Η Προϊσταμένη και το διδακτικό προσωπικό καλωσορίζουν τη νέα χρονιά και εύχονται σε γονείς και παιδιά….
Ο Δεκέμβριος μας βρίσκει με κλειστά τα σχολεία λόγω πανδημίας όμως μέσω της τηλεκπαίδευσης συνεχίζουμε την ενασχόλησή μας με το έργο παρά τις δύσκολες συνθήκες .
Ασχολούμαστε με τα έθιμα των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς .
Το στολισμό των δέντρων , των σπιτιών και των μπαλκονιών μας
Γράφουμε γράμμα στον Αη Βασίλη
Μιλάμε για την παράδοση των Καλλικάντζαρων
Τα παιδιά φτιάχνουν στα σπίτια τους μελομακάρονα και κουραμπιέδες
Δεχόμαστε μια ευχάριστη έκπληξη , γράμμα από σχολείο της Πολωνίας και μαθάινουμε για τις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις τους. Στέλνουμε και εμείς γράμμα με τα δικά μας και ωραίες ζωγραφιές .
( Το δικό μας γράμμα)
Σε ειδική σελίδα οι συνεργάτες ανεβάζουμε ευχές για τις γιορτές
Οι δικές μας ευχές
https://www.youtube.com/watch?v=e-hwbEaHLfE
Αναβιώνουμε το αρχαιοελληνικό έθιμο της Ειρεσιώνης που θεωρείται ο πρόγονος του χριστογεννιάτικου δέντρου.
Στα πλαίσια της αντιμετώπισης του COVID-19υλοποιείται η πράξη ” Υποστήριξη σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς”.
Πρόκειται για ένα θέσμό που αποτελούσε αίτημα της σχολικής κοινότητα ςκαι είμαστε σίγουροι ότι θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην οικοδόμηση μιας καλύτερης σχέσης και συνεργασία ςμεταξύ σχολείου και οικογένειας.
Η κα Αθανασίου Γεωργία τοποθετήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας στο οποίο θα βρίσκεται κάθε Τρίτη από τις 8.30 έως τις 13.00 . Όποιος γονέας επιθυμεί να έχει μια προσωπική συνάντηση μαζί της , θα αποστέλλει σχετικό αίτημα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του σχολείου το αργότερο 2 μέρες πριν την Τρίτη και θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά για την ώρα της συνάντησης.
Εν καιρώ πανδημίας με κλειστά σχολεία οι ατομικές συναντήσεις θα γίνονται διαδικτυακά.
Παρατίθεται το ΦΕΚ καθηκοντολογίου
Πολλές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες έγιναν μέσα στο μήνα.
48 λογότυπα ανέβηκαν στην πλατφόρμα και μέσα από ψηφιακό εργαλείο ψηφοφορίας καλούμαστε να επιλέξουμε το καλύτερο από αυτά . Με μεγάλο ενθουσιασμό αρχίζουμε να ψηφίζουμε , όμως όλα είναι πολύ ωραία . Τρία από αυτά ισοψηφούν , ξαναψηφίζουμε μεταξύ τους και τελικά επιλέγουμε ένα από σχολείο της Κροατίας.
4/11/2020
Πρώτη διαδικτυακή επικοινωνία με νηπιαγωγείο της Σερβίας . Συστηνόμαστε στα Αγγλικά , εμείς τραγουδάμε την αγαπημένη ” Ωδή στη Χαρά” του Μπρτόβεν, δείχνουμε εικόνες με αξιοθέτα της πόλης μας, και αφιερώνουμε στους νέους φίλους μας μια αφίσα με μια πολύχρωμη καρδιά και τη φράση ” Σας αγαπάμε ” στα αγγλικά και στα σερβικά. Οι φίλοι μας, μας εύχονται ” Καλημέρα ” στα ελληνικά, και μας χορεύουν παραδοσιακούς χορούς , φορώντας φορεσιές της πατρίδας τους . Στο τέλος χαιρετηθήκαμε στέλνοντας πολλά φιλιά και αγκαλιές οι μεν στους δε. Χαρήκαμε όλοι πολλοί και με ενθουσιασμό αναμένουμε την επόμενη συνάντησή μας με άλλα σχολεία….
