Δράσεις Ενεργού Πολίτη: «Από το Καταφύγιο στην Τάξη: Μια Εμπειρία που Έγινε Τραγούδι»

Μετά την επίσκεψη, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια αναστοχαστική συζήτηση όπου οι αισθητηριακές εντυπώσεις, οι συναισθηματικές αντιδράσεις και οι νέες γνώσεις τους επεξεργάστηκαν μέσω του παιχνιδιού και της δημιουργικής έκφρασης. Σε ένα ασφαλές και οικείο περιβάλλον της τάξης, τα παιδιά συμμετείχαν σε παιχνίδια ρόλων με βάση όσα είδαν (π.χ. κάποια προσποιήθηκαν ότι είναι το προσωπικό του καταφυγίου που ταΐζει τα ζώα, άλλα υποδύθηκαν τα ζώα που διασώζονται ή υιοθετούνται.

1b75500a eb1a 4cac 8b1d 3fcb9861af5a 18a2bfa1 2836 4cac a66b aec69192cd14 25b06d1c 9f85 47dc be43 705a13067c29 7317d223 ace6 42df bdba c8c3252a0988 aacabdef 136b 47e3 9cdb c9563e02dc68 b02f41d1 93f0 4cc7 8511 66d5ada9d9f5 c993b3b0 f88a 4f33 8c6d c455fcde4e3a e08b3344 2aac 4f06 aa67 99294e6ff446

Η δραματοποίηση αυτή όχι μόνο υποστήριξε τη συναισθηματική επεξεργασία, αλλά και εμβάθυνε την ενσυναίσθηση και την αλλαγή προοπτικής σε σχέση με το θέμα. Επιπροσθέτως οι μαθητές θέλησαν να συνθέσουν στίχους για τα ζώα που είδαν στο καταφύγιο και μέσω της εφαρμογής Suno επέλεξαν την μελωδία και δημιούργησαν το δικό τους τραγούδι, που συνόδευσαν με τα μουσικά όργανα της τάξης.

https://suno.com/s/NRALJxptyuh1hmtM

Στης πόλης τις γωνιές, με μάτια θλιβερά,
περνούν σκυλάκια, γατάκια, μοναχικά, βουβά.
Δεν διάλεξαν τον δρόμο, δεν φταίνε που πεινούν,
μα κάποιοι τα προδώσαν κι έτσι πια γυρνούν.
– Οι άνθρωποι – αν στο σπιτικό τους τα κρατούσαν
δεν θα ‘ταν αδέσποτα, ούτε θα πεινούσαν.
Θα είχαν μια αγκαλιά, θα είχαν προστασία,
και εκείνοι … την πιο αγνή στη ζωή τους παρουσία.
Είναι αθώα, τρυφερά, σαν όνειρο γλυκό,
ένα χάδι περιμένουν, λίγο νερό και φαγητό.
Μα πάνω απ’ όλα θέλουν – και το φωνάζει η σιωπή –
να τα κοιτάξεις με αγάπη αλλά και με στοργή.

Τέλος, δημιουργήθηκε ένας «Τοίχος Αναστοχασμού», όπου κάθε παιδί επέλεξε ένα συναίσθημα που ένιωσε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης (π.χ. χαρά, λύπη, ενθουσιασμός) και εξήγησε την επιλογή του. Η διαδικασία αυτή όχι μόνο επικύρωσε τις συναισθηματικές τους αντιδράσεις αλλά και ενίσχυσε τον συναισθηματικό γραμματισμό, βοηθώντας τα παιδιά να συνδέσουν τις εμπειρίες της πραγματικής ζωής με την εσωτερική κατανόηση.

4c434829 c668 48ff ab84 e6637faf2a2e 5bb6418b fdef 45e2 b38f 9eadd83045ac 9b67fca2 5e3c 4020 ba4f 39f923bbf3af 94cc528a cef3 4701 bf33 134accbd5441 780313e9 8aee 4ca9 866e 5c1aebead13c b6ffbc07 9e83 47f3 9c11 23dd76ef90f1 eb574ccb f35a 4d01 b110 bb49c9fcdc3a f26e36a9 e502 451a 99a4 c1f659bdcbf0

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *