Η Α΄ τάξη έμαθε το γράμμα «μ» μέσα από τον κύκλο ζωής της μηλιάς, αξιοποιώντας στοιχείο του Μοντεσσοριανού συστήματος και της βιωματικής μάθησης. Τα παιδιά παρατήρησαν, συζήτησαν και συνέδεσαν το γράμμα με λέξεις και εικόνες από την πραγματική ζωή, όπως «μηλιά», «μήλο» και «μέλισσα», μαθαίνοντας μέσα από την εμπειρία και την ενεργή συμμετοχή. Με αυτόν τον τρόπο, η γνώση δεν παρουσιάστηκε αφηρημένα, αλλά οικοδομήθηκε φυσικά, καλλιεργώντας την αυτενέργεια, την παρατηρητικότητα και τη χαρά της μάθησης, στοιχεία βασικά της παιδαγωγικής Μοντεσσόρι.
Η βιωματική μάθηση στην Α΄ τάξη του δημοτικού έχει ιδιαίτερη αξία, γιατί τα παιδιά μαθαίνουν κυρίως μέσα από την εμπειρία, το παιχνίδι και τη δράση. Σε αυτή την ηλικία, οι μαθητές κατανοούν καλύτερα τις έννοιες όταν τις συνδέουν με την καθημερινή τους ζωή, αγγίζουν, πειραματίζονται και συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Η βιωματική μάθηση ενισχύει το ενδιαφέρον και τη χαρά για το σχολείο, καλλιεργεί τη συνεργασία και την κοινωνική αλληλεπίδραση, ενώ βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες, όπως η σκέψη, η έκφραση και η αυτοπεποίθηση, θέτοντας γερά θεμέλια για τη μελλοντική τους πορεία στη μάθηση.
Υπεύθηνη εκπαιδευτικός
Παπαοικονόμου Παρασκευή

















