Σχέδιο Δράσης- Φιλαναγνωσία
Φέτος επιλέξαμε να κάνουμε ένα σχέδιο δράσης για τη Φιλαναγνωσία έχοντας σαν κύριο στόχο παιδιά και γονείς να αγαπήσουν το βιβλίο και να αποκτήσουν τις συνήθειες ενός καλού αναγνώστη
1η Δράση
Ένα Παραμύθι γίνεται θεατρική παράσταση “Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε”
Η θεατρική ομάδα Twimagination’s ήρθε στο σχολείο μας και μας παρουσίασε ένα έργο για θεμελιώδεις αξίες όπως η φιλία, η αγάπη και ο σεβασμός, με τη συμμετοχή των παιδιών, με αφήγηση και περιεχόμενο προσαρμοσμένο, στις αναπτυξιακές τους ανάγκες.
Ένα παραμύθι που γράφτηκε από μαθητές και μαθήτριες του 1ου Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου,
διακρίθηκε με το 1ο Βραβείο και έχει αγαπηθεί από πολλά πολλά παιδιά!
2η Δράση
Το Νηπιαγωγείο μας συνεργάστηκε με το 1ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου και
συμμετείχε στην παρουσίαση του βιβλίου “Βλέπεις ότι βλέπω;” που έγινε στο βιβλιοπωλείο Ονειροπαγίδα.
Τα παιδιά πλαισίωσαν την αφήγηση του παραμυθιού με χορευτικά δρώμενα.
Στιγμές από την παρουσίαση μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο.
3η Δράση
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην φιλαναγνωστική εκστρατεία του ELNIPLEX με τίτλο
“Χάρισε ένα βιβλίο…δυνάμωσε το φως”
και παρουσιάσαμε αγαπημένα μας παραμύθια με τον δικό μας τρόπο στους γονείς.
Την “Αγέλαστη πολιτεία” και τη ¨Σκάλα της αγάπης”
οι ωραίες θετικές λέξεις που βγήκανε από τα παιδιά
τις λουστήκαμε για να μυρίζει ωραία το κεφάλι μας…
Ετοιμάσαμε προσκλήσεις για να προσκαλέσουμε τους γονείς στο σχολείο μας
και τους παρουσιάσαμε μουσικοχορευτικά το μουσικό παραμύθι “Αγέλαστη πολιτεία”
στη συνέχεια ήρθε ο Άγιος Βασίλης και μας χάρισε τι άλλο;
μα φυσικά βιβλία!
4η Δράση
Διαγωνισμός ανάγνωσης παραμυθιού στις Διακοπές των Χριστουγέννων
Προσκαλέσαμε παιδιά και γονείς να συμμετέχουν σε διαγωνισμό ανάγνωσης παραμυθιών στην περίοδο των Χριστουγεννιάτικων διακοπών.
Κάθε παιδί κατέγραψε τα παραμύθια που διάβασε σε μία λίστα και όταν επιστρέψαμε στο σχολείο την έφερε και την παρουσίασε σε όλα τα παιδιά.
Το παιδί που διάβασε τα περισσότερα παραμύθια κέρδισε για βραβείο ένα παραμύθι
και όλα τα παιδιά πήραν έπαινο για τη συμμετοχή τους
5η Δράση
Ημέρα Παραμυθιού
Τον μήνα Φεβρουάριο καθιερώσαμε την ημέρα ανάγνωσης παραμυθιού από γονείς.
Προσκαλέσαμε τους γονείς να έρθουν και να μας διαβάσουν
ή να μας αφηγηθούν ένα παραμύθι με τον δικό τους τρόπο:
Η μαμά της Χριστίνας και του Παναγιώτη μας διάβασε το παραμύθι
“Τα τρία μικρά λυκάκια”
Η μαμά του Αλέξανδρου μας διάβασε το παραμύθι “Καφέ για γάτες’
και χάρισε σε όλα τα παιδιά μία χειροτεχνία για να φτιάξουν ένα κολάζ
Η μαμά της Σοφίας μας διάβασε το παραμύθι “Ο Γλεντζοφλέβαρος”
και χάρισε σε όλα τα παιδιά ένα βιβλιαράκι και όμορφες μάσκες για να χρωματίσουνε
Η μαμά της Δήμητρας μας διάβασε τον “Φεγγαροσκεπαστή”
και χάρισε σε όλα τα παιδιά από έναν όμορφο σελιδοδείκτη φτιαγμένο από τα χεράκια της και μπογιές
Η μαμά του Γιώργου Τακ.
μας διάβασε το παραμύθι “Η Μις Κουμπί”
και ετοίμασε με χαρτοδιπλωτική φορέματα, έφερε και διακοσμητικά φουντάκια και κουμπιά
και τα έδωσε στα παιδιά να τα διακοσμήσουν
Η μαμά της Ευδοξίας μας διάβασε το παραμύθι “το καινούριο σπίτι του λαγού”
Ο μπαμπάς της Εύης μας διάβασε το παραμύθι ” Η Βαλίτσα”
Η μαμά του Αντώνη μας διάβασε το παραμύθι” Δεν θέλω να βγω από το αυγό”
Η μαμά της Μαριάννας μας διάβασε το παραμύθι ” Ο μεγάλος χνουδωτός”
Ο μπαμπάς της Μαριάννας μας διάβασε το παραμύθι ” Γιαγιά στο τετράγωνο”
Η μαμά της Γεωργίας μας διάβασε το παραμύθι ” Ο μικρός Πρίγκιπας”
Ευχαριστούμε όλους τους γονείς
για τον χρόνο που διέθεσαν και τα όμορφα παραμύθια που μας διάβασαν!
6η Δράση
Λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης
Οι γονείς του σχολείου χάρισαν στο Νηπιαγωγείο μας βιβλία
με τα οποία εμπλουτίσαμε τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας
και λειτούργησε η δανειστική βιβλιοθήκη
Τους ευχαριστούμε πολύ!!!
Διαβάσαμε το παραμύθι
μιλήσαμε και ζωγραφίσαμε τους κανόνες που θα ακολουθήσουμε στη Δανειστική μας Βιβλιοθήκη
πήραμε σφουγγάρια, πινέλα, χρώματα ζωγραφίσαμε ένα μεγάλο χαρτόκουτο
και στολίσαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης στην τάξης μας
και απολαμβάνουμε τα παραμυθάκια μας διασκεδάζοντας…
ετοιμάσαμε τις τσαντούλες και είμαστε έτοιμοι για τα όμορφα αναγνωστικά μας ταξίδια!
Ευχαριστούμε και τη μαμά του Αλέξανδρου, την κυρία Μαριάνθη που μας χάρισε 4 βιβλία για να ενισχύσει τη βιβλιοθήκη μας
7η Δράση
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
συνεργαστήκαμε με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου
για την παρουσιάση του παραμυθιού “Βλέπεις ότι βλέπω;””
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
είναι μια γιορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου.
Καθιερώθηκε από τη τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY), το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν(2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο.
Στο Νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε τη μέρα αυτή πηγαίνοντας στην Ε τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιοκάστρου, μετά από πρόσκληση της δασκάλας τους και παρουσιάσαμε στους μαθητές του Δημοτικού το παραμύθι “Βλέπεις ότι βλέπω;”
Στη συνέχεια φτιάξαμε όμορφους σελιδοδείκτες με πεταλούδες που συμβολίζουν τη μεταμόρφωση,
γιατί τα βιβλία μας μεταμορφώνουν!
“Είμαι ένα βιβλίο, διάβασε με”
8η Δράση
Συμμετοχή σε Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας ανταποκρίθηκαν με χαρά στην πρόσκληση συμμετοχής στον 9ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με θέμα: ” Τα Φεγγαροπαπούτσια και η κόρη του ήλιου”.
Γράψαμε ομαδικά ένα μικρό παραμύθι με στόχο να εκφραστούν τα παιδιά μέσω της συγγραφής του δικού τους παραμυθιού και να προετοιμαστούν ώστε να γίνουν νέες αναγνώστριες και νέοι αναγνώστες.
Το στείλαμε στον διαγωνισμό και περιμένουμε τα αποτελέσματα…
Στη συνέχεια το εικονογραφήσαμε για να το κάνουμε βιβλίο και να το βάλουμε στη βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας
9η Δράση
Αποστολή φιλαναγνωσίας για τις Διακοπές του Πάσχα
Στις Διακοπές του Πάσχα προσκαλέσαμε γονείς και παιδιά να διαβάσουν πολλά παραμύθια σε πρωτότυπα μέρη, να βγάλουν φωτογραφίες και να τις φέρουν να τις παρουσιάσουν στην τάξη όταν επιστρέψουμε, έτσι ώστε να τους δοθεί η ευκαιρία να μας παρουσιάσουν τα βιβλία που διάβασαν και να μας περιγράψουν το μέρος που τα διάβασαν.
Αρκετοί ήταν αυτοί που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα αυτό και μας έφεραν φωτογραφίες που διάβαζαν βιβλία, στην παιδική χαρά, στο δάσος, στο τρένο, στη θάλασσα και σε πολλά άλλα μέρη και μας τις παρουσίασαν στην τάξη.
10η Δράση
Παρουσίαση του παραμυθιού με χορό και μουσική την τελευταία μέρα στους γονείς
Τα παιδιά εικονογράφησαν το παραμύθι που έστειλαν στον διαγωνισμό και το κάναμε βιβλίο για να το έχει το κάθε παιδί σαν μία ωραία ανάμνηση από το Νηπιαγωγείο.
Την τελευταία μέρα το παρουσιάσαμε στους γονείς με χορό και μουσική
11η Δράση
Διάχυση του σχεδίου δράσης στους γονείς και στην εκπαιδευτική κοινότητα
Το σχέδιο δράσης παρουσιάζεται αναλυτικά στο blog του Νηπιαγωγείου μας
για να μπορούν να το δουν οι γονείς μαζί με τα παιδιά
και θα παρουσιαστεί σε διαδικτυακή ημερίδα παρουσίασης καλών πρακτικών των Νηπιαγωγείων που διοργανώνει η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Κοτρωνίδου Ιωάννα,
έτσι ώστε να επικοινωνήσουμε την προσπάθειά μας για να αγαπήσουμε το βιβλίο.
Τα βιβλία είναι ένα ανοιχτό παράθυρο στον κόσμο
όσα περισσότερα διαβάζουμε τόσο περισσότερο φως μπαίνει μέσα μας!
Καλό καλοκαίρι και καλές αναγνώσεις!



















































