«Γνωρίζουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα»
Ξεκινήσαμε το εργαστήριο με ένα παιχνίδι σε κύκλο. Ένα παιδί σηκώνεται στη μέση του κύκλου και κάνει μια ανακοίνωση σε σχέση με την εμφάνιση π.χ. «όλοι όσοι έχουν πάνω τους κίτρινο χρώμα να σηκωθούν!». Τότε αυτοί που έχουν κάτι κίτρινο σηκώνονται και αλλάζουν μεταξύ τους θέσεις σε ελάχιστο χρόνο, που ορίζεται με το χτύπημα ενός ταμπουρίνου. Το παιδί που έκανε την ανακοίνωση πρέπει επίσης να κάτσει κάπου. Όποιος μένει όρθιος στο τέλος, έρχεται στη μέση του κύκλου και κάνει μια νέα ανακοίνωση που αφορά τα συναισθήματα π.χ. «όλοι όσοι είναι χαρούμενοι να σηκώσουν το χέρι!».

Συζητήσαμε για τα δικαιώματα που γνωρίζουμε και είδαμε ακόμη περισσότερα σε κάρτες, με έμφαση στα παιδικά δικαιώματα

Ζωγραφίσαμε τα παιδικά δικαιώματα σε κομμάτια παζλ και τα ενώσαμε.

Σχηματίσαμε αφίσα-ιστόγραμμα με τα δικαιώματα κάθε παιδιού.

Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Λουλουδούπολη».

Γνωρίσαμε τη Unicef με αφορμή την παγκόσμια ημέρα της, αλλά και το Χαμόγελο του Παιδιού.

Κάναμε φύλλο εργασίας πολλαπλών επιλογών, ενώ γράψαμε και αγγλικά το όνομά της.

Είδαμε βίντεο «Το μαγικό πανί», κάθε παιδί ζωγράφισε από ένα κομμάτι του και το συνθέσαμε όλοι μαζί γύρω από την υδρόγειό μας. Έπειτα το ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας, δένοντάς το με γαλάζια κορδέλα, όπως αναφερόταν και στο βίντεο.

Αντιστοιχίσαμε τα γράμματα από την Αλφαβήτα των Δικαιωμάτων με τα ανθρωπάκια του Κιθ Χάρντινγκ που τα κρατούσαν στα χέρια τους.



Ακούσαμε το τραγούδι των Locomondo «Υπάρχουν χέρια» και το διαβάσαμε από καρτέλες αναφοράς

Παρακολουθήσαμε βίντεο με τον Elmer το παρδαλό ελεφαντάκι, τον ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας και τον βάλαμε σε σειρά με τους φίλους του, παρατηρώντας ασπρόμαυρες σελίδες του βιβλίου.


Είδαμε βίντεο με τον Ακανθούλη το σκαντζοχοιράκι και ξεφυλλίσαμε τις εικόνες από το βιβλίο του στην τάξη μας.


Ακούσαμε το τραγούδι «Εγώ είμαι εγώ» και αφού είδαμε το βίντεο «Το μικρό εγώ είμαι εγώ», παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια στον Η/Υ.



Γνωρίσαμε τη μικρή «Ειρήνη» από το ομώνυμο βίντεο και σειροθετήσαμε κάρτες για την αναδιήγηση της ιστορίας με τα μέρη από τα οποία πέρασε (Χωριό, Πετροφάγοι, Μεταξωτές ουρές, Μουτζουρωμένα κοράκια, Πλούσια πόλη, Παραγκούπολη, οικογένεια Καλόκαρδου).

Φορέσαμε τα έξι καπέλα σκέψης του Edward De Bono και εκφραστήκαμε ανάλογα.


Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ρατσισμού είδαμε κάρτες για τη διαφορετικότητα και όσα μπορούμε να κάνουμε μαζί με αυτά τα παιδάκια και μάθαμε το αρχικό του ονόματός μας στη Νοηματική

Στο ίδιο σκοινάκι ενωθήκαμε με το φίλο/φίλη μας και κάναμε κάτι από κοινού που αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας. (βοήθεια, αγάπη, αγκαλιά, φιλία…)

Παρακολουθήσαμε βίντεο «Το μαγικό μολύβι της Malala» και φτιάξαμε αφίσα για το δικαίωμα στη μόρφωση.


Είδαμε κάρτες με τα δικαιώματα, τα ζωγραφίσαμε και τα αντιπαραβάλλαμε με τις υποχρεώσεις των παιδιών τις οποίες αποτυπώσαμε επίσης σε φύλλο εργασίας





Ζωγραφίσαμε το εξώφυλλο για το εργαστήριό μας.

Τέλος, κάναμε αποτίμηση για όσα μάς άρεσαν ή όχι από το εργαστήριο αυτό.
