Ημερήσιο Πρόγραμμα με θέμα την συνεργασία.Μαρίας Κουλουρίδη . Έτος σπουδών: 3ο.

Ημέρα υλοποίησης:  25/04/2023

1η Δραστηριότητα

 Τίτλος δραστηριότηταςΗ ανάγνωση του παραμυθιού

Μαθησιακή περιοχήΠαιδί και Περιβάλλον- Ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση

Μαθησιακό περιεχόμενο: Η σημασία της συνεργασίας

ΣτόχοςΝα αναγνωρίσουν τη σημασία της συνεργασίας, μέσω της ανάγνωσης του παραμυθιού.

Μαθησιακή περιοχήΠαιδί και Γλώσσα- Προφορική Επικοινωνία

Μαθησιακό περιεχόμενο: Συμμετοχή στην συζήτηση

ΣτόχοςΝα συμμετέχουν στη συζήτηση.

Υλικά/μέσαΤο παραμύθι

https://issuu.com/saita.publications/docs/to_nero_kai_to_choma/1?ff=true

Περιγραφή δραστηριότητας:

Πρωτίστως, μαζεύουμε τα παιδιά στην παρεούλα και τους ανακοινώνουμε ότι σήμερα θα τους διαβάσουμε ένα παραμύθι που μας χάρισαν.

Ξεκινάμε παρουσιάζοντας στα παιδιά τον τίτλο του παραμυθιού, που είναι «Το Νερό και το Χώμα», έπειτα την συγγραφέα και τον εκδοτικό οίκο.

Ταυτόχρονα, τους δείχνουμε το εξώφυλλο και ρωτάμε τα παιδιά αν το γνωρίζουν ήδη και προχωράμε στην αφήγηση.

Σε κάθε σελίδα που θα διαβάζουμε θα γυρνάμε και το βιβλίο (θα είναι είτε σε έντυπη μορφή, είτε ψηφιακά), για να βλέπουν τις εικόνες και να προσθέτουμε ορισμένα σχόλια κάθε φορά.

Επίσης, θα εφαρμόσουμε την αλλαγή φωνής σε κάποια σημεία όπου υπάρχει διάλογος ανάμεσα στους χαρακτήρες.

Επιπλέον, όταν φτάσουμε στο σημείο που το παραμύθι αναφέρει ότι θα πραγματοποιηθεί πόλεμος θα μπορούσαμε να ρωτήσουμε τα παιδιά τι πιστεύουν ότι μπορεί να συμβεί μετά από αυτό.

Μόλις τελειώσει το παραμύθι θα διατυπώσουμε μερικές ερωτήσεις στα παιδιά, προκειμένου να δούμε αν αντιλήφθηκαν την ιστορία και αν τους έκανε κάτι εντύπωση.

Οι ερωτήσεις που θα διατυπωθούν είναι οι ακόλουθες:

1)«Σας άρεσε το παραμύθι;» (Αν ναι γιατί; Αν όχι γιατί;),

2) «Ποιοι ήταν οι ήρωές μας;», «Ήταν φίλοι;», «Γιατί δεν ήταν φίλοι;»,

3) «Ποιος ήταν ο λόγος που τσακώνονταν;»,

4)«Τι ήθελαν να κάνουν οι δύο βασιλιάδες για να κερδίσουν το ποτάμι;»,

5) «Έγινε ο πόλεμος;»,

6) «Γιατί δεν έγινε;»,

7) «Οι στρατιώτες τι έκαναν στην αρχή;»,

8) «Τι ήθελαν να φτιάξουν οι στρατιώτες;»,

9) «Γιατί δεν έφτιαξαν τις λασποκανονιές;»,

10)«Τελικά οι στρατιώτες τι έκαναν;»,

11) «Οι βασιλιάδες τι έκαναν μετά από τις λασποκανονιές που τους πέταξαν οι στρατιώτες;»,

12) «Τι μάθαμε από το παραμύθι αυτό;»,

13)«Τελικά μας βοηθάει να τσακωνόμαστε;».

Μέσα από τις παραπάνω ερωτήσεις επιδιώκουμε, εκτός από το να ελέγξουμε αν τα παιδιά κατανόησαν το παραμύθι, να φτάσουμε στο συμπέρασμα ότι η συνεργασία είναι μία έννοια που μας ωφελεί στην καθημερινότητά μας, μας βελτιώνει και δεν χρειάζεται να τσακωνόμαστε για ασήμαντους λόγους, αφού μπορούμε να περάσουμε όλοι μαζί όμορφα.

Ο ρόλος μας κατά τη διάρκεια της αφήγησης θα είναι απλώς του αφηγητή, ενώ κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων και της συζήτησης θα είναι καθοδηγητικός.

Οι κανόνες για την συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι:

1) Δεν μιλάμε όλοι μαζί,

2) Σηκώνουμε το χέρι μας αν θέλουμε να πούμε κάτι,

3)Δεν ενοχλούμε τον διπλανό μας,

4) Ακούμε προσεκτικά τους συμμαθητές μας και τη νηπιαγωγό,

5) Δεν σηκωνόμαστε από τη θέση μας χωρίς λόγο.

 

2η Δραστηριότητα

 Τίτλος δραστηριότηταςΈνα διαφορετικό τέλος

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί και Περιβάλλον- Ανθρωπογενές Περιβάλλον και αλληλεπίδραση

Μαθησιακό περιεχόμενοΑναγνώριση των επιπτώσεων της απουσίας συνεργασίας

ΣτόχοςΝα αναγνωρίσουν τις επιπτώσεις της απουσίας της συνεργασίας.

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί Δημιουργία & Έκφραση- Εικαστικά

Μαθησιακό περιεχόμενο: Δημιουργία του δικού τους τέλους

ΣτόχοςΝα ζωγραφίσουν ένα διαφορετικό τέλος για την ιστορία του παραμυθιού.

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί και Γλώσσα- Προφορική Επικοινωνία

Μαθησιακό περιεχόμενο: Ανάλυση της ζωγραφιάς τους

ΣτόχοςΝα εξηγήσουν το τέλος της ιστορίας που δημιούργησαν.

Υλικά/μέσα: Χαρτιά Α4, μαρκαδόροι

Περιγραφή δραστηριότητας:

Έπειτα από την ανάγνωση του παραμυθιού, παραμένουμε στη γωνιά της παρεούλας μαζί με τα παιδιά, προκειμένου να υλοποιήσουμε την δεύτερη δραστηριότητα του ημερήσιου προγράμματος.

Αρχικά, συζητάμε με τα παιδιά για τα οφέλη της συνεργασίας με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού, πόσο μας βοηθά στην καθημερινή μας ζωή και πως μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα, που μόνοι μας θα δυσκολευόμασταν να κάνουμε.

Ύστερα, ρωτάμε τα παιδιά «Τι θα συνέβαινε αν οι δύο βασιλιάδες του παραμυθιού δεν συνεργάζονταν μεταξύ τους;».

Αφού ακούσουμε τις απαντήσεις των παιδιών, αναφορικά, με το ερώτημα που τους θέσαμε, θα προτείνουμε στα παιδιά να σκεφτούν και να ζωγραφίσουν σε ομάδες ή ατομικά, ένα διαφορετικό τέλος για το παραμύθι, δηλαδή τι θα συνέβαινε αν οι δύο βασιλιάδες δεν συνεργάζονταν στο τέλος και δεν υπήρχε ομόνοια μεταξύ τους.

(Κάποια παιδιά θέλησαν να διαφοροποιηθούν και να μην ζωγραφίσουν ένα διαφορετικό τέλος, αλλά αυτό που τους άρεσε από το παραμύθι).

Όταν τα παιδιά ολοκληρώσουν τις ζωγραφιές τους, έρχονται σε εμάς για να γράψουμε επάνω στις ζωγραφιές τους το νόημα και την ερμηνεία που δίνουν στα προσωπικά τους δημιουργήματα.

Σε αυτό το σημείο της δραστηριότητας ο ρόλος μας είναι κατά κύριο λόγο βοηθητικός, επειδή θα είμαστε κοντά στα παιδιά να λύσουμε ενδεχόμενες απορίες για τις ζωγραφιές τους και την ομαλή λειτουργία των ομάδων τους.

Στο τέλος κάθε ομάδα/παιδί θα μας παρουσιάσει τη δική του ζωγραφιά εξηγώντας την. Άρα ο δικός μας ρόλος σε αυτό το μέρος της δραστηριότητας είναι καθοδηγητικός, αφού επρόκειτο να κατευθύνουμε τα παιδιά να περιγράψουν τις ζωγραφιές τους, μέσω των ερωτήσεων.

 

3η Δραστηριότητα

 Τίτλος δραστηριότητας: Η παράδοση των δώρων

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί και Περιβάλλον- Ανθρωπογενές περιβάλλον

Μαθησιακό περιεχόμενοΑνάπτυξη συνεργασίας με σκοπό την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδρομής

Στόχος: Να συνεργαστούν κατάλληλα, ώστε να καταφέρουν να ολοκληρώσουν επιτυχώς την διαδρομή με τα εμπόδια.

