Μ ….και τα πρωτάκια έφτιαξαν μηλόπιτα

Η Α΄ τάξη έμαθε το γράμμα «μ» μέσα από τον κύκλο ζωής της μηλιάς, αξιοποιώντας στοιχείο του Μοντεσσοριανού συστήματος και της βιωματικής μάθησης. Τα παιδιά παρατήρησαν, συζήτησαν και συνέδεσαν το γράμμα με λέξεις και εικόνες από την πραγματική ζωή, όπως «μηλιά», «μήλο» και «μέλισσα», μαθαίνοντας μέσα από την εμπειρία και την ενεργή συμμετοχή. Με αυτόν τον τρόπο, η γνώση δεν παρουσιάστηκε αφηρημένα, αλλά οικοδομήθηκε φυσικά, καλλιεργώντας την αυτενέργεια, την παρατηρητικότητα και τη χαρά της μάθησης, στοιχεία βασικά της παιδαγωγικής Μοντεσσόρι.

 

20251103 115151 20251104 104801 20251104 101625 20251104 104841 20251104 105025 20251104 105055 20251103 090935 20251103 091018 20251103 090246 20251103 090304 20251103 111542 20251103 090240 20251103 112835 20251218 110653 20251103 111538 20251218 110655 20251103 112833 20251103 115704

Η βιωματική μάθηση στην Α΄ τάξη του δημοτικού έχει ιδιαίτερη αξία, γιατί τα παιδιά μαθαίνουν κυρίως μέσα από την εμπειρία, το παιχνίδι και τη δράση. Σε αυτή την ηλικία, οι μαθητές κατανοούν καλύτερα τις έννοιες όταν τις συνδέουν με την καθημερινή τους ζωή, αγγίζουν, πειραματίζονται και συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Η βιωματική μάθηση ενισχύει το ενδιαφέρον και τη χαρά για το σχολείο, καλλιεργεί τη συνεργασία και την κοινωνική αλληλεπίδραση, ενώ βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες, όπως η σκέψη, η έκφραση και η αυτοπεποίθηση, θέτοντας γερά θεμέλια για τη μελλοντική τους πορεία στη μάθηση.

 

Υπεύθηνη εκπαιδευτικός

 

Παπαοικονόμου Παρασκευή