ΝΟΕΜΒΡΗΣ ΜΗΝΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ-2023.

Ήρθε πάλι ο Νοέμβρης ο τελευταίος μήνας του Φθινοπώρου …..
Τον καλωσορίσαμε με τραγούδια και  μαζέψαμε φύλλα από την αυλή μας και τον ζωγραφίσαμε…..
Κάναμε και κολάζ,χαρτοκολλητική …
Τώρα το φθινόπωρο είναι η εποχή του οργώματος και της σποράς.
Μιλήσαμε για τις εργασίες του αγρότη αυτή την εποχή και σπείραμε τα δικά μας φασόλια και φακές.

Κάναμε και ένα πείραμα ώστε να παρατηρήσουμε καλύτερα το μεγάλωμα του φυτού μέσα και έξω από το χώμα.
 Φυτέψαμε μέσα σε ένα διάφανο σακουλάκι τρία φασόλια και περιμέναμε να παρατηρήσουμε καθημερινά την εξέλιξή του.
Φρόντισαν τα παιδιά τα γλαστράκια τους δίνοντας νερό φως και τον απαραίτητο αέρα και περίμεναν το μεγάλωμα των φυτών τους που δεν άργησε.
Κάναμε και αντίστοιχο φύλλο εργασίας με την εξέλιξη μιας μηλιάς.
Επίσης ένα φύλλο εργασίας με τη λέξη γεωργός όπου συνδυάζετε γλώσσα και μαθηματικά
Αφού μάθαμε για την σπορά κάναμε με διαδραστικό τρόπο το όργωμα
Τι χρειάζεται τελικά ένα φυτό για να μεαγλώσει?
Ζωγραφίσαμε το ανθρωπάκι του Νοέμβρη…
Κάναμε και την αγαπημένη μας αντιστοίχηση εικόνα και γράμμα
Την ημέρα των Ταξιαρχών και γιορτή της πολεμικής αεροπορίας μιλήσαμε για τους αρχαγγέλους Μιχαήλ και Γαβριήλ και προστάτες της αεροπορίας.

Μιλήσαμε για τα μέρη των αεροπλάνων και συγκρίναμε πώς ήταν τα αεροπλάνα παλιά και πώς τώρα.
     
Κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας..
Και κατασκευάσαμε τα δικά μας αεροπλάνα c130.
Ο Ήλιος μας ο φωτεινός μας βοήθησε να κάνουμε γραμμούλες ίσιες ,πλαγιαστές μεγάλες και μικρές…..
Μπαστουνάκια κάναμε μετά γιατί  έπιασε βροχή και την ομπρέλα μου θα την χρειαστώ..
.
Γραμμούλες μάθαμε και με την βροχή.
Ζωγραφίσαμε βροχούλα πάνω από την θάλασσα και πάνω από τα βουνά….την πόλη και την ζούγκλα..

Με την βροχή γεμίσαμε και μία λιμνούλα….

Και φυσικά ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ουράνιο τόξο μετά την βροχή ….
Περνάει ο καιρός και μεγαλώνουμε  γιαυτό ….Μετρήσαμε το ανάστημα μας και το ζωγραφίσαμε στο λαιμό της καμηλοπάρδαλης…..
Γιορτάσαμε γενέθλια και ονομαστικές γιορτές γιατί  αυτός ο μήνας έχει αρκετές…. και κάναμε άλμπουμ με ωραίες ζωγραφιές και ευχές για τους συμμαθητές μας …
Διαβάσαμε το παραμύθι Οι Μάγοι των χρωμάτων και  μάθαμε όλα τα χρώματα τα βασικά και τα παραγόμενα
και πόσο σημαντικά είναι στη ζωή μας για να μην είναι ασπρόμαυρη….
Διαβάσαμε ένα βιβλίο για την διαφορετικοτητα το : Όποιος κοροϊδεύει και  ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και κάτι που πιστεύαμε ότι είμαστε πολύ καλοί.

και μιας και ο Νοέμβρης φτάνει στο τέλος του όλοι μας σχεδόν το Σαββατοκύριακο το περάσαμε στο σπίτι μας  στολίζοντας χριστουγεννιατικα δεντράκια περιμένοντας τα Χριστούγεννα …..αλλά και παίζοντας τρίλιζα με όλη την οικογένεια!!!!

Ο Νοέμβρης ήταν γεμάτος ωραίες δημιουργικές στιγμές , με ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές ,με ζωγραφική και πλαστελίνη ,με παζλ, και άλλα πολλά μάθαμε ,παίξαμε ,διασκεδάσαμε….
Στα διαλείμματα μας άρεσε πολύ να σχεδιάζουμε με κιμωλίες το δάπεδο…και η πιο αγαπημένη μας ασχολία ήταν η Τρίλιζα…
Ο Νοέμβρης είναι ο μήνας των γιορτών…
Μιλήσαμε για τα εισόδια της θεοτόκου και ζωγραφίσαμε την παναγίτσα στο ναό

Φυσικά μιλήσαμε για την 17 Νοέμβρη και τα γεγονότα που σημάδεψαν την χώρα μας και την ελευθερία μας.
Παίξαμε κουκλοθέατρο την Τενεκεδούπολη
Βλέπε παλαιότερη ανάρτηση

Στις 24 Νοεμβρίου γιορτάσαμε επίσης με ιδιαίτερη λαμπρότητα την μνήμη της Αγίας Αικατερίνης, της «νύμφης του Χριστού», και προστάτιδα του σχολείου μας στον ομώνυμο μικρό Ιερό Ναό στο χώρο του αμφιθεάτρου.

