Άνοιξη.
Αυτή την εποχή η φύση ολάνθιστη και καταπράσινη γιορτάζει τον ερχομό των χελιδονιών.
Έτσι και μεις μιλήσαμε για το έθιμο με τα χελιδονίσματα.
Λένε τα χελιδονίσματα. και παίρνουν κεράσματα.
Πρώτος μήνας αυτής της εποχής ο Μάρτης.
Διαβάσαμε το παραμύθι του Μάρτη από τα παιδιά της Άνοιξης.
Είδαμε ποιες γιορτές έχει ,ποιες είναι οι λαϊκές ονομασίες του , κάποιες παροιμίες και την ιστορία για τις 2 γυναίκες όμορφη και άσχημη και τα έθιμα του.
Και φυσικά την πρώτη του μέρα η παράδοση λέει να φορέσουμε τα μαρτάκια.
Στα Μαθηματικά συνεχίσαμε με τους αριθμούς
Αριθμός 4
Αριθμός 5. Με τα τουβλάκια ανεβήκαμε ως το 5 και κατεβήκαμε.
Αριθμός 6
Διαβάσαμε το παραμύθι του 6 και παίξαμε τα online παιχνίδια
και κάναμε εξάσκηση με την πρόσθεση
Μιλήσαμε για το Γράμμα Κ, κ από το καρναβάλι και τον κλόουν
ασχοληθήκαμε με τα Έθιμα στη χώρα μας αλλά και σε άλλες χώρες.
Ακούσαμε την ιστορία του αρλεκίνου. Την είδαμε στο YouTube και την ανά διηγηθήκαμε την ιστορία με εικόνες.
Μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα.
Τι τρώμε.
Είδαμε τον πίνακα του Φασιανού με το χαρταετό και τον πίνακα του Βασιλείου με το σαρακοστιανό τραπεζάκι και το χαρταετό.
Ποιοι τον ανακάλυψαν. Οι Κινέζοι. Τι σχήμα τους δίνουν.
Τους συγκρίναμε με τους δικούς μας. Τους περιγράψαμε.
Γνωρίσαμε τα ονόματα που τους δίνουν σε διάφορες περιοχές.
Μάθαμε ότι τους χρησιμοποιούσαν για στρατιωτικούς και επιστημονικούς σκοπούς.
Όπως ο Φραγκλίνος με χαρταετό και κλειδί ανακάλυψε το αλεξικέραυνο .
Είπαμε τους κινδύνους με το ρεύμα.
κατασκεύασε το δικό μας χαρταετό.
Στην αρχή αυτού του μήνα ήρθε η χαρούμενη γιορτή του καρναβαλιού και μεις ξεφαντώσαμε με τραγούδια ,χορούς .Ο διαγωνισμός του αποκριάτικου καπέλου μας έδωσε την ευκαιρία να θαυμάσουμε πρωτότυπα ευφάνταστα αποκριάτικα καπέλα τα οποία δημιουργήθηκαν από τους γονείς παρέα με τα παιδιά .Κριτές του Διαγωνισμού η γιαγιά της κοκκινοσκουφίτσας και το έξυπνο γουρουνάκι
Στο πάρτι μας χορέψαμε και το αγαπημένο μας γαϊτανάκι.
και φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες….
Μιλήσαμε για τη Σαρακοστή τη δική μας και της Καταλονίας.
Βρήκαμε ομοιότητες και διάφορες. Κατανοήσαμε ποια είναι τα νηστίσιμα και ποια τα αρτήσιμα φαγητά.
Ονομάσαμε το κάθε πόδι της Σαρακοστή. Φτιάξαμε τη δική μας κυρά Σαρακοστή.
Στη συνέχεια περάσαμε στην Στοματική υγιεινή.
Μιλήσαμε για τα δόντια ,την Τερηδόνα και τον τρόπος βουρτσίσματος .
Παιχνίδι μνήμης με καρτέλες και παιχνίδι με ζάρι και αινίγματα. Στην εικόνα με το στόμα υπάρχουν λευκά και χαλασμένα δόντια. Σε καθένα από αυτά υπάρχει ένα τρόφιμο. Ρίχνεις το ζάρι και μετακινείς το πιόνι. Ακούς το αίνιγμα και μαντεύεις το τρόφιμο που είναι κρυμμένο. Αν το βρεις συνεχίζεις αν όχι παίζει άλλος.
Η Διατροφή ήταν το επόμενο αγαπημένο μας θέμα.
Ομάδες τροφίμων
Πυραμίδα υγιεινής διατροφής .
Υγιεινές και μη υγιεινές τροφές.
Κάθε παιδί σε μια εικόνα με τρόφιμο που του υποδεικνύεται βάζει χαρούμενη η λυπημένη φατσούλα ανάλογα με το αν είναι ωφέλιμο η όχι.
Παιχνίδι αντίληψης και εμπέδωση. Κάθε παιδί έχει στην μπλούζα του ένα τρόφιμο κολλημένο και κάτω υπάρχουν 5 στεφάνια. Σε κάθε στεφάνι υπάρχει μια ομάδα τροφίμων. Κινούνται ελεύθερα με μουσική. Όταν σταματήσει πάνε και κάθονται στο στεφάνι που αντιστοιχεί το τρόφιμο που έχουν στην μπλούζα τους.