Η αφίσα μας
6/11/2020
Η δεύτερη διδικτυακή μας επικοινωνία γίνεται με την Πολωνία και είμαστε τυχεροί καθώς δυο μέρες αργότερα τα σχολεία στην Πολωνία κλείνουν!!
Όπως και στην προηγούμενη επικοινωνία, αλληλοσυστηθήκαμε , τραγουδήσαμε , δείξαμε αξιοθέατα και τα άλλα παιδιά μας έδειξαν το εθνικό τους σύμβολο. Δώσαμε αγκαλιές και φιλιά και χαιρετηθήκαμε….
Καθώς στο έργο γίνονται αναφορές και σε έθιμα και παραδόσει των χωρών που συμμετέχουν , αποφασίζουμε να ανεβάσουμε υλικό για δυο σημαντικά γεωργικά έθιμα του φθινοπώρου , τον τρύγο και το λιομάζεμα.
Οι φωτογραφίες ανεβαίνουν με τις απαραίτητες επεξηγήσεις στα αγγλικά ( εδώ παρατίθενται στα ελληνικά )
Στην Ελλάδα, από τα αρχαία χρόνια, οι καλλιεργητές αμπελιών μαζεύουν νόστιμα σταφύλια ( αυτή η διαδικασία ονομάζεται “Τρύγος” ),
βγάζουν το χυμό τους που λέγεται μούστος, τον βάζουν σε ξύλινα βαρέλια
και μετά από περίπου ένα μήνα παράγουν δημοφιλή ελληνικά κρασιά( αγιοργίτικο, ασύρτικο, ξινόμαυρο ….) Τα μουστοκούλουρα και η μουσταλευριά είναι γλυκά που γίνονται από τον μούστο.
Ξεκινάμε τις πρώτες ξεναγήσεις σε όμορφα αξιοθέατα της πόλης μας . Ο Ματέο και ο Ιάσονας μας παρουσιάζουν τον Εθνικό Κήπο και το Ζάππειο.Οι πληροφορίες που μας φέρνουν τα παιδιά είναι το απαραίτητο συμπλήρωμα στο φωτογραφικό υλικό .Στο eTwinning ανεβαίνουν περισσότερες πληροφορίες των παιδιών από αυτές που παρατίθενται παρακάτω.
Εθνικός Κήπος
- Οι λίμνες με τις πάπιες , τους κύκνους και τισ χελώνες
- Τα αγάλματα του Εθνικού Κήπου
- Οι ουασιγκτόνιες της βασίλισσας Αμαλίας
Καλλιμάρμαρο
Ζάππειο Μέγαρο
Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου , κάνουμε αναφορά σε ένα πρόσωπο που το είχαμε γνωρίσει στον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου 1940, τη Σοφία Βέμπο η οποία αυτή τη φορά είχε κρύψει στο σπίτι της φοιτητές και είχε προσφέρει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Βλέπουμε εικόνες της στο διαδίκτυο και τη ζωγραφίζουμε
Συντάσσουμε κείμενο με πληροφορίες για το άτομό της ( τα παιδιά ήδη γνωρίζουν για τη δράση της στον ελληνοιταλικό πόλεμο και το προσωνύμιο ” Η τραγουδίστρια της Νίκης”). Με την ευκαιρία ξαναθυμόμαστε τον κλασσικό “Ντούτσε” και τον ανεβάζουμε και αυτόν στην πλατφόρμα.
Η επέτειος του Πολυτεχνείου είναι ένα σημαντικό γεγονός που μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για σημαντικές προσωπικότητες του πνευματικού κόσμου.