 

 

Μια ιδιαίτερη φωτεινή ευλογημένη μέρα για το σχολείο μας όπως κάθε χρόνο.

Παλιοί και νέοι εκπαιδευτικοί,γονείς και παιδιά,φορείς της τοπικής κοινωνίας και πιστοί παρακολούθησαν την πανηγυρική Θεία Λειτουργία την οποία τέλεσε ο θεοφιλέστατος επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος πλαισιουμενος από τους αρχιμανδρίτη πανοσιολογιώτατο π. Αμβρόσιο Γκουρβελο ,τον πρωτοπρεσβύτερο π. Ιωάννη Μπαρουση, τον αιδεσιμότατο πρεσβύτερο π. Κωσταντινο Δαραμουσκα και τους διακόνους Στυλιανό και Παναγιώτη. Έψαλαν οι εκπαιδευτικοί Ηλίας Γκοτσοπουλος και Γιάννης Καββαδας.
Το παρών στην Θεία Λειτουργία έδωσαν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Κωσταντίνος Γιαννόπουλος,ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Τάκης Πετρόπουλος,η Σχολική Σύμβουλος κ. Κατερίνα Νικολακοπούλου,ο κ. Γιάννης Καρατζης πρώην διευθυντής Στρουμπειου και καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου Πατρών ,η κ. Μαρία Μαρκετου Διευθύντρια του 11ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών,η κ. Μαρίνα Μπαρουση πρώην Υποδιευθύντρια του σχολείου μας ,ακούραστη βοηθός στην προετοιμασία αυτής της μέρας.
Νοιώσαμε πραγματικά την ευλογία Της και την χάρη Της και ευχόμαστε σε όλους να μας χαρίζει πάντα Υγεία, δύναμη, φώτιση,να έχουμε το σθένος και την πίστη της Αγίας στην καρδιά μας.
Οι μαθητές μας έμαθαν τα θαύματα και τον Βίο της Αγίας Αικατερίνης και το λόγο που έγινε το εκκλησάκι μέσα στο χώρο του σχολείου μας αλλά και το πως συνδέεται με τον ευεργέτη του σχολείου μας…..
Και τελειώσαμε και αυτό το όμορφο ταξίδι της γνώσης με την μεγάλη γιορτή του πολιούχου της πόλης μας τον Άγιο Ανδρέα….στις 30 του Νοέμβρη….
Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες. ….και συνεχίζουμε με τον Δεκέμβρη τον μήνα της Αγάπης και της Αλληλεγγύης.

Αφιέρωμα στην γιορτή του Πολυτεχνείου και δράση μετάβασης παίζοντας κουκλοθέατρο. 2023

Η εβδομάδα αυτή ξεκίνησε με το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου Ντενεκεδούπολη 

 όπου ο πελώριος τενεκές λαδιού, ο Λαδένιος, καταπιέζει τα μικρά ντενεκεδάκια

και επιβάλλει την παρουσία του και το καθεστώς του,

έτσι ακριβώς συμβαίνει και στην πραγματικότητα, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα

η καταπίεση του μεγάλου προς τον μικρό αποτελεί διαχρονικά την κοινωνική πραγματικότητα της

σχέσης μεταξύ πολιτών και κοινωνικής εξουσίας.

Έπειτα ζωγράφισαν τα παιδιά τους ήρωες του παραμυθιού.

Και συζητήσαμε για γεγονότα την κοινωνικής πραγματικότητας.
Συζητήσαμε για την έννοια της δικτατορίας και την αξία της δημοκρατίας.
Παίξαμε με τις καρτέλες των ονομάτων των ηρώων κάνοντας τη σωστή αντιστοίχιση.
Τα παιδιά διάλεξαν τον ήρωα που του άρεσε και κατασκεύασαν την κούκλα του για κουκλοθέατρο.
Στα πλαίσια των κοινών δράσεων μας για το πρόγραμμα της Μετάβασης  …….
Τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου  προσκάλεσαν  την Α τάξη του δημοτικού να παρακολουθήσει την παράσταση κουκλοθέατρου η Ντενεκεδούπολη που  έπαιξαν  οι κυρίες των πρωινών τμημάτων κ. Ελένη και κ. Δήμητρα….
Και φυσικά την παραδώσαμε στα παιδιά της A Τάξης του Δημοτικού.
Η χαρά μας ήταν μεγάλη και η ανυπομονησία μας επίσης.
Συνεχίσαμε  την ενασχόληση μας με το θέμα συζητώντας  για την έννοια της δημοκρατίας και τα οφέλη της, αναλύσαμε τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα καλός κυβερνήτης.
Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά των ηρώων της Ντενεκεδούπολης και κάναμε εκλογές για να επιλεγεί κυβερνήτης της πόλης μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες.
Αφού έγινε καταμέτρηση των ψηφοδελτίων εκλέξαμε κυβερνήτη της Ντενεκεδούπολης.
Επίσης είδαμε φωτογραφικό υλικό από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου .
Και παρακολουθήσαμε το βιντεάκι στο you tube για την εξέγερση του Πολυτεχνείου.
Και κάναμε ένα αντίστοιχο φύλλο εργασίας για το γνωστότερο σύνθημα εκείνης της εποχής.
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι “τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” από την Τάνια Τσανακλίδου.
Και  ήρθε η πολυπόθητη μέρα του Κουκλοθεατρου…..οι δύο τάξεις του νηπιαγωγείου μαζί με την Α τάξη παρακολούθησαν την Ντενεκεδούπολη.
Και μοιράσαμε στα παιδιά της Α τάξης ένα περιστέρι δαχτυλόκουκλα ως δωράκι που έφτιαξαν τα παιδιά του ολοήμερου.
Την επόμενη μέρα  παρακολουθήσαμε τη γιορτή του Δημοτικού για την επέτειο του Πολυτεχνείου στην μεγάλη αίθουσα του Αμφιθεάτρου….
Γεμίσαμε όμορφα συναισθήματα……

OutdoorClassroomDay-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ-2023

Το διεθνές κίνημα “Outdoor Classroom Day” (https://outdoorclassroomday.com/) προωθεί την ιδέα να αποτελέσει η δραστηριότητα των παιδιών-μαθητών έξω από τους τοίχους του σχολείου, στην ύπαιθρο, σε ανοιχτούς χώρους και στη φύση, αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς τους

Στο πλαίσιο αυτό καλεί εκπαιδευτικούς από όλον τον κόσμο να καθιερώσουν συγκεκριμένες ημέρες, κατά τις οποίες τα μαθήματα μεταφέρονται έξω από τις σχολικές αίθουσες: στην αυλή του σχολείου, στο πάρκο της γειτονιάς, στο κοντινό δάσος, στην παραλία της περιοχής τους ή αλλού.

Στο κάλεσμα αυτό ανταπροκριθήκαμε και εμείς

Τα σύγχρονα παιδιά στις πόλεις περνούν λιγότερο χρόνο από ποτέ σε εξωτερικούς χώρους και αυτό επηρεάζει τη σωματική και ψυχική υγεία τους, όπως και την ανάπτυξή τους. Οι δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους, κοντά και μέσα στη φύση, κάνει τα παιδιά πιο χαρούμενα και υγιή, αλλά και τα βοηθάει:
1. να αναπτύσσουν σημαντικές δεξιότητες ζωής (key life skills), όπως παρατηρητικότητα, ερευνητικό πνεύμα, ενσυναίσθηση, ομαδικότητα, υπευθυνότητα κ.ά.,
2.να κατανοούν καλύτερα το περιβάλλον τους, να ευαισθητοποιούνται και να εκφράζουν το ενδιαφέρον τους για τα ζώα, τα φυτά, τον καιρό και τις διάφορες συνθήκες του τόπου τους.
3. να εμπλέκονται βιωματικά και πιο ενεργά στη μαθησιακή διεργασία.

https://outdoorclassroomday.com

Στην ημέρα υπαίθριας εκπαίδευσης βγήκαμε στην αυλή του σχολείου μας  κάναμε δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών με  φυσικά υλικά που έφεραν τα παιδιά στο σχολείο όπως φύλλα λουλούδια καρπούς κλαδιά κ.α

 

Ακολούθησε πικ νικ και το χαρήκαμε πολύ.

 

Και οι δράσεις μας θα συνεχιστούν καθ όλη την διάρκεια της χρονιάς…. Αγαπάμε …. Υπαίθρια Εκπαιδευση!!!
 

#OutdoorClassroomDay #LearningInNature #ExperientialLearning #EnvironmentalEducation #SustainabilityEducation

O Οκτώβρης στο σχολείο μας.2023…

Ξεκινήσαμε τον νέο μήνα με τον εορτασμό της Ημέρας Τρίτης ηλικίας

Η Παγκόσμια ημέρα την Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία»,
γιορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου από το 1990, όταν υιοθετήθηκε από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.

Ζωγραφίσαμε για τον παππού και την γιαγιά και εκφράσαμε τους λόγους που τους αγαπάμε.

 

Κάναμε με τα χεράκια μας  και ένα δώρο για αυτούς για να τους δείξουμε την αγάπη μας για αυτούς.
Συνεχίσαμε με την θεματική –Τρύγος -Σταφύλι

 

Δραματοποίηση μύθου Αισώπου: η αλεπού και τα σταφύλια


Βάλαμε στη σωστή σειρά τη διαδικασία παραγωγής του κρασιού
 


Μάθαμε τι φτιάχνουμε από το σταφύλι
 
Φτιάξαμε σταφύλια με δακτυλομπογιες και ελεύθερα  άλλα και με τύπωμα φελλού
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα δείτε και την εκπαιδευτική μας επίσκεψη στο οινοποιείο της Αχαΐα Κλάους .

Στη συνέχεια συζητήσαμε για την εποχή του φθινοπώρου.

