16 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής

 

Τον Οκτώβριο του 1980 η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ

καθιέρωσε την 16η Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής

με κύριο στόχο τον περιορισμό της πείνας στον πλανήτη.

Με αφορμή την ημέρα αυτή μιλήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας για την υγιεινή διατροφή

και γνωρίσαμε τα βότανα και τα μπαχαρικά.

Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους βότανα και μπαχαρικά,

τα μυρίσαμε, είπαμε πώς λέγεται το καθένα, πού το χρησιμοποιούμε, πού ωφελεί

και στη συνέχεια κάναμε μία εικαστική δραστηριότητα

ζωγραφίζοντας με αυτά, μια ζωγραφιά με… άρωμα!

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε πως ζωγράφισαν τα παιδιά:

Βλέπω, μυρίζω, αισθάνομαι, δημιουργώ!

“Από τον Ξενάκη στον Θεοδωράκη”-Συμμετοχή στο Code Week

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Code Week 2021

με τη Δραστηριότητα “Από τον Ξενάκη στον Θεοδωράκη”.

 Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία  που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Μέσω αυτής της δραστηριότητας  τα παιδιά  καλούνται να “χορέψουν” στο ρυθμό ενός μουσικού κομματιού “Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ” του Μίκη Θεοδωράκη  αποκωδικοποιώντας έργα του Εικαστικού Κωνσταντίνου Ξενάκη και ακολουθώντας μια συγκεκριμένη ακολουθία χορευτικών κινήσεων.

H δραστηριότητα προωθεί την αλγοριθμική σκέψη, γιατί τα παιδιά πρέπει να ακολουθήσουν βήματα με δεδομένη σειρά ώστε να επιτευχθεί ένας στόχος. Οι πίνακες είναι με σύμβολα. Κάθε πίνακας αντιστοιχεί σε μια κίνηση. Στο πάτωμα θα υπάρχουν οι πίνακες με τη σειρά 123,123,123 σχηματίζοντας έναν κύκλο. Το κάθε παιδί καλείται να χορέψει στον κύκλο ακολουθώντας τον ρυθμό της μουσικής και αποκωδικοποιώντας κάθε φορά τον πίνακα που βρίσκεται μπροστά του κάνοντας την κίνηση που αντιστοιχεί σε αυτόν. Έτσι δημιουργεί μια χορογραφία την οποία μπορείτε να απολαύσετε στο βίντεο που ακολουθεί:

Και φυσικά όλα τα παιδιά μετά από αυτή τη συμμετοχή

θα πάρουν το πιστοποιητικό συμμετοχής τους

στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

Πολλά συγχαρητήρια!!!

Ευχαριστήριο!

Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων

για το αντιολισθητικό πατάκι και το σκαμνάκι, δωρεά

προς το 2ο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας.

Οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά σας ευχαριστούμε πολύ που μας νοιάζεστε, μας προσέχετε και βρίσκεστε δίπλα μας!

Μαθαίνω για το σεισμό. Ενημερώνομαι και προστατεύομαι!

Ποτέ δεν γνωρίζουμε πότε και πού ένας σεισμός θα χτυπήσει! Γι αυτό το λόγο είναι καλό να είμαστε προετοιμασμένοι. Επειδή η γνώση μπορεί να μας προστατεύσει, σήμερα η μέρα ήταν αφιερωμένη στη γνωριμία με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού και στους τρόπους σωστής προετοιμασίας για την αντιμετώπισή του.

Η σεισμική δραστηριότητα στον Ελλαδικό χώρο είναι μεγάλη… ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που δημιουργεί φόβο αλλά και πανικό σε μικρούς και μεγάλους!!! Ένα φυσικό φαινόμενο που  το φοβόμαστε αλλά όλοι πρέπει να μάθουμε να το αντιμετωπίζουμε με ψυχραιμία…

Ξεκινήσαμε με το μύθο του Εγκέλαδου. Ο Εγκέλαδος ήταν γιος της Γης και του Ταρτάρου. Στην ελληνική μυθολογία φέρεται ως ο αρχηγός των Γιγάντων και έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στη Γιγαντομαχία κατά τη διάρκεια της οποίας έχασε τη ζωή του.

Πολλές είναι οι παραλλαγές του μύθου που συνδέονται με το όνομά του.
Ο επικρατέστερος όμως μύθος αναφέρει ότι στη Γιγαντομαχία ο Εγκέλαδος ήταν αντίπαλος της θεάς Αθηνάς, η οποία τον εξουδετέρωσε ρίχνοντας πάνω του τη Σικελία. Από τότε ο Εγκέλαδος προσπαθεί να ελευθερωθεί, προκαλώντας έτσι σεισμούς και εκρήξεις του ηφαιστείου της Αίτνας.

https://www.youtube.com/watch?v=nahw8gEZnxg

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον γίγαντα Εγκέλαδο και παίξαμε τον μύθο:

Παρακολουθήσαμε  το video:

και  συζητήσαμε για το τι συμβαίνει στη γη μας κατά τη διάρκεια του σεισμού, πως δημιουργούνται τα ρήγματα στη γη μας.

Παρατηρήσαμε την αφίσα του ΟΑΣΠ:

Και καταγράψαμε τις σωστές και λάθος συμπεριφορές σε περίπτωση σεισμού:

Κάναμε την άσκηση:

Για να θυμόμαστε τη σειρά ενεργειών  ζωγραφίσαμε:

Για να διαχειριστούμε το φόβο μας ακούσαμε, χορέψαμε και διασκεδάσαμε με το τραγούδι: “Σεισμός, σεισμός μη σε πιάνει πανικός..”

Και στο τέλος πήραμε όλοι το βραβείο της συμμετοχής μας στην άσκηση σεισμού:

Ευχαριστήριο!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ

Σας εκφράζουμε τις θερμές ευχαριστίες μας για τη σημαντική δωρεά σας για την κάλυψη βασικών αναγκών του σχολείου σε φαρμακευτικό υλικό.

Οι ευχές σας και οι πράξεις συμπαράστασης και αλληλοβοήθειας μας συγκινούν και θεωρούμε ότι στη σημερινή εποχή θα πρέπει να αναδεικνύονται, ώστε να γνωρίζουν όλοι ποιοι στηρίζουν με τις πράξεις τους το έργο μας.

Αντευχόμαστε τα καλύτερα σε εσάς και τις οικογένειές σας, με υγεία και δύναμη!

Οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά μας!

Ο πολύχρωμος εαυτός μου!

Μέρα βροχερή και μουντή η σημερινή….μα εμείς καταφέραμε να την ομορφήνουμε και να την κάνουμε πολύχρωμη!

Αν έχεις τον ήλιο στην καρδιά όλα τα βλέπεις χαρούμενα, όμορφα….και τα παιδιά έχουν πάντα την πιο φωτεινή και αισιόδοξη ματιά….

Πήραμε τα πινέλα μας, βουτήξαμε στα χρώματα και δημιουργήσαμε μοναδικά έργα τέχνης! Εστιάσαμε στα χαρακτηριστικά του προσώπου, μάθαμε να γεμίζουμε το φόντο και ζωγραφίσαμε  τα πολύχρωμα, φανταστικά πορτρέτα μας! Καθένα ξεχωριστό και μοναδικό, όπως είναι ο εαυτός μας!

Ευχαριστήριο!

Αγαπημένες μας μανούλες,

ο Σύλλογος Διδασκόντων, η Προϊσταμένη και τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου σας ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη δωρεά υλικών φαρμακείου.

Η άμεση ανταπόκρισή σας στις δυσκολίες και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι βαθιά συγκινητική.

Ειλικρινά, είμαστε ευγνώμονες και θεωρούμε χαρά και τιμή τη συνεργασία μαζί σας για το καλό των παιδιών μας.

Ευχόμαστε ολόψυχα υγεία και ευημερία σε εσάς και τις οικογένειές σας.

Ευχαριστήριο!

Ο Σύλλογος Διδασκόντων, η Προϊσταμένη και τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου

ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Τζαμπρή και την εταιρεία Hygiene Service για την ευγενική χορηγία αντισηπτικών και ειδών απολύμανσης προς το Νηπιαγωγείο μας.