Μαθησιακή περιοχήΠαιδί Δημιουργία & Έκφραση- Φυσική Αγωγή

Μαθησιακό περιεχόμενοΑνάπτυξη της κινητικής τους δεξιότητας με τον κατάλληλο τρόπο

Στόχος: Να αναπτύξουν την κινητική τους δεξιότητα με τον κατάλληλο τρόπο, προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα

Υλικά/μέσαΜπαλόνια, μαρκαδόρος, κώνοι

Περιγραφή δραστηριότητας:

Αφού μαζέψουμε τα παιδιά στην παρεούλα, τους ανακοινώνουμε το εξής:

«Σήμερα είναι η επέτειος συμφιλίωσης των δύο βασιλείων, του νερού και του χώματος.

Κάθε χρόνο τέτοια μέρα τα βασίλεια γιορτάζουν την ένωση τους, και μας υπενθυμίζουν πόσο σημαντικό είναι να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας και να είμαστε αγαπημένοι!

Για αυτό λοιπόν σήμερα έχουν μεγάλο γλέντι και θέλουν την βοήθεια σας.

Οι δύο βασιλιάδες θέλουν να ανταλλάξουν τα δώρα τους και σας ζητούν να τους βοηθήσετε να τα μεταφέρουν από το ένα βασίλειο στο άλλο.

Υπάρχει όμως μια δυσκολία, όπως θα θυμάστε τα δύο βασίλεια χωρίζονται από ένα πλατύ και πολύ δυνατό ποτάμι το οποίο είναι πολύ δύσκολο να το διασχίσει κανείς, διότι λόγω της ορμητικότητάς του τα παρασύρει όλα.

Σε ένα σημείο του ποταμιού μόνο υπάρχει ένα μονοπάτι από μεγάλες πέτρες, από εκεί με μεγάλη προσοχή μπορείτε να το διασχίσετε!

Θα πρέπει να προσέχετε όμως τα εμπόδια που υπάρχουν και να συνεργαστείτε μεταξύ σας για να καταφέρετε…».

Αφού ρωτήσουμε τα παιδιά αν θέλουν να βοηθήσουν τους βασιλιάδες, και μας απαντήσουν θετικά τους εξηγούμε τυχόν απορίες.

Στη συνέχεια θα χωρίσουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες με 5-6 παιδιά η κάθε ομάδα (ανάλογα με το πόσα παιδιά θα είναι στην τάξη την μέρα αυτή) και θα ορίσουμε εμείς την σειρά με την οποία θα παίξουν. (Μπορούμε επίσης να καταγράψουμε τα ονόματα των παιδιών της κάθε ομάδας και να αριθμήσουμε τις ομάδες για να μην υπάρξει κάποιο μπέρδεμα).

Τα δώρα που θα πρέπει να μεταφέρουν τα παιδιά θα είναι με την μορφή μπαλονιών (τα μπαλόνια θα τα έχουμε φουσκώσει από πριν) που πάνω τους θα έχουμε γράψει με μαρκαδόρο τι υποτίθεται ότι περιέχουν.

Για παράδειγμα: αγάπη, χαρά, συνεργασία, φιλία, ειρήνη κ.ά (ή θα ζητήσουμε από τα παιδιά να επιλέξουν αυτά τι θα περιέχει κάθε δώρο-μπαλόνι)

Εξηγούμε στα παιδιά τους κανόνες του παιχνιδιού οι οποίοι είναι οι εξής:

Η κάθε ομάδα θα πρέπει να συνεργαστεί μεταξύ της ώστε να καταφέρει να μεταφέρει τα μπαλόνια-δώρα από το ένα βασίλειο στο άλλο διασχίζοντας τη διαδρομή με τα εμπόδια που έχουμε ορίσει, χωρίς να πέσει στο έδαφος  ή να σκάσει κανένα μπαλόνι-δώρο.

Το παιχνίδι έχει ως εξής, βάζουμε τα παιδιά της κάθε ομάδας να καθίσουν το ένα πίσω από το άλλο – τρενάκι.

Έπειτα δίνουμε στο πρώτο μέλος της ομάδας ένα μπαλόνι, που πρέπει να φτάσει στα χέρια του τελευταίου, και αυτός να το τοποθετήσει ανάμεσα στον ίδιο και τον μπροστινό του, και πρέπει να το στηρίζει εκεί χωρίς να το ακουμπά με τα χέρια.

Με τον ίδιο τρόπο δίνουμε τα μπαλόνια, έτσι ώστε ανάμεσα σε κάθε 2 παιδιά να υπάρχει 1 μπαλόνι. Όλοι μαζί θα πρέπει να διανύσουν την διαδρομή που έχουμε ορίσει, χωρίς να πέσει κάποιο μπαλόνι κάτω.

Αν πέσει κάποιο, τότε θα πρέπει, χωρίς να χαλάσουν τη σειρά τους να πιάσουν το μπαλόνι και να το ξανά τοποθετήσουν ανάμεσα  τους.

Μια ομάδα θα παίζει κάθε φορά, όταν τελειώσει θα έρχεται η επόμενη και ούτω καθεξής.

Θα έχουμε ήδη ορίσει (πριν την έναρξη του παιχνιδιού) μια διαδρομή με εμπόδια (κώνοι, καρέκλες ή ό,τι άλλο υπάρχει διαθέσιμο) και θα πρέπει τα παιδιά της ομάδας έχοντας ανάμεσα τους τα μπαλόνια να διασχίσουν την διαδρομή σωστά, χωρίς να πέσει στο έδαφος κανένα μπαλόνι ή να σκάσει, επίσης δεν επιτρέπεται να κρατούν τα μπαλόνια με τα χέρια τους, παρά μόνο με τα σώματα τους.

      

Η ομάδα που θα καταφέρει να διασχίσει την διαδρομή χωρίς να πέσουν ή να σκάσουν μπαλόνια θα είναι η νικήτρια και ο βασιλιάς για να τους ευχαριστήσει για την πολύτιμη τους βοήθεια που έφεραν τα δώρα, θα τους βραβεύσει με παράσημα!

4η Δραστηριότητα

 Τίτλος δραστηριότητας: Η μεγάλη μας γιορτή!

Μαθησιακή περιοχήΠαιδί και Περιβάλλον-Ανθρωπογενές Περιβάλλον

Μαθησιακό περιεχόμενο: Σκέψη μιας κατάστασης με το στοιχείο της συνεργασίας

Στόχος: Να σκεφτούν μια κατάσταση της καθημερινότητάς τους, που έχει το στοιχείο της συνεργασίας.

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί και Γλώσσα- Προφορική Επικοινωνία

Μαθησιακό περιεχόμενο: Περιγραφή της κατάστασης που σκέφτηκαν

ΣτόχοςΝα περιγράψουν, μέσω του προφορικού λόγου, την κατάσταση που σκέφτηκαν ότι περιέχει το στοιχείο της συνεργασίας

Υλικά/μέσα: Μουσική, χειροποίητα παράσημα

https://www.youtube.com/watch?v=KjpGdyFhEig

 

Περιγραφή δραστηριότητας:

Αφού ολοκληρωθεί η 3η δραστηριότητα θα πούμε στα παιδιά ότι τώρα οι βασιλιάδες έχουν ετοιμάσει μία γιορτή για εμάς γιατί καταφέραμε να συνεργαστούμε, όπως οι στρατιώτες και θέλουν να μας ευχαριστήσουν.

Θα επιστρέψουμε στη γωνιά της παρεούλας και θα ανακοινώσουμε στα παιδιά ότι οι βασιλίαδες, για να μας ευχαριστήσουν θέλουν να μας δώσουν κάποια παράσημα, αλλά για να τα κερδίσουμε θα πρέπει πρώτα να πούμε μία δραστηριότητα/εικόνα/κατάσταση από την καθημερινότητά μας που φανερώνει συνεργασία.

Θα βάλουμε τη μουσική βράβευσης και θα φωνάζουμε μια μια κάθε ομάδα, και με τη σειρά τα παιδιά θα μας λένε αυτή την εικόνα (ανεξαρτήτως τι θα σκεφτούν τα παιδιά εμείς θα τα καθοδηγήσουμε στην συνεργασία)και στο τέλος θα τους κολλάμε τα παράσημα.

Αφού έχουν πει όλα τα παιδιά και έχουν λάβει τα παράσημά τους, τότε θα κλείσουμε το ημερήσιο πρόγραμμά μας με μία περίληψη σχετικά με την  έννοια της συνεργασίας και πόσο μας βοηθάει να γινόμαστε καλύτεροι.

Θερμά συγχαρητήρια στην φοιτήτρια Μαρία Κουλουρίδη. Τα παιδιά το χάρηκαν πολύ και  την ευχαριστούμε για την όμορφη και δημιουργική συνεργασία!!!!!!

By Παγανιά Γεωργία στις Μαΐου 07, 2023

Πρωτομαγιά 2023.

«Ο Μάιος μας έφτασε/εμπρός βήμα ταχύ/να τον προϋπαντήσουμε/παιδιά στην εξοχή».

