Σεμινάριο Διαφοροποιημένη μάθηση στα ΕΠΑ.Λ/Ε.Κ

 Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου  2023  

από 6:30 μ.μ έως 08:00μ.μ 

https://minedu-secondary.webex.com/join/papadakis 
(Η αίθουσα θα ανοίξει γι ατην προσέλευση 6:10-6:30 μ.μ.)

θα πραγματοποιηθεί υπό την – συνεργασία – συντονισμό με το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας, Διαδικτυακό σεμινάριο
από τον Δρ Σπυρίδωνα Παπαδάκη , Οργανωτικό Συντονιστή ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας  ΣΕΕ ΠΕ86 και
τον MSc Γρηγόριο Σκιαδά Συντονιστή  Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) Δυτικής Ελλάδας
με θέμα:

Διαφοροποιημένη μάθηση στα ΕΠΑ.Λ/Ε.Κ

Η διδασκαλία εξαρτάται από το επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα (Α.Π.), τα διδακτικά εγχειρίδια και τη διδακτική μέθοδο. Το Α. Π. είναι καθορισμένο από την Πολιτεία και τα σχολικά εγχειρίδια δεδομένα. Η Διδασκαλία μπορεί να είναι διαφοροποιημένη με επιλογή του εκπαιδευτικού στην Τάξη προς όφελος των μαθητών.

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί έναν άξονα της δράσης «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑ.Λ.», που φέτος υλοποιείται πιλοτικά σε ορισμένα σχολεία, καθώς και της δράσης «Συγκείμενο» του Ι.Ε.Π.

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία σχετίζεται με τη μέθοδο διδασκαλίας και το χρησιμοποιούμενο υλικό. Επιπλέον μπορεί να συνδυάζεται και με  εξατομικευμένη  υποστήριξη– ειδικά σε περιπτώσεις Μαθησιακών Δυσκολιών (Μ. Δ.), όπως: δυσλεξία, η δυσορθογραφία, η δυσγραφία, η δυσαναγνωσία, η δυσαριθμησία, η ελλειμματική προσοχή)

Συχνά  σε ένα τμήμα υπάρχουν και  μη διεγνωσμένες δυσκολίες ή το επίπεδο ετοιμότητας ορισμένων μαθητών είναι πολύ χαμηλό ως προς την προαπαιτούμενη γνώση, οπότε απαιτείται ιδιαίτερη αντιμετώπιση και διαφορετική διδακτική στρατηγική προσέγγιση, όπως διαφοροποιημένη διδασκαλία.

  • Ιδιαίτερα στην Α’ Τάξη,  μπορούν να εφαρμοστούν προγράμματα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας – διαφοροποιημένης διδασκαλίας στα μαθήματα των Νέων Ελληνικών και των Μαθηματικών με ταυτόχρονη παρουσία/διδασκαλία δύο εκπαιδευτικών στην τάξη και εντός του ωρολογίου προγράμματος. Στόχος μια τέτοιας επιλογής είναι η ενίσχυση των μαθητών – μαθητριών που έρχονται στο  ΕΠΑ.Λ. στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν υψηλότερα επίπεδα γραμματισμού και αριθμητισμού.