Tο έργο STE(A)M Education European Roadmap (SEER), τχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα HORIZON EUROPE της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συντονίζεται από το European Schoolnet (EUN), το δίκτυο των 34 Ευρωπαϊκών Υπουργείων Παιδείας, με έδρα τις Βρυξέλλες.
Σκοπός του έργου SEER είναι να παρέχει ένα σύνολο οδικών χαρτών για σχολεία/διευθυντές σχολείων, υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, εκπαιδευτικούς και μέλη της βιομηχανίας, οι οποίοι θα ανοίξουν το δρόμο για τις πολιτικές και θεσμικές αλλαγές που απαιτούνται για τη μεγάλης κλίμακας εφαρμογή και ενσωμάτωση της εκπαίδευσης STE(A)M στην Ευρώπη. Στοχεύει επίσης να προσφέρει καθοδήγηση στους εκπαιδευτικούς για να τους βοηθήσει
Ομάδες Εστίασης (Focus Groups)
Σκοπός της ομάδας εστίασης εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολικών μονάδων είναι να συζητήσει και να κατανοήσει καλύτερα τη διαθεσιμότητα των πόρων STE(A)M και πόσο προσβάσιμες και κατάλληλες για τον σκοπό τους είναι στις ανάγκες των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Η συζήτηση της ομάδας εστίασης θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και διευθυντές σχολείων.
Μέσα από τη συζήτηση με τους συμμετέχοντες, η ομάδα SEER στοχεύει να διερευνήσει την κατάσταση των υφιστάμενων πόρων STE(A)M, πώς οι εκπαιδευτικοί πλοηγούνται στο όλο και πιο περίπλοκο τοπίο των αποτελεσμάτων που σχετίζονται με STE(A)M, πόσο διατεθειμένοι είναι να τα χρησιμοποιήσουν και γιατί. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες θα βοηθήσουν να ρίξουν φως σε πιθανά εμπόδια στη βέλτιστη χρήση των πόρων STE(A)M στα ευρωπαϊκά σχολεία, καθώς και τις προκλήσεις για την υιοθέτηση διδακτικών πρακτικών STE(A)M.
Ερωτήματα που εξετάζονται:
Για όλους:
- Ποιος ορισμός είναι πιο κοντά στην κατανόησή σας για την εκπαίδευση STE(A)M;
- Ποιες είναι οι βασικές δεξιότητες και ικανότητες που μπορούν να αναπτύξουν οι μαθητές μέσω της εκπαίδευσης STE(A)M;
- Πώς αξιολογείτε τους μαθητές στο STE(A)M; Εάν χρησιμοποιείτε επί του παρόντος πόρους STE(A)M στην τάξη ή στο σχολείο σας, οι μέθοδοι αξιολόγησης που παρέχονται ευθυγραμμίζονται με τους εκπαιδευτικούς στόχους της χώρας σας;
Για εκπαιδευτικούς:
- Ασχολείστε με πόρους STE(A)M στην πρακτική σας; Ποιες είναι οι προκλήσεις για την εφαρμογή τους ως εκπαιδευτικός; Οι προκλήσεις σχετίζονται με συγκεκριμένες πτυχές της διδασκαλίας και της μάθησης της STE(A)M;
- Πόσο μεταβιβάσιμοι και προσαρμόσιμοι είναι αυτοί οι πόροι στο πρόγραμμα σπουδών και τα σχέδια μαθημάτων σας;
- Τι πόρους επαγγελματικής ανάπτυξης χρειάζεστε για να αισθάνεστε σίγουροι ότι ασχολείστε με την εκπαίδευση STE(A)M; Έχετε προηγουμένως πρόσβαση σε τέτοια μαθήματα ή πόρους; Πόσο εύκολο ήταν να βρεθούν;
- Τι υποστήριξη ή/και καθοδήγηση χρειάζεστε από το σχολείο σας για την εφαρμογή της διδασκαλίας και της μάθησης STE(A)M;
- Τι πόρους χρησιμοποιείτε σε σχέση με τον επαγγελματικό προσανατολισμό STEM; Προωθείτε τις σταδιοδρομίες STEM στην τάξη; Γιατί, ή γιατί όχι;
Για Διευθυντές Σχολικών Μονάδων:
- Ποια είναι μερικά παραδείγματα πόρων STE(A)M που χρησιμοποιούνται στο σχολείο σας; Πόσο καλά ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες και τους στόχους των μαθητών και των καθηγητών σας;
- Ποιες στρατηγικές έχετε χρησιμοποιήσει για να ξεπεράσετε τις προκλήσεις στην εφαρμογή των διδακτικών πόρων STE(A)M στο σχολείο σας;
- Πώς υποστηρίζετε και διευκολύνετε τις ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών σε σχέση με την εκπαίδευση STE(A)M;
- Πώς αξιολογείτε την επάρκεια και την αποτελεσματικότητά τους στην ενσωμάτωσή τους στα μαθήματά τους;
- Ποια είναι τα σχέδια ή οι στόχοι σας για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης STE(A)M στο σχολείο σας και ποια υποστήριξη ή πόρους θα χρειαστείτε; Από ποιον;
- Ποια είναι η εμπειρία σας από τη συνεργασία σχολείου-βιομηχανίας; Υπάρχουν πολιτικές στη χώρα σας που ρυθμίζουν τη συνεργασία σχολείου-βιομηχανίας; Υπάρχουν πρωτοβουλίες/πρακτικές που τρέχουν αυτή τη στιγμή στο σχολείο σας; Αναμένετε ότι τέτοιες πρωτοβουλίες θα είναι πολύτιμες για την υποστήριξη της ποιοτικής εκπαίδευσης STE(A)M;
Πόροι για να εξοικειωθείτε με την εκπαίδευση STE(A)M:
Για να ανακαλύψετε την εκπαίδευση STE(A)M ή να ανανεώσετε τις γνώσεις σας, εξερευνήστε τα ακόλουθα έγγραφα που έχουν παραχθείι από τους εταίρους SEER. Επειδή τα έγγραφα αυτά είναι αρκετά μεγάλα, μπορείτε να μελτήσετε αρχικά τις προτεινόμενες σελίδες και οι ενότητες που θα είναι χρήσιμοι για τη διδακτική σας πρακτική:
- Το πλαίσιο STE(A)M IT για ολοκληρωμένη διδασκαλία και μάθηση STEM (σελ. 17 έως 29): http://files.eun.org/STEAMIT/STE(A)M–IT–Framework–Digital .pdf
- Το εργαλείο ορθής πρακτικής Choice@School (σελ. 1 έως 6): https://www.euchoice.eu/_files/ugd/a72e85_5ce59865452643ce97b0 91f2eb6db19c.pdf
- Το πλαίσιο STEAmonEdu (Ενότητα 1 και 3): https://steamonedu.eu/wp–content/uploads/2022/01/D2-STEAM-πλαίσιο εκπαίδευσης.pdf