Επίσης, ευχαριστούμε πολύ τη μανούλα του μαθητή μας κα Χ. Παράσογλου που ανέλαβε την πρωτοβουλία να μεταφέρει το αίτημά μας στην εταιρεία και τα υλικά της δωρεάς στο νηπιαγωγείο μας.

Η πολύτιμη προσφορά τους τις δύσκολες ημέρες που διανύουμε θα διευκολύνει σημαντικά το έργο μας και θα συμβάλλει στο να συμβιώνουμε όλοι μας σε ένα πιο ασφαλές και υγιεινό σχολικό περιβάλλον.

Είμαστε ευγνώμονες για τη βοήθεια και το παρόν ευχαριστήριο αποτελεί ελάχιστη ένδειξη εκτίμησης της αξιόλογης και αξιέπαινης αυτής πράξης.

4 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων!

4 Οκτωβρίου, Παγκόσμια ημέρα Ζώων.
Ημέρα δράσης και αφύπνισης για τα δικαιώματα των ζώων, άγριων, κατοικίδιων, αδέσποτων, κακοποιημένων, υπό εξαφάνιση.
Δείχνουμε την ανθρωπιά μας με απλές, καθημερινές κινήσεις και μαθαίνουμε από μικροί να αγαπάμε, να προστατεύουμε  αλλά κυρίως να συνυπάρχουμε αρμονικά με ό,τι μας περιβάλλει στη Γη.

Με αφορμή την ημέρα αυτή ξεκινήσαμε μια σειρά από δραστηριότητες έτσι ώστε να μάθουμε ποια ζώα απειλούνται από εξαφάνιση και όλοι μαζί κάναμε μία αφίσα:

Ακούσαμε το ποίημα του Ι. Πολέμη “Τα ζώα” και με την τεχνική του τυπώματος με φελλό κάναμε λιονταράκια:

 

Τραγουδήσαμε το τραγούδι “Ο πιο καλός μου φίλος” και στη συνέχεια κάναμε

μια εικαστική δραστηριότητα χρωματίζοντας μια ασπρόμαυρη φωτογραφία

με ένα παιδάκι και έναν σκύλο που παίζουν χαρούμενοι κάτω από μια ομπρέλα.

Παρακολουθήσαμε την εξαιρετική ταινία μικρού μήκους με τίτλο  the present”

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι:

Διαβάσαμε το βιβλίο “Ξουτ” των Σκαλίδη Ζ. Τσαμπρα Φ. και συζητήσαμε για το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα ζώα:

Διαβάσαμε το βιβλίο των αινιγμάτων “Αινίγματα για ζωάκια από μικρά παιδάκια” που δημιούργησαν παλαιότερα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας και σκαρώσαμε δικά μας αινίγματα:


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Ξεχωρίσαμε τα ζωάκια σε ομαδούλες με κριτήριο το πού κατοικούν:

Βρήκαμε το σπιτάκι τους και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας:

Καταγράψαμε σε πίνακα απλής εισόδου το αγαπημένο μας ζωάκι:

Παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο με ήρωες τα ζώα:

Και υποσχεθήκαμε ότι μόνο αγάπη, φροντίδα, τρυφερότητα και σεβασμό θα δείχνουμε σε όλα τα ζωάκια!

2 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Μη Βίας

“Γίνε η αλλαγή που θες να δεις στον κόσμο” Μ. Γκάντι

 

Η Διεθνής Ημέρα της Μη-Βίας εορτάζεται στις 2 Οκτωβρίου

την ημέρα που γεννήθηκε ο Μαχάτμα Γκάντι,

πρωτοπόρος της φιλοσοφίας και της στρατηγικής της μη βίας.

Η μέρα αυτή είναι μια ευκαιρία “διάδοσης του μηνύματος της μη βίας

μεταξύ άλλων μέσω της εκπαίδευσης και της ευαισθητοποίησης του κοινού”.

Έτσι και εμείς στο σχολείο μας ζωγραφίσαμε τη δική μας καρδιά με όμορφα χρώματα

γιατί στη ζωή μας θέλουμε αγάπη και όχι βία.