφορά προς την οικογένειά τους. Τα νήπια ανταποκρίθηκαν θετικά και κατανόησαν ότι κάποιες απλές καθημερινές συνήθειες που μπορούν να έχουν σαν μια ρουτίνα στο σπίτι τους, είναι αρκετά χρήσιμες τόσο για τους γονείς τους όσο και για τα ίδια. Τα παιδιά νιώθουν σημαντικά όταν καταφέρνουν να στρώσουν το κρεβάτι τους ή το τραπέζι την ώρα του φαγητού, όταν ξέρουν να τακτοποιούν τα παιχνίδια τους, να ντύνονται, να βάζουν τα άπλυτα τους στο καλάθι, να πετούν τα σκουπίδια κλπ.
Έτσι, διάλεξαν να βάλουν μια τελίτσα σε όσες δραστηριότητες τους έδιναν την ευκαιρία να γίνουν πρώτης τάξεως βοηθοί!!!
Στο μάθημα των αγγλικών γνώρισαν την οικογένεια της Κίκη. Έμαθαν λέξεις όπως mom, dad, brother, sister, grandmother, grandfather.
Στο ολοήμερο πρόγραμμα, αντιστοίχησαν την εικόνα (φωτό οικογένειας, μπαμπά, μαμά, κλπ.) με τη σωστή λέξη (οικογένεια, μπαμπάς, μαμά), κόβοντας και κολλώντας την στο κατάλληλο πλαίσιο. Χρειάστηκε να γίνουν ντεντέκτιβ των γραμμάτων, αφού έπρεπε να κατανοήσουν το αρχικό γράμμα κάθε λέξης, ώστε να καταλάβουν προχωρώντας στο επόμενο το νόημά της.