Γιάννης Ρίτσος ( 1909-1990)Μαθαίνουμε λίγες πληροφορίες για το βιογραφικό του ( Γεννήθηκε στη Μονεμβασιά, ταλαιπωρήθηκε για πολλά χρόνια από φυματίωση , κατά τη διάρκεια της δικτατορίας στέλνεται εξορία, έλαβε πολλές διακρίσεις και βραβεία , μεταξύ αυτών και το βραβείο Λένιν , την ύψιστη διάκριση της πρώην Σοβιετικής Ένωσης )Διαβάζουμε το ποίημα του ” Ειρήνη” και το αποδίδουμε εικαστικά
Μίκης Θεοδωράκης (1925-)-Οδυσσέας Ελύτης( 1911-1996) Βρίσκουμε λίγες πληροφορίες για τη ζωή τους (Θεοδωράκης: ένας από τους σπουδαιότερους μουσικοσυνθέτες, ασχολήθηκε από μικρός με τη μουσική, την περίοδο της κατοχής , κατα τη διάρκεια μιας διαδήλωσης, συνελήφθη από τους Ιταλούς, την περίοδο της Δικτατορίας εστάλη εξορία και φυλακίστηκε, όταν βγήκε από τη φυλακή ταξίδεψε σε πολλές χώρες όπου έδωσε συναυλίες κατά της δικτατορίας Ελύτης: Τ ο 1940 πολέμησε στο Αλβανικό Μέτωπο όπου και τραυματίστηκε σοβαρά , έγραψε το ποίημα ” Άσμα ηρωικό και πένθιμο για το χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας ” για να τιμήσει όλους τους στρατιώτες που πολέμησαν στην Αλβανία, το 1979 τιμήθημε με το Βραβείο Νόμπελ της ποίησης)και μαθαίνουμε το τραγούδι ” ΄Ενα το χελιδόνι” το οποίο είναι , ίσως, το σήμα κατατεθέν του εορτασμού της επετείου . Το ηχογραφούμε και ανεβάζουμε το σχετικό υλικό
Διαβάζουμε το ποιήμα ” Ο τύμβος” του Νικηφόρου Βρεττάκου ( 1912-1991) , βρίσκουμε πληροφορίες για τη ζωή του(Το 1940 στρατεύθηκε στο Αλβανικό Μέτωπο όπου και τραυματίστηκε σοβαρά, την περίοδο της Δικτατορίας αυτοεξορίστηκε στην Ελβετία , έχει λάβει πολλές διακρίσεις και βραβεία και έχει προταθεί τέσσερις φορές για το βραβείο Νόμπελ λογοτεχνίας) και αποτυπώνουμε εικαστικά το νόημα του ποιήματος
Στην πλατφόρμα του eTwinning , αποφασίζουμε να ανεβάσουμε λίγα βιογραφικά στοιχεία των τριών παραπάνω εκπροσώπων του πνευματικού κόσμου , όπως επίσης τις εικαστικές μας δημιουργίες Ειρήνη και Ο μικρός τύμβος). Δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητέ μας έτσι όπως είχαμε προγραμματίσει καθώς ο κορονοϊός μας έκλεισε το σχολείο ….Διαδικτυακά , όμως , φτιάχνουμε ζωγραφιές για την Ειρήνη και τις ανεβάζουμε κι αυτές.
Διαδικτυακά κάνουμε και τη θεματική ενότητα της ελιάς μια σημαντική γεωργική δραστηριότητα Βλέπουμε τον πίνακα του Θεόφιλου ” Το λιομάζωμα”
και βρίσκουμε πληροφορίες για το ζωγράφο τις οποίες ανεβάζουμε στην πλατφόρμα
Ο Θεόφιλος Κεφαλάς Χατζημιχαήλ ( 1870-1934) γεννήθηκε στη Λέσβο , είναι σπουδαίος λαϊκός ζωγράφος γιατί ζωγράφιζε θέματα της καθημερινής ζωής . Συνήθως τους ανθρώπους στους πίνακές του του έντυνε με παραδοσιακές στολές όπως και ο ίδιος φορούσε φουστανέλα για αυτό και πολλοί τον κορόιδευαν . Ήταν φτωχός και συνήθως πληρωνόταν με ένα πιάτο φαγητό αντί χρημάτων . Το ταλέντο του αναγνωρίστηκε μετά θάνατον.
Ζωγραφίζουμε το μύθο της ονοματοδοσία ςτης Αθήνας με τη διαμάχη του Ποσειδώνα και της Αθηνάς
Φτιάχνουμε ελιές με φαντασία
Μαθαίνουμε για τους αμφορείς στους οποίους οι αρχαίοι Έλληνες αποθήκευαν λάδι και κρασί
Αναφερόμαστε και στον κότινο , το στεφάνι από κλαδί ελιάς το οποίο προσφερόταν ως έπαθλο στους νικητές των αρχαίων Ολυμπιακών αγώνων.
Και κάπως έτσι ολοκληρώνουμε τις δραστηριότητές μας για τον μήνα Νοέμβριο.
Ομαδική εργασία για το Πολυτεχνείο με αναλώσιμα υλικά, όπως παλιές εφημερίδες
Και φυσικά οι πολιτικοί μας μηχανικοί σχεδιάζουν την κατασκευή τους..
Διαβάζουμε το βιβλίου με την κυρία Δημοκρατία και ζωγραφίζουμε τις εντυπώσεις μας!!
Η κυρά Δημοκρατία που θέλει να τους αγκαλιάζει όλους και η Ρία η Δικτατορία..
Διαβάζουμε την Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου και φτιάχνουμε τους ήρωές της για το κουκλοθέατρο!

Το περιστέρι της Ειρήνης στην ακουαρέλα μας….

Για τρίτη συνεχή χρονιά το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό που διοργανώνεται από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου
Σχέδιο Διαγωνισμών για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2021
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών
Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu), με στόχο την
προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών
τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
θα εορταστεί φέτος στις 09/02/2021 σε πάνω από 160 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη
χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου SaferInternet4Kids
(www.saferinternet4kids.gr) το οποίο λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2016 υπό την αιγίδα του
Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ). Οι πανελλήνιοι μαθητικοί διαγωνισμοί διοργανώνονται κάθε
χρόνο από το 2016 και μετά υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Το μήνυμα της φετινής ημέρας είναι: «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»
Με αφορμή το σύνθημα της ημέρας το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ, επίσημος
εκπρόσωπος στην Ελλάδα του Πανευρωπαϊκού δικτύου INSAFE/INHOPE, διοργανώνει έναν πανελλήνιο
σχολικό διαγωνισμό με στόχο οι μαθητές να αποτυπώσουν τις ιδέες τους για το πώς αντιλαμβάνονται
τη θετική και ποιοτική χρήση του διαδικτύου, πως το διαδίκτυο διευκολύνει τη ζωή μας και τι πρέπει
να προσέχουμε προκειμένου η ενασχόλησή μας με τον ψηφιακό κόσμο να έχει θετικό πρόσημο.
ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Φορέας διοργάνωσης του διαγωνισμού είναι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου το οποίο
ξεκίνησε να λειτουργεί από το Ιούλιο του 2016 υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας
και πιο συγκεκριμένα του Ινστιτούτου Πληροφορικής. Είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των
Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα
ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο καθώς και ο αναγνωρισμένος εκπρόσωπος της Ελλάδας για το Expert
Group on Safer Internet for Children της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο στόχος για τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι:
Να κατανοήσουν τι είναι το θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο.
Nα αποκτήσουν εικόνες δημιουργικής περιήγησης στο διαδίκτυο.
Nα αναπτύξουν στο διαδίκτυο αξιακό σύστημα αντίστοιχο με του πραγματικού κόσμου.
Να αποκτήσουν ενεργητική στάση σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.
Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα στις πληροφορίες που διαβάζουν στο διαδίκτυο.
Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας.
Nα ενημερωθούν για τα δικαιώματα τους για προστασία στο διαδίκτυο
Η συμμετοχή του Τμήματος 1
Η συμμετοχή του Τμήματος 2
Καλή επιτυχία στο σχολείο μας!!!!
12/11/2020
Αφού στο προηγούμενο μάθημα ασχοληθήκαμε με το μέρη του προσώπου, καιρός είναι η κυρία Μάρθα και η Rose να μας γνωρίσουν και το υπόλοιπο σώμα μέσα από ένα robot ( ρομπότ)
Ξεκινάμε λοιπόν….body ( σώμα), neck( λαιμός), arms(χέρια), hand ( χέρι-παλάμη), legs( πόδια) , foot( πέλμα)
Γνωρίζουμε το teddy bear ( αρκουδάκι παιχνίδι) , το ζωγραφίζουμε και συναρμολογούμε τα μέλη του . Εννοείται ότι τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά ζητάμε να τα πουν στα αγγλικά απαντώντας στην ερώτηση What colour is this? και δίνοντας ολοκληρωμένη απάντηση It’s blue, black…..
Τελειώνουμε με ένα υπέροχο κσι ξεσηκωτικό τραγούδι γαι το σώμα όπου μαθαίνουμε καινούργιο λεξιλόγιο shoulders ( ώμοι) , knees( γόνατα) toes ( δάχτυλα ποδιών).
10/11/2020
Η κυρία Μάρθα και η Rose ερχονται στην τάξη μας και εμείς τις υποδεχόμαστε με φωνές και χειροκροτήματα.
How are you? ( Τι κάνεις 😉 μας ρωτούν έναν έναν κι εμείς με τη σειρά απαντάμε Fine, thank you (Πολύ καλά , ευχαριστώ).
Με αφορμή το Halloween και τις μάσκες του για τις οποίες είχαμε μιλήσει στο προηγούμενο μάθημα, μαθαίνουμε τα μέρη του προσώπου, face ( πρόσωπο), eyes ( μάτια) , nose( μύτη), mouth( στόμα) , teeth(δόντια),chin( πηγούνι), cheeks( μάγουλα) , ears( αυτιά), hair( μαλλιά).
Χωριζόμαστε σε ομάδες και φτιάχνουμε το πρόσωπο της μαϊμούς
Βλέποντας τα παιδιά του Τμήματος 1 να καλλιεργούν το λαχανόκηπό τους , θελήσαμε κι εμείς να κάνουμε το ίδιο. Κάναμε έναν κατάλογο με τα απαραίτητα υλικά της φύτευσης
Αποφασίζουμε να φυτέψουμε μαρούλια , ο καθένας το δικό του . Ξεκινάμε , λοιπόν…
Καλή σοδειά!!!!!!
Συζητώντας και καθώς επεξεργαστήκαμε τις θεματικές ενότητες με τις ωφέλειες των φρούτων και των λαχανικών στην υγεία μας προέκυψε μεγάλο ενδιαφέρον για τις τροφές γενικότερα. Συναποφασίζουμε, λοιπόν, για το πρόγραμμα με το οποίο θα ασχοληθούμε την τρέχουσα χρονιά με τίτλο
” Την τροφή μας την προσέχουμε, την υγειά μας, για να έχουμε!!
Σε ομάδες χωριζόμαστε και συνθέτουμε παζλ με πίνακες σχετικούς του Γάλλου ζωγράφου Πωλ Σεζάν
Μαθαίνουμε για το γράμμα Φ,φ με αφορμή τα φρούτα..
Φυτεύουμε και μέσα στην τάξη, κάθε παιδί “το δικό του μικρό κήπο”, χρησιμοποιώντας υλικά προς επαναχρησιμοποίηση
Φτιάχνουμε το μικρό βιβλίο της τεχνικής Frene με πολλές πολλές πληροφορίες για τα φθινοπωρινά φρούτα
Κάνουμε βιβλιοπαρουσιάσεις στους φίλους μας!!


























































Συναποφασίζουμε την καθιέρωση της ημέρας Πέμπτης, ως 