Τον προυπαντήσαμε στην εξοχή και στο σχολείο μας!!!!
Την δεύτερη μέρα του Μάη η τάξη μας  γέμισε όμορφα άνθη που έφεραν τα παιδιά και μαζί με τις δασκάλες τους είχαν μιά πολύ δημιουργική και ευχάριστη μέρα κατασκευάζοντας Μαγιάτικα στεφάνια.
 
Τα πιο μικρά με κίτρινες μαργαρίτες τα φορέσαμε στο κεφάλι. 

Το επόμενο  στόλισε την πόρτα της αίθουσας και το άλλο τοποθετήθηκε στα κάγκελα του σχολείου μας . 

Ζωγραφίσαμε πολύχρωμα λουλούδια και κάναμε και χάρτινα στεφανάκια.
 


 Η λαογραφία μας αναφέρει ότι το μαγιάτικο στεφάνι είναι κατασκευή με λουλούδια, έθιμο που γιορτάζεται την ημέρα της Πρωτομαγιάς.
Ο Μάιος είναι ο 5ος μήνας του χρόνου που – στην Ελλάδα, τη Ρώμη και μέχρι το Βυζάντιο- ήταν αφιερωμένος στον ετήσιο εορτασμό της θεάς της γονιμότητας και της γεωργίας, Δήμητρας.

Η κόρης της, Περσεφόνη, που έρχεται από τον Κάτω Κόσμο αυτόν τον μήνα, από τον Άδη-σύζυγό της, ήταν ο λόγος για τη γιορτή των Ανθεστηρίων, της μεγαλόπρεπης πομπής προς τα ιερά για να προσφέρουν άνθη. Και κάπως έτσι ξεκίνησε να φτιάχνεται κάθε χρόνο το μαγιάτικο στεφάνι.

Σύμφωνα με τη Λαογραφική έρευνα, το μαγιάτικο στεφάνι φτιάχνεται με βέργα από ευλύγιστο και ανθεκτικό ξύλο κληματαριάς ή σύρμα γύρω από το οποίο στηρίζονται τα λουλούδια.

Στα νησιά της Μεσογείου την Πρωτομαγιά, φτιάχνουν ένα στεφάνι με λουλούδια συνήθως αγριολούλουδα, μαργαρίτες και  παπαρούνες. Το λουλούδινο στεφάνι κρεμιέται έξω από τα σπίτια.

Όλα τα σπίτια, έκτος από εκείνα που έχουν πένθος, φτιάχνουν στεφάνι για προστασία, υγεία, ευτυχία, για το μάτι, με τον ανάλογο συνδυασμό λουλουδιών. Το στεφάνι θα παραμείνει στο σπίτι μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού. Στη γιορτή του Αη Γιάννη του Κλείδωνα το ρίχνουν στη φωτιά. Ανάβουν φωτιές σε δρόμους και πλατείες και πηδούν πάνω από τη φωτιά τρεις φορές, τρέχοντας.

 
Συγχαρητήρια στους μικρούς μας μαθητές ,στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μας και έφεραν τόσα πολλά και όμορφα λουλούδια.
 


Πρωτομαγιά και όλα είναι ανθιστά! Να έχουμε έναν υπέροχο, λουλουδένιο μήνα!

Λουλούδια στα χέρια και γέλιο στην ψυχή!!!!

«Οι φυλές του κόσμου» από την φοιτήτρια ΕΣΠΑ του ΤΕΕΑΠΗ- Χρύσα Κακαλη 2023.

Για την ενότητα «Οι φυλές του κόσμου» μιλήσαμε για: λευκή φυλή, μαύρη φυλή, κίτρινη φυλή και κόκκινη φυλή.

Για την λευκή φυλή, επικεντρωθήκαμε στις χώρες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να μιλήσουμε και για την ιστορία της Ευρώπης, για το νόμισμά της και να γνωρίσουμε μερικά κράτη-μέλη της, μεταξύ των οποίων είναι και η χώρα μας και είδαμε την σημαία της ευρωπαϊκής ένωσης.

Μέσα από αυτοσχέδιο power point, συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, τις παραδόσεις και τις σημαίες των Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Ρωσία, Γαλλία. Επίσης, μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων της κάθε χώρας και μάθαμε το «Καλημέρα» στην γλώσσα τους.

 Στο τέλος, τα παιδιά μαζί με την ομάδα τους ανέλαβαν να φτιάξουν μια ομαδική εργασία ζωγραφίζοντας τα χαρακτηριστικά της χώρας που τους ανέθεσα, έτσι όπως τους έκανε εντύπωση.
Ακόμη, στην λευκή φυλή συμπεριλάβαμε και την φυλή των Εσκιμώων. Για την συγκεκριμένη φυλή μιλήσαμε για τα ιγκλού που ζουν, τα αγαπημένα τους φαγητά, τις χώρες που ζουν και τον τρόπο ζωής τους.
 Στο τέλος, κατασκευάσαμε τους δικούς μας Εσκιμώους που ζουν μέσα στο ιγκλού τους, τα οποία ήταν πλαστικά ποτηράκια.

 

 

Για την μαύρη φυλή, ξεκινήσαμε ζητώντας από τα παιδιά να σχολιάσουν μια εικόνα με δύο παιδιά από την Αφρική. Βάση των απαντήσεών τους, σχολιάσαμε το χρώμα, τα μαλλιά, την ενδυμασία τους και τον τρόπο ζωής τους.

Επικεντρωθήκαμε, στο σχολείο τους, βλέποντας την εικόνα μιας τάξης στην Αφρική, η οποία ήταν κάτω από ένα δέντρο, με πολλούς μαθητές ξυπόλητους να κάθονται στο πάτωμα, καμία σχέση με την δική μας.

Έπειτα, ακούσαμε διάφορες μουσικές από την Αφρική, που έχει μεγάλη παράδοση, μιλήσαμε για τα μουσικά τους όργανα και χρησιμοποιήσαμε τα μουσικά όργανα της τάξης μας.

Επίσης, παρατηρήσαμε ότι τα αφρικανικά τραγούδια έχουν την μορφή ερώτησης-απάντησης και προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε τα λόγια τους και να χορέψουμε σε μεγάλο κύκλο όπως οι Αφρικανοί.

Είδαμε στον Η/Υ ένα παραδοσιακό αφρικανικό παραμύθι και τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί την αγαπημένη τους σκηνή.

http://www.paramithia.net/afriki1.html

Παρακολουθήσαμε μια ιστορία της Λευκής Σοκολάτας ανάμεσα σε μαύρες, για να δούμε ότι το χρώμα δεν έχει καμία σημασία και πρέπει να αγαπάμε και να σεβόμαστε όλους τους ανθρώπους.

https://youtu.be/P4b_kf4q8Yo

Τέλος, τα παιδιά κατασκεύασαν τα δικά τους Αφρικανάκια, χρησιμοποιώντας ρολό από χαρτί και την φαντασία τους.

Για την κίτρινη φυλή, ξεκινήσαμε μιλώντας για τον λόγο που οι Κινέζοι ονομάζονται έτσι και συζητήσαμε για τα ξεχωριστά σχιστά τους μάτια, τις παραδοσιακές στολές τους, την πλούσια κουζίνα τους που περιλαμβάνει sushi και noodles όπως γνώριζαν ορισμένα παιδιά, την μυθολογία τους με τον δράκο και το Σινικό Τοίχος.

Επίσης, μιλήσαμε για τις πολεμικές τέχνες, τον λόγο που δεν χρησιμοποιούν μαχαιροπίρουνα όπως εμείς αλλά ξυλάκια και εξασκηθήκαμε να μετράμε στα κινέζικα μέχρι το 5.

Έπειτα, τα αγόρια κατασκεύασαν τα δικά τους καπέλα και τα κορίτσια την δική τους βεντάλια, πάνω στα οποία προσπάθησαν να φτιάξουν κινέζικα σύμβολα και αριθμούς.

Για την κόκκινη φυλή, ή αλλιώς Ινδιάνοι, μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης φυλής. Αναφερθήκαμε στην ανακάλυψη τους από τον Χριστόφορο Κολόμβο όταν πίστεψε ότι έφτασε στην Αμερική.

Σχολιάσαμε τα μακριά τους μαλλιά, τα κοσμήματα που φορούν ακόμα και οι άνδρες, τα σπίτια τους, τα σήματα καπνού και τον λόγο που τα χρησιμοποιούν.

Επίσης, μιλήσαμε για την Ποκαχόντας- την οποία δεν γνώριζε κανένα παιδί (!).

Είδαμε ινδικά ιερογλυφικά και τον τρόπο που δίνουν τα ονόματά τους οι Ινδιάνοι.

Στο τέλος, τα παιδιά κατασκεύασαν την δική τους μάσκα με πρόσωπο Ινδιάνου, ζωγραφίζοντας τα χαρακτηριστικά στα οποία είχαμε αναφερθεί.

Μπράβο στην κυρία Χρύσα και τους μαθητές μας.

Θέμα: Ο κύριος Ξεχασιάρης,η μουσική και τα χρώματα.Φοιτήτριας ΤΕΕΑΠΗ-Μαρίας Κουλουρίδη Έτος σπουδών: Γ-2023.

ΤΙΤΛΟΣ 1ης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: « O κύριος Ξεχασιάρης ξέχασε τους ήχους»

Μαθησιακή περιοχή:Παιδί, Δημιουργία & Έκφραση, Μουσική

Στόχος/οι δραστηριότητας:Να αναγνωρίζουν τους ήχους των διαφορετικών μουσικών οργάνων.

Απαιτούμενα υλικά / μέσα και λόγοι επιλογής τους: καρτέλες με εικόνες μουσικών οργάνων ( μαράκες, τρίγωνο, πιάνο, τύμπανο, κιθάρα), υπολογιστής (ήχοι)

Περιγραφή δραστηριότητας:

Ο κύριος Ξεχασιάρης ζει στη χώρα της τέχνης και είναι μουσικός. Πολλές φορές όμως ξεχνάει πράγματα. Ελάτε όλοι μαζί να τον βοηθήσουμε!

Ο κύριος Ξεχασιάρης είναι καλεσμένος στον ετήσιο χορό της πόλης του και έχει αναλάβει να συντονίσει εκείνος την ορχήστρα. Ξέχασε όμως τους ήχους των μουσικών οργάνων. Πάμε να τον βοηθήσουμε να τους θυμηθεί;

Στον χώρο της παρεούλας χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες (με κλήρο). Δίνουμε σε κάθε ομάδα 5 καρτέλες, όπου φαίνονται 5 διαφορετικά μουσικά όργανα (τρίγωνο, τύμπανο, μαράκες, κιθάρα, πιάνο). Το παιχνίδι έχει ως εξής: με το σύνθημα της νηπιαγωγού, θα ακουστούν από τον υπολογιστή με μία συγκεκριμένη σειρά οι ήχοι των μουσικών οργάνων που απεικονίζονται στις καρτέλες. Τα παιδιά με γρήγορους ρυθμούς θα πρέπει να συνεργαστούν και να τοποθετήσουν τις καρτέλες με τα όργανα στη σωστή σειρά, σύμφωνα με το ποιο όργανο άκουσαν πρώτο, δεύτερο, κλπ. Η ομάδα που θα καταφέρει να τα βάλει σε σωστή σειρά κερδίζει. Έπειτα εφόσον υπάρχει χρόνος μπορούμε να αλλάξουμε την σειρά των ήχων και το παιχνίδι ξανά ξεκινά.

Συνοδευτικά:

Link ήχων των μουσικών οργάνων: https://www.findsounds.com/types.html,

Οι καρτέλες που ετοιμάσαμε:

ΤΙΤΛΟΣ 2ης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: «Οι παρτιτούρες του κύριου Ξεχασιάρη»

Μαθησιακό/ά περιεχόμενο/α:Ήχος και διάρκεια

Στόχος/οι δραστηριότητας:Να αναπαριστούν με το σώμα τους τη σύντομη και τη συνεχόμενη διάρκεια του ήχου.

Να συνθέτουν την δική τους γραφική παρτιτούρα, με τα σύμβολα που έμαθαν.

Απαιτούμενα υλικά / μέσα και λόγοι επιλογής τους: 3 χαρτόνια, 3 μαρκαδόροι, για την αποτύπωση της παρτιτούρας

Περιγραφή δραστηριότητας:

Αφού βοηθήσαμε τον κύριο Ξεχασιάρη και θυμήθηκε τους ήχους, ξέχασε όμως στο σπίτι του τις παρτιτούρες. Τι λέτε να τον βοηθήσουμε να γράψει δύο καινούριες συνθέσεις;

Στον χώρο της παρεούλας κάθονται όλα τα παιδιά και η νηπιαγωγός παρουσιάζει μια γραφική παρτιτούρα στην οποία αναγράφονται 2 διαφορετικά σύμβολα (τελίτσα, ευθεία γραμμή). Συγκεκριμένα τρείς τελίτσες και  μια ευθεία γραμμή, όπου η κάθε τελίτσα αντιστοιχεί σε ένα παλαμάκι, και η κάθε ευθεία γραμμή σε μια στροφή γύρω από τον εαυτό. Οι τελίτσες συμβολίζουν την κοφτή διάρκεια του ήχου, ενώ η ευθεία γραμμή την συνεχόμενη διάρκεια του ήχου. Η νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να προσπαθήσουν να κάνουν την αναπαράσταση της παρτιτούρας με το σώμα τους, δηλαδή με το σύνθημα της νηπιαγωγού, δείχνοντας τους με τη σειρά το κάθε σύμβολο, τα παιδιά θα πρέπει στην τελίτσα να κάνουν παλαμάκι και στην ευθεία γραμμή, την στροφή γύρω τους. Αφού γίνει η απαραίτητη πρόβα και τα παιδιά κατανοήσουν τα σύμβολα και την αναπαράσταση τους με το σώμα τους, η νηπιαγωγός τα χωρίζουμε σε δύο ομάδες, με τυχαία επιλογή. Η νηπιαγωγός μοιράζει από ένα χαρτόνι στην κάθε ομάδα και ζητά από την καθεμία να συνθέσει μια δική της παρτιτούρα. Κάθε παιδί θα πρέπει με τη σειρά (που θα ορίσει η νηπιαγωγός) να προτείνει ένα από τα δύο σύμβολα που μάθαμε, και να το ζωγραφίσει στο χαρτόνι, ταυτόχρονα η νηπιαγωγός επιβλέπει την εξέλιξη του παιχνιδιού και βοηθά τις ομάδες σε τυχόν δυσκολίες. Αφού και οι δύο ομάδες ολοκληρώσουν τις παρτιτούρες τους, θα τις  ανταλλάξουν και η κάθε ομάδα θα  προσπαθήσει στη συνέχεια να εκτελέσει (την παρτιτούρα της άλλης ομάδας) με την βοήθεια της νηπιαγωγού.

ΤΙΤΛΟΣ 3ης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: « Ξεμπερδεύοντας τα χρώματα του Κύριου Ξεχασιάρη»

Μαθησιακό/ά περιεχόμενο/α: Χρώματα ψυχρά-θερμά και ταξινόμηση

Στόχος/οι δραστηριότητας: Να κατατάσσουν τα χρώματα σε θερμά και ψυχρά.

Απαιτούμενα υλικά / μέσα και λόγοι επιλογής τους: 2 κουτιά χρωματισμένα με θερμά χρώματα, 2 κουτιά χρωματισμένα με ψυχρά χρώματα, 1 μαύρο κουτί, κομμάτια χαρτονιού (μπλε, μωβ, πράσινο, κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί).

Περιγραφή δραστηριότητας:

Ένα απόγευμα ξαπλωμένος στον καναπέ του, ο Κύριος Ξεχασιάρης θυμήθηκε πως την επομένη μέρα είχε δηλώσει συμμετοχή στο διαγωνισμό ζωγραφικής της πόλης του. Πρέπει λοιπόν να οργανώσει τα χρώματα του σε ζεστά και παγωμένα, γιατί  πρόκειται να ζωγραφίσει ένα ζεστό τοπίο και ένα παγωμένο. Όμως όταν άνοιξε την κασετίνα του είδε πως τα χρώματα του ήταν μπερδεμένα. Θα τον βοηθήσουμε να τα χωρίσει σωστά για να μπορέσει να πάει στον αυριανό διαγωνισμό;

Στην παρεούλα, χωρίζουμε τα παιδιά σε 2 ομάδες μέσα από κλήρωση, ονομάζοντάς τες αντίστοιχα: η ομάδα του νερού και η ομάδα της φωτιάς. Η νηπιαγωγός έχει τοποθετήσει σε ένα τραπεζάκι ένα μαύρο κουτί, το οποίο περιέχει  κομματάκια από χαρτόνια 6 διαφορετικών χρωμάτων (κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί, μπλε, μωβ, πράσινο).  Στα αριστερά από το μαύρο κουτί είναι τοποθετημένα δύο πολύχρωμα κουτιά με σχισμή στο κέντρο τους, το ένα είναι χρωματισμένο σύμφωνα με τα ζεστά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί) και φέρει τον τίτλο «ζεστά», και το άλλο είναι χρωματισμένο σύμφωνα με τα παγωμένα χρώματα (μπλε, μωβ, πράσινο) και φέρει τον τίτλο «παγωμένα». Στα δεξιά από το μαύρο κουτί υπάρχουν άλλα δυο αντίστοιχα κουτιά. Το παιχνίδι έχει ως εξής: Η νηπιαγωγός βάζει την κάθε ομάδα να κάτσει σε σειρά, το ένα παιδί πίσω από το άλλο (η μία ομάδα στα αριστερά, η άλλη στα δεξιά). Με το σύνθημα της έναρξης θα πρέπει το πρώτο παιδί της σειράς από κάθε ομάδα ταυτόχρονα να παίρνει από το μαύρο κουτί ένα τυχαίο χαρτόνι και να το τοποθετεί στο σωστό κουτί των ζεστών ή των παγωμένων χρωμάτων, στη συνέχεια θα πρέπει να επιστρέψει στη σειρά της ομάδας του, στην τελευταία θέση, όταν επιστρέψει πρέπει να φύγει γρήγορα το παιδί που είναι πρώτο στη σειρά και να κάνει την ίδια διαδικασία. Η νηπιαγωγός θα ορίσει χρόνο 8 λεπτά. Όταν ο χρόνος λήξει τα παιδιά σταματούν και κάθονται στην παρεούλα με τις ομάδες τους. Η νηπιαγωγός ανοίγει τα κουτιά της μιας ομάδας και μετρά τα χαρτόνια που έχουν τοποθετηθεί σωστά στα δύο κουτιά, όσα θα είναι τα σωστά χαρτόνια, τόσοι θα είναι και οι πόντοι της ομάδας. Για τα λάθος τοποθετημένα χαρτόνια δεν θα προσμετρώνται πόντοι. Αντίστοιχα θα γίνει και για την άλλη ομάδα. Έτσι λοιπόν θα κερδίσει η ομάδα που θα καταφέρει να μαζέψει τους περισσότερους πόντους.



ΤΙΤΛΟΣ 4ης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: « Η μπουγάδα του κύριου Ξεχασιάρη»

               

Μαθησιακό/ά περιεχόμενο/α: Χρωματικοί τόνοι και σειροθέτηση

Στόχος/οι δραστηριότητας: Να ταξινομούν  στη σειρά τους χρωματικούς τόνους, από τον πιο σκούρο στον πιο ανοιχτό και το αντίστροφο.

Απαιτούμενα υλικά / μέσα και λόγοι επιλογής τους: 20  ξύλινα μανταλάκια χρωματισμένα (κόκκινο, μπλε, πράσινο, γκρι, καφέ),5 χαρτόνια κομμένα σε σχήμα μπλούζας(αντίστοιχα χρώματα με τα μανταλάκια), κουτί

Περιγραφή δραστηριότητας:

Γυρνώντας στο σπίτι του ο κύριος Ξεχασιάρης συνειδητοποίησε ότι ξέχασε να βάλει πλυντήριο. Αφού λοιπόν έπλυνε τα ρούχα και πήγε να απλώσει τη μπουγάδα, είδε όλα τα χρωματιστά μανταλάκια του σκορπισμένα σε όλον τον κήπο. Ήταν τόσο στεναχωρημένος, γιατί αν δεν τοποθετούσε τα μανταλάκια με τη σωστή σειρά των χρωματικών τόνων, τα ρούχα δεν θα στέγνωναν! Τι λέτε θα βοηθήσουμε τον κύριο Ξεχασιάρη να απλώσει σωστά την μπουγάδα του;

Τα παιδιά βρίσκονται καθισμένα στα τραπεζάκια τους, και σύμφωνα με αυτή τη διάταξη τα χωρίζουμε σε 5 ομάδες. Η νηπιαγωγός ορίζει την ονομασία της  κάθε ομάδας με ένα χρώμα (κόκκινο, μπλε, πράσινο, γκρι, καφέ) και μοιράζει σε κάθε ομάδα ένα μπλουζάκι από χαρτόνι στο αντίστοιχο χρώμα. Σε ένα κουτί βρίσκονται ανακατεμένα 20 μανταλάκια των 5 αυτών χρωμάτων. Σε κάθε ομάδα αντιστοιχούν 4 μανταλάκια (που έχουν διαφορετικούς χρωματικούς τόνους του εκάστοτε χρώματος, π.χ. σκούρο μπλε, μπλε, πιο ανοιχτό μπλε, πολύ ανοιχτό μπλε). Το παιχνίδι ξεκινά ως εξής: Με τη σειρά που θα ορίσει η νηπιαγωγός θα σηκώνεται ένα παιδί από κάθε ομάδα και θα πηγαίνει στο κουτί ώστε να επιλέξει ένα μανταλάκι με χρωματικό τόνο που να αντιστοιχεί στο χρώμα της ομάδας του, έπειτα θα το πηγαίνει πίσω στο τραπεζάκι της ομάδας και θα ξανακάθεται. Αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί με διαφορετικά παιδιά κάθε φορά, έως ότου κάθε ομάδα να έχει στο τραπεζάκι της τα 4 μανταλάκια σωστού χρώματος που της αναλογούν(με τον έλεγχο της νηπιαγωγού). Τότε ο χρόνος αρχίζει να μετρά αντίστροφα (2 λεπτά), κάθε ομάδα θα πρέπει να «τσιμπήσει» με τη σωστή σειρά τα μανταλάκια στο πάνω μέρος του ρούχου- χαρτονιού, τα μανταλάκια θα πρέπει να τοποθετηθούν από το πιο σκούρο προς το πιο ανοιχτό τόνο. Νικήτρια ομάδα θα είναι όποια τοποθετήσει πρώτη σε σωστή σειρά τα μανταλάκια, ώστε ο Κύριος Ξεχασιάρης να απλώσει σωστά την μπουγάδα του. Αφού γίνει έλεγχος για τυχόν λάθη, και εφόσον υπάρχουν, η νηπιαγωγός ζητά από κάποιο παιδί να προτείνει πως θα μπορούσε να διορθωθεί το λάθος και να απλωθεί σωστά η μπουγάδα. Στη συνέχεια σε δεύτερη φάση, αν υπάρχει χρόνος, κάθε ομάδα ανακατεύει τα μανταλάκια της και ζητείται να τα τοποθετήσουν αυτή τη φορά από το πιο ανοιχτό τόνο στον πιο σκούρο.. κλπ

Τίτλος 5ης δραστηριότητας: «Παίζοντας με τον φίλο του κυρίου ξεχασιάρη  κύριο Σιγανούλη και τον κύριο Δυνατούλη»

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί δημιουργία και έκφραση, Μουσική

Μαθησιακό περιεχόμενο: Η ένταση του ήχου

Στόχοι: να εξοικειωθούν με τις έννοιες «σιγανά» και «δυνατά» και με την ηχητική αποτύπωση τους,  να διακρίνουν την ένταση του ήχου και να την συσχετίζουν με την καθημερινότητα τους (κινήσεις, βηματισμοί, γέλιο), να χρησιμοποιούν την κατάλληλη ένταση στη φωνή τους ανάλογα με την περίσταση

Υλικά/μέσα: φιγούρες των ηρώων, μουσικά όργανα

Περιγραφή δραστηριότητας: Αρχικά μαζεύουμε τα παιδιά στην παρεούλα και τους διαβάζουμε την παρακάτω ιστορία.

Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε σε ένα μακρινό χωρίο ένας μικροσκοπικός γατούλης, που τον έλεγαν «Σιγανούλη».

Ο κύριος Σιγανούλης φοβόταν τους δυνατούς ήχους, και γι’ αυτό του άρεσε να ακούει μόνο σιγανή μουσική!

Μισούσε επίσης τις δυνατές φωνές και τα βροντερό ήχο που έκανε ο γείτονας του με τα πόδια του καθώς περπατούσε.

Ακριβώς δίπλα από το σπίτι του κύριου Σιγανούλη, βρισκόταν ένα τεράστιο σπίτι, στο οποίο ζούσε ένας γιγάντιος αρκούδος, ο κύριος Δυνατούλης.

Ο κύριος Δυνατούλης είχε πρόβλημα στα αυτιά και δεν άκουγε καλά, γι’ αυτό άκουγε μόνο τους πολύ δυνατούς ήχους.

Μιας και ήταν μεγάλος και βαρύς έκανε πολύ θόρυβο όταν περπατούσε και όταν μιλούσε, και αυτό αναστάτωνε πολύ τον γείτονα του – κύριο Σιγανούλη.

Έτσι λοιπόν οι δύο γείτονες μάλωναν συνεχώς για την ένταση του ήχου, και έμεναν και οι δύο δυστυχισμένοι.

Σκέφτηκα λοιπόν μια λύση! Τι θα λέγατε εάν μαθαίναμε στον κύριο Σιγανούλη και στον κύριο Δυνατούλη πώς ο καθένας μπορεί να έχει με μέτρο τον δικό του χρόνο μες τη μέρα, ώστε να κάνει ό,τι θέλει και οι δύο τους να μπορούν να ζήσουν ευτυχισμένα;

Είμαστε στην παρεούλα και αφού διαβάσουμε την ιστοριούλα στα παιδιά, παρουσιάζουμε τις φιγούρες των δύο ηρώων της ιστορίας και εξηγούμε τους κανόνες του παιχνιδιού.

Η νηπιαγωγός σηκώνει μια από τις δύο φιγούρες και απευθύνει στα παιδιά διάφορες ερωτήσεις όπως: « Πώς λέτε να περπατάει ο κύριος «….». Τα παιδιά αφού σκεφτούν θα πρέπει να δείξουν στην πράξη την απάντηση τους, με μίμηση. Στη συνέχεια η νηπιαγωγός σηκώνει την άλλη φιγούρα και ρωτά το ίδιο.. Εναλλακτικά μπορεί να κάνει την ερώτηση με διαφορετικό τρόπο, π.χ.: « Μπορείτε να μου δείξετε τον τρόπο με τον οποίο ο κύριος «…» σίγουρα ΔΕΝ περπατά έτσι; ».

Σε δεύτερη φάση, η νηπιαγωγός σηκώνοντας τις φιγούρες απευθύνει την ερώτηση: « Πώς θα τραγουδούσε το …(ένα τραγούδι που γνωρίζουν τα παιδιά απέξω) ο κύριος «…» και ενδιάμεσα η νηπιαγωγός μπορεί να αλλάζει την φιγούρα που έχει σηκωμένη, ώστε τα παιδιά να προσαρμοστούν στην σωστή ένταση του ήχου κάθε φορά.

Η νηπιαγωγός ρωτά διάφορες τέτοιες ερωτήσεις, ώστε τα παιδιά να εξοικειωθούν με τη σύνδεση των εννοιών «σιγανά» και «δυνατά» με τις αντίστοιχες φιγούρες των δύο ηρώων και να  μπορούν να τις αναπαριστούν με το σώμα και τη φωνή τους.

Ενδεικτικές ερωτήσεις: να πουν τα ονόματα τους, να χοροπηδήσουν, να περπατήσουν, να τραγουδήσουν…

Συνεχίζει με ερωτήσεις μέσω των οποίων γίνεται σύνδεση της καθημερινότητας των παιδιών με την ένταση του ήχου:

  1. Σε ποια μέρη θα μπορούσε να πάει ο κύριος Σιγανούλης και να περάσει καλά, διότι εκεί θα πρέπει να μιλάμε σιγανά και να μην κάνουμε φασαρία;
  2. Σε ποια μέρη θα μπορούσε να πάει ο κύριος Δυνατούλης για να περάσει καλά, διότι εκεί μπορούμε να μιλάμε δυνατά, να φωνάζουμε και να κάνουμε ελεύθερα φασαρία;
  3. Μπορείτε να σκεφτείτε διάφορες καταστάσεις της καθημερινότητας στις οποίες πρέπει να κρατήσουμε σιγανή την ένταση της φωνής μας;
  4. Μπορείτε να σκεφτείτε διάφορες καταστάσεις της καθημερινότητας στις οποίες πρέπει/επιτρέπεται να δυναμώσουμε την ένταση της φωνής μας;

Έπειτα η νηπιαγωγός μοιράζει τα μουσικά όργανα της τάξης και ζητά από τα παιδιά να παίξουν με τα μουσικά τους όργανα για τον καθένα ήρωα, προσαρμόζοντας την κατάλληλη ένταση.

 

Περάσαμε πολύ ωραία παρέα με τον κύριο Ξεχασιάρη και τους φίλους του.

Συγχαρητήρια στην φοιτήτρια Μαρία Κουλουρίδη και στα Στρουμπειάκια!!!!

By Παγανιά Γεωργία στις Απριλίου 26, 2023

HAPPY NEW YEAR!!!2023 και στα Αγγλικά.

Επιστροφή στο σχολείο ξανά μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Καλή χρονιά σε όλους!!!!!

Ας βάλουμε μερικά αγγλικά γραμματάκια στη σωστή σειρά.

COLD COLD WINTER

Είμαστε στην καρδιά του χειμώνα και κάνει κρύο! Μπρρρρ…. Υπάρχουν κάποια ζωάκια που πέφτουν σε βαθύ ύπνο για να αντέξουν το κρύο.

Χωριστήκαμε σε ομάδες ζώων που πέφτουν σε χειμερία νάρκη

και …. είπαμε να ρίξουμε και εμείς έναν υπνάκο, καθώς και να παίξουμε και άλλα παιχνίδια.

https://wordwall.net/resource/28784919

https://www.youtube.com/watch?v=OKbpLQp509Y

Έπειτα μιλήσαμε για τα ρούχα που πρέπει να φοράμε όταν κάνει κρύο και χορέψαμε τον χορό των χειμωνιάτικων ρούχων που μας φάνηκε πολύ αστείος!

https://www.youtube.com/watch?v=AsZwvuUmHGU

https://wordwall.net/resource/27556214

ITS TIME FOR CARNIVAL!!

Το καρναβάλι είναι πολύ σημαντικό για την πόλη μας, όμως γνωρίζουμε ότι είναι μία γιορτή που γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο;

Μιλήσαμε για αυτή την πολύ διασκεδαστική γιορτή και είδαμε πολλές φωτογραφίες από διάφορα καρναβάλια του κόσμου.

Αποφασίσαμε να οργανώσουμε το δικό μας μίνι καρναβάλι μέσα στην τάξη. Είπαμε μία ιστορία για κάποια ζωάκια που αποφάσισαν να μεταμφιεστούν και χωριστήκαμε και εμείς σε ομάδες μεταμφιεσμένων ζώων.

Μάθαμε τα ζωάκια αυτά στα αγγλικά αλλά μάθαμε και τι ντύθηκε το καθένα.

Παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης από αυτά που μας αρέσουν και στο τέλος χορέψαμε τον χορό των μεταμφιεσμένων ζώων, όπου το κάθε παιδάκι περπατούσε και χόρευε ανάλογα με την ομάδα του ζώου στην οποία ανήκε.

https://wordwall.net/resource/52848181

 

 

THE STORY OF THE ALMOND TREE

Το πανέμορφο δέντρο της αμυγδαλιάς κρύβει από πίσω του έναν πολύ συγκινητικό αρχαιοελληνικό μύθο.

Ρωτήστε τα μικρούλια να σας πουν την ιστορία! Την ξέρουν πολύ καλά!

Εμείς την είπαμε και στα αγγλικά και μετά βάλαμε κάποιες εικόνες στη σειρά για να φτιάξουμε σωστά την ιστορία.

 

Έπειτα ακολούθησε η αγαπημένη μας δραματοποίηση, κατά την οποία τα παιδιά έπαιξαν τους ρόλους των δύο ηρώων της ιστορίας.

Στην επόμενη συνάντησή μας αποφασίσαμε να φτιάξουμε μία ωραία κατασκευή κάδρου στο οποίο ζωγραφίσαμε μία πανέμορφη αμυγδαλιά!

https://wordwall.net/resource/53430655

 

Και έτσι όμορφα με χρώματα και αρώματα σας χαιρετούμε .Ραντεβού με νέες δράσεις στα Αγγλικά  στην επόμενη ανάρτηση μας….

 

By Παγανιά Γεωργία στις Απριλίου 13, 2023

Ήρθε πάλι η Πασχαλιά 2023!!!

Η κυρά Σαρακοστή έφτασε στο τέλος της

και στο σχολείο μας στολίστηκε με πολλές Πασχαλινές κατασκευές.

Και αφού μιλήσαμε για τα Πάθη του Χριστού μας,για τα θαύματα Του και την ζωή Του.Για τα ήθη και έθιμα της χώρας μας  δημιουργήσαμε : Αυγά, καλαθάκια,κάρτες,αυγοθήκες και άλλα πολλά ,όλα με αγάπη στολισμένα .Την τελευταία μέρα ανταλλάξαμε ευχές και φύγαμε με τα χεράκια μας φορτωμένα και χαμόγελα στα χείλη.

Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τα γλυκίσματα.
Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς που πρόσφεραν τρόφιμα για την Κιβωτό της Αγάπης στην πόλη μας.
Και του χρόνου με υγεία.

Πολλές ευχές για καλό Πάσχα! Να περάσετε όμορφα αυτές τις άγιες μέρες.

Καλή Ανάσταση! Το άγιο Φως ας φωτίσει τις ψυχές και τις ζωές όλων μας!!!!!!

Παγκόσμια ημέρα της Γιαγιάς -28 Μαρτίου 2023

Σκοπός της ημέρας είναι η ευαισθητοποίηση και αναγνώριση της αγάπης που τόσο απλόχερα δίνει κάθε μέρα στα παιδιά και τα παιδιά των παιδιών της.

Της γυναίκας που μεγαλώνει τουλάχιστον δύο γενιές και φροντίζει ανιδιοτελώς για όλους στην οικογένεια.

Η αγάπη της για τα εγγόνια της, μοναδική. Οι σοφές συμβουλές της αγγίζουν την ψυχή μας.

Αναγνωρίζουμε την πολύτιμη προσφορά και αγάπη της και φτιάξαμε καρτούλες με ευχές!!!!

Χρόνια πολλά σε όλες τις υπέροχες γιαγιάδες.

Μάρτιος μήνας Γδάρτης και Ανοιξιάτης ….. 2023

Ήρθε ο Μάρτης ο Καλός

Καταγραφή

και φορέσαμε τα Μαρτάκια…….

ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή.

Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν.

Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.

Φέτος, η Καθαρά Δευτέρα 2023 ήταν  στις 27 Φεβρουαρίου οπότε και ξεκινάει η Σαρακοστή με τον ερχομό του νέου Μήνα.

Μιλήσαμε για τις ονομασίες του Μάρτη και φτιάξαμε το παιδάκι του Μήνα.

Συνεχίσαμε να μαθαίνουμε τους αριθμούς και φτάσαμε μέχρι το 10

Φτιάξαμε το πέντε σαν αστείο πρόσωπο με καπέλο.

Το έξι σαν πελεκάνο…….

Το επτά σαν ένα πλοίο που αρμενίζει σε επτά θάλασσες

Το οκτώ σαν βατραχάκι

Το εννέα σαν ένα τενεκεδάκι

 

και τέλος το Δέκα,

Ενώ με τα γράμματα της αλφαβήτας τα συνδυάσαμε με τις ονομασίες του Μάρτη

Μμ  που αρχίζει το όνομα του

Αα όπως Ανοιξιάτης και Αμύγδαλα

Γγ όπως Γδάρτης

Κκ όπως Κλαψομάρτης

Ππ  όπως Πεντάγνωμος και Παλουκοκάφτης

Η λαϊκή φαντασία έδωσε στο Μάρτιο ένα σωρό παρατσούκλια, όπως Ανοιξιάτης (γιατί είναι ο πρώτος μήνας της Άνοιξης), ΓδάρτηςΠαλουκοκάφτης ΚλαψομάρτηςΠεντάγνωμος (για το ευμετάβλητο του καιρού), Βαγγελιώτης (λόγω της γιορτής του Ευαγγελισμού), Φυτευτής, και άλλα δηλωτικά της φυσιογνωμίας του, που έχουν σχέση με ιδιότητες ή πράξεις που του αποδίδονται.

Τα πιο πολλά από αυτά βρίσκονται μέσα στις παραδόσεις και τις παροιμίες που έπλασε ο λαός για να εξηγήσει τις απότομες μεταβολές του καιρού ή τις βαρυχειμωνιές που παρατηρούνται μέσα στο Μάρτη και που πάντα είναι επικίνδυνες για τη γεωργία και την κτηνοτροφία.

«Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκάφτης,
τα παλιά παλούκια καίει, τα καινούργια ξεριζώνει».

στην οποία και χρωστάει τα παρατσούκλια γδάρτης και παλουκοκάφτης.

Για τις μεγάλες του παγωνιές λένε: «Τον Μάρτη χιόνι βούτυρο, μα σαν παγώσει μάρμαρο».
ενώ για την αντιμετώπιση του κρύου άλλες παροιμίες συμβουλεύουν:

«Φύλλα ξύλα για το Μάρτη να μην κάψεις τα παλούκια».

«Το Μάρτη φύλα άχερα μη χάσεις το ζευγάρι».

«Τσοπάνη μου την κάπα σου το Μάρτη φύλαγε την».

«Ο Αύγουστος για τα πανιά κι ο Μάρτης για τα ξύλα».

 

Είπαμε παραμύθια και μύθους από την λαική μας παράδοση για τον Μάρτη με τους οποίους προσπαθούσαν να εξηγήσουν την αστάθεια του καιρού.

Η ΚΑΤΕΡΓΑΡΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ

Στα πολύ παλιά χρόνια ο Μάρτης ήταν ο πρώτος μήνας του έτους. Μια κατεργαριά όμως που έκαμε σε βάρος των άλλων μηνών που ήταν τα αδέλφια του στάθηκε αιτία για να του πάρει την πρωτοκαθεδρία ο Γενάρης.

«Μια φορά κι έναν καιρό αποφασίσανε οι δώδεκα μήνες να φτιάξουνε κρασί σε ένα βαρέλι ώστε να μπορούν να πίνουν όποτε τους ερχόταν η όρεξη.

Έτσι λοιπόν είπε ο Μάρτης:
– Εγώ θα ρίξω πρώτος μούστο στο βαρέλι για να γίνει κρασί και ύστερα ρίχνετε κι εσείς.
– Καλά, ρίξε εσύ πρώτος του είπαν οι άλλοι.

Ετσι και έγινε. Έριξε πρώτα εκείνος στο βαρέλι το μούστο και ύστερα ακολούθησαν και οι άλλοι μήνες.

Όταν λοιπόν ζυμώθηκε ο μούστος και έγινε το κρασί, είπε πάλι ο Μάρτης.
– Εγώ που έριξα πρώτος το μούστο, πρώτος θ’ αρχίσω και να πίνω.
– Βέβαια, είπαν οι άλλοι, έτσι είναι το σωστό.

Έτσι λοιπόν τρύπησε το βαρέλι στο κάτω μέρος, και άρχισε να πίνει, ως που ήπιε όλο το κρασί και δεν άφησε ούτε στάλα. Κατόπιν ήρθε η σειρά του Απρίλη να πάει να πιεί κρασί. Πηγαίνει και το βρίσκει άδειο. Θυμώνει, το λέει στους άλλους. Τ’ ακούνε εκείνοι θυμώνουνε και σκέφτωνται τι να κάνουν. Συμφωνούν όλοι λοιπόν να τον τιμωρήσει ο Γενάρης που ήταν και ο μεγαλύτερος αδελφός. Τον πιάνει λοιπόν ο Γενάρης και του τραβάει ένα γερό χέρι ξύλο. Του αφαιρεί και το πρωτείο που είχε, να αρχίζει δηλαδή το έτος κάθε Μάρτη, και έγινε να αρχίζει το έτος από το Γενάρη.

Από τότε όταν ο Μάρτης θυμάται το παιχνίδι που έκανε στα αδέλφια του και τους ήπιε όλο το κρασί, γελάει και ο καιρός ξαστερώνει. Όταν πάλι θυμάται το ξύλο που έφαγε κλαίει και βρέχει».

Η παράδοση, που με μικρές παραλλαγές τη συναντάμε και αλλού είναι αιτιολογική και σκοπεύει στην εξήγηση της ακασταστασίας του καιρού που συνήθως χαρακτηρίζει το Μάρτη.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ

Το ίδιο φαινόμενο εξηγούν και άλλες παραδόσεις που αναφέρονται στη γυναίκα του Μάρτη.

Κάποτε οι μήνες αποφάσισαν να παντρευτούν. Ο καθένας βρήκε μια γυναίκα που του άρεσε και την παντρεύτηκε. Ο Μάρτης δε φρόντισε το ζήτημα μόνος του και έβαλε προξενητάδες να του βρούνε μια γυναίκα. Εκείνοι του φέρανε μια κοπέλα η οποία ήταν τυλιγμένη με ένα μαντίλι και του είπαν ότι είναι πολύ όμορφη. Ευκολόπιστος όπως ήταν, την παντρεύτηκε.
Όταν όμως έμειναν μόνοι και έβγαλε το μαντίλι της, τι να δει; Δεν υπήρχε πιο άσχημη στον κόσμο!

Από τότε κάθε φορά που τη θυμόταν άστραφτε, βροντούσε, έβρεχε, έριχνε μπόρες, έκανε παγωνιές. Μόνο όταν ξεχνιόταν μερικές φορές, ηρεμούσε, γαλήνευε κι έκανε καλό καιρό!

Στη Μεσσηνία, λόγου χάρη, λένε ότι η γυναίκα που παντρεύτηκε ο Μάρτης, από μπροστά ήταν πολύ άσχημη, ενώ από πίσω ήταν πολύ όμορφη. Όταν ο Μάρτης τη βλέπει καταπρόσωπο κλαίει και ο καιρός χαλάει, όταν όμως την κοιτάζει από τις πλάτες ευχαριστιέται και ο καιρός καλοσυνεύει.
Γι’ αυτό λέγεται και η παροιμία: «Ο Μάρτης πότε κλαίει και πότε γελάει».

Σε άλλες περιοχές η παράδοση θέλει το Μάρτη νε έχει δύο γυναίκες, τη μια πολύ όμορφη και φτωχή και την άλλη πολύ άσχημη και πλούσια. Ο Μάρτης κοιμάται στη μέση και όταν γυρίζει κατά την άσχημη, κατσουφιάζει και ο καιρός χαλάει, όταν όμως γυρίζει κατά την όμορφη, χαίρεται και γελάει, και ο καιρός είναι καλός. ζεστός με ήλιο. Τις περισσότερες φορές όμως γυρίζει κατά την άσχημη επειδή αυτή είναι η πλούσια που τρέφει και την φτωχή, την όμορφη.

Έτσι άλλωστε προτιμούν το Μάρτιο και οι χωρικοί, βροχερό, επειδή η σοδειά τους θα είναι καλύτερη. Άλλωστε το βεβαιώνουν και αρκετές παροιμίες.

«Μάρτης έβρεχε, θεριστής χαιρότανε».

«Μάρτης βρέχει; Ποτέ μην πάψει».

«Κάλλιο Μάρτης στις γωνιές παρά Μάρτης στις αυλές».

«Κάλλιο Μάρτης καρβουνιάρης παρά Μάρτης λιοπυριάρης».

«Μάρτης βροχερός θεριστής κουραστικός».

«Μάρτης κλαψής θεριστής χαρούμενος».

«Μάρτης πουκαμισάς δεν σου δίνει να μασάς».

«Σαν ρίξει ο Μάρτης μια βροχή κι Απριλης αλλη μία,
να δεις κουλούρες στρογγυλές και πίττες σαν αλώνι».

και η πασίγνωστη, που είναι παραλλαγή της προηγούμενης:

«Σαν ρίξει ο Μάρτης δυο νερά κι Απρίλης άλλο ένα,
χαράς σ’ εκείνο το ζευγά πόχει πολλά σπαρμένα».

Συνεχίσαμε με άλλα αγαπημένα παραμύθια

Ο Τζακ η Φασολιά

Ο Αλλαντιν

Και η Χρυσομαλλούσα

Ενώ τιμήσαμε και συμμετείχαμε  στην καμπάνια κατά της σχολικής Βίας

βλέπε παλιότερη ανάρτηση

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/04/07/pagkosmia-imera-kata-toy-ratsismoy-21-martioy-2023/

Κάναμε και ένα σχετικό φύλλο εργασίας.

Διαβάσαμε το Φαρδύ πουλόβερ. Ένα πανέμορφο βιβλίο για τη σημασία της φιλίας αλλά και της ικανότητας να μοιραζόμαστε.

όπως και το παραμύθι «Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε»

https://youtu.be/ZBw1uxdZloE

Χορέψαμε και το χορό της φιλίας

Ζωγραφίσαμε έργα μοναδικά με μαρκαδόρους, νερομπογιές και κηρομπογιές

Πλάσαμε με πλαστελίνη

και παίξαμε ελεύθερα …..

Γιορτάσαμε και αυτό το μήνα γενέθλια και ονομαστικές εορτές. Ζωγραφίσαμε για τους φίλους μας και αυτοί μας χάρισαν πανέμορφα αναμνηστικά δωράκια

Ενώ με την μεγάλη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου ο μήνας έφτασε στο τέλος του

https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/03/24/i-dipli-giorti-tis-patridas-mas-25i-martioy-2023/

Τσολιάδες και Αμαλίες είχαν την τιμητική τους.

Γνωρίσαμε την ζωγραφική με πίξελ (pixelart) η οποία στηρίζεται στη αρχή του ψηφιδωτού και μας βοηθά να κατανοήσουμε τη λειτουργία της ψηφιακής εικόνας, που αποτελείται από μικροσκοπικά pixel, ταξινομημένα σε οριζόντιες γραμμές και κάθετες στήλες (πίνακας χωρισμένος σε μικρά μικρά τετράγωνα).

Περάσαμε υπέροχα και τώρα ανυπομονούμε για τον επόμενο μήνα με τα κόκκινα αυγά!!!

By Παγανιά Γεωργία στις Απριλίου 02, 2023

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού – 21 Μαρτίου 2023

Λέμε όλοι μαζί: ΟΧΙ στον ρατσισμό!

Η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και των Φυλετικών Διακρίσεων τιμάται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος, που έλαβε χώρα στη Νότια Αφρική και συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη.

Σκοπός της ημέρας αυτής είναι να ευαισθητοποιήσει, να ενημερώσει και τελικά να καταπολεμήσει τις διακρίσεις, το στίγμα και τον κοινωνικό αποκλεισμό κάθε μορφής.

Γιατί στην πραγματικότητα, είμαστε όλοι διαφορετικοί άλλα και απόλυτα ίσοι και για αυτό είναι απόλυτα αναγκαίο,
αυτή η μέρα να διαφυλάξει την αξία και την σημασία της στα χρόνια, για να μάθουν οι νέες γενιές,
από τα παιδικά τους χρόνια να αγαπούν κάθε άνθρωπο για αυτό που είναι, άσχετα με το χρώμα, την γλώσσα ή την θρησκεία του.

Εμείς διαβάσαμε την ιστορία «Ο μαύρος κότσυφας κι ο άσπρος γλάρος» της Κίτυ Κρόουθερ .Είναι μια ιστορία που διαχειρίζεται με τρυφερό τρόπο το σοβαρό θέμα του ρατσισμού και προωθεί ταυτόχρονα τη φιλαναγνωσία. Μιλάει επίσης για την πραγματική φιλία και την ξενοφοβία .

Ώρα να φτιάξουμε την αφίσα μας…..πήραμε χρώματα και μπογιές και με τον δικό μας τρόπο λέμε ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ!!!!

 

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε  επίσης ένα παραμύθι σχετικά με την διαφορετικότητα στα χρώματα

(το παραμύθι αφορούσε σοκολάτες όμως το συζητήσαμε και για τους ανθρώπους):

 

Μήνυμα κατά του Ρατσισμού   από το  ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ    ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗ ΓΗ
ΜΑΥΡΟΙ, ΚΙΤΡΙΝΟΙ ΛΕΥΚΟΙ
ΣΥΡΙΟΙ, ΑΦΓΑΝΟΙ , ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΙ
ΕΛΛΗΝΕΣ, ΑΓΓΛΟΙ ,  ΓΕΡΜΑΝΟΙ
 ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 

ΚΑΙ ΖΥΓΙΖΟΥΝ ΙΣΑ Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ.

 Οι μαθητές: Ανδρέας, Ηρακλής, Λεονάρντο, Παναγιώτης, Φράνσι

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.docx

Download File

Παγκόσμια ημέρα δασών 2023

Η 21η Μαρτίου καθιερώθηκε από τον Ο.Η.Ε. και πιο συγκεκριμένα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) το 1971, ως Διεθνής Ημέρα Δασών και Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας.

Η ημερομηνία αυτή δεν είναι τυχαία, καθώς συμπίπτει με την έναρξη της εαρινής ισημερίας και την πρώτη ημέρα της άνοιξης και επιλέχθηκε για να καταδείξει αφενός, τη σημασία των δασών και την ανάγκη προστασίας και διατήρησής τους και αφετέρου, να κεντρίσει το ενδιαφέρον των πολιτών, ώστε να μάθουν περισσότερα για τις λειτουργίες του, αλλά και για τα σημαντικά οφέλη που παρουσιάζει για τον άνθρωπο και την ανθρώπινη επιβίωση.

Το θέμα της Διεθνούς Ημέρας Δασών για το 2023 είναι «υγιή δάση για υγιείς ανθρώπους» (healthy forests for healthy people). Τα υγιή δάση λειτουργούν ως φυσικά φίλτρα, παρέχοντας καθαρό αέρα και νερό, ενώ μειώνουν τη θερμοκρασία του αέρα κατά 2 με 8 βαθμούς Κελσίου, συμβάλλοντας έτσι στη ρύθμιση του κλίματός μας. Επηρεάζουν, επίσης, τις βροχοπτώσεις, δροσίζοντας τις αστικές περιοχές και απορροφώντας το 1/3 εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η κλιματική κρίση αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις παγκοσμίως, καθώς επηρεάζει δραστικά τις συνθήκες ανάπτυξης των δασών. Διεθνείς συμβάσεις αποσκοπούν σήμερα στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και τον μετριασμό της κλιματικής κρίσης και αναφέρονται στην ανάγκη για αυξημένη προστασία, αποκατάσταση και προσαρμογή των δασών στη διαχείρισή της.

Στο περιβάλλον αυτό, καλούμαστε σήμερα, Φορείς και κάθε πολίτης ξεχωριστά, να στραφούμε και να εφαρμόσουμε στην πράξη στρατηγικές, που θα μείνουν κληρονομιά στα μελλοντικά δασικά οικοσυστήματα και στις επόμενες γενιές.

Τα δάση καλύπτουν το ένα τρίτο της έκτασης γης παγκόσμια και στην καρδιά τους φιλοξενούν περισσότερα από τα μισά χερσαία είδη φυτών και ζώων.

Τα δάση αποτελούν ζωτική πηγή θρεπτικών τροφών, φαρμάκων και βιοποριστικών μέσων για τους αυτόχθονες πληθυσμούς αλλά και στις τοπικές αγροτικές και αστικές κοινωνίες σε όλο τον κόσμο. Τα υγιή δάση μειώνουν τον κίνδυνο την εμφάνιση ασθενειών που μεταδίδονται από τα ζώα στον άνθρωπο.

Προσέχουμε λοιπόν τα δάση μας –   Αγαπάμε τα δάση – προσέχουμε τη Ζωή μας.

Μιλήσαμε για τα οφέλη και την ομορφιά των υγιών Δασών και τη ασχήμια των καμμένων δέντρων.

Γνωρίσαμε τα ζωάκια που ζουν στα δάση και τον σημαντικό ρόλο του Δασοφύλακα.

 

Θυμηθήκαμε  την περσινή μας αναφορά στην ημέρα αυτή και τα παιδιά αναγνώρισαν την περσινή τους συμμετοχή στην τότε ομαδική αφίσα και ξανά θυμηθήκαμε το κακό της παράνομης υλοτομίας.

 

Συνεχίσαμε με ζωγραφική κατά ομάδες με διάφορα υλικά μικτά από μαρκαδόρους και κηρομπογιές γράφοντας το σύνθημα :Αγάπα τα Δάση !!!!!

 

 

  

Η ομαδική μας αφίσα που στολίζει την πόρτα της τάξης μας έγινε με την τεχνική του κολλάζ.