Είδαμε τις φωτογραφίες ενός δέντρου και παρατηρήσαμε τις αλλαγές του μέσα από τις 4 εποχές.
Κάναμε αντιστοίχιση της λέξης-εποχής με την φωτογραφία και εστιάσαμε στη φθινοπωρινή φωτογραφία του δέντρου.
Παίξαμε κουκλοθέατρο την ιστορία της κυρά καλής και της κυρά κακής για να γνωρίσουμε καλύτερα τους μήνες του φθινοπώρου.
Παίξαμε παιχνίδια με τα πεσμένα φύλλα των φυλλοβόλων δέντρων
Ζωγραφίσαμε πλατανόφυλλα με κηρομπογια και τα κόψαμε για να στολίσουμε την τάξη μας
Γνωρίσαμε τους φθινοπωρινούς καρπούς.
Πιάσαμε και παρατηρήσαμε αληθινά φθινοπωρινά φύλλα φυλλοβόλων δέντρων όπως Πλατάνου, Κουτσουπιάς, Οξιάς κ.α
Χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή Google lens για να αναγνωρίσουμε φύλλα που δεν γνωρίζαμε.
Κάναμε αναφορά στα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου 1940. Ακούσαμε το τραγούδι τα ραφτικά της γιαγιάς το οποίο θα μάθουμε και άκουσαν τα ποιήματα που θα πουν στη γιορτή που θα παρουσιάσουμε στο διπλανό τμήμα.
Χρωματίσαμε την ελληνική σημαία για τη κατασκευή που συνόδευσε το ποίημα των παιδιών
Στα πλαίσια των δραστηριοτητων για την επέτειο του ΟΧΙ παρακολουθησαμε το κουκλοθέατρο με τίτλο το Κανόνι της Ειρήνης.
Ζωγραφισαμε το παιδάκι του μήνα
Φτιάξαμε το Οο του Οκτώβρη
Περάσαμε στην εκμάθηση χρίσης ψαλιδιού……
Το να μπορείς να κόβεις με ψαλίδι είναι μια δεξιότητα που μπορεί να φαίνεται απλή και όχι ιδιαίτερα σημαντική…
 Όμως στην πραγματικότητα παίζει μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας του παιδιού..
Δηλαδή στην ανάπτυξη των λεπτών κινήσεων του χεριού και των δαχτύλων που χρειάζονται τα παιδιά για να μάθουν να κρατάνε μολύβι, να γράφουν, να συντονίζουν μάτια και δάχτυλα κ.α
Το ψαλίδι είναι εργαλείο και δεν είναι παιχνίδι και κάναμε μια σειρά από δραστηριότητες για τη σωστή χρήση του στο νηπιαγωγείο
Κόψαμε στην αρχή ελεύθερα, μετά σε καθορισμένες – διακεκομμένες γραμμές, συνδυάσαμε ζωγραφική και ψαλίδι και μάθαμε πως να χρησιμοποιούμε την κόλλα και να φτιάχνουμε κολλάζ.
Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης
Μάθαμε σε τι χρησιμεύουν τα χρήματα
Μάθαμε την αξία της αποταμίευσης
Τα νομίσματα του ευρώ
Τα νομίσματα άλλων χωρών
Φτιάξαμε τους κουμπαράδες μας και τους γεμίσαμε με χρήματα που κόψαμε με ψαλίδι
Διαβάσαμε το βιβλίο “Αν κάθε μέρα” για την αξία της αποταμίευσης γενικά
Διαβάσαμε όμως και τον μύθο του Αισώπου “Ο φιλάργυρος”
Ο Φιλάργυρος είναι ένα κλασικό παράδειγμα των αρνητικών αποτελεσμάτων της αποταμίευσης, εξαρτημένος από το χρυσάφι του και την ανησυχία μήπως το χάσει χωρίς να απολαμβάνει τα στοιχειώδη αγαθά για την επιβίωσή του
Ζωγραφίσαμε και τα σημαντικά πράγματα στη ζωή μας που δεν χρειαζόμαστε χρήματα για να τα αγοράζουμε όπως αγάπη,φίλια,αγκαλιές, βόλτες στη φύση και άλλα.
και στο τέλος του μήνα διασκεδάσαμε στους ρυθμούς του Halloween, δέστε τον παρακάτω  σύνδεσμο
Και έτσι όμορφα πέρασε ο Οκτώβρης……και μείνετε συντονισμενοι για τις επόμενες δράσεις μας.
 

IT’S HALLOWEEN AGAIN- 2023!

Ήρθε ξανά η γιορτή του Halloween και βέβαια στο πλαίσιο του μαθήματος των αγγλικών δεν θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε και φέτος με αυτό, καθώς πρόκειται για μία παραδοσιακά αγγλόφωνη γιορτή.

Και φέτος λοιπόν συναντηθήκαμε με διάφορα μυθικά πλάσματα (witches, zombies, monsters, ghosts) αλλά και με μερικά όχι και τόσο μυθικά που ίσως απλά μας φοβίζουν λίγο (spiders, bats, wolves).

Χορέψαμε, τραγουδήσαμε και παίξαμε παραδοσιακά παιχνίδια του Halloween, που παίζονται από τα παιδάκια στην Αμερική εδώ και πολλά πολλά χρόνια.

Τα παιχνίδια συνεχίστηκαν και στο ολοήμερο

Γνωριστήκαμε με το φαντασματακι της τάξης

και δραματοποιησαμε το τραγούδι

                                                   Knock Knock, Trick Or Treat? | Halloween Song

https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg

ενώ παίξαμε το παιχνίδι -Κλέβω της μάγισσας τα υλικά περνώντας μέσα από τα στεφάνια στον πιο γρήγορο χρόνο.

Το μικρότερο χρόνο τον έκανε ο Χρήστος και κέρδισε το κέρασμα.

                                            Αποδώσαμε και εικαστικά το παραπάνω παιχνίδι…

          

Κυρίως όμως καταλάβαμε ποιο είναι το νόημα αυτής της γιορτής, ότι ο φόβος είναι ένα πολύ φυσικό συναίσθημα και ότι όταν καταφέρνουμε να γελάμε και να αστειευόμαστε με αυτά που μας φοβίζουν, σίγουρα τα φοβόμαστε λιγότερο.

Περάσαμε πολύ διασκεδαστικά και σίγουρα θα γιορτάσουμε το Halloween και του χρόνου!

By Παγανιά Γεωργία στις Νοεμβρίου 09, 2023

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αχαΐα Κλάους-2023.

Ως επίλογο της θεματικής ενότητας το σταφύλι και τα παράγωγά του ήταν η εκπαιδευτική μας επίσκεψη στο οινοποιείο της Αχαΐα Κλάους .

Αρχικά Μάθαμε την ιστορία!!!

Η ACHAIA CLAUSS βρίσκεται στον ομώνυμο λόφο και ιδρύθηκε το 1861 από τον Βαυαρό Gustav Clauss, που ήρθε στην Πάτρα το 1854 για να εργαστεί σε μία γερμανική εταιρεία εξαγωγής σταφίδας. Σε μία από τις εξορμήσεις του γνώρισε την περιοχή και εντυπωσιάστηκε από το μαγευτικό τοπίο και τον αμπελώνα της. Αρχικά αγόρασε ένα αμπέλι 60 μόλις στρεμμάτων και τελικά δημιούργησε το Κάστρο-Οινοποιείο που διατηρείται έως σήμερα. Από το 1861 οινοποιεί.

Το γλυκό κόκκινο κρασί που πρώτο παρήγαγε ο Gustav Clauss το 1873, στον αμπελώνα του, ονομάστηκε «Μαυροδάφνη», προς τιμήν της Ελληνίδας αγαπημένης του με τα όμορφα μαύρα μάτια, της Δάφνης, που πέθανε σε νεαρή ηλικία. Ο Gustav Clauss θεωρείται ο ιδρυτής και καθιερωτής του θεσμού του Οινοτουρισμού στην Ελλάδα, κατόπιν της επισκέψεως της Πριγκίπισσας Σίσσυ της Αυστροουγγαρίας το 1885, για χάρη της οποίας μάλιστα ονόμασε το Κελλάρι «Αυτοκρατορικό» (Imperial Cellar).

στη συνέχεια   μας ξενάγησαν στους χώρους και με βιωματικό τρόπο έμαθαν τα παιδιά τη διαδικασία παραγωγής του κρασιού και γνώρισαν τα εργαλεία των βαρελοποιών και οινοποιών

Με διαδραστικό τρόπο βιώσαμε  και το γέμισμα των βαρελιών με μούστο …..

 

Περάσαμε υπέροχα……..

Η γιορτή της σημαίας – Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Οι δραστηριότητες μας για την επέτειο του ΟΧΙ.

Εξηγήσαμε τους συμβολισμούς της σημαίας μας και τα χρώματά της.

Αναζητήσαμε σε κρυπτολεξο  τα γράμματα  από την λέξη Σημαία

Ζωγράφισαν και έμαθαν να γράφουν το ιστορικό όχι.

Μάθαμε να σχηματίζουμε το 1940 και κάναμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

Ζωγραφίσαμε φαντάρους και τις γυναίκες Ηπειρώτισσες   για να στολίσουμε το σχολείο μας……

Φτιάξαμε σημαιάκια.

Επίσης φτιάξαμε καπελάκια όπως δικοχα για τα αγόρια και καπελάκια νοσοκόμας στα κορίτσια.

Διαβάσαμε το έπος του ’40 του Φίλιππου Μανδηλαρά.

Τα παιδιά του Α1 τμήματος αναβίωσαν ένα μέρος της ιστορίας μας με το θεατρικό που ετοιμάσανε για τη διπλανή τάξη.. την προπαραμονη ….

έμαθαν τα λόγια τους, ζωγράφισαν το σκηνικό που ήταν η πλατεία Γεωργίου και ο σταθμός τρένου της Πάτρας

Αντιστοιχα

Τα παιδιά του Α2 τμήματος αναβίωσαν ένα μέρος της ιστορίας μας με το θεατρικό που ετοιμάσανε για τη διπλανή τάξη.. που ήταν το χρονικό του πόλεμου ντυμένα ως φαντάροι και νοσοκόμες.

Στιγμιότυπα  από τα ποιήματα με μαθητές και των δυο τάξεων…

 

Τραγούδησαν τα Ραφτικα της γιαγιάς

Για τα παιδιά του ολοημερου  τμήματος η  ενασχόληση  με τα ιστορικά γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου 1940 ξεκίνησε με αφορμή το παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη ΄΄Το ασπρογάλανο πανί΄΄ που βρίσκεται στο Ανθολόγιο της Β δημοτικού.

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2160/Anthologio_A-B-Dimotikou_html-empl/index8_1.html

Διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι και συζητήσαμε για την ελληνική σημαία, που αποτελεί το σύμβολο του ελληνικού έθνους.

https://blogs.sch.gr/1nipargyr/files/2021/03/%CE%91%CE%A3%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%93%CE%91%CE%9B%CE%91%CE%9D%CE%9F-%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%99.pdf

και  παρουσίασαν  ένα μέρος του παραμυθιού στα δυο πρωινά τμήματα …..

και  η ημέρα του αφιερώματος έκλεισε πολύ όμορφα  με χορούς για τα αγόρια και τα κορίτσια.

και φύγαμε  κρατώντας τα σημαιάκια που τα ίδια κατασκεύασαν

Την επόμενη μέρα ντυθήκαμε πάλι τα γιορτινά μας και παρακολουθησαμε την γιορτή των μαθητών του συστεγαζομενου δημοτικού σχολείου….

Καμαρώσαμε τα αδέλφια μας και τους φίλους μας ,είδαμε την παραλαβή σημαίας από τον σημαιοφόρο, ακούσαμε όμορφα τραγούδια από την χορωδία, και τα υπέροχα σκετς με τα ιστορικά  γεγονότα.

Συγκινηθηκαμε ,γελάσαμε ,γεμίσαμε όμορφα συναισθήματα.

Επίσης μια όμορφη έκπληξη -δωράκια σελιδοδείκτες ετοίμασαν τα νήπια με τους εκπαιδευτικους ….

για τους δασκάλους του Δημοτικού …..τα οποία μοιράστηκαν την ήμερα της γιορτής στο αμφιθέατρο

στα πλαίσια των δράσεων μας για την ομαλή μετάβαση των νηπίων με αφορμή την παγκόσμια ημέρα εκπαιδευτικών

Και του χρόνου με υγεία …..

ΖΗΤΩ ΤΟ ΟΧΙ!!!

By Παγανιά Γεωργία στις Οκτωβρίου 31, 2023

Ημέρα πλυσίματος των χεριών GLOBAL HANDWASHING DAY-2023

Η Παγκόσμια Ημέρα Πλυσίματος Χεριών είναι μια ευκαιρία να μάθουμε τον ενδεδειγμένο τρόπο να πλένουμε τα χέρια σας καθώς και να αντιληφθούμε τα λάθη που πιθανότατα κάνουμε, όσο απλό και αν μοιάζει αυτό.

Ως παγκόσμια ημέρα θεσπίστηκε από τον διεθνή οργανισμό Global Public-Private Partnership for Handwashing και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2008.

Εμείς  αφού μιλήσαμε για τα μικρόβια, τους ιούς, που βρίσκονται και τι μας προκαλούν όταν μπουν στον οργανισμό μας, συζητήσαμε για την αναγκαιότητα του πλυσίματος των χεριών με τον πιο σωστό τρόπο για να τους απομακρύνουμε και να μην αρρωστήσουμε.

Πρώτα στην παρεούλα κάναμε προσομοίωση και έπειτα στις βρύσες πλυναμε τα χέρια μας ακολουθώντας τα στάδια πλυσίματος των χεριών από το Παγκόσμιο οργανισμό υγείας.

Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι κυνηγοί μικροβίων

https://www.youtube.com/watch?v=2WsooFlS5Vk&t=54s

Και κάναμε ένα φύλλο εργασίας σχετικό

Ζωγραφίσαμε τα παιδάκια από την αφίσα της ημέρας και τα κάναμε φιγούρες για να παίζουμε κουκλοθέατρο και να αυτοσχεδιάζουμε….

 

Πήραμε και τους επαίνους μας…..

IMG 20231026 134618

Τα λάθη υγείας που κάνουμε – Τι να θυμάστε πάντα…..

Πώς γίνεται σωστά το πλύσιμο των χεριών
Βρέξτε τα χέρια σας με καθαρό, τρεχούμενο νερό (ζεστό ή κρύο) και στη συνέχεια βάλτε σαπούνι.
Κάντε σαπουνάδα τρίβοντας τα χέρια σας μεταξύ τους και με το σαπούνι. Βεβαιωθείτε ότι βάζετε αφρό και στο πάνω μέρος από τις παλάμες σας, όπως και ανάμεσα στα δάχτυλά σας και κάτω από τα νύχια σας.
Τρίψτε τα χέρια σας για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα.
Ξεπλύνετε καλά τα χέρια σας κάτω από καθαρό, τρεχούμενο νερό.
Στεγνώστε τα χέρια σας με μια καθαρή πετσέτα.
Αν δεν έχετε σαπούνι, ή νερό, χρησιμοποιήστε ένα απολυμαντικό χεριών με τουλάχιστον 60% περιεκτικότητα σε οινόπνευμα.

Πότε πρέπει να πλένετε τα χέρια σας
Πριν, κατά και μετά την προετοιμασία του φαγητού
Πριν από την κατανάλωση φαγητού
Πριν και μετά τη φροντίδα κάποιου, που είναι άρρωστος
Πριν και μετά τη φροντίδα κάποιας πληγής στο σώμα
Μετά τη χρήση της τουαλέτας
Αφότου αλλάξετε πάνες σε ένα μωρό, ή αφότου το βοηθήσετε να καθαριστεί μετά την τουαλέτα
Αφότου φυσήξετε την μύτη σας, βήξατε, ή φτερνιστείτε στα χέρια σας
Αφότου αγγίζετε ένα ζώο, ζωοτροφές, ή ζωικές ακαθαρσίες
Αφότου αγγίζετε σκουπίδια

 

By Παγανιά Γεωργία στις Οκτωβρίου 26, 2023

Εβδομάδα Κώδικα ΕΕ-2023

Το Νηπιαγωγείο μας, και οι εκπαιδευτικοί του, συμμετέχουν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με μια σειρά δραστηριοτήτων.

Η εβδομάδα κώδικα ήταν  από (7-22 Οctober 2023).

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Δεχτήκαμε  λοιπόν την πρόσκληση της Leading teacher : Αννα Μαγκιώση GR-Magkiosi-009 να συμμετάσχουμε και μεις στην συμμαχία με ” Kωδικός : cw23-Jd3ZE και Title: ” Coding and sustainability έτσι ώστε να κοινοποιήσουμε τις δικές μας ιδέες που έχουμε ετοιμάσει και να δούμε μαζί ιδέες ανθρώπων από όλη την Ευρώπη!

https://padlet.com/annmagiosi/coding-and-sustainability-hferxqtkt5fcg9mh?fbclid=IwAR3olvIBtMhie8rcJ2nvGRvZwGVj8bf5HOUDrDFI4WYZtlLd8aQXdWeQ6y0

Η πρόσκληση περιελάμβανε τις παρακάτω οδηγίες

Ώρα για παιχνίδια κωδικοποίησης!

Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές την ευκαιρία να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, παρέχοντας σε σχολεία και εκπαιδευτικούς ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, εκπαιδευτικό υλικό, διεθνείς προκλήσεις και ευκαιρίες ανταλλαγής δωρεάν.

Μερικές ιδέες:

Δημιουργία έξυπνης πόλης, περίπατος στη φθινοπωρινή φύση, κύκλος νερού, αναδιάρθρωση δέντρων, ζώα με λουλούδια, εξοικονόμηση ενέργειας, κλιματική αλλαγή ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη φαντασία σας και να δημιουργήσετε τη δική σας δραστηριότητα σχετικά με το θέμα!

Εμπνεύστε τους μαθητές σας! Ας λάβουμε όλοι μέρος και ας γιορτάσουμε την Εβδομάδα Κώδικα 2023!

Και ξεκινήσαμε…….

Α1 ΤΜΗΜΑ.

 “Διαλογή στην πηγή” 

Με αφορμή τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα “Διαλογή στην πηγή” – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στην εβδομάδα code week με το θέμα της ανακύκλωσης.

Το ρομποτάκι μας σκοπό είχε να μαζέψει τα σκουπίδια, να τα φορτώσει και να τα οδηγήσει στον χώρο της ανακύκλωσης. Πρώτα τα παιδιά πραγματοποίησαν τη διαδρομή χρησιμοποιώντας τα πλακάκια του πατώματος της τάξης μας.

Έπειτα σχεδίασαν τη διαδρομή με τα βελάκια – κάρτες και τα τοποθέτησαν στο πάτωμα.

Και ακολούθησαν τη διαδρομή.

Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε την πίστα του beebot και προγραμματίσαμε το ρομποτάκι να μαζέψει τα ανακυκλώσιμα σκουπίδια και να τα οδηγήσει στον κάδο της ανακύκλωσης.

Πάλι χρησιμοποιήσαμε τα βελάκια του κώδικα ώστε να μας βοηθήσουν στον προγραμματισμό. Ένα παιδί τοποθετούσε τα βελάκια του κώδικα και το άλλο προγραμμάτιζε το ρομποτάκι. Στο τέλος όλοι κάναμε έλεγχο.

Τέλος ολοκληρώσαμε με ένα φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε τα παιδιά να σχεδιάσουν τα βελάκια της διαδρομής επάνω στο πλέγμα και να γράψουν τον κώδικα στο κάτω μέρος της εργασίας.

Άλλα παιδιά το κατάφεραν με επιτυχία άλλα δυσκολεύτηκαν αλλά προσπάθησαν και άλλα εγκατέλειψαν καθώς ήταν η πρώτη γνωριμία τους με τη γλώσσα προγραμματισμού. Την επόμενη φορά θα είναι καλύτερα.

Σημασία είχε η χαρά στα μάτια όλων μας που μας πρόσφερε η δραστηριότητα.

Α2 Τμήμα.

 Αγαπώ τη Γη,φροντίζω το περιβάλλον.

Με αφορμή την αγάπη μας για   την Πράσινη ενέργεια.

–  αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στην εβδομάδα code week και  με το θέμα της Πράσινης ενέργειας.

Μιλώντας για την ενέργεια και την επάρκειά της, είδαμε το βιβλίο <<Ο φίλος μας ο ηλεκτρισμός>> και βάλαμε και εμείς νερό στον υδρόμυλό μας (με ρευστή διάφανη κόλλα).

Συνεχίσαμε με το βιβλίο <<Το φωτισμένο περιβάλλον>> και γνωρίσαμε τις ανεμογεννήτριες (φυσήξαμε τη δική μας και την είδαμε να γυρίζει).

Ακολούθησε το βιβλίο << Ο Πέρης το περιβάλλον και η Ηλέκτρα της ΔΕΗ>> και απαριθμήσαμε 12 ορθές πρακτικές για χρήση της χωρίς σπατάλη, ώστε να μην επιβαρύνεται επιπλέον το περιβάλλον (τα παιδιά αναφέρθηκαν και στον ηλιακό θερμοσίφωνα),

Έπειτα παίξαμε με τη Bee-bot, που ήθελε και αυτή να γνωρίσει όσα μάθαμε και Ολα όσα μας δίνουν την Πράσινη ενέργεια.

Πήγε στην Ανεμογεννητρια, στην συνέχεια στον υδρόμυλο.

Ξεκουράστηκε κοντά στα δεντράκια και επισκέφτηκε το εργοστάσιο με τα Φωτοβολταικα .

Στο τέλος έφτασε στο ουράνιο τόξο και  του διηγήθηκε όλα αυτά τα θαυμαστά .

Το code week μας έστειλε και τα πιστοποιητικά μας για να θυμόμαστε την χαρά της συμμετοχής μας.

Εμείς περάσαμε υπέροχα ……δοκιμάστε και σεις…..

Ο καθένας μπορεί να διοργανώσει ή να συμμετέχει σε 
μια δραστηριότητα. Περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο που ακολουθεί

https://codeweek.eu/

By Παγανιά Γεωργία στις Οκτωβρίου 23, 2023

Συμμετέχουμε στο πρόγραμμα “Διαλογή στην πηγή” – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ -ΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ-2023

Είχαμε την χαρά μαζί με μαθητές του συστεγαζομενου 2ου Δημοτικού Σχολείου να παρακολουθησουμε το πρόγραμμα “Διαλογή στην πηγή” από το τμήμα Περιβαλλοντικής Α/θμιας Εκπ/σης με υπεύθυνη .κ. Ελένη Αντωνακοπούλου σε συνεργασία με τη διεύθυνση Περιβ/ντος, Ενέργειας και Πρασίνου του Δήμου Πατρέων.

Το πρόγραμμα παρουσιαστηκε στο σχολείο μας ,όπως και σε άλλα σχολεία γιατί έχουν τοποθετηθεί κοντά μας πρωτοποριακοί ημιυπόγειοι κάδοι. Η παρουσίαση του προγράμματος έγινε από την κ.Τρομπούκη και την κ. Ζούρου.

IMG 20231003 100510 IMG 20231003 101253 IMG 20231003 104705

Μαθητές και εκπαιδευτικοι μάθαμε  πολλά για την Ανακύκλωση

Μέσα στην τάξη μας είχαμε επεξεργαστεί το θέμα ως εξής:

Παρακολουθήσαμε ένα ppt του δήμου Πατρέων για τους υπόγειους κάδους ανακύκλωσης που βρίσκονται κοντά στο σχολείο μας.

Συζητήσαμε για την αναγκαιότητα και σπουδαιότητα της ανακύκλωσης

Εξηγήσαμε πως ακριβώς πρέπει να γίνεται: με τη διαλογή των ανακυκλώσιμων σκουπιδιών από το σπίτι, την μεταφορά τους στις τρεις τσάντες :κόκκινη, κίτρινη,μπλε και την απόρριψη τους στον αντίστοιχο υπόγειο κάδο.

Παρακολουθήσαμε το μικρού μήκους βίντεο ο periβαλλον & pollution για να δουν πως θα ήταν η πόλη μας χωρίς τη διαδικασία της ανακύκλωσης.

https://www.youtube.com/watch?v=p9UF8vJSJig&t=29s

Και φυσικά δεν έλειψε η αγαπημένη Peppa pig που δίδαξε τα παιδιά για τη διαδικασία την ανακύκλωσης με την απόρριψη των σκουπιδιών στον αντίστοιχο κάδο.

https://www.youtube.com/watch?v=e9TlkK_dJdU

Στο παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε χρήσιμες πληροφορίες

https://e-patras.gr/el/exypnoi-imiypogeioi-kadoi-anakyklosis

Στο τέλος μοιράστηκαν σε όλα τα παιδιά του σχολείου μας από τρεις τσάντες, μία για κάθε υλικό ανακύκλωσης.

και δώσαμε υπόσχεση να είναι η καθαριότητα της πόλης μας, του σχολείου μας και της γειτονιάς μας …Υπόθεση όλων μας.

https://drive.google.com/file/d/1L3ArRKoV61mEoW6IKqwkpIoBHI_I1C_U/view?pli=1

By Παγανιά Γεωργία στις Οκτωβρίου 18